Tallink Grupp (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink Grupp (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • ...see siis vaid kolm nädalat pärast Q2 avaldamist.
  • Viking Line'i ärikasum (MEUR):

    2016
    Q1: -11,6
    Q2: +1,1
    Q3: +25,3
    Q4: -1,1

    Kokku: 13,7

    2017
    Q1: -17,7
    Q2: +2,7
    Q3: -
    Q4: -

    Kui eelmine prognoos oli siis sisuliselt parem kui 13,7, siis uus prognoos peaks tähendama 13,7 ümber. Arvestades nõrka Q1, peaks siis ikka H2 olema palju tugevam kui mullu.
  • Ehk siis Viking tuli, solkis turu ära Tallinn-Helsingi liinil kütuseröövlist kiirlaevaga ning lasi kokkuvõttes iseendale jalga.
  • Kas hinnasõda ainult selle kiirlaeva pärast tuli, oleks vbl muidu ka tulnud.
  • Viking teenis mullu teisel poolaastal 24,2 MEUR. Sisuliselt oli varem prognoos tänavu teisel poolaastal teenida "rohkem kui 28,7 MEUR". Nüüd on prognoos teenida teisel poolaastal "umbes" 28,7 MEUR.

    Ühesõnaga, kummaline et sellist "kasumihoiatust" tuli sel ajal. Mu vandenõuteoreetiline mõtlemine küsib, kas neil on äkki huvi rääkida nõrkadest tulemustest, kuigi tulemused on tegelikult paremad kui mullu. Põhjus võiks olla saavutada mõne laeva (FSTR?) head prahtimishinda. Küll on ka kuuldusi, et FSTR on omaniku poolt juba müüdud, ehk raske teada mis toimub.
  • stefan

    Ühesõnaga, kummaline et sellist "kasumihoiatust" tuli sel ajal. Mu vandenõuteoreetiline mõtlemine küsib, kas neil on äkki huvi rääkida nõrkadest tulemustest, kuigi tulemused on tegelikult paremad kui mullu. Põhjus võiks olla saavutada mõne laeva (FSTR?) head prahtimishinda. Küll on ka kuuldusi, et FSTR on omaniku poolt juba müüdud, ehk raske teada mis toimub.


    Tallinkiga kontekstis võiks mõelda vandenõuteoreetiliselt, et selle kasumihoiatuse mõte võiks olla torpedeerida Tallinki müügiprotsessi. Võiks spekuleerida, et poleks Vikingile vaja veelgi tugevamat omanikku omale konkurendiks praeguste asemel. Et kui õnnestuks tekitada tunnet potentsiaalsel ostjal, et siin turul pole nii head teenimisvõimalused, siis võiks pakkumine osaluse eest jääda madalamaks, kui müüjad soovivad ning lõppkokkuvõttes võiks tehing jääda tegemata. Karistada ei saaks kuidagi Vikingit, et oldi konservatiivsemad, kui tegelikult välja tuli.
  • Kui Vikingil on vaja strateegilises plaanis korraks näidata kehvemat tulemust, siis see saab ka nii olema. Mõned ühekordsed kulud ikka leiab, mida saab koheselt kajastada.
  • Helsingi sadama augustistatistika avaldatud. Reisijate arv Hel-Tal: 917->932 tuhat yoy. Tallinki oma 521->493 tuhat. Tallinki turuosa seega 53% (mullu 57%). Juulis samuti 53 vastavalt 57.
  • "Tallink on väga alahinnatud aktsia" baseeruvalt hiljutisele artiklile. Börs - müügipaanika :D
  • Viimase nädalaga on kogu kasum ära söödud, kui langus jätkub hakkab miinust kogunema. Igatahes stopp valmis.
  • Q3 on nüüd siis möödas, kuidas yoy-muutused on, ja kuidas nad olid Q2s. Siin mõned võrdlused:

    Reisijad
    Eesti-Soome
    Q2: +2,0%
    Q3: -5,3%

    Rootsi-Soome
    Q2: +7,1%
    Q3: +1,8%

    Kaubavedu:
    Eesti-Soome
    Q2: +10,4%
    Q3: +11,0%

    Soome-Rootsi
    Q2: +2,4%
    Q3: +13,7%

    Sõiduautod
    Eesti-Soome
    Q2: -3,4%
    Q3: -11,3%

    Väiksemate segmentide kohta võib tõdeda, et liikluses Eesti-Rootsi on Q2 ja Q3 suht sarnase kasvuga. Rootsi-Läti puhul on kaubavedu palju parem yoy Q3 kui Q2.
  • Parandus: võrreldused->võrdlused

    Q2 oli siis Tallinki kasum 22 MEUR võrreldes 10 MEUR-ga eelmisel aastal.

    Q3 2016 oli Tallinki kasum enne makse 42 MEUR.
  • stefan
    Q3 on nüüd siis möödas, kuidas yoy-muutused on, ja kuidas nad olid Q2s. Siin mõned võrdlused:

    Reisijad
    Eesti-Soome
    Q2: +2,0%
    Q3: -5,3%

    Kaubavedu:
    Eesti-Soome
    Q2: +10,4%
    Q3: +11,0%

    Sõiduautod
    Eesti-Soome
    Q2: -3,4%
    Q3: -11,3%


    Tulud Eesti-Soome liinil 2016->2017:

    Q2: 92,7 MEUR -> 95,5 MEUR (mahud: reisijad +2%, kaubavedu +10,4%, sõduautod -3,4%)
    Q3: 103,1 MEUR -> ? MEUR (mahud: reisijad -5,3%, kaubavedu +11,0%, sõiduautod -11,3%)

  • stefan


    Tulud Eesti-Soome liinil 2016->2017:

    Q2: 92,7 MEUR -> 95,5 MEUR
    Q3: 103,1 MEUR -> ?



    -> 98-99 MEUR?

  • Kas keegi oskab öelda, kes viimase kuu jooksul suurim müüja on olnud?
  • Septembri suuremad müüjad:
    8. STATE STREET BANK AND TRUST OMNIBUS ACCOUNT A FUND NO OM01 12 351 379 -1 642 988
    SWED'i 3 pensionifondi kokku -170 893
    77. SWEDBANK AB / SW RETAIL CLIENTS 296 751 -166 373
    50. STATE STREET BANK - WEST CLIENT - TREATY 985 464 -123 484
    33. CITIBANK (LONDON)/ KUWAIT INVESTMENT AUTHORITY 2 085 652 -100 000
    24. CITIBANK ( NEW YORK) / GOVERNMENT OF NORWAY 2 965 182 -95 466
  • nier
    Ain lubab suurt investeeringut.http://www.aripaev.ee/uudised/2017/10/05/hanschmidt-lubab-uut-suurt-investeeringut Teatavasti otsib AirBaltic investorit?

    Nordicas on ju ka Tallinki omad joped pukis?
  • Siit on raske aru saada, kas need võimalikud uudised uue investeeringu kohta puudutavad Tallinkit või ainult Infortari. Muidugi hea oleks näha kui nad paneksid praeguses olukorras oma potentsiaali rohkem Tallinki arendamisse.
  • Nukker hooaja lõpp Viking FSTRile. Palju tühistamisi viimastel nädalatel, ja nüüd lõpuks kõik väljumised homsest kuni pühapäevani, ehk hooaja lõpuni, tühistatud.

    Hetkel ta on teel Tal->Hel vähendatud kiirusega, ehk hilinemisega.
  • Eks sellist tüüpi kiirlaeva liinile toomisega on riskid ette aimatavad. Sama tüüpi laevad on siin juba olnud ja liinidelt lahkunud.
    Ega ilmaasjata Tallink klassikaliste lahenduste juures ei püsi.
  • TLN ümber usin toimetamine, ostuhuvi korralik, 1,09-le tekkinud tugev ostuäär! Kas on uudiseid tulekul või ostetakse TLN Q3 häid tulemusi. Viimased on eriti head Viking Line 'i rohkem kui kesise tulemuse taustal... Mis saab Viking Line íst:)
  • Eckerol varajane Black Friday, kõik piletid 1€'ga reisimiseks kuni 14.2.2018, huvi nii suur, et koduleht on pool päeva maas juba...
  • Konkurentsimaastik on jälle muutumas Soome lahel. Alates esimesest jaanuarist hakkab Eckerö Finlandia tegema kuus reisi ööpäevas kuus päeva nädalas (praegu kolm päeva nädalas). Tallinnast saab olema hommikuväljumised kell 06:00. Helsingist saab olema õhtuväljumised kell 21:40. Ehk võrreldes praeguste ööväljumistega (Tallinnast vaid autoga/veoautoga) tekib korralik võimsuse kasv liinil.

    Omaette küsimus on kuidas Viking Line jätkab pärast FSTRi. Neil juba kogu 2018 aasta graafik olemas vaid XPRS-ga, samas on varem öeldud, et otsitakse aastaringseid lahendusi XPRSi täiendamiseks.
  • ...ja Tallinna Sadama A-terminal mis avab hetkel hommikuti kell 06:00 peab ilmselt olema avatud juba kell 04:00 vms.

    Samas, viimane Finlandia saabumine saab tänase 00:45 asemel olema 23:50.
  • ...ja siit ilmselt ka põhjus miks Eckerö müüb täna Black Friday pileteid hinnaga 1 EUR.
  • NRD kliendid jätkuvalt agresiivselt TLN ostmas. Ostuäär juba 1,13. Kusjuures olen märgnud NRD kliente ostupoolel juba pikemat aega. Stefani viidatud Eckerö käik konkurentsi tihendav, ent kas see võib tähendada ka seda, et Vikingi FSTR jäi vaid ühe hooaja ürituseks (=luhtaläinud katseks). Turgu võttis, ent kasumireale ei tulnud sealt midagit. Ja kaua suudab ja millele tugineb, et Linda Line ikka kestab... Usun, et mingi suurem muutus meid lähiaastal ees ootab. Kui vaid teaks mis see on:)!
  • Tallink'i börsiteade, seda boonust siis ei maksa loota rohkem:

    "Soome Kõrgema Kohtu otsus veeteetasude vaidluses Soome riigi vastu.

    8. detsembril 2017, tegi Soome Kõrgem Kohus otsuse veeteetasude vaidluses Soome riigi vastu AS-i Tallink Grupp ja tema kontserni ettevõtte AS Hansatee Cargo poolt Helsingi Apellatsioonikohtu 8. augusti 2016 otsuse vaidlustamise osas.
    Vastavalt Soome Kõrgema Kohtu otsusele ei rahuldatud meie esitatud kaebust, tagastamaks laevaomanikele aastatel 2001-2004 liigselt võetud veeteetasud koos intressidega."
  • Samast artiklist:
    "Tallinki turuväärtus on 743,6 miljonit eurot.
    Uudise peale kerkis Tallinki aktsia Tallinna börsil 3,6 protsendi võrra ning käive läheneb 500 miljonile eurole."

    Äge - kahe aasta Tallinna börsi käive tehtud. Soovitaks uudist parandada.
  • Juba parandati, aga "Võimalike uute osanikena nimetatakse Suurbritannia infrastruktuuriettevõtteid Terra Firma, Arcus Indrastructure [sic] Partners ning First State Investments." loetletud firmad ei ole IMO infrastruktuuriettevõtted nagu seda sõna tavaliselt mõistetakse (vt. vee- ja küttefirmad, Elering) vaid private equity investorid.
  • Mis hinnaga üle võetakse siis? Kuhu aktsia tüürib? :)
  • Kui Tallink ära ostetakse, siis millistesse aktsiatesse raha liigub? Või hoopis bitcoini?
  • See on 100% äripäeva spekull. Te ei leia, et sellel on kergelt turumanipulatsiooni maik juures?

    Olen sellistel puhkudel mõelnud, et miks küll ei ole välja kujunenud mingit eetilist praktikat oluliste uudiste osas. Et kui meedial on uudis käes, siis minnakse kõigepealt börsiettevõtte investorsuhete juurde, saadakse kinnitus, et jutul võib olla tõepõhi all ning lansseeritakse uudis üheskoos. Kokkulepe võib olla, et väljaande saab selle uudise esimesena vms. Või siis reguleerigu seda siis ajakirjanduse hea tava, või seadus, mis seab tingimused börsiettevõtete uudiste avaldamisele või väljaande ja börsiettevõtte vaheline leping. Vastasel korral on see manipulatsioon.
  • Päris 100% Äripäeva spekull ja ämber ei ole. Äripäev on siin tegelikult Mergermarketi hommikuse uudise ülesse korjanud. Mergermarketi uudis muutmata kujul:

    Tallink Grupp sale moving to active stage

    The sale process of Estonian maritime transportation group Tallink Grupp [TAL:TAL1T] is progressing to an active stage, two sources briefed on the situation, and two bankers following the situation, said.

    Information memorandums (IMs) have already been circulated, the first source briefed and a banker following said. Non-disclosure agreements were already signed, the second banker added.

    It will be clear towards the end of January which bidders are proceeding to due diligence phase, according to the second source briefed. Indicative bids are expected on 25 or 26 January, the first source added.

    EUR 743.6m-market cap Tallink announced in July it had mandated Citigroup Global Markets as its financial advisor to explore potential strategic options for the company. These could include attracting new core investors, potentially leading to some of the existing shareholders divesting their shares voluntarily, or through a mandatory takeover offer, the company said at the time.

    Tallink and Citigroup declined to comment.

    The sale process of Tallink runs on a very similar timeline to German-Danish ferry operator Scandlines, the first source briefed added. This news service reported earlier this month, citing sources, that IMs for Scandlines are expected in January, while the process is being led by Rothschild. Some of the same bidders are expected to consider bidding in 3i Group’s sale of Scandlines as a better asset than Tallink, since it has been in private equity hands for 10 years, the first source briefed said. Tallink, on the other hand, still has significant operational improvements to be made, the source added.

    Tallink is generating significant interest among both financial and strategic players, both sources briefed said. Logical bidders for Tallink would include classic infrastructure funds such as UK-based Terra Firma, Arcus Infrastructure Partners, First State Investments or the US-based Morgan Stanley [NYSE:MS], the first source briefed added.

    Terra Firma, Arcus, First State and Morgan Stanley all declined to comment.

    Tallink reported revenue of EUR 938m in 2016, down from EUR 945m in 2015. Its EBITDA stood at EUR 149m in 2016, down from EUR 181m in 2015. Its net profit was EUR 44m last year, compared to EUR 59m in 2015.

    The company operates a fleet of 14 vessels and provides leisure and business travel, and sea transportation services in the Baltic Sea region. It has a EUR 1.5bn asset base and employs around 7,000 personnel.

    The largest Tallink shareholder is Estonian investment holding Infortar with a 38% stake, followed by Baltic Cruises Holding with 16.1% and Baltic Cruises Investment with a 5.5% stake. Baltic Cruises Holding and Baltic Cruises Investment, together with another of Tallink’s shareholders Citigroup Venture Capital International Growth Partnership (Employee) II L.P. (2.1% stake), announced in July that they had agreed to sell a proportionate percentage of their investments together in any deal. The Citigroup Venture fund granted the Baltic vehicles a right of first refusal on any outside share sale.

    by Philippa Wilkinson, Agne Mazeike and Kasper Viio
  • Mr. Mooney
    Päris 100% Äripäeva spekull ja ämber ei ole. Äripäev on siin tegelikult Mergermarketi hommikuse uudise ülesse korjanud. Mergermarketi uudis muutmata kujul:


    Ai krt. Ja artiklis on "Äripäeva teada on Tallink alustanud läbirääkimisi ülevõtjatega ". No comments, spekull ikkagi. Seda enam tuleks sellist asja kontrollida investorsuhetest. Ja investorsuhted ütlevad, et "keep it on hold". Mis muidugi kollasele arjakirjandusele ei mõju.

    Lisaks on artiklis kirjas, et "Asjaga seotud kahe pankuri sõnul" ... mis muidugi paneb igasugused kellad ja tuled vilkuma ning ma hoopis pakuks, et sellise lekke peale võib tehing koguni ära jääda, edasi lükkuda, struktuur muutuda jne. Varemgi selliseid asju nähtud.
  • Omaette küsimus, kas pea 1:1-le tõlgitud (well, proovitud) loo juures tõesti mingit viidet ingl.k. algallikale ei peaks olema, plagiaat/vargus põmst ju. Suht kindel, et see vigaselt tõlkinud ja hiljem parandanud tüüp kelleltki ise mingit kommi ei saanud, vast ei küsinudki.
  • Rinja,
    Kes viimasel ajal ostab ja müüb Tallinkit?
  • Tallinki turuväärtus on aktsia eilse sulgumishinna järgi 784 miljonit eurot. Kui Tallink müüaksegi, saab tehingu suurus olema ligi miljard eurot.
  • Detsembri suuremad ostjad ("vana" hinnaga siis veel):
    6. NORDEA BANK AB FINLAND BRANCH-NON-TREATY CLIENTS 14 468 963 +1 052 614
    49. Gamma Holding Investment OÜ 1 041 742 +1 000 000
    68. eraisik (leedu) 445 000 +290 000
    51. STATE STREET BANK - WEST CLIENT - TREATY 1 003 320 +108 506
    18. DANSKE BANK/ FINNISH CLIENTS HOLDINGS 4 027 212 +102 792

    Ja müüjad:
    14. BNYM AS AGT/CLTS 5 155 755 -465 052
    25. SEB UCITS V - Finnish Residents 2 727 034 -154 382
    34. AB SEB BANKAS 2 011 502 -199 466
    27. J.P.MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A/ JPML SA RE UCITS CLIENTS ASSETS 2 669 405 -83 288

    REDIT INVEST SIA 0 -300 000
    JPMORGAN CHASE BANK, NATIONAL ASSOCIATION ON BEHALF OF FINNISH RESIDENTS 0 -103 092
  • 49. aktsiad mu meelest lihtsalt LHV konto vahet liikunud. Põhiline aktsiahuviline (või huvilised) ikka selle NORDEA BANK AB FINLAND konto all peidus. Toimetab nagu kult rukkis...
  • spekuleerides, et läheb diiliks... mis võiks olla hind, millega Tallink börsilt ära viiakse, kas book value per share (madalam, kõrgem?)?
  • On olemas sihuke tore määrus: https://www.riigiteataja.ee/akt/12919092 (algviide VPTS § 183)

    § 2 lg 2 p5:
    5) ostuhind ei ole madalam kui aktsia bilansiline maksumus (väärtus).Kauplemispäev käesoleva määruse tähenduses on päev, mil kauplemissüsteem on avatud tehinguteks.


    Ma saan aru nii, et lisaks muudele kriteeriumitele peab ülevõtmispakkumise puhul pakutav hind olema vähemalt bilansiline väärtus. Iseasi, mis see väärtus tol hetkel on.

    Aga sellest ilmselt ka need spekullid 1.25€ ümber ÄP-s jne.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon