Börsipäev 19. märts - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Börsipäev 19. märts

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

• Eile peale börsipäeva avaldas Adobe Systems (ADBE) kvartalitulemused, mis ületasid ootusi ja tõsteti ka aasta prognoose, täna hommikul kergitas Smith Barney Citigroup ettevõtte reitingut, aktsia eelturul +8,85%.

Samuti avaldas eile peale börsipäeva kvartalitulemuse Nike (NKE), soliidsed kasvunumbrid +57% kasumi ja +21% käibe osas vastasid siiski suures osas ootustele ja lühiajaline ralli järelturul lõppes hoopis allamüügiga, ka täna eelturul aktsia -0,31%.

Schwab Soundview tõstis täna hommikul Lucent (LU)  reitingu outperform ja hinnasihiks on $5, aktsia eelturul +2,48%. Bear Stearns tõstis Bank of America (BAC) reitingu outperform tasemele.

Gary B. Smith:

Cody Willard Rev Shark asemel:

"Well, I look out my window
    What do you think I see?
    Thousands of people
    Staring back at me.
    And it's strange
    You've got to pick up every stitch.
    Must be the season of the witch."

-- Hole, "Season of the Witch" 

For the first time in a year, this market has been doling out pain to the bulls. And for the first time in a very long time, we just might have a directionless, difficult market. 

For three long years, you could short just about any stock and you'd have made good money. Then for the past year, you just needed to be long, and you'd have made great money. Suddenly, things aren't so easy. Tech and small-caps have all given back a lot of ground and now seem to just bumble about recklessly. 

The good news for the bulls, as Jim Cramer pointed out the other day, is that the bears have quickly gotten back in the game. In fact, after losing their shirts for the past year, most are now sitting on some near-term profits. They're growling and willing to get aggressive. The market's rally over the past year would've been much more steady and subdued were it not for the fireworks from the squeezing of these shorts. As long as the shorts are still in the game, there's potential for quick spikes. 

On the other hand, the good news for the bears is that complacency still runs rampant. Sure, the Chartcraft.com Investors Intelligence survey is back down to reasonable levels. (It's not like the survey's huge majority of bulls stopped the most recent 20% market move anyway.) Also, a lot of mo-mo money has lost a lot of capital lately. The VIX has been climbing again, too. Heck, there's even been a resurgence of margin calls. 

But I just don't see any capitulation. My emails and phone calls with other traders are all about when -- not if -- this market should be bought, and I'm certainly not hearing "Let me out of here!" I'm not seeing a lot of panic from the bulls, especially in the downtrodden telecom sector, and that's strange. 

It's triple-witching day, and that, along with the hunt for al Qaeda in Pakistan, will likely drive these markets today. I'll be back with more soon.

Futuurid: S&P500 -0,07% , Nasdaq -0,07%

• Kas keegi võiks palun lähemalt lahti seletada, kuidas optsioonireede turgu mõjutab. Ei ole eriti kursis optsioonidega...:(
  • See oleks küll kõva uudis kui tõele vastaks:

10:13 Follow-up on Pakistani offensive against al-Qaeda

For what it's worth, The Australian is reporting that Ayman al-Zawahiri, the #2 leader in al-Qaeda who is reported to be surrounded by Pakistani troops, may have escaped capture; according to the article, a bullet-proof LandCruiser believed to have contained al-Zawahiri, followed by two armoured vehicles and a phalanx of heavily armed militants, burst out of a tribal compound in Pakistan's South Waziristan region. Article states that a senior Taliban spokesman yesterday made the claim that both Zawahiri and bin Laden were safe in Afghanistan. We can't confirm how credible this is, but we're passing it along since it may appear on the newswires.

• Tuletisinstrumendid sõltuvad alusvarast ning nende (nt optsioonide) kauplemine on seetõttu tihedalt seotud alusvara (aktsiate) kauplemisega. Kui näiteks turutegija kirjutab optsioone välja, siis sageli maandab ta ennast aktsiahinna liikumisest tuleneva riski vastu võttes samaaegselt positsiooni alusvaras.

Kuna optsioonireedeti on optsioonikäibed kõige suuremad, siis ka nendest tulenev alusvara (aktsiate) kauplemine on kõige aktiivsem.

Kristjan on varem rääkinud, et aktsiahinnad tõmbuvad strike*ide poole. Üks loogika selle taga selline, et kui investorid müüvad tagasi rahas see optsioone, siis nende ostjad on sunnitud alusvara kauplema just nii, et hind liigub optsiooni strike* poole. Näiteks: Oletame, et strike on 10kr ning aktsiahind on sellest madalam (9kr). Kui investor müüb tagasi väärtusliku put-optsiooni, siis selle ostja peab turult aktsiaid ostma, et oma positsiooni neutraalseks jätta. Selline tegevus lükkab aktsiahinda ülespoole (kuni 10 kroonini). Kuna aktsia on kukkunud, siis call-optsioon rahas ei ole ning sellest tulenev vastupidine surve on väiksem.

Lisaks võivad liikumised võimenduda üsna kiiresti, st optsioonide lõppemise eel on "gamma" suur ning vajadus oma positsiooni katta kerge tekkima.

Võis siis näiteks, kui investoril on suures koguses optsioone mingile aktsiale, siis tasub tal liigutada aktsiahinda nö viimasel hetkel, et muuta optsioonide hinda. Selleks peab muidugi investori mõjuvõim suur olema ning turg vähem likviidne. Eesti turul aga täiesti arvestatav strateegia.
  • 10:48 Intraday bounce attributed to short-covering, as desks don't want to go home short with bin Laden and cohorts in play
  • Paistab, et NOK-le teeb täna gravitatsioon liiga. Oli teine juba vahepeal -4% . Kui tõenäoline on, et läheb kahe kuu taguse gapi täitmiseks?
  • auch... järjekordne optsioonireede mil mul midagi müüa pole :(
    sedapuhku siis QQQ 35callid eile põhjast .2 soetatud
    $0,5 pakuti aga seda ju vähe

kust leida meditsiini ahnuse ja hirmu vastu
  • Apple,

Vahetult enne optsioonireedet just lõppevate positsioonide võtmine on seotud üsna räige riskiga ja seetõttu ei tasu positsioone suureks ajada.

Lisaks peab strateegia olema üsna karmilt paigas, et kust ostad ja kust müüd, peab ettevalmistama ennast erinevateks situatsioonideks (et kuid turg tõuseb kuidas käituda ja kui langeb kuidas käituda).

Minu jaoks on parim vahend "ahnuse ja hirmuga" võitlemiseks positsioonide osaline sulgemine.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon