LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Kellest saab Henry Ford vol.2?

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Kütusehinna lähenedes 30-le kroonile on iga päästev messias oodatud. Erinevalt varasemast, kus alternatiividele põrnitseti altkulmu, on asutud tegude kallale. Turul on juba premium hinnaklassi elektriautod Tesla Roadster(http://www.teslamotors.com/) ja Fisker Karma(http://www.fiskerautomotive.com/), mis näitavad oma dünaamika(0-100/3.9sek) ja eriti kütusehinna (USA elektrihindade juures vähem 2 USA senti miili kohta) poolest tagatulesid enamikule konkurentidele. Põnevam pool antud teema juures on aga tehnoloogia juurutamine massidesse (ja kes sellest enim võidavad).

    Aastaks 2010-2011 on GM planeerinud Chevy Volt turuletoomise (http://gm-volt.com/chevy-volt-reasons-for-use-and-cost-of-operation/), mis peaks seinakontaktist laetavate autode tehnoloogia ukse massidele avama. Plug-in autosid arendavad ka Nissan, Honda ja Toyota, kuigi nende plaanid on veidi realiseerumisest kaugemal kui GMil. Elektriautode kõige keerukamaks osaks on akud, olles ka ka ainukeseks osaks autost, mida suured firmad peavad hankima mujalt kui enda korporatsiooni seest. Kas keegi on veel antud teemat uurinud ja teaks, millistele ettevõtetele antud juhul panustada?
  • Ma arvan, et Henry Ford 2 saab eesti mehest, kes tutvustas viimasel Motorexi järeltulijal elektriautot. Track recordit arvestades on mehel potentsiaali küllaga.
  • Nanosafe- toodab aku Lightningule.
  • http://www.lightningcarcompany.co.uk/
    http://www.pmlflightlink.com/
    http://www.altairnano.com/investors.html

    paar linki kah
  • miks just akuautod? kas kütuseelemendil on vähem lööki/tulevikku? praegu vist suurtootjad huvitatud rohkem mobiili/lappari mõõtu seadmete toiteallikate turust, ehk vähe kaugem tulevik siis ..

    viimasel ajal on väga palju muutusi olnud genitehnoloogias, ootame ka sealt midagi? mingi taim, bakter - ühesõnaga, miski/keski elus, mis eluandjast Päikesest energiat püüab ja otse või pisikese destillerimise järel "paaki" valatakse

    ühe lingi leidsin ka physorg lehelt
  • elektriauto- st et pole enam bensiini ja muid jaamu, pole hooldusi, pole enam eriti ülide äri, määrete äri samuti hooldus, teenused. seepärast polegi "keegi" suuret eriti huvitatud elektriautodest mida iga tarbija kodus võiks lihtsalt laadida ja hooldus oleks minimaalne- see ei tooks ju naftafirmadele mitte midagi sisse. Huvitav värk oli ikka selle 90.ndate ajal ev-1 ga mis väevõimuga nende omanike käest ära korjati.(töötasid, väga ei lagunenudki) sellekohta isegi film ju tehtud "who killed electric car"
  • parandus- mitte omanike vaid rentnike käest ära korjati.
  • Aga mõtteviis on jäänud. Elektriautot kiputakse ikka rendiautoks pakkuma.
  • tata ja suruõhumootoriga autod löövad platsi puhtaks
  • suruõhuga see probleem et nagu diiselmootoriga- lärm suur- ise eelistaks vaikset elektrisahinat
  • Annelix, tänud asjalike viidete eest!

    Ise usun elektriautosse väga lihtsal põhjusel - tehnoloogiad on kõik juba olemas, käib ainult täendamine - paari-kolme aasta pärast on plug-in autod ka suurkorporatsioonide gm-toyota-nissan-honda seeriatootmises. Olulised on ka dünaamilised näitajad, mis ei jää, nagu tavaliselt igasugustel "alternatiividel" (ka suruõhuauto oma lärmiga), millegipoolest maha olemasolevatest autodest, vaid isegi ületavad neid. Ja mis peamine - masside ootused mingigi leevenduse leidmiseks kütusehindadele on ülisuured. Üsna kindel on, et barrel lööb 150 dollari piiri üsna peatselt, mis kruvib odavama kütuselahenduse ootusi veel kordades üles. Seepärast ootangi EV autodest hitti (on ka puhtalt emotsionaalseid ajendeid, näiteks entusiastide tehtud EV kiirendusvõime 0-100/2,5sek, lüües sellega isegi bugatti 1000hj looma).

    Kuid peamiseks motivaatoriks ikkagi barreli hind, mis oli aastal 1998 veel keskmiselt 12 $ (sõnadega: kaksteist taala) barrel !!!
  • Kes autonäitusel ei käinud ja sellest masinast juhuslikult rohkem ei tea, siis võtke ette ZEV Smiley tutvustus viimases Autolehes ja mõelge rahulikult, kas te oleksite ikka nõus seda neljarattalist rollerit väikeauto hinnaga soetama?
    Olematu turvalisus (isegi ABS ja juhi turvapadi puudub, muudest lisadest rääkimata) ja mugavus koos kaasliiklejaile jalgujäämisega tähendab seda, et tegelikult selliseid autosid saab kasutada üksnes suveperioodil ning esialgu on naftabarrel ikka piisavalt odav.
    Masside ootused on suured, kuid see on ohtlik. Kõrgekskruvitud ootuste järel on ka pettumus kiire tulema.
  • tekib küsimus, milleks see väike 4-runner vajalik on? arvan, et siiski see bimbokultuur koos suurte 4-veolistega šhoppingul käia- saab meil varsti läbi. Väikest autot on ka võimalik turvalisena ehitada.
  • Just nimelt. Ainult et elektriauto eelised sisepõlemismootori ees on ennekõike väiksemate autode puhul. Kuid klassikaline otto- või diiselmootoriga väikeauto võrdse mugavus- ja turvavarustuse juures on elektrimobiilist liiga palju odavam, et naftahind 130 dollarit barrelist kedagi eelistusi muutma sunniks. Eriti meie põhjamaa kliimas. Siin elektrimobiil veel niipea läbi ei löö (eeldusel muidugi, et naftatootmises mingit globaalset jama ei tule).

    Hoopis olulisem nafta hetkehinnast on viimasel ajal toimunud globaalne muutus inimeste teadvuses. Ollakse hakanud olemuslikult mõistma ja tunnetama, et alla saja dollari barrel on igaveseks ajalugu. Selle teadmise jõudmine alateadvusse võttis paar aastat aega (isegi ruttu), aga teist otsa pidi on tänu sellele tee säästuautodele valla. Kui nüüd elektri salvestamise tehnoloogia ka veel kunagi järele jõuaks...
  • Põhjamaades kindlasti see kiiresti kanda ei kinnita (kuigi seeriatootmise EV'd on mõeldud opereerima kuni -25C). Aga küsimus oligi rohkem trendis - kahe aastaga veel midagi ei juhtu, aga kui esimesed EVd on seeriatootmises, hakkab jää murduma. Murdumise kiirus oleneb siis juba barreli hinnast. Seeriatootmine on lihtsalt tähtis punkt ühel põhjusel - EV autod ilmuvad siis esmakordselt välja korralikena - mugavusvarustus ja dünaamilised näitajad samad/paremad mis tavalistel autodelgi. Enne seeriatootmist eksisteerinud katsemudelid on loomulikult mingid alumiiniumraamile ehitatud suvakastid, mis lähevad korda ainult keskkonnafriikidele.

    Aga kui kellelgi on veel ideid, milliseid antud temaatikaga seotud ettevõtteid silmas pidada ja investeerimise mõttes luubi alla võtta, andke head nõu :) Ise arvan, et 5-10 aasta perspektiivis võib siin teha kasulikke liigutusi.
  • Üks H.Ford igatahes likvideeritud:Professor Farrell "was working on batteries that would go into the plug-in hybrids..." ...report commissioned by Gov. Arnold Schwarzenegger. Pisut fantaasiat ja uus filmistsenaarium tulemas?
  • http://auto.delfi.ee/autondus/world/article.php?id=18991050&l=wauto

    ja siit üks uudis isetegijatele, eriti škoda fännidele.
  • Velikij

    kui ykspäev hiinlased ostustaks et neil on sama palju autosid vaja kui ameeriklastel ma arvan et küll ostaks me kõik endale selle ZEV Smiley või misiganes asja mis liigub ilma naftata. :)
  • ZEV Smiley ja muud EV-d nüüd ka Eestis kohal ja igaüks kel huvi saab neid uurida-puurida-tellida
  • Counterfeit Smart FourTwo Factory In China

    Hiina kvaliteet ja tootmise tehnilise tase on muidugi muljetavaldav, kõva kodu-tuuneri kräpp. Pakun, et isegi mossega kokku põrgates ei jää sellest käkist midagi järele, lisaks on võimalik tagantsissesõidu korral saada akuga neerudesse........
  • Nonii, ka google innovaatikagrupp on teema käsile võtnud:
    http://www.google.org/recharge/faq.html

    btw. Mis EVd siis eestis kohal on ja millistes salongides?
  • Ja veel: Kui kellelgi on ideid, kuidas eesootavasse autovahetuslainesse investeerida, siis palun pritsige need siia foorumisse!
  • Ma täpselt veel ei teagi, mis füüsiliselt kohal on, sõber toob neid hiinast. Järgmine nädal ise näen mis ära tuli, salongi veel pole
  • Üks idee on, et tuleks osta 2 jalgratast, need külgepidi kokku ehitada. Istmed neljale inimesele ja pedaalid neljale inimesele ning pole vaja ei mootorit ega bensiini. Tuleb välja mõelda lihtsalt ülekanne, mis teeb väntamise kergeks ja liikumise kiireks :)
  • Dr.Future,
    eilse äp tagakaanel oli ZEV motorsi esindatav ZEV Smiley, eestis registris ja puha kuna EL on müügiloa andnud, auto näeb välja nagu täpselt nagu minu 09.56 kommis viidatud võlts-smart..........päris hirmus võib sellega siinses liikluses liigelda, mõni land-cruiseri mees võib sust üle sõita kui pidama ei saa. www.zev.ee

    kusagil kindlasti on mingi tabel kus loetletud EU müügiloaga elektriautod, kuid näit. UK-s levinud G-Wiz on täpselt sama pehme käkk, kui youtubest crashtest videot vaadata.
  • Ja kui keegi õpetaks, kuidas siia pilti saaks kleepida, on üks sarnane näide veel tuleviku kohta
  • Suht kindel on, et need akudega plekk-künad küll mingit revolutsiooni ei tee:) Kui müüdaks 30kkrooni eest, siis ehk ostaks. Tuleb ikka oodata Chevy Volti, Prius Plug-Ini vms. eurooplasele sobivat masinat, millel on ka arvestatav dünaamika + kõik mugavused.

    btw. Teslamotorsis töötav Ian Wright arendab ka omal käel elektriautot Wrightspeed X1 ja on valmis saanud esialgse katsemudeli, mille jõukatsumist Porsche ja Ferrariga võib näha siin: http://www.youtube.com/watch?v=OXqYbNEiW0Y
  • Panna elektri pealt juhitav sõiduvahend, mis on sisuliselt kart, võistlema kõigi mugavustega tänavaautoga on umbes sama, mis panna F1, mis on ka sisuliselt kart (ärge näkku lööge), võistlema tänavaautoga. Of-fukcing-course it's going to win.

    That being said, on perspektiivi küll.
  • ai-ai, impendium - ära sa jah, väga patusta F1-le ilunimede leiutamisega. Vaat kui juhtub mõni paadunud vormelifänn asja lugema.....:DD
  • Nõus et kart. A sellist sisepõlemismootoriga kahekohalist karti mis 0-60-0 mph teeb kiiremini kui 1000hj Bugatti Veyron, on suht keeruline kokku panna ilmselt:) Anyway - vahet pole kellel on pikem, tundub et tehnoloogial jumet on, kuna disla on juba kaks korda kallim kui piim:)
  • Kuni akude mahutavus on nii väike nagu ta on, akud on nii rasked nagu nad on ja nii kallid nagu nad on, pole sel tehnoloogial mingit jumet. Täiesti konkurentsivõimetu, ka 130 dollarilise barrelihinna juures.

    Kui ses valdkonnas on mingi tehnoloogiline läbimurre tulemas, on teine lugu. Enne uut Henry Fordi ei tule ja seni jäävad ZEV-d friikide lõbuks.
  • Dr.Future,
    Seesama masin põhineb Ariel Atom nimelisel masinal, millel on vägagi bensumootor, liigub sama kiiresti ja seejuures märksa kaugemale.
  • Akutehnoloogia areneb võrdväärselt arvutiprotsessoritega - seega on meil iga kahe aasta tagant 2korda niipalju mahutavad ja 2korda niipalju kauakestvamad, 2 korda väiksemad/kergemad jne. akud kui antud ajahetkel (hetkel laetakse parimad nanotehnoloogial põhinevad akud 150 miili läbimiseks 10 minutiga, kasutamata aku püsib laetuna üle 10 aasta). Ega ka esimesed sisepõlemismootoriga autod (või esimesed läptopid) polnud oma sünnistaadiumis just keskklassile kohase hinnaga:) Odavaks teeb selle ikka masstootmine.

    Ma pole ka selline keskkonnapede, et eluunistus oleks näha elektriautot ferrarist mööda kihutamas - lihtsalt korralikud dünaamikaparameetrid on aluseks, et sellest masinast üleüldse massiprodukt tekiks. Ka ChevyVolt on ju oma olemuselt kahesüsteemne auto - esimesed 70 kilomeetrit (lühimaa, milliseid sõite on linnainimestel enim) sõidetakse akudega ja seda kogumaksumusega alla 10 eesti krooni. Edasi läheb käima 1liitrine sisepõlemismootor, mis toimib generaatorina ja viib autot edasi veel 650 km ulatuses, kulutades 4,7 liitrit sajale kilomeetrile. Lisades siia juurde kõik mugavused ja edevad dünaamilised parameetrid, ei näe küll põhjust, miks see kontseptsioon peaks läbi kukkuma.

  • www.teslamotors.com

    kiirendus 3.9 sek-sajani
    sõiduraadius ca 400 km

    hind tsipa üle 1 000 000 eek


  • to Dr.Future- ise olen täpselt samadel mõtetel end leidnud
  • Jääb üle ainult küsida, millistel allikatel baseerub väide, et Moore seadus kehtib ka akude mahutavuse kohta? Tegu on erakordselt julge väitega, mille paikapidavuses ma sügavalt kahtlen. Aga ootan viiteid algallikatele.

    Samuti on mõistlik hoida lahus vaadeldavad (nn puhtakujulised) elektriautod ja hübriidsõidukid, sest tegu on siiski põhimõtteliselt erineva kontseptsiooniga.
  • Lahus ei ole neid mõtet kindlasti hoida - algatasin teema, et investeerimise kohta nõu küsida. On üsna selge, et seekordseks Henry Fordiks pole ei GM ega Toyota, kuigi uued lahendused autode osas mõlemal väljatöötamisel. Jutt käib kõikide nende hybriid-puhasEV autode ühisosadest - akudest. Kogu jutt autodest on ainult väite esitamine - et on juba väljatöötatud tehnoloogia, mille kasutamine on antud hetke tehnoloogiast üle 10 korra odavam, pakkudes samu mugavusomadusi ja rahuldades autojuhti igast otsast samaväärselt olemasolevate masinatega. Uue tehnoloogia hinna langemine keskklassi orbiiti on ainult masstootmise küsimus. Seetõttu on tõenäoliselt autotööstus vahetamas senist tehnoloogiat uue vastu ning see pole ulme vaid järgneva 3-5 aasta küsimus.

    Seega võiks algse küsimuse uuesti korrata - kas keegi on teemat lähemalt uurinud ja teaks, millistesse firmadesse panustada?
  • Täiesti reaalne ja edukas firma ongi ju see eelpool mainitud Tesla Motors. Praegu küll tegemist ainult premium klassi roadsteri tootjaga, aga juba 2008/2009 aasta lansseeritakse BMW 5. seeria tüüpi keskklassi auto ca 30 000-40 000$, hilisemas tulevikus 2010-2012 juba low end klassi autod. Arvestades seda meeletut nõudlust, mis praeguses majandussituatsioonis juba selle 1MEEK roadsteri vastu on pole raske arvata, mis juhtub kui odavamad/tavalisemad mudelid välja tulevad. Tegemist siis täiselektriliste autode tootjaga, Silicon Valley startup 2003 aastast.
  • http://www.progressiveautoxprize.org/auto/prize-details/teams

    autode x-prize'i (100 mpg) püüdjad, iga tiimi taga on ilmselt mõni firma kelle tehnoloogiat kasutatakse ja kellest mõni on noteeritud ehk koguni
  • Sellest foorumist jääb mulje, et nafta ainus reaalne alternatiiv on elekter. Kuigi biokütus on viimasel ajal muutunud pigem sõimusõnaks, ei tasu seda veel maha kanda. Et keegi arulage hakkas seda nisust ja maisist kütust tootma, ei tee ideed kui sellist veel halvaks. Kuigi see allolev video on selgelt biased, ma arvan, et biokütustest saab ühel või teisel moel asja.

    http://www.youtube.com/watch?v=SpaKlyyGJLU

Teemade nimekirja