SAAB ei saa? - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

SAAB ei saa?

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • http://www.ap3.ee/Default.aspx?PublicationId=d204770e-54a9-4ae9-a156-5efe49f0e9a2&welcome=0

    Rootsi peaminister Fredrik Reinfeldt hoiatas eile, et asjaosalised annaks endale aru, kui palju emotsioone toimuv kätkeb – Saabi tootmise lõpetamine tähendaks Rootsis tuhandete töökohtade kadumist. „Iga uus signaal, iga uus teade tekitab uusi lootusi ja ma loodan tõesti, et selles on olemas sisu, mis selleks alust annab,“ ütles peaminister Rootsi televisioonis"

    Kuidas mõjutab SAAB-i ümber toimuv triangel olukorda regioonis? Kui SAAB suletakse on see karune signaal nii Rootsile kui regioonile. Või mida positiivset lühiajalises plaanis võiks näha SAAB-i sulgemises?
  • viimased kuulujutud ilmuvad siin:
    www.saabsunited.com
  • Oot, kes sellest SAABist nüüd nii väga ikka puudust hakkab tundma? Depeche Mode fännidest IT-mehed? Tavaline GM-i äpardus ju nii toote baasil kui äriliselt...
  • Mujal maailmas on Saab udupeente prilliraamidega, polokampsunit kandvate disainerite ja kunstitegelaste ning teadlaste lemmikauto kui stereotüüpe jälle veidi külastada.

    PS. kui peakski firma suletama, kes siis varuosi miljonitele müüdud autodele kohe valmistama hakkab, ilmselt mingi varuosatootmine ikka peab jääma....
  • Karum6mm

    Tsiteerides Google-st nähtud kommentaari Saabi sulgemise kohta: "Can't believe Saab is kaputt. What's a Mac user to drive now?"
    Annab vastuse, kes Saabist puudust hakkab tundma.

    opex

    Enamus Saabi tehnilisest poolest ju pärit muudelt GM autodelt nagu nt Opel.

  • Sa, karumõmm, mõtled veidi tarbijakeskselt vist... SAAB-i kukkumine kangastub mulle kui märk eelmise aasta finantskrahhi teise ringi efektist siin regioonis.
  • Huvitav, wolksvageni aktsia ka juba pikemat aega surve all, mis seal ka toimub.
  • Mina olen veidike Saabi sihtgrupp ja on seda mõtet mõlgutatud nii mõnigi kord, aga ei - Saab tänapäeval on lisavarustusega Opel BMW hinnaga. Ma ei näe miks üldse keegi neid ostma. Ja ei ostetagi. Kui Volvo on saksa auto hinnaklassis suutnud enda kallidust õigustada turvalisuse ja suurusega, siis Saabil puuduvad igasugused argumendid.
  • ozbot, ma pean seda siiski esimese ringi efektiks. See, et GM on pensionifond, mis tegeleb kõrvaltegevusena ka viletsate autode tootmisega, oli teada ikka juba pikemat aega, mis?

    Mis puudutab aga lähenemist tarbijakeskselt, siis minu klassifikatsioon pärineb reaalsest elust. Sain kunagi kingituseks kaks piletit Depeche Mode'i kontserdile. Kuna minu IT-äris tegutsev toonane girlfriend oli fänn, siis läksid need piletid asja ette. Kontserdilt lahkudes täheldasin, et kõik, kellele minu kaaslanna tere ütles, istusid SAABidesse. Neid SAABe seal ikka oli. Korralikult. Ma siis meeltesegaduses küsisin, et kas DM-i fännid sõidavad SAABiga? Mulle vastati naeruga ja öeldi, et see ei ole peamine põhjus. Peamine põhjus on, et "ülemise otsa" IT-tüübid sõidavad SAABiga. Nädal pärast seda avastasin ka oma töökohas sarnase trendi... :-D
  • no näed, siis oleme selles ühel meelel, et tegu on ringi efektiga (kelle jaoks esimese, kelle jaoks teise :).
    Muuseas see DM-fännidest IT-mehed.. tundus nagu oleks jõnks kehast läbi käinud... nojah... SAAB tagumiku all kah.. ;)

    Kella 15 paiku on ÄPO üllitanud uudise, et SAAB-ile bid-i teinud Spyker Carsi aktsia on täna rallinud 27%
  • Järelturult korjatuna on (oli?) SAAB üks paremaid valikuid minu meelest. Uuest peast, küll, jah, hinda ei õigusta...
  • Huvitav, milline on see "ülemine ots"? Ma tean ikka päris mittevähe itimehi ja SAAB on neil ainult kahel. Üks on süsadmin kellel on vana SAAB 9000 rajakas ja teine on Priit Raspel - SEB über andmmebaasiguru, kellel on uus SAABijeep, see "Trollblazer".
    Võib olla on veel mingi ülem-ülemine ots a la "itjuhtide klubi", aga olgem ausad, need pole ju päris itimehed. Samuti nagu disainerid ja igasugu pikslinikerdajad. Päris itimeestel ehk siis arenduse ja adminni pundil on enamasti äärmiselt ratsionaalne mõtlemine ja mingi saabomaania sellesse konteksti küll väga ei mahu.
  • Offf - ülemine ots? Palk alates 45k ja edasi?
  • Kas me räägime bruto v. netopalgast? 45k netopalgaga tüüpe ei ole ilmselt väga palju :)
    Ega me ometi pole kukkunud müüdi otsa itimeeste hiigelpalkadest?
  • Me räägime siiski brutopalgast ja ära unusta - ülemise otsa IT-meestest. (Mul on au teada ka paari programmeerijat, kelle sissetulek on selline, et ma mõtlen, et miks ma küll objekt-orienteeritusest aastal 1993 aru ei saanud... :-D )
  • Jah, selline palk on reaalne, aga siiski küllatki erandlik ka selle "ülemise otsa" seas. Üldse on linnalegendid itimeeste meeletutest, määratutest ja rööagatutest palkadest tublisti üle paisutatud. Jah, paar pandat maksavad paarile arendajale, kes samal ajal EI tegele juhtimisküsimustega sellist raha. Peale pandade on veel Skype, Playtech ja Webmedia. Ja ongi enam vähem kõik. Skype puhul ma sügavalt kahtlen. Praktiliselt kõik Skype kõrgepalgalised neegrid peavad peale IT tegelema veel mingi tiimi-, osakonna vms. asja pealikutamise ja muu sellise it-välise roppusega. See ei ole enam päris itimees. Pool palka on IT ja pool on juhtmise eest.
    Muidugi on IT meeste "ülemiseotsuse" ja palga vahel väga vettpidava korrelatisooni otsimine üsna tobe tegevus. Paljud itimehed jälestavad mõtet koosolekutel tolgendamisest ja kellegi juhtimisest ja hoiduvad hoolikalt edutamisest. Samuti on palju "põhimõtelisi" seltsimehi kes lepivad 20 kilose "elatusmiinimumiga" ja evivad hobi korras kas "elu" v. vastupidi kulutavad ülejääva energia näiteks vabavara arendamisele.
    Karumõmm, kui sa hakkad itimehi rahas mõõtma, siis paned sa väga sügavale puusse väga valusasti.
    Ja muide... 40 kilone palk on ka 16h tööpäevad kui tähtajad kõrbevad, öised telefonikõned, olematud nädalavahetused ja puhkused läpaka kõrval. Selle raha eest peab tööandja eestis sind üldiselt enda isiklikuks omandiks 25/8.
  • Offf, ma tean ka paari isendit, a ma siiski pigem ütleks et itimneeste ülemine ots on kusagil 35k bruto + bonused.
  • off, sa elad alati läbi oma ebaedu ja üritad seda projetseerida teistele edukamatele. 40K+ IT mees teeb 8h tööd, lihtsalt see, mida ta selle aja eest ära teeb või ütleb, toob vastaspoolele oluliselt suurema kausmi.

    Tsiteerigem Leo Mõtuse lauset:"progeda oskab iga keskharidusega inimene."

    Probleem pole palganumbris, vaid venna oskusvõimes.
  • winger, offf on ikka üldiselt suht tegija it maastikul.
  • Tin... realism kõneleb sinu suu läbi. Kuigi on kindlasti olemas ka mõned 40K palgaga vennad. Aga ma miskipärast ei usu, et neid terve Linnahalli jagu täis tuleb. Ja kui neil kõigil oleks SAABid, siis poleks SAAB pankrotti läinudki.
    Muide, just nägin ühte SAAB 90. Nagu liikuv lumehang kimas Kristiine ristis.
  • lähme nüüd SAABI teemale tagasi. Itimeeste palgaitku võiks harrastada teises teemas.
  • Saab ju need 2 teemat edukalt ühendada. Ehk, kui palju peab ITimees palka saama, et SAABi osta. Ma kardan, et ka Wall Streeti juhtivad itimehed ei saa oma palkadest, boonustest ja IPOdest nii palju kokku kraabtiud, et maksta mis GM praegu küsib.
    Ma saan nii aru, et iga natukese aja tagant tuleb mingi imelik pressiteade uuest "kosilasest" ehk siis raskustes siplev GM püüab sellest SAABi diilist maksimaalset välja pressida. Paraku, ülejäänud vaatavad mudaaugus siplevat GMi rahulikult pealt ja mõtlevad: "kui päris ära upub, siis saame kraami puhta tasuta"
  • GM on oma uppumise täiesti ära teeninud. Nii ikka businessi ei aeta!
  • Nomaeitea, Spykeriga ei viitsiks mina läbi rääkida isegi pulgakommide hanke teemal, aga....
  • Hmmm.
    Kui parafraseerida filmi"klassikat" siis: "Paljud kes praegu businessi ajavad vääriksid surma. Ja paljud, kes on pankrotti läinud vääriksid elu (Amiga, Apricot), kas SINA saad seda neile anda?

    Pealegi Amidemaa valitsus kaldub teist moodu arvama ja üldiselt ikka päästab suurettevõtteid. Mina saan neist täiesti aru, sellise gigantse ettevõtte pankrotti laskmine on ikka eriliselt valus laks.

    Üks lahendus oleks lasta sellistel gigantidel mitte liiga suureks kasvada, et nende varisemine pool majandust kaasa tõmbaks, aga jällegi, kes on see tark, kes ütleb mis piirist on "liiga suur".

    Mikidemaa muiudgi päästab oma ettevõtteid ka kaunis kummaliselt. Annavad "niisama" raha. Minu nägemust mööda peaks see käima ikka koos etttevõtte osalise riigistamise või vähemalt karmi riikliku saneerija määramisega, kes teostaks riigi poolset kontrolli raha kulutamise üle. Aga amide maal pole sedasi kombeks. Ja nii põlevadki värskelt pressi alt tlunud dollalid heleda leegiga...
    Just my 2 cents.
  • Ma ei saagi hetkel päris hästi aru, mis on GM-i otsus Saabi saatuse kohta. Ühelt poolt tuleb signaal, et Beijing Auto maksab Saabi tehnoloogia eest 200M $, teiselt poolt jälle, et Spyker'i pakkumine on jõus ja oodatakse EIB otsust 31. detsembril.
    Oskab äkki mõni asjalikum tuua ka faktid Saabi majandusliku olukorra kohta: Market cap, bilasiline väärtus, võlakoorem.
  • Ford lükkas Volvo hiinlasetele maha kuuldavasti. Rootsi Kvaliteet, minu eesel :)
  • Ei tea, nii kõva outcry tuli selle GM-i poolse sulgemisuudise peale, et nad ise vist ehmatasid kah ära seal GM-i tornis, igatahes sebimine läks mitmel pool lahti. Paistab, et GM-ile ei meeldi need venkud kes Spykeri taustal figureerivad. Venkud tõmbusid tagasi ja sportauto firma tegi uue pakkumise. GM mõtleb nüüd. CNBC uudis
    "Spyker Cars said its new offer eliminates the need for a European Investment Bank (EIB) loan approval prior to year end, which would allow the deal to be concluded within GM's deadline of Dec. 31, but Muller said approval of the EIB loan could still take place in 2010."
  • Korralik paugutamine käib SAAB-i teemal meedias juba nädalaid. See, mis VW / Porsche suhetes toimus hiljuti(aktsiate omandamine), saavutas ainult ühe artikli äripäeva nurgas, pisikese kirjaga.

    Midagi susiseb...kindlalt susiseb. VM-i katusel on SAAB-i logo alles veel :)
  • Proovisin leida Saabi müügistatistikat Eesti lõikes - vaatasin AMTEL-i ja ARK statistikat. Kummastki neist ei leidnud objektiivset infot selle margi uute autode registreerimise, ega arvel olevate sõitukite arvu kohta. Ainuke info, mida leidsin, oli 2008 aastal uute Saabide registreerimine- 76 sõidukit. Mingid numbrid on ARK igakuistes infolehtedes, kus on kirjas, et 2009 aasta 9-3 on Eestis hetkel 9 ning 9-5 10 tükki - seega see aasta eestis müüdud 19 autot.
  • Stat. ja infot, 2009 a. kohta neid tootmis- ja müüginumbreid vist üsna raske leida:
    http://www.saabsunited.com/2009/03/saab-company-snapshot-2009.html

  • Ütelda, et paneme lihtsalt kinni, tundub pigem hinna ülesrääkimisena. No see kaubamärk peab ju midagi väärt olema? Hiinas on 50 tootjat, kes tahaksid Euroopas oma autosid müüa, aga poolte nimesid ei suude me isegi normaalselt hääldada. Saab kaubamärgina on neile suur väärtus. Brändi hukk üldse on ikka vähetõenäoline, pigem on 5 aasta pärast need veidi teistsugused autod Made in China.

  • Ja miks peaks GM olema huvitatud, et hiinlased hakkaksid Saabi nimega autoturul konkureerima?
  • Konkureerima hakkavad nad niikuinii. Tore, kui sellelt ka midagi teenida õnnestub. Kui nad kaubamärgi õigused lihtsalt riiulisse panevad, siis ei teeni ju üldse midagi... Mis on muidugi juba parem, kui senine 15+ aastat pealemaksmist.
  • Homme sõidab rootsi delegatsioon Detroiti et arutada küsimusi Saab'i müügi üle. Esimest korda siis astub valitsus otsustavalt vahele. Delegatsiooni eesmärgiks on ka seletada valitsusepoolseid samme, et tõsta Saab'i võimalusi EIB'lt laenu saamiseks.

    All in all, jääb mulje nii minule, kui ka üldsusele(sh Saabi juhatuse liikmetele), et GM ei tea ise ka mida teha. Justkui tahaks müüa, aga siis ikka ei taha ka. Eile pidi olema deadline Spykeri pakkumise peale, kuid nagu ma aru sain, ei ole sellele ametlikku vastust antud. Samas otsustati firma likvideerida ning samas jätkata ostu-müügi kõnelustega seoses uue pakkujaga (Genii Capital)
  • Keegi teab ka detaile? Mis nad saada tahavad selle pankrotipesa eest?
  • 17. jaanuaril toimub konvoisõit "SAVE SAAB".
    Asi algab kell 11.00 Laagna Prisma parkimisplatsilt, kes huviline, lugegu siit:
    http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=13180

    Asja algataja on www.saabunited.com, kohalik saabiklubi otsustas ka Tallinnas asja ära teha.
  • http://ap3.ee/article/2010/01/23/Saabi_saatus_GM_ja_Spyker_kokkuleppele_lahedal
  • Väidetakse (www.di.se) et diil on tehtud.

    Ma ennustaksin suurt huvi SAAB 9-5 vastu lähikuudel.

    Hea uudis ka Normale.
  • Jan. 26 (Bloomberg) -- General Motors Co. is close to announcing a deal to sell its Saab division to Spyker Cars NV, said a person familiar with the negotiations.

    An announcement may be made as early as late afternoon in Sweden after an agreement is final, said the person, who asked not to be identified before an official press release. Spyker shares were suspended in Amsterdam trading at 1:45 p.m. local time.
  • Viimase info kohaselt ongi müüdud. Pressikonverentsi on oodata tunni jooksul. Spyker teeb avamisel uue ralli?
  • Snorasel oli vist osalud Skyperis? Igal juhul peab ütlema et isa ja poeg Antonovid on jälle head äri teinud. Ei ole kursis kas kogu nende 30 % osalus oli just Snorase nimel kuid aktsiatõusust võitsin nad otseselt või kaudselt kindlasti.
  • jah, nüüd on see siis ametlik.
    http://www.e24.ee/?id=216982
    Hea uudis. Teemat sai alustatud, et SAAB-i kinnipanek annaks regiooni negatiivset tooni, samas positiivne lahend - nagu praegu - võiks anda positiivsema tooni.
  • Ja nüüd naudime lihtsalt sõitu ;)
  • Ja, eks kasutatud SAABide omanikud on täna natuke rikkamaks kui eile.
  • Rääkimata Spyker'i aktsionäridest, kelle aktsia väärtus oli ~2 eur nädala tagasi ja 5,68 eur praegu.
  • Kas keegi seletaks mulle rumalale veidi aktsiaturu toimumisi?

    On üks pisike autofirma Spyker, kes pole iial kasumis olnud. On üks suur autofirma Saab, kes pole viimased 10 aastat kasumis olnud. Neil kahel pole teineteisega midagi ühist. Väike ostab ilge laenuga suure ära ja tema aktsia hind kargab lakke. Ja siin jooksis minu mõistus kokku. Palun abi!

    PS! Kui arvate, et ma ei tea kuidas Spyker saaks Saabist pappi, siis te muidugi eksite. Kõik saab kotti lasta ja kõik saab vasakule kantida ja Rootsi valitsusele saab kraesse lasta. See on elementaarne, isegi downi tõvega tankist teeks sellest diilist mitukümmnend head miljonit kuhugi ära. Aga see ei puutu ju Spykeri aktsiasse...

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon