LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Eesti internet müügis?

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Nagu paar päeva tagasi kindlasti kõik lugesid on Delfis taas müügis. Sedakorda on hinnaks 100 miljonit. Balti riikides ja Venemaal olevat portaalil kokku ca 1,1 miljonit kasutajat, mis teeb ca 90 krooni ühe kasutaja eest. Täna kirjutab postimees, et ka ok.ee on müügis. Selle turuväärtust tundub samas olevat suhteliselt olematu, eriti peale rate.ee turuletulekut.
    Infoplussi huvi Delfi vastu on suhteliselt loogiline, aga kas see hind ikkagi liiga kallis ei ole? Delfi ärimudel baseerub vist vaid reklaamirahal, kas selline firma kunagi üldse eestis kasumit toota suudab? Ise küll ei usu. Seetõttu suhtun hinnatasemesse üsna skeptiliselt. Aga teised?
  • mulle tundub, et need ajad peaks jäädavalt möödas olema kui internetifirmade kui "uue majanduse" esindajate väärtuse hindamiseks ei kõlvanud enam vanad meetodid: kasum, rahavood jms. et võeti kasutusele sobilikud uued näitajad nagu kasutajate arv aktsia kohta jms. ja selle baasilt hinnati megakahjumeid tootvaid ettevõtteid ülikalliteks. pole välistatud, et äkki mõni loll ostabki delfi nii et fundamentaalnäitajaid ei vaata ja on nõus maksma 90kr. kasutaja eest
  • peale delfi ja ok veel üks "suuremaga liituja":

    tele2 kommenteeris,et ok neid ei huvita ning nagu uudisest lugeda võib:
    http://www.delfi.ee/news/arvutiuudised/internet/article.php?id=6582756

    ... ostis hoopis mp3.ee :-)

  • Ei ostnud. See on ilmselt tavaline koostööprojekt, kus erilisi rahasid ei liigu.
  • Ka Google on müügis ...sorry, börsile tulev. Aga milles on Google suur väärtus? Kas ka ainult reklaam?
  • Absoluutne turuliider otsinguteenuste turul. Hästi tuntud ja armastatud bränd. Otsingutehnoloogia, mis indeksi mahtu arvestades on müstiliselt pädev (ka eesti otsinguguru nr. 1 arvamus). Serveripark kirurgiliselt suure masinate arvuga.
  • ilmselt MSM tahtis rohkem teada, kust raha tuleb (ja ka mind huvitab see)?
  • Google on kujunenud suurimaks otsinguteenuse outsourcingu partneriks suurtele portaalidele. + reklaam. + enterprise solutions.
  • Tõtt öelda,
    ise enam peale Google muid mootoreid ei kasutagi, kui rahvusvaheline info-otsing käsil.
    Eesti puhul muidugi NETI abix...
  • henkka > eesti puhul google otsingustring "otsisõna site:.ee" palju enam abiks kui mingi neti... :)
  • Aitäh,
    proovin kahtlemata ära!
    (inime on ikka harjumuste ori...)
  • m6elge ka seda, et google ju sisuliselt kontrollib enamuse inimeste juurdepääsu infole..
    kui palju maksaksid selle eest sina?
  • Midagi ei maksaks...
    1) maksmine on aeganõudev protseduur
    2) maksmine viib raha välja
    kiirem ja odavam viis on toksida sisse uus aadress.
  • riq, mina kasutan ka Googlet, aga ei maksa midagi.
    Infot, millega raha teenida, internetis ei ole ;-)
  • te ei saanud riq küsimusest aru.

    kui palju maksaksid sina, et olla see kes kontrollib?

    (mitte see, keda kontrollitakse)

    sC
  • jah sC,

    pigem tahtsin seda öelda, et kui enamus inimesi maailmas kasutab googlet info hankimiseks, siis google omanik voib sööta rahvale ette infot mida tema tahab - v6tlsida cahcetud lehekylgi, tulemustes ära tuua vaid endale meeldivad sited jne jne. sisuliselt sama mis meedia kontroll.

    k6lkad käivad et google on ammu juba valvsa silma all, mis on ka loogiline..
  • selles on point küll... kuigi info otsija pole nõus maksma on nii mõnigi firma nõus maksma selle eest, et teatud märksõnadega nad esimeste seas välja tuleksid...
  • ...ja mitte vähe maksma nagu elu on näidanud... :-)
  • google'st:
    maine põhineb kogemustel (kui oma peas välja mõeldud sisendi google jaoks piisavalt arusaadavaks teinud oled, siis soovitud lingi-info leidmine paneb sama keskkonda uuesti kasutama). abx kindlasti ka positive 'peer pressure'

    google müüb mõnda aega juba otsisõnu... kuid need on eristatud ülejäänud otsingutest kirjega maakeeli 'Sponsori viide' v. 'spondeeritud viited'.

    aga delfi 100mio... on content'i agregeerija kohta palju tänases EVs. Populaarsuse kohta Venemaal info puudub.
    (RSS feedidel põhineva uudispealkirjade keskkonna koos kommenteerimis ja reklaami võimalustega teeb 1/500 sellest summast valmis). Brand equity... sellel hinnatasemel lisaks infoplussi (tm) ei paista just eriti atraktiivne. Julgen kahelda.
  • Delfi müüdud - hinnaks 80 mln. On seda vähe või palju on päris raske öelda, kipun arvama, et Microlink tegi antud hinnaga müües päris hea tehingu.
  • Kuigi jääb mulle arusaamatuks Findexa ajend tehingu tegemiseks...Nagu nendest klikitavatest märksõnadest, mis vähemalt mind jubedalt närvi ajavad, veel küllalt polnud.
  • Hind on ikka kohe väga soolane. Aga võibolla on plaanis delfile ka juurde pookida ppc ? Oleks aeg Eestisse ka selline vidin luua, seal liiguvad väga suured rahad. Overtures makstakse nii mõnegi kliki eest 80 $ !!!! (ühe kliki eest)
  • Küsimusi internetiäri spetsialistidele:

    Kas Teie arvates selline riiklik (Tööhõiveameti poolt PHARE rahadega) käivitatud sait nagu www.amet.ee võib oluliselt mõjutada CV Online, CV keskuse ja teiste tasulist töövahendust pakkuvate veebillehtede tulemit?

    www.hyppelaud.ee kes samuti tasuta töövahendust pakub loodab oma papi vist reklaamist teenida?

    www.amet.ee eelis peaks olema vist see et kõigi tööbüroode andmed hakkavad sinna üles liikuma, see riigiametile omane haldussuutmatus võib selle eelise vabalt ära nullida?

  • Delfi 2003.a. kasum on ca 1,5Meek, seega P/E 53,3 vs YHOO 79. Polegi kallis :)
  • jeesus küll, www.amet.ee on ju lausa "Selveinfosüsteem"... :)
  • Müüdud Delfit enam ei ole. Kuhu te ta panite?
  • Igasugused hyppelauad ja ametid ei vähenda "ennast täis söönud" äride kasumeid enne, kui nende kõrvale ei ole tulnud "kõhnemaid" ja paremaid või uusi ja "targemaid" teenuseid. Internetis on niivõrd oluline olla esimene, sest see määrabki edaspidi selle ühe ja esimese brändi kestvuse. Keegi ei võta Amazonilt, Yahoolt, Rate'lt, Netilt nende kohta. Miks? Aga seetõttu, et inimene ei ela internetis. Füüsilises maailmas on võimalik külapoe kõrvale ehitada kaubamaja ning põhimõtteliselt ilma reklaamita tarbijad enesele meelitada. Kui on olemas bränd, mis toimib internetis edukalt, siis on see inimeste teadvuses kinnistunud. Et luua sama edukat teenust ilma midagi uut loomata, siis peab see olema suunatud täiesti uuele turule või vana teenuse mittelojaalsetele klientidele. Muudel juhtudel peab uue teenuse välja laskja hakkama mõjutama vanade klientide mälu, hoiakut, harjumusi nii internetis kui füüsilises maailmas.
  • Lisaks kõigele jätab seesamane amet.ee hetkel väga beta'se ja bugise mulje...
  • Microlink tegi igaljuhul hea tehingu. TV3 uudistes väitis Martinson, et on portaalidesse paigutanud 40 miljonit eeki. Viie aastaga on sellest saanud 80 miljonit, not bad at all. Samas on see ka ilmselt ainus asi, mida Eestis ja Baltikumis keegi ostab tahaks.
    cv asjadest rääkides - Amet.ee on hetkel suhteliselt nõrk, kuid projekti arendades võivad nad olemasolevatele mingit mõju avaldada. Samas on konkurents juba niigi suhteliselt suur. Ntx tasulisena kõige hiljem turule tulnud cvplus.ee tundub hetkel suhteliselt lootusetuna. Keskmisel 10 tööpakkumist viitab peatsele hääbumisele. Tasuta Hyppelaud.ee paistab olevat ühe veebifirma (1k vist) kõrvalprojekt, mille kulusid hoitakse ilmselt väga madalal. Nende esimene idee oli vist mingeid SMS põhiseid teenuseid teha, hetkel jätab aga veidi maha jäetud mulje.
  • Jutu jätkuks, siis täna hommikul sain maili järjekordse tööotsingu portaali reklaamiga. http://www.alfaport.ee/. Huvitav kes ja kus levitab jutte, et sellise asjaga võib kasumisse jõuda;P

  • Iva võib olla selles, et enne euroopa liitu astumist tööotsingu lehekülg olemas oleks. Siis aga välispartnerid leida, kes tööd pakuvad või pakkumisi vahendavad.
  • mina ei usu, et internetis on tähtis olla esimene. mis on saanud kunagistest lycos.com-ist ja altavista.com-ist? kindlasti nad eksisteerivad, kuid minu arust enam mitte nii edukalt. google ka ju hiljutine leiutis
  • Rightsaid - ei ei, ma mõtlesin üldisemas plaanis ja selles mõttes, et hetkel turule sisenemine on väga raske ja riskantne. Vanadel tegijatel on positsioon olemas. No just see töökuulutuste teema on hea näide. Aga eks tegelikult ole iga veebiprojekti edukus suuresti sõltuvusest reklaamieelarvest ja arenduskuludest.
  • Nüüd räägime Google reklaamieelarvest...see kindlasti lõi Altavistal pildi silme eest mustaks.
  • Minu meelest võib amet.ee CV online lüüa küll, selleks piisab vaid sellest, et tööotsija sealt kiiremini endale tööotsa leiab ja juba liiguvadki massid ühest portaalist teise. Vaadates, palju tööpakkuja CV online portaali sirvimise eest maksma peab, siis mina isiklikult olen kõik nende pakkumised pikalt saatnud.
  • fire - mina leian, et selliste B2C protaalide tegevus ja edu ei sõltu karvavõrdki sellest, kui kiiresti tööotsija sealt omale töö leiab. Sõltub hoopis sellest kui kiiresti tööpakkuja endale hea töölise saab.
  • Olles ise CV Keskusega seotud, tahaks kommentariks öelda, et amet.ee ei saa kunagi erastruktuuridega võistelda, sest tegemist on riigiettevõttega ja pealekauba ka tasuta asjaga. Tasuta aga on teatavasti kõige kallim kaup. Naljakas on muidugi see, et sellise junni eest maksti 3 milli, CV Keskus oleks sama asja teinud valmis poole milliga ja veelgi parema.
    Üldse on arusaamatu, miks riik sellise asja valmis tegi!? Sama raha eest oleks TTA võinud saada omale meil või cv-onlines kliendistaatuse vähemalt kümneteks aastateks tänapäeva väärtuses. Et miks majandusministeerium ei tee uut, riiklikku panka, kus ülekandetasud ja laenud oleks null hinnaga, hoiused aga umbes 3 kordse turuintressiga.
    Just nii põhjendas muideks TTA, et nemad tahavad olla tööandjatele ja ettevõtetele abiks tööjõu leidmisel ja teevad seda tasuta...
    Aga uutele tulijatele samas valdkonnas ei saa olema kerge. Turg kaetud ja uus tulija peab ikka välja tooma midagi erilist, miks just teda valida (toosama ennistnimetatud alfaport reklaamib end nii oma lehel: Alfaport Grupp OÜ on asutatud 2003. aastal. Meie eesmärk on pakkuda tööandjatele ja tööotsijatele lihtsat ja mugavat internetipõhist töövahendusteenust - nooh mis siin siis nii erilist ootamas on, mis kutsuks mind seda kasutama??....).. Muidugi reklaam samuti. Seetõttu hääbus cvplus, hyppelaua nimeline on tavaline kuulutustekratt, millel puudub sisu jne
    Aimariga ka nõus!
  • To Spiid - Ei ole see CV Keskus ise ühti just kõige parema välimuse ja kasutusmugavusega. Aga pigem CV Keskus kui CV On-line. Muide, miks ei võiks CV Keskus oma tasuta nädala ajalehte välja anda. Kuulutused, nõuanded, koolitused jne jne. Movies.ee seda teed läks - a nojah, neil vist Eesti Filmi sihtasutus seljataga - või siis ei ole ka.
  • Aimar: Movies.ee ei taga ei ole mingit filmi sihtasutust. Selle taga on hunnik koolipoisse/neid, kes töötavad asja heaks enamasti tasuta. Tavamõistes kasumisse jõudmine on sellel asutusel mägede ja merede taga.
  • Aimar: Välimus on maitseküsimus, loomulikult kõigile see ei saagi ühtemoodi meeldida. Kadsutusmugavuses aga on alati arenguruumi, usun, et meie toode on siiski üpris mugav kasutamiseks.
    Tasuta leht - see on olnud plaanides, kuid tegelikkuses on see ikka ropult kallis. Postimehega meil oli idee koos sellist asja tegema hakata, kuid kukkus ära just hinna pärast. Paned tähele, et ka cvo lõpetas epl-ga sarnase diili - see oli ikka väga kallis.
    Küll on asi realiseeritav veebikaudu - iganädalane kliendileht, see ju levinud vorm.
    tervisi ja häid jõule kõigile!
  • Spiid - Postimehe ja selle sama diili lähedal seisva isikuna tean umbestäpselt, milles asjalood olid. EPLis oli see cv-online kastike väga mage. Selleks ajaks kui see lehte jõuab, on see tark, osav ja eeskujulik inimene juba internetist töpakkumise kätte saanud - sellist inimest ju otsitaksegi. Internetis väljaspool selline bisnis vist enam vist korralikult ei toimigi enam.

    Aga vaadates tänast ilma (22.12.03), tekkis mul küll üks krdma hea äriidee.
  • Aimar: jajah just nii ongi!
    A sa anna oma heast ideest teada, äkki realiseerime koos:)
  • Arvad? Jälle peab kinnitama, et ideesid on oi-oi kui palju. Lähikuul on mõned neist ka juba avalikkuse ees.

    Antud idee nõuab kõvasti know-howd, investeeringuid seadmetesse ja infotehnoloogiasse. Aga põnev ja väga innovatiivne on see siiski. See on rohkem selline dream kind of idea, et asjad võiks nii toimida.
  • Tundub, et selle projekti taga oli ka olematu reklaamieelarve...
    ?
  • Esimest korda kuulen sellest projektist. Kui minusugune netielanik asjast pole kuulnud, siis ilmselgelt on reklaamiga kokku hoitud ning pole asi seda väärt olnud, et "word of mouth" leviks.

    Eriti midagi ei arva. Ma olen alati hoiatanud uusi e-ettevõtjaid, et mingi seisuga on Eestis üle 13000 registreeritud domeeni. Nende hulgas silma paista on väga raske. Peab olema kas väga hea või väga palju raha reklaamile kulutama.

    Samas on järjekordne "word of mouth" sündroom tekkinud www.businesia.com näol. Mingid kodanikud tegid online mängu ja viimase nädala aja jooksul on mind korduvalt tuttavad sinna suunanud. Ei mingit reklaamieelarvet ega ärilist külge aga sündroomina huvitav. Kasutajaskond suureneb mingi 500 võrra päevas hetkel.

    Toon ka veel ühe negatiivse näite www.b2boffer.ee. Sinna tambiti vist ikka mingi hulk raha sisse aga asi vedu ei võtnud. Ma nüüd tagantjärgi veel vaatan, et jumal hoidku, nende turvatase on olematu. Olen 100% kindel, et sealt saaks kõik kasutajate andmed välja tõmmata koos kogu muu infoga. Hea on, et asi kasutajaid pole korjanud.
  • Rekord. Nii kiiresti pole veel üksi äri kinni pandud. Piisav tarbijakaitseameti hoiatusest, kui leheke õhtuks eksitentsi lõpetas.
  • selgub, et seitse aastat eesti interneti- ja it-aris on olnud liiga lyhike aeg... kas keegi selgitaks paari s6naga autsaiderile, misasi see survivor.ee oli siis?
  • Ennustusmäng põhimõtteliselt, kuhu etteantud teemadel tuleb oma ennustus SMSiga neile saata. Ja kui piisavalt palju kordi oled järjest õigesti ennustanud, siis saad mingi auhinna! As simple as that!
  • musttuhat lugu kõrbenud netiäridest
    www.fuckedcompany.com

Teemade nimekirja