Estonian Air - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Estonian Air

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Väga kummaline. Tehti ju lennukitele ometi uus kiilikujuline kujundus.
  • Cynic
    Väga kummaline. Tehti ju lennukitele ometi uus kiilikujuline kujundus.

    Küllap on asi selles, et selle tegelikult vägagi kvaliteetse kujundusega ei ole mingil põhjusel siiski suudetud oma sõnumit tarbijani viia. Eks valdkond ise on väga dünaamiline ja ettearvamatu ning selles keskkonnas midagi ette ennustada ongi pehmelt öeldes keeruline. Samas igas asjas on ka midagi positiivset ning usun, et asjaosalised on siit omandanud kuhjaga kogemusi ning neil ei ole kahju oma teadmisi jagada, et katsetada veelgi paremat kujundust.
  • Hind paneb asja paika. Kui on võimalik sajaka eest lennata, siis ei pane isamaalisus kahte sotti maksma, kiilipildiga või mitte.
  • ikaldus
    Cynic
    Väga kummaline. Tehti ju lennukitele ometi uus kiilikujuline kujundus.

    Küllap on asi selles, et selle tegelikult vägagi kvaliteetse kujundusega ei ole mingil põhjusel siiski suudetud oma sõnumit tarbijani viia.

    Mis see sõnum on? Lendan tööülesannete tõttu ilmselt rohkem, kui keskmine eestimaalane, aga pole siiani veel ühestki sõnumist aru saanud.
    Ikaldus, palun avalikusta need sõnumid!

  • Tallinn on lihtsalt sihuke kiluküla kolgas , et siin ei olegi võimalik mingit lennufirmat pidada.Samahästi võiks riigi rahadega teha Pernau Air firma,mis hakkab lendama Pärnu lennujaamast kõikidesse maailma metropolidesse.
  • Peamine küsimus on siiski selles, et miks toetatakse "rahvuslikku" lennufirmat maksumaksja rahaga kui see lennufirma tegelikult lendab LOT nime all ja armust ning LOT näpunäidete järgi tehakse muudatusi firma juhatuses? Miks siis ei ole mitme aastaga suudetud firmale endale lube välja ajada ja sisuliselt on muututud LOT tütarfirmaks ja kaotatud senised KLM jne. koostööd.
  • Velikij
    Mis see sõnum on? Lendan tööülesannete tõttu ilmselt rohkem, kui keskmine eestimaalane, aga pole siiani veel ühestki sõnumist aru saanud.
    Ikaldus, palun avalikusta need sõnumid!

    Ma ju ütlesin, et sõnumi Sinu kui tarbijani viimiseks on vaja uut kujundust sest, nagu Sa isegi mainisid, ei ole praegune kujundus sõnumit Sinuni toonud :P

    Aga tundub, et pean vist vabandama, sest sain ilmselt Cynicu postituse alatoonist valesti aru ja minu poolt oli kohatu proovida sellise tõsise temaatika üle ebaõnnestunud nalja heita.
  • Alasti soovin, et mehed ei areneks PUPU-deks
  • Inimesed võtavad Nordicat kui mingit suvalise lennufirma, nimega LOT, kaubamärki, mitte kui eraldi lennufirmat. Sest praktiliselt lennates on seda silmadesse jõudvalt pildit ilusasti näha. LOT mis LOT.
    Lisaks Nordica ei sisalda enam "Estonian" või "Eesti" nime, mis varem oli. Sellega positsioneeris Nordica end eestlastest kaugemale, üheks paljudeks maailma lennundusega tegelevatest kaubamärkidest. Professionaalne kujundus Kiili näol ei puhu pilli, kui seda kujundust eriti näha pole ning lennukid ise on ka vanad ning pisikesed.
    Estonian Airi puhul olid vähemalt uued soetatud lennukid, nagu kunagistest uudistest mäletame. Suurema osa Estonaina Airi kaubamärgist moodustas rahvuslik uhkus, et "oma lennukid".
  • Kas tõesti on maakeral mõni inimene kes lennu broneerimisel lähtub lennuki väliskujundusest?
  • Minu meelest on terve see Estonian Air lõpp ja Nordica algus täielik fail. Alates sellest debiilsest lennukite valikust, mis tähendab seda, et lennuk ei pääse kuskil terminali juurde ja pead bussiga sõitma ning pagasiruum on nii väike, et kui sul on äraanatav pagas, siis ei ole mingit garantiid, et see peale mahub. Suurema spordivarustusega ei soovita kindlasti reisida. Lisaks veel mingi väga imelik sihtkohtade valik. Ma lendan ka suhteliselt palju ja mitte kuskile karumustikasse, vaid Euroopa tõmbekeskustesse, ja no pole kunagi olnud sellist varianti, et Nordica marsruut või ajad oleks sobinud. Pika kõrre on alati tõmmanud kas airBaltic või Lufthansa.
  • Oleks pidanud Estonian Airi ära lõpetama ja Nordicaga mitte alustama.
    Ja raha oleks pidanud kulutama selleks, et oleks teatavatesse vajalikesse maailma linnadesse lennuühendus olemas. Ehk siis doteerima liine, kui see vajalikuks osutub, korraldades konkursi.
  • ttrust
    Oleks pidanud Estonian Airi ära lõpetama ja Nordicaga mitte alustama.
    Ja raha oleks pidanud kulutama selleks, et oleks teatavatesse vajalikesse maailma linnadesse lennuühendus olemas. Ehk siis doteerima liine, kui see vajalikuks osutub, korraldades konkursi.

    Väideti ju, et ilma oma lennufirmata jäävad paljud vajalikud sihtkohad katmata. Leedu on hea näide, et loodus tühja kohta ei salli:
    Tallinna lennujaamast on otseühendus 41 rahvusvahelise sihtkohaga, millest 13 on aga hooajalised lennud. Riia lennujaamast, mis on ka Baltimaade suurim lennujaam, väljub aastaringselt 74 otselendu. Hooajalisi lende on 25 erinevasse sihtkohta, mis moodustab kogulendudest veerandi.
    Vilniuse lennujaamast saab lennata otse 50 sihtkohta, millest vaid neli paika ehk kaheksa protsenti on hooajalised.
  • Leedu näitel võib kindlalt väita -- Tallinna lennujaamas ei oleks jäänud vajalikud sihtkohad katmata isegi siis kui oleks Estonian Air lastud pankrotti juba õigel ajal (st aastaid varem) ning uut lennufirmat ei oleks loodud.
    Ehk siis - poliitikud ja ametnikud ja vabariigi valitsus valetasid rahvale. Kahju on põletatud maksumaksja rahast.
  • ttrust
    Oleks pidanud Estonian Airi ära lõpetama ja Nordicaga mitte alustama.
    Ja raha oleks pidanud kulutama selleks, et oleks teatavatesse vajalikesse maailma linnadesse lennuühendus olemas. Ehk siis doteerima liine, kui see vajalikuks osutub, korraldades konkursi.


    Veelgi lihtsam ja õiglasem oleks doteerida lennujaama ja viia lennujaamamaksud madalaks või lausa nulli. Las turg otsustab, kuhu on vajalik lennuühendust luua. Kõigil lennufirmadel oleks samad võimalused.

    Sellist doteerimist ei takista ka EL reeglid.

    Ilma RE-ta suudeti juba Lennujaam linna ühsitranspordiga siduda, mis on ka samm reisijate maapealsete kulude vähendamise suunas.

    Elutähtis Brüsseli liin, mida keegi ei lendaks - eks siis sellele kujuneks kõrgem pileti turuhind, kuni keegi oleks suure raha eest nõus need ametnikud sinna kohale vedama.
  • raulir
    Las turg otsustab, kuhu on vajalik lennuühendust luua. Kõigil lennufirmadel oleks samad võimalused.
    ...
    Elutähtis Brüsseli liin, mida keegi ei lendaks - eks siis sellele kujuneks kõrgem pileti turuhind, kuni keegi oleks suure raha eest nõus need ametnikud sinna kohale vedama.

    :D Naljamees... Sõprade näpud võiks ju samuti rasvaseks saada.
  • http://m.arileht.delfi.ee/article.php?id=84997469 Lennujaama slotid on ka poolakate omad, erinevalt vist EA aegadest. Naiss. Lapake see mõttetu asi juba kokku, praegu fair weather, leiab lennukitele targemad kasutajad.
  • Kui ei ole oma koodi, siis vist ei saa ka sloti olla.
  • On neil ju kood (EE) aga tegutsetakse poolakate firma osana, kurat teab mis tingimustel tehtud lepinguga.
  • https://www.aripaev.ee/uudised/2019/06/21/nordica-sulgeb-viis-lennuliini

    Nojah siis.
    Üks faas sellist kokkupakkimist veel ja meile jääb rahvuslik lennufirma, mis teeb 100% allhanget teiste riikide lennufirmadele.

    Artiklites (nii Ärilehes kui ka Äripäevas) on mugavalt jäänud välja liinivõrgu update.
    Pärast antud muudatusi jäävad aastarignseteks sihtkohtadeks Brüssel ja Stockholm (?) . Varssavi võtab LOT üle, mis on ka igati loogiline - tahavad ise enda hubi inimesi ette vedada.
    Samas ära kaovad lennud Kiievisse, Kopenhagenisse, Trondheimi, Viini ja Vilniusesse.

    Et noh, veelkord rõhutades - kaks aastaringset sihtkohta (eks järgmisel hooajal tõmmatakse suviseid liine ka kõvasti koomale praegust trendi vaadates).
  • siin tasuta: https://majandus24.postimees.ee/6712890/nordica-lopetab-oma-nime-alt-lendamise-ja-sulgeb-veel-viis-liini
    Rainis, ma saan aru, et ühtegi liigi ei jää alles Nordical, LOT ise hakkab neil paaril allesjäänud liinil opereerima ja Nordica teeb edasi ainult allhanget.
  • pahurik
    siin tasuta: https://majandus24.postimees.ee/6712890/nordica-lopetab-oma-nime-alt-lendamise-ja-sulgeb-veel-viis-liini
    Rainis, ma saan aru, et ühtegi liigi ei jää alles Nordical, LOT ise hakkab neil paaril allesjäänud liinil opereerima ja Nordica teeb edasi ainult allhanget.


    Oh my god.
    Jah, lugesin lauset valesti (sain aru, et ainult Varssavit jääb LOT opereerima)...

    No see on siis lihtsalt katastroof ju.
    Varssavit teenindaks LOT ka ilma Nordicata, Stocki võib vedada rahulikult ka SAS ja Brüsseli liiniks saaks teha liinihanke.
  • pahurik
    siin tasuta: https://majandus24.postimees.ee/6712890/nordica-lopetab-oma-nime-alt-lendamise-ja-sulgeb-veel-viis-liini.

    Artiklist:
    Ühtlasi alustab seni LOTi piletimüügisüsteemi kasutanud Nordica enda kommertsplatvormi arendamist, et tagada tulevikus iseseisva piletimüügi valmisolek.

    Ehk meil hakkab olema rahvuslik lennufirma, mis teeb ainult allhanget, aga arendab enda piletimüügisüsteemi? Seal, kus lõpeb mõistus, pidi algama raudtee, aga tundub, et lennundus on uus raudtee...
  • dumbuser
    pahurik
    siin tasuta: https://majandus24.postimees.ee/6712890/nordica-lopetab-oma-nime-alt-lendamise-ja-sulgeb-veel-viis-liini.

    Artiklist:
    Ühtlasi alustab seni LOTi piletimüügisüsteemi kasutanud Nordica enda kommertsplatvormi arendamist, et tagada tulevikus iseseisva piletimüügi valmisolek.

    Ehk meil hakkab olema rahvuslik lennufirma, mis teeb ainult allhanget, aga arendab enda piletimüügisüsteemi? Seal, kus lõpeb mõistus, pidi algama raudtee, aga tundub, et lennundus on uus raudtee...


    Nortal vajab tööd? :)
  • Ma tegelt ka ei saa aru, miks peaks riik lennukite väljarentimise bisnessis tegutsema. Lapake see firma juba kokku, müüge lennukid LOTile või teistele või andke tagasi liisingule ja rahu majas. Mis selle sebimise point on, või olnud on? Jube harva kui numbritest on üldse räägitud ja kasumitest pole keegi hõisanud. Töötajad leiavad teistes lennufirmades tööd ja nagu näha jääb esialgu ainult Trondheimi otse lendamata.
  • Aga kuidas ametnikuhärrad saavad siis Brüsseli vahet lennata, et Öiroopast uusi suuniseid saada ja progressivsete trendidega kursis olla ? Ega ometi pea Riias ümber istuma, kus vihased lätlased võivad meie omadele isegi peksa anda ?
  • Ei leia enam seda artiklit, aga toodud oli selline mõte, et Nordicat on vaja umbes nagu sõjaväge - st hea kui sõda ei tule, aga kui tuleb, siis on olemas.

    Las toimetab kasumlikult teenuse pakkujana, aga kui Tallinnast tekib ühenduste pakkumisega probleeme, siis on olemas.
  • Siis võiks ikkagi see riiklik toidupood ka olla. Tead küll, hea kui pole vaja aga kui on, siis saab rahvale toitu jagada. Mis nad hakkavad seal ühte lennukit angaaris hoidma, meeskond 15-minutises valmisolekus?
  • Viimane aeg endale tunnistada, et seda bisnessi ajasid lätlased targemini ning see lennuk on lõplikult läinud. Müüa need Nordica pliiatsid maha, äkki saab selle raha eest jupikese AirBaltic'ut (kui just tingimata peab maksumaksja raha kuskil lennukompaniis kinni hoidma).
  • Kusjuures kuna tiim, tegevusload, lepingud jmt on olemas, siis pigem panna see Nordica enampakkumisele või 100% börsile, mis tast ikka lammutada. Riigile ta minu maailmavaate kohaselt enam vajalik ei ole.
  • Vanaema
    Las toimetab kasumlikult teenuse pakkujana, aga kui Tallinnast tekib ühenduste pakkumisega probleeme, siis on olemas.

    Kasumlikuse kohta info vist puudub, kõik eelmised ja praegused lepingutingimused on ju saladused. Pole midagi mis viitaks, et kogu biz maailmaturuhindadega üldse käib, poolakad vbl täiega pähe istunud. Alustuseks võiks teada olla kas sellel üldse mingit mõtet peale "vat kus keset sõda alles hakkame reisilennukitega lendama" fantaasiate on.
  • opex
    Ma tegelt ka ei saa aru, miks peaks riik lennukite väljarentimise bisnessis tegutsema. Lapake see firma juba kokku, müüge lennukid LOTile või teistele või andke tagasi liisingule ja rahu majas. Mis selle sebimise point on, või olnud on? Jube harva kui numbritest on üldse räägitud ja kasumitest pole keegi hõisanud. Töötajad leiavad teistes lennufirmades tööd ja nagu näha jääb esialgu ainult Trondheimi otse lendamata.


    Töötajad leiavad tööd muidugi mujal ja lennukid saab müüa. Probleem vast selles, et nõukogu liikmed ei leia mujal tööd ja asja kinnipanek tähendaks tehtud vea tunnistamist. Tuletage mulle meelde kas Eesti ajaloos on mõni poliitik tunnistanud, et tegi vea?
  • Cynic
    opex
    Ma tegelt ka ei saa aru, miks peaks riik lennukite väljarentimise bisnessis tegutsema. Lapake see firma juba kokku, müüge lennukid LOTile või teistele või andke tagasi liisingule ja rahu majas. Mis selle sebimise point on, või olnud on? Jube harva kui numbritest on üldse räägitud ja kasumitest pole keegi hõisanud. Töötajad leiavad teistes lennufirmades tööd ja nagu näha jääb esialgu ainult Trondheimi otse lendamata.


    Töötajad leiavad tööd muidugi mujal ja lennukid saab müüa. Probleem vast selles, et nõukogu liikmed ei leia mujal tööd ja asja kinnipanek tähendaks tehtud vea tunnistamist. Tuletage mulle meelde kas Eesti ajaloos on mõni poliitik tunnistanud, et tegi vea?


    Spot on, Cynic!
  • Cynic
    Tuletage mulle meelde kas Eesti ajaloos on mõni poliitik tunnistanud, et tegi vea?
    Kui siis ainult kommunikatsioonivigu - auväärt poliitikud ei ole suutnud oma häid ideid lihtrahvale piisavalt selgitada...

  • Et mitte ainult poliitikuid tampida, siis esitan viktoriiniküsimuse: mitu transpordiala asekantslerit maailmas on oma karjääri jooksul suutnud feilida kahe rahvusliku lennukompanii majandamisega?

    Vihje: ühele maksame oma igapäevasest leivast siiani palka.
  • Cynic
    opex
    Ma tegelt ka ei saa aru, miks peaks riik lennukite väljarentimise bisnessis tegutsema. Lapake see firma juba kokku, müüge lennukid LOTile või teistele või andke tagasi liisingule ja rahu majas. Mis selle sebimise point on, või olnud on? Jube harva kui numbritest on üldse räägitud ja kasumitest pole keegi hõisanud. Töötajad leiavad teistes lennufirmades tööd ja nagu näha jääb esialgu ainult Trondheimi otse lendamata.


    Töötajad leiavad tööd muidugi mujal ja lennukid saab müüa. Probleem vast selles, et nõukogu liikmed ei leia mujal tööd ja asja kinnipanek tähendaks tehtud vea tunnistamist. Tuletage mulle meelde kas Eesti ajaloos on mõni poliitik tunnistanud, et tegi vea?


    Raadioaparaadis kord Saar ja Ossinovski moka otsast pobisesid, et tegid veidike untsu. Oli vist midagi aktsiisidega seotud. Muidugi mainiti kohe, et nende aktsiisidega jändamine oli koalitsiooni otsus, seega vist üksikisiku ülestunnistusena ei kvalifitseeru.
  • invictus
    Kusjuures kuna tiim, tegevusload, lepingud jmt on olemas, siis pigem panna see Nordica enampakkumisele või 100% börsile, mis tast ikka lammutada. Riigile ta minu maailmavaate kohaselt enam vajalik ei ole.


    Ei taha seda keegi, mida peaks investor ostma - järgnevate aastate kahjumit? Ei viitsi pikemalt vaielda, aga on siiski argumente, et riiklik lennukompanii võib olla strateegiliselt oluline. Omaette küsimus, kas praeguse juhtkonna sammud ja suhted poolakatega kõige targemini on tehtud.

    Aga muus osas kuulakem klassikuid: (vabandust, ei saanud teisiti kopeerida):

    http://news.morningstar.com/classroom2/course.asp?docId=80345&page=4&CN=sample
  • Estonian Airi parimad ja ridamisi kasumlikud aastad olid siis, kui eesotsas oli väga tugev ja pühendunud meeskond. Hiljem algas allakäik, Taskila oli tragöödia ja ega Nordica puhul ei saa ju ka rääkida tugevast, stabiilsest ja asjatundjatest juhtkonnast.

    Lühikese aja jooksul on juhtkonnas olnud pidevalt vahetusi. See asi niimoodi ei tööta, et vahepeal juhid lennufirmat, siis trükikoda, lähed Gruusiasse teed kasvatama või hakkad Belgia aukonsuliks..
  • Asi ei ole juhtkonnas. Sa võid juhtima panna kelle tahes, kuid igiliikur ei hakka eimillestki midagi tegema, paekivist seasinki, sitast saia .

    Eesti on Euroopa kolkaküla ja Tallinn perifeeria isegi Balti regiooni mõistes . Riia on Baltikumi keskus ja sellele mängib Air Baltic,kes üsna hästi saab hakkama .

    Eestil ei ole mõtet punnitada oma nn. rahvusliku lennufirmaga vaid seepärast, et lennukitel oleks sinimustvalge, suitsupääsuke ,rukkilill vms rahvuslik sümboolika. Olulisemad sihtkohad katavad kommertsfirmad . Ja kui Eesti valitsus leiab, et on vajalik lennata ka mujale, liinidel, mis on kahjumlikud, tehku hange .

    On vaja lennata Brüsseli vahet või Kiievist Ukraina kalevipoegi abitöödele tuua ? OK, teeme hanke ja las siis Air Baltic ja LOT omavahel võistlevad, kes need liinid odavamalt ära teevad .
  • AB pealt vaadates vbl tõesti "go big or go home" kehtib lennunduses rohkem kui teistes ärides. Miski jutt oli vahepeal, et Läti riik aitas (JOKK?) AB-d, ostes ära tohututes kogustes kallimate hinnaklasside pileteid, suva kohta suva lennule olid just kõige kallimad piletid väljamüüdud olnud. kst. Taskila proovis ka aga aeg oli liiga masune, firmad olid just tööreisid alla tõmmanud ja eralendajad ka lendasid palju vähem.

    Palju pankrote ka viimasel ajal: https://allplane.tv/blog/2019/2/11/airline-bankruptcies-the-2019-list-is-open
  • Vesteldes Rootsi noortega ja mitte enam niiväga noortega selgub, et moodi hakkab minema uus trend - auasi on mitte lennata lennukiga puhkusele ning selle abil anda oma isiklik panus planeedi päästmiseks. Eestisse see trend veel levinud ei ole, aga mine tea, võib-olla kohe jõuab ja siis võib Nordica küll pillid kotti panna.
  • Velikij
    Vesteldes Rootsi noortega ja mitte enam niiväga noortega selgub, et moodi hakkab minema uus trend - auasi on mitte lennata lennukiga puhkusele ning selle abil anda oma isiklik panus planeedi päästmiseks. Eestisse see trend veel levinud ei ole, aga mine tea, võib-olla kohe jõuab ja siis võib Nordica küll pillid kotti panna.

    Kui mürkrohelised oma tahtmise saavad, siis maksustatakse nii lendamine kui autoga sõitmine varsti selliselt, et reisimist saavad endale lubada ainult überrikkad ning kliimakonverentse mööda sõitev seltskond. Ülejäänud muudetakse sisuliselt sunnismaisteks... :)
  • invictus
    Siis võiks ikkagi see riiklik toidupood ka olla.


    Riik hoiab praegugi toidu- ja kütusevarusid.
  • Nordica lahkumise järel Tallinnast väljuvatelt liinidelt näeme kohe, kuidas Air Baltic´u jt samadel liinidel lendavate kompaniide piletid kallinevad.
  • In fact, air travel has become a subject of such shame and scorn there's even a new word for it: flygskam, which translates literally to "flight shame."

    Velikij
    Vesteldes Rootsi noortega ja mitte enam niiväga noortega selgub, et moodi hakkab minema uus trend - auasi on mitte lennata lennukiga puhkusele ning selle abil anda oma isiklik panus planeedi päästmiseks. Eestisse see trend veel levinud ei ole, aga mine tea, võib-olla kohe jõuab ja siis võib Nordica küll pillid kotti panna.


  • Vanaema
    Nordica lahkumise järel Tallinnast väljuvatelt liinidelt näeme kohe, kuidas Air Baltic´u jt samadel liinidel lendavate kompaniide piletid kallinevad.

    AB, SAS, LOT jt. peavad siiski Ryanairi ja Norwegianit ka jälgima lisaks üksteisele, ei saa päris lambist panna hindu, Nordica/LOT on tihti kallimad olnud kui teised "päris" lennufirmad nkn. siianigi.
  • Ma üldiselt olen rahvusliku lennukompanii poolt. Aga seda peaks juhtima lennundust tundvad inimesed. Nordica katsed tõestada, et igaüks võib lennufirmat juhtida on seni ebaõnnestunud. Aga vähemalt järjekindlust neil on: https://arileht.delfi.ee/news/uudised/tegevust-kokku-pakkivale-nordicale-on-uus-juht-leitud?id=86635689


  • Halleluuuja!

    Kõik ei ole veel kadunud!

    SVEN SESTER SOOVIB NORDICASSE PAPPI PEALE PRITSIDA!

    Kas Eesti riigil on Nordicat vaja?

    Nordica sai ellu kutsutud selleks, et pakkuda otselennuühendusi meie jaoks strateegiliste sihtpunktidega. Riigi strateegilised huvid võivad olla erinevad – alates eestlastele harjumuspäraste lennusihtpunktide pakkumisest kuni Eesti majandusele vajalikest vahe- ja lõpp-punktidest, et tekiks täiendav tulu turistide ja investeerivate ettevõtjate näol.

    Nordica visiooniks on: „saada jätkusuutlikuks ja kasumlikuks lennundusgrupiks teenindades põhitegevusena Eestit kui oma koduturgu samal ajal otsides ärivõimalusi Euroopa Liidu riikides täiendavate tulude teenimise ning kulude ja/või riskide jagamise eesmärgil.“

    Milline on aga tegelik üldpilt?

    Nordica sulgeb sügisel viis Tallinnast lähtuvat lennuliini ning annab järele jäävad kolm (Stockholm, Brüssel ja Varssavi) teenindada Poola lennufirmale LOT.

    Oktoobri lõpus jõuame olukorrani, kus Nordica nime me enam ei näe – jääb ainult Poola lennufirma LOT, kellega koostööleping lõpeb 2020 aastal . Nordica ei kujunda enam oma liinivõrku, ega võta täiendavaid äririske, vaid lendab üksnes tütarettevõtte Regional Jeti nime all. Sellega on Nordicast saanud allhankefirma, kes teenindab ainult teiste riikide liine.

    Riik peaks sekkuma eraturul konkurentsi siis, kui on turutõrge ja siis, kui on avalik-, strateegiline- või julgeolekuline huvi. Konkurentsiga hetkel probleemi ei tundu olevat.

    Kui loobutakse strateegilisest huvist hoida otseliine, siis mis on Nordica järgnevas tegevuses Eesti huvides?

    Kindlasti ei peaks äriideeks olema allhankekorras reiside teenindamine teistes riikides.

    Tuleks teha analüüs, kas otsida endale järjekordne strateegiline partner, kas hoopis suurendada selle ärisuuna tegevust (nagu on teinud Air Baltic) või hoopis riigipoolne investeering lõplikult maha müüa.

    Ja loomulikult on jätkuvalt aktuaalne vaadata üle terve ELi lennunduspoliitika, sest tänased regulatsioonid ei arvesta teatavate takistustega, millega puutuvad kokku äärealade riigid nagu näiteks Eesti, Küpros jt.
  • No tegelikult ta ei öelnud ju midagi valesti, ta ei öelnud, et peaks justnimelt selle "Air Baltic way" valima, ütles et need on 3 võimalikku varianti mille vahel valimiseks peaks analüüsi tegema.
    Muidugi, mõistlik oleks tal endal olnud selle "Air Baltic way" osas analüüs ära teha, pole just eriti keeruline: "Taskila proovis, tagajärjed katastroofilised, ei ole olulist põhjust arvata, et järgmine katse teisiti läheks"

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon