Tallink (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • uuendan juba vana linki, kui ok

    Uudis Vana Tallinna võimaliku siirdumisest Kapellskär-Paldiski liinist vene firmale Expo Toursile (ja liinile Tallinn-Peterburg) äkki indikeerib tõusvat konkurentsi Paldiski liinil. Mõis&Co (www.ebl.ee) ilmselt konkureerib hästi sel liinil.

    Küsimus sel juhul aga, kuidas sõidavad "hinnatundlikumad" reisijad Eesti ja Rootsi vahel kevadest, kui vaid Victoria ja Romantika on Stockholmi liinil. Äkki see segment kaob...läheb Estonian Airile...
  • Tallinna Sadama novembrinumbrid näitavad reisijate langus 1,3% võrreldes 2004.

    Juuni-Aug näitas Sadama nimbrid -0,2%, Tallinki langus oli samal ajal prospekti järgi 5,4%

    Sept-Okt oli Tallinki reisijate arv languses võrreldes 2004, prospekti järgi. Sadama numbrid näitasid tõusu septembris, langus oktoobris.

    Kui õigesti mäletan ei konkureerinud Birka Princess ja Silja Opera eelmisel aastal nii palju kui praegu. Äkki oli tollal aga Finnjeti liinil siin. Silja Opera lahkub eeldatavasti Tallinna liinilt veebruaris.

    Negatiivne debatt Soomes on võib-olla mõjutanud Tallinki numbrid pisut allapoole.

    Tallink Q1 mis lõppes 30 Nov siis näitab reisijate arvu langus, ma arvan. Regina karileminek kindlasti avaldas mõju. Kasuminumber on teine asi, aga kui IPO-kulud kasumiaruandes, siis punased numbrid, ma arvan.

  • Keskmine soome märkija sai 221 aktsiat
    Keskmine eesti märkija sai 310 aktsiat.

  • Keskmine rootsi märkija sai 0 aktsiat.


  • Keskmine Botswana märkija sai teada, et aktsia ei kõlba suhu pista.
  • võib juhtuda nagu Tallinna Veega, paar nädalat on enimkaubeldud, edasi fondid korjavad vabad aktsiad kokku, ja edasi on kõige igavam aktsia, a. 8 tehingut päevas
  • Why invest your money in something because a broker told you to? If the broker had a clue, he/she wouldn’t be a broker, they would be on a beach somewhere.
  • Äkki saab mõne aja pärast kõvasti odavamalt osta?
  • ah et "äkki"? kõike võib juhtuda. võib juhtuda seda ka et kui oled aktsia "kõvasti odavamalt" ostnud, langeb hind veel 2x. ma ütleks selle peale:
    äkki saab mõne aja pärast kõvasti kallimalt müüa?
  • ma ütleks selle peale, et äkki võib püksi ka tulla :)
  • Suprema oleks võinud selguse huvides selle tänase Henriku kommentaari ÄP-is kohe börsiteatesse panna, muidu nägi börsiteade ikka väga veider välja. Nii et 92-ga on siis mõned miljonid aktsiad lisaks müügis. Head isu!
  • Osa aktsionäre loobus müümisest
    Osa praeguseid Tallinki aktsionäre, kes plaanisid oma aktsiad avalikul pakkumisel maha müüa, loobusid. “Ei tulegi täpselt meelde, kes loobusid. Need olid institutsionaalsed investorid,” ütles Suprema ettevõtete rahastamise osakonna juht Henrik Igasta. Tema sõnul tahtis osa aktsionäre müüa 92 krooni pealt ega olnud nõus madalama hinnaga.
  • "Ei tulegi täpselt meelde, kes loobusid..." LOL

    Pokker
    Bluff
    (?)

  • Tallinki rootsi koduleheküljel reklaamitakse et alkohol võib osta odavalt poest, Sadamaterminali kõrvalt. Siis pole vaja kanda alkoholi linnast.

    Kummaline, mina mõtlesin et Tallink müüb alkoholi hoopis laevadel

    Põhitegevus või puuk - mina ei tea...


    www.tallink.se kliki:"Shopping" kliki:"Hamnbutik"

    Sadama market – hamnbutiken i Tallinn
    Snabbt & enkelt, stort sortiment & förmånliga priser
    Nu behöver du inte släpa tunga kassar från stan till hamnen längre.
    Intill D-terminalen finner du Sadama Market. Här handlar du dina volymvaror av ädlare drycker, mineralvatten, läsk, cider och öl.
    Du lämnar enkelt in din förhandsbeställning på morgonen och hämtar bekvämt ut dina varor på eftermiddagen färdigpaketerade och klara. Från Sadama Market till D-terminalen där Stockholmsfartygen lägger till, är det bara en 60 meters promenad.
    Har du bilen med dig kan du parkera och hämta dina varor antingen innan eller efter det att du passerat bilincheck.
    Gör det snabbt och enkelt för dig, handla på Sadama Market.
    Öppettider: 08.00-17.30 varje dag, lokal tid.
  • Laevadel kuhu pole üldse vaja alkoholi kanda, ja kus on taxfree (Rootsi) peakski piisavalt mugav ja odav olema. Või kas hinnad on siiski nii kõrged et alkoholipoed ümber sadama võtavad turgu...
  • Prognoos Q1 sept-okt

    Sales: 1050 MEEK
    Cost of Sales -850 MEEK
    Mark./Adm./Oth -120 MEEK
    Fin. Costs -40 MEEK
    Profit before IPO-costs: +40 MEEK (+0,35 EEK/aktsia)
    IPO-costs -90 MEEK
    Profit after IPO-costs -50 MEEK (-0,45 EEK/aktsia)

    Q2 tavaliselt nõrgem kui Q1. Q3 ja eriti Q4 tunduvalt paremad. 2006 tulemustest sõltuvad sellest, kuivõrd kasumlikult võib kasutada Regina ja Fantaasia, + täita kolme suurlaeva Galaxy/Victoria/Romantika.

    Teatud küsimärgiks on Galaxy esmased turunduskulud, mis on uue laeva tulekul kõrged. (Victoria puhul räägiti 100 meek-st kui õigesti mäletan). Samas jääb mulje nagu Tallink neid aktiveeriks (!) Prospektist: "The project price (including construction, marketing and start-up costs) for each of Romantika and Victoria I amounted to approximately EUR 150 million..." NB "marketing"

    Prognoos lähtub prospektinumbritest
    (reisijate ja kaupade hooajalise dünaamika/nende vastava mõju käibenumbrile/oletusega et kaubakogused on +10% ja reisijate arv -(4-5)% võrreldes 2004). Nagu näitas aga juba 2005 aasta aruanne on rahavood mitmeti huvitavamad kui kasumi, laevade turuväärtus/book-value ka - eriti arvestades et Autoxpress I ja II olevat müügil.

    Lõpude lõpuks arvan, et turg saab närviliseks jaanuaris kui Tallink teenib mõni 0,50 EEK/aktsia (excl-IPO). Dividendina on äkki oodata 1 eek/aktsia aastal 2009. Hinnasiht 60 EEK.

  • Pigem võib seletada Tallinki reisjate langust, sellega et eestlased on hakkanud vähem Soome vahet sõitma. Nii palju kui neid soome alko turiste siin käis eelmine aasta on käinud ka see aasta. Kaldun arvama et eestlased on need, kes eelistavad reisida euroopasse mugavama transpordiga kui oli seda enne 1.maid 2004. EasyYet ja ka EstAir võitlevad samamoodi oma turuosa pärast. Kui hetkel saab ligi 1000 eek edasi-tagasi sõita Uk-sse või Saksa ja sealt edasi kuhu iganes tundub see ahvatlevalt mugavam kui varemalt - läbi Soome Euroopasse. Pigem näen Tallinki arengut siiski kruiiside organiseerimises ja oma senise turu kindlustamises Soome lahel. Samuti hotellinduses ja ka kaubanduses, hetkel tunduvad mulle need kaks viimast kõige atraktiivsemad juhul muidugi kui Silja müük kunagi teoks saab võib hea õnne korral ka Tallink sest kasu lõigata.

  • rogi
    jah, lennujaama reisijate arv ongi kuskil 50% plussis tänavu, sadam alates suvest miinuses. Turistide üldarv tõuseb, soomlaste arv väheneb. 50-50 kas rootslaste arv tõuseb või väheneb 2006, ma arvan.
  • kas Tallink on pidanud plaani ka vanemate laevade müügiks või hoopis muudele liinidele suunamiseks (lõuna poole?)?
  • Mu eelmise kommentaari mõtteks oli see, et minu meelest on saavutatud Soome lahel turistide lagi. Paistab naiivne loota et see number võiks veel suureneda, arvestades Eesti Vabariigi aktsiisipoliitikat järgnevaks 2-3 aastaks. Muidugi võib olla kõikumine lubatud +- 5%-10% kuid pigem on ikkagi tegu langeva turuga. Juhul muidugi kui eesti ettevõtjad mõtlevad välja uusi ja realiseerivad vanu ideid Tallinna atraktiivsemaks muutmisega (nt. pooleli olev Skoone Bastion - Tivoli). Usun et uus sihtrühm, kui üldse, võiks olla nt. soomlased ja rootslased koos peredega Tallinnas/Eestis aega veetmas. Sellega oleks ka põhjendatav uute aluste tellimine, sest kui ikka koos perega tulla siis päris bussiga ju ei tule, ikka oma autoga/karavaniga. Kuid kuna turism Eesti-Soome-Rootsi vahel ikkagi langev turg arvan et Tallnik otsib uusi välja kutseid, vaadates kaugemale kui need kolm riiki.
  • Siin soomlaste ööbimised Eestis juulis:

    2002: 158 368
    2003: 198 788
    2004: 251 959
    2005: 228 739

    ja rootslaste ööbimised Eestis juulis:

    2002: 14 504
    2003: 16 311
    2004: 28 524
    2005: 33 549

    Victoria tuli turule kevadel 2004. Kevadel 2006 tuleb Romantika, aga vaevalt mõjutab samamoodi. (PS ei tea kas ööbimised laevadel, sadamas või merel, on Statistika sees)

    Tundub et kasv on nüüd pigem kaubavedamises. Aga kaupu vedavad mitu firmat, ja tööjõukulu pole sama tähtsusega kui reisilaevadel, ma arvan.
  • Autoexpress I ja II oligi www.austalmarketplace.com müügil, nüüd vist enam pole. Fantaasia tuli oktoobris tagasi (Gibraltar lahest, ma arvan). Kas nüüd läheb Regina+Fantaasia Sthlm-Riia või Tln-Hsi-Peterburg liinile või kuhu on ilmselt kaalumisel. Tundub et on ka võimalik et Vana Tallinn renditakse välja vene firmale.
  • Gibraltari VÄIN - nüüd ma ei peaks vist rohkem tükk aega kirjutama.
  • kle jah loobisemise eest meil palka ei maksta. laevafirmad kukkuvad nagu järjest ära alles kuu aega tagasi kadus fastrerris galay ja doveri vahelt. ulesõit ei kesta kyll palju aga see näitab et konkurents on tihe.
  • http://www.hoverspeed.com/announcement.pdf
  • need uudised viimaste kannete kohta tallinki aktsiatega peaksid olema täna juba Börsiteated.

    tundub ikka et Eestis on ärieetika täiesti tundmatu suurus!
  • huvitav et tallinna börs kuidagi negatiivne nii positiivse tallinki ootuses.
  • Ilmselt ostetakse siis Tallinki homme juurde.
  • Veel tundub, et Fantaasia seisab - paar pidu seal korraldatakse detsembri lõpul, siis vist ebaselge kas Riiale või mitte. Äkki keegi tõlgib :-):

    Tallink nav pārdomājis
    Igaunijas kompānija Tallink, kas nākamgad plāno sākt pasažieru pārvadājumus maršrutā Rīga—Stokholma, Rīgas brīvostas pārvaldei apliecinājusi gatavību noslēgt līgumu un patlaban gatavo atbildi uz pārvaldnieka Leonīda Loginova nosūtīto vēstuli par darbības nosacījumiem, informē LETA. Taču par konkrētiem datumiem igauņi atturas runāt.

    Tallink ar atbildi kavējas, radot bažas par solīto prāmi
    Iespējams, ka igauņu firma Tallink, neņemot vērā agrākus solījumus, 10.janvārī vēl nesāks prāmju kustību starp Rīgu un Stokholmu. Līgums par pakalpojumu sniegšanu starp Tallink un Rīgas brīvostas pārvaldi joprojām nav noslēgts.
  • Håkan Nordström sai vist kinga ühe telefonikõne kaudu eile hommikul. Tema sõnul polnud olnud eriarvamusi tema ja nõukogu vahel. (soome meedia)
  • Hansapank enam-vähem lubab tõusu homme, aga börsiväliselt täna ikka ostetakse vaid 60 eek-ga

    Äripäev:
    “Olen ka juba kuulnud institutsionaalsete investorite huvi kohta, nii palju saan öelda, et tuleb meeldiv üllatus,” vihjas Roosimaa.
  • päris korralik susserdamine selle tallinki ipo ümber (samas, kas peaks olema üllatunud?)

    * kui soome üksuse juht nii kinga sai, on see küll kummaline. juhtide lahkumine pole kunagi hea märk.
    * instutsionaalset ülemärkimist ei avaldatud, nüüd tundub nagu osa turuosalisi oleks selle kohta infot saanud.
    * ilmnes, et osa aktsionäre oli valmis müüma vaid 92 pealt. kes need olid? korraldajad "oi, me ei mäleta".
    * jaeinvestoritele oli lubatud prospektis 1500 EURi eest aktsiaid, pärast ilmnes, et anti koguse järgi. pole hullu, väikeinvestoril pole nagunii jõudu vaielda.

    pole kahtlustki, et sarnaseid asju tuleb börsile jõudes ka tublisti. halb eelaimus ütleb, et see tallinki lugu lõppeb veel väga koledasti.
  • Läti jutt: Tallink ei ole meelt muutnud ning plaanib Riia-Stockholmi liini avada...nad on valmis allkirjastama lepingu antud sadamaga. Nüüd valmistavad ette vastust sadama juhile (L.Loginovs) ning täpsustavad miskeid tingimusi. Konkreetseid kuupäevi ei ole ning seega on kahtlus kas alustatekse tegevust 10-ndal jaanuaril.

    Vähemalt tuttav lõunariigist väitis, et selline sisu pidi olema ;)
  • Riia kohta veel:

    + suur linn, selge et on nõudlust, tõusev kaubandus Läti-Rootsi
    + uudisehimu veel Rootsis, Eestis on käinud (miljoneid) rootsasi, Lätis vähem

    - Pikk reis (eriti kui läbi Ahvenamaa - ebatõenäoline)
    - Esimene linn maailmas kuhu hakkasid nii Easyjet kui ka Ryanair lendama (Ryan Stockholmist)
  • Kirjutan õhtu poole veel pikemalt, mida algajad investorid peaksid Tallinki aktsia esimesel kauplemispäeval silmas pidama, aga niipalju võin kohe öelda, et laenuga turuorderite üles panemine juba praegu ei ole tark tegu ...
  • Laevade amortiseerimine Tallinki aruannetes:

    "Ships"
    2001/2002: "6 to 30 years"
    2002/2003: "6 to 30 years"
    2003/2004: "6 to 50 years"
    2004/2005: "5 to 55 years"

    Keegi ei tea mis on "õige" amortisatsiooniaeg, aga sellised muutused on kindlasti tõstnud kasuminumbrit tunduvalt. Kui lisada sama aja jooksul toimunud intressilangus, ja Tallinki üha suurem võlakoormus, siis on viimaste aastate kasumikasv arusaadav. Mis on aga tegelik kasum, ehk raha aktsionäride taskutes tulevatel aastatel, on palju raskem prognoosida.
  • Goodwill on ka teinud numbrite arusaamine raskemaks:

    (prospekt lk35) Changes in applicable amortization rules of goodwill reduced depreciation in the 2005 financial year by approximately EEK 21 million.

    (aastaaruanne lk 40) The transitional provisions of IFRS 3 have required the Group to eliminate the amount of the accumulated amortisation by 30,558,000 EEK with a corresponding entry to gross carrying amount of goodwill.
  • rick12
    ma ei märkinud, aga ma ei välista et tulevikus ostan - sõltub natuke sellest missugused signaalid tulevad dividendi kohta jne. Mäletagem kui hästi Baltika hakkas minema just pärast seda et otsustati maksta 0,50 eek dividendi. Veel, kui tehingud seotud osapooltega väheneks, siis väga hea.

    Nii, suffiksi rehabiliteerimisteema järgi, väga võimalik et tuleb lõpuks midagi positiivselt välja. Ma aga ei usu, et turg jaksab kanda Tallinki 11,3 mrd ettevõtena - vaid arvan et hind langeb.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon