Smart Balance (Nasdaq: SMBL) - 2010.a. eelkõige potentsiaal! - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Smart Balance (Nasdaq: SMBL) - 2010.a. eelkõige potentsiaal!

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse


  • Üks huvitav firma:
    Smart Balance (Nasdaq: SMBL) on väike kasvuettevõte USA konkurentsitihedast toiduainesektorist.
    Nišš: funktsionaalsed & südamesõbralikud esmatarbe-toiduained.

    http://www.smartbalance.com/

    Märkimist väärib firma ärimudel. Smart Balance ei tegele ise oma toodete tootmise ega jaotusega, see kõik ostetakse sisse, seega tootmistegevuse ega jaotuse all ei ole vaja raha kinni hoida.
    Peamine rõhk on innovaatilistel toodetel ja nende turundamisel.

    Smart Balance tooteportfellis on rida atraktiivseid ja innovaatilisi tooteid, millega suudetakse edukalt konkureerida globaalsete tegijatega. Näiteks firma võided konkureerivad populaarsuselt edukalt selliste tuntud gigantide nagu Unilever and ConAgra toodetega. Võiete kategooria turuosa on suurenenud 31. järjestikuse kvartali jooksul.
    Samas, ka konkurents võiete segmendis on kõrge ja kasvab ajas kindlasti veelgi.

    Smart Balance brändi all turustatakse erinevaid määrdevõideid, Omega-maapähklivõiet, Omega-küpsetusõli, küpsetusvõideid, Omega-Plus vähese rasvasisaldusega majoneesi, juustu, piima jm. Earth Balance brändi all turustatakse loodustooteid.
    Eesti tarbijad oskavad kindlasti väärtustada asjaolu, et firma tooted ei sisalda trans-rasvu ega n.ö. liigset kolesterooli ja on seetõttu kasulikud südamele.

    Tooteid turustatakse üle kogu USA ja vähesel määral ka väljaspool.

    New Yorkis ja Floridas on kiiresti populaarsust kogunud ka Smart Balance uued vähese rasvasisaldusega, kolesteroolivabad ja vitamiine sisaldavad piimad. Piimade osas plaanitakse üle-USA-list kampaaniat ja müüki.
    Hiljuti omandati Best Life elustiilibrändi õigused toiduainete ja jookide osas ja Smart Balance plaanib alustada selle brändi all võiete ja õlide turustamist, mis ei sisalda hüdrogeenitud õlisid.

    Smart Balance müügikäive on jõudsalt kasvamas: 2005 oli see $99M, 2008 juba $222M.
    Võlg oli Q3-2009 seisuga $61M, seda on viimastel aastatel vähendatud rohkem kui poole võrra. Firma positiivne vaba rahavoog võimaldaks maksta võla ära ca 1-2. aastaga.
    Analüütikute konsensus ootab EBITDA kasvu 166% sel aastal, 16% 2010 ja 28% 2011.
    Hiljuti võeti vastu otsus aktsiate tagasiostu kohta (kuni $25M ulatuses, algusega 2010.a.).

    Firma on maandanud piimahinna muutustega seotud riskid.

    CEO Steve Hughes omab eelnevat korralikku töökogemust toiduainesektorist. Ta on olnud võtmetegija ConAgra, Dean Foods ja Celestial Seasonings brändide tuntuse kasvatamisel. Hughes on juhtinud Healthy Choice brändi loonud meeskonda, mis kasvatas käibe nelja aastaga kuni $1B. Hughes juhtis ka muutusi Tropicana’s, kus õnnestus samuti kasvatada käive nelja aastaga $1B-lt kuni $2B-ni.

    Kuni 2007 kandis Smart Balance nime Boulder Specialty Brands, Inc. Firma loodi toimivate äride ülevõtuks toiduainetööstuses.
    Smart Balance IPO oli 2005, aktsiahinnaks $8. IPO eesmärgiks oli kaasata ülevõttudeks vajalikku lisakapitali. Hetke aktsiahinna $6 juures võib silmas pidada, et see on oluliselt alla IPO, töötajate aktsiaoptsioonide ja mõne firma suurema private equity investori sisenemishinna.

    Smart Balance hetke strateegia on jõuline kasv. Kuna tegemist on kasvuettevõttega, siis ei oma hetke fundamentaalnäitajad võib olla kõige esmajärgulisemat tähtsust. Olulisem on kasvuplaanide realiseerumine, uute toodete edukas lanseerimine, turuosa kasv, brändi tuntuse kasvatamine.

    Mitmed turulolijad on avaldanud arvamust, et on ainult aja küsimus, millal firma saavutab käibe $1B.
    Tipuaegadel, paar aastat tagasi, kohtas aktsia hinnasihte isegi kuni $20-40. Nüüd on ära nähtud mitmed tagasilöögid firma arengus ja tuldud hinnasihtidega maa peale tagasi, kuid potentsiaal jääb!

  • NB!
    Euroopas kehtiva definitsiooni järgi on funktsionaalne selline toit, mille puhul on üheselt tõestatud, et lisaks toitelistele põhifunktsioonidele on tal mingit füsioloogilist funktsiooni parandav toime ja/või mingi haiguse riski vähendav toime. Haiguste ravimine funktsionaalse toidu mõiste alla ei käi.
    Funktsionaalseks saab tavaline toit siis, kui sinna on lisatud teatud tervistavaid komponente. Näiteks niigi väärtuslikest piimatoodetest teeb funktsionaalse toidu probiootikumide lisamine. Lisaks probiootikumidele lisatakse toidule mõnikord kiudaineid, millel on samuti tervistavad omadused seedekulglale ja kogu organismile.

  • Market Cap:______________376M

    30-Sep-09 seisuga:

    Revenue (ttm):____________246M
    Gross Profit (ttm):__________95M
    EBITDA (ttm):_____________17M
    Total Debt (mrq):___________68M

    31-Dec-09 seisuga:

    Total Revenue:____________222M
    Total Operating Expense:____216M
    Net Income:______________-6.97M
    Total Long Term Debt:______75M
  • Smart Balance (NasdaqGM: SMBL) kärpis firma 2010 müügiprognoosi, viidates nõrgale majandusele ja konkurentsisurvele, kuid jääb kindlasks oma pikaajalise kasvustrateegia edule.
    Juba Q1-2010 tulemused olid kehvad, kuid 2010 müügiprognoosi vähendamine nüüd oli vaatamata sellele ootamatu - firma väljavaated on viimase kuu ajaga kahanenud märkimisväärselt veelgi.
    Aktsia väärtus kukkus müügi väljavaadete kärpimise tõttu eile $1.19 ehk 23%.
    CEO Stephen Hughes põhjendas müügiprognoosi kärpimist tarbijate suurenenud hinnatundlikkusega, mis raskendab SMBL premium-toodete müüki. Analüütikud näevad probleemi eelkõige firma n.ö. vanemate toodete (määrdevõided) müügi stabiilses kahanemises. Samas on ka uute toodete müügikasv olnud aeglasem kui oodati. Ettevõte ootab nüüd 2010 müügi kasvu 2-4%, mis on madalam, kui varasem prognoos.
    Samas kinnitab CEO Stephen Hughes, et Smart Balance uue piima turuletoomine ja müügipiirkonna laiendamine on läinud edukalt. Numbrilist kinnitust sellele viimasele ei ole õnnestunud saada.
  • Siiski peaksin eilset kukkumist ülepaisatuks, kuna ettevõte endiselt tugeva juhtkonna käe all tegutsev.
    Õnneks sain 6.20 pealt müdud pea null kasumiga.
    Ise pean hetke hinda väga heaks ja raban siit juurde käputäie.

  • pacific, oleks huvitav kuulda, mis põhjustel arvad, et hind on odav?
    Forward P/E=13?

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon