Ryanair Eestile lähemale - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Ryanair Eestile lähemale

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Head uudised Eesti rännusõpradele. Iiri odavate lennupiletite pakkuja Ryanair teeb Stockholmi Skvasta lennujaama oma põhjamaade tugipunktiks. Lisak teatati Tampere Skvasta lennuliini sisseseadmisest.
  • Eesti aktsiasõpradele on häid uudiseid juba ammu, nimelt Ryanair kaupleb Nasdaqil sümboli all RYAAY :)
  • Olen mitmeid kordi kasutanud selle lennufirma teenust ja piletid on tõesti odavad, ning üliodavad, kui osta kaks-kolm kuud ette.
    Viimati ostsin neli piletit kahele in:
    Stockholm VASTERAS - London STANSTED
    London STANSTED - Glasgow PRESTWICK

    kogumaksumus 968.- krooni :)
  • tekib küsimus, miks teised lennukompaniid suuremate piletihindade juures pankroti äärel kõiguvad... mittesuutlikkus oma lennuliine optimaalse täituvuse juures hoida ja mitte teha nn tühisõite?
  • fire, kõvasti aitab kulusid kokku hoida just sääraste ääre-lennuväljade ning vanade sõjalennuväljade kasutamine. Reisijad peavad küll kauem lennuväljale sõitma, rohkem jala marssima ning alati sellega arvestama, et Ryanair ei korva võimalikke kulusid, mis võivad tekkida sõiduaegade ootamatu nihkumisega. Samas on pilet ka odav.

    Kui keegi soovib oma kunagist või siis varsti omandatava saksa keele oskust praktiseerida, siis lisan siia ühe teemakohase lingi Financial Times Deutschland´ist.

    http://www.ftd.de/ub/di/1043688778698.html?nv=hpm
  • paar nipi mida low-cost carrierid kasutavad:
    - neil ei ole üldjuhul oma lennukeid, ehk siis kasutatakse teiste lennufirmade varulennukeid omahinnaga
    - neil ei ole üldjuhul oma piloote, jälle kasutatakse teiste firmade tagavaravahetusi
    - kasutusel ka sellised kulude kokkuhoiu meetodid nagu näiteks lennuki koristamine pilootide poolt peale lendu
  • hm Ryanair seda vaevalt teeb, minu teada andis firma Boeingule ühe viimase aja suurema lennukitellimuse. Aga kokkuhoid saavutatakse põhiliselt lennujaamade valikuga, väikestelt jaamadelt saadakse suuri soosdustusi, et neid valitakse.
  • - on kindlaks tehtud, et kui lennu ajal inimestele tasuta jooke ei pakuta, siis käivad inimesed 50% vähem vetsus. Seega saab ühe wc kahest välja jätta ja selle asemel kaks pinki juurde panna (ei mäleta, kust lugesin seda).
  • Discount airliner Ryanair [ryaay] said on Wednesday that it added five new routes: from London Stansted to Reims and Pau in France, Haugesund in Norway, Maastricht in the Netherlands and Dusseldorf (Niederrhein) in Germany. Ryanair shares were 1 percent lower in London.
  • Miks ka mitte näiteks Ämari-Skavsta, Tallinna lennujaama ligi 300 kroonise taxiga ei oleks eriti jumet. Asja võiks ju külge võtta mõni Eesti vedaja.
  • ämarisse on vist raske kommertslennujaama rajada, uus baasi ülem on väga negatiivselt kõikide tsiviilide suhtes meelestatud.
  • Oluline boonus tuleb ryanile ka ajalisest efektiivsusest: maandumisest ohkutousmiseni viibib lennuk keskmiselt maa peal alla poole tunni, samuti pole nende pollu peal asuvate lennuvaljade puhul mingisuguseid sabasid ei ohkutousmisel ega ka maandumisel.

    Tuleviku koha pealt on low-costide suurimaks valjakutseks Euroopas vast Saksamaa - turuosa ikkagi suht vaike, kuna sakslastel ei ole eriti levinud komme puhkama soita lennukiga, nemad panevad oma tavaari autosse ja minek (sober raakis, et neil on koolivaheaegade algus regiooniti erinev, et valtida liikluskaoseid). Kui seda harjumust suudetaks muuta...

    See on tegelikult Ryanairi puhul oluline erinevus nt. easyjetist: BA voi Lufthansaga turg eriti ei kattu (arireisija ei lenda eluilmaski Ryanairiga, kull aga easyjetiga), pigem on sihtgrupp inimesed kes ei oleks muidu sellist lendu ette votnudki (naiteks tudengid lendavad Inglismaal nuud massiliselt paariks paevaks Veneetsiasse).
  • Ma uldse ei imestaks kui Amari (voi mida iganes)-Skavsta varsti tuleks, ausalt
  • suureks probleemiks võib kujuneda järjest kasvav konkurents. Mõned päevad tagasi teatas Delta odava lennuliini loomisest, täna tuli uudis, et ka United on seda teed minemas.
  • Kohutavalt kena oleks, kui tehtaks hoopis Ülenurme-Skavsta! See neetud Tallinna maantee!
  • Lugupeetud LHV Directi foorumi lugejad!
    Teile kirjutab Pärnu Lennujaama müügijuht ja lubage teile kinnitada, et Ryanairi on saadetud ettepanek panna liiklus Eestisse käima Pärnu Lennujaama kaudu. Meil on võimsus, et teenindada ca 100 reisijat korraga ja tehniline valmisolek, et ka suuremaid lennukeid natuke kehvema ilmaga maandada. Kannatust natuke veel ja mul on teile jälle uusi uudiseid.

    Lugupidamisega, Tiit Paananen
    tiit.paananen@crmestonia.ee
    050 36333
  • vaata kuradit,

    tiit, kas see tähendab seda, et parasummer toimub sellel aastal pärnus?
  • Kõvad mehed need Pärnu mehed....ma ise ka Pärnust :-)
  • Pärnus on jah mehed kõvad, kahjuks ainult väga korrupeerunud linn tundub (nagu kõik väiksed kohad?). Eks näis, mis on tulevikukogemused.
    Parasummer 2003 nagu ka 2002 toimub samuti Pärnus 28.06-05.07 ja seekord on koostööpartneriteks Pilvi Kirsi ja Vilve Klementi, kes ilma teevad, ehk loodame, et selle asjaga on asjad loodetavasti sel aastal paremini :)
  • Einoh miks mitte kasvõi Ülenurme. Ammu on räägitud ka long-haul discounter marsruutidest, kuigi seni pole midagi konkreetset kuskilt kuulda. Äkki võiks ka Eesti oma asendit siin ära kasutada (Lääne-Euroopa ja Aasia vahel) ning panna üks 767 või muu sobiva range-iga kone süstima näiteks Bangkoki vahet (või Utapao), sest odavate kohtade nõudlus sellel liinil on mega ning järjest kasvab. Aasia vihmaperioodil võiks lennata kasvõi vahemeremaadesse, kuigi ka vihmaperioodil oleks Tai otste täituvus ilmselt üsnagi kõrge. Kõne alla võiks varsti tulla ka Colombo, kui Sri-Lankas rahuleping lõplikult sõlmitakse.
    Ettevedu Skandinaaviast või mujalt Lääne-Euroopast võiks toimuda just Ryanairi või muu discounteriga. Operaatorfirma Eestis võimaldaks personali- ja muude kuludega lühemas, keskmises perspektiivis kokku hoida. Kui baaslennuväli oleks Tartus (mis kahjuks enam ei ole vist võimalik, sest Raadiga on lõpp ning Ülenurme suurematele lennukitele ei sobi), saaks hõivata ka Läti ja Leedu turu, sest minu teada sealt otselende (chartereid) Taisse pole.
    Pagana põnev oleks sedalaadi asjaga tegeleda või vähemalt fantaseerida.
  • Irlantilainen halpalentoyhtiö Ryanair ostaa hollantilaisen halpalentoyhtiö Buzzin KLM:ltä.Kauppasumma on 23,9 miljoonaa euroa.

    Ryanair uskoo kaupan olevan selvä huhtikuun alkuun mennessä. Irlantilaisyhtiö arvioi oston vaikuttavan tulokseensa positiivisesti vuodesta 2004 lähtien.
  • Long-haul lennu puhul on kulubaasi individ. osade tahtsus teine: naiteks lennujaamamaksud moodustavad % palju vaiksema osa, ajavoit lennuki kiirest "umberpooramisest" ja sabade valtimisest on ka suht vaike. Lisaks sellel on pika lennu jooksul inimesed rohkem valmis mugavuse eest raha valja kaima. Ehk siis, vaevalt et low-cost muutub eriti populaarseks/konkurentsivoimeliseks long-hauli valdkonnas.

    Keegi akki maletab, Buzz lendas vahepeal Londonist Helsinkisse. Lendude lopetamise pohjenduseks oeldi, et sama ajaga voib kolm korda edasi-tagasi Prantsusmaale lennata, mis tuleb kasumlikum. Nii et London-Helsinki oli ka piisavalt long-haul nende jaoks.
  • ryanair ostab boeingult 22 lennukit ja saab optsiooni 78 lennukile, tehingu hind ca $6Mrd.
    boeingule on see magus suutäis, sest eelmine aasta myydi ainult 381 lennukit (2001 527) ja käesoleva aasta ennustus oli 275 lennukit.
  • nagu täna lehest võis lugeda, on Ryanair tundnud konkreetset huvi Tallinna vastu, kuid tax on ilmselt liiga kõrge
  • Ryanairilt taas ilusad aastanumbrid: reisijad +42%, kaive +35%, puhaskasum +59%.

    Ja omast kogemusest, lennukid on taiesti tais ka laupaeva parastlounal!
  • Ilusad numbrid küll, kuid tegu on minevikuga ehk siis 2002 aasta tulemustega, mis juba ammu aktsiahinda sisse arvestatud, käesolevaks aastaks anti aga kasumihoiatus ja aktsia on täna Londonis 9,78% miinuses.

  • Pole see Ryanair nii odav pealegi. Nemadki reklaamivad omi hindu ilma maksudeta. Tegin just testi Tampere-"Stockholm". Üks inimene edasi-tagasi, Helsingist. Ryanair €42, + rongisõit Tamperele ja tagasi €47 + Tamperelt lennujaama ( ei tea täpselt aga võtame Helsingi hinna) €10 = ca €100. Finnair €144 + €10 bussiga lennujaama ja tagasi. Ma ei tea Skavsta/Arlanda - Stockholm hindu, aga Skavsta suund peaks kallim olema. Igatahes ilma selle otsata on hinnavahe 30%. Ei ole nagu megaodav ja aega kulub megalt rohkem (rongis kokku 4 tundi) ?
  • priitp,

    Tegelikult sa testisid ju reisi "Helsinki-Stockholm". Kuna Ryanair Helsinkist ei lenda, siis oli tegemist ebavõrdse võrdlusega - lükkad Ryanairi süüks ka aeglased ja kallid soome rongiliinid...
  • Tänase Äripäeva esikaanelt loen, et SAS ostab Maerski osaluse Estonian Airis üles. Ehk siis läheb nagu Lätis - lennuhinnad laksti lakke. Mis peaks muidugi tugevalt suurendama Ryanairi motivatsiooni Eestisse tulekuks.
  • rauno,
    kui see lennujaam asub pärapõrgus, siis panen Ryanairi süüks ka seda, aga rohkem panen süüks RÄIGET hinna valetamist. See näites toodud lennuhind €42 EI OLE SEE mis reklaamis. Reklaamis on €15. Ülejäänud summa saab teatavaks alles VIIMASEL leheküljel enne teillmuse kinnitamist ja selle nimetuseks on "mitmesugused" maksud. Ettekavatsetud petmine on selle asja nimi eesti keeles :-).

    hea näide on see sellepoolest, et kui Ryan hakkab lendama Pärnusse, siis 85% klientidest tulevad Tallinnast :-). Soomes elab pealinnas 10% elanikest.
  • priitp,
    arvan, et "mitmesugused maksud" on lennujaamamaksud, mida ei kasseeri sisse Ryanair, vaid lennujaam, kust lennuki peale astud.
  • jah, priitp, raunol on õigus. kui oma tavalist EUR600 äriklassipiletit ostad ei pane Sa sellele hiljem (piletihinnaväliselt, kui arvet vaatad) lisanduvaid EUR27 jagu lennujaamamakse tähele. veelgi enam, suur kompanii lendab suurele lennuväljale, niiet maks on tegelikult pigem EUR60.

    aga kui sama EUR27 lisandub EUR15 piletitele, siis kisad siin, et pettus. :)

    you get what you pay for, anyways.

  • Loen ja imestan. Pole Ryanairiga lennanud sest ei pea õigeks vähemalt 50% osas turvalisusest koosneva teenuse hinna üle liigset tingimist. Lennupiletid on niigi odavad ning 25% ei ole argument minu silmis.

    Sellistel odavatel kompaniidel on ka aktsiatena omadus olla ülitundlik igasugusele õnnetusele. Turg reageerib üle. Samas mingi Air France saab vabalt lubada endale Concordetäie ärimehi alla kukkuda ja suurtemat usalduse kaotust sellest ei tule.

    Eks igaüks ise teab, kus oma raha põletab aga ma lisan siia ühe viida, mis mulle alati meenub kui keegi "Ryanair" ütleb:
    http://www.2600.com/hackedphiles/value_jet/

  • sCandaL,
    kisan :-) sellepärast, et see maks on suurem kui asja enda hind, mitte absoluutväärtus, vaid suhe on oluline. Ega pole ju ilus reklaamida taksot mille km taks on 0.- tasutana, kui sõidu alsutamine maksab 100.- ?

    Mul muud selle Ryani vastu pole, vajadusel lendaks ise ka, lihtsalt see meeletu odavus on tore urban legend.

    A propos, Ryaniga ei tohiks kunagi lennata ümberistumisega lende, kuna Ryan ei maksa kunagi raha tagasi, ei oota kunagi hilinejaid, ei paku hotelle jms. Jäid näiteks SAS'ga lennates Ryani peale hiljaks - näri pori.

  • Kel huvi selle toreda firma aktsia vastu või lihtsalt tahtmine tema teenuseid kasutada, siis soovitan võimaluse korral vaadata täna õhtul kl 19.25 TV3 saadet "3D Dokument: Ryanair: Taevalaotuses tukkumas ( Ryanair: Caught Napping, Inglise 2005 )"

    Sisust lühidalt:
    Oli aasta 1985, mil Iirimaa ärimees Tony Ryan pani aluse oma lennufirmale, millele sai nimeks Ryanair. Praeguseks on sellest kujunenud Euroopa suurim odavlennufirma, millel on 270 erinevat marsruuti 21 Euroopa riiki. Kaks reporterit otsustasid eksperimendi käigus kandideerida Ryanairi teenindavaks personaliks ning neil õnnestus saladuskatte all filmilindile jäädvustada nii Ryanairi koolitusprogrammi, kui ka seda, mis lendude ajal pardal aset leiab. Selles filmis tuuaksegi vaatajate silme ette karm tõde: ohutus- ja turvanõuete lõtv ja lohakas täitmine, koristamata lennukid ning kurnatud piloodid ja teenindav personal, kes kurdavad otsekui ühest suust liigsete lennutundide üle. Saladuseks ei jää ka see, mida Ryanairi juhtkond oma klientidest ja nende pretensioonidest arvavad...

  • Väga imetud lugu oli. Faktid räägivad muud ja selgelt oli tunda, kuidas soovitakse "skandaali" tekidada.
  • Kas olen mina uudise maha maganud või siis kogu Eesti meedia (väike nupuke oli sellest Postimehes).

    Ryanair Announces 40th Base at Kaunas (Lithuania)

    FlyLal-i kadumine oli küll tragöödia Vilniuse lennujaamale, kuid ehk avas see tee Ryanair-i baasile. AirBaltic on hetkel  vast suurim kaotaja.

  • Ei saa päris aru, et miks Kaunas? Sama hästi võiks ju asukoha mõttes Eestis Tartusse mingi baasi teha. Samas traffic ju kesine. Tõesti siis peale FlyLAL-i kadumist Vilniusega kaubale ei saanud? Kuigi RyanAir vist ka selline firma, mis kõike suht tasuta saada tahab.
  • Kaunas on üldiselt way suurem linn kui Tartu
    wiki järgi:
    Elanike arv
    * 364 100 (2005)
    * 352 300 (2009)
    Kaunase kasuks räägib ka kiirtee Vilniusse, kus veel pool miljon elanikku, hea ühendustee kuurort-pealinna Palangasse ja ka Riiasse saab üsna head teed pidi (mitte küll kiirtee). Tartul pole selle koha pealt küll kahjuks midagi vastu panna.
  • No ma mõtlesin pigem suhtelisena seda. Kaunas ei ole ju mingi oluline sihtkoht, kas see mõlemasuunaline traffic toidetakse siis ära? Ainult korvpallurite vedamisega läheb raskeks...

    aga eks nad siis on välja arvutanud, et tasub ning lennujaamatasud kindlasti väga madalad
  • TaivoS
    Kaunas on jah üsna räämas linn ning kohalikku lennukliendi potentsiaali ehk vähem seda kompenseerivad madalad tasud. Usun, et Vilniuse lähedus ja hea ühendus kaalub ilmselt rohkem.

    Lennuliikluse "mõlemapoolne" traffic ei paista kuigi suurejooneline ka Eesti, mistahes punktiga :)) eriti, kui Tallinn välja arvata. Ühendustee, mistahes muu lennujaamaga on hoopis olematu...
  • St ma näeksin peale FlyLAL-i loobumist Leedus riiklikul tasandil huvi carrieride valikut Vilniusest mitmekesistada. Aga ju vist siis põrkasid samade probleemide otsa nagu Tallinnas.
  • Olen sõitnud Ryanair-iga ja ei saa küll öelda,et see lennufirma hinda maksude arvelt valetaks. Olen siiani rahul.
    Seda ei saa öelda küll Airbaltic-u kohta,vaadake lennuhindu ja makse sinna otsa, te ise veendute selles. Kui Airbaltic reklaamib soodushinda,siis sellele lisanduvad veel 100% igasugused maksud! See on selge inimeste petmine.
    Sõitsin Airbalticuga paar päeva tagasi ja enam Riia lennujaama minna ei tahaks. Lennujaama teenindus on selline,et kui midagi küsima lähed, siis vastatakse sulle umbes,et mine p...e .
  • Olen sõitnud korduvalt nii AirBalticuga kui peatunud Riia lennujaamas. Tõepoolest, see peab paika, et veebist ise pileteid ostes tulevad need täiendavad maksud ja surcharged päris suures summas lisaks sellele, mis algselt hinnaks pakutakse, kuid enne maksmist on see summa siiski teada.

    Väga pikka reisi AirBalticuga teinud pole, mingeid väga teravaid ning ebameeldivaid elamusi pole kogenud ei AB pardal ega Riia lennujaamas. Mis puudutab üleüldist teeninduskvaliteeti, siis tõsi küll, olen inimene, kes väärtustab pigem eesmärki, mitte moodust selleni jõudmiseks.
  • Eee te olete käinud Vilniuse lennujaamas? Stalinistlik tüüp-vaksal-labürint oli vähemalt veel paar aastat tagasi, Kaunases samas näib olevat tuttikas moodne klaaskast terminaliks. http://www.izzicarhire.com/slike/c/kaunas_airport.jpg
  • Olen ikka. Veidi retro küll Tallinna ja vast ka Riia kõrval, kuid lennukile ning õhku sai ka sealt :)

    Otseselt labürindiks ei pea, leiab kohad üles küll. Märksa kiiremini kui näiteks Rootsi Arlandal, kus ma pidin poole tunniga ühe lennuki pealt teisele jõudma tänu sellele, et EA hommikune lend ära jäi ning mind Tallinnast Vilniusesse läbi Rootsi ruuditi. Seega kui mõtlete, kes on need inimesed, keda lennujaamas valjuhääldite abil taga otsitakse, siis siin on üks näide.
  • Vilniuse lennujaama on hiiglaslikult laiendatud, kusjuures inimeste arvu poolest on see üks tühjemaid jaamu, mida ma näinud olen. (Võib-olla olen sattunud vaiksetel aegadel.) Igatahes suitsetamiskabiinid on oluline plusspunkt Riiaga võrreldes.
  • Aa, ja lisaks süstib lennu- ja raudteejaama vahel väga moodne rongike, sõiduaeg 7 min. Ka jumala tühi muidugi.
  • Äripäeva andmetel hakkab Ryanair lendama Eestisse.

    Kui korrektne, siis julgen juba nimetada seda väga oluliseks majandussündmuseks Eestis.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon