General Motors (GM) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

General Motors (GM)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • General Motors Corp (GM) tegeleb autode tootmisega alates 1916. aastast. Tänaseks maailma suurimaks autotootjaks kasvanud firma tegevusvaldkonda kuuluvad sõidukite tootmise lisaks ka finantsteenused, kindlustusteenused ning kommunikatsiooniseadmete tootmine. Lisaks sellele on GM ka oluline tegija Ameerika kaitsetöötuses. General Motorsi märgi all toodetakse järgmisi automarke: Chevrolet, Pontiac, GMC, Oldsmobile, Buick, Cadillac, Saturn, Hummer ,Opel, Vauxhall, Holden, Isuzu, Saab, Buick, Chevrolet, GMC and Cadillac
  • General Motorsi kohta artikkel ja väike arutelu LHV lehel siin.

    Lisaks kirjutas kasutaja US ühes teises foorumis nii:

    "Muide, kas keegi kommenteeriks, mida näiteks GM-i default võlakirjaturgudele võiks teha. No selles ma olen ise ka kindel, et raha liigub pigem kõrge riskiga võlakirjadest madala riskiga võlakirjadesse , aga tervikuna intressitaseme osas usuks ma pigem määrade tõusu likviidsuse vähenemise tõttu.
    Muide, ma olen suht kindel, et me näeme autotööstuses defaulti. Ma küll ei usu, et tehased päris seisma jäävad, aga keegi suur ostab GM-i/Fordi võlausaldajatelt pärast teatud osa võla mahakandmist üles. Toyota, DaimlerChrysler, Volkswagen, BMW...
    Sisuliselt ongi ju nende GM-i ja Fordi omanikud võlausaldajad. Näiteks GM-i aktsiate kapitalisatsioon 17mld USD ja võlga ligi 300mld USD."

  • US mõtiskles küll ka võlakirjaturu suhtes tervikuna, kuid GMi suhtes olen samal meelel - defaultist pääsemine päris raske. Üks lahendus oleks ilmselt töötajate pensionifondide kustutamine, kuid kahtlen kas see USAs võimalik oleks.

    Olen veidi mõtisklenud teemal convertible arbitrage e. minna pikaks GMi võlakirjades ja lühikeseks aktsias. See oli täpselt see tehing, millega mõned hedge fundid kõvasti peksa said nädal tagasi, kui tuli võla downgrade ja Kerkorian aktsiatele pakkumise tegi. Seega praegu oleks ehk isegi päris hea sisenemiskoht.

    GM ja Ford olid suht hea shortimiskohaga 1-2.a. tagasi, kui nad näitasid häid tulemusi 0-intressiga müügi peale. Mis on pikas perspektiivis üsna mõttetu asi.
  • 31.märts 2005 lõppenud kvartalilõpu seisuga oli GMil 26 miljardit sularaha, 26 miljardit väärtpabereid, 190 miljardit saamata finantstulu (ehk laenud autoostjatele) ja 22 miljardit pakitud laena, mis ootavad müümist. Jätame välja saamata saamised ja makstavad saamised, mis tasandavad üksteist. Suurem osa GM võlast on GMACi võlg. GMAC on sisuliselt pank, mis laenab raha odavalt sisse ja laenab seda edasi kallimalt, antud juhul GM autode ostmiseks.

    Seega on see 300 Mld öeldud sügavamalt asja analüüsimata. Tegelik net negative peaks jääma alla 40-50 miljardi, mis siiski on suur probleem (kuid väiksem, kui 300mld) arvestades tervishoiukulusid ja ametiühinguid. Muret tekitab, et GMi keskmine töötaja on 51 aastane, temast lahtisaamine on real pain in the a**.
  • On Tuesday, a judge approved a United (UALAQ) deal with the U.S.
    pension insurers to terminate the pension plans. United expects to
    save about $645 million a year under the plan.

    The union representing United flight attendants had promised
    intermittent strikes if the carrier were to terminate their
    pensions. United has said it believes any strike activity against
    the bankrupt airline would be in violation of bankruptcy law and
    the Railway Labor Act

    ...aga see on juba pankrotiprotsessis firma, nii et GM pensionite kallale veel minna ei saa
  • Sidekick, ma ei saa aru.
    Ma väidan, et ettevõtte funding läheb võrreldes varasemaga kallimaks, aga need Sinu poolt nimetatud varade väärtused jäävad ikka samaks. Tegemist ju ikkagi käibevaraga või siis laenude näol vahenditega, mis on aidanud paremini autosid müüa. Väga raske on öelda, millise discount'iga peaks GM arvestama, kui näiteks auto tagatisel nõudeid realiseerima hakatakse. Ressursi kallinemine halvendab igal juhul konkurentsivõimet ja võtab kõrgemate laenukulude tõttu mingi osa kasumist ära.
    Nagu ma aru saan, siis GMAC on selle grupi osa, mida GM-ina mõistetakse. Jah, GMAC on finantsasutus, aga seda tundlikum on see ressursi hinna tõusu suhtes. Autoliisijate käest võetakse niikuinii maksimaalselt turuintressi. Ressursi kallinemise korral võib juhtuda, et GMAC-il on endal kapital kallim, kui klientidele edasi antakse. Kokkuvõttes on ikkagi emiteeritud võlg 300mld USD ja kui seda vähendada tahta, siis see eeldab finantseerimistegevuse kokkutõmbamist vms. See aga omakorda tähendab müügi langust.
  • Ma usun, et GMAC ei hakka negatiivse marginaaliga laenu andma (ka raskeimatel aegadel pole seda tehtud).
    muide, interest bearing debt on palju väiksem, kui 291 mld, nt. 1Q intressikulu oli 685 mln.

    Autode kvaliteedi, müüginumbrite, turuosa ja muu üle ma vaidlema ei hakka. Ainuke mida väita püüan on, et GMil on rohkem varasid, kui 17 bln ja net kohustusi palju vähem, kui 291 bn.
  • Väida mida soovid, turul on alati õigus ja see hind mida graafikul näed on häbematult õiglane selle hetke jaoks.
  • Paar mõtet GMi kohta:

    1) Palju on räägitud GMi pensionikohustustest. Legacy costs (peamiselt pensionikulud ja pensionile läinud töötajate tervisekulud) on täna $1600 auto kohta. Ehk ligemale 20 000 krooni.

    2) GMi turuosa on pidevalt USAs kukkunud (raskuste tõttu on arendusse vähem raha läinud), praeguseks 25.6%. Kriitiline piir on 27%, kui turuosa alla selle, siis on GMi rahavoog negatiivne. Viimase 15. a. jooksul on see esmakordne.
  • Kristjan, kus sa olid, kui GM $60 maksis? :)
  • Kolm kommentaari praegu toimuvalt GMi aktsionäride koosolekult:

    a) Notes they have been in intense discussions with the UAW and other unions focused on a cooperative approach to significantly reduce health care cost... have not reached an agreement; "to be honest, I'm not 100% certain that we will".

    b) General Motors at Shareholders Meeting: will cut 25,000 jobs between 2005-08 (30.42 ) -Update- Project that capacity and employment actions will generate annual savings of approximately $2.5 billion.

    c) GMAC, GM Europe, GM Latin America, GM Pacific all continue to grow, 'trends are encouraging'... most challenging part for co is getting N. America turned around... notes that N.A. business is a highly fixed business unit so when lose revenues it goes directly to bottom line...
  • Põlva Teataja ilmselt kirjutab GM probleemidest väikese viivega...
  • Numbrid ei taotlenudki uudisväärtust, pigem mõtlemisainet.
  • SideKick

    Põlva Teataja ajaviide on tingitud sellest, et nad võtavad materjali Äripäevast
  • Minu jaoks on imelik, et GM maksab vaatamata raskustele ikkagi korralikult dividende
  • GMAC või mitte, GM tegi esimeses kvartalis 1.1 mlrd. USD lossi.

    Muuseas, hinnanguliselt võiks GM saada GMACi müügist $15 mlrd. USD, ehk teist nii palju kui neil cashi.
  • kui GM kaotab raha, siis GMAC toob seda sisse. GMACi kasumist lahutame GM lossi maha ja jääb kena papp üle dividendi maksmiseks.

    GMi mkt cap on 17 miljardit. GMil on cashi palju rohkem, kui 15 mlrd, nagu sai ühes teises foorumis tõestatud (26 mld cash+26 mld ekvivalente/võlakirjad). suurem osa GMi võlast on tegelikult GMACi võlad. Kiire peast arvutus ütleb, et pärast kõikide GMi võlgade maksmist, olemasoleva cashi ja GMACist saadud potentsiaalse rahaga (sinu pakutud 15 mld) jääks järele samasuur summa nagu on mkt cap.

    Point: sinu poolt välja toodud negatiivsed uudised on ammu kümneid kordi läbi nämmutatud, kõigile turuosalistele teada ja see on põhjustanud aktsia 50%lise languse.
  • Seni kuni GM cash-flow negatiivne on, peaks pilt veel palju hullemaks minema. Minu meelest turg praegu neid tegureid piisavalt tõsiselt ei arvesta. Praegu rohkem selle Kerkoriani bidi taga aktsia kosumine.
  • aga miks Kerkorian, kes on oma elus miljardeid teeninud, ostab?
    Kerkorian oli muide ka DCXi ümberpööramise juures ja WSJ jutu järgi teenis ta selle seiklusega kena varanduse. täpset numbrit ei mäleta.
  • ja veel, sellel hetkel, kui GM cash flow positiivseks muutub on aktsia põhjast põrganud 50%. Siis tundub aktsia kallis ja taas pole põhjust ostmiseks. Kui ükskord mitme aasta (aastakümne) pärast aktsia tõesti odav tundub on toimunud paarisajaprotsendine tõus ja enam pole kuhugi paraneda.
  • Väga huvitav diskussioon, kohe näha kes on spekulant, kes investor :)
  • Investorina ei julgeks elu sees osta ettevõtet, mille turukapitalisatsioon on ca 17mld USD ja võlga 300mld USD. Isegi siis, kui seda võlasummat annab lugeda kaetuks teatud hulga likviidsete vahenditega. Minu arvates on see firma juba tegelikult võlausaldajate oma, kes saavad ka oma riski eest ülikõrget yieldi. Lihtsustatult on justkui varade väärtus 317 ja võlga 300. No peab ikka eriline täppisteadus olema, kui varade 5%-line väärtuse muutus võib kompanii turukapitalisatsiooni nulli viia. Ma julgeks vist sedalaadi ettevõtet osta vaid siis, kui ma selle ettevõtte juhatuses oleks (ehk siis kontrolliks või oleks vähemalt informeeritud piisaval määral tulevastest sündmustest) ja mul oleks võimalik kõikide küsimuste kohta vastused saada.

    Autotööstus on viimase 100 aasta jooksul olnud väga väärtuslik tegevusala, aga minu arvates võtsid Ford ja GM-i omaaegsed suuromanikud oma väärtuse sellest ettevõttest juba ammu (aastakümneid tagasi) välja väga kõrgete dividendide kaudu, mida võimaldas maksta ka võlakoormuse suurendamine.
  • US, sa Hansapanga aktsiat ostaksid? Kah ju rämedalt võlgades ettevõte.
  • Kui hansa bilanss näeks aktiva poolel välja sama kui GMil siis ilmselt ei ostaks seda küll keegi. Sellele vihjab ehk natukene ka GMi ja Hansa reitingute erinevus mis on kummalisel kombel Hansa kasuks vaatamata sellele et riigireitingud on GMi kasuks.
  • Kui Hansapangal oleks kahjumlik arvutitootmisüksus, siis oleks ka hansa reiting madalam :)
  • Sidekick, sa väidad, et GM on finantsasutus, millel on autotööstusüksus?
  • Imelikul kombel on GMist ja Fordist saanud jah finantsasutused, millel on kahjumlikud autoüksused.
  • Samas kui need kahjumilkud üksused likvideerida, kukub automaatselt ka liisingu business kokku.
  • Järelikult pole need põhitegevusega finantsasutused, vaid siiski endiselt autotootjad.
  • Sidekick, kas Sul on selles aktsias positsioon, et mu kommentaare nii hinge võtsid?!
    Aga ma usun, et GM-i puhul nõustun igati Cynicu ja Kristjaniga. Kas siis, kui Boeing või ükskõik milline autotootja annab järelmaksu tähtaega oma kapitali baasil, siis on tegemist finantsasutusega?? Ma arvan, et mitte. Selles n-ö finantsasutuses võib olla krediidiriski mõttes sellist saasta, et ei kujuta ettegi. Tegelikult on need "finantsasutused" ikka müügiüksuste käepikendused.
    Aga mu kommentaarid põhinesid eelkõige sellele, et GM-i tulemused liiguvad allamäge, reitingud on surve all ja võlakoormus meeletu. Võlakoormuse tase iseenesest ei olegi probleem, kuivõrd selle suhe market capi. N-ö "enterprise value" on niivõrd lähedal võlakoormusele, et distantsilt seda küll hinnata ei oska. See on ju puhas raketiteadus. Just sel põhjusel ei julge ma ka ülemaailmsetes finantsasutustes väikeaktsionärina positsiooni võtta. Üldjuhul on seal omakapitali suhe võõrkapitali väike ja krt seda teab, kuidas keegi oma varasid kajastab. Mida selgemalt põhitegevusega raha tehakse, seda parem.
    Ma ei ütle, et GM-iga raha ei saaks teha. Ma usun, et Kerkorian lõpuks niikuinii teebki. Aga kas väikeaktsionär sellest kasu saab, vaat seda ei tea. Kõik need omaaegsed Global Crossingud ja K-Martid... ega siis kõik panevad edasi, mis siis, et väikeaktsionärile pandi kopsik pähe. Rahul olid suuremad võlausaldajad ja uued omanikud. Ma ei ole nii täpselt küll jälginud, aga ma ei imestaks, kui need omavahel seotud olid. Ja kokkuvõttes saab ka 10 aasta pärast öelda, et mis ma ütlesin. Ilus kasumlik ettevõte... ainult et mitte nende väikeaktsionäridega. Näiteks Amazon on ka üks sarnane ettevõte, mida ma elu sees osta ei julgeks, kui rahavoog ikka selgelt positiivne ei oleks. Mingi seltskond võlausaldajaid hoidis ettevõtet vee peal ka siis, kui see oma equity'ga sügavas miinuses oli ja rahavoog ka nullilähedane. Sisuliselt oli neil optsioon iga kell väikeaktsionäridel vaip alt ära tõmmata. Ju siis süsteemi kokkutõmbamine ei tasunud nende väikeaktsionäride osalust ära.
    Minu point on selles, kui võlga on palju ja rahavood kokku kuivavad ning asi tõsiselt halvaks läheb, siis väikeaktsionär saab kõige rohkem peksa. Suuraktsionär võib omadega plussi jääda, kui ta ka võla osas osavalt tegutseb. Kõige parem, kui oled mõlemas heas positsioonis. Siis tõenäoliselt jätkad hiljem veel suurema osalusega, ilma et selle eest midagi eriti maksad.


  • Kerkorian on samuti aktsionär. Aktsionäre ei saa kohelda erinevalt, vaatamata nende positsiooni suurusele. Aga üldiselt jah, pärast Ch11 saab firma omale bondholder. ka väikeaktsionär saab osta GMi võlga. See oleks isegi kaval liigutus, kui usutakse kindlalt ettevõtte pankrotti.

    Paar mõtet, miks Kerkorian ostab (tegemist spekulatsiooniga):
    - Keskmine GMi töötaja on 56 aastane, mis võimaldab ta varsti pensionile saata. asemele saab palgata uue töötaja, kellele saab maksta vähem. Või mitte üldse palgata, nagu viimane 25 000 töötaja vähendamise plaan ette näeb. Töötajate vanus võimaldab kokku hoida koondamiskulu, mis analüütikute arvates võiks olla 4-5 miljardit.

    - UAW leping lõppeb 2007.a. Viimaste päevade ralli on tingitud spekulatsioonist, et leping lõpetatakse ennetähtaegselt ja uus leping on palju firmasõbralikum.

    -võimalik on tootmise üleviimine non-union tehastesse.

    -Kerkorian koondab aktsionärid ja koos sunnitakse GMACi müüma. Samuti likvideeritakse kõik muud selleks sobivad varad ja saadud cash jagatakse aktsionäridele.

    Ei oma GM aktsiaid. Püüan tuua mõistusele inimesi, kes arvavad, et GMi peaks shortima.
    Ja veelkord: kui ülal sõna võtnud investorid hakkavad kunagi aastate pärast aru saama, et tegemist on tõesti hea aktsiaga, siis on tegelik aktsia liikumine juba ära olnud. Probleemide käes vaevlevate ettevõtete aktsiad võivad tõusta väga kiiresti, kui tekib kasvõi väike lootusekiir. Nt. GM reedene ralli - tegemist oli suvalise UAW tegelase kommentaariga. Ja GM pole teps mitte äkiline aktsia. Samas, Ch11 näevad suured fondid kaua enne ette, kui väikeinvestor üldse asjast aimugi saab.
  • to: SideKick

    Oot, mees, sa ei ole ju rumal inimene (töötad ikkagi LHVs :D), miks sa siis sellist illi ajad:

    "Aktsionäre ei saa kohelda erinevalt, vaatamata nende positsiooni suurusele."

    Mis dimensioonis eksisteerivast milliste roheliste mehikeste ühiskonnast sa räägid? See, et kuskil seadustes, määrustes ja kohtu otsustes on kirjas, et "aktsionäre peab kohtlema võrdselt" ei muuda ju tegelikku elu. Ma ei viitsigi Eestist rääkida, vean kihla et ka USAs on kahte tüüpi aktsionäre - ühed, kes pidevalt üllatuvad, torisevad või lihtsalt meediast infot hangivad, teised kes juhtkonnaga õhtust söömas käivad. Paku kumb on Kerkorian ja kumb on Average Joe Smallstake.

    NB! See et Kerkorian on väidetavalt iseloomu tõttu väga konfliktne tegelane ja GM puhul võibolla ei koordineerinud oma samme, ei muuda mu pointi.
  • Lühikeseksmüüki ei julgeks ka mina soovitada. Minu arvates on GM just selline "avoid" aktsia. Fakt on see, et niimoodi distantsilt positsiooni võtmine on ohtlik, sest tavalisel GM-i töötajal on ka rohkem aimu, mis suunas ettevõttes asjad liiguvad, kui ajakirjanduse kaudu firmat jälgival investoril. Lühikeseks müük 3a perspektiiviga on liiga kallis ja lühiajaliste liikumiste koha pealt on vaja rohkem infot. Selge "avoid" minu jaoks.
    Ainus põhjus, miks ma neid autotootjaid jälgin, on nende suur mõju võlakirjaturgudele. Ja minu jaoks oleks pigem positiivne, kui suuri häireid nende tegevuses ei tule ja isegi default'i korral pääseks turg väikese cut'iga. Kuna ma müüsin USA riigi võlakirja, siis investorite tung turvalisuse suunas ei ole hea. Seda isegi juhul, kui üldine liikumine kõrgemate pikaajaliste intressimäärade osas tõeks osutub.
  • püüab gravitatsioonijõudu ületada :D
  • WSJ kirjutab:

    General Motors Corp.'s heavily promoted offer of "employee discounts" to all buyers is sharply boosting the No. 1 auto maker's U.S. retail sales, according to preliminary June sales figures released by the Power Information Network.

    GM's gains are provoking a response from its two largest rivals, Ford Motor Co. and DaimlerChrysler AG's Chrysler Group.

    GM's share of retail new vehicle sales is 30.3% in the month so far, according to researchers at the Power Information Network, an affiliate of J.D. Power & Associates, a unit of McGraw-Hill Cos. The last time GM's single-month retail share exceeded 30% for a full month was September 2004, when GM sold 31.5% of all new vehicles in the U.S. Retail share is the share of vehicles sold to individual consumers, not including sales to fleet and rental companies.

    "We measured the market share during the program versus other periods, so it's pretty clear the increase is related" to the "Employee Discount for Everyone" program, said Thomas Libby, senior director of industry analysis at PIN. "This is not going to be an increase of a half a point or one point.

    It's going to be a substantial increase for the month of June," he said, calling the promotion the "most effective incentive program, in terms of market-share gain, since the post-9/11 zero-percent financing program."

    Separately, an internal memo circulated to GM dealers said that GM's monthly sales were up by about 14% during the first nine days of the month. Earlier this week, GM spokeswoman Deborah Silverman confirmed that traffic has increased on the showroom floors of GM dealerships, but she declined to comment on the monthly sales results.


    tõenäoliselt GM esmaspäeval 1-2 punkti üleval.
  • jup, näiteks Saab Aero saab kätte $19,425 taalaga ($24,600 +$695 Transportation fee +$130 Prep$Handling fee -$6000 rebate). Not bad I say, not bad, sellise võtaks isegi...

    B.
  • Minu arvates võimsad kampaaniad on automüüjatele üsna valusalt kätte maksnud (meenutame 0% intresse), et kas selle Saabi pealt teenimisruumi enam GM-ile jääb?
  • Banc of America arvab siiski teisiti ja tõstab GMi reitingut.
  • kadedaks teeb kui siin peab sama raua eest 2x rohkem maksma.

  • General Motors U.S. Sales Jump 47 Percent on Discounts; Toyota, Ford Gain

  • GM on viimastel kuudel päris kõvasti pihta saanud, augusti algusest ca. kolmandiku aktsia väärtusest kaotanud. Tundub, et "employee discount" mõjus vaid üsna lühiajaliselt. Viimasel nädalal müük juba veidi paaniliseks läinud, seega panen oma lühikese positsiooni kinni. Ehk saab kõrgemalt uuesti võtta.
  • Kristjan, meie jutt käis, kui GM kauples 30-32 dollari kandis. Kas sa poleks vahepeal pidanud välja stoppima? sest vahepeal oli positsiooni min. 6 punkti vee all. :)
  • Siis läks aktsia liiga järsult üles, et shortida. Shortisin siis kui augusti lõpus $33 taseme murdis. Siiski - risk selle aktsia puhul korralik, seega kogus polnud väga suur.

    Ma usun, et näeme veel madalamaid tasemeid, kuid sellise languse peale võib päris suure ulatusega põrkeid näha, seega lühiajaliselt väljas.
  • U.S. SAYS GRANTS ANTITRUST CLEARANCE FOR KERKORIAN TO RAISE STAKE IN GENERAL MOTORS
  • Nagu näha ei olnud tänasest Kerkoriani uudisest erilist tolku.
    Eile alandas S&P vist pikaajaliste GM võlakohustuste reitingu D- peale?
    Tekiks lihtsalt küsimus, et millest selle GMi kasv peaks tulema - midagi huvitavat nad ei tooda minu meelest ju? Kas bensiini laks ei peaks enim GMi mõjutama, et meisterdavad vist 6L mootoriga ja karburaatoriga linnasõidukeid nad?

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon