Tambiks veidi poliitikuid - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Tambiks veidi poliitikuid

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • urmo, minu jaoks on küsimuse koht see, kas Uber ja teised firmad teevad midagi valesti? On nende teenus taksofirmadest kuidagi kehvem?
    Minu kogemuse järgi on Uberi teenus parem, ilma kõigi regulatsioonideta (taksomeetrid, plafoonid jne.). Võtaks lõdvemalt ühtmoodi kõigile?
  • Draax
    urmo, minu jaoks on küsimuse koht see, kas Uber ja teised firmad teevad midagi valesti? On nende teenus taksofirmadest kuidagi kehvem?
    Minu kogemuse järgi on Uberi teenus parem, ilma kõigi regulatsioonideta (taksomeetrid, plafoonid jne.). Võtaks lõdvemalt ühtmoodi kõigile?


    Ma ei ole kunagi Uberit kasutanud ja seega ei võta nende teenuse osas sõna. Ei ole kuidagi Uberi vastu, kuid hetkel üritatakse mulle selgeks teha, et Uber (ja teised sarnased) on leiutanud midagi enneolematut ja see, millega nemad tegelevad on jagamismajandus.

    Sellega olen nõus, et võibolla on mõistlik taksonduses olevaid nõudeid lõdvendada. Küll aga ei ole nõus sellega, et ühtedele sama teenust pakkuvatele osapooltele kehtivad teistsugused nõuded.
  • Uber ja Air ja muud sedalaadi companyd kontrollivad rahavooge ja ühtlasi laekub kogu raha kuhugi (Kariibid? Panama?) kuhu kohalikud maksukad ja vaprad ametnikud ligi ei pääse. Ja mis toimub jääbki mõistatuseks..
    Selles mõtte on tegemist revolutsioonilise asjaga.
  • Senine taksoäri on olnud sageli räpane, julm, pettust sisaldav ja nii edasi. Selleks, et sellises kaoses mingitki korda luua ja klienti kaitsta oli vaja võtta kasutusele igasugused litsentsisüsteemid ja teha järelvalvet, aga sellest hoolimata olid taksod sageli peldikud, juhid räpased pätid ja kundel tõmmati esimesel võimalusel nahk üle kõrvade. Jah, loomulikult leidus ka normaalseid ja korralikke taksosid, aga pätid rikkusid kogu pildi. Uberi ja Taxify puhul on enamus varasematest probleemisest lahendatud, sest kliendi tagasiside paneb asja paika ja praagib halva osa välja. Lisaks muudab see olukorra ka juhi jaoks turvalisemaks, sest esiteks on tema asukoht alati nähtav, ja mis olulisem, klient on enne autosse istumist tuvastatud. Sama lugu vastupidi - ei mingit anonüümset Jõulist Gennaadit taksolaadset teenust osutamas. Ehk siis ammused probleemid, millega hakkama ei saadud, on lahendatud. Seega ei tuleks mitte Uberit ja Taxify-d suruda vana taksonduse reeglitesse, vaid vastupidi. Kriips peale kogu senisele "kiisumajandusele", keeld ilma Uberi või Taxify-ta vms-ta sõitmisele. Lihtne :)
  • mike
    Kriips peale kogu senisele "kiisumajandusele", ...


    Uber ju ongi "kiisumajandus". Lihtsalt versioon 2.0. Hetkel tegeleb valdkonna kontrolliga omavalitused. Sinu ettepanekul hakkaks kontrolli teostama erasektor. Ei ole selle vastu, kuid sellisel juhul peab see erasektor ka valdkonnas mingi vastutuse võtma. Ma arvan, et päris metsikut läänt ilma igasuguste reeglite ja kontrollideta ei soovi keegi.

    Endiselt ei saa aru, et tegemist oleks jagamismajandusega, mida mulle üritatakse müüa meie ametnike poolt. Tegemist on ju puhtalt taksonduse teemaga.
  • Mulle traditsiooniline taksondus meeldib. Meelelahutus on hinna sees. Vuntside ja nahkvestiga juht. Kaardimakse ei meeldi. Suured kupüürid ei meeldi. Mündid ei meeldi. Pikad sõidud ei meeldi. Lühikesed sõidud ei meeldi. Valitsus ei meeldi. Oma eksnaine ei meeldi. Aeg-ajalt viskab sisse ka avaldusi nagu kõik puuetega lapsed tuleks maha lasta. Siis, kui parem/kvaliteetsem ärimudel hakkab turgu käest ära võtma, palgatakse PR, kes räägib, et traditsioonilistel taksojuhtidel on ikka nii raske. Kõige raskem. Üleüldse.

    Suhteliselt raske on omada empaatiavõimet ärimudeli suhtes, mille sümbol on Jõuline Genaadi või nahkvestis vunts, kelle eesmärk on rippida, rippida ja veelkord rippida. Ehk siis bottom line - mina taga ei nutaks, kui kogu traditsiooniline taksondus likvideeruks. Regulatsioon? Kas vedaja ja veetav ei saa seda omavahel aetud? Metsik Lääs on selgelt parem variant kui Gennadi ja Vunts.
  • urmo
    mike
    Kriips peale kogu senisele "kiisumajandusele", ...

    Ma arvan, et päris metsikut läänt ilma igasuguste reeglite ja kontrollideta ei soovi keegi.

    Kiisumajandus ongi suremas (firmasid järjest vähem, neis kiisusid järjest vähem), need taksod mida ma Taxifyst tellin saavad juhtide jutu põhjal 60-70% sõitudest sealt mitte firmast mille logo uksel.
    Ma ei tea miks ei võiks reeglid olla sellised nagu nad hetkel on Taxifyl ja Uberil ja kontrollijaks oleks kliendid läbi tagasiside. Peab kindlalt olema miski nahkvestide piisava puhtuse tuvastamise organ?
  • Mõistlik lahendus oleks nagu Londonis on. On klassikalised mustad taxod, mille litsentsi saamine on raske ja kellel on siis õigus seista taxopeatustes tänaval, sadamates, lennujaamades ka mujal. Ja on need minicabid, mis tohivad sõita ainult tellimuse peale.
    Minul on Uberist ja Taxify'st ainult positiivsed kogemused ja enam mingit üle dispetsheri takso luinamist ei soovi. Eriti hull on nädalavahetusel kesklinnas, kus normaalse hinnaga taksofirmat on pea täiesti võimatu leida - seista nad seal ei julge ja tellida ei saa, sest telefon on pidevalt kinni. Über on eriti positiivne ja minu meelest turvaline nii juhile kui reisijale, ei teki kunagi seda probleemi, et juhile svipsis peaga 50 eurost ulatades kuuled, et "ega ma sellest kümnekast ei hakka ju tagasi andma"
  • Draax
    Tegelikult lähtub see eelnõu jälle mingist vildakast arusaamast, et midagi (praegusel juhul kokkuleppevedusid) tuleb kogu aeg reguleerida ja kontrollida, samal ajal kui kogu selle nähtuse kontseptsioon põhineb arusaamal, et rohkem paindlikkust, vähem reegleid ja bürokraatiat inimeselt inimesele teenuse suhtes on kõigile parem.
    Iga regulatsioon (seadusest tulenev nõue) tähendab de facto seda, et keegi (ametiasutus) peab teostama selle üle järelevalvet ja tagama, et reeglitest kinni peetaks.
    Ei lähe minu meelest ka väga kokku riigireformi põhimõttega, et riik võiks olla õhem ja peaksime leidma valdkondi, kus riik ei peaks enam sekkuma ja järelevalvet teostama.

    Kusjuures on ju kokkulepe Uberiga ja vist ka Taxifyga, et nad avalikustavad maksuametile kõik need vedajad, kes nende süsteemi kasutavad.
    Seega - maksuamet saab oma papi kätte, niivõrd-kuivõrd. Ja pigem niivõrd, sest on teada, et paljud Uberi taksojuhid on pahased, et nad nii palju makse peavad maksma, et taksofirmade all sõites oli neil kerge maksuameti pilgu alt minema lipsata.
    Ma ei saa aru mis regulatsioone veel vaja on?
  • mx77
    Mõistlik lahendus oleks nagu Londonis on. On klassikalised mustad taxod, mille litsentsi saamine on raske ja kellel on siis õigus seista taxopeatustes tänaval, sadamates, lennujaamades ka mujal. Ja on need minicabid, mis tohivad sõita ainult tellimuse peale.
    Minul on Uberist ja Taxify'st ainult positiivsed kogemused ja enam mingit üle dispetsheri takso luinamist ei soovi. Eriti hull on nädalavahetusel kesklinnas, kus normaalse hinnaga taksofirmat on pea täiesti võimatu leida - seista nad seal ei julge ja tellida ei saa, sest telefon on pidevalt kinni. Über on eriti positiivne ja minu meelest turvaline nii juhile kui reisijale, ei teki kunagi seda probleemi, et juhile svipsis peaga 50 eurost ulatades kuuled, et "ega ma sellest kümnekast ei hakka ju tagasi andma"

    Selle tulemus on see, et kui sa tahad hakata taksojuhiks, siis litsentsi ostmine läheb maksma kümneid või sadu tuhandeid naelu või eurosid ning loomulikult peab taksojuht selle kulu klientidelt sisse nöörima. (Võrdle: bütsantsliku riigikorra tasulised riigiametid ning altkäemaksud. Venemaa, Valgevene, Ukraina, Kesk-Aasia, Taga-Kaukaasia.)
  • no eks ikka seda, mis ei lase "teisi" taksosi teatud taksopeatustesse jne. Taksomafiiast ei ole tahetud aastatega jagu saada, nüüd on lootus, et konkurents peseb selle häbipleki Tallinal, eks sealt ka see suur kiun meedias osadelt taksojuhtidelt.
  • urmo
    mike
    Kriips peale kogu senisele "kiisumajandusele", ...


    Hetkel tegeleb valdkonna kontrolliga omavalitused. Sinu ettepanekul hakkaks kontrolli teostama erasektor.


    Vaata, see pole siin mingi "mis siis juhtuks kui tuleks Uber" teema, vaid konstanteering, et Uber on juba ammu kohal ja tegutseb. Ja elu on näidanud, et läbi Uberi kliendi tagasisidel töötav järelvalvesüsteem toimib suurepäraselt erinevalt KOVi poolt senitehtust. Ei saa mina aru kus siin see metsik lääs on ja mida siin veel reguleerida vaja on?

    Ei ole varianti, et senine taksonduse mudel kuidagi ellu saaks jääda. Uberilaadne süsteem on kliendile nii palju mugavam, turvalisem ja efektiivsem, et pole lihtsalt teist võimalust.
  • ttrust
    mx77
    Mõistlik lahendus oleks nagu Londonis on. On klassikalised mustad taxod, mille litsentsi saamine on raske ja kellel on siis õigus seista taxopeatustes tänaval, sadamates, lennujaamades ka mujal. Ja on need minicabid, mis tohivad sõita ainult tellimuse peale.
    Minul on Uberist ja Taxify'st ainult positiivsed kogemused ja enam mingit üle dispetsheri takso luinamist ei soovi. Eriti hull on nädalavahetusel kesklinnas, kus normaalse hinnaga taksofirmat on pea täiesti võimatu leida - seista nad seal ei julge ja tellida ei saa, sest telefon on pidevalt kinni. Über on eriti positiivne ja minu meelest turvaline nii juhile kui reisijale, ei teki kunagi seda probleemi, et juhile svipsis peaga 50 eurost ulatades kuuled, et "ega ma sellest kümnekast ei hakka ju tagasi andma"

    Selle tulemus on see, et kui sa tahad hakata taksojuhiks, siis litsentsi ostmine läheb maksma kümneid või sadu tuhandeid naelu või eurosid ning loomulikult peab taksojuht selle kulu klientidelt sisse nöörima. (Võrdle: bütsantsliku riigikorra tasulised riigiametid ning altkäemaksud. Venemaa, Valgevene, Ukraina, Kesk-Aasia, Taga-Kaukaasia.)


    Trust, kui ei viitsi seda raha maksta ja ilmselt maksab see klassikaline taksoauto ka kenasti, siis oledki minicab ja elu on lill. Milles probleem?
  • Uber on lahe. Mulle ka meeldib, aga mul on teatavad kõhklused Uberi jätkusuutlikkuses - raha põleb ereda leegiga, et pakkuda meile dumping-hinnaga suurepärast teenust. Dumpingut vähendab veidi see, et rahvusvahelisus ja suurus võimaldavad maksudega riike hanitada. Nautige sõitu kuni seda pakutakse!
  • gurmanka
    Uber on lahe. Mulle ka meeldib, aga mul on teatavad kõhklused Uberi jätkusuutlikkuses - raha põleb ereda leegiga, et pakkuda meile dumping-hinnaga suurepärast teenust. Dumpingut vähendab veidi see, et rahvusvahelisus ja suurus võimaldavad maksudega riike hanitada. Nautige sõitu kuni seda pakutakse!

    Loodus tühja kohta ei salli. Kõige hullem, mis juhtuda saab, on see, et samalaadne teenus läheb kallimaks. Ja siis? Kõik asjad lähevad pidevalt kallimaks...
    Kasutan nii Uberit kui Taxifyd ning ei kujuta ette, et peaks "kiisule" helistama :)
  • Tüüpiline viimase aja pask. Laseme kiirelt mingid muudatused käiku, aga kui reaalne elu vastu vaatab (millele varem loomulikult piisavalt põhjalikult ei mõeldud), kiunutakse nagu kuradi siga aia vahel.

    http://arileht.delfi.ee/news/uudised/ossinovski-nouab-lati-alkoralli-tottu-terves-euroopas-piiriuleste-koguste-vahendamist?id=76882496&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+delfimajandus+%28DELFI+%3E+Majandus%29
  • Taivos, lisaks veel see, et kui soomlased Tallinna sadamast kärutäite kaupa viina ja õlut Helsingi poole tassisid, siis on see igati okei, aga kui me enda aktsiisipoliitikat lätlastega korrelatsioonis ei suuda hoida, ja sarnane liiklus läheb lahti Läti piiri ääres, siis on see meie poliitikute meelest probleem, mida Brüssel peaks lahendama.
  • Draax
    Taivos, lisaks veel see, et kui soomlased Tallinna sadamast kärutäite kaupa viina ja õlut Helsingi poole tassisid, siis on see igati okei, aga kui me enda aktsiisipoliitikat lätlastega korrelatsioonis ei suuda hoida, ja sarnane liiklus läheb lahti Läti piiri ääres, siis on see meie poliitikute meelest probleem, mida Brüssel peaks lahendama.


    See hala on tõesti fucking piinlik, arvestades mis mahtudes soomlased meie kukrut alkoaktsiisiga on aastakümnete jooksul täitnud. Ülla-ülla, maksu tõsta on lihtne, aga ilmselt lööb see mingist piirist alates kahekordselt tagasi: soomlased jätavad oma raha toomata ja kodumaine sõidab Lätti.
  • Peaks Jevgenile tegema ettepaneku, et kuna siiani oli soomlastele odava alkoholi suurel hulgal müümine suur viga, siis peaks eesti riik soome riigile saamata jäänud aktsiisi tagasi maksma.
  • Oot. Ma ei saa aru.
    Minister-sotsialist Ossi ju ise ütles, et Läti piiri ülene alkoholiaubandus on marginaalne, imepisike tilk kogu alkokaubanduses, millest ei ole mõtet rääkida, rääkimata asjale reageerimisest.
    Kas Ossi sööb oma sõnu? Kas Ossi on ebastabiilne minister? Kas haridusest jääb puudu või ettenägelikkusest? Kas on tulemas valitsuskriis?
  • ttrust
    Oot. Ma ei saa aru.
    Minister-sotsialist Ossi ju ise ütles, et Läti piiri ülene alkoholiaubandus on marginaalne, imepisike tilk kogu alkokaubanduses, millest ei ole mõtet rääkida, rääkimata asjale reageerimisest.
    Kas Ossi sööb oma sõnu? Kas Ossi on ebastabiilne minister? Kas haridusest jääb puudu või ettenägelikkusest? Kas on tulemas valitsuskriis?

    Oss elab oma mullis, milles reaalsusega on väga vähe kokkupuudet.
  • Oss on hea ja tark mees, aga rahvas on talle loll sattunud.
  • ...teemaga kokkupuutuvad tegelased on esitanud väite, et vanuses 17-27 kasvab alkoholiaktsiisi kasvades märgatavalt ka odavate narkootikumide (X, speed) tarbimine (nädalavahetus, klubid). Tegemist on otsese asenduskaubaga. Tundub nagu natuke creepy. Või siis järjekordne näide sellest, et policy on veidi...läbimõtlemata?
  • Vastupidi, policy on vägagi läbimõeldud. Nimelt oleks selle vastu võitlemine poliitiline suitsiid ja kõik on kohustatud plaksutama. Varsti tehakse tõrvikutega rongkäik läbi Männiku Saku Õlletehase juurde, et see pidulikult maha põletada. Sama moodi nagu muinsus, loodus ja kurat teab veel mis kaitsed mille rumaluste vastu võitlemine toob alati kaasa üldise hüsteeria.
  • No see on see, kui sünnid 1986 - ning ei tea, mis juhtus, kui Gorbatšov sama trikki üritas. :-D
  • Karum6mm
    No see on see, kui sünnid 1986 - ning ei tea, mis juhtus, kui Gorbatšov sama trikki üritas. :-D


    Mõni äkki sündiski 86-ndal sellepärast, et Gorbatšov võttis issil 85-ndal muu meelelahutuse käest ära. :-P
  • Minu enda elukogemus ütleb, et Eesti üks laialdase padujoodikluse algpõhjus oli just Gorbatšovi kuiv seadus. Taheti ühte, aga saavutati otse vastupidine. Poleks seda olnud, oleks joodikuid viimase 25a jooksul Eesti Vabariigis kordi vähem olnud.
    Mäletan, kuidas 1980-date teises pooles läks lahti laialdane puskariajamine ning hakkas althõlma liikuma igasuguseid surrogaatpiiritusi. Tulemuseks oli ravimatu alkoholismi levik.

    Nüüd üritatab võimul olev kremlimeelne sotsialistlik valitsus saavutada sama uuesti.

    P.S. See et tänapäevased noored joovad vähem, kui noored kümne või paarikümne aasta eest, EI OLE KINDLASTI selle taga, et alkohol on halvemini kättesaadav ja kallim, vaid pigem noorte seas leviv üldise suhtumise ja mõtlemisviiside muutus. Mina ei mäleta oma lapsepõlvest või noorusajast mitte ühtegi hetke, kus mul alkohol oleks kättesaamatu olnud. Ma arvan et sama kehtib ka praeguste noorte puhul.
  • sakuska
    Karum6mm
    No see on see, kui sünnid 1986 - ning ei tea, mis juhtus, kui Gorbatšov sama trikki üritas. :-D


    Mõni äkki sündiski 86-ndal sellepärast, et Gorbatšov võttis issil 85-ndal muu meelelahutuse käest ära. :-P


    Minu meelest on julgelt poole tited täis peaga tehtud.
  • ziff
    gurmanka
    Uber on lahe. Mulle ka meeldib, aga mul on teatavad kõhklused Uberi jätkusuutlikkuses - raha põleb ereda leegiga, et pakkuda meile dumping-hinnaga suurepärast teenust. Dumpingut vähendab veidi see, et rahvusvahelisus ja suurus võimaldavad maksudega riike hanitada. Nautige sõitu kuni seda pakutakse!

    Loodus tühja kohta ei salli. Kõige hullem, mis juhtuda saab, on see, et samalaadne teenus läheb kallimaks. Ja siis? Kõik asjad lähevad pidevalt kallimaks...
    Kasutan nii Uberit kui Taxifyd ning ei kujuta ette, et peaks "kiisule" helistama :)


    Kasutage mida tahate, aga palun ärge sonige mingist sõidujagamisest või kokkuleppevedudest. (See on öeldud kõigile, mitte ziffile.) Taksoteenus on taksoteenus, ükstakamakõik kes seda vahendab. Riigikogus aga jätkub spungi otsimine - püütakse defineerida, mis eristab taksoteenust taksoteenusest.

  • Vanaema, probleem ongi selles, et just klassikaline taksoteenus, kui selline, on üle-reguleeritud.

    "Sõidujagamine" on takstoeenus, mida millegipärast üritatakse poliitiliselt nimetada teisiti, ju siis kardetakse agressiivsete taksojuhtide demonstratsioone või muud säärast. Tegemist on tsunftilaadselt organiseeritud seltskonnaga, mida toetab kuritegevus ja Tallinna korrumpeerunud ametnikud.
    Klassikalise taksoteenuse ja uue taksoteenuse (ehk "sõidujagamise") vahe on puhtalt selles, et viimasel on reguleerivaks mehhanismiks klientide antavad hinnangud pallisüsteemis, mida kliendid saadud teenusele annavad ja selle mehhanismi kaudu praagitakse kõik saast-teenindajad süsteemist välja. Klassikalisel taksoteenusel seda omadust ei ole.

    Miks riigikogu spungi-otsimisega tegeleb, ei mõista.
  • Seda piiri ongi keeruline tõmmata. Sõidujagamise kontseptsioon tähendab definitsiooni järgi olukorda, kus mul on nagunii vaja kuhugi sõita (igapäevane tööle-koju või juhuslik linnadevaheline liikumine) ja ma võtan kedagi tühja autosse kaasa, et kulusid jagada.

    Taksoteenus tähendab seda, et kui inimene vajab transporti ja selle kuidagi tellib, siis ma lähen talle soovitud kohta järele ja viin soovitud kohta ja küsin selle eest tasu. Ja vahe on selles, et tegelikult, ilma konkreetse tellimuseta, mul ei olnud põhjust seda sõitu teha.

    Päris elus on keeruline mingi järelevalve abil tuvastada, mis on mis. Ühel hetkel liikus ka Tartu-Tallinn-Tartu jms. Facebooki gruppides inimesi, kes sõidavad linnade vahel väga regulaarselt ja kelle jaoks sõidujagamine annab lühikese perioodi peale juba päris korraliku lisateenistuse.

    Äpinduse areng on olnud lihtsalt selline, et esialgsest sõidujagamisest on saanud taksoteenus.
    Päris taksondusest eristab seda minu jaoks see kontseptsioon, et kui taksojuhi amet oma litsentside, inventari ja taksofirma lepingutega tähendab ikka enam vähem täistöökohta, siis Uberi (vähemalt esialgu) tundus olevat selline töö, mida võibki teha lihtsalt siis kui tuju tuleb - vabal pärastlõunal või laupäeva õhtul lükkad korraks äpi sisse, tangid isikliku auto paagi täis ja sõidutad inimesi. Järgmisel hommikul lähed jälle igapäevatööle tagasi.
  • Vanaema
    ziff
    gurmanka
    Uber on lahe. Mulle ka meeldib, aga mul on teatavad kõhklused Uberi jätkusuutlikkuses - raha põleb ereda leegiga, et pakkuda meile dumping-hinnaga suurepärast teenust. Dumpingut vähendab veidi see, et rahvusvahelisus ja suurus võimaldavad maksudega riike hanitada. Nautige sõitu kuni seda pakutakse!

    Loodus tühja kohta ei salli. Kõige hullem, mis juhtuda saab, on see, et samalaadne teenus läheb kallimaks. Ja siis? Kõik asjad lähevad pidevalt kallimaks...
    Kasutan nii Uberit kui Taxifyd ning ei kujuta ette, et peaks "kiisule" helistama :)


    Kasutage mida tahate, aga palun ärge sonige mingist sõidujagamisest või kokkuleppevedudest. (See on öeldud kõigile, mitte ainult ziffile.) Taksoteenus on taksoteenus, ükstakamakõik kes seda vahendab. Riigikogus aga jätkub spungi otsimine - püütakse defineerida, mis eristab taksoteenust taksoteenusest.



    See ongi taksoteenus. Minu arusaamist mööda tunnistavad siin seda enamus.

    Probleem on lihtsalt selles, et tegemist on järgmise põlvkonna taksoteenusega. Nii nagu mingil hetkel visati taksoteenuse tingimustest välja, et sõiduvahendil peavad olema silmaklapid ning seda tuleb tankida vähemalt 5kg kaeraga päevas, siis nüüd tuleb muuta regulatsioone vastavalt uuele tehnoloogiale, likvideerimaks sellega seotud probleeme.

    Londoni klassikalised taksod vs tellitavad taksod (sh Uber) on hea näide kuidas asjad peaks ka Eestis olema. Ehk siis regulaator ei peaks laskma ennast segada "jagamismajandusest" ja "startupindusest" jne huinamuinast, vaid peaks lähtuma asja sisust.

    Näiteks klassikaline takso peab omama kaardimaksevõimalust, tellitava takso puhul on osapoolte endi mure, kuidas nad tasutud saavad, ainult hinnakujunemine peab eelnevalt selge olema. A la ma võin teha äpi "sõit seksi eest", ning kellelgi ei tohiks olla kobisemist, kui hinnakujundus ning vääring on eelnevalt selged ja riik oma maksud kätte saab (eeldusel, et selline kaup-maksevahend on riigis lubatud).
  • Ka nn. päris-taksojuhtide seas on arvukalt neid, kellele on see lihtsalt lisatöö, põhitöö kõrval. Või kes ajavad mingit oma isiklikku (kahtlast) äri, saades sealt põhilise (musta) tulu ning paralleelselt sõidavad taksot.
  • raulir
    .... A la ma võin teha äpi "sõit seksi eest", ning kellelgi ei tohiks olla kobisemist, kui hinnakujundus ning vääring on eelnevalt selged ja riik oma maksud kätte saab (eeldusel, et selline kaup-maksevahend on riigis lubatud).

    Riik tahab makse kätte saada selles riigis kehtivas valuutas, mitte natuuras. :-)
  • ttrust
    raulir
    .... A la ma võin teha äpi "sõit seksi eest", ning kellelgi ei tohiks olla kobisemist, kui hinnakujundus ning vääring on eelnevalt selged ja riik oma maksud kätte saab (eeldusel, et selline kaup-maksevahend on riigis lubatud).

    Riik tahab makse kätte saada selles riigis kehtivas valuutas, mitte natuuras.


    Alati on võimalik natuuras osutatud teenuse väärtus ära hinnata ja vastavalt sellele maksustada :)
  • Selle järgi, et kas on põhitöö või juhuslikud otsad või alla n tunni nädalas ei saa kindlasti väita, et tegemist ei oleks tööga.

    Samuti see muu vajaduse jutt on jama. Näiteks Uberil on võimalus teha jagatud sõit - ehk siis ma aktsepteerin, et juht võib peale võtta veel ühe reisija mu lähedusest, kellel on vaja minna samasse piirkonda (ja vastupidi - et ma olen nõus ise selleks reisijaks olema). Kas sellisel juhul see teine reisija kasutab sõidujagamist ja esimene taksoteenust?

    Või kui taksojuhil on vaja päeva lõpuks kodu juurde tagasi jõuda ja ta valib viimase kliendi selle järgi, kas siis see polegi enam taksoteenus?
  • ttrust
    Ka nn. päris-taksojuhtide seas on arvukalt neid, kellele on see lihtsalt lisatöö, põhitöö kõrval. Või kes ajavad mingit oma isiklikku (kahtlast) äri, saades sealt põhilise (musta) tulu ning paralleelselt sõidavad taksot.


    Sõber istus Uberisse - tegelasel oli käigukangi juures ekraan graafikuga ja paistis USDis pikk olevat. Tõsilugu. Tallinnast.
  • raulir
    Selle järgi, et kas on põhitöö või juhuslikud otsad või alla n tunni nädalas ei saa kindlasti väita, et tegemist ei oleks tööga.
    Samuti see muu vajaduse jutt on jama. Näiteks Uberil on võimalus teha jagatud sõit - ehk siis ma aktsepteerin, et juht võib peale võtta veel ühe reisija mu lähedusest, kellel on vaja minna samasse piirkonda (ja vastupidi - et ma olen nõus ise selleks reisijaks olema). Kas sellisel juhul see teine reisija kasutab sõidujagamist ja esimene taksoteenust?
    Või kui taksojuhil on vaja päeva lõpuks kodu juurde tagasi jõuda ja ta valib viimase kliendi selle järgi, kas siis see polegi enam taksoteenus?


    raulir, sellepärast ma ütlesingi, et piirid on hägused
    tööaja suhtes kehtestavad erinevad taksofirmad erinevad reeglid - vahetustes pidi olema ju alati mingi minimaalne arv juhte, et teenus tagada. Uber on selles suhtes palju paindlikum ja kui tundub, et aktiivseid juhte napib, siis dünaamiline hinnastamine on see võlurohi, mis aitab suhteliselt tõhusalt pakkumist tõsta ja turgu tasakaalustada

  • Mina olen üks kord taksokliendina sõites aru saanud, et taksojuht ajas vene keeles parasjagu telefonis narkoäri. Juhi vanus oli selline 20-dates, kuigi paistis, et viin on kõvasti talle liiga teinud. Samuti Tallinn.
  • ttrust
    Mina olen üks kord taksokliendina sõites aru saanud, et taksojuht ajas vene keeles parasjagu telefonis narkoäri. Juhi vanus oli selline 20-dates, kuigi paistis, et viin on kõvasti talle liiga teinud. Samuti Tallinn.


    DON'T TRADE AND DRIVE!
  • Sõidu"jagamine" on taksondus. Heal lapsel mitu nime. Jagamiseks võiks pidada (kunagist) hääletaja sõidutamist. Kisa on ju ainult kasu jaotamise pärast.
  • vums
    Sõidu"jagamine" on taksondus. Heal lapsel mitu nime. Jagamiseks võiks pidada (kunagist) hääletaja sõidutamist. Kisa on ju ainult kasu jaotamise pärast.

    Kuressaare-Tallinn on väga levinud just sõidu jagamine, kuidagi ei ole tegu taksondusega.
  • Et sõidavad koos, olles eelnevalt kokku leppinud kõikide kulude, s.h. ka roolikeeramise vaeva jaotamise osas.
  • vums
    Et sõidavad koos, olles eelnevalt kokku leppinud kõikide kulude, s.h. ka roolikeeramise vaeva jaotamise osas.

    miks kõikide, toetad kütuse ostmist näiteks 8 euroga ja saad sellega kohale bussipileti 15 hinna asemel näiteks. Kui kõiki kulusi arvestada, siis nii odavalt ei saaks, aga tegu ei ole ju taksondusega, st eesmärk ei ole tulu teenida, vaid suuri kulusi vähendada.
  • Sõidujagamise eeliseks USA-s on lisaks rahalisele poolele see, et täis autoga võib sõita carpool lane'il ja osalised jõuavad kiiremini kohale (summaarselt jällegi autode arv on väiksem ja liiklusummikuid selle võrra ka vähem, nii et win-win).
    Eestis see nii ei toimi, aga lihtsalt näitena, et vähemalt mujal maailmas võib sõidujagamisel olla ka muid positiivseid tulemeid peale kulude jagamise.
  • Ideena näiteks üks muuhulgas merel reisijate veoga tegelev ettevõte teeb endale start-up firma, mille idee on firma logodega autodega ringisõtmine (niiöelda puhtalt reklaami eesmärgil) ja siis saaks ka soodsamatel tingimustel välismaalt madalama palgasooviga sohvreid sisse tuua ja need "reklaamsohvrid" siis nagu muuseas hakkavad pakkuma ka sõidujagamise teenust. Huvitav kas merel saaks ka sellist reisijagamise teenust rakendada ;)
  • Miks mitte bussijagamise teenus marsruudil Tallinn-Tartu või Tallinn-Kuressaare?

    Mul vaja niikuinii vanaemal iga päev külas käia, miks siis mitte mu juhuslikult omatavat bussi jagada? Teeks äpi ka ja puha?
  • Eestis on prostitutsiooni vahendamine karistatav. Millal leidub esimene nutikas, kes hakkab naisejagamise sildi all toimetama?
  • Henno Viires
    Eestis on prostitutsiooni vahendamine karistatav. Millal leidub esimene nutikas, kes hakkab naisejagamise sildi all toimetama?

    Oletame, et mu naabrinaine tegeleb hobikorras prostitutsiooniäriga, tegeleb sellega iseenda "vahendamise" raames, mis aga vist pole karistatav, sest iseennast nagu vahendada ei saa. Mina aga pakun talle sõidujagamisteenust ja sõidutan ta linna, kuhu on mul endal ka asja näiteks. Ta aitab sõidukulusid katta. Kas ma olen nüüd prostitutsiooni vahendaja? Oletame et ma teen näo et ma ei tea millega ta tegeleb? Kas ma olen siis ka vahendaja?
  • Henno Viires
    Eestis on prostitutsiooni vahendamine karistatav. Millal leidub esimene nutikas, kes hakkab naisejagamise sildi all toimetama?

    suht kohatu võrdlus Henno ja rauir. Tulen homme tühja autoga Tallinna ja kuulutan siin, et soovija saab kaasa kui toetab kütuse ostu 8 euroga, siis ei ole tegu sõidujagamisega? Uber jne on muidugi taksoteenus.
    Tuleb ikka lähtuda asja sisust, mitte sellest kuidas keegi soovib seda nimetada.
    PS raulir kui soovid iga päev Kuressaare vahet kütta 8 euroga inimesi peale võttes, siis anna aga minna, vaatame kaua tasub D

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon