Börsipäev 5. mai - Huvitavad situatsioonid turul - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Börsipäev 5. mai - Huvitavad situatsioonid turul

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

• Kuigi täna hommikul on eile päris kena languse läbi teinud naftafutuurid korralikus plussis, hakkab toimuv meenutama veebruari- ja oktoobrikuist karude pidu energiasektoris. Topelt-tipp naftahinnas ja mõlemal korral andis OIH käest ca 15% oma tippudest. Lisaks tasub arvestada, et nii mõnedki indeksis suurt osakaalu omavate firmade graafikud näevad välja nagu pisemate hype-aktsiate graafikud. Oktoobrikuine tõus ei tundunud sugugi nii kriitiline, kuid kukkumine oli arvestatav.

Lisaks üks tõsisem arvamus kogu energiasektori kohta:

BCA Research...

Rampant bullishness in the commodity pits has bolstered the materials sector but the case for a near-term relative performance correction continues to build. While China’s token interest rate hike was shrugged off by financial markets, the combination of already extremely bullish global economic sentiment and low natural gas prices (a key cost to the sector) is a bad omen for material shares. Contrarily, these readings suggest an upbeat outlook has already been priced into stock prices, opening the door to negative surprises. The best time to buy this sector is when energy costs are high and economic expectations are more tepid. As outlined in our April 24th Weekly Bulletin, skyrocketing energy prices could temporarily spoil the party for materials shares by cutting into profit margins. Thus, while BCA’s outlook for global economic growth remains constructive, we maintain a cautious near-term view toward the overheated materials sector.

Natuke teisel teemal:

Tulemuste peale karmilt kukkunud Healthcare firmad AET, UNH, CI, WLP jne on paelumas tähelepanu. Kuulda on olnud, et üks Healthcare fond on tegevuse lõpetanud ning sellest võis tekkida ka suurem müügisurve. Kas oli tegemist tulemustega või millegi muuga, otsustagu igaüks ise. CIBC toob välja aga huvitava asjaolu vaidlemata fundamentaalide teemal. Nimelt on mitmed firmaga seotud isikud (Mark Bertolini, Jim Foreman, W. Ronald) peale suurt langust firma aktsiaid viimastel päevadel ostma hakanud. Piisab pilguviskest kasvõi yahoo.finance.com insider leheküljele ja näeme, et Bertolini on soetanud pea $196K eest aktsiaid ning ettevõtte CEO on teinud samuti märkimisväärse ostu. Sama kehtib ka WLP kohta. Lisaks teatas aprilli lõpus AET aktsiate tagasiostuprogrammi suurendamisest, mistõttu tõenäoliselt ületab sel aastal tagasiostude maht tugevasti eelmise aasta mahtusid. Tundub, et firma ja sellega seotud isikud peavad antud tasemeid odavateks.

• Futuurid tõusevad avaldatud oodatust nõrgema tööjõuraporti tõttu. Uusi töökohti loodi mittepõllumajandus sektoris 138 000 - oodati aga 200 000, kuna Märtsi numbrid olid allapoole hinnatud 200 000 peale. Töötusmäär püsis 4.7% peal.
  • Don't Try to 'Outclever' the Market

By Rev Shark
    RealMoney.com Contributor
    5/5/2006 8:43 AM EDT

"The easiest way to be cheated is to believe yourself to be more cunning than others."

-- Pierre Charron

One of the most dangerous things you can do in the current market is try to be too clever or cunning. It is very easy to think yourself out of some good positions if you try too hard to find some deeper meaning in the market.

For months now the market has been plodding along to the upside even amid rising oil and gas prices, speculation over the Fed, international politics, weak real estate and a slew of other issues that simply haven't mattered very much. Many folks are inclined to think it isn't right that the market doesn't care about these things. It just doesn't seem logical and they try to find ways to take advantage of this big dumb market, and that it is sure to pay a price sooner or later for its unwillingness to respect macroeconomic conditions.

I have to remind myself of this as well as I contemplate the recent minor strength in technology stocks and the minuscule dip in crude oil yesterday. The whole idea of a rotation into technology and biotechnology and out of energy and metals makes great sense to me but I have to be careful I don't try to be too clever in formulating this thesis. There were some minor and subtle signs supporting my thinking but I have to stay patient and wait for clear signs that this is actually occurring. Just because the notion appeals to me intellectually doesn't mean the market is going to cooperate.

The way I combat this temptation to be too cunning is to stay focused on individual chart patterns. If I find charts that I like, I can simply buy them and not worry too much about the big-picture arguments on the state of the broader market. If I see some good semiconductor charts it might support my thinking about a technology rotation but I don't need be fully committed to that idea to simply handle a trade in the sector in a prudent manner.

• Kas 1-2-kuulist hingetõmmet saab üldse mingiks karuturuks nimetada. See graafik, mis näiatb 14-kuulist perioodi, jätab küll mulje kui ülikiirest tõusuperioodist, mille murdumist ma ei usu ka järgmise 1-2 aasta perspektiivis. Ja 1-2 kuulise ja maksimaalselt 10%-lise naftahindade languse peale ei julge küll bettida. See on nii ebakindel sündmus, mille osas maailmas on märkimisväärselt targemaid inimesi.
    Pealegi, nafta hinda ma küll tehnilise analüüsi abil ei julgeks prognoosida.
  • Nafta hind võib vabalt kolmapäeval olla 75...its purely news driven.
  • Üks asi mida ise vaatan insider tehingute juures on see, et mis on insideri poolt ostetud aktsiate arvu suhe juba suhe juba tal olemasolevasse aktsiate arvu. Ma ei pea eriti usaldusväärseks signaali kui CEO omab 1000000 aktsiat ja ostab languse pealt juurde näiteks 10000 aktsiat. Lisaks, eks ole teada, et insiderite tegevusi jälgitakse ja mõnigi kord tundub, et mõne kukkuva aktsiahinnaga firma juhatuse või nõukogu liikmed on omavahel lausa ära jaganud, et kelle kord on järgmine kuu 1000 aktsiat osta.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon