Rail Baltica - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Rail Baltica

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Omaosalus ei ole mingil juhul 15 % vaid ligi 50 % kanti. Seda on korduvalt selgitatud.

  • Ikka rehepaplik. Et nagu ise ei taha ehitada ja vastutada, aga teised ka ei tohi?


    See pole rehepaplus, see on eestlase kahjurõõm - ise ei taha ja ei oska ja teised ka ei tohi, siis hea näpuga näidata, et näe ma ju ütlesin, et p#rse läheb!
  • Meil on neid takkajärgi irvitajaid sitaks, olen ise ka eksinud.
  • Lugesin selle artikli läbi ja kas lugupeetud kaasfoorumlased on ka tähele pannud, et RB pooldajad on hakanud seoses RB-ga hakanud rääkima kohalikust rongiliiklusest sellel trassil. Näiteks:
    Ka Harju maavanem Ülle Rajasalu ütles, et uute ekspertiiside tellimine ja rakendamine võib aga aega võtta aastaid. "Isegi kui see kaitsekiri muudetakse, siis sinna läheb uue planeerimise käigus aasta-poolteist. Meie ei jõua enam rongile, meile ei anta raha enam," tõdes ta.

    Rajasalu lisas, et trassi muutmisega peaks paljude asjadega otsast alustama. Praeguse trassi on kooskõlastanud kohalikud omavalitsused ning neid läbides arendab see Rajasalu sõnul ka kohalikku rongiliiklust.

    "Siis hüvasti kohalik rongiliiklus, siis tulebki kaks rongi, üks hommikul, teine õhtul, ja trass läbi metsa, kellele me seda teeme," sõnas Rajasalu.

    Lisaks räägiti sarnast juttu ka ETV vastavas saates.
    Samas minu mäletamist mööda, on kogu aeg olnud jutt vaid kahest peatusest Eesti trassiosal - Tallinn ja Pärnu. Mis on ka loogiline, sest planeeringu järgi 240 kmh võimaldava trassi jaoks peavad siis ka külapeatused olema vastavalt välja ehitatud, maa-aluste ühendustunnelitega, lisaharudega peatuses seisvate rongide jaoks jne. Lisaks vee ei kujuta ette kiirrongiliiklust trassil, millel samal ajal toimub päris tihe <100 kmh lähirongide liiklus.
    Kas see on nüüd RB pooldajate jõhker valetamine avaliku arvamuse soodsamaks muutmiseks?
  • Mõned mõtted peale nädalast Eestist eemalolekut ja autoga ka Vilniuses käimist. Räägime siin RB, aga kus krt on Via Baltica? See on täiesti unustatud projekt RB haibi kõrval. Meil ei ole normaalsetr kiirteed ei Pärnuni, sealt edasi Riiani ega edasi Euroopasse. Autod ukerdavad koos rekkadega 2 realisel teel, mis läbib väikelinnu ja igal ristmikul langetatakse kiirust 70 km/tunnis. linnades siis 50. Riia ringtee on üldse õudus kuubis oma fooride ja umbes olekuga. Tallinn-Vilnius 600km, 7,5 tundi sõitu. Normaalse kiirtee puhul kuluks 5 tundi. Tallinnast Riiga sõidaks 2.5 tunniga, Pärnu tunniga. Ainuke normaalsem kiirtee löik on siis Panevezis-Vilnius, kus sõidadki Tallinn-Pärnu vahemaa 1 tunniga, sest on lubatud kiirus on 130 samagusel teel, kus meil on lubatud 110.
    Samal ajal on Eestis väiksemal Küprosel kõigi suuremate linnade vahel 4 realine kiirtee, pealinna lähedal isegi 6 realine. Tartu, Narva ja Pärnu suuna 4 realine kiirtee peaks olema projekt, mis tuleks kohe ära teha, sellest võidaks kõige suurem osa Eesti inimestest, olen saarlasena nõus isegi Saaremaa silla ohvedama :)
    RB rääkis täna siis Vikerraadios riigi esindaja suht mõistlikku juttu. Rääkis sama, mis siingi jutuks olnud, et Tallinn-Riia on optimaalne kaugus, äärmisel juhul veel Kaunas/Vilnius, mitte kaugemale.Huvitav fakt oli, et tunnistas reisiliikluse võimalikkust ainult kui suurem osa pileti hinnast doteeritakse. Tõi näite, et Norra raudteevõrgu puhul on riigi tugi 95%. Lisaks lükkas ta ümber selle 240 km/h jutu, millega ka siin teemas opereeritakse. Ütles, et tegelik keskmine kiirus tuleb 180 ja sellega peaks siis edaspidi opereerima sõiduaegade arvestamisel. Ka tema rääkis kohaliku rongiliikluse viimisest samale trassile, kusjuures nende jaamade väljaehitamine jne ei ole RB poolt rahastatud. Mis see tähendab siis, et vana raudtee pannakse kinni või hakkame 2 eri liini Rapla suunal doteerima?
  • puhkjapojad1
    Aga SKP kasv?

    Jaa, see tuleb grandioosne, eriti kui Norra moodi 95% riik peale maksab raudteele:) MIda rohkem peale maksame, seda suurem SKP kasv ja seda rohkem saab doteerida ja seda rohkem sõitjaid ja seda suurem SKP ja seda rohkem saab taas peale maksta jne, jne.
    Tuled "kriisis" Küprose 28 kraadi juurest Tallinna ja siin on lumi maas, tekib kange tahtmine paar kuud aastas mõne teise riigi SKP kasvatada RB Riia vahet sõitmise asemel.
  • Kõik miskipärast eeldavad, et see piisonite kaitseala Poolas likvideeritakse ja RB venitatakse Varssavini. Arusaamatu unistus, mille peale Poola vist ainult irvitab.
  • http://www.lsm.lv/en/article/societ/society/rail-baltica-hits-buffers-at-polish-border.a148360/

    Even though Poland has allotted €16 billion to modernizing its railroads by 2023, not a single zloty has been earmarked to be spent on developing the connection to Rail Baltica at the Polish side of the border with Lithuania. Without this 200-kilometer section, the planned high-speed European gauge rail from Tallinn through Rīga through Kaunas won't be connected with the rest of Europe, reported LSM's Russian-language site on Friday.
  • Seoses Pärnu lennujaama renoveerimise asjaajamisega väitis majandusminister, et €13M eest saaks ehitada Via Baltica Pärnust Pärnu-Jaagupini neljarealiseks. Ei tea, kas see number tõele vastab, aga kui vastab, siis tähendaks see kilomeetri hinda ca €0,5M. Kuidagi vähe tundub... Aga kui eeldada, et minister eksis neljakordselt ja kilomeetri hind on nt €2M, siis saaks RB omafinantseeringu (€300-400B?) eest ehitada 150-200 kilomeetrit neljarealist teed. Ehk siis Tallinnast Iklani (st kogu Via Baltica Eestisisene osa) ja ehk kuhugi veel. Ja kui võtta RB ülalpidamiskuludega võrreldava laenumaksega laen, saaks ka Tallinn-Tartu ilmselt otsast lõpuni neljarealiseks.
    Vot sellest oleks palju rohkem tolku kui mingist müstilisest kruiisituriste Tallinnast Varssavisse vedavast rahapõletusmasinast.

    Peaaegu füüsiliselt valus on iga kord mujalt maailmast koju tagasi tulles jälle tõdeda, et erinevalt ka meist vähemarenenud riikidega ei suuda me isegi mõnisada kilomeetrit normaalseid põhimaanteid ehitada...
  • Aruvalla-Kose 13,3 km (kolm eritasandilist ristmikku ning kaks eritasandilist ristet) maksumus 54,2milj €, see teeb kilomeetri hinnaks 4 milj.€. Harutee-Pärnu 100 kilomeetrit teeks siis 400 milj eurot. Pärnu-Ikla pole sellist liiklustihedust, et neljarealine põhjendatud oleks. Õigemini arvab maanteeamet, et üleüldse pole Eesti selliseid liiklustihedusi, et edasine neljarealiste laiendamine põhjendatud oleks. Tegelikult põhimaanteedel ikkagi on sellised sagedused, et kasvõi ohutuse nimel on vaja midagi ette võtta ja ma ei mõtle siin Leedu varianti, kus peamagistraal tikitakse 70km/h ohutussaarte ja eraldajatega täis.

    Oleks vaja Tallinn-Pärnu, Tal-Tartu, Tal-Narva, Saaremaa sild ja RB kõik valmis ehitada ja need ei ole üksteist välistavad projektid. Kõike korraga ei saa, aga mingi plaaan võiks vähemalt olla.
  • No on meilgi neid ohusaarekesi ja eraldajaid üksjagu.
  • siimos
    Pärnu-Ikla pole sellist liiklustihedust, et neljarealine põhjendatud oleks.

    Ei tea midagi. Natuke veel aktsiise tõsta ja juba on kaheksarealist vaja.
  • Mäo-Tartu ja Pärnu mnt plaaniti vist möödasõidualadega kolmerealine. See on selline poolik lahendus, et "säästu neljarealise" raha pannakse hakkama, aga tegelikke probleeme see suure liiklustiheduse puhul ei lahenda.
  • siimos
    Oleks vaja Tallinn-Pärnu, Tal-Tartu, Tal-Narva, Saaremaa sild ja RB kõik valmis ehitada ja need ei ole üksteist välistavad projektid. Kõike korraga ei saa, aga mingi plaaan võiks vähemalt olla.


    Miks ei saa? Keegi ei viitsi midagi teha. Piisaks ühest hullust,kes võtaks ajsa käsile ja varsti oleks need teed ja sillad valmis.
    Viimane hull selline oli Juhan Parts. Selle hulluse eest sai ta sõimata ja pagendati raamatupidajaks. Tuleb oodata kui järgmine tekib.
  • noblesse
    siimos
    Oleks vaja Tallinn-Pärnu, Tal-Tartu, Tal-Narva, Saaremaa sild ja RB kõik valmis ehitada ja need ei ole üksteist välistavad projektid. Kõike korraga ei saa, aga mingi plaaan võiks vähemalt olla.


    Miks ei saa? Keegi ei viitsi midagi teha. Piisaks ühest hullust,kes võtaks ajsa käsile ja varsti oleks need teed ja sillad valmis.
    Viimane hull selline oli Juhan Parts. Selle hulluse eest sai ta sõimata ja pagendati raamatupidajaks. Tuleb oodata kui järgmine tekib.

    räägid, ehk mida Parts asjalikku käsile võttis? Viimati telekas ajas ikka sellist hülgemöla ja ei saa mees siiani aru,e t arutult raha põletas. Selle rahaga oleks jah Saaremaa sild valmis, mis Parts huugama pani.
  • antsukene
    Möh, mis see nüüd on siis?
    Seal TS-is möllab mingi viirus vist....


    Iba. Kaabivad vaadi põhjamudast järjest absurdsemaid argumente. Sadama boss võiks ju ometi teada, et Gdynias on cruisisadam kust saab rongiga varssavisse u. 3 tunniga (400 km). Masendav kuidas tundub, et kõigil on käsitud propa vankri ette ennast rakendada.
  • Mis nende 4-realiste maanteede tasuvusaeg muidu oleks? Ja palju SKP kasvaks?
    Mulle endale väga meeldib neljarealistel sõita. Ei taha lihtsalt nende ülalpidamist laste kaela jätta jnejne... :)
  • Ma ei usu, et lapsed väga õnnelikud on, kui ehituskulud ja ülalpidamine mõlemad nende kaela jäetakse. Neljarealiste Pärnu mnt 100km, Narva mnt 115km, Tartu mnt 105km hind kokku oleks võibolla säästuvariandina 1 miljrd €. Las keegi arvutab näppudel kokku palju SKT on vaja :)
  • Mulle meeldivad need argumendid stiilis "ma rääkisin X-idega ja huvi oli olemas".

    Kas piisavalt kõrgele aujärjele jõudnud inimestele võiks keegi meelde tuletada, et teatud positsioonist alates pole teistel tähtsatel inimestel enam kombeks ükskõik kui lolli iba peale ropendada, selga keerata ja ära minna? Miskis sotsiaalses situatsioonis kruiisifirmadega "rääkides" sellest kuidas oleks võimalik miljoneid turiste täishinnaga 6h raudteel Poola vedada on loogiline saada läbi küpsiste krõbina vastus et "Yes, excellent idea, the interest for such services could indeed be there for some groups of passengers. If you excuse me, I have to now find that guy who was here with those bottles of red wine."

    Huvitav, miks kruiisifirmad tegelikult peaksid huvitatud olema, et nende kliendid äkki hoopis mööda raudteed Poola sõidaksid, mitte ei tarbiks laeval teenuseid?

    antsukene
    Möh, mis see nüüd on siis?
    Seal TS-is möllab mingi viirus vist....


  • pahurik
    noblesse
    siimos
    Oleks vaja Tallinn-Pärnu, Tal-Tartu, Tal-Narva, Saaremaa sild ja RB kõik valmis ehitada ja need ei ole üksteist välistavad projektid. Kõike korraga ei saa, aga mingi plaaan võiks vähemalt olla.


    Miks ei saa? Keegi ei viitsi midagi teha. Piisaks ühest hullust,kes võtaks ajsa käsile ja varsti oleks need teed ja sillad valmis.
    Viimane hull selline oli Juhan Parts. Selle hulluse eest sai ta sõimata ja pagendati raamatupidajaks. Tuleb oodata kui järgmine tekib.

    räägid, ehk mida Parts asjalikku käsile võttis? Viimati telekas ajas ikka sellist hülgemöla ja ei saa mees siiani aru,e t arutult raha põletas. Selle rahaga oleks jah Saaremaa sild valmis, mis Parts huugama pani.


    Pahurik, ma tean, et Parts on tark ja ajab õiget asja. Ja ma tean ka seda ,et raha ta huugama ei pannud.

    Kui sa arvad ,et meil on hülgemöliseja loll, kes oli riigikontrolör, peaminister,minister ja nüüd kontrollkoja valitud liige, siis ma pigem arvan ,et sinu peegeldus tõelisusse on kerge nihkega. Ma pole telekas intervjuud näinud, kuid nägin kui see pealtnägija tüüp küsitles Toomas Annust ja see mis ta rääkis küsimuse asemel oli liiga rumal,et kunagi veel tema saadet vaadata. Faktid ja muinasjutud tuleb ikka lahus hoida.
  • noblesse, sa tegid nüüd küll oma margi täis :D
    see, et Parts sai peaministriks, kuna tema partei Bezrublika lubas valijatele imeasju juhtuma hakkavat ja lahkus sellelt ametikohalt kui faktiliselt kõige viletsam peaminister uue eesti ajaloos kunagi, teeb tast targa mehe või? Täpselt üks hülgemöliseja loll ta ongi, sama nagu ta ka koolis oli on ta siiani samasugune. Ja sa väidad et ta veel lausa kontrollkotta VALITUD on? Kes teda valis?
    Lolli juttu pole ka mõtet siin foorumis ajada.
  • noblesse
    pahurik
    noblesse
    siimos
    Oleks vaja Tallinn-Pärnu, Tal-Tartu, Tal-Narva, Saaremaa sild ja RB kõik valmis ehitada ja need ei ole üksteist välistavad projektid. Kõike korraga ei saa, aga mingi plaaan võiks vähemalt olla.


    Miks ei saa? Keegi ei viitsi midagi teha. Piisaks ühest hullust,kes võtaks ajsa käsile ja varsti oleks need teed ja sillad valmis.
    Viimane hull selline oli Juhan Parts. Selle hulluse eest sai ta sõimata ja pagendati raamatupidajaks. Tuleb oodata kui järgmine tekib.

    räägid, ehk mida Parts asjalikku käsile võttis? Viimati telekas ajas ikka sellist hülgemöla ja ei saa mees siiani aru,e t arutult raha põletas. Selle rahaga oleks jah Saaremaa sild valmis, mis Parts huugama pani.


    Pahurik, ma tean, et Parts on tark ja ajab õiget asja. Ja ma tean ka seda ,et raha ta huugama ei pannud.

    Kui sa arvad ,et meil on hülgemöliseja loll, kes oli riigikontrolör, peaminister,minister ja nüüd kontrollkoja valitud liige, siis ma pigem arvan ,et sinu peegeldus tõelisusse on kerge nihkega. Ma pole telekas intervjuud näinud, kuid nägin kui see pealtnägija tüüp küsitles Toomas Annust ja see mis ta rääkis küsimuse asemel oli liiga rumal,et kunagi veel tema saadet vaadata. Faktid ja muinasjutud tuleb ikka lahus hoida.

    selle postituse võiks lausa auhinnale esitada@raha ta huugama ei pannud. Jajah, mul ja tuhandetel teistel on kerge nihe, ma soovitan sul ikka see PN ära vaadata, näed mis ülbet juttu see mees seal ajab.
    PS ma saan aru, et siis see EA rahapõletamine jne oli puhas tulu?
    MX jõudis juba ette.
  • noblesse

    Kui sa arvad ,et meil on hülgemöliseja loll, kes oli riigikontrolör, peaminister,minister ja nüüd kontrollkoja valitud liige, siis ma pigem arvan ,et sinu peegeldus tõelisusse on kerge nihkega. ... Faktid ja muinasjutud tuleb ikka lahus hoida.


    Kui juba peeglisse vaatamisest juttu oli, siis ehk vaataks ise peeglisse ja prooviks oma sõnade järgi käia ning faktid ja muinasjutud lahus hoida

    Juhan Parts ei ole kontrollikoja valitud liige, sest kontrollikoja liikmeid ei valita, vaid määratakse ametisse

    Juhan Parts ei ole veel ka ametisse määratud, sest tema kandidatuuri asutakse arutama uue aasta alguses

    need on faktid
  • Henno Viires
    noblesse

    Kui sa arvad ,et meil on hülgemöliseja loll, kes oli riigikontrolör, peaminister,minister ja nüüd kontrollkoja valitud liige, siis ma pigem arvan ,et sinu peegeldus tõelisusse on kerge nihkega. ... Faktid ja muinasjutud tuleb ikka lahus hoida.


    Kui juba peeglisse vaatamisest juttu oli, siis ehk vaataks ise peeglisse ja prooviks oma sõnade järgi käia ning faktid ja muinasjutud lahus hoida

    Juhan Parts ei ole kontrollikoja valitud liige, sest kontrollikoja liikmeid ei valita, vaid määratakse ametisse

    Juhan Parts ei ole veel ka ametisse määratud, sest tema kandidatuuri asutakse arutama uue aasta alguses

    need on faktid


    sry, ma pidasin silmas et ta siit valitud ja mitte veel ametisse määratud.
  • noblesse, ta ei ole ka siit valitud. seega ikka vassid.
  • Partsi kohta võib palju etteheiteid teha, kuid vähemalt rongide väljavahetamine läheb plusspoolele. Eesti on Balti riikidest ainus, kus kogu reisirongipark on uus ja ehkki neil rongidel on mõned puudused,võib-olla oleks ka mõned diiselrongid juurde veel vaja, siis üldine mulje on positiivne.

    Lätlased jamavad ja jamavad oma rongidega ning ei saa kuidagi uute rongide hanget tehtud lõpmatute vaidlustamiste ja kohtuasjade tõttu. Lõpuks mindi seda teed, et hakati paikama neid vanu DR , sest millegagi on vaja ju sõita.
  • "Pressikonverentsil osalenud Eesti president Kersti Kaljulaid ütles, et Rail Baltic on algatus, mis aitab ühest küljest Balti riike omavahel veelgi ühendada ning teisalt ühendada meie piirkonna riike ülejäänud Euroopaga.
    «Meie kõigi huvides on sellega kiiresti edasi liikuda,» märkis ta."


    http://majandus24.postimees.ee/v2/3887049/grybauskaite-leedu-pohjustab-rail-balticu-elluviimisel-enim-probleeme
  • Ah, lõpetagu see loll jutt ära, et RB meid ülejäänud Euroopaga ühendab. Ühendab mingi Põhja-Poola karupeega.
  • Meie kõigi huvides on meie järeltulev põlv seda kinni taguma panna?
    Kurb.
  • Põhja-Poolast kolistame aeglase rongiga 3 tundi Varssavisse ja istume seal lennukile.
  • võiks teha ühiskondliku kokkulepe, a la NATO 2% SKP-st - taristusse mingi miinimum % SKP-st.
    Teadlased mudeldagu, mis on optimaalne, kas 0,5% SKP-st, või 2% või midagi seal vahepeal, samuti mingi dünaamika sinna sisse, et vastavalt argengujärgule. Kui 1. level käes, muutub %, et oleks optimaalne.

    Nagu siin välja tuleb, siis muu euroopaga võrreldes oleme oma taristuga ikka täitsa agraar-maa. Jah, inimeste hulk on kah kesine, niiet per kärss ei võimaldagi ulmet korraldada, aga mulle tundub, et taristu on Eestis ikkagi alarahastatud ja seda juba viimased 25a. Ilma eurorahadeta oleksime puhta p#rsses omadega.
  • Poolakad ehitavad hoolega. Sõitsin paar nädalat tagasi autoga läbi. Neljarealistest teedest Saksa piirist Varssavini on korralikult välja ehitatud, Varssavi möödasõit neljarealine on valmis, peale Varssavit lühike lõik valgusfooridega, aga kuni Bialystokini osaliselt korralik neljarealine valmis ja ülejäänud osas täies ulatuses tööd käivad. Raudteega Varssavi-Bialystok ehitatakse Euroopa juhtimissüsteemile üle ja moderniseeritakse 165km lõik, praegu vist taodeldakse EIB finantseerimist. Andke ainult poolakatele EU pappi peale ja ehitavad, vaevalt see Bialystok-Leedu piir lühike lõik ehitamata jääb.

    EIB to finance Poland’s Rail Baltica Sadowne – Bialystok section
  • Paar aastat veel vaidleme, kümne aasta pärast on valmis. Tore, aasta on siis 2028-2030. Huvitav, millega kogu selle aja tegelevad lennundusinsenerid? Seni on lennukid ikka mugavamaks ja ökonoonsemaks läinud, mis omakorda on võimaldanud globaliseerumise, rahvastiku kasvu jms kõrval reisijate arvu kasvatada ka seetõttu, et on järjest enamatele taskukohane. http://data.worldbank.org/indicator/IS.AIR.PSGR
    Otsisin samasugust pilti ka reisijate kohta raudteel. Ilusat graafikut ei leidnud, aga tabeleid on kuhjaga nii eurostatilt kui teistelt ja oh üllatust, need numbrid sedasi nagu ei lenda.
    Miks nii, ma ei tea. Aga asi kindlasti, mida peaks arvestama. Kui 12 aasta pärast on lennuliikluse omahind alla tulnud näiteks miski kasvõi single digit, siis on see ikka puhta pupu. Kas sama ka rongide kohta käib- maybe, aga ma kardan, et sama raha eest saaks panna Helsinkisse lennuki käima iga 30 minuti tagant ja lendaksimegi sealt. Nii poola kui Saksa. Vahel isegi kaugemale. Eesti ja Soome on nii head naabrid, et me võiksime täiesti vabalt koistööd ühenduste osas teha. On loomulik, et me läheks sinna, kuna nad juba täna suuremad.
    Või vähemalt kasvõi võiks arutada seda. Poola hetkel rabeleb ikka kõigepealt suurtel suundadel. Täna nad RBst ei tea midagi.
  • Lennunduse peamine probleem on lisanduv ajakulu, mis vähemalt osaliselt tuleneb turvalisusega seonduvast. Näiteks Tallinnast Helsinkisse lennata on mõtet ainult selleks, et Vantaast kohe edasi minna. Kui Helsinkisse asja, siis on laev mõistlikum valik.
    Aga see ajaklulu võib teatava piirini ühtlustuda -- vaadates viimasel ajal Euroopas toimunut/toimuvat ei ole ma 100% veendunud, et lähitulevikus saab rongile minek olema sama lihtne kui praegu.
  • ziff
    Lennunduse peamine probleem on lisanduv ajakulu, mis vähemalt osaliselt tuleneb turvalisusega seonduvast. Näiteks Tallinnast Helsinkisse lennata on mõtet ainult selleks, et Vantaast kohe edasi minna. Kui Helsinkisse asja, siis on laev mõistlikum valik.
    Aga see ajaklulu võib teatava piirini ühtlustuda -- vaadates viimasel ajal Euroopas toimunut/toimuvat ei ole ma 100% veendunud, et lähitulevikus saab rongile minek olema sama lihtne kui praegu.


    Ma seda 1 tunnist ajakulu oskan kuidagi aru saada, aga mingit 10m-100m aastaseid hoolduskulusid tundub kuidagi kõhe. Sellel rahal on raudselt alternatiivne kasutusvaldkond olemas.
  • Kordan
    Rootsi 14 000 km rööpakilomeetrite opereerimine ja hooldus maksab 600 MEUR aastas. Rootsi palgakulud on kaks-kolm korda kõrgemad kui Eesti omad.

    http://www.trafikverket.se/resa-och-trafik/underhall-av-vag-och-jarnvag/
  • stefan
    Kordan
    Rootsi 14 000 km rööpakilomeetrite opereerimine ja hooldus maksab 600 MEUR aastas. Rootsi palgakulud on kaks-kolm korda kõrgemad kui Eesti omad.

    http://www.trafikverket.se/resa-och-trafik/underhall-av-vag-och-jarnvag/


    Stefan, Rootsi toodab veoautosid ja sõjalennukeid. Me teeme kadakast puulusikaid ja muhumustriga sokke.
  • pahurik
    http://articles.latimes.com/2012/apr/24/local/la-me-0423-bullet-subsidy-20120424


    Ära tule siia solkima oma analoogiatega. RBga on kõik teisiti ja sellesse projekti peab lihtsalt uskuma.
  • Ega Eestis hakkab rolli mängima ka pileti hind. Eurostar Paris London on kuskil 150 eur odavaim. Tokyo Nagano on 8200 Y 222 kilomeetrit(40 eur 100km). Tallinn Berliin on mööda maanteed 1500 km.
    Need on odavama poole hinnad, paremad vagunid on kallimad.

    Reisijate poole pealt on lendamisega raske konkureerida. Siin ei ole midagi arvutada kuna meil ei ole sellist rahvamassi nagu mu näidistes.Pigem on rahvast väikese lennuki jaoks.

    _________

    Hetkel tuleb suur osa meie tarbekaupu ja ka toidukaupu konteineritega läbi sadama aasiast ja mujalt.
    Kas ehk pole neil idee see sadamakaubandus lõpetada ja tollidega kinni panna selliselt,et me kogu oma kauba saame kuskilt euroopast ja seda kaupa on vaja siia vedada. Et meil ei oleks paha mõtet kaupa osta väljaspoolt euroliitu?

    Täna ju voolab suur osa rahast kohalike kapitalistide käest välja. Odav mööbel ja muu träni tuleb aasiast konteinerites.
    Ehk kujutab seal keegi Saksamaal ette,et nad ise hakkavad kümne viieteist aasta pärast meid varustama.

    Me võibolla ei kujuta tulevast demokraatiat siin tolliliidus veel hästi ette. Tavaliselt investeeritakse mõtlematult relvadesse. RB võib vabalt olla meile ohtlik ka iseseisvuse mõttes.
  • puhkjapojad1
    Paar aastat veel vaidleme, kümne aasta pärast on valmis. Tore, aasta on siis 2028-2030. Huvitav, millega kogu selle aja tegelevad lennundusinsenerid? Seni on lennukid ikka mugavamaks ja ökonoonsemaks läinud, mis omakorda on võimaldanud globaliseerumise, rahvastiku kasvu jms kõrval reisijate arvu kasvatada ka seetõttu, et on järjest enamatele taskukohane.


    Lennunduses toimub areng vähe aeglasemalt. Praegu on laialdaselt kasutusel veel nt Boeing 737 ja 747 lennukid, mis on projekteeritud umbes napilt pärast tsaariaega.

  • noblesse

    Hetkel tuleb suur osa meie tarbekaupu ja ka toidukaupu konteineritega läbi sadama aasiast ja mujalt.
    Kas ehk pole neil idee see sadamakaubandus lõpetada ja tollidega kinni panna selliselt,et me kogu oma kauba saame kuskilt euroopast ja seda kaupa on vaja siia vedada. Et meil ei oleks paha mõtet kaupa osta väljaspoolt euroliitu?

    Täna ju voolab suur osa rahast kohalike kapitalistide käest välja. Odav mööbel ja muu träni tuleb aasiast konteinerites.
    Ehk kujutab seal keegi Saksamaal ette,et nad ise hakkavad kümne viieteist aasta pärast meid varustama.

    Me võibolla ei kujuta tulevast demokraatiat siin tolliliidus veel hästi ette. Tavaliselt investeeritakse mõtlematult relvadesse. RB võib vabalt olla meile ohtlik ka iseseisvuse mõttes.

    Nalja teed või? Oled sa Muuga sadamas näinud selliseid laevu?

    Pea 99% hiina kaubast jõuab alguses Hamburgi ja Rotterdami sadamatesse ja sealt laetakse ümber väiksematele laevadele, mis siis nad Klaipedasse, Liepajasse või Muugale veavad.
    Muuseas, selle laeva pikkus on 400 m.
  • Kae fakti, üks kõva argument RB pooldajatele on Savisaare reisid Moskvasse - kuigi lennuühendus Tallinnast Moskvasse on olemas, eelistab klient Savika näitel ikkagi rongi. Ja seda olukorras, kus see rong on kehvem ja aeglasem kui tulevane RB.
    Ja lisaks veel majandus ka ju areneks.
  • mike
    Kae fakti, üks kõva argument RB pooldajatele on Savisaare reisid Moskvasse - kuigi lennuühendus Tallinnast Moskvasse on olemas, eelistab klient Savika näitel ikkagi rongi.


    Siin on lihtne põhjus: lennuki peldikusse ei mahu ratastooliga sisse!
    Prostamol Uno sihtgrupiklient ju.

  • Tõesti, käärkäel on lennukis on raske mähkmeid vahetada.
  • Tõsi ta on, käärkäsi on krapsakamatel aegadel ikka lennukiga ka lennanud. Näiteks 2004. aasta märtsis, kui etsi tollane põlisvaenlane Mart Laar sai muuseas ja möödaminnes hakkama ennekuulmatuga, kohtus isiklikult Putiniga, korraldas savisaar viivitamatult ka endale visiidi Moskvasse "Lužkovi kutsel". Võib vaid ette kujutada, kuidas ta Laari külaskäigust Kremlisse teada saades näost valgeks läks, tee kurku tõmbas ja pool tundi röökides sõimas - tema, tuntud heade sõnumite tooja Venemaalt, venelaste eest seisja, heade suhete arendaja, pole kõigist ponnistustest hoolimata pääsenud Vladimir Vladimirovirtši kingi suudlema, vaid vaadaku Tallinnas pealt, kuidas kõigis kesikerakonna ja Eesti hädades süüdi olev põllumajanduse hävitaja Laar lihtsalt läheb ja kohtub! TEMA ENDAGA! Aasta hiljem juhtus veel hullem - Laar lausa vestles Putiniga neli tundi, aga teadaolevalt käärkäsi siis enam Moskvasse Kremli ust kraapima ega "Mina olen ju Venemaa sõber, mitte tema!!" karjuma ei lennanud...

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon