LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Finnair teeb Eestis tütarfirma

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Reuters:

    ENTERING ESTONIA

    Finnair also said its Estonian-based Aero Airlines, which aims to first operate in the Baltic region and later expand elsewhere within the European Union, could begin operating at the end of 2001 at the earliest.

    "I would hope we get started this year... the launch depends on how long it takes to get the necessary approval from the authorities," Suila said, adding that uncertain global economic conditions had not impacted the schedule.
  • ja teenib ka kasumit
    Liikevaihdon kasvu on seurausta Finnairin liikenteen kasvusta sekä lentolippujen myönteisestä hintakehityksestä.

    Finnairin tulos rahoituserien jälkeen oli huhti-kesäkuussa 36,3 miljoonaa euroa, kun se viime vuonna oli vain 3,7 miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi 15,6 prosenttia 471,9 miljoonaan euroon. Liikevaihdon kasvu on seurausta Finnairin liikenteen 8,4 prosentin kasvusta sekä lentolippujen...

  • Täna FIA1S tulemuste järel Helsingi Börsil +9,66%, LHV Pro idee 2004. aasta kevadest ca +42% ...
  • Finnairi tütarfirma on juba 8aastat eestis olnud "Aero Airlines".
  • Finnairi kasv ja kasum tuleb suures osas Aasia suunalt. panustatud on õigele kaardile, erinevalt näiteks SASist, kellel Aasia lende vaid näputäis. Finnairile võib ainult edu soovida.
  • Ja erinevalt SAS-ist ning tema tütardest (Estonian Air, Air Baltic) on Finnairil viisakad stjuuardessid ning adekvaatne pardateenindus. Sealjuures Finnair teenib viisakat kasumit, aga SAS & punt on masendavas miinuses koonerdamisest hoolimata.
  • selle viisakusega ja adekvaatse teenindusega on nii, et ühele meeldib tütar teisele ema. võõrkeelses teenindajate keskkonnas olles ei pöörata tähelepanu pisiasjadele ja ei hakata norima tühjatähja pärast. olgem ausad-võõras keeles ei hakata nii lihtsalt miskit nõudma ja jalgu trampima,mida aga tehakse meie oma lennufirmas. kõige kapriissem klient ongi estonian airil-eestlane. küsi mistahes stjuardessilt või piloodilt seal. näiteid võin tuua palju kuna ise töötan seal...-lennuk saabub 25 min. plaanist varem ja reisija avaldab oma pahameelt roppude sõnadega stjuardessile kuna nüüd peab ta ootama sest talle tullakse kindla kellaja peale järgi. Estonian Air-paha.Oli lend itaaliast koju kus oli reisijaid pooleks eestlased ja itaallased. lend hilines tehnilistel põhjustel ja tagatipuks oli tallinnas kehv ilm ja lennuk läks helsingisse-kohale tallinnasse jõuti 3 tundi hiljem, lennukist väljusid naeratavad itaallased ja kiruvad eestlased. Jällegi Estonian air paha. näiteid oleks palju. Iga rahvuskompanii on oma rahvuse jaoks kehv, mujal on alati parem:) küsi sakslaselt mida ta arvab lufthansast või soomlaselt mida arvab finnaairist jne.
    Ja see kasumi värk. Finnair sai esimest korda oma eksistentsi ajal kasumisse mõned aastad tagasi. Estonian Air jällegi ainuke SAS-i grupis kasumis juba pikemaid aastaid
  • ja pealegi on lennundus hea investeerimise koht kui tahad saada miljonäriks. Investeeri miljard ja oledki varsti miljonär:)
  • Finnairi pardapersonali streik võib lõppeda homme peale kella 14 - arvatavasti lõpeb ka, sest "valtakunnansovittelija" (ei tea eesti vastet) tegi osapooltele lepinguettepaneku veerand tund tagasi.
  • re Somm: "valtakunnansovittelija" on "riiklik lepitaja". PS hyvää itsenäisyyspäivää
  • Tegemist peaks olema riikliku lepitajaga (võib olla ka valdkonnaspetsiifilise riigipoolse lepitajaga).
  • Muidu peaks suurim tüliõun olema praegu tööaja läbirääkimised. Vähendada tahetakse seda puhkeaega, mis cabin crew'le pärast pikamaalende antakse (kokku seega töötunde hetkel märksa vähem kui tavatöö tegijail - mis on ka mõistetav. Keskmine palk on neil 3270 EUR kuus ning selle üle hetkel vist jutt ei käi. Finnair tahab neid puhkeaegu vähendada, et personali efektiivsemalt kasutada. Ametiühingud ei ole aga nõus neid hüvesid käest andma.

    Pardapersonali streigi toetuseks tahavad toetusstreiki pidada ka mõned muud ametiühingud (juhul kui kokkulepet ei saavutata teisipäevaks). Transpordi ametiühing on ähvardanud lõpetada kütuse transpordi Finnairi lennukitele teisipäeval kella 18:00-ks kui kokkuleppele pole jõutud. Posti käitlemine peaks streigi tõttu lõppema teisipäeva hommikul kell 7. Ground service's ja hooldusteenused peatuvad kell 15.

    Finnari sai mingeid lende (ilmselt Aasia suunal) jätkata läbi rendifirma Hiinast ajutist tööjõudu palgates ning osa pardapersonalist tuli vahepeal ka vabatahtlikult tööle, kuid teiste ametiühingute streigid tõmbavad nendele edusammudele ilmselt vee peale.
  • Äkki on võimalik teiste transpordifirmadega koostöös osa lende algusega Tallinnast teha kui homme ikka väga tuugaks läheb?
  • Sellele paneb käe ette AKT või mõni muu aü kes lihtsalt teatab, et lõpetab Tallinnasse minevate laevade teenindamise vms.
  • Äkki paneks üldse riigi kõik operatsioonid kinni nii näiteks nädalaks? Profülaktika mõttes.
  • Pankurid võiks teha oma ametiühingu ja pakkuda teenust ettevõtetele, kus personal streigib. Siis need vaesed pangatöötajad lepiksid oma tööandjaga kokku ja streigiksid just neil hetkil kui teistele streikijatele on vaja palka üle kanda või makseid teha. See oleks siis nagu solidaarsuse näitamine - "streigime koos teiega, aga osalise koormusega".

    Kahju, et pole mõõdetav kui paljud Finnairi töötajad oma töö kaotavad seetõttu, et Finnair kaotab businessi ja loob imaget kui ebausaldusväärne link Euroopa ja Aasia vahel.
  • Siiani väljakuulutatutest on vist kõige omapärasem vedurijuhtide toetusstreik mis seisneb selles, et nad keelduvad lisaronge põhja suunal juhtimast. Sõiduplaani järgsed väljumised toimuvad, kuid kui kuhugi on -ilmselt siis suure koormuse vms pärast- lisaväljumine pandud siis eip, seda nad sõida. Kõva sõna. VR selle peale "eeem...me polegi lähinädalatel sinna lisaronge mõelnud saata".
  • Jah, rongijuhtide toetusstreik lisarongide ärajätmise osas on ka plaanis, kuid kuna ma selle poindist aru ei saanudki, siis jätsin kirja panemata.

    Üsna kurbmänguline situatsioon jah. Selge on see, et ühel päeval hakkavad sellised streigid ka ettevõtete strateegilisi otsuseid suunama ja globaliseeruvas, aina hägustuvate piiridega maailmas on operatsioonide nihutamine üle riigipiiride aina lihtsam. Täna Helsingi bussijuht, homme Finnairi stjuardess.
  • ... või mis seal salata, kindlasti on see reaalsus juba täna. Lihtsalt tavainimene ei suuda neid kahte otsa tihti omavahel kokku panna. Teatud oht on muidugi ka selles, et ametiühingute juhtkond distantseerub oma liikmest nagu Finnairi puhul veidi märgata oli (osa töötajaid tuli vabatahtlikult tööle tagasi).
  • Keskmiselt pidi Finnairi cabin crew töötama 90-95 tundi kuus. Seda tahetakse siis tõsta. Huvitav, palju vastav näitaja EA-l ning AirBalticul on?
  • Minu teada siinkandis lendavates lennufirmades töötatakse päris erinevalt aga kui võtta, et u. 14 p/k a 10 h siis tuleb 140 h. + valves pead ka kodus olema veel u. 7 p juhuks kui mõni on haigeks jäänud.
    Aga see erineb muidugi teisele poole maakera lendavatest Finnairi Daamidest nagu öö ja päev. Need tädid on aastakümnete jooksul rämedad eelised kätte võidelnud ja ei kavatsegi neist loobuda ja/või pensionile minna. Osad neist saavad rohkem palka kui piloodid (räägitakse) ja kuna nad on ka suurima kogemusega siis nad ei tee lennu ajal suht midagi, vaatavd, et nooremad ringi sibliksid ja kõik.
    Siis hängivad 3 päeva Tais vms. ja siis tagasi. Naiss.
    Uk-s alles oli ju sarnane sõda BA ja aü vahel mille BA justkui võitis, osad lennud jäid küll ära kuid lõpuks jäi võit siiski justkui lennufirmale.
  • Ei mäleta täpset arvu, kuid 40h tunnisest nädalast oli ettenähtud 32h. Võibolla 20-25h. Probleemiks on radiatsioon @ cruising altitude (32000 feet). Selleks, et doos oleks normi piires, peab päev või kaks olema maa peal. Võtame jämedalt - kuunorm 4*32=128. Samas, piirang kehtib ka lennukipilootidele. Ma ei tea, mida teevad piloodid ku ei lenda, aga pardapersonal teeb maapealseid igapäeva toiminguid. Igal juhul ei ole tööndala 40h. Tervisekaitsenõuded ennekõige.

    Rohkem kui 95h kuus tööd teha on streikima ajav? AÜ on tõsiselt reaalsuse kaotanud.

    Muideks, mingid 2-3 aastased tagused uudised Rootsist - käisid jutud, et paljud on loobunud / loobumas AÜ-st olemisest, mis säästab 5% palgast. AÜ annab võimaluse töövaidluseks lahendamiseks, igaastase kokkulepitud palgatõusu (ca 2%), kolletviivlepinguga liitmuse (neil ei ole individuaalseid töölepinguid), töötingimuste kontrolliks. Rootsis puudub tervisekaitse kui selline, seda kontrolli teostab kohalik AÜ. Sõltumata, mida nad ka ei soovita, need alati täidetakse. Kontroll nii ütles. Mida mõistusega inimene ei taju, on AÜ kasu nendele kui indiviidile ja palgast selle kinni maksmine.

    Suures laastuson AÜ maks on meie mõistes töötusekindlustuse suurusjärgus. Samas, Soomes sa PEAD kuuluma AÜ-sse. Rootsis PEAD ka kuuluma AÜ-sse. Rootsis AÜ vahetamine on tõsine kepp ja vähemalt kolme kuulise üleminekuajaga (võibolla oli isegi 6 kuud). Sa pead korduvalt selget tõestama on karget meelt AÜ vahetamise kindluses. Üleminekul ollakse mitme AÜ nimekirjas. Kuidas AÜ % jaotub, ei tea. Aga eks see AÜ ei ole muu, kui mingisse MTÜ-sse miljardite kantimine.
  • Ilmselt mitte radiatsioon, vaid pigem õhurõhk? Selge see, taolises kohas ei olegi mõistlik samasugused tööajad nagu tavainimesel. See ilmselt tõesti juba pot. füsioloogiliselt tervistkahjustav ning vaimselt kurnav, kuid kusagil tuleb AÜ-l ja juhatusel ühine keel leida.
  • TaivoS - Madalam rõhk ei ole tervist kahjustav. Madal õhuniiskus võib olla. Radiatsioon on kindlasti. Lennukite lennukõrgusel on kosmilist kiirgust kõvasti üle maapeal seatud normide.
  • kel suurem huvi, siis google pakub palju materjale - google.com "radiation for cabin crew"
    esmased pealkirjad:
    * IONISING RADIATION AND CABIN CREW CONCERNS
    * RADIATION PROTECTION: THE SPECIFIC CASE OF CABIN CREW
    * Estimating the cosmic radiation dose for a cabin crew with flight
    * Exposure of airline pilots and cabin crew to cosmic radiation

    scholar.google.com "radiation for cabin crew"

    Viimasest tuli ka kohe esimene link Incidence of cancer among Finnish airline cabin attendants, 1967-92
    BMJ 1995; 311 : 649 (Published 9 September 1995)
    * Paper Incidence of cancer among Finnish airline cabin attendants, 1967-92
    1. Eero Pukkala, researchera, 2. Anssi Auvinen, senior scientistb, 3. Gunilla Wahlberg, service chiefc
    * Accepted 26 June 1995

    scholar.google.com otsib ainult teadustööde seast. Väga tihti kasutan usaldusväärse materjali saamiseks.
  • http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101249133

    Finnair teatab, et hakkab transporditöötajate toetusstreigi korral tankima oma lennukeid välismaal. TLL, aeg nüüd lobistada.
  • Muide, mu perearst rääkis kevadel kui palju inimesi sureb iga aasta tromboosi tõttu, mis on alguse saanud lennureisilt. Numbrit ei mäleta, kuid see täitsa jahmatas mind, oli tuhandetes ja tuhandetes. Seal on soodustavad tegurid pikalt ühel kohal olek ja eriti akna kõrval istumine. Siiski main driver just keha harjumuspärasest erinev rõhk. Ringisibliv stjuardess neid riske küll ilmselt maandab, pikemaajaliselt võib olla teatud füsioloogiline resistentsus ka välja arenenud.
  • Sagedasti lendavatele inimestele, nähtavasti ikka meestele, on loodud spetsiaalsed sokid, mis on tavapärasest pikema säärega ning nad soonivad jalga tugevamini kokku, et stimuleerida vereringet. Naistel puhul meenuvad kohe tselluliiti parandavad sukad/sukkpüksid - sama põhimõte. Siit võiks eeldada, et nad teeniksid sagedasti lendavate naiste puhul saa eesmärki. Vereringe stimuleerimist läbi jäsemete ja ja keha masseerimise trikki kasutavad ka hävituslendurid ülekoormuste talumiseks ja selleks, et vereringe ajus oleks normaalne - pildi tasku viskamise vältimine. Tromboos lendamisest tuleneb sellest, et tromboos on inimesel ammu olemas, lihtsalt rõhuvahe toob selle välja.

    Nüüd radiatsioonist - BBC Horizon on 2006 aastal välja lasknud väga mõtlema paneva ja mõnedele vastuolulise dokfilmi Horizon: Nuclear Nightmares (5x10 min). Praeguseks ainsaks radiatsiooni mõju, surmajuhtumite arvutamiseks ja vähki haigustamise tõenäosuse arvutamiseks on Linear-No-Threshold mudel. LNT ütleb, et vähki suremuse tõenäosus 2000mSv juures on 10%. 1500 mSv 8%, 1000 6% ja 500 mSv 3%. Väga vähe on teada, mis on tulemus 100-200 mSv või isegi alla 100 mSv puhul. Kuna mudel on lineaarne kuni 100 mSv-ni, siis eeldati et sirge suundub nullini. Inimkonna ajaloos on ainult kaks sündmust, kus on võimalik saada inimeste radiatsiooni mõjust teadislikku- ja statistilise pildi - Hirošima/Nagasaki ja Tšernobõl. Tšernbõli evakuatsiooni tsoonis oli ja on radiatsioon 10 mSv. Närilised ja loomad, mis jäid sinna, saavad päevas 8-15 mSv / päevas. Lennukimeeskond 35000 jala kõrgusel saab 36 mSv / aastas (1100 röngenit aastas). Võttes arvesse ainult suremust radiatsioonist on numbrid katastroofide puhul olnud oluliselt väiksemad kui LNT mudel ennustab. Vähijuhtumite variatsiooni uuring Ameerikas aastatel 70-73 näitab lausa seda, et juhtumite arv on suurem regioonides kus elati madalama radiatsiooniga aladel võrreldes inimestega, kes elasid mägistel aladel 1-3km kõrgemal. See vastuoluline väide, mida tuuakse välja, et mõõdukas radiatsioon lausa on kasulik inimesele. Defektsete rakkude osakaal Tšernobõli suure radiatsiooni aladel püütud närilistel oli väiksem kui tavalise või madalama radiatsiooniga isendite puhul. Lihtsalt need rakud, mis on vastutavad defektsete rakkude mõju vähenemisega (vähirakud) on tugevamalt aktiivsemad. Siit tekib kohe seos vähi ravimine kiiritusega.

    A see kisub nüüd väga offtopic. Minupoolt on see kõrval teema käistletud.
  • Toetusstreigid läksid täna käiku ning muuhulgas ei tarninud hommikul transpordi ametiühing Finnairi lennukitele enam kütust (puhkusereisid jäävat küll väidetavalt toetusstreikidest puutumata).

    Finnair arvestab nädalase streigi põhjustatud kahjumiks 14 miljonit eurot. Iga täiendav streigipäev toodab 2-2,5 miljonit eurot täiendavat kahju.
  • 2011 oktoobris lõpeb Finnairi pilootide töötingimuste kollektiivleping ning analüütikud prognoosivad, et ka nendest läbirääkimistest tulevad keerulised.
  • Finnair peab tegema lepinguid mingi 6-8 ametiühinguga.
  • Esmaspäeval (10.09.2012) selgub, kas Finnairi tegevjuht Mika Vehviläinen saab süüdistuse altkäemaksu võtmises või muu majanduskuriteo tegemisest. Ta müüs oma luksuskorteri kindlustusseltsile Ilmarinen, kes on üks suur Finnairi omanik ning lepingupartner kindlustuse valdkonnas ning kelle tegevjuht oli toona (paar aastat tagasi) Finnairi nõukogu esimees.

    Finnairi tegevjuht jäi siiski edasi asuma sellesse korterisse, mille eest Finnair maksab Ilmarinenile turukohast renti ning tegevjuht saab siis elamusoodustust, mis on temale odav eluviis, sest ta maksab ainult makse sellelt soodustuselt, mis maks on turuhinnast mitmeid kordi odavam, kuna Soomes on vaid üks maksumäär, kuigi Helsingi hinnad on kordi kallimad kui mujal riigis.

    Riigiettevõtedest vastutav minister Heidi Hautala ütles kevadel, et kui tegevjuht saab süüdistuse, siis peab ta ka oma ametipostilt lahkuma. Soome riik omab 55% finnairi aktsiatest. Esmaspäev on siis huvitav päev.
  • Väike täpsustus eelmisele.

    Tegelikult (vähemalt mina näen), et võimaliku süüdistuse põhjus võiks olla see, et Finnairi tegevjuht sai (omi suhteid ja mõjuvõimu kasutades) Ilmarinenilt toonasest korteri turuhinnast suurema summa (1,8 miljonit eurot), kuna ta oli üritanud iseseisvalt müüa seda korterit juba pikemat aega (aasta?) ning mõned kinnisvaramaaklerid hindasid korteri väärtuseks toona umbes 1,4 miljonit eurot.

    Iseenesest see seik, et keegi optimeerib oma nägemuse järgi oma elamiskuludid siirdudes omanikust rentnikuks või elades tööandja korteris makstes selle eest makse ning seda kõike kasutades seaduses antud võimalusi, ei ole minu arust kriminaalkorras karistatav, kuigi võib olla taunitav.
  • Miks see Vehviläineni lugu nii tohutult ebaproportsionaalselt palju tähelepanu saab?

    Ilmarinen tahtis investeerida kinnisvarasse, Finnair tahtis tegevjuhti motiveerida makse optimeerides. Tänu sotsiaalselt sidusale ühiskonnale said inimesed kokku, tegid tehingu ära ja kõik peaksid olema õnnelikud?

  • Vabandus,
    esitasin valeinformatsiooni. Ilmarineni tegevjuht Harri Sailas polnudki toona Finnairi nõukogu esimees, vaid juhatuse aseesimees, kellest hiljem sai ka juhatuse esimees. Nõukogu esimees toona oli Christoffer Taxell, kelle algatusel see korteritehing toimuski.

    Nagu eelnevalt kirjutasin, minu arust on küsimus sellest, et kas Vehviläinen sai turuhinnast kõrgemat hinda oma korteri sidusale ettevõttele müües. Turuhinda loomulikult langetab nõue, et endine omanik jääb ise objektisse edasi elama ning et, temal on optsioon korter tagasi osta, nagu antud juhul.

    Ilmarinenil pole kombeks osta üksikuid kortereid vaid terveid objekte (elumaju, bürookomplekse, kaubanduskomplekse, tehaseid jne.) - selles mõttes oli see erakorraline tehing Ilmarineni poolt.

    Eetikanormid peavad olema läbipaistvad riigifirmades.
  • Keegi ei saanud süüdistust - ainult ministri taunimise ning iga tehingusse seotud isiku puhul jäi kahtlus ebaeetilise käitumise kohta (=nn. Hyvä Veli süsteem).

Teemade nimekirja