Baltika, H&M - kuidas läheb jaekaubandusel? - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Baltika, H&M - kuidas läheb jaekaubandusel?

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Hennes & Mauritz on kindlasti paljudele Eesti shoppajatele tuttav - suht vähestest kohtadest Soomes, Rootsis kus normaalse hinnaga midagi viisakat leiab. Firma sihiks ongi pakkuda moekust ja kvaliteeti odava hinnaga. Firma edu saladuseks on hoida ladudes võimalikult vähe varusid ning poevarusid juhitakse arvutite abil. 2002. aasta oli firmale tõeliselt edukas ning ettevõtte kasum kerkis 50%. Firma tulevikuplaanid ambitsioonikad: lähema kahe aasta jooksul 5 uut turgu (sh Kanada ja uued regioonid USA-s), kõrgem tegevusmarginaal ja 20% käibekasvu aastas. 
  • Kas tõesti tugineb firma edu ainult vähestes varudes? See pole midagi uut ju. Kuna kõik ostud käivad nagunii läbi arvuti, siis peaks olema küllaltki lihtne jaeettevõtetel tegutseda Quick Response põhimõttel - minimeerida laovarud ja tellida juurde täpselt vastavalt vajadusele. Mis muu Wal-Martile edu tagas, kui just see põhimõte.
    Kas kellelgi on infot, millistest põhimõtetest lähtudes tegeletakse Eesti jaemüügiettevõtetes logistikaga?
  • edu jaoks ainult sellest ei piisa, et ettevõttes kasutatakse arvuteid. ebaõnnestunud moekaupa arvuti maha ei suuda müüa. eks eestis on ka jaemüüjatel oma laoarvestuse programmid koos varude planeerimisega, aga näiteks baltika ei saa sellegipoolest jaemüügiga hakkama.
  • Baltika muutis Montoni turuletulekuga oma jaemüügi süsteemi põhjalikult. Tooteartiklite arv mitmekordistus, kogused vähenesid, tooteid jaotatakse keskusest (varasemalt iga riigi kauplused ise tellisid) - ma olen tulemuste suhtes küll optimistlikult meelestatud. Montoni logistika põhimõte on seega analüüsida kauplustest/riikidest tulevat infot ja vastavalt sellele sinna tooteid saata. Milder on lausa öelnud, et kauplustest tagasi logistikat pole vaja, kõik müüakse maha. Selle kohta ma ütleks, et ilus eesmärk.
  • jah muidugi on kõik ilus powerpointi salaide vaadates ja perekond milderite juttu kuulates. mulle tundub küll, et baltikas pole ärilises mõttes midagi ilusat peale ilusate eesmärkide. nad lihtsalt ei saa jaemüügiga ja uue kaubamaärgiga raha teenimisega hakkama.
  • Ainus, millest ma Baltika puhul ei ole päriselt aru saanud, on see, et kas Montoni ja Evermani poe paralleelne ülalpidamine näiteks Rocca Al Mare keskuses on pikas perspektiivis ikka mõttekas? Ja veel kliendi seisukohalt: mille kuradi pärast ma peaksin uue kaubamärgi tulekul uue kliendikaardi ostma? Muus osas teevad nad tõesti head tööd.
  • huvitav milles see baltika "hea töö" seisneb? igal juhul mitte kasumi teenimises. samas ei olegi vahet kas sa jätad avalikkusele ainult mulje et teed "head tööd" või tegelikult teedki "head tööd".
  • Mina vaatan Baltikat ainult tarbija seisukohalt. Kui kunagi piiksatasin, et tahaks Baltika aktsiat osta, pani tuttav maakler karjuma...

    Tarbija seisukohalt on tegu fantastikaga, hästi paigas tootevalik ja hinna kvaliteedi suhe. Väga vähe on eesti tootjaid, kes suudavad sellist imagot koduturule müüa.

    Aga Montoni ja Evermani 2 poodi ühes keskuses on muidugi lollus, aga eks turundusinimesed taha ka leiba...
  • montoni n2ide -

    mul naine valis netist montoni kodulehelt toote v2lja.
    l2ks l2himasse montoni myygiesindusse ja seal tema suurust polnud.
    kysimusele, kas te oskate 8elda, millises tallinna kaupluses seda suurust on 8eldi, et nemad yle v6rgu teiste kaupluste laoseise ei n2e. k2isime veel erinevates tallinna myygiesindustes, aga resultaat null.

    minu loogika ytleb, et sa v6id 100 krooniseid hilpe eestis niimodi myya, aga mitte 3000 krooniseid...

    j22n p6nevusega ootama nende majandustulemusi....

    p.s. ei oma yhtegi BLT1T 'd
  • ka mina ootan põnevusega tulemusi et näha kuidas nad seekord oma kehvad majandustulemused ja suured laojäägid välja vabandavad (vale ilm? uus kaubamärk? tarbijate ostukäitumise muutumine? ... )
  • nonäe. ei tulnudki kaua oodata. kui äripäev online uudis tõele vastab, ei ole seekord süüdi ilm ega uus kaubamärk vaid turundusjuht. uudis:

    Praegu istub koos AS Baltika juhtkond ja kinnitamata andmetel toimuvad ettevõtte juhtkonnas muutused. Baltika juhilt Meelis Milderilt polnud veel võimalik kommentaari saada. Koosolek lõppeb orienteeruvalt kell 17.

    Kinnitamata andmetel vahetub Baltikas turundusjuht, kuna ettevõtte müük ei vastanud möödunud aastal ootustele.


  • Mis siin imeliku on ,et Montoni ja Evermani poed teineteisest 5meetri kaugusel asuvad. Lexus ja Toyota ,mujal maailmas ei saa ühestki Toyota salongist endale Lexust tellida ja Lexuse salongist Toyotat tellida. Kui oleks nii ,et on üks esindus ja sealt saad kõike teha ,siis kaotaks ju Lexus oma prestiisi ja see on just see mis on nende edu taga .
    Pendel: kinnitamata andmetel olen mina järgmine Eesti president. Ootame ja vaatame mina ütlen ,et 4Q oli läbi ajaloo Baltika jaoks üks parimaid.
  • oliver66, nagu sa mu eelnevast jutust aru oled saanud, olen mina väga negatiivselt baltika suhtes meelestatud ja arvan, et 4Q oli teenitud kasumi poolelt väga halb kvartal. eks varsti näeme.
  • Oliver66, nagu sa isegi aru said, on tegu äärmiselt halva näitega, sest uut Lexust näiteks Eestis saab tellida ametlikult justnimelt Toyota müügisalongidest, mitte ei ehitata tema tarbeks eraldi salongi.
    Ütle mulle, kulla hingekene, kes selle raiskamise kinni maksaks? Sa ei jõua kogu eestis ilmaski niipalju Lexuseid müüa, et see (viimase kobedale kasumimarginaalile vaatamata) oma esinduse ehitust ja käigushoidmist ära tasuks. Ja arvad, et Toyota Baltic või Toyota Motor corp. selle lõbu kinni maksab ... never ever!

    Nii on lood ka Montoni ja Evermaniga.

    Aga Lexuse edu taga on asjaolu, et ta on tehtud oma sihtturule kõiki sealseid (tarbija varjatud ja avalikke) nõudmisi arvestades ja see turg ei ole mitte teps Eesti ega ka mitte Euroopa.

  • "mujal maailmas ei saa ühestki Toyota salongist endale Lexust tellida ja Lexuse salongist Toyotat tellida" mis sa siit lausest välja loed ? pealegi ma ei saanud sellest kohe kindlasti ise aru ,et tegu on halva näitega . Eestis ,Lätis ja Leedus on Toyota teinud suure erandi . Isegi nii suure erandi et see on ainulaadne nende puhul terves ajaloos. Kui Baltika laieneks näiteks Jaapanisse ja nad avaksid Tokyos kaks poodi 5 meetriste vahedega siis võib seda nimetada mingil määral ebaratsionaalseks ,kuid kindlasti kohe ei saa seda nii seda nimetada esimesel silmapilgul ,sest me ei tea ju kõiki pisi nüansse. Eestis on aga tegu Baltika koduturuga ,mis annab suure osa tervest firma müügist ,täpselt nii nagu Jaapan on Toyota jaoks.
  • oliver66, kindlasti nõustun Su eelmisest jutust vaid ühe lausega ja see on "pealegi ma ei saanud sellest kohe kindlasti ise aru ,et tegu on halva näitega ."

    Aga muus osas võib vaielda.

    Kui Baltika laieneks Jaapanisse, siis ma võib-olla ei nimetakski ebaratsionaalseks olukorda, kus nad avaksid Tokyos kaks poodi 5 meetriste vahedega. Oliver, maailm ei ole enam endine :-)!

    See, kas tegu on koduturuga või mitte, pole ammu enam niiväga oluline, vast veidi ehk ainult protektsionismi kalduvas EL-s. Määrab tarbijate arv ja nende ostujõud, ülejäänu on kuki-muki. Tänapäeval on moes rohkem kulusid arvestada kui kodust õhkkonda. iga äriettevõtte runnimine kaasab endaga hulga kulusid, nende optimeerimine on aktsionäride rahulolu võti. Baltikum kokku on nii vaene, et siia lihtsalt pole mõtet Lexust eraldi esinduses müüa - ja minu meelest muide ka Montonit ja Evermani. Aga viimast teab Milder muidugi paremini...
  • sa tegelikult kirjutasid ju minu jutu kuid lihtsalt teiste sõnadega.
    Kuid selles olen ma sinuga nõus et Milder oskab sellele probleemile kindlasti kõige paremini lahenduse leida. Tema käsutuses on kindlasti graafikud poodide müügi kohta ,mida tavaline inimene endale ei saaks kunagi . Seega kas sa tõesti usud et Baltika juhtkond on nii halb ,et nad ei märkaks sellist suurt viga.
    Järeldus: tegu ei ole veaga ,vaid järelikult nii on firmale kõige parem ,juhtkonna arvates. Ei mina ega sina ei suudaks kahekesti leida ainult peale vaatamise tulemusena sellist lahendust mida võiks väga tõsiselt võtta.
  • Kirjutasin ja ei kirjutanud ka.

    Näide on tegelikult ropphea, sellega annab paljugi seletada ja vaielda. Muidugi ka tõlgendada.

    Ja ma tõesti usun, et Baltika juhtkond on nii halb. Ma usun, et nad ülehindavad oma monopoolset seisundit eesti turul ja klientide lojaalsust.
    Ma usun, et Milder pole mitte probleemi lahendamas, vaid seda tekitamas. Ta on selle turusegmendi, kuhu mina kuulun, lihtsalt täis müünud aastatega. Nüüd tahab ta võtta uue kaubamärgi all uut segmenti. Võtku, jumala pärast, ega ma kade ole. Aga mul läheb närv mustaks, kui seda minu, vana püsikliendi, arvelt tehakse.

    Nüüd konkreetselt Montonist.

    Läksin spetsiaalselt Montoni kauplusse, et tutvuda, kuidas siis olukord on. Ja siis avastasin, kui rumalat juttu olin siinsamas foorumis alles 2 päeva tagasi ajanud :
    "...Tarbija seisukohalt on tegu fantastikaga, hästi paigas tootevalik ja hinna kvaliteedi suhe. Väga vähe on eesti tootjaid, kes suudavad sellist imagot koduturule müüa..."

    Võtan oma sõnad tagasi ja vabandan Baltika toodangu kõigi tulevaste tarbijate ees, kes seda eksitava sisuga reklaamiks pidasid. Sest olukord oli tõesti sügavalt masendav. Siin-seal seisis veel üksikuid laojääke, kuid kogu endine Baltmani-Evermani kaup oli välja tõrjutud. Küsisin särki, küsisin pükse, sama lugu. Müüja naeratas kohmetult ja soovitas kuhugi mujale otsima minna. Viru tänavale näiteks. Kah mõte. Mitte just originaalne ja ma ei vingunud vaimustusest seda kuuldes.

    Aga nüüd tagasi armastatud autonäite juurde.

    Mul pole uusimaid andmeid käepärast, kuid üldiselt müüakse Eestis umbes 40 Lexust aastas(pluss-miinus mõni). Vähem kui üks auto nädalas. Seda on vähe, et mitte öelda väga vähe.

    Kui Toyota on sellest aru saanud, et Eestisse pole mõtet eraldi müügiesindust Lexuse pärast teha, siis miks arvab Milder, et tema on targem?

    Miks arvab Milder, et ta võib klienti terroriseerida, tema kallal ülbitseda? Ma tahan ostjana saada kõike võimalikult ühest kohast, mitte jõlkuda ühest poeuksest sisse, teisest välja. Ma ei taha ka alati poodiminekuks vanalinna minna. Olen igal aastal Balikale vähemalt neljakohalise numbriga käivet teinud, nüüd aga saadetakse mind lihtsalt pikalt - meil on uus turunduspoliitika ja sina, väike neeger, käi jala!

    Viru tänav on teadupärast ju autoliikluseks suletud... :-(
  • See on ju loogiline et sa Montoni poest ei saa osta Evermani tooteid. Ega Christine Collectionit ei saa minu teada ka osta kõigist Evermani poodidest. Kas sa oled siis ka solvunud kui toidupoest ei leia ruuterit.

    Kui Toyota on sellest aru saanud, et Eestisse pole mõtet eraldi müügiesindust Lexuse pärast teha, siis miks arvab Milder, et tema on targem? - tähendab sellele väitele ma ei vasta. Siin on sõnad üleliigsed.
  • Minu meelest see Toyota-Lexuse analoogia ei ole siin päris kohane, sest taseme ja hinna erinevus Everman-Monton vahel pole minu amatöörliku pilgu järgi niivõrd suur. Kui Monton oleks Hugo Bossi klassist kaubamärk, sel juhul ma saaks aru, et teda lihtrahva riietest püütaks eemal hoida. Ehkki esimese hooga tunduks ka siis 5 meetri kaugustest poodidest mõttekam, kui üks oleks teise tütarbränd, umbes nagu Armani ja Armani Jeans vms. See on ju ikkagi Tallinn, mitte Tokio
  • Oliver66,

    Vaidlen vastu.

    Ma oleksin tõesti solvunud, kui toidupoest ei leia ruuterit ühel juhul: kui ma olen aastaid harjunud teda toidupoest ostma. (miks mul peaks pidevalt ruutereid vaja minema, on iseküsimus :)
    Aga Montoniga hetkel just nii läks. Paljud olemasolevad Baltman/everman kauplused ristiti ümber ja vahetati kogu kauba sortiment välja. ma olen sunnitud muutma oma tarbimisharjumusi. Eelmine aasta sain, nüüd ei saa.

    Ja kui 2 eri poodi tehakse lähestikku - sry, ma ei saa mõttest aru, miks ma ei võiks sama tootja erinevaid brände osta samast kauplusest? Toetan igati artjomiku mõtet, et kuna Toyota on nii laiatarbebrand kui veel olla saab ning Lexus selgelt luksusmark (peamiselt maksan imago eest), siis Everman-Montoni puhul seda vahet ju ei ole!

    ...ja vaidlust jätkub kauemaks...
  • ma v2ga kardan, et baltika on 2ra unustanud eesti turu suuruse/ostuj6u, mida ei ole n2iteks teinud toyota corp. :(((

    v6i on see v2ga pika vinnaga "kaval valem" millest talupojam6istusega aru ei saa...

    p.s. vaatasin l2bi oma ostud erinevatest baltika kontoritest -
    99 - 22
    00 - 16
    01 - 6
    02 - 3
  • ma kardan, et baltika juhtkond on reaalsustaju kaotanud.

    kui vastab tõele karini jutt, et meelis milder on väitnud et neil pole kauplustest tagasi logistikat vaja sest 100% kaubast müüakse maha tänu sellele, et kaupade sortimendi ja koguste otsused tehakse tsentraalselt ilma klientidega kontaktis olevate isikuteta (kaupluste inimesed), on mu arvates põhjust kartuseks. üliinimesed peavad keskkontoris töötama, et suuta sellist asja moekauba puhul planeerida. kui nad oma plaanides ja eelarvetes lähtuvad 100% mahamüümisest on läbikukkumine kindel.
  • mulle tundub jätkuvalt, et kod. milder elab kuskil "klaasitaga." tooks võrdluse riigikogulastega, kes räägivad tihti "ülalinna juttu". keegi ei saa mitte millestki aru, mis nad on ja mida nad teevad ja kuhu tüürivad...

    (ja minu nimi ei ole ivan julm!!!)

    ...aga noh kui istud igasugustes nõukogudes etc. võib tõenäoliselt selline suhtumine täitsa tekkida...

    kui sul on kõik ja kõik ja kõik ja kõik.....

    ...aga tahaks nagu mingit actionit.....
    LET'S ROCK!!!!

    p.s. see on nagu endel sihfffff
    kama kas võit või kaotus, aga peaasi, et lõbus on.....
  • Läksin siis huvi pärast Baltika koduka investorilehele ja leidsin sealt informatiivse tabeli, kus on Baltika aktsia hind 20.05.2002 (?!?). Siis veel tootluse tabel: kuu -100, kvartal -100, aasta +10.12. Müstika ;)
  • investeerimispank CSFB on t6stnud euroopa jaekaubanduse osakaalu näidisportfellis, portfelli lisati Hennes & Mauritz ja välja arvati prantsuse Accorin.
  • baltika avaldas eelmise aasta tulemused, mis olid tagasihoidlikud, et mitte öelda s.tad. baltika kaupleb 30 P/E tasemel, võrreldes 3 kvartaliga on nad veelgi rohkem suutnud lattu kaupu toota ja varud on juba 175 mio. süüdi loomulikult tarbijad kelle maitseelistused on muutunud ja ilm.
  • Kui vaatasin oma lemmiknäitajat - omakapitali tootlust, mis oli vaid 4%, siis tekib küll küsimus, mis mõte on olla Baltika aktsionär. Omakapitali tootlus peaks olema suurusjärgus 15-20%, et risk ennast ära tasuks.
  • Varud 175 mio? Mina loeks välja varudeks 11 miljonit, aga suurenenud on need küll.
  • Tõsi ta on, sattusin tõesti EUR bilansi lugema. See peaks siis tähendama, et vabrikupoodide käive peaks lähiajal kõvasti kasvama. Kuna teema juba Baltika peale üle kipub minema, siis muutsin foorumi pealkirja, et huvilised oskaksid seda paremini leida.
  • huvitav mis põhjusel äripäev hirmsasti baltikat kiidab? kas nad ei saa asjadest aru või on muud huvid?

    raivo sormunen kirjutab: Positiivse poole pealt saab välja tuua selle, et Baltika tippjuhid suurendavad oma osalust ettevõttes ehk siis näitavad oma usku Baltikasse. Lisaks veel poodide arvu suurenemine ja Montoni nimelise brändi edukas turuletoomine.

    ükski nendest baltika "positiivsetest" omadustest ei ole ju positiivsed. baltika omanikud suurendasid oma osalust seetõttu, et omakapitali hakkas väheks jääma, võlad tahtsid refinantseerimist ja müügist raha ei tulnud. keegi teine poleks neid rahaga päästma tulnud. juhtide suure usuga ettevõtte tulevikku polnud siin midagi pistmist.

    poodide arvu suurenemine on ju negatiivne: müügipinna kasv 50% samas müügi kasv ainult 17% (väga kahjumlik tegevus see pinna suurendamine).

    montoni kaubamärgi turuletulek polnud edukas, seda näitavad müügi- ja kasuminumbrid.

    äripäeva ajakirjanikud on järjekordselt oma küündimatust näidanud.
  • eile märkasin, et kurikuulsast kahest kõrvuti kauplusest Rocca Al Mares on üks kinni pandud...
  • kui mingi MONTONI kaubamärgi launchimise käigus maksta 18 miot selle eest, et soome sägad kandilise kirja välja mõtlesid ja lillat värvi Tammsaare pargis puudele lasid, siis EI SAA ju aktsiahind kuidagi tõusta.

    kas keegi suudab mulle selgitada MONTONI erinevust eelnevatest kaubamärkidest???????
    täpselt sama hall jura on poes müügil nagu eelmiste kaubamärkide puhul!
    kortsus riie võib ju trendikas olla aga see on siiski väga vähestele arusaadav mood!

    minuga oli sama lugu, kui eelpool rääkijatega, et leidsin siis stockmanist Baltmani ülikonna aga numbrit ei olnud.
    Käies läbi mitmeid ja mitmeid montoni, baltmani, whatvere baltika poode, selgus, et antud ülikonda VIST toodetakse ainult Stockmanile, sest mujale pole sellist mudelit veel jõudnud ja keegi ei teadnud ka midagi.

    Kokkuvõte: seni kuni Eestis müük ei parane, on raske aktsiasse raha paigutada!
  • Montoni kaubamärk on mõeldud inimestele kelle kuusissetulek on üle 30 tuh, Baltman ja Everman neile kes saavad 10-30 tuhhi, kuni 10 tuhhi palka saajatele on vabrikupoed
  • Kui alieni jutt selle turu segmenteerimisest tõele vastab, siis on Baltika juhtkond koos Montoni väljatöötajatega ikka ladvast täitsa lõdvad. Ma pole küll investeerimispanga analüütik, aga talupojamõistus resümeerib selle juttu 3 tähega "MÜÜ!"
  • Kui Montoni turule toomine maksis 18 milli siis kuskilt peab ju papp ka tagasi tulema, odava kauba müügist ju suurt ei teeni, sellega tegelevad hiinlased
  • Niipalju kui tagasi meenutada, siis Baltikaga seostub mul m6iste "kohe-kohe tuleb winge w2rk"...
    Ja siis on asja 2ra rikkunud kyll vene kriis v6i midagi muud (sotsialismi 5 vaenlast!!!)

    Montoni "l2bimurde" rikuvad t6en2oliselt 2ra al-Quaida ja Gulf War II.

    p.s. Hiljuti lahkunuid tegevjuhte meenutades j22b vaid kahetsusega nentida, et vaja oleks ka siin t6en2oliselt uut CEO'd.
    Aga vaevalt juhtub nii, nagu yhe mu s2braga, kes firmasid likvideerib. Nimelt sai ta yhe vahva telefoni k6ne FIE'lt. - "Tere. Kas teie tegelete firmade likvideerimisega. Ma sooviksin ennast likvideerida."
  • kommentaar voib olla kohatu, aga paljuraagitud Lexus / Toyota teema on Elkes vaga sefilt lahendatud. Lexuse pool on totaalselt shop in shop, sa isegi ei nae yhtegi Yarist voi Corollat, koik mis sind ymbritseb lohnab kalli raha jarele.
    go check it out
    (pole elke tootaja vaid klient kes aegajalt peab ootama kuni tema auto hooldus valmis saab)
  • mida te sellest milderist sõimate. baltika turundajad on alla igasugust arvestust. vaadake nende esinemisi lehes - meie ja peale meid on kõik ebaõnnestujaid täis, hästi palju pilte endast, mis on ka lastud ilusamaks teha.liivamägi & co (disainijad)arvavad, et on asjaga saanud maha - poest aga osta pole midagi. päris kaltsudes ei taha ükski ärinaine ringi käia. võib-olla nendesugused seda teevad - neil raha niipalju, et võib endale ka sellist kaupa lubada. rikas ärinaine ei lähe kunagi montoni kaubamärki ostma, vaid võtab kõrvalt mõne läänemaise ja kvaliteetse eseme, milles ka hea välja näeb. eesti tootjad ei saa aru, et klantspilt millestki ei tee veel kellestki suurt tegijat. slaavi turgudel võib sellist saasta pakkuda, kuid kui hind on nii kõrgeks aetud, et firma võlgu maksta, siis varsti pole mõtet üldse toota. baltika võiks reaalmaailma tagasi tulla ja natuke eesti naiste maitset uurida - kõik ei ole a´la jana hallas stiili austajad.turundusjuht võiks natuke ka turgu lähemalt vaadata ja alles siis pasundada, me oleme tegojad.
  • Siin jutus on väga oluline tõetera sees. Eesti rikas ärinaine võtab montoni kõrvalt alati mõne läänemaise (usub ise et kvaliteetse, reaalsus ei puutu asjasse!) eseme, milles usub ise, et hea välja näeb (kas näeb parem, on iseasi!), sest kaubamärk on kallis.

    See on nii ja kui keegi sellest aru ei saa siis ta lõpetab pankrotiga. sest pole mõtet tuua turule toodet, mis on suunatud sihtgrupile kuupalgaga üle 30k eek ja ainult eesti turule.

    Samuti on ideed selles, et slaavi turule võib Montonit müüa, kuna seal ta tunduks veidi läänepoolsem. Ja kõige selle juures ei oma turundusjuhi enesehinnang üldse enam tähtsust.
  • ise olen montoni kohta naistelt kuulnud pigem kiitust. mehed kiruvad. tulemuste kommentaaris öeldi vist ka baltika poolt et eelõige meeste äri ei täitnud lootusi ja et skandinaavia mehed on lollid et nende asju ei osta.
  • omanikud bõrsikompanii juhatusse liiga kauaks toimetama jäänud...sellest ka allakäigutrepp
  • kuule pask, olen ise mees ja mul pole kallimat.. me räägime siin riiete müügiga raha tegemisest mitte niisama moevooludest ja tühjast-tähjast.

    kindlasti on maire milder tore inimene ja võib-olla isegi hea pereema, aga igal juhul mitte hea jaekaubanduse juhtija. paraku ei saa võtta temalt vastutust valede marketingiinimeste valiku eest.

    maire milder on tõeline pask, kelle kätte aktsionärid mitte kunagi raha ei tohiks usaldada. meelis milder usaldas.

    arvan, et üsna varsti saad sa paskbaltika poolt valmistatud riideid osta vähemalt 50% allahindlusega vabrikupoest.
  • Roimar, loodan väga, et su jutt osutub tõeks, käin enamiku päevadest tööl näiteks Baltmani pükstega, mida nad kuidagi alla ei taha hinnata, 10%-gi.

    tõeline cash cow, mis sellest, et montonit võid varsti osta 70% allahindlusega kadaka turult, sest mujal tal pole lihtsalt turgu
  • hellou Roimar & ülejäänud, seda ma ju püüangi märkida - valede inimeste valik põhjustab laevhuku.asjatu lootus allahindluse suhtes.eesti rõivafirmad, kui nad ka midagi alla hindavad, siis vaid mõnd üksikut 3-4 aastaks seisma jäänud kaupa, mis on vahepeal 2 aastat laos seisnud. enamikel neist on võimalus realiseerida kogu ülejääk slaavi tugudel.
    jutu mõte see, et mina selliste firmade aktsiaid endale ei ostaks - liiga ebastabiilne poliitika ja liigne raiskamine.
    ja milderi suhtes oled liiga karm.
    jõudu kõigile!
  • Tegelikult on küll nii, et eestist midagi head ja moodsat osta ei ole. Kui siis veel miskit stokist Tahtsin siin talve tulekul miskit moodsat dubljonka laadset asja osta. Lonkisin vist kõik poed ja keskused läbi. Lõpuks juba vihaga. Ainuke mida müüdi olid suvalised koledad sulejoped ja mingid õudsed nahktagid a`la Keskturg. Ja kogu kuradi moos. Teksad sviitrid ja muu - sama lugu. Igal pool täpselt üks ja sama kalts, sama lõige, sama tootja. Kole , inetu alla hea maitse piiri.
    Ma läksin täitsa endast välja: täielik diskrimineerimine, arvestades naiste butiikide rohkusega kus müüakse küll moest küll moes riideid.
    Montonis on aga miskit sedalaadi nali, et igat asja on üks number. Näiteks üks jope nr48 või 56????? Nii et kogu heasoovlikuse juures ei õnnestu sealt miskit osta.
  • TNT, kas montonis müüakse siis meestekaupa ka?
  • Velikij loomulikult müüakse, kuid oma numbrit sealt sa ei leia. viimati, kui proovisin kristiine montonis üht suht normaalset ülikonda, siis esiteks polnud täpselt minu numbrit ja teiseks üritasid nõmedalt riidest (a´la jana hallas-stiil) kaks müüjat mulle pähe määrida midagi sellist, milles oleks ma eriti tobe välja näinud. ja kui mu naine seda neile ütles, siis oleks pidanud neid pilke nägema. teenindustase on meil ikka nii heal tasemel, et kui sa midagi pähemääritavat ei osta, siis parem ära selle poe uksest sisse astu.krostiine montonist lähen ma küll nüüd suure kaarega mööda.
  • Kristiinesse tihti ei satu (mööda ei sõida), kuid alles mullu suvel oli seal parim valik Baltmani toodangut näiteks korraliku suvekauba osas. Isegi Viru tänavalt saadeti mind sinna, kuna seal pidi olema (ja oligi!) minu numbrit (statistiliselt keskmine eesti mees :).
    Hiljuti samas kaubanduskeskuses nägin, et Baltmani poe boks asus ikka samas kohas. Montoni reklaami ei näinud. Võib-olla on see isegi olemas, kuid läksin sellest pilku peale heitmata mööda nagu igast teisest trendikaubast (oma viga, aga mul on Montonist ja Baltikast suht poogen seni kuni nad suudavad Baltman/Everman margi all kaupa toota)

    Kes on käinud, kes teab, kuidas seal monton elab?

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon