LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Ryanair Riiga

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Rõõmusõnum odavlennufirma teenuste kasutajatele. Nimelt on Ryanair alustamas lende Riiga (Londonist, Frankfurdist ja Tamperest). 31. oktoobrist saab Londonist Riiga 3,99 naela eest pole paha.

    Küsimus, et kuidas mõjub see kohalikule odavlennufirmale Estonian Air? Väga halvasti vast ei mõju, sest Riia ikkagi 300 kilomeetri kaugusel ning Estonian Air on suutnud ka vägagi paindlikke hindasid pakkuda.
  • Väga hästi ka kindlasti mitte :)
  • Väike täpsustus : Riia on Tallinnast 300 km kaugusel.
  • Lisaks soodsatele hindadele kasutab EA ka suuremaid/enamkasutatavatele lennujaamasid ja võimaldab (transiitreisijal) pagasi kuni lõpliku sihtkohani sisse 'chekkida'.
  • Mis Tallinn-Riia ots maksab ja palju aega kulub? Millal minema peab hakkama? jne..
  • Kiire pilk Ryanair'i lehele:

    Riia <-> London lennuajad:
    22:50 RIX -> 23:25 STD
    14:40 STD -> 19:15 RIX

    Hind alates 9,99 LVL (üks ots) - osadel päevadel RIX->STD juba 19.99 LVL.
    Koos lennujaamamaksudega odavaim (?) edasi-tagasi pilet 51 LVL = 1250 EEK

    Võrdluseks pakub EA TLL->LGW ühesuuna piletit hinnaga alates 1250 EEK + lennujaamamaksud.

  • tartu ja muu lõuna-eesti autoga inimestel ei ole vahet, kas sõita riiga või tallinna. oskab keegi kommenteeriga riia lennujaama maksu suurust? parkimine on riias vist 2 lati ringi ööpäev valvega parklas.

  • BNS täna - - Tallinna Lennujaam peab lendude alustamise üle turundusdirektor Eduard Tüüri sõnul läbirääkimisi odavlennufirma Easyjetiga. "Kui neile vastu tulla, peame alandama lennujaamamakse kõigile lennufirmadele," ütles Tüür Postimehele. "Ühe võimalusena saaks alandada lennujaamatasusid tipptunni-välistel aegadel." Easyjetiga peab samas läbirääkimisi ka Riia lennujaam, kust lähiajal alustab lende teine tuntud odavlennufirma Ryanair.

  • Minu arvates oleks võinud linn isegi doteerida seda üritust, sest kaudselt oleks tulnud kasu sellest rohkem ...
  • Täpselt nii, Tallinn ilmutas oluliselt vähem strateegilist mõtlemist kui Riia. Kui odavlendudega jääbki nii, et Riiga tullakse ja Tallinnase mitte, siis on see suur edu Läti turismile.

    Või Eesti Õhu lobby?
  • Ryanair avas oma butiigi ka Tamperes, kuid osa liine lõpetati peagi, kui inimesed hakkasid reaalkulusid arvestama vs tavalised lennufirmad Vantaalt. Ryanair sobib paremini inimestele, kes tahavad lennata kaugele (Euroopa äärest teise), seda ilma pagasita ja oma võileiba närides.
  • Oleks Ryanair Tallinnas või selle lähedal selliste hindadega siis teeks küll vahest nii, et istuks hommikul 2 kätt taskus lennukisse ja Londonisse ning õhtul või järgmisel päeval jälle tagasi.
  • Mis hommikul? Pigem ikka hilja õhtul 8-)

    22:50 RIX -> 23:25 STD
    14:40 STD -> 19:15 RIX
  • ajad halvad jah.
    Vaatasin et saaks Londonis nov's 3.18 LAT edasi-tagasi +maksud.

  • Graafiku mainitud BNS'i uudises oli veel selliseid lauseid:
    (quote)
    "Päris kindlasti ei nõustu ma väitega, et Tallinna
    lennujaam "kaotas" Riia lennujaamale," sõnas Tüür. "Meie
    reisijate arvu kasv hakkab juba lähenema 50 protsendile, mis on
    maailmalennunduses üliharuldane ja kindlasti mitte omane
    kaotajale."
    Pisut võib ehk Tüüri sõnul spekuleerida "kaotusest"
    Tallinna või Eesti kontekstis. "Kuid on ilmselt arusaadav, et
    hotellide parem täituvus või vilkam käpikute müük vanalinnas ei
    ole iseenesest kuidagi toeks lennujaama tulude laekumisele,"
    möönis ta.
    "Riia lennujaama detailset hinnakujunduse ülevaadet mul
    praegu ei ole, kuid oletan, et radikaalne muudatus
    hinnakujunduses ehk odavlennufirmadele ümberorienteerumine omab
    odavlennufirmade omapoolsete garantiide tausta," rääkis Tüür.
    "Oletan, et nimetatud lennufirmad tagavad lepinguliselt mingit
    lennujaamale atraktiivset reisijate mahtu."
    (end of quote)

    Mis need laused räägivad lausuja kohta? Oma konkurentide ja klientide tundmise kohta? Ärimudelite toimimise aluste kohta? Mastaapse mõtlemise olemasolu kohta?

  • Kristjan,

    kas sa tõemeeli arvad, et 50 kopkakoist seljakotimeest Londonist päevas mõjutaks kuidagi Eesti turismi, kui laevadega tuleb samal ajal tuhandeid laristajaid maale.
  • sub560, ok õhtul siis, Tallinna klubid ongi ära tüüdanud :P
  • Avalennul Londonist Riiga osaleb Mark Cuban, kes saab samas ka Riia linna aukodanikuks.
    Erinevates listides kirjutatakse, et Cuban on shortinud ka Easyjet'i.
  • priitp sa vaatad asja liiga kitsast vaatenurgast
  • Mnjah. Investeerimisgurud tehke mõned arvutused. Esiteks ei saa teha ühele lennuoperaatorile soodustusi teiseks ei saa riigieelarvest ühte lennujaama lihtsalt doteerida, selleks on EL riigiabi reeglid. Kas lennujaamal on oma jõududega võimalik niisuguseid hinnaalandusi teha (käive ca 200 mln, kasum 2003 rekordilised 45, aasta varem 15 mln krooni, enamuse tuludest moodustavad lennujaamatasud, riiaga konkureerimiseks tuleb kõne alla 60-70% kärbe). Kui palju peavad reisijatevood kasvama, et niisugune hinnapoliitika ei muutuks lennujaamale miks mitte saatuslikuks koormaks? Ja kust on võetud lätlaste täiendavad 1 000 000 turisti, tegelikult ei garanteeribju keegi seda numbrit? Õhust võetud!
    Samas kes tõesti reisivad Ryanairiga! Need turistid kes oma raha riiki jätavad, tahavad tõesti et neile pakutakse mingit teenust ja et nad ei pea lennuki peale minema pealinnast 140 kilomeetrit eemal oleval põllul (nii ei ole see vaid nüüd Riias).
    Ja kokkuvõttes niiöelda kasulikum turist jõuab suure tõenäosusega ka Eestisse, samas kui riskid on jäetud Riia kanda.
    Aga jah strateegilise mõtlemise puudulikkusest ei oleks küll mõtet rääkida, pigem vastupidi kaalutletud otsused. Inv.gurud ju ka oma raha pimesi tuulde ei loobi.
  • Lugesin kuskilt vist päevalehest et tln lennujaamal on mega koormus, no andke andeks naerma ajab selline jutt
  • rick12, eks igaühele ikka tema võimete järgi :D
  • Vabandan juba ette kui ülaltoodud numbrite põhjal pealiskaudne olen või millestki mööda vaatan, aga:

    Lennujaama kasum 2003 45 mln EEK, käive 200 mln. Miks peab riigiettevõte sellist kasumit teenima, eriti kui see tuleb väiksema hulga turistide arvelt?

    25% võiks seega koheselt lennujaamakase alandada. Arvestades, et suur osa on lennujaamas ka püsikulusid, siis käibe kasv võimaldaks isegi suurema alandamise puhul nulli jääda.

    Ja ärme vaatame asju nii ühesuunaliselt - eestlane tahab küll Euroopas olla, aga sissetulekutelt me seda kaugeltki veel ei ole. Näiteks Ryanair pakuks ka väiksema sissetulekuga eestlastel Euroopat näha.

    Tegelikult mulle meeldiks kõige rohkem kui näiteks Pärnu lennujaama jaoks leitaks investeeringud ja tekiks konkurents.
  • Pärnu toimivaks lennujaamaks! Halleluuja...

    Tallinna Lennujaama juhtkonna palgad ei ole kompetentsitasemega vastavuses!
    Tallinna Lennujaam on kõigiga tülis, erapiloodid, Estonian Air, audiitorid - kõigiga on mingi jama

    Pärnusse on vaja 15 mio, et lendudega alustada
    Lisaks 40 mio, et kohapealne pääste tagada
    Lõpuks 200 mio, et rada korda teha

    Show me the money!
  • Muidugi vaatan kitsast vaatenurgast - raha vaatenurgast. Elukvaliteedi vaatenurk on muidugi teine, sõita odavalt võõrale maale on hea, aga kui see liiga odavaks muutub siis riigi ja kohalike bisnesmeeste seisukohalt halb. Pange Londoni lennupileti hinnaks 100kr edasi-tagasi ja Tallinna kinga-, riide- ja elektroonikaärid võivad kõrvad pea alla panna, kõik, erandita. Mis siis sellest? No ega muud, et kui see kingakaupmees, kes minult oma weebisaidi tellis, enam ei telli ja ka mina olen papist ilma. Mis ma sinna Londonisse lähen...

    Ja Weel, need inglise turistid, vanal heal Suure Ja Hea Palgaga Inglismaaal, kelledele EA senine piletihind kallis on ( kui isegi kohalikele juba nii so-so, ah aeg-ajalt jaksab lennata küll) ja kes seetõttu siiamaani pole meile külla tulnud on kes? Prükkarid? Sossud? Arendavad nad meie turismi küll, hostellide ja motellide käive +3% ja sisustust pekstakse segamini +30% :-)

    Tänasest Ekspressi Kohvrist saab lugeda Snowflake kontingendist....

  • uvitav, et kui riigi äriühing kasumit ei teeni, siis on ta ebaefektiivne, juhtkond loll ja tuleks erastada. pärast erastamist reeglina läeb kõik jube heaks. kui on erandlik riigi äriühing, mis teenib kasumit, siis on see jälle halb ja juhtkond peaks tegema otsused, mis kasumit vähendaksid.


  • Vaidlen Sulle vastu, Kristjan, sedapuhku küll oma isikliku mätta otsast :-)

    "Lennujaama kasum 2003 45 mln EEK, käive 200 mln. Miks peab riigiettevõte sellist kasumit teenima, eriti kui see tuleb väiksema hulga turistide arvelt?"

    Vastuvaidlus: riigile kuuluvad aktsiaseltsid peavadki väga suurt kasumit teenima ja igal aastal üha suuremat, kuna riigieelarve vajab täitmist ja igavesti pirakad dividendid on sinna juba sisse kirjutatud ja nii aastast aastasse järjest suuremad.

    "Ja ärme vaatame asju nii ühesuunaliselt - eestlane tahab küll Euroopas olla, aga sissetulekutelt me seda kaugeltki veel ei ole. Näiteks Ryanair pakuks ka väiksema sissetulekuga eestlastel Euroopat näha."

    Vastuvaidlus: Esiteks, ja ärme vaatame asju nii ühesuunaliselt :-), kui keegi eestlane tahab Euroopat näha, siis on see tema isiklik asi ja ei ole lennujaama asi ja riigi asi ja ammugi mitte maksumaksja asi seda soosida. Kel raha, võib ka praegu minna ja vaadata niipalju kui kulub, kui raha ei ole, võib sinna minna tööandja kulu ja kirjadega. Kui kumbki variant ei sobi, siis ilmselt ei ole tal ikka niiväga sinna vaja tükkida ühti!

    Teine asi on IMHO samuti väga oluline - kui eestlane läheb lihtsalt niisama Euroopat enda jaoks avastama, on see tema kodumaale igavesti kahjulik - suure vaevaga teenitud raha liigub riigist välja, halvendab majanduse välistasakaalu ja on lõppkokkuvõttes kahjulik kogu riigile.
    Seega, kel vaja, see reisib. Kel pole vaja, arvestagu, et ka Maarjamaal on hulgi kauneid paiku ja muidu ka lahe olla!!!
  • Minu meelest oleks Ryani siialtuleku suurim boonus see et Tallinn natuke jälle rohkem "kaardi peal" - nimelt Ryani kodulehel oleva kaardi peal. Enamus inimesi Euroopas ei tule selle pealegi et kuskile Ida Euroopasse sõita - nüüd vähemalt teadvustatakse tsipa rohkem, seda enam et üha rohkem alustatakse reisi planeerimist vaadates Ryani-Easy kodukaid et kuhu need lendavad.

    OK, Kolme Õe tubade täituvust see vast tõesti ei mõjuta, aga ka kopkakoidest seljakotimehed (tõenäolisemalt siiski janused Briti lad-id) jätavad siis päris korraliku papi - kasvõi juba sellega et nad on siin rohkem kui päeva, vastupidiselt kruiisikatele.
  • Ma muud ei oskagi nagu öelda aga odavalennufirmaga ei sõida ainult kalkarid või krt teab kes. On olemas veel selline kontingent nagu üliõpilased ja nemad on valmis oma võilevaga siia kanti tulema. Ja need üliõpilased on 10-20 a. pärast EL-s juhid, spetsialistid - inimesed kelle sõnal on kaalu. See võib ju olla positiivne Eesti suhtes ka tulevikus.
    Loodetavasti ei vii siit kõiki kohalike naisi ainult kaasa. :)
  • priitp, ei ole nõus riiete ja Londoni kohapealt.
    Ma ei oska öelda naiste seisukohast aga kesk-euroopast saavad riideid poest sellised alla-meetri mehed. sorry, kui kedagi solvan.
    selle ryanairiga sõidab tõesti selline inimrähk, et paha hakkab. ma ei oska öelda aga olen teinud ühe sellise säästureisi ja need nn. lennuajad klappisid selliste vahedega, et euroopa katmmine võttis aega päevi aga odav oli.
  • Lugesin delfist ka kommentaare, seal enamik ka tuliselt kritiseerib
  • Delfi on hea koht.
    Sealsed kommentaarid on kollektiivse aju genereering... :)))
  • Lätlaste kohapealt veel niipalju et ega sealmail ka rõõmust lakke pole karatud - valdav on kriitika sellel suunal et nüüd on Riia lennujaam downgrade'tud mingite põlluvahejaamade tasemele. Mu läti tuttavate seas on hämming ikka kapitaalne.

    Ryanairiga lendajate rahalised vahendid ei pruugi aga üldse halvad olla, olgugi, et lennupilet tuleb kätte odavalt, lisanduvad igasugused lennujaamamaksud, reisimine lennujaama ja tagasi, nii et odav Ryanairi pilet ei jää oma tegelikelt kuludelt eriti alla EA piletile.

    Keskmise eesti inimese teadlikkust arvestades on isegi hea, et see Tallinnasse käima ei hakanud, kuuldavasti on VM viimasel ajal tõsiselt hädas nende tegelastega, et Tallinnast üheotsapileti võtavad, et siis Lääne-Euroopasse tööle tulla ning seda leidmata konsulaati sajavad, et neid riigi kulul tagasi saadetaks. (Tõsi, Ryanairiga oleks ka odavam tagasi saata, lihtsalt kontigenti oleks rohkem ja rahaline võit olematu)
  • velikij - ma arvan et riigi maj. välistasakaalu suhtes oleks kõige kasulikum yldse seadusega ära keelata igasugune reisimine välismaailma, kogu raha jääks siia.

    siis suhteliselt hästi täidaks riigi kassat ka see kui välismaalastele kehtestataks teede maksud no ja kyllap leiaks veel palju raha toovaid asju. yks erafirma võib nii vaadata et tema eesmärk on igal aastal rohkem teenida kuid ega siis see pole normaalne kui lennujaama marginaalide huvides kannatab riigi tuntus, turismindus(no kas tõesti see nyyd koheselt tõstab hotellide täituvust paar % see on muidugi kaheldav) ja elanike võimalus reisida.(ma usun et sa saad ise väga hästi aru et reisimine motiveerib paljusidki inimesi rohkem töötama ning seega riigile ikkagi kasulikud olema, pealegi vaevalt vaevalt et näiteks puhkus kopra talus konkureeriks eiffeli torniga need on veidikene ikkagi eri tyypi asjad )

    minu arvates oleks ideaalne paik ryanairile eestis pärnu, saaks natukene elu tallinnast välja, pealegi mingile osale turistidest oleks pärnu kyll suhteliselt atraktiivne. kui riik väidab pidevalt et meie probleemiks on liigne tallinna kesksus siis nyyd oleks hea võimalus näidata et tegeletakse probleemide lahendamisega.




  • RIGA, Latvia (AP) -- Passengers thirsty for cheap flights to the so-called New Europe booked more than 8,000 tickets on low-cost airline Ryanair's routes to-and-from Latvia's capital in the first week of sales, said a company spokeswoman.

    http://edition.cnn.com/2004/TRAVEL/08/09/bt.ryanair.riga.ap/index.html

  • Easyjet hakkab lendama Tallinnast Berliini ja Londonisse
    13:17, 30. august 2004


    TALLINN, 30. august, BNS - Odavlennufirma Easyjet teatas esmaspäeval, et alustab oktoobris ja novembris lende Tallinnast ja Riiast.
    Tallinnast hakkab Easyjet lendama Berliini Schönefeldi ja Londoni Stanstedi lennujaama.

    Tallinna toimetus, tel +372 6 108 821, majandus@bns.ee


    Baltic News Service

  • lisaks :
    http://www.easyjet.com/EN/news/20040830_01.html

    "Prices start from just 20.49 Euros including taxes and will be available for sale here at easyJet.com later this week."


Teemade nimekirja