Kopp ees OÜ - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Kopp ees OÜ

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Mis see Statoili letimüüja siis teeb? Ammu leiutatud juhmi seadme tööd lihtsalt!
  • sr71
    Hakkab looma, oled õigel teel. Isesõitvate autode teema lõppeb lõpuks ikkagi seal, et auto saab hakata sõitma ise ainult nendel teedel kus:

    1) On veelgi täpsemad kaardid, kui need mis täna tavalistes navides.
    2) Teekate hakkab sisaldama ka täpselt asetsevaid markereid, mida siis auto hakkab lugema.

    See võimekus, mis täna on inimesel, et sõita mööda kruusateed ja õiges kohas lasta teine auto mööda, seda ei tule nii pea (vähemalt 15-20 aastat). Võileiva valmistamine on oluliselt keerulisem kui täpselt paigaldatud markerite lugemine ja sinna kõrvale muud infot (GPS, radar jne). Sisuliselt hakkab see välja nägema nagu virtuaalne raudtee. Relssideks on need markerid ja ratasteks lugerid/andurid.

    See seisukoht on enam kui kümmekond aastat vana. Tänased isesõitvad autod vajavad niisugusi abivahendeid üha vähem. Pole küll korrektne väljend, aga tänu LIDARile on tänased isesõitvad autod oluliselt ümbruseteadlikumad kui ennevanasti.

    See hetk kui auto saab isejuhtimisküpseks, saabub siis, kui auto enam ei vaja markereid ega GPS. Ja see aeg on 5 aastases horisondis.

    Kui keeruline on sümfooniaorkestri dirigeerimine võrreldes võileiva valmistamisega?
  • Pigem jah autod õpivad palju kiiremini kui 15 aastaga suva kruusateel sõitma. Seniks aga midagi algelisemat: burgeri praadimise robot Flippy http://boingboing.net/2017/03/13/meet-flippy-the-burger-flippi.html
  • Kalakajakas

    See seisukoht on enam kui kümmekond aastat vana. Tänased isesõitvad autod vajavad niisugusi abivahendeid üha vähem. Pole küll korrektne väljend, aga tänu LIDARile on tänased isesõitvad autod oluliselt ümbruseteadlikumad kui ennevanasti.

    See hetk kui auto saab isejuhtimisküpseks, saabub siis, kui auto enam ei vaja markereid ega GPS. Ja see aeg on 5 aastases horisondis.

    Kui keeruline on sümfooniaorkestri dirigeerimine võrreldes võileiva valmistamisega?


    Nojah, ega spetsialistidega internetis pole mõtet vaielda. Ma saan aru, et sa oled ise robkäppadega tegelenud, softi kirjutanud ja majandust tunned ka läbi ja lõhki (oleme seda jama siin lugenud). Aga äkki ei tunne sa neist valdkondadest ühtegi?

    Muideks, dirigeerimine on lihtsam roboti jaoks kui võileiva valmistamine. Üllatav kas pole? Inimese puhul on täpselt vastupidi ja inimese dirigeerimise puhul on asjal human touch juures.

    Tänase tehnoloogia juures võiks isesõitvate autode puhul analoogiks tuua nahkhiired. Midagi sellist suudetakse lõpuks valmis teha, aga see asi lendab ka teatud olukorras "võrku" ja asi on hapu. Aga kuna ma eksin ja ajan mingit jama, siis investeerige sellesse sektorisse ja räägime viie aasta pärast uuesti. Kes on tehnoloogiast kõige kaugemal, on alati kõige ootusrikkamad. Ma olen ka kindel, et termotuuma tuleb, aga sinna läheb veel 15-20 aastat aega. Olgu öeldud, et termotuuma tuleb enne kui täielikult isesõitvad autod. "Täiustatud" autopiloot on saadaval juba täna ja see ajas paraneb, kuid päris isesõitmiseni on väga pikk tee veel minna.

    *Isesõitev auto - inimene ei pea autos juhtimisse sekkuma ja õnnetuste puhul jääb vastutav roll tootjale. Ilma eranditeta. Selleni jõudmise ajal jõutakse ka ratastel nutifone meenutavad akutrellid maha kanda ja asemele tulevad vesiniku või mingi muu baasil uued autod. Keemiline akumulaatoripõhine tehnoloogia visatakse välja ja Elon Musk on selleks hetkeks laostunud.
  • PS. Ega siin muu ei aita kui viie aasta pärast samal ajal teeme väikese kokkuvõtte, et kellel oli rohkem õigus.
  • Kuna sa siin viskad daatumeid nagu Vändrast, sest sa ju tead, kuidas asjad tegelikult toimivad:

    Mida näiteks Ford on öelnud

    Milleni BMW tüürib

    Ma ei pane siis Teslat, sest tema ja tähtajad ei ole tavaliselt usaldatavad. Küll aga on igal suurel tootjal teemasse kas seotult või üksteisest sõltumatult oma sõna öelda.

    SAE level 4:
    Level 4 – High Automation: The driving mode-specific performance by an Automated Driving System of all aspects of the dynamic driving task, even if a human driver does not respond appropriately to a request to intervene

    Aga ilmselt tead sa paremini asju, kuna oled kõige itim mees LHV foorumis.

    See vesiniku lootus versus battery on su oma reaalsus.
    Battery cost per kW on langenud from 2012 $700-800 kandist tänaseks u. $200 kanti. Ja see tuleb ilma igasuguse revolutsioonita edasi alla, masstootmise ja konkurentsi pealt. Saja kandis olevat see juba vägagi konkurentsivõimeline. Ning arvatavasti ka kellelgi varem või hiljem plahvatanud suunale pandud R&D pealt õnnestub.
  • Eks ootame selle viie aasta kaugusel oleva horisondi ära, see aeg läheb suhteliselt ruttu.
  • sr71
    Ma olen ka kindel, et termotuuma tuleb, aga sinna läheb veel 15-20 aastat aega. Olgu öeldud, et termotuuma tuleb enne kui täielikult isesõitvad autod.

    Praegune konsensus on selline, et esimene termotuuma näidisjaam 2040-50 ja tavatarbjaid teenindav jaam 2050-60.
  • Mul läks ennist copy-pastega vähe nihu, sr71 õige tsitaat oli:
    sr71
    Kes on tehnoloogiast kõige kaugemal, on alati kõige ootusrikkamad. Ma olen ka kindel, et termotuuma tuleb, aga sinna läheb veel 15-20 aastat aega. Olgu öeldud, et termotuuma tuleb enne kui täielikult isesõitvad autod.


  • Just. Ja tuumaenergia osas olen ma selline "tugitoolispetsialist" ja sellest ka selline "pisut" ebarealistlik ootus. Pole elus selles valdkonnas toimetanud.
  • Fake McCoy
    sr71
    Ma olen ka kindel, et termotuuma tuleb, aga sinna läheb veel 15-20 aastat aega. Olgu öeldud, et termotuuma tuleb enne kui täielikult isesõitvad autod.

    Praegune konsensus on selline, et esimene termotuuma näidisjaam 2040-50 ja tavatarbjaid teenindav jaam 2050-60.

    ITER: https://en.wikipedia.org/wiki/ITER
    DEMO: https://en.wikipedia.org/wiki/DEMO
    PROTO: https://en.wikipedia.org/wiki/PROTO_(fusion_reactor)
    Kõigis ülaltoodud linkidel on mingisugused tähtajad kirjas. Kui palju need kauged tuleviku-tähtajad veelgi kaugemasse tulevikku edasi nihkuvad, teab ainult allah.

    Ehk siis, kui keegi tõstatab üles teema, et naftamajandust asendab termotuumaenergia ning tavalist uraanipõhist või tooriumipõhist tuumaenergiat pole vaja enam arendada, siis ta valetab nii endale kui ka teistele. Meie oma eluajal seda ei näe või näeme seda täielikus rauga-eas, kui päris vanaks elada õnnestub.
  • Põhiline teema käib ju selle ümber, et keelame fossiilsete kütuste põletamise ja loodame tuule-, päikese- või hüdroenergia peale. Ebareaalne.
    Sünteetilisest diislist oleks ka abi rohkem.
  • sr71, on arvamused ja faktid. Ma ei kandideeriks internetispetsialisti asutavale tiitlile.

    Nagu eelpool märgitud, suuremad ettevõtted on seadnud autonoomsetele autodele u 5 aastase tärmini. Ma võibolla oleksin selles suhtes pisut konservatiivsem, kuid riistvara areng tundub selle eesmärgi saavutamist toetavat (viimastest ehk Radeon Instinct, mis peaks Nvidiaga tänaste hindadega võrreldes andmetöötlushindu pisut alla tooma). Masinõppe arengust ei räägiks (õieti ei teagi sellest midagi). Kohtumiseni 5 aasta pärast.

    Võileibade osas tuleb nõustuda. Robotile võileibade tegemise õpetamine võib olla sama mahukas töö kui dirigeerimise õpetamine või isegi mahukam (loomulikult sõltub pisut ka sellest, kuidas ülesanne püstitada).
  • Kalakajakas, tehnoloogiliselt võib see 5 aastat olla reaalne. Õigusruumi järele jõudmine võtab vähemalt sama kaua aega ja siis on järgmine faas see, et tehnoloogia jõuaks piisavalt kättesaadavaks (loe: odavaks) muutuda, et seda saaks standardiks nimetada.
  • Ei oska sellele mehele kaasa tunda. Minu meelest tegi notar oma tööd ja kui vana raha nimel oli valmis igale paberile allkirja andma täie teadlikkuse juures, siis tema viga. Papa oleks võinud vähemalt oma pojakesega konsulteerida, nüüd on takkajärge tarkus, mis on kõige kallim.
  • Nordecon suudab ikka töid ajastada ja ennast nähtavaks teha - Haabersti ring tõmmati kinni, millega Paldiski mnt liikluskoormus tõusis. Liikluse rahustuseks organiseeriti Tähetorni asfalteerimine (mida kohe mitte kudagi ei saand enne Haabersti ringi kinnipanekut teha) - kus siis on nüüd vaid üks vahelduvrada. Sai sealt siis õhtul u 18:00 ajal läbi tilgutud ja järeldatud et oleme jõudnud (või vähemalt Nordeconi töökas kollektiiv) heaoluühiskonda. Ainsateks töötegijateks vaid sauamehed kes siis liiklust siia sinna läbi lasksi. Aga asfalteerimistehnika seisis juba kenasti pargituna.
  • stig, ehitaja teeb täpselt nii palju kui tellija tellib. Mõistlikum on oma pahameel linnavalitsuse pärdikute vastu suunata.
  • mx77
    stig, ehitaja teeb täpselt nii palju kui tellija tellib. Mõistlikum on oma pahameel linnavalitsuse pärdikute vastu suunata.


    Heh, millegipärast meenus mulle sellega seoses kinnisvarabuum ja selle tagajärjed :D
  • stigheide
    Nordecon suudab ikka töid ajastada ja ennast nähtavaks teha - Haabersti ring tõmmati kinni, millega Paldiski mnt liikluskoormus tõusis. Liikluse rahustuseks organiseeriti Tähetorni asfalteerimine (mida kohe mitte kudagi ei saand enne Haabersti ringi kinnipanekut teha) - kus siis on nüüd vaid üks vahelduvrada. Sai sealt siis õhtul u 18:00 ajal läbi tilgutud ja järeldatud et oleme jõudnud (või vähemalt Nordeconi töökas kollektiiv) heaoluühiskonda. Ainsateks töötegijateks vaid sauamehed kes siis liiklust siia sinna läbi lasksi. Aga asfalteerimistehnika seisis juba kenasti pargituna.


    Astangu tänava juures songiti kah Paldiski maanteed. Täitsa pidi järjekorras ootama.
  • Nordeconi pole vast mõtet tümitada jah selle eest. Kui Rail Baltica teemal tellitakse analüüse, mis võtavad projekti hindamisel ka eksternaalsusi arvesse, siis teedeehituses seda paraku ei tehta. Olen üsna veendunud, et kui arvestada ümbersõitudele ja ummikutes istumistele kulunud aega ja kütust, siis oleks ühiskonnale kasulikum kui teed remonditakse 24/7 graafikuga ja makstaks selle eest oluliselt kõrgemat hinda. Praktika, et paneme märgid välja ja siis toimetame iga päev parimal juhul 8 h päevas ühes kohas ja mõõdukas tempos, võiks jääda minevikku.

    Aga eelarves on ju raha vähe ja kui tee liiga kiiresti korda tehakse, siis kõik ei näegi, kuidas linn muudkui panustab teedesse...
  • gurmanka,
    Jaapanis kalkuleeritakse teede-ehitusel nende "sotsiaalsete rubladega". Ehitavad ka 8h kaupa. Vahe selles, et see 8h on öösel. Kui õhtul lähed koju mööda auklikku tänavat, siis hommikuks on mitte ainult uus kate peal vaid ka märgistus tehtud. Suuri sõlmi sedasi ei tee aga suvaline "freesime katte maha->paneme uue katte->joonime ära" käib ööga küll. Võibolla on neil lihtsalt seda päris raha niipalju rohkem, et saavad endale kiiret öötööd lubada.
    Meil on probleem pigem selles, et ei toimetata isegi 8h päevas. Kõigepealt pannakse märgid välja. Paari päeva jooksul käiakse mõõtmas. Veel paari päeva pärast tulevad esimesed päris töömehed. Lõpetuseks võib vabalt mõni 2+2 lõik seista mitu kuud 70 piiranguga, sest jooni ei saanud maha... Mulle tundub loogilise lahendusena, et ka teede-ehitajatelt hakatakse küsima teede sulgemise maksu. Siis on tööde kiiremaks lõpetamiseks selge stiimul.
  • 2korda2
    gurmanka,
    Jaapanis kalkuleeritakse teede-ehitusel nende "sotsiaalsete rubladega". Ehitavad ka 8h kaupa. Vahe selles, et see 8h on öösel. Kui õhtul lähed koju mööda auklikku tänavat, siis hommikuks on mitte ainult uus kate peal vaid ka märgistus tehtud. Suuri sõlmi sedasi ei tee aga suvaline "freesime katte maha->paneme uue katte->joonime ära" käib ööga küll. Võibolla on neil lihtsalt seda päris raha niipalju rohkem, et saavad endale kiiret öötööd lubada.
    Meil on probleem pigem selles, et ei toimetata isegi 8h päevas. Kõigepealt pannakse märgid välja. Paari päeva jooksul käiakse mõõtmas. Veel paari päeva pärast tulevad esimesed päris töömehed. Lõpetuseks võib vabalt mõni 2+2 lõik seista mitu kuud 70 piiranguga, sest jooni ei saanud maha... Mulle tundub loogilise lahendusena, et ka teede-ehitajatelt hakatakse küsima teede sulgemise maksu. Siis on tööde kiiremaks lõpetamiseks selge stiimul.


    Ma nii palju pean seda lahmimist ikka tagasi tõmbama, et viimastel suurematel tee-ehitustel olen näinud ikka nädalavahetustel ka tööd toimumas. Seda siis maanteedel. Linnades ja asulates on tõenäoliselt nii nagu linn või KOV oma hankes on ette kirjutanud.
  • Draax


    Ma nii palju pean seda lahmimist ikka tagasi tõmbama, et viimastel suurematel tee-ehitustel olen näinud ikka nädalavahetustel ka tööd toimumas. Seda siis maanteedel. Linnades ja asulates on tõenäoliselt nii nagu linn või KOV oma hankes on ette kirjutanud.


    Tuleb meelde trammitee remont Pärnu maanteel, kus nädalate viisi mitte mingit liikumist ei toimunud, ainult Sarapuu kuulis teetööde hääli :)
  • mx77
    Draax


    Ma nii palju pean seda lahmimist ikka tagasi tõmbama, et viimastel suurematel tee-ehitustel olen näinud ikka nädalavahetustel ka tööd toimumas. Seda siis maanteedel. Linnades ja asulates on tõenäoliselt nii nagu linn või KOV oma hankes on ette kirjutanud.


    Tuleb meelde trammitee remont Pärnu maanteel, kus nädalate viisi mitte mingit liikumist ei toimunud, ainult Sarapuu kuulis teetööde hääli :)


    No see on KOVi teema :)
    Aga positiivse näitena nt. eelmise aasta Tartu maantee neljarealise lõigu ühe suuna remont - seal käis küll töö nädalaringselt.
  • Draax,
    muidugi on kohati ka häid näiteid ja asjad vist lähevad siiski paremaks. Ma näiteks ei mäleta, millal viimati meil remonditi esimese klassi maanteid kunagise TLL-TRT remondi stiilis, kus vist kuu aega eraldas 1+1 sõiduradasid killustikuvall (ja teekate ise oli ära freesitud).
    Tartus tehti Narva mäe all (suure liiklusintensiivusega koht) eelmisel nädalal tööd: ühel päeval freesiti ära, isegi asfalt sai suhteliselt ruttu peale (vist kahe päevaga). Jooned on aga tänaseni puudu. Täpselt sellises mahus lõik, mille oleks võinud ühe ööga ära teha.
  • Võimalik, et Maanteeamet ongi asjalikum tellija kui KOV ja Tartu isevalitsejad rohkem linnakodanike peale mõtlevad. Kui maanteedel on mingil lõigul piiratud kiirus liiga kaua, siis kahtlemata on ka see tülikas, aga kahju mõttes siiski oluliselt väiksem kui Tallinna mõne olulise teelõigu umbes hoidmine. Kui juba tee-ehituse materdamiseks läks, siis kui kaua juba on nikerdatud seda Tallinna ringtee väljaehitamist?
  • Valdeku tänavat hoiti kinni terve talv ning siis jooniti selle äärde pidevjooned, nii et igasugune mõistuspärane parkimine on ebaseaduslik. Päris äge.
  • Ärge unustage, et tallinna linnaviletsuse eesmärk on linn vabastada erasõidukite "ikkest". Parkimiskorralduse tegemine võimalikult ebamugavaks on selle eesmärgi elementaarne käik.
  • Tartu Milli triatloni läbinud mitteproffidest sportlased hakkasid pärast kurnavat võistlust õlut kaanima, väidetavalt küll alkoholivaba. Mille peale tõstsid kisa igasugused ühiskonna kisakõrid, et kuidas nii saab, võistlus ja õlu???
    http://sport.delfi.ee/news/liikumine/rahvasport/ei-voi-olla-sportlased-finisis-olled-napus?id=78901568
    Ma küsin, et miks mitte? Isegi mõneprotsendilise alkoholisisaldusega lahja õlu - miks mitte? Tegemist on ju rahvaspordiga, mitte profispordiga? Mikks mitte tarbida? Ainult, et piiri peab oskama pidada, ei muud. Igaüks peaks eelkõige ise teadma mis tema organismile hea on.
  • Ma võtan ka peale igat trenni väikese õlle, pealegi on see väga hea stiimul viimaseid kilomeetreid täiega panna, kui mõtled külmale õllele mis sind külmkapis ootab. Õlu on vaese mehe lõõgasti, proffid muidugi võtavad masaazi.
  • Pärast suurt pingutust aitab õlle või kaks lihaste taastamisele kaasa. Olles ise tipptasemel sporti teinud ja rahvuskoondisse kuulunud, oli treeninglaagris rangelt soovitatav, nii treeneri kui ka füsio poolt,1-2 õlut saunas teha laupäeviti, pidavat aitama taastumisele kaasa. Aga võib-olla olemegi selle 1-2 õlle pärast meeskonna spordialadel pigem keskmikud või madalamal...
  • See peaks ka siia teemasse minema. 2015 oli meie ajakirjandus ja valitsejad ju täpselt samasugused. Isegi siin foorumis peksti neid kes julgesid öelda, et asjad on ikka puha pe..es ja valesti.
    Uuring: Saksa meedia ei kajastanud pagulaskriisi ausalt
    Raportis kritiseeritakse nn peavoolumeediat selle eest, et nad ei suhtunud migrantidele Saksamaa piirid avanud liidukantsler Angela Merkeli avatud uste poliitikasse ning poliitilise eliidi loosungitesse kriitiliselt. Ajakirjanikud kasutasid terminit tere tulemast kultuur (saksa keeles Willkommenskultur) ühiskonnale moraalse surve avaldamiseks, järeldavad uuringu koostajad.

    Uuringu autorite hinnangul kohtlesid paljud ajakirjanikud valitsuse poliitika kritiseerijaid võimalike ksenofoobidena, leides, et toimetuste ülesanne on selliseid inimesi kasvatada paremateks inimesteks.

    Raporti koostajate sõnul kasutasid ajakirjanikud valitsuse poliitika kaitsmisel näiteks seisukohta, et vananeva elanikkonnaga Saksamaa vajab sadade tuhandete noorte põgenike töökäsi. Uuringu autorite sõnul kuritarvitasid päevalehed sellega terminit Willkommenskultur ja summutasid avalikku arutelu.

    «Suur osa ajakirjanikke tunnetasid oma professionaalset rolli valesti ja jätsid oma valgustusliku rolli unarusse,» ütles Haler Die Zeitile.

    Ka heidavad uuringu autorid ajakirjanikele ette seda, et artiklites sisaldus sageli ajakirjanike enda arvamus, mis tegi uudislugudest hoopis kommentaarid. Ekspertide, teiste kodanike ja asüülitaotlejate nägemus sageli aga puudus.
  • Federer peale Wimbledoni võitu rokkis 5-ni öösel, jõi korralikult ja kurtis peale 5 tundi magamist hommikul pressikonverentsil, et peas lõhub koledal kombel. Näägutajate pead peaks plahvatama sellise uudise peale.
  • Te ikka lugesite, mis rubriigis ilmus ttrusti viidatud artikkel? Sisuturundus (by Saku). :-))
  • sakuska
    Te ikka lugesite, mis rubriigis ilmus ttrusti viidatud artikkel? Sisuturundus (by Saku). :-))

    Vahet pole. Seda artiklis kirjeldatud suhtumist olen ma ilma sisuturnduseta samuti kohanud. Olen joonud alkoholivaba õlut ja mulle maitses, kuigi natuke liiga limonaad tundub mulle olema.
  • ttrust
    sakuska
    Te ikka lugesite, mis rubriigis ilmus ttrusti viidatud artikkel? Sisuturundus (by Saku). :-))

    Vahet pole. Seda artiklis kirjeldatud suhtumist olen ma ilma sisuturnduseta samuti kohanud. Olen joonud alkoholivaba õlut ja mulle maitses, kuigi natuke liiga limonaad tundub mulle olema.


    Thumbs up. Eks ta olegi nö "täiskasvanute limonaad", aga maitse pole ju kehv sugugi.
  • Eesti seadusandlusega on ikkagi midagi väga mäda:
    Kokkuleppemenetlus peaks kehtima siis kui keegi on esimest korda kohtu all, aga kindlasti ei minda kokkuleppemenetlusele siis kui tal on kehtivaid karistusi või siis kokkuleppemenetluse puhul on karistus 100% rangusega, mitte 30% "lahjem".

    Seltsimees Reiljan üritab saavutada kokkuleppemenetluse, et sellega saavutada 30% "kergem" karistus - ehk siis kehtiva karistuse järgi mitte minna vanglasse istuma. Kuna seltsimehel on tingimisi-aeg, peaks ta minema vanglasse istuma kui ta uue kuriteo sooritab.
    http://www.postimees.ee/4195945/villu-reiljan-puuab-prokuratuuriga-diili-tehes-vanglakaristusest-paaseda
  • Kopp ees putiikidest kes lahendavad oma parkimisprobleemid sitipark nimelise trahvimasinaga. Sai käidud Tondi Selveri kõrval miskis spordiriiete outletis ja u 5 minuti jooksul kirjutati trahv välja kuna polnud parkimiskella. Suurepärane kliendikogemus kui selline. Oleks aru saanud kui oleks seal tund aega parkinud kuid see 5 minuti trahv oli ikka väga häiriv. Edaspidi püüaks vältide selliseid julkbutiike kus kliendile laia kaarega lagipähe lastakse.
  • stigheide
    Kopp ees putiikidest kes lahendavad oma parkimisprobleemid sitipark nimelise trahvimasinaga. Sai käidud Tondi Selveri kõrval miskis spordiriiete outletis ja u 5 minuti jooksul kirjutati trahv välja kuna polnud parkimiskella. Suurepärane kliendikogemus kui selline. Oleks aru saanud kui oleks seal tund aega parkinud kuid see 5 minuti trahv oli ikka väga häiriv. Edaspidi püüaks vältide selliseid julkbutiike kus kliendile laia kaarega lagipähe lastakse.


    Õnneks on CityParki trahvid tasumiseks vabatahtlikud.
  • Putiiki vist pole põhjust süüdistada, pigem on tegu linnaviletsuse ja sitapargi diiliga. Üks eraldab platsi ja teine tasub "doljat"....
  • See ei ole nii, st linnavalitsusel pole siin mingit sidet - st kui oleks linna maa siis seal tatsaks ringi muponaudid. Ilmselt on tegu erakinnistuga, mille omanik on oma rentnikele vastu tulnud sõlmides sitapargiga lepingu. Seda seetõttu et ümberkaudsete asutuste töötajad oma autodega äri kinni ei pargiks. Aga noh - kus metsa raiutakse seal laastud lendavad. Igal juhul on putiigil siin oma roll - kas või selline et pole suutnud tagada sitapargi poolse mõistliku suhtumise putiigi klientidesse. Pole mõtet iga Tlna jama puhul kohe linnaviletsusele viidata - nood on küll võimekad, kuid ega putiigipidajad neist kaugele maha kah ei jää.
  • stigheide
    Kopp ees putiikidest kes lahendavad oma parkimisprobleemid sitipark nimelise trahvimasinaga. Sai käidud Tondi Selveri kõrval miskis spordiriiete outletis ja u 5 minuti jooksul kirjutati trahv välja kuna polnud parkimiskella. Suurepärane kliendikogemus kui selline. Oleks aru saanud kui oleks seal tund aega parkinud kuid see 5 minuti trahv oli ikka väga häiriv. Edaspidi püüaks vältide selliseid julkbutiike kus kliendile laia kaarega lagipähe lastakse.

    Aga kas see "spordiriiete outlet" ka kursis on, et neil on rahulolematu kunde? Isegi seda "spordiriiete outleti" ametlikku nimetust, kaubamärki ja aadressi pole sa viitsind välja tuua? Kuidas teised siis teavad sellisest kauplusest eemale hoida?
  • Selle koha aadress on Tammsaare tee 60, Google mapsis on ta Nike Outlet aga samas majas müüakse muude brändide kaupa vist endiselt ka, Niiet kuidagi muud moodi teda iseloomustada kui spordikaupade outlet on raske.
  • Seal Selveri ümber pole just väga palju selliseid putiike (aint 1 ongi). Samuti ei leidnud ma aega ja mõtet kviitung näpus kauplusse tormata oma õigusi taga ajama. Sest formaalselt oli kõik ju õige - kella pole - saad trahvikviitungi. Oleks lihtsalt kulutanud oma aega suhtlemisel letitöötajatega ilma erilise tulemuseta. Pigem oli mu küsimus hoopis selles et miks viletsa teenindusega ettevõtted on Eestis võimelised suht pikalt tegutsema.
  • stigheide
    Sai käidud Tondi Selveri kõrval miskis spordiriiete outletis ja u 5 minuti jooksul kirjutati trahv välja kuna polnud parkimiskella. Suurepärane kliendikogemus kui selline.


    Sain paar aastat tagasi analoogse kogemuse osaliseks. Kuna tegu on City/Euro-pargi teemalise kontoriga, siis on kõige mõistlikum see lipik paberihunti saata ning edasised meeldetuletused samuti.

    NB! Ma olen nõus, et parkimist peab mingil kombel ohjes hoidma ja maa (parkla) omanilkul on õigus selle eest tasu küsida. Aga selle konkreetse poe puhul on enamalt jaolt tegu tühja parklaga, s.t. üritatakse lihtsalt ullikestelt pappi kasseerida.
  • Kusjuures mul on kogemus poepidaja poole pealt. Parkimine on tänaval tasuta, parkimiskella ei nõuta ja inimesed tulevad tööle hommikul ja pargivad kogu tänava parkimiskohad täis ja poodide kliendid sõitku ümber kvartali, sest parkida kusagil ei ole ja ilmselt paljud loobuvad poe külastamisest. Oleks sparkimine parkimiskellaga, siis kohalikud leiaksid endale mujal parkimiskohad tööpäevaks ja turistid ja poodide külastajad saaksid parkida 1-2 tundi.
    Seega igal asjal on 2 külge, st kui parkla pidevalt täis, siis on piirang õigustatud, kui tühi, siis rahateenimise eesmärgil.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon