Tallink Grupp (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink Grupp (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Reisijate arv on kaua kasvanud, aga Tallinki 58% turuosa Hel-Tal liinil on väga raske veelgi kasvatada. Nagu siiin juba arutletud peaks juba käesoleval aastal see number mõned protsendipunktid võrra langema Viking FSTR tõttu.

    Kaubaveo kohta on samamoodi nii, et kasv on endiselt fantastiline, ja seal Tallink on veel tugevamas seisus turuosa suhtes.

    Aga neis tingimustes ikka mingi 3 senti dividendi, ja konkurents järgmisteks aastateks peaks Hel-Tal liinil kasvama. Sellepärast on Tallinki potentsiaal minu arvates mujal.
  • Ega turuosa ei too raha sisse vaid ikka reisijate arv.
  • 3 senti dividendi on tulenenud võlakirjade covenandist (max 50% EPS-st). See covenant aegub koos võlakirjadega 2018. aastal. Omades kõige kaasaegsemat laevaparki turul ei näe põhjust, miks Tallink ei võiks edaspidi välja maksta 75-80% aastasest EPS-st.
  • Igasugune fond mis tahab "stable cash flow" võib küll Tallinki aktsias näha investeerimisvõimalust. Ma isegi arvaksin, et 3 sent/aasta tuleb järgneval kümnel aastal (võrreldes teiste aktsiatega) päris riskivabalt sõltumata nafta hinnast jne. Äri on osa Eesti/Soome elutähtsast infrastruktuurist. Aga ettevõte üle võtta, ja juhtida, see nõuab nii palju oskusi, et väga vähe on need kes seda suudaks. Laevaäri Läänemeres (soomlaste/rootslaste eelistused, alkoholiäri, suhtlemine poliitikutega jne) pole selline asi mille kohta oskused on igal pool maailmas olemas. Äri on nii läbi reguleeritud. Mingi rahavoogu otsivat fond siis pigem vaatab kinnisvaraturu peale.

    Seega, optimistid siin näete midagi, mida mina ei näe.
  • Ma ei saa sellest nutulaulust siin aru. Aktsia hind on kuu ajaga tänaseks tõusnud pea 20% + dividend 3 senti. Kel aktsiaid ja pole valmis edasisi riske võtma, müüge! Sellisest tootlusest kuu ajaga annab unistada. Ja kel pole aktsiaid, neilgi ei tohiks ju mingit muret olla, millega asi lõpeb. Keegi ei sunni ostma, keegi ei sunni müüma.
  • vahurix
    Harige palun rumalat..

    Uudise valguses: http://majandus24.postimees.ee/4184133/tallinki-aktsia-alustas-suure-huppega

    Ükskõik millise variandi realiseerumise korral saab ühel omanikul olema ilmselt üle 50 protsendi Tallinki aktsiatest, mis tähendab, et ta peab tegema ülevõtmispakkumise kõikidele aktsionäridele.


    Miks peab 50% osalust omades seda tegema?


    Huvitab sama teema, saab keegi ehk aidata?

  • edgarD
    vahurix
    Harige palun rumalat..

    Uudise valguses: http://majandus24.postimees.ee/4184133/tallinki-aktsia-alustas-suure-huppega

    Ükskõik millise variandi realiseerumise korral saab ühel omanikul olema ilmselt üle 50 protsendi Tallinki aktsiatest, mis tähendab, et ta peab tegema ülevõtmispakkumise kõikidele aktsionäridele.


    Miks peab 50% osalust omades seda tegema?


    Huvitab sama teema, saab keegi ehk aidata?



    See on (vist) reguleeritud turu nõue.
  • Siik
    edgarD
    vahurix
    Harige palun rumalat..

    Uudise valguses: http://majandus24.postimees.ee/4184133/tallinki-aktsia-alustas-suure-huppega

    Ükskõik millise variandi realiseerumise korral saab ühel omanikul olema ilmselt üle 50 protsendi Tallinki aktsiatest, mis tähendab, et ta peab tegema ülevõtmispakkumise kõikidele aktsionäridele.


    Miks peab 50% osalust omades seda tegema?


    Huvitab sama teema, saab keegi ehk aidata?



    See on (vist) reguleeritud turu nõue.


    Soovitaks küsijatel lugeda Väärtpaberituru seadust.
  • Suure hurraaga ostsin ka portsu Tallinkit 1.08 pealt, hetk enne seda kui ralli lõppes. Nüüd raske maha müüa ning vaikselt kahjum juba tiksub. Eks näeb, kuidas saaga lõppeb.
  • Et edasisi samalaadseid küsimusi vältida, siis vastus tuleneb alljärgnevatest sätetest:

    § 166. Ülevõtmispakkumise tegemise kohustus

    (1) Sihtemitendi üle valitseva mõju otse või kooskõlastatult tegutsevate isikutega koos saanud isik on kohustatud 20 päeva jooksul valitseva mõju saamisest arvates tegema ülevõtmispakkumise sihtemitendi kõigi aktsiate suhtes.

    (2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 sätestatud kohustust ei kohaldata, kui enne valitseva mõju saamist tehti käesolevas peatükis sätestatud ülevõtmispakkumine, või finantskriisi ennetamise ja lahendamise seaduses sätestatud kriisilahendusmeetmete või -õiguste rakendamise korral.
    [RT I, 19.03.2015, 3 - jõust. 29.03.2015]

    § 167. Valitsev mõju

    (1) Valitsev mõju on olukord, kus sihtemitent on kontrollitav äriühing käesoleva seaduse § 10 lõike 1 tähenduses, kusjuures hääleõiguse arvestamisel lähtutakse käesoleva seaduse § 10 lõikes 3 sätestatust.

    § 10. Kontrollitav äriühing ja hääleõiguse kuuluvus

    (1) Isiku kontrollitav äriühing käesoleva seaduse tähenduses on äriühing, mille puhul on täidetud vähemalt üks järgmistest tingimustest:
    1) isik omab äriühingus enamikku aktsiate või osaga esindatud häältest või omab täis- või usaldusosanikuna enamikku häältest;
    2) isik, olles äriühingu täis- või usaldusosanik, osanik või aktsionär, omab õigust nimetada või tagasi kutsuda selle äriühingu nõukogu või juhatuse liikmete enamikku;
    3) isik, olles ise äriühingu täis- või usaldusosanik, osanik või aktsionär, kontrollib üksinda enamikku häältest vastavalt teiste täisosanikega, usaldusosanikega, osanikega või aktsionäridega sõlmitud kokkuleppele;
    4) isik omab äriühingu üle valitsevat mõju või kontrolli või tal on võimalus seda teostada.


    (3) Hääleõiguse kindlaksmääramisel loetakse isikule kuuluvaks:
    1) isikule isiklikult kuuluvad hääled;
    2) isiku jaoks kolmanda isiku poolt oma nimel valitsetavad hääled;
    3) isiku kontrollitavale äriühingule kuuluvad hääled;
    4) hääled, mis kuuluvad kolmandale isikule, kellega isikul on sõlmitud kokkulepe, mis kohustab pooli kooskõlastatud hääletamise teel rakendama kestvat ühtset poliitikat vastava äriühingu juhtimisel;
    [RT I 2007, 58, 380 - jõust. 19.11.2007]
    5) kolmandale isikule kuuluvad ja selle kolmanda isikuga sõlmitud ning vastusoorituse eest häälte ajutist loovutamist isikule sätestava kirjaliku lepingu alusel teostatavad hääleõigused;
    [RT I 2007, 58, 380 - jõust. 19.11.2007]
    6) tagatiseks olevate aktsiatega esindatud hääled, välja arvatud juhul, kui tagatise saanud isikul (aktsiate ajutine omaja) on õigus aktsiatest tulenevaid hääleõigusi teostada ning ta ei ole sellest õigusest isiku kasuks loobunud;
    7) kolmanda isiku kasuks koormatud aktsiatega esindatud hääled, välja arvatud juhul, kui isikul, kelle kasuks aktsiad koormati, on õigus aktsiatest tulenevaid hääleõigusi teostada ning ta ei ole sellest õigusest isiku kasuks loobunud;
    8) isikule tagatiseks antud või isiku kasuks koormatud aktsiatega esindatud hääled juhul, kui isikul on õigus aktsiatest tulenevaid hääleõigusi teostada ning ta ei ole sellest õigusest loobunud;
    9) hääleõigus, mis on esindatud emiteeritud aktsiatega, mida isikul on õigus omandada tema otseselt või kaudselt hoitavast väärtpaberist tuleneva õiguse teostamise või kohustuse täitmise tähtpäeva saabudes tagasivõtmatult või valikuõiguse alusel ja siduva kokkuleppe põhjal vastavalt selle suhtes kohaldatavale õigusele;
    [RT I, 14.11.2015, 1 - jõust. 24.11.2015]
    91) hääleõigus, mis on esindatud isiku otseselt või kaudselt hoitava ning emitendi emiteeritud aktsiatega seotud ja selliste aktsiate omamise või omandamise õigusega sarnase majandusliku mõjuga väärtpaberiga;
    [RT I, 14.11.2015, 1 - jõust. 24.11.2015]
    10) isiku hoiul olevate aktsiatega esindatud hääleõigused, mida isik võib teostada enda suva kohaselt vastavate aktsiate tegelike omanike hääleõiguse teostamise juhtnööride puudumise korral;
    11) hääleõigused, mis on esindatud aktsiatega, mis on isiku kasuks koormatud rendiga;
    [RT I 2007, 58, 380 - jõust. 19.11.2007]
    12) hääleõigused, mida isik võib aktsionäride spetsiifiliste juhiste puudumise korral teostada oma parima äranägemise kohaselt talle antud volituse alusel.
  • Käive oli eile suur, mis tähendas et ka siseinfot omajad kindlasti müüsid, seega võib oletada, et kokkulepitud hind on kuskil €1.1 peal, see hind käis ka 4 aastat tagasi läbi kui Infotar Citibankiga sahkerdas.
  • Uudis jooksis ka läbi nüüd AK'st ja mitmed tegelased võtsid sõna antud teemal. Lõiku saatest näeb siit.

    Arvamus on, et Infotar ja Citi Group müüvad, millele võiks viidata ka eelnevalt avalikustatud teade aktsiate vabalt võõrandamise kohta. Lisaks, võib Superfast laevade müük olla seotud tehinguga, et puhastada bilanssi.

    Disclaimer: Ei oma, lihtsalt hoian asjal silma peal. Interesting times ahead!
  • Eile käisin jälle Viking FSTR tulekut ja minekut Tallinnas vaatamas (kell 14:45 ja 15:30). Autotekk oli lihtsalt täitsa täis mõlemas suunas, ja ilmselt on Vikingi mahud suures plussis ka juulis. Tõsi, Tallinki juuninumbrid olid ka tugevad Hel-Tal liinil, ehk sõiduautode arv oli eelmise aasta tasemel. Aga nüüd pole enam nii lihtne aru saada kust kohast kõik autod tulevad, ega Aasia turistid ei tule autoga. Seega on ka variant selline, et käib hinnasõda, mis avaldub kasuminumbrites pärast Q3. Arvan, et mõned Vikingi sõiduautod sõidavad lihtsalt maale, ja tagasi sama laeva pardale alkoholi ostmiseks. Landgångeni foorumis on ka räägitud, et sellist låhikruiisi võimalust on nüüd olemas.
  • Huvitav hüpe Tallinkis toimus 3. juuli - 14. juuli kui pealtnäha ilma uudiseta toimus liikumine 0.91 => 1.00 EUR.



    Pärast seda 19.07 tuli siis "strateegiliste võimaluste leidmise" uudis, mis lennutas hinna 1.08 EUR peale.

    Vaatasin huvi pärast, et kes olid selle 0.91 => 1.00 hinnaliikumise taga perioodil 3. juuli - 14. juuli:



    Huvitav on, et suurim müüja ehk Pärdiklill OÜ on siseringis olev Kalev Järvelill.
  • No näed siis, leedripuuvanal /A. Elder/ on jumala õigus, et mõned aktsionärid ükskõik kus maal, ükskõik mis aktsias teavad alati rohkem kui ülejäänud. Nii ka siin.
  • See tehingu registreerimine ei ütle mitte midagi, see on formaalsus. Aga pärdiklill võis lihtsalt OÜ-tamise lõpetada ja viia aktsiad portfellihaldurile. Ja haldur ostis juurdegi.
  • Nohnii, siin on kogu lugu kuidas toimetada, et jõua Helsingist Tallinna ja tagasi nelja tunniga:
    https://www.vikingline.fi/valitse-matka/risteilyt/helsinki-tallinna/paivaristeily/pika-preorder/

    Inovaatilisus Soome lahel :-)
  • ...ja nii palju siis Soome alkoholipoliitikast.
  • Sisuliselt:
    "Ärge lahkuge sadamast. Meie paneme alkoholi teie auto sisse (vähemalt 250 EUR eest) ja teie sõidate kohe tagasi!"
    :-D

    Eleringi kaart näitab elektri sisse ja väljavool üle piiride. Midagi sarnast võiks teha alkoholiga Läti piiri ja Tallinna sadama kohta. Estlink 3 võiks äkki ehitada.
  • stefan
    Sisuliselt:
    "Ärge lahkuge sadamast. Meie paneme alkoholi teie auto sisse (vähemalt 250 EUR eest) ja teie sõidate kohe tagasi!"
    :-D

    Eleringi kaart näitab elektri sisse ja väljavool üle piiride. Midagi sarnast võiks teha alkoholiga Läti piiri ja Tallinna sadama kohta. Estlink 3 võiks äkki ehitada.


    Pigem siis torujuhe Iklast Helsinkisse
  • Täna vahepeal Nordea tilgutas müüki ja nüüd äkki ärkas ja taas tugevalt ostmas, otse ask. Teadupärast oli vastaspooleks KJ müügil ka Nordea.
  • decibel
    Käive oli eile suur, mis tähendas et ka siseinfot omajad kindlasti müüsid, seega võib oletada, et kokkulepitud hind on kuskil €1.1 peal, see hind käis ka 4 aastat tagasi läbi kui Infotar Citibankiga sahkerdas.

    Hiljuti tõstis Swed TAL1T hinnasihi 1,10 EUR peale.
  • rinx
    Täna vahepeal Nordea tilgutas müüki ja nüüd äkki ärkas ja taas tugevalt ostmas, otse ask. Teadupärast oli vastaspooleks KJ müügil ka Nordea.

    "Nordea" tähendab seda, et seal taga istuvad Nordea klientidest aktsiahuvilised, kes tehinguid teevad.
  • ttrust
    rinx
    Täna vahepeal Nordea tilgutas müüki ja nüüd äkki ärkas ja taas tugevalt ostmas, otse ask. Teadupärast oli vastaspooleks KJ müügil ka Nordea.

    "Nordea" tähendab seda, et seal taga istuvad Nordea klientidest aktsiahuvilised, kes tehinguid teevad.

    "Nordea" kui maakler, tehingute realiseerija, ikka jah. Lihtsalt huvitav nüüd jälgida.
  • Huvitav, et suur osa "investoritest" näeb kuskil mingit tonti, et siseinfo jne on tõusu taga juuli algus kuni börsiteade. Mõelge ja kalkuleerige parem järgmistel teemadel:

    - Kui palju Tallink on lagginud enamikke blue-chippe Tallinna ja Balti börsil see aasta? Vähe nimesid, mis kauplesid juuli alguses samas kohas kui 31.12.2016.. ehk ootasid triggereid.
    - 4. juuli hommikul tuli börsiteade juuni reisijate kohta, mis oli super. Aktsia reageeris see päev kokku 1.5 senti. Minu arust oli see börsiteade väärt vähemalt 3-4 senti. Ma olin väga mures, kas nad reaalselt suudavad suurema laevamahu ka ära kasutada. Tõestasid, et juunis nad seda suutsid. See on hea algus.
    - 06.07 börsiteada Citi fondide koostöö kohta - väga tugev vihje, et "miskit kuskil toimub". Reaktsioon 1.7 senti. 2-3 senti on väga fair sellele uudisele, Türgis oleks +10% vähemalt olnud reaktsioon. Kui sina, kallis investor, sellest aru ei saa, on see sinu probleem. Õpi rohkem ja vigise vähem.
    - 12.07 börsiteade 2 Superfast müümise üle. Reaktsioon 1.3 senti. 2 senti enamvähem fair, sõltub isiklikust vaatest et kuidas tegelikult ikkagi hinnata charter-äri. Mis te arvate, kas charter-äri on Tallinki jaoks valik või tagajärg? Unustades otseselt charter-äri väärtuse, oli antud uudis minu jaoks ka teatav kinnitus, et laevad on bookis hinnatud suhteliselt mõistlikult. Seda on ka vahel oluline teada ja annab lisakindlust, kui ettevõte kaupleb alla booki ja omab samal ajal vägagi väärtuslikku brändi ja customer base'i (mida intangibles all pole üles võetud).
    - Baltikumi turg kokku liikus samal ajal 5% (01-19.07), samuti NO NEWS => ehk ligi 5senti, et relative value hoida

    => Kokkuvõttes ütleks, et Tallink liikus isegi liiga vähe enne seda teadet. Isegi kui Citi fondide koostöölepe hinnata väärtusega 0, arvutan ma siin näppudel, et oleks võinud isegi natu rohkem liikuda sel perioodil. Head uudised üksteise järel.

    Rohkem analüüsi ja vähem tonti!
  • http://majandus24.postimees.ee/4185713/tallinki-suuromanik-muus-vahetult-enne-pommuudist-hulga-aktsiaid-ara

    «Kui tuvastatakse asjaolusid, mis viitavad võimalikule reeglite rikkumisele, siis vajadusel algatatakse ka uurimine,» selgitas finantsinspektsiooni kommunikatsioonijuht Lii Müürisepp. «Hetkel ei ole meil asja kohta kahjuks täpsemaid kommentaare anda,» lisas ta.
  • kindsigo
    http://majandus24.postimees.ee/4185713/tallinki-suuromanik-muus-vahetult-enne-pommuudist-hulga-aktsiaid-ara

    «Kui tuvastatakse asjaolusid, mis viitavad võimalikule reeglite rikkumisele, siis vajadusel algatatakse ka uurimine,» selgitas finantsinspektsiooni kommunikatsioonijuht Lii Müürisepp. «Hetkel ei ole meil asja kohta kahjuks täpsemaid kommentaare anda,» lisas ta.


    Ma arvan, et uurida võib, aga pole eriti mõtet. Küll aga võiks juba ilma uurimisele aega raiskamata esitada süüdistuse tuvastatud turuga manipuleerijale Gamma Holding Investmendile. Pole vaja isegi küsida selgitust, niigi on kõik selge. Varasemad kuriteod pole veel aegunudki. Käekiri on sama. Tehingud pool tundi enne turu sulgemist, tõestatud. Tehingud päeva kõrgema hinnaga, tõestatud. Tehingud viimase kuu aja kõrgeima hinnaga, tõestatud. FI sunni osakond kammib praegu palavikuliselt läbi müüjate ridasid ja kui sealt leiab veel Aare Nõgese, oleks bingo. Seekord poleks enam oluline, et oleks otse temalt ostnud, piisaks isegi viimases hädas ka sellest sellest, et ta kasvõi müügiorderi oleks üles pannud, katse, tahtlus tõestatud.
    Kohtule oleks ka juba väikesed soovitused pakkuda. Kui 1. astme kohus leidis ühes teises sarnases kohtuasjas, et :

    "Ning arvestades hetkel valitsevat majandusolukorda maailmas, ei saa kohtu hinnangul ükski mõistlik investor leida, et SKN aktsiat kallima hinnaga ostes teeb ta mõistliku ja hea tehingu. Eriti, kuna ei ole etteteada, millise suuna SKN aktsia tegelikuses võtab."

    .... siis on selgelt näha, et mõistlikud ja ratsionaalselt käituvad, sealhulgas koguni ettevõtte siseinfot omavad investorid pigem ja hoopis müüvad aktsiat, on tõestatud turu manipulatsioon, sest valitsev olukord maailmas ei anna kuidagi aimu ega pole ka ette teada, millise suuna Tallinki aktsia võtab.

    Saadan teid nädalavahetusele veel ühe sügavmõttelise lõiguga samast kohtuasjast, katsuge esmaspäevaks, kui turg taas avatakse, kaineks saada :

    "Samamoodi võib ka kohus kasutada Raja Teele näidet. Näiteks Raja Teele kiidab heaks, et Arno joob kooli territooriumil keelatud jooke, ei maini seda kellegile, andes oma kaudse heakskiidu sellele teole. Samas on seadusandja poolt selline tegevus ju keelatud, mida ühiskond aktsepteerib ning täidab."

    Head nädalavahetust soovib teile ka kindlasti FI
  • No Infortar siin vaevalt alla 7x EBITDA miskit müüb olukorras, kus Tallinkil magus periood algamas (nafta odav, laevastik välja ehitatud, kaks surnud laeva realiseeritud + üks ilmselt varsti veel, võlakoormus optimaalne, Läänesadam välja ehitatud, võimalik nuts tulemas kohtuvaidlusest, Viking amortiseerunud laevadega, Tallinki seos muude Infortari äriprojektidega)

    Hinnasiht 1,5 euri, sellel talvel.
  • Noh ütleme kõigepealt, et Q1 kahjum oli 21 MEUR (eelmisel aastal kahjum 12 MEUR). Tarbimine pardal vähenes (109,4->107,8 yoy), kuigi inflatsioon tõusis, ja teine laev Riia-Sto liinil lisandus.

    Hinnasiht 0,7 EUR sellel talvel.

    ;)
  • Muidugi keegi ei tea mida mõtleb Stena Line, aga varem on nende fookus olnud pigem reisijate ja kaupade vedu, kui selline erakordne kruiisiturism, mis on siinkandis Läänemerel. Hea küll, nad on laiendanud oma reisijate- ja kaubavedu Rootsi-Poola, ja seejärel ka Rootsi-Läti aina rohkem, ehk selles mõttes neil on siin huvi. Ja muidugi on neil olnud kontakte Tallinkiga seoses Superfastidega. Jäi vist ebaselgeks kas osteti optsiooni põhjal, või oli tavaline ost. Aga Stenal on ka selline võimalus, et lihtsalt osta laeva ja panna siia. Ja nii ongi juhtunud, neile tulevad 2019 ma arvan Hiinast neli uut roro-laeva mis on kavas paigutada Põhjaeuroopa. Ehk, et Stena hakkaksid arendama soomlaste "peoturismi" Soome Lahel tundub mulle nagu öeldud ebatõenäoline.

    Selles mõttes oleks loogilisem Soome omanikuga, aga see oleks siis uus tegija selles äris, ja raske on ka sellist potentsiaalset Tallinki ostjat näha. Seoses Silja diiliga küll vist spekuleeriti S-ryhmä kohta.
  • Scandlines/3i Group, P&O Ferries/DP World, DFDS, Vahemere põhjakalda vana (laevandus-) raha....
  • Tallinki üks suuromanik Kalev Järvelill teatas nädalavahetusel Postimehele, et ei ole ettevõtte aktsiaid müünud, vaid kandis need ühelt kontolt teisele.
    http://majandus24.postimees.ee/4187613/kalev-jarvelill-ma-pole-tallinki-aktsiaid-muunud
  • See tähendab ka seda, et Finantsinspektsiooni ei pea informeerima sellisest liigutamisest?
  • decibel
    Käive oli eile suur, mis tähendas et ka siseinfot omajad kindlasti müüsid, seega võib oletada, et kokkulepitud hind on kuskil €1.1 peal, see hind käis ka 4 aastat tagasi läbi kui Infotar Citibankiga sahkerdas.


    BV seisuga 31.03 on ~€1.18/aktsia. Mis need olulisemad põhjused võiks olla, et Infortar müüb alla omakapitali hinna? (jättes kõrvale küsimuse, kas Infortar üldse midagi müüa kavatseb)
  • Hiljuti müüdi paar laeva book value pealt ja see annab tõesti lootust, et ka ülejäänud laevad võivad olla bilansis õiglaselt hinnatud. Siis pole vaja palju fantaasiat uskumaks, et ka aktsia enda väärtus võiks booki kandis olla. Turuosa, brand ja muu tilulilu veel peal selle.
  • Show must go on! Tundub, et Nordea teab asjast rohkem kui meie siin foorumis..On väga aktiivne ostupoolel. Oman, mistõttu hinnatõus mind ei kurvasta!
  • Minu jaoks arusaamatu hinnatõus, aga ostjad meelitavad teineteist. Tsiteerin juhtkonna (minu rõhutused):

    "Juhatuse eesmärk on dividendidena või kapitali tagasimaksena aktsionäridele välja maksta vähemalt 50% kontserni puhaskasumist pikaajalises arvestuses, võttes samas arvesse kontserni finantsseisundit. Juhtkonna hinnangul on lähiaastate väljamaksed vähemalt 0,02 eurot aktsia kohta või rohkem."

    28 veebruar
    ----
    "Nimetatud protsessiga seoses täiendavaid teateid ei esitata, välja arvatud siis, kui see on nõutav või asjakohane. Käesoleval ajal ei ole võimalik kinnitada, et nimetatud protsess toob kaasa mõne tehingu tegemise."
    19 juuli

    =>
    2 senti aastas olete 55 aasta pärast oma raha tagasi saanud.

    Head ootamist!

    ;)
  • Hmm, minumeelest ütleb see, et see on miinimum, ehk "garanteeritud" põrand.
  • stefan
    Minu jaoks arusaamatu hinnatõus, aga ostjad meelitavad teineteist. Tsiteerin juhtkonna (minu rõhutused):

    "Juhatuse eesmärk on dividendidena või kapitali tagasimaksena aktsionäridele välja maksta vähemalt 50% kontserni puhaskasumist pikaajalises arvestuses, võttes samas arvesse kontserni finantsseisundit. Juhtkonna hinnangul on lähiaastate väljamaksed vähemalt 0,02 eurot aktsia kohta või rohkem."

    28 veebruar
    ----
    "Nimetatud protsessiga seoses täiendavaid teateid ei esitata, välja arvatud siis, kui see on nõutav või asjakohane. Käesoleval ajal ei ole võimalik kinnitada, et nimetatud protsess toob kaasa mõne tehingu tegemise."
    19 juuli

    =>
    2 senti aastas olete 55 aasta pärast oma raha tagasi saanud.

    Head ootamist!

    ;)


    Stefan! Mulle meeldivad sinu sisukad kommentaarid ja kahtlemata oled sa asjatundja. Ent mulle meenus, et sa müüsid kogu oma TLN positsiooni veebruaris 2016 hinnaga 0,9, olles juba siis pessimistlik. Ent tegelikkus on olnud midagi muud: arvestades dividendi on hinnatõus veebruarist 2016 - 25%. Ei pea 55 aastat ootama:)! Aga "ostjad meelitavad teineteist", hästi öeldud! Ja loomulikult on neid, kes spekuleerivad. Minagi ostsin täna 1,11-ga küll mittemidagiütlevad 1600 tk. End see vaid 5% lisa minu vanale portfellile! Mängu ilu!
  • gertra
    Ma arvan, et Tallink maksab ilusti keskmiselt 3 senti aastas pikaks ajaks, mis motiveeriks 70 sendist aktsiahinda, minu arvamusel. Ma lihtsalt ei näe rohkemat. Aga tänu sellele, et siin käib vaidlus õiglase hinna ümber saame aina rohkem info, mis on muidugi kõigile hea. Veel üks infokild on 1 juulil jõustunud Eesti uued alkoholiaktsiisid. Kas osa juuni reisijatebuumist Hel-Tal sõltus sellest...
  • stefan
    gertra
    Ma arvan, et Tallink maksab ilusti keskmiselt 3 senti aastas pikaks ajaks, mis motiveeriks 70 sendist aktsiahinda, minu arvamusel. Ma lihtsalt ei näe rohkemat. Aga tänu sellele, et siin käib vaidlus õiglase hinna ümber saame aina rohkem info, mis on muidugi kõigile hea. Veel üks infokild on 1 juulil jõustunud Eesti uued alkoholiaktsiisid. Kas osa juuni reisijatebuumist Hel-Tal sõltus sellest...


    Stefan, miks sa antud juhul arvestad vaid oodatava dividendiga, jättes kõrvale puhaskasumi. TLN P/E on 14. Pole liialt väike, aga pole ka liialt kõrge. Et ma ei näiks ilmatargana, tunnistan, et müüsin ka ise veerandi oma TLN portfellist selle aasta kevadel (kuskil 0,95 eur tükk). Mõjutatuna enim Viking Line agressiivsest tulekut Tallinn-Helsingi liinile.
  • Edasi spekuleerimiseks:

    Me võiksime siin ka küsida: Kes on üldse Baltic Cruises? Väidetavalt on selle omanik Caymani saartel registreeritud firma. Kas pole ehk lihtsalt nii, et see investor tahaks oma aktsiatest lahti saada, nagu private equity investor ikka, aga keegi ei taha sellist ilma igasuguse võimuta 20-25% positsiooni. Siis ollakse võib-olla rääkinud eestlastega, ja kokku leppinud, et hea küll vaadake ringi kas on keegi, kes maksab kogu ettevõtte eest kõrget hinda. Äkki aga eestlased sellesse eriti ei usu. Mina ka mitte.

    2016 Baltic Cruises vist ostsid natuke juurde hinnaga 0,74
    http://www.baltic-course.com/eng/tourism/?doc=118383
  • Tallinki puhul ei maksa unustada ka nende Silja Line laevu. Kui enamik laevastik on suhteliselt uus, siis HEL-STO vahel seilavate Serenade ja Symphony vanus on juba 26 aasta kandis. Mõlema laeva GT on ~59 000, niiet kui Tallink üks päev neid uuendada soovib, on vajalik investeeringu hulk ligi 500 MEUR.
  • Minagi usun, et initsiatiiv on Baltic Cruises'ja Citybanki poolt. Ehk nemad soovivad müüa. Sellele viitab ka nende omavaheline kokkuleppe. Samas on hilisemas "strateegilises" börsiteates vihje võimalikule kohustuslikule ülevõtmispakkumisle. See tähendab, et mängus peab olema ka Infortar! Muidu vajadust selliseks vihjeks pole. Ent ka Infortari puhul on kaks varianti: kas Infortar ostjana või müümas koos Baltic Cruises'ega.
  • Tõsised investorid istuks praegu Tallinki peakontori juures ja jälgiks kes liiguvad sisse-välja. Enne peaks üle vaatama Carnivali, Royal Caribbeani, Norwegian Cruise Line jt tippjuhtkonna näod :)
  • Mul oli sama mõte, et äkki tuleks siin foorumisse mõned pildid üles panna, et lennujaama käijad jne võiks oma silmad lahti hoida :-)

    Aga tegelikult ma niisiis ei usu, et midagi üldse toimub, v.a siis, et Baltic Cruises ehk tahaksid oma aktsiatest lahti saada.
  • gertra
    stefan
    Minu jaoks arusaamatu hinnatõus, aga ostjad meelitavad teineteist. Tsiteerin juhtkonna (minu rõhutused):

    "Juhatuse eesmärk on dividendidena või kapitali tagasimaksena aktsionäridele välja maksta vähemalt 50% kontserni puhaskasumist pikaajalises arvestuses, võttes samas arvesse kontserni finantsseisundit. Juhtkonna hinnangul on lähiaastate väljamaksed vähemalt 0,02 eurot aktsia kohta või rohkem."

    28 veebruar
    ----
    "Nimetatud protsessiga seoses täiendavaid teateid ei esitata, välja arvatud siis, kui see on nõutav või asjakohane. Käesoleval ajal ei ole võimalik kinnitada, et nimetatud protsess toob kaasa mõne tehingu tegemise."
    19 juuli

    =>
    2 senti aastas olete 55 aasta pärast oma raha tagasi saanud.

    Head ootamist!

    ;)


    Stefan! Mulle meeldivad sinu sisukad kommentaarid ja kahtlemata oled sa asjatundja. Ent mulle meenus, et sa müüsid kogu oma TLN positsiooni veebruaris 2016 hinnaga 0,9, olles juba siis pessimistlik. Ent tegelikkus on olnud midagi muud: arvestades dividendi on hinnatõus veebruarist 2016 - 25%. Ei pea 55 aastat ootama:)! Aga "ostjad meelitavad teineteist", hästi öeldud! Ja loomulikult on neid, kes spekuleerivad. Minagi ostsin täna 1,11-ga küll mittemidagiütlevad 1600 tk. End see vaid 5% lisa minu vanale portfellile! Mängu ilu!

    Milline oleks Tallinki aktsia hind praegu, kui poleks seda suurt hämarat ostjat silmapiirile ilmunud viimase kahe kuu jooksul?
    Ja kuidas selliseid asju üldse ette näha saaks?
    Või mis oleks aktsia hind 2018a suvel, kui samuti oleks kõik samamoodi läind nagu aastatel 2014 ... 2016.
  • SideKick
    Tõsised investorid istuks praegu Tallinki peakontori juures ja jälgiks kes liiguvad sisse-välja. Enne peaks üle vaatama Carnivali, Royal Caribbeani, Norwegian Cruise Line jt tippjuhtkonna näod :)


    Huvitav teooria, kuid ma ei suuda näha suurt põhjust, miks peaks kruiisilaeva operaatorid sisenema kohalikku Ro-Ro businessi. Need on kaks täiesti erinevat maailma. Samahästi võiks ka Qatar Airways Tallinki ära osta.
  • Onu Ott
    SideKick
    Tõsised investorid istuks praegu Tallinki peakontori juures ja jälgiks kes liiguvad sisse-välja. Enne peaks üle vaatama Carnivali, Royal Caribbeani, Norwegian Cruise Line jt tippjuhtkonna näod :)


    Huvitav teooria, kuid ma ei suuda näha suurt põhjust, miks peaks kruiisilaeva operaatorid sisenema kohalikku Ro-Ro businessi. Need on kaks täiesti erinevat maailma. Samahästi võiks ka Qatar Airways Tallinki ära osta.


    Ühesõnaga, kui sulle konkeetse ülevõtja nime ei ütle, siis ise mõelda kah ei viitsi?

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon