LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Copterline kukkus alla

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Täna siis juhtus selline õnnetes naissaare lähedal. Kas keegi teab midagi täpsemalt?
  • Päris julm õnnetus. ETV edastab kell 15 õnnetusest erisaate.
  • Keegi oli näinud, et kopter kukkus vette. Kopteril olevat tiivik küljest kukkunud, kuid on ebaselge, kas juba õhus või kokkupõrkel veega.
  • Põhimõtteliselt on kopteril ujukid küljes, mis peaks õnnetuse korra täis pumbatama, kuid kopter lendab suht madalal ja 300Km/h juures ei pruugi idee väga hästi töötada.

    Lennuliikuls teadis rääkida, et kopteri tiivik oli ujunud veepinnal.

    Kuuldavasti pole pääsenuid.
  • Helikopteri pardal oli: Ulkoministeriön mukaan matkustajista kuusi on suomalaisia, neljä virolaisia ja kaksi yhdysvaltalaisia. Miehistön jäsenten kansallisuutta ei tiedetä.
  • BNS-is on uudis, et kopter tõsteti pontoonide abil veepinnale. Inimeste kohta mingit lisainfot (kas hukkunud või mitte) pole.
  • TALLINN, 10. august, BNS - Lennuameti esindaja andmetel osutus info merre kukkunud kopteri pinnale tõstmise kohta ennatlikuks ja kopter on endiselt vee all.

    Lennuameti esindajalt kella 14.20 ajal saabunud andmetel on merepinnal vaid üksikud kopteri tükid ja õlilaigud. Varem edastatud andmed, et kopter tõsteti pinnale avariipontoonide abil, olid ennatlikud
  • Copterline lubas korraldada täna pressikonverentsi kell 16. Õnnetuse põhjusi veel ei teata.
    15 min pärast erisaade! (new window) ETV teeb AK erisaate kell 15.00, sündmuspaigale on teel ka AK võttegrupp.
  • See tiiviku veepinnal ujumise jutt on veider. Tina täis valatud labad on viimased asjad mis ujuda tahavad.
  • Ei usu et keegi ellu jääb :((
    Õnnetuspaigal tegutsevad tuukrid

    Piirivalveameti pressiesindaja Helena Lorentsi sõnul on kohal tuukrid, kes siiski sukelduda ei saa, sest kopter on 50 meetri sügavusel. Tuukrite varustus võimaldab aga sukelduda 30 meetri sügvusele.

    Kopteri asukoht on 5 meremiili Naissaarest ja 2 meremiili Viimsist.

    Lisaks piirivalvekopterile, laevale Katile on läheduses ka üks kaubalaev, mereväe laev Vainlo ja meremuuseumi laev Mare.
  • mul yks tuttav kukkus ka kopteriga alla - kytusevoolik oli unustatud kinnitada. kuna aga stardiplatsilt kaugele ei joutud, siis "liueldi" ilusti maandumisplatsile. kopter oli sodi muidugi..

    yldiselt kopter ei tohiks ju alla kukkuda nagu kivi, tiivik jatkab tööd ka siis kui mootor jne pekki lahevad, sabatiivik on aga mehhaaniliselt päristiiviku kyljes - seega nii järsk ponts merre on nagu ajuvaba nats. samas sellise tuulega vois stabiilsus pekki minna ja kopter ikkagi ripub ju 1 punkti otsas ju..

    kahju :(
  • uudised pole siiani küll veel eriti informatiivsed: "ilmselt on kopter vee all ja inimesed on pardal"
  • Olevat nagu Kruuda naine pardal olnud.
    Kaastunne.
  • Olevat mere põhjast üles leitud (43m sügavusel)! Öösel pidavat hakkama üles tõstma.
  • http://edition.cnn.com/2005/WORLD/europe/08/10/estonia.copter.ap/index.html
  • http://edition.cnn.com/2005/WORLD/europe/08/10/estonia.copter.ap/index.html
  • To MSM
    kust sa seda võtad ,et Kruuda naine pardal oli????
  • Kurb selgusehetk, ETV (new window): Tuukrid: inimesed on kopteri vrakis Sügav kaastunne omastele.
  • Vot nii. Ja ärge rohkem öelge, et terror ei ole põhjus :P

    http://www.timebomb2000.com/vb/showthread.php?t=161864

    Even more troubling are these reports detailing the murders of two Members of the American Presidents Secret Task Force to identify the true perpetrators of the September 11, 2001 Massacre, Dr. Mary E. Hamburgen who was one of the Pentagons top Research Scientists, and former head of the Secret Service protecting President Ronald Reagan, Dick Suekawa.

    Dr. Hamburgen was murdered yesterday when the Finnish Helicopter she was riding on was shot down, and as we can read as reported by the Rogers Media News Service in their article titled "Divers to recover bodies of 14 believed killed in Baltic Sea helicopter crash" and which says, "Estonian and Finnish divers on Thursday started the grim task of recovering 14 bodies believed to be trapped inside a submerged helicopter that crashed in the Baltic Sea off the Estonian coast. A family member identified the two Americans on board as Lydia Riis Hamburgen, 86, of Rochester, Minnesota, and her daughter, Mary Elizabeth Hamburgen, 46, of Rolling Hills Estates, California. The two were in Estonia for a wedding, according to Arthur Hamburgen, Lydia's husband and Mary Elizabeth's father. The U.S. State Department could not confirm the information."

    FSB reports state that Dr. Hamburgen had been in Estonia meeting with Lieutenant Colonel Walter T. Lord, and who is a close ‘personal friend’ of the American General Byrne who is currently under arrest, and as we had previously reported upon in our August 9th report titled "United States Military Forces Begin Coup, Top US General Arrested By Anti-Coup Factions, Russian and Chinese Military Forces Go To High Alert".

    Lieutenant Colonel Lord is attached to the American Army 28th Infantry Division and the only Stryker Brigade Combat Team in the entire Army National Guard and was in Estonia as part of an exercise conducted between elements of the Estonian Army and the Maryland National Guard which are ‘sister’ units according to the US National Guard Bureau Office of International Affairs, and as they state, "In 1993, the Commander in Chief of the United States Armed Forces in Europe, and the Chief of the National Guard Bureau designated Maryland as the partner state for the Republic of Estonia. The purpose of this State Partnership Program was to strengthen military-to-military contacts between the United States military, and the military of Estonia, which had only achieved independence from the Soviet Union in 1991."

    Though many Western media reports are not reporting this shot down helicopter as being crashed due to weather, a more truthful account can be read in this article reported by the Australian News Service titled "Chopper crash kills fourteen" and which says, "Mr Lepp ruled out "weather or technical conditions" as the cause of the accident. The weather was cloudy and windy when the accident occurred, but an aviation expert at the economy ministry said it was "OK for flying." An eyewitness told another television news programme, Kanal Two News, that he heard two loud bangs before the helicopter plunged into the sea, but the report has not been corroborated."

    To the murder of the second member of the American Presidents Secret Task Force we can read as reported by the Associated Press News Service in their article titled "Former Secret Service Agent Killed In Colorado Crash" and which says, "A former Secret Service agent who had served on the protective details of presidents Reagan and Carter and was the top security director at Indianapolis International Airport died in a car accident while vacationing in Colorado.Dick Suekawa died Tuesday evening when his car veered into the center median on Interstate 70 and rolled twice near Frisco, 67 miles west of Denver, Colorado State Patrol spokesman Eric Wynn said Wednesday. Suekawa died of massive head injuries, TSA spokeswoman Deirdre O'Sullivan said. His wife, Pat, who was with him, suffered a broken arm. Suekawa, a Secret Service agent for 27 years, was named Federal Security Director at the Indianapolis airport in July 2002."

  • Statistikat eelmisest nädalast. Eestimaalasi hukkus vägivaldselt:

    Kopteriõnnetuses 4
    Tahtlikud tapmised 7
    autoavariides 3

    Rääkimata sellest, kuidas haigused viivad sama vägivaldselt hauda (ka sel perioodil paraku) oma parimas töö- ja loomeeas olevaid meie niigi väikesele ühiskonnale üliväärtuslikke inimesi. Asi, millest meedia üldse ei räägi.

    On vist olulisemaid kohti, kuhu peaks ühiskond oma tähelepanu suunama? Selle kõrval paneb mingi kopteriõnnetus tõesti vaid ükskõikselt õlgu kehitama. Afganistanis kukkus hispaanlastel 2 kopterit alla tehnilise rikke tõttu. Juhtub...
  • Velikij, väike vahe on ka vist kui tihti autoga sõidetakse ja kui palju kopteriga. See on umbes sama , et Concorde-tüüpi lennukid võeti liinilt maha , kuigi nendega on läbi aegade ainult paar õnnetust juhtunud. Kuid statistiliselt kui näiteks Concorde lendaks USA siselende, siis kukuks neid iga nädal alla.
  • karbes, vist kukkus esimene kopter nii õnnetult alla, et kohe inimesed surma said?
  • Ma leian et ikka on vahe sees - lennuõnnetuste puhul oled sa kaitsetu ja ei saa ise midagi parata sinna. Autoõnnetuse puhul on ikka enamjaolt nii , et hooletu liikleja satub tihemini avariidesse (seda näitab ka kindlustuse riskikoefitsent) ning tahtlikku tapmise hulka satuks suure tõenäosusega siis, kui kusagil kopli urkas parmudega salaviina jooks.
  • Which is safer flying or driving?


    Fatalities per million trips Odds of being killed on a single trip
    Airliner (Part 121) 0.019 52.6 million to 1
    Automobile 0.130 7.6 million to 1
    Commuter Airline (Part 135 scheduled) 1.72 581,395 to 1
    Commuter Plane (Air taxi on demand) 6.10 163,934 to 1
    General Aviation (Part 91) 13.3 73,187 to 1

    Sources: NTSB Accidents and Accident Rates by NTSB Classification 1995-2004
    DOT Fatality Analysis Reporting System (FARS) 1995- 2004
    Insurance Institute for Highway Safety

    http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
  • Täpsustaksin tapmise statistika nüanssi:

    Nimelt suurim oht saada tapetuks on juua alkoholi sõpradega omas kodus elukaaslase juuresolekul ;)
    nii, et ei pea midagi ekstreemsusi tänavalt otsima.
  • Miskipärast ma arvan, et ei piisa siiski ainult viinajoomisest, vaid enne tuleb vaeva näha sobivate elukaaslaste ja sõprade leidmisega ;-)
  • Jah, kui treidimise lõpetad ja ellukaaslase võtad küll siis tulevad sõbrad koju kah :P

    Teidimise kõrvalt napib aega seda va salaviina sõpradega libistada.
  • Lennuõnnetuste kohta niipalju, et teatavasti tehti omal ajal kogu NL tarbeks "musti kaste Tartus. Võtsin tollal kord (riigi-!)viina ühe seal töötava inseneriga, kes rääkis samuti, et tema ei julge kunagi lennukiga lennata. Minu väite peale, et see on statistiliselt ohutuim sõiduvahend, rääkis ta sellest, kuidas näevad välja inimesed pärast lennuõnnetust. Ning et kui rong kraavi sõidab, on šanss ennast kinni kuidagi hoida - lennukis see võimalus puudub.
  • To: Velikij

    Sihukesed linnalegendid on lihtsalt enda foobiate õigustamiseks. Kui inimene kardab kõrgust või on tal alateadlik hirm lendamise ees, on see normaalne. Ei ole mingit mõtet hakata ennast õigustama lugudega koledatest surnutest (kellele üldse korda läheb, milline ta peale surma välja näeb?) ja kinnihoidmise võimalusest - selles pole midagi ebatavalist, et inimene kardab oma elu usaldada ülikeerulise seadme hoolde, mille shitust ta ei tunne.

    Rongiõnnetustes muide saavad inimesed reeglina surma lömastamise, mitte kukkumise tõttu. Pealegi ootamatutel kiirendustel 5g-d ja enam ei hoia ükski vägilane ennast kinni. Rongiõnnetustel on reeglina tegu 20g-st suuremate ülekoormustega - lendad läbi vaguni nagu mürsk koos selle asjaga, millest sa kinni hoidsid.

    Mul muide üks tuttav töötas Volvo tehases ja rääkis, et tema ei osta iial omale ühtegi Volvot. Mina kah ei osta. Aga hoopiski mitte selle pärast, et "vorstitehase töötajad vorsti ei söö".

    Üldiselt on regulaarliinidel lendamine kõige ohutum reisimise viis üleüldse. Ja kalur on statistiliselt USA-s kõige ohtlikum amet. Those are the numbers - face it.
  • Minu meelest ajate kaks asja omavahel natuke sassi - lennukiga ja helikopteriga lendamine.
    Keegi rääkis mulle kunagi umbes niisugust juttu, et sõjavä kopterilenduritele kuulub lausa väljõppe juurde seisvate mootoritega alla kukkumine - tiivikud pidid kukkumishoo maha võtma.
    Kopter peab ikka plahvatama või tõesti siis see peavõll murduma, nagu Ameerikas ühel Sikorskil - aga meie kopteril ei juhtunud kumbagi?
  • Ega lennuki pilootidel kuulub seisvate mootoritega maandumine samuti väljaõppe juurde ;)

    Mulle tundub kopter siiski tiba kriitilisem õhusõiduk, sest kõik millega õhule toetuda ongi see propeller ja kui sealt ikka midagi pudeneb, siis pole enam midagi teha. Lennuk on oma lihtsama ehituse ja ka juhitavuse tõttu siiski lollikindlam.
  • Ma kopterite kohta mingit statistikat ei tea, kuid üks on kindel - kopterit on kordi keerulisem juhtida. Just tõusul ja maandumisel (mis on ka põhjuseks, miks seda lennuosa ei lasta ühelgi autopiloodil kunagi teha).
    Ja kuna inimfaktor põhjustab 85% lennuõnnetustest, siis siit järeldusi teha on üsna lihtne. Ka on kopteri mehhaanika keerulisem. Kopteri pluss on võime iga pisemagi platsi peale maanduda. Isegi seisva mootoriga.
  • iPilot, tõsiselt, mis tal Volvode vastu siis oli? ,)
  • kopteriga on tõesti võimalik seisva mootoriga ohutult maanduda.

    iseküsimus on see, mida on keerulisem juhtida. Üks ütleb, et kopterit, teine lennukit. Pole küll ise lendur, kuid tunnen isiklikult mitmeid. Pakun, et kopterit siiski lihtsam. Kopterit mõjutavad ka ilmastikuolud vähem. (eriti just tuul)

    Minu teada on ka lennukid maandumise ajal käsitsijuhtimisel.
  • Charlie, usu mind, kopterit on keerulisem juthida ;)
    Mis automaatikat puudutab, siis liinilennukid tulevad ka automaatikaga maha, sageli piloodid küll jah tulevad pigem käsitsi viimase otsa. Erandiks on sitt ilm (just nähtavus) mille puhul automaatika toob masina alla ka siis kui inimene hakkama ei saaks.
  • No mina olen purilendur alates aastast 97.

    Helikopterit on palju kordi raskem juhtida. Eriti tõusu- ja maandumisre˛iimis ja rippre˛iimis. Kogenud lenduriltki nõuab kopterilitsentsi hankimine hulk lennutunde. Asi on lausa nii, et päris nullist on lihtsam kopteriga lendama õppida kui kogenud piloodina. Kuid ka siis on kopterilitsentsi hankimine keerukam kui mootorlennuki litsentsi hankimine.

    Afaik, siis liinilennukitel ei toimu mingit automaatikaga maandumist ehkki nad on selleks võimelised. Lihtsalt ei usaldata.
  • tundub,et oled sellega tegelenud:) vastu ei vaidle.
  • See lendamise ohutuse teemaline jutt võrreldes autosõiduga on globaalse lennundusmaffia promojutt. Lennundusmaffia on suuruselt alla jääv ilmselt ainult ravimi- ja sõjatööstusmaffiale. Aga see viimane pole oluline.

    Kõige tähtsam on see, ca 100% ulatuses otsustab enda autoõnnetusse sattumise auto puhul juht. Sellele inimesele on kaassõitjal üldjuhul alati piisav mõju, et juhi käitumisstiili endale sobivas suunas mõjutada või äärmisel juhul väla astuda. Lendamise puhul ei ole lennuki liikuma hakkamise hetkest ühelgi reisjal enam mingit võimaldust midagi oluliselt mõjutada. Kui siis ainult mõõdukas ulatuses halvemuse poole.

    Ainus põhjus, miks autosõidu puhul nii palju õnnetusi juhtub on see, et inimesed hindavad oma võimeid üle. Tundub, et on turvaline. Tegelikult ka on. Mingid visionäärid mõtlesid kunagi välja liiklusreeglid mis järgimise ja common sense'i kasutamise puhul tõestaksid ka seda. Samas inimesed pole kunagi eriti common sense'i aktiivselt ekspluateerinud.
  • Ei otsusta küll 100% autoõnnetusse sattumist juht. Kui ikka rekka sulle ootamatult ette keerab või oma realt lihtsalt suurel kiirusel ära kaldub, pole sõiduauto juhil enam midagi ette võtta.
  • Ei otsusta ikka 100% juht. Keskmiselt 50%. Rekka ei pea ette keerama, ta võib ka punase tule ajal külje pealt sisse tulla + mustmiljon muud varianti. Samasugune paratamatus, kõike ette näha pole võimalik.
  • Jälgi rohkem liiklust. Sõida eest ära. Peata auto. Sõida aeglasemalt. Jäta auto koju ja mine bussiga. Jaburdusse langemine küll, aga põhimõtteliselt kui rekka kimab ristmiku poole, siis selle jaoks on silmad, kõrvad, parem jalg ja piduri- või gaasipedaal. Ei ole mõeldud targutamisena, aga alati saab midagi teha või sai midagi teha 2 sekundit tagasi. See, et seaduse silmis on rekkamees süüdi ja üldinimlikus mõttes igavene hoolimatu kürb, ei tähenda, et teine pool midagi teha ei saa.
  • põhimõtteliselt ikka jah, sõltub juhist. Ka auto mingi detaili purunemine suurel kiiruel viitab sellele, et juht on hoolduse/remondi pealt kokku hoidnud. Avarii võib juhtuda igaühega, aga kes on ettevaatlikumad, nendega juhtub harvem.
  • Vaieldamatult, et nendega, kes on ettevaatlikumad ning ettenägelikumad, sõidavad kaine peaga ja tehniliselt korras autoga ning vaatavad seelikute asemel teed, juhtub harvem. Oluliselt harvem. Kuid ka nendega juhtub.
  • jajah, just praegu, pärast eelmist kommentaari minu poolt, jooksis hammasrihmaratta pinguti laager kinni ja olin sunnitud auto linna jätma, kuna enne esmaspäeva keegi ei nõustunud seda vahetama. parem laager hunnikus, kui terve mootor... aga ise süüdi muidugi. Kavatsesin just rihma koos rullikutega vahetada, nii umbes kahe nädala pärast. tuli välja et rutem vaja. et ühesõnaga hooldus, hooldus ja kontroll!

Teemade nimekirja