Tallink Grupp (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink Grupp (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • margusk
    On olemas sihuke tore määrus: https://www.riigiteataja.ee/akt/12919092 (algviide VPTS § 183)

    § 2 lg 2 p5:
    5) ostuhind ei ole madalam kui aktsia bilansiline maksumus (väärtus).Kauplemispäev käesoleva määruse tähenduses on päev, mil kauplemissüsteem on avatud tehinguteks.


    Ma saan aru nii, et lisaks muudele kriteeriumitele peab ülevõtmispakkumise puhul pakutav hind olema vähemalt bilansiline väärtus. Iseasi, mis see väärtus tol hetkel on.


    Siiski, kui ikkagi püüda seda määrust lugeda, siis .... tuleb määrata kõrgeim ostuhind, lähtudes alljärgnevatest asjaoludest nende kogumites: ...... ja järgnevad 5 punkti, millest sina tõid välja ainult ühe. Seega, päris nii need asjad ei määrata, vaid erinevate asjade kogumis. Antud juhul hakkab ju ilmselt mängima pilli hoopis järgnev punkt, mille üle tegelikult praegune spekuleerimine toimub :
    2) ostuhind on ülevõtmispakkumist tegeva isiku (edaspidi ülevõtja) või temaga kooskõlastatult tegutseva isiku poolt eelneva kuue kuu jooksul selle aktsia eest makstud kõrgeim hind.

    Samas ma arvan, et sinu poolt toodud punkt 5 saab ka täidetud sealhulgas

  • Invalda unistab hinnast ~1,5€ ... 2€:
    http://www.naudaslietas.lv/2017/12/invl-tallink/
    According to Tallink, which on news about the ongoing negotiations has already grown to 1.18 euros. Are you left with the opinion that in case of attracting a strategic investor, the transaction price may be about 1.5 euro per share?

    Probably, in the case of a deal there is a good upside. It can be in the region of 1.5 euros, or even 2 euros per share. There it will be important how and to whom this company is sold: as part of the regional transport infrastructure, or simply as a shipping business.
  • AK: Linda kustutas viimase laeva registrist, Rohula lubas uue, autotekiga kiirlaeva toomist. Viking ka enam sel aastal FSTRiga ei sõida, piletitulu jäi oodatule alla.
  • https://eestinen.fi/2018/01/eesti-firma-hakkab-pakkuma-helsingi-tallinna-vahelist-uhendust-30-minutiga/
  • äp selle lennupaadi kohta: "Tanel Jõeäär nimetas viivituse ühe põhjusena selle, et ekranoplaanid on testlendudel olnud liiga ebamugavad - sõiduk rappus õhkutõusmisel laia sabaosa tõttu ebameeldivalt palju." naiss
    Insener Vitali Sergejevitš peab pisut nuputama veel, tundub, mugavuse osas. Ja suuremat mudelit tahetakse ka.
  • Täna-homme peaks siis tähtsaid uudiseid tulema..
  • Paistab, et NRD klient on vist meelt muutnud, nüüd on asunud müüma:)
  • abecool
    Täna-homme peaks siis tähtsaid uudiseid tulema..


    Millal see uudis pidi tulema ?
  • rick12
    abecool
    Täna-homme peaks siis tähtsaid uudiseid tulema..


    Millal see uudis pidi tulema ?


    Ei ole välistatud, et tuleb uudis, et uudist ei tule?
  • Indicative bids are expected on 25 or 26 January, the first source added.


    Ilmselt on siin seda uudist silmas peetud. Keegi ei tea kui tõsiseltvõetava allikaga muidugi tegemist on, aga ilmselt siiski lähiajal miskit võiks selguda. Aktsiaraamatu jälgimine on ilmselt üsna tänuväärne tegevus praegu...
  • Võibolla tuli lõdva püksikummiga pankureid tehingus vahetada, siis on arusaadav, et asjad venivad. Loodetavasti mitte tehingule negatiivses suunas.

    Aktsiaraamatus 6. Nordea kliendikonto jõulised ostud viitavad justkui, et keegi kuskil teab midagi rohkem. Raske uskuda, et puusalt lihtsalt 6milj. aktsiat järjekindlalt turult kokku korjatakse. Ja seda 10a kõrgeimate hindadega.

    Sellest küll üksjagu vett juba merre voolanud, aga kõnekas "kokkusattumus" on ju ka see, et Järvelill tõstis mais oma aktsiad eraisik -> firma ja vahetult enne juuli uudist omakorda selle sama Nordea kliendikonto alla. Maksude edasilükkamine müügi korral ju pmst. ainuke põhjus firma alla kolida, ei?
  • Artiklis on ju selgelt öeldud, et pakkumisi oodatakse 25-26 jaanuariks. See ei tähenda, et suurim avalikustatakse 25-26.
  • Nordea, kes eelnevalt kokku ostis on miski portsu SEB-st täna saanud.
    SEB teadupärast peaks olema kodanike kodupank.

    2018-02-02 10:29:12 EUR 1.250 558656 STND NRD - YHI
  • YHI alt on varasematel päevadel müüdud mitmelt BNYM ja JPM kontolt, see ei näita küll midagi.
  • Viking Line jätab teise LNG laeva Hiinast tellimata.
  • Rinja
    YHI alt on varasematel päevadel müüdud mitmelt BNYM ja JPM kontolt, see ei näita küll midagi.


    Täitsa õige. Lihtsalt jäänud silma, et Nordeas keegi kogub. Eriti aktiivne oldi peale "uudist".
  • Fake McCoy
    5 sent aktsia kohta vastu pükse.
    https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=823019&messageId=1034568


    1) Tegu oli ammu bilansist välja tõstetud nõudega, seega tänase valuationi mõttes saadi "vastu pükse" 0 senti
    2) Eventi mõttes on tegu "üleeilse" uudisega, sama announcement tuli juba 8. detsembril: https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=814230&messageId=1022923
  • Kui võiduvõimalus oleks olnud 0, siis poleks üldse hakatud kohtu uksi kulutama. Vastu pükse saadi igal juhul, iseasi palju sellest juba aktsiahinna sees oli.
  • Hetkel tundub aktsiahinna määraja olema ainult spekulatiivne ülevõtupakkumine ja kõik muu on ebaoluline.
  • Tallinki puhul ei saa välistada ka klassikalist "väikeinvestorile müts silmini" ülevõtmist. Potentsiaalne ostja võtab Infortari ja Baltic Cruises tüki ja väikeaktsionärid on edasi väikeaktsionärid.
  • SideKick
    Tallinki puhul ei saa välistada ka klassikalist "väikeinvestorile müts silmini" ülevõtmist. Potentsiaalne ostja võtab Infortari ja Baltic Cruises tüki ja väikeaktsionärid on edasi väikeaktsionärid.


    Need kaks kokku juba üle 50%. Mingi kohustuslik pakkumine peaks sel juhul nagu tulema.

    Nagu näha, siis NRD alt mingi konto müüb täna usinamalt ja teised väiksed tema tuules. Varem on müünud "24. NORDEA BANK AB (PUBL)/ NON-TREATY CLIENTS", äkki siis täna ka.
  • margusk


    Need kaks kokku juba üle 50%. Mingi kohustuslik pakkumine peaks sel juhul nagu tulema.


    Merkol oled näinud mõnda pakkumist?
  • Kas on välistatud, et potentsiaalne omandaja ostaks Baltic Cruises aktsiad, saades Tallinki aktsiate omanikuks kaudselt? Pole kindel, aga tundub, et Baltic Cruises on SPV, mis on tehtud selle arvestusega, et vajadusel vältida ülevõtupakkumise tegemist väikeaktsionäridele.
  • tartz
    margusk
    Need kaks kokku juba üle 50%. Mingi kohustuslik pakkumine peaks sel juhul nagu tulema.

    Merkol oled näinud mõnda pakkumist?

    Pakkumine tuleb teha siis kui osaluse protsent aktsiapakis ületab mingit künnist. Merkol on juba IPO-st saadik (kui loodi uus Merko ning vana Merko nimetati ümber Järvevanaks) suurosalus olemas.
  • cash
    Kas on välistatud, et potentsiaalne omandaja ostaks Baltic Cruises aktsiad, saades Tallinki aktsiate omanikuks kaudselt? Pole kindel, aga tundub, et Baltic Cruises on SPV, mis on tehtud selle arvestusega, et vajadusel vältida ülevõtupakkumise tegemist väikeaktsionäridele.

    Väärtpaberituru seadus:
    § 166. Ülevõtmispakkumise tegemise kohustus
    (1) Sihtemitendi üle valitseva mõju otse või kooskõlastatult tegutsevate isikutega koos saanud isik on kohustatud 20 päeva jooksul valitseva mõju saamisest arvates tegema ülevõtmispakkumise sihtemitendi kõigi aktsiate suhtes.
  • Huvitav, milles see "väikeinvestoritele müts silmini" seisneb, kui väikeinvestor, kes on hakanud investoriks vabatahtlikult, jääb endiselt investoriks? Kas selles, et jälle ei tulnud frontrunning välja?
  • Tõnisoja: Ilmestavaid näiteid mütsi pähe tõmbamisest või mitte tõmbamisest:

    Võtame esimese aktsia:


    Või esimene aktsia pikema aja peale:


    Seevastu teine aktsia:


    Või teine aktsia pikema aja peale:


    Mõlemad aktsiad on nüüdseks turult väljas.

    Mõlemal graafikul on hästi eristatav aktsia eluea lõpupoole horisontaalne kindel joon, millega lõpuks aktsionärid jõuga välja osteti. Kusjuures aktsias nr 2 "teenis" Riik, kui üks aktsionäridest, rohkem, kui teised aktsionärid "teenisid".
  • Kui Infortar müüs aktsiad Baltic Cruises'le, kas siis väikeinvestorid said sama hinnaga neid pakkuda?
  • Seepärast mulle meeldibki, et kõik aktsiamüügid käiksid läbi börsi ja oleks AUTO tehingud.

    Kui tahad suurt pakki nihutada ühelt omanikult kellelegi teisele, mingi hinnaga, siis otsid vastaspoole, kas valite hinna mis on bid ja ask serva vahel või siis lükkate paki läbi nii et kas ostetakse bid või ask serv soovitud hinnatasemeni tühjaks.
    Ehk siis - müüja paneb müügiorderi ja ostja paneb ostuorderi kokkulepitud hinnatasemele. Ja lendavadki 20 miljoni euro eest aktsaid üle AUTO tehingu kokkkepitud hinnaga. Kõik on aus ja korralik.
  • "Kõik autosse" idee on väga sümpaatne, ent kas see reaalses elus muudaks midagi?
    Kui homme tuleks kell 11:36 turule müügiorder 254M aktsiale 1.20 peal ja hetk hiljem samasuur ostuorder samale hinnale, siis kaasaks see turutehing vaid mõne investori, kel juhtus just sel hetkel sobivas hinnavahemikus order üleval olema. Ükski "tavaline" väikeinvestor ei jõuaks reageerida.
  • See pakub õiglust. Soodsamat hinda pakkuvad orderid ostetakse suurtehingu käigus turult ära. Samuti sama hinnaga orderid mis on queue-s suurtehingus eespool.
    Miks peab jõudma reageerida? Kes tahab müüa või osta, võib ju orderi soovitud hinnatasemele varakult üles riputada ja seda orderit pikemat aega turul hoida. Kurtmine, et "Oih, ma oleks võinud kaks tundi tagasi osta/müüa" on tagantjärgitarkus.
  • Ma siiralt imetlen kamikazesid kes julgevad pikka aega orderit turul üleval hoida kartmata, et nendega tehakse tehing viie aktsia ulatuses või et vahepeal tuleb informatsioon mis aktsia fundamentaalset väärtust olulisel määral mõjutab.
  • ttrust
    Seepärast mulle meeldibki, et kõik aktsiamüügid käiksid läbi börsi ja oleks AUTO tehingud.

    Kui tahad suurt pakki nihutada ühelt omanikult kellelegi teisele, mingi hinnaga, siis otsid vastaspoole, kas valite hinna mis on bid ja ask serva vahel või siis lükkate paki läbi nii et kas ostetakse bid või ask serv soovitud hinnatasemeni tühjaks.
    Ehk siis - müüja paneb müügiorderi ja ostja paneb ostuorderi kokkulepitud hinnatasemele. Ja lendavadki 20 miljoni euro eest aktsaid üle AUTO tehingu kokkkepitud hinnaga. Kõik on aus ja korralik.


    Vabandust, aga oled valesti aru saanud. See, millest sa kirjutad, on sulaselge turumanipulatsioon. Tutvu viimaste Finantsinspektsiooni seisukohtadega, mis on saanud hilisema kohtu heakskiidu. Müügiorder sisestatud kell 13.13, AUTO tehing toimunud 15.54 - tulemuseks turumanipulatsioon.
    Ja lisaks - see tehing ei pea olema ka kokkulepitud, see tehing ei pea olema ka suur kogus.
    Ja lisaks veel - mitmed lugupeetud foorumikasutajad arvavad, et see on selge turumanipulatsioon
  • arvon
    ttrust
    Seepärast mulle meeldibki, et kõik aktsiamüügid käiksid läbi börsi ja oleks AUTO tehingud.

    Kui tahad suurt pakki nihutada ühelt omanikult kellelegi teisele, mingi hinnaga, siis otsid vastaspoole, kas valite hinna mis on bid ja ask serva vahel või siis lükkate paki läbi nii et kas ostetakse bid või ask serv soovitud hinnatasemeni tühjaks.
    Ehk siis - müüja paneb müügiorderi ja ostja paneb ostuorderi kokkulepitud hinnatasemele. Ja lendavadki 20 miljoni euro eest aktsaid üle AUTO tehingu kokkkepitud hinnaga. Kõik on aus ja korralik.


    Vabandust, aga oled valesti aru saanud. See, millest sa kirjutad, on sulaselge turumanipulatsioon. Tutvu viimaste Finantsinspektsiooni seisukohtadega, mis on saanud hilisema kohtu heakskiidu. Müügiorder sisestatud kell 13.13, AUTO tehing toimunud 15.54 - tulemuseks turumanipulatsioon.
    Ja lisaks - see tehing ei pea olema ka kokkulepitud, see tehing ei pea olema ka suur kogus.
    Ja lisaks veel - mitmed lugupeetud foorumikasutajad arvavad, et see on selge turumanipulatsioon


    Kas peab igasse teemasse nüüd oma turumanipulatsiooni toppima? Ega see teile rohkem kaastunnet too.
  • sergeii
    Minu kommentaar oli nagu rusikas silmaauku ttrusti kommentaarile. Täiesti reaalsest elust võetud. Mitte teooria, vaid praktika. Milline oli aga sinu kommentaari väärtus?
  • https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallinnan-porssilla-on-takana-hurja-nousuputki---tallinkin-lahto-voisi-olla-kuolinisku/M7tXzxSW
  • Tähelepanek tänasest. M/S Star, 16.30 väljumine Tallinnast Helsingisse.
    Buffet oli kirjade järgi välja müüdud, ometi oli hõivatud max 1/3 buffet laudadest ja istekohtadest, näljast rahvast jäi buffeti ukse taha üksjagu. Kas ei osatud arvestada toidu hulgaga? Raha ei kõlvanud firmale?
    Pühapäeviti on sel suunal laevad alati täis, ei võinud tulla ootamatult fakt, et äkitselt on vaja palju süüa.
  • 25.07.2017
    stefan
    Ma arvan, et Tallink maksab ilusti keskmiselt 3 senti aastas pikaks ajaks, mis motiveeriks 70 sendist aktsiahinda, minu arvamusel. Ma lihtsalt ei näe rohkemat.


    Ma arvan, et Telia Lietuva maksab pikaks ajaks kaks korda rohkem, aga aktsia maksab hetkel vaid 1,05.

  • stefan
    25.07.2017
    stefan
    Ma arvan, et Tallink maksab ilusti keskmiselt 3 senti aastas pikaks ajaks, mis motiveeriks 70 sendist aktsiahinda, minu arvamusel. Ma lihtsalt ei näe rohkemat.


    Ma arvan, et Telia Lietuva maksab pikaks ajaks kaks korda rohkem, aga aktsia maksab hetkel vaid 1,05.



    Sa võrdled näppu sellesamusega
  • See tehniline jama mis Tallinkil on sel kvartalil olnud Baltic Princessuga peaks olema kõige suurem ettevõtte ajaloos. Paar kuud liinist väljas, ilmsel osaliselt sellepärast, et tööd Poola laevatehases ei läinud nagu plaanitud. Samas Q1 on muidugi niikuinii nõrk kvartal mahtude poolest, ja dokkimised tavapärased.
  • https://www.err.ee/690208/investorite-huvi-tallinki-vastu-on-endiselt-teadmata
    küll nüüd juba eelmise nädala uudislõik, aga tooks välja Tallinki asejuhi tsitaadi:
    Me täna isegi võib-olla ei näe sellist vajadust, et oleks otseselt lisakapitali vaja, kuna me oleme viinud ellu oma strateegiat ja vähendanud laenude osa. Tegelikkuses, kui on vaja investeerida, siis me näeme, et siin on erinevaid võimalusi

    Ehk erinevalt Olympicust pole osaluse müük eesmärk omaette, mis võiks jätta lootust positiivsemale ülevõtmispakkumisele (olemasoleva investori seisukohast), kui see kunagi peaks teoks saama
  • Kuidas see likviidsus nii väike on? Kuhu kõik ostjad jäänud on? Kas hind on liiga kõrge? Suurematel pole lootustki ilma hinda alla ajamata väljuda. Ostupoolel vaid ligi 30 000 aktsia jagu ostupakkumisi:( Kangesti viitab sellele, et hakkab alla tulema.
  • lindprii
    Kuidas see likviidsus nii väike on? Kuhu kõik ostjad jäänud on? Kas hind on liiga kõrge? Suurematel pole lootustki ilma hinda alla ajamata väljuda. Ostupoolel vaid ligi 30 000 aktsia jagu ostupakkumisi:( Kangesti viitab sellele, et hakkab alla tulema.


    Arvan, et küsimus pole Tallinkis, vaid pilt on üldisem. St et arvukalt investoreid leiab, et üldiselt on börsid langusele pööramas, müüjaid on, osta keegi eriti ei taha.
  • Tellimusraamatu põhjal ei saa tavaliselt likviidsuse kohta midagi öelda. Suuremad investorid lihtsalt ei hoia igaks juhuks või nalja pärast ordereid üleval kuigi võivad mingi hinna juures olla ostuhuvilised või müügihuvilised.
  • https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=830451&messageId=1044195

    Niipalju siis sellest :)
  • harjusk
    Mida see "Strateegiliste võimaluste leidmise protsessi lõpetamine" teade inimkeeli tähendab?
    https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=830451&messageId=1044195


    Mis ta ikka tähendab.

    Mingi hetk tahtis ja plaanis mingile välismaisele kosilasele mehele minna, aga ei saanud asja ja nüüd tunnistati avalikult, et jäi katki. Eeldaks, et nüüd hakkab vaikselt aktsiast õhku välja visisema veidi. Nende spekulatsioonid aktsiahinnale tuult purjedesse puhusid ilma fundamentaalsemate muudatustega.... eks nüüd siis näis.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon