Kasutatud autod? - Free topic - Forum - LHV financial portal

LHV financial portal

Forum Free topic

Kasutatud autod?

Log in or create an account to leave a comment

  • Kas siinsed majandusgurud valgustaksid mind veidi ühes küsimuses:
    Kasutatud autodega on sedasi, et OSTA millist tahad, ikka oled tünga saanud ja alati maksad ÜLE.
    Auto müümisega on jälle sedasi, et müü kuidas tahad "õiglast hinda" ei saa sa kunagi, alati saad VÄHEM ja ikka oled TÜNGA saanud.
    Seega ei saa ma aru kahest asjast
    Kui mõlemad, nii ostja kui müüja saavad tünga (lose-lose situatsioon), siis miks ikka veel eksisteerib kasutatud autode turg?
    Teiseks: kui mõlemad saavad tünga, siis kuhu kaob vahepealt võit?
  • Keegi (Buffett?) vaatles, et optimaalne diil ongi tehtud siis kui kumbki pool pole rahul, ostja arvab, et maksis üle ja müüja arvab, et sai liiga vähe oma kauba eest.
    Kasutatud asjade turg eksisteerib niikaua kui inimesed uusi asju ostavad ja vanadest vabaneda tahavad.
  • Ühesõnaga, vaatamata sellele, et kõik saavad petta kõik ikkagi ostavad ja müüvad? Imelik, see ilmaelu.
  • Võitu ei tohi olla, muidi tuleb Maksuamet suure kotiga :)
    Tüngasaamise kohta lisaks niipalju, et kes rohkem ja kõvemini tahab, see tavaliselt ka suurema tünga üles korjab.
  • Petta saab vähem kui ostad uue auto ja kasutad kaua. Eeldab muidugi planeerivat meelelaadi ja hoidlikku sõidustiili.
  • Või siis saad kohe u. 10-20% petta sest kui oled oma uue autoga poest välja sõitnud ja tahad järgmisel päeval edasi müüa siis oma raha enam tagasi ei saa (erandeid on ka muidugi).
    Mõistlik oleks osta vist vähe sõitnud ja tuntud ajalooga auto mis esimese kukkumise hinnas juba ära teinud.
    http://www.milliondollargoal.net/university/how-used/
  • Mulle suisa meeldivad need vennad, kes arvavad, et nende Passat on kindlasti parem, kui turu kõik teised Passatid ning üritavad seda müüa 20% või isegi 30% kõrgemalt. Tahaks karjuda, et SINU PASSAT, MEES, EI OLE GRAMMIGI PAREM PALJALT SELLEPÄRAST, ET SEE ON SINU OMA! Umbes nagu kunagi ajasid käe rusikasse "investorid," kes oma ostu- või müügiordereid turuhinnast stabiilselt võimalikult kaugele ladusid ning siis lõpuks ikka paanikasse sattusid ja low pealt müüsid ja high pealt ostsid.
  • Veider on muidugi ka see, et mida rullnok´am bränd, seda soodamad on ka nende omanikud.
    Rikkis bemar on paras oopel mitte bemar.
  • Oi, saani - ma ei julgeks küll mingilt nokamütsiga poisilt hakata baierlast ostma - arvestades seda, millist üllatavalt hella hoolt ning ressursikulu too pidamise peal nõudma kipub ;)
  • Üks tuttav tahtis osta kunagi, peale paarisajameetrist sõitu kui mootor kees, ei suutnud omanik ikka veel auto kvaliteeti kiitmast loobuda :)
  • Kuidas see kasutatud autode müüja ütleski - kui ma kõik vana auto vead ausalt üles loeks, siis võiks kohe pankroti välja kuulutada.
  • Siinne rahvas võiks olla kursis Endowment effectiga. Vahet pole, mida kasutatuna ostad, samamoodi saavad mõlemad tünga nii pastaka, papagoi kui tuumakohvri puhul. Kusjuures nendelt, kes puhtalt kasu eesmärgil kiiresti edasi müüa tahavad, saad isegi vähem tünga kui sellelt, kes müüdava asjaga kokku kasvanud on.
    Ka aktsiate puhul juhtub sama efekti eriti suurema volatiilsuse korral, sest ka seal on bid ja ask ääred, aga seal on võimalik korra paanikasse sattudes rasvase näpuga oma kaubast kiirelt lahti saada ja seetõttu on ka "õiglasema hinnaga diile" piisavalt pakkuda.
  • Kuidas mõjutab kasutatud autode ostjaid Valgevenest hiljutine devalveerimine? Juulis lisandub seal ka suurenev tollimaks.
    Arvan, et võtab vähemalt ajutiselt Valgevenelaste ostuhuvi tagasi ja koos sellega ehk ka väike hinnalangus tulemas.
  • Kuna ise otsin siin suveks pikamaasõiduautot mida pärast suve kohe turustada siis vahepal viskas täitsa kopa ette see, et autode hinnad buumivad täiega. Eriti masendav on kui vaatad samade autode hinda mobile.de-s.
  • Pole nad veel kaugltki 2008 aasta tasemel, kus iga 20 aastat vana surma ees küsiti ülbelt 2000-2500 EUR.
    Aga vaikselt on second-hand auto ja tsiklihinnad jälle ülespoole hakanud ronima. Eelkõige autohinnad. Tsiklitel on veel arenguruumi.
  • Aasta teises pooles hakkavad uute autode hinnad tõusma (seoses Jaapani katastroofiga, tootmine on kõvasti vähenenud), see omakorda võiks natuke tõsta ka kasutatud autode hindasid.
  • See ju vana tarkus, et kinnisvara ja autod on hooajaline kaup. Kevadel, ilusate ilmadega tahavad kõik kodust välja saada ja siblivad aktiivselt ringi. Igal kevadel on "minibuum" ja sügisel jälle "minikriis". Moraal: ostke sügisel; müüge kevadel.
  • ja kogu kasum läheb talvel küttekuludeks!
  • Ei, ma ei mõelnud spekuleerimist. Ikka seda, et isiklikuks tarbimiseks mõeldud ostud tuleks hooaja lõpujärgsesse aega planeerida, kui müüjatel on tekkinud hirm, et kaup kipub "hapuks" kätte.
  • Kevadel lähevad paremini ökopillid ja vastu talve on lihtsam müüa neliveolist.
  • No sorry ongi hooajalist masinat vaja, mis ma sügisel teen, ostan auto panen pooleks aastaks seisma või ? :)
  • Fakit, mängime siis seda mängu ajaviiteks, Tin räägi enda vajadustest:
    - palju sind on, kui suurt autot vajad (üksi sõidad, kahekesi või lapsed ja/või koerad kah)
    - pikk maa on kui pikk, maale vanaema juurde ja tagasi või pan-baltic sagimine
    - diisel või bens, käsi- või autom. kast
    - büdzett
  • Mingi ca 3kesi trajektoor ca 10k kilomeetrit. bidzet on paar kolm kiloeuri, rohkem ei julge selle peale panna kuna kui saksas midagi juhtub masinaga siis on kahju teda minema visata.

    Samas peab olema võimalikult elektroonikavaba ja vana ja laialt levinud et oleks juppe saada suvalises kohas euroopas, ja et iga pediilik oskaks seda ka parandada, samas peab võtma vähe kütust ja oleks võimalikult mugav. Kütusekulu on siis umbkaudu võrdne 1 L/100 = 100 euri, kogu reisi kulule juurde.

    Ideaalne oleks kui saaks mingi töökindla diiselmasina alla 1k euri, siis ei hakka süda kripeldama kui masin teepeale maha jääb. Peale seda 10k tuleks auto maha müüa võimalikult vähese kaoga.

    Klassikaline optimiseerimisülessanne :)
  • Paras loterii on jah kasutatud autode turg. Esindustes on ju väga erinevad hinnaklassid uutel autodel. Igale elukvaliteedile. Pole küll reegel, aga uus auto peaks murevabam olema. Minu silmis peaks perspektiivikas inimene keskenduma rohkem sellele, kuidas suurendada sissetulekuid, mitte kuidas rohkem säästa.
  • Kirjeldusele vastab klassikaline VAG-i 1.9 TDi.
    Aga tegelikult miks mitte ka mõni väike-keskklassi 1.6 bensukas - Focus, Astra, Almera, Golf - üllatusi tõenäoliselt pisut vähem kui diisliga, kütusekulu jah liiter-paar kõrgem.
  • Mis üllatused diisliga tekivad ?
  • Diisli küljes juba põhimõtteliselt rohkem juppe, mis probleeme põhjustada võivad (kõrgsurvepump, turbo, pihustid, EGR, hooratas jne).
    Bensukad selles osas lihtsamad.
    Vanad elektroonikavabad diislid on muidugi äärmiselt töökindlad, kui on regulaarset hooldust saanud.
  • Nende vanade elektroonikavabade diiselautodega saab sõita ka Risso toiduõliga. Säästumarketis liitri hind ca 0,55€.
  • Diiselmootorites on oluliselt suuremad jõud/surved ja seetõttu saab nende resurss varem otsa kui pensukal. Disla on keerukam kah - igasugu kõrgsurvepumbad, eelsüüteküünlad jms. võib nöökima hakata, mille pärast bensukal pole vaja pead vaevata. Ning pealegi vanad dislad kipuvad haisema/tossama kah veel. Kasutatud disla ostmine on parasjagu risky business.
  • 90ndate keskpaiga Omega diisel. Kui on vähegi hoitud ja remonditud, siis pommikindel ja ökonoomne.
    Sügisel pesed korralikult puhtaks, puhastad seest ära ja müüd sama rahaga maha :-)
  • Selgub, et paljudel Auto24-s müüjatel on tõrge läbisõidu avaldamise suhtes, kahju.
    Vahemere äärde sõit siis, Jaapani toodangut seal eriti vist pole kuigi vbl oleks hea valik muidu, suht töökindel.
    Mitsu Galant universaal? (Honda Accord, Mazdad)
    Passatid jm. VW
    Volvo 850
    Mõni 124 E või C MB mille taksojuht ära ostaks sügisel?
  • 99-00 Škoda Octavia kombi, volkswageni 1,9-liitrise diiselmootoriga. Ökonoomne, ruumikas, üsna vastupidav ja kergelt/odavalt remonditav ega kaota oma hinnas sügiseks suurt midagi. Rootsist saad säänse 10-15 k SEKiga + toomine & regamine. Ja on pikalt parem, st vähem hooratud ja rohkema ressursiga auto kui sama sünniaasta diisel-passatid mille eest auto24.ee-s alla 3k euro suurt ei küsita.
  • Vastupidav on Octavia küll. Seda nägin Ateenas, kus 80-90% taksodest on esimese põlve (99-00) Octavia diislid. Läbisõidud olid 700-900 tuh km reeglina. Ega kooner kreeklasest taksojuht muidu Octaviat ei valiks kui see poleks pommikindel ja hooldevaba :)
    Aga üldistada, et Octavia on vähem hooratud ja Passat rohkem, ma küll ei julgeks. Oleneb ikka väga eksemplarist.
  • Tin, osta vanem Renault Laguna või Kia Carnival ning sinu sõit saab olema elamusterohke seiklus, mille käigus on sul võimalik arendada mitmekülgset sotsiaalset suhtlust paljude inimestega ning omal nahal kogeda, kuidas eri riikides hädasolijasse suhtutakse. :P
  • #Selgub, et paljudel Auto24-s müüjatel on tõrge läbisõidu avaldamise suhtes, kahju.

    C'mon. 99.9% sealsetest masinatest on "keritud". Kõik alla 10 aasta vanad masinad on 100kkm. 10+ on 120kkm. 15+ on 200 kkm. Selle odo näiduga on sedasi, et sa võid küsida neilt odo näitu. Vastus on: "millist odo näitu te soovite"
    Ja hooldusraamatu sissekannete võltsmine pole samuti mingi raketiteadus.
    Paljudel masinatel võid õige näidu saada teada VIN koodi teenindusse esitades. Osad esindused annavad vastuse tasuta, osad küsisd vanasti 50 EEKu "päringutasu"
  • Tin - 10kkm ei maksa ennast küll mingisuguse jubeda 1.6 punniga piinata. Pikka maad peaks ikka veidi võimsama ja suurema autoga sõitma.
  • Vahemeri ja ookean neh. A kuda mingid peugeotid 600 seeria on ? Scoda paistab päris huvitav idee olevat. Volvo 850 jäi endale ka silma, kuid samas sama raha eest saaks paar aastakäiku uuema V70. Hmm omega diisel ? hmm.

    See kui turbo pekki läheb on suht savi, masin sõidab ilma ka, oluline on et teepeale ei jääks. Aga jah diislil vist rohkem juppe, seega rohkem vidinaid mis puruneda võivad.
  • Ahja küsimus ka kui keegi on täheldanud siis kuidas euroopas gaasiga on et kui võtta bensiin + gaas ?
  • Tin
    See kui turbo pekki läheb on suht savi, masin sõidab ilma ka, oluline on et teepeale ei jääks.


    Kui vana turbodisla ostad, tee marsruut nii, et Karpaatidest või Tatra mäestikust üle ei pea sõitma. ;) Persses turbo ja kuuma ilmaga mööda šikaane madalate käikude kasutamisest hõõguva mootoriga üles kruttida on omaette elamus.

  • Mrk, ma ei väljendanud end päris täpselt, aga tegelikult võrdlesin ma keskmist Rootsis (nt blocket.se-s) müüdavat octaviat keskmise auto24.ee-s müüdava passatiga. Rootsi Octavial on enamasti aus 200-300 tkm ees, ta on suurema osa elust ilusasti Rootsi heade teede peal sõitnud ja regulaarselt hoolduses käinud; lisaks on rootslastel kombeks varustada auto kõikvõimalike lisadega (mootorisoojendus, kärukonks, lisatuled jne). Eestis müüdav Passat ent on saanud esimesed 5-6 aastat koormust Saksa autobahnidel, siis on teda paar aastat täiega kurnatud Leedus ja viimased aastad Eestis, kus temaga on metsast puid ja turule kartuleid kärutatud. 200 tkm on maha keritud (vähemalt), suuremad lekked on silikooniga kinni mätsitud ja sumbuti mastiksiga lapitud. Kõige suuremat vaeva on nähtud auto läikimalöömisel enne müüki. Rootslane kulutab sama energia ja raha, mis siin vahadele ja auto lakkumisele kulub, tavaliselt hoopis käiguosa või mootori hooldamisele. Sealne auto on n-ö ausam, kohe kordades, siinsega võrreldes. Seda ma mõtlesin.
    Dsiclaimer: ise tõin just Rootsist Mitsubishi Space Wagoni. Seega olen ehk kallutatud oma arvamuses. Aga. Pärast registreerimist ja pisivigade parandamist, ning võttes arvesse toomiskulusid, olen siinseid hindu võrreldes u 10-15% võidus. Aga märksa korralikuma auto sain, kui need mida auto24 kuulutuste peale vaatamas käisin.
  • Kas rootslastel ka mingi auto24 laadne sait on ?
  • odomeetrist seda, et mingil müstilisel kombel on 95% autodest näiduga 200 000 ringis.
  • Re. Volvod 850 ja S&V70 samas: Serious reliability problems reported by ADAC (the German breakdown organisation) in its 2001 report. http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/volvo/850-1992/?section=bad
    Paljudel autodel murelapseks mõni konkreetne mootori või käigukasti versioon, muidu ok'd.
    Sõltub ikka päris palju eelmistest omanikest. Prantsuse, Itaalia või UK autot pole ilmselt mõtet osta, pärast müüa võimatu.
    Paras loto on, libedaid automüüjaid on igal maal, ausaid samuti. Odomeeter keritakse ilmselt selle mingi legendaarse 15k km/a "normläbisõidu" järgi mida automüüjad jahuvad lisaks "vana naine sõitis pühapäeviti kirikusse ainult" jutule.
  • Tin, mina olen kasutanud auto otsimisel rootslaste Soovi sõsarat - www.blocket.se
  • http://www.bytbil.com/
    http://www.kvdauctions.com/
    for price evaluation www.bilpriser.se

    Ja NB! http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_mile
  • http://www.reliabilityindex.com/

    Leitdsin mingisuguse vastupidavuse inexi mingisugusest delfi artiklist. Paistab präis abiks riskide hindamisel olevat.
  • Kas Eestis müüdavate sõidukitega on proovisõit keelatud? Mingid silikooni jutud ja rihmavahetused peaks olema kaugele näha kui mõni sõber kaasa võtta kellel autodest väike aim. Tädi Maali poolt räägitud legende ei maksa väga tõsiselt ka võtta.

Threads list

Cookies

LHV website uses cookies to provide you with the best user experience. By clicking "I accept", you consent to the use of all cookies. Read more about the principles of using cookies.

pirukas_icon