LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

diisli hind

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Vaatasin sellist linki ja tekkisid mõtted: http://finance.yahoo.com/q/bc?s=USO&t=1y&l=on&z=m&q=l&c=
    Barreli hind on langenud tippuga võrreldes macro 40% ja saavutanud 2008 aasta alguse taseme kus jaeketis oli diisli hind 13 eeku siis praegune hind 18 eeku on vaid 15% langenud tipuga võrreldes. Kuna inflatsiuooni üheks teguriks on kirjeldatud maailma turul kõrget kütusehinda siis miks seda praegu ei korrigeerita jaekettides . See annaks olulise leevenduse majanduses ja majandamises.
    Kas oskab keegi kommenteerida või peavadki kütusefirmad praegu pidama pidu kui on katku aeg ?
  • Küll need kütuse hinnad ka alla tulevad, turg määrab hinna.
  • Asi ka selles, et riik pani vahepeal aktsiisi juurde( mingi 1- 1,5 eeki/L) ja juba seetõttu ei saa hind tulla 14.- eeki liiter.
  • mynthon,

    Nafta maailmaturuhinna langust ei saa otseselt võrrelda Eesti jaemüügi mootorkütuste hindadega. Arvestada tuleb valuutaefekti, käibemaksu, aktsiisiga jne. 9. septembril kirjutasin bensiinihindade kohta niimoodi ja sama loogikat saab rakendada diislile:

    "Võtame impendiumi toodud hinnanäite 18.55 EEK/liitri kohta. 18% käibemaksujärgne hind on sel juhul 15.72 krooni. Võtame siit maha aktsiisimaksu 5.62 krooni liitri pealt ning järgi jääb hind 10.10 krooni. Eeldades, et bensiini transport, edasimüük jne on jätkuvalt sama hinnaga (palgainflatsiooni, maarendi inflatsiooni kompenseerivad langevad energiahinnad, mille läbi võidavad bensiini vedavad veokid), siis nafta hinna langus $147st barreli pealt $105/barreli kohta peaks sellest 10.10 kroonises hinnas kaasa tooma 28.5%lise languse ehk hind peaks tanklates vajuma 10.10-10.10*0.715 = 10.10-7.22 = 2.88 krooni ehk 15.67 kroonini.

    Nii, aga see eeldaks nüüd dollarikursi stabiilsena püsimist. Mis aga loomulikult ei ole stabiilsena püsinud. Teeme siis siia kõrvale eestlase jaoks reaalsema arvutuse. Jätame kõik hinnad samaks, kuid arvestame, et dollar on tugevnenud EEKi vastu vahemikus 01.07.08 kuni 09.09.08 tasemelt 9.93 tasemele 11.06. Ehk tugevnenud 11.4%. Seega valuuta muutusega läbi korrigeeritult peaks 95 bensiini hind tanklates vajuma 10.10-10.10*0.715*1.114 = 2.06 krooni ehk 16.49 kroonini.

    Seega jah, teatud hinnalangus on veel võimalik ja tõenäoline, kuid samuti pole midagi kardinaalselt paigast ära, nagu arvutused näitavad."
  • Tänud Joel, mõistlik kommentaar ja samas ka hoiatav. Päris hea ajastus valitsusel lisada aktsiisis juurde kui maailmaturu hinna tipust on tegelikult oluliselt alla tuldud. Tavatarbija seda ju ei vaata ja sellest ka räägitakse vähe. Hoiatav on see, et egas siis need hinnad jää langema. See on ilmselt ajutine korrektsioon ja ilmselt poliitiline. Ehk kui maailmaturuhind peaks uuest taastuma 147$ peale on meie jaeketis number juba siis: 17,79 + kasvand aktsiis1,5 eeku+ 18% = 22,76
    Teine oluline märk on see, et ilmselt siis on 16,50 see alumine piir kuhu üldse on võimalik langeda ehk kui sinna kanti peaks number kukkuma, siis pange aga kõik paagid täis ja ostke pahuteid kuna on paremaks enam minna ei saa.
  • A, miks peaks nafta taas tõusma 147$ peale?
    aga see on juba teise foorumiteema pärusmaa. :)

Teemade nimekirja