LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Autodemüük kõrge - majandus paraneb?

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Tänasest PM on lugeda:

    Kui varasematel aastatel on suve tulekuga tabanud automüüki valus langus, siis käesoleval aastal on juuni müük varasemate aastatega võrreldes taas rekordiliselt kõrge.

    Eelmisel kuul müüdi Eestis 945 sõiduautot. Lisaks eksportisid siinsed autofirmad veel 55 sõidukit. Koos veoautodega müüdi Eestis kokku 1086 autot, mis on möödunud aastaga võrreldes kaks korda enam.

    Küsimus:
    Milline seos valitseb Eestis majanduskliima ja autodemüügi vahel?

  • Usun, et mingi seos on kindlalt olemas, samas ei saa automüüki kindlasti pidada otseseks majandusindikaatoriks. Tuleks arvestada näiteks fakti, et suur osa autosid ostetakse endiselt firmade poolt, kus autode väljavahetamine toimub plaaniliselt ja pole vähemalt suurfirmades enamasti seotud majanduskliimaga.
    Samas usun et kahekordne kasv eelmise aastaga võrreldes näitab kindlasti ostuvõime ja vaba raha juurdekasvu teatud elanikkonna gruppides. Kas see tähendab kindlasti majanduskliima kui sellise parandamist? julgen pisut kahelda
  • Mitte, et see väga asjasse puutuks, aga ma see autode müügiedu on üks kahe otsaga asi. Selgus, et al. 01/07 sulges uksed AS Rahva Auto (VW esindus, mis asus lasnamäel) ning kui ma servicesse minna tahtsin, seisis täiesti tühja teenindussaali uksel lakooniline silt: "Teid teenindab AS Saksa Auto". Selline järsk "juhtme tõmbamine" sundis mind küll mõtlema, et mis jutte nendest automüügi paranemisest räägitakse.
  • Vabalt võib juhtuda nii,et plahvatuslikult kasvama hakanud automüük ,(mis tõesti näitab,et majandus kasvab)takitab hoopis mõne aja pärast majanduse jahenemise.

    Kui tähtis ja kasulik invasteering siis ikkagi see auto on?

    Arvan et paljud uued autoomanikud tunnevad end päris loorberite peal juba.
  • Omal ajal oli ikka põhiline öelda, et auto on tarbeese. Tarbeeseme all mõeldi siin autot kui investeeringut, mis aitas inimesel oma igapäevast tegevust efektiivsemalt korraldada.
    Mina seda arvamust kindlasti ei poolda. Kui sõiduauto muutub juba oluliseks lisandväärtuse tootmise abivahendiks, siis on põhjust arvata, et igasugune mõttetu sebimine tasub ennast juba liiga hästi ära ja see tähendab, et lisandväärtuse loomises on vahenduse osakaal liiga suur konkreetse asja või teenuse loomisele kuluva ressursiga võrreldes.
  • 1000 uut autot kuus ehk ei olegi veel Eesti jaoks liiga palju. Antud olukorra kohta ütleks ma pigem "olukorra normaliseerumine" kui "buum".
  • Huvitav oleks teada palju tuhande inimese kohta müüjakse autosid kuus näiteks Poolas ja Ungaris.
  • Mitte ainult autode müük ei ole kõrge. Pankade väljastatavad laenud on ka kasvanud. Kui vanasti läks väidetavalt 1/3 eluasemelaenudest börsile, siis võivad TVB-le investeerinud käsi hõõruda.
  • Autobuumile võib leida ka proosalisemat põhjust: 97 aastal ostetud 3-aastased liisingud said läbi. Nii mõnigi tuttav kardab, et auto hakkab lagunema ja on aeg vahetada. Aga ka neile vanadele autodele tuleb leida ostja.
  • autoostu"buumi/olukorra normaliseerumise" kohta kuulsin kuskilt, et läbi hakkab saama liisinguaeg(3 a.), firmad uuendavad oma autoparke maksmata tulumaksu ja kasumi eest ja uut autot saab endale lubada ka ca 10% eesti elanikkonnast. nii, et ülejäänud 90% ei saa lubada endale uut autot ja igast majandusgeograafia õpikust võib lugeda, et autode arv 1000 elaniku kohta on riigi arengutasme näitaja (üks paljudest). usa´s vist 600.
  • Väidetakse et tuntud LHV-foorumlane krahhis oma Ferrari Kloostrimetsas natuke aega tagasi. Õnneks inimvigastusi polnud.
  • Sensmoraal on lihtne: ärge teenige liiga palju raha!
  • äpponlain veel ei kirjuta, mis värk? kuumast uimased?

    a kui ferraari, siis rohkem kuld/bling autod/suured rehvid või mis see jutulõim vabas teemas oligi
  • Delfis uudist veel ei ole. Aga eks varsti saab rohkem teada.
    Kas kasko oli peal?
  • Automüügi potenstiaali hinnates tegin sellise arvutuse - 1'340'000 inimest, üks auto kolme inimese kohta (tüüpiline Lääne-Euroopas, USA-s on 2), auto maks. eluiga 15 aastat - saame "taastootmisläveks" ca 2500 uut autot kuus.

    See peaks olema ligikaudne autovajadus kui oleme Läänele järele hiivanud. Enne seda käivad osa uutest mõne sakslase käest läbi. Kogunumber peaks ikkagi sinnakanti tulema, ehk nii 1500 uuena + 1000 kasutatut impordina kuus peaks üsna varsti taas siinkandi norm olema.
  • Lisafaktorina aga võiks oodata kerget struktuurset muutust kallimatelt markidelt odavamatele.
  • Minu arust on see viimane trend juba mõnda aega käimas. Juulis olid näiteks ARK-is esmaselt registreeritud autode esikolmik Škoda Octavia, Dacia Logan ja Kia Ceed. Dacia kohta ei tea, aga minuteada Ceed ning Octavia juba mõnda aega uute autode registreerimise osas ühed populaarsemad.

Teemade nimekirja