Tallink Grupp (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink Grupp (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • stefan
    Täna täielik kampaania Burger Kingi vastu, rootsi suurimas ajalehes, isegi inglise keeles:
    https://www.aftonbladet.se/tv/a/297830/200-seconds--junk-food

    Probleem pole muidugi Burger King ise, vaid franchise-ettevõtjad kes reegleid ei järgi. Selles ongi hea argument suurfirma jaoks, nagu Tallink, kellel pole loodetavasti sellist huvi. Rootsi probleem lühidalt: vana toitu ära ei visata.

    Olgu, et selliseid uudiseid on olnud mitu korda läbi aastate. Asjaolu, et Burger King on kiiresti kasvanud ilmselt on suurendanud ajakirjanike huvi. Varem on olnud halbu uudiseid pigem McDonaldsi kohta.


    ..... lihtsalt soovitus kui vanale tuttavale: ära osta jäätist ega kokteile saasttoidu kettidest. Kui vaid keegi teaks, mis elu neis masinates elab, oi bliin oi bliin
  • Veel üks küsimus mis on õhus, on kas Tallink on järgmise aasta kütusehinnad (osaliselt) fikseerinud. Arvan, et mullu see toimus detsembris. Küll on sellest siiamaani räägitud vaid kvartaliaruannetes, ma arvan.
  • Pühade ajal oli Swedbank TAL analüüsi uuendanud, hinnasiht 1,20 ja dividendiootus 7c.

    Ise arvan, et maksavad nagu eelmiselgi aastal ja seoses tuumikomanike muude äride rahavajadusega isegi rohkem.
    96c/aktsia on igal juhul sigaodav. Suuri müüjaid on peale Firebird fondide veel mitmeid, eks näis, kaua hinda tambitakse.
  • Kas just sigaodav... aga astusin kah paati!
    Huvitav mis konto alt INT müüb ja palju järgi?
  • filipendula
    Kas just sigaodav... aga astusin kah paati!
    Huvitav mis konto alt INT müüb ja palju järgi?

    Arvan, et UNICREDIT BANK AUSTRIA AG kontolt, sealt müüdi INT alt 500K turgu ka 2. jaanuaril. Kontole jäi 4,5M aktsiat (2019 saldo oli +2M)


  • Koos üleminek LNG-le äkki tulevikus aina rohkem tehinguid Infortari tütrega. Ehk, huvikonflikti risk hinnastamises.

    Äkki keegi oskab seletada kuidas täna üldse LNG Eestisse jõuab, ja kust ta tuleb?
  • Pead ei anna, aga vist enamus Pihkvast. Kungi oli juttu ka Poolast ja Soomest
  • "Eesti Gaas bunkers Megastar using eight trailer trucks in an operation that takes approximately four hours. Eesti Gaas purchases LNG in Russia, Finland, Poland and Lithuania."
    LNG veo laev ka Infortaril tellitud: "Under construction at Damen Yichang Shipyard in China, the 100-m, LGC 6000 LNG class vessel will have a capacity of 6,000 m3 of LNG with delivery set for H2 2020. The LGC 6000 LNG is designed to meet the requirements of ice-class 1A certification, allowing it to operate all year in the Gulf of Finland and northern Baltic. Eesti Gaas will operate the LNGBV under a long-term charter contract from its parent company Infortar AS. As the adoption of LNG as a marine fuel gains momentum, Eesti Gaas expects that additional LNGBVs will be ordered." rivieramm.com/opinion/opinion/wave-of-investment-drives-baltic-lng-infrastructure-54890
  • Minu mure LNG hinnastamise osas nüüd natuke vähenes, kuna näen, et Eesti Gaasi aastaaruanne (2018) on päris läbipaistev:

    "2017. aasta jaanuaris alustas AS Eesti Gaas veeldatud maagaasi müügiga. Venemaalt, Soomest ja Leedust tarnitud LNG müügimaht 2018. aastal oli 196 GWh, aasta varem müüdi 170 GWh. LNG müügitulu oli 2018. aastal 8,1 mln eurot, mis on 3,1 mln eurot rohkem kui 2017. aastal."
    https://www.gaas.ee/ettevottest/aastaaruanded/

    =>8,1 MEUR/196 GWh = umbes 41 tuhat EUR/GWh. Olgu see nüüd Tallinkile "hea! või "halb" hind, ma ei tea. Aga saab vähemalt uurida.

    Tallink ise on mu meelest siiamaani vaid avaldanud kütusekulu kogusumma aastas, mitte mis mahtusid on selle summa eest kokku ostetud.
  • Hiljuti oli Tallinki laeval ühe ööga 2 surmajuhtumit. Nothing to see here....

    20-25 aastase inimese unepealt äkksurma tõenäosus on äkki 1/1 000 000 (nö päevas)? Mis võiks olla tõenäosus, et kaks noort inimest surevad loomulikul põhjusel samal ööl samas laevas?
  • 113366
    Hiljuti oli Tallinki laeval ühe ööga 2 surmajuhtumit...


    Mis su tees on? Silja Europal on paha energia?

  • Pigem, et surmad olid ikkagi seotud mürgistustega - legaalsete või illegaalsete ainete (üle)tarbimisest. See võiks tegelikult heita halba valgust laevafirmale (puudulik turvalisus), kuid osava suhtekorralduse abiga osutusid surmad harilikeks terviseriketeks ja laevafirmal pole vaja muud teha, kui kaastunnet avaldada.

    lauriy

    Mis su tees on? Silja Europal on paha energia?


  • 113366
    äkksurma tõenäosus on äkki 1/1 000 000 (nö päevas)? Mis võiks olla tõenäosus, et kaks noort inimest surevad loomulikul põhjusel samal ööl samas laevas?


    Nende alusandmete põhjal arvestades, et laeva mahutavus on 3000 reisijat, peaks ligikaudne vastus olema, et tõenäosus on ca 0,3% päevas. (=1-(999999/1000000)^3000)

  • Kahe sõltumatu sündmuse tõenäosused korrutatakse :-) Lisaks ei ole laev iga päev välja müüdud ja 20-25 aastased reisijad moodustavad ainult osa reisijatest. Reisijad ei veeda laevas tervet ööpäeva, mis vähendab tõenäosust saada fataalne terviserike samal ajal samas kohas.
  • 113366
    Kahe sõltumatu sündmuse tõenäosused korrutatakse :-)

    Antud juhul pole tegemist 2 syndmusega on kõikvõimalike 2ste paaride hulk kogureisijate arvust. (Vaid siis, kui nõue oeks, et 2 konkreetselt ettemääratud isikut peaks surema, siis oleks selline lihtne korrutamine kohane, suvaliste 2 isiku surma nõudmisel tuleb vaadata kõiki kombinatsioone.)
    Aga kuna kombinatsioonide arvutamine peast on keeruline (võtaks vähemalt 5 sekundit), siis lihtsam on teha lihtsamalt (2 sekundiga) tagurpidi ja võtta aluseks ellujäämise tõenäosused, mis omavahel korrutada (ja nii 3000 korda järjest).
    Seda muidugi tuleb tunnistada, et sel juhul ei saa mitte tõenäosust selle kohta, et 2 inimest surevad, vaid selle kohta, et 2 või enam inimest surevad.
    Mis puutub väljamyydust ja noorte osakaalu, siis siin on muidugi lihtsustatud kõvasti, aga vähemalt suurusjärk on "enam-vähem".

  • Et kui 3000 noort inimest sisaldav laev seilaks merel päevast päeva 1000 päeva (ca 3 aastat), nii nagu Tallink seda teeb, siis oleks selles vahemikus juba 30 päeva, kus laevas sureb kaks või enam noort inimest.
    Hm, no ei ole ju nii.
  • woody
    Et kui 3000 noort inimest sisaldav laev seilaks merel päevast päeva 1000 päeva (ca 3 aastat), nii nagu Tallink seda teeb, siis oleks selles vahemikus juba 30 päeva, kus laevas sureb kaks või enam noort inimest.
    Hm, no ei ole ju nii.

    Loll mina, oleks pidanud veidi rohkem kui 5 sekundit mõtlema.
    See mu arvutatud ca 0,3% on siiski tõenäosus, et 1 3000st reisijast sureb. Et 2 sureb, siis ikkagi ca 0,3% * 0,3%, mis teeb pigem 0,001% kanti.
    Aga see kõik baseerub eeldusel, et 1 inimese surma tõenäosus päevas on 1 miljoni vastu, mille tõesuse kohta ei oska midagi arvata. Kuigi kahtlustaks, et laevas viljeldava elustiili puhul võib see veidi teine number olla kui ametlikud suremustabelid näitavad.
    Näiteks kui 1 inimese surma tõenäosus päevas oleks 1 100000 vastu, siis tuleks 2 inimese tõenäosus pigem 0,1%.
  • To 113366

    Eeeeee ……., et nagu päriselt jätab keegi näiteks töö või puhkuse asjus Tallinkiga Soome sõitmata selle pärast et kaks inimest juhtusid samal öösel ühe laeva peal surema? Need inimesed isegi ei tundnud teineteist, aga olen valmis ühe statoili kabanossi vahele panema , et diiler juhtus neil küll sama seekord olema. Mis see Tallink nüüd siis tegema peaks? Ah , et juhtum kahjustab kuidagi mainet? Kui keegi tahab ennast täis juua või üle laeva parda hüpata või rootsi lauas kreveti vaagnasse oksendada siis jäävad igasuguste sanktsioonide ja turvameeste käed lühikeseks. Boeingul kukkus just üks lennuk jälle Iraanis alla. Ebameeldiv lugu küll, aga tuhanded lennukid tõusevad üle maakera iga päev õhku ja on paksult reisijaid täis ka edaspidi. Jällegi olen valmis lausa statoili kabanossi kaheraudse kihlveo korras vahele panema , et need kes selle pärast lendamata nüüd jätavad võib kahe käe pöialdel üles lugeda.
  • Tere!

    Plaanin lähiajal reisile minna. Iraan kusjuures on olnud päris arvestatavreisi sihtkoht. Viimase paari päeva sündmused panevad tõsiselt kahtlema. Pileteid küll ostetud ei ole. Kabanossi võib toimetada Pärnu Riia mnt Statoili, salasõnaks nt. johhaidii!
  • Heh, olete teie ka alles naljanina. Esimene pöial läks lukku kõigest, ning seda ka alles juhul kui te mitte kunagi enam ei peaks selle Iraanis juhtunu pärast lennukiga reisima.
  • Midagi olulist ja huvitavat kahjuks polnud. Paavo Nõgene arvas, et turismisektoril on kasvuruumi veel kuhjaga ning sellele peaks ka riiklikult rohkem tähelepanu pöörama.
    Tallink keskendumas rohkem maapealsele ärile ning ka Läänemerest kaugemal - Singapuris, samas ei avalikustanud täpsemalt, et mis seal ikkagi kavas.

    Teevad tööd. et nõustada riiki, et maksusoodustusi tehtaks ka reisilaevadele, et nood opereeriks Eesti lipu all.

    Üldiselt läbimõeldud ja mõistlik jutt - ka totratele "woke" küsimustele olid poliitkorrektsed vastused olemas.
  • Juhtimiskohustusi täitvate isikute tehingud
    https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=918392&messageId=1157318

    Nimi: OÜ Mersok
    Tehingute teave:
    (1): Maht: 2 110 Hind: 0,978 EUR
    (2): Maht: 1 000 000 Hind: 0,980 EUR
    (3): Maht: 17 890 Hind: 0.978 EUR

    Tehingute koondteave:
    (3): Maht: 1 020 000; kaalutud keskmine hind: 0,9800 EUR
  • Sel nädalal saavad insaiderid veel osta, uuel nädalal algab keeluaeg.
  • MS Finbo Cargo on korralises hoolduses 25.1. - 29.3.2020
    https://www.eckeroline.ee/blog/ms-finbo-cargo-on-korralises-hoolduses-25-1-29-3-2020/?fbclid=IwAR2W0Z9XACkDV8yGc1RBQtOvCU8AwlsuDRPds0dC8zKP6gpKCq0UBzCCuIA

    =>
    Abi Tallinki Q1-tulemustele. (Olgu, et Finbo Cargo eelmisel aastal Q1 ei opereerinud.)
  • di.se kirjutab täna Rootsi hamburgerkettist Max (number kaks Rootsi turul) mis laieneb Poola:
    https://www.di.se/nyheter/max-satsning-i-polen-som-att-gasa-med-skygglappar/

    Asutajad (kes 1968 aastal alustasid ühe restoraniga Põhjarootsis) ütlevad Poola kohta:
    - Tuleb Poola turul kasvada kiiresti kuna, kuni 30 restorani jõudmiseni on vaid kahjumeid.
    - Suurim probleem on tööjõu leidmine, kuna Poolas on töötus sisuliselt null. Iga restoran vajab 40 töötajat.

    Max-il on kokku 153 restorani. Peale Rootsi ja Poola, ka Norra, Taani ja Egiptuses.

    Kõrge kasumlikkus, 2018 aastal, 3,5 mrd SEK käive, 481 mln SEK kasum (pärast finantskulusid)

    =>
    Äkki relevantne ka Tallinki Burger King-ärile Baltimaadel. Küll võib arvata, et kriitiline mass ei eksisteeri samal moel, kuna tegemist on franchise-äriga. Eks paljud Burger King/McDonalds-poeraatoritel on vaid üks restoran. Max-il siis oma arendatud tooteid.
  • Numbrid ka siin:
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Max_Hamburgerrestauranger

    Tähelepanuväärne, et Max kasuminumber oma 153 restoraniga on samas suurusjärgus kui kogu Tallinki kasum. Aga siis jällegi, neil on omad hamburgeritooteid (mis on olnud turundatud Rootsis päris kaua aega).
  • Finnair on juba veidi saanud pihta Hiina pärast.
    Keegi teab kui suur number Hiinlasi laevaga Eesti vahet sõidab?
  • juured
    Finnair on juba veidi saanud pihta Hiina pärast.
    Keegi teab kui suur number Hiinlasi laevaga Eesti vahet sõidab?


    "5% Asians"
  • Talvel ilmselt palju väiksem osakaal kui suvel.
  • Igapäeva sõitjana näen talvel üksikuid gruppe. Suvel pilt teine.
  • THE NORTHERN TRUST COMPANY/ HARDING LOEVNER FRONTIER EMERGING MARKETS PORTFOLIO
    on see konto, mis viimasel ajal LHV alt müüki surub. Jaanuaris müünud 1,3M aktsiat, nullini veel ca 250K.
    Mõned väiksemad väljujad on oma pakkidest lahti saanud.
    FIREBIRD fondid on paar päeva hinge tõmmanud.
    Arvan, et viskab aktsiahinda veel enne tulemusi/divikateadet üles korralikult.
    Võtsin ise ka.
  • + siseinimesed ostavad
    + dividendipoliitika!

    - 2020 börsikrahhis saab odavamalt osta :)

    Hetkel on tehniliselt klassikaline Baltikumi börside ostukoht, kus mingi suur müüb!
    Tänud hea vihje eest, Rinja, võtsin kah korralikult (30K)
  • Inderes on tõstnud Tallinki hinnasihti 1,10 eurole, varasem siis 1,05
  • Aina olulisemaks muutub info, kuivõrd ja mis tasemel Tallink on hedginud 2020 naftakulusid...

    Juhul kui Tallinki aastane naftakulu on suurusjärgus 100 MEUR, siis 10% naftahinna muutus on 10 MEUR (miinus rafineerimismarginaal) üles/alla, või poolteist kasumisent/aktsia üles/alla.

    Kahjuks ilmselt avalikustatakse info alles siis kui Q4 avalikustatakse, ja tõenäoliselt mitte hadge'i tase.

    Aasia mõju siis tõenäoliselt, reisijad alla, naftahind alla. Ryanair küll räägib Euroopasisese reisimise kasvust Aasia probleemide tõttu.
  • Arvestades Tallinki dokkimisi oleks tegelikult hea kui nad reeglina avaldaksid kolme aasta võrdlusandmeid.

    Jaanuar

    2019->2020 / 2018->2019

    Reisijad
    Soome-Rootsi +24,3% / -5,8%
    Eesti-Soome +4,4% / -0,6%
    Eesti-Rootsi +39,8% / -36,9%
    Läti-Rootsi +1,2% / -11,3%

    Kaubaveo ühikud
    Soome-Rootsi +15,1% / +4,3%
    Eesti-Soome -15,5% / +13,0%
    Eesti-Rootsi +32,2% / -30,9%
    Läti-Rootsi -17,4% / +4,0%

    Sõiduautod
    Soome-Rootsi +29,7% / -6,3%
    Eesti-Soome -0,2% / +0,8%
    Eesti-Rootsi +21,6% / -33,7%
    Läti-Rootsi -17,2% / -16,2%
  • stefan
    Arvestades Tallinki dokkimisi oleks tegelikult hea kui nad reeglina avaldaksid kolme aasta võrdlusandmeid.

    Jaanuar

    2019->2020 / 2018->2019

    Reisijad
    Soome-Rootsi +24,3% / -5,8%
    Eesti-Soome +4,4% / -0,6%
    Eesti-Rootsi +39,8% / -36,9%
    Läti-Rootsi +1,2% / -11,3%

    Kaubaveo ühikud
    Soome-Rootsi +15,1% / +4,3%
    Eesti-Soome -15,5% / +13,0%
    Eesti-Rootsi +32,2% / -30,9%
    Läti-Rootsi -17,4% / +4,0%

    Sõiduautod
    Soome-Rootsi +29,7% / -6,3%
    Eesti-Soome -0,2% / +0,8%
    Eesti-Rootsi +21,6% / -33,7%
    Läti-Rootsi -17,2% / -16,2%


    Suures plaanis see dokkimine ei näita midagi, seda on vaja teha nii või naa sõltumata kuust, kvartalist, aastast ...
  • ...olgu lisatud, et Tallinkil oli mullu antud kuudel 1,3 miljonit reisijat.
  • Rinja
    THE NORTHERN TRUST COMPANY/ HARDING LOEVNER FRONTIER EMERGING MARKETS PORTFOLIO
    on see konto, mis viimasel ajal LHV alt müüki surub. Jaanuaris müünud 1,3M aktsiat, nullini veel ca 250K.
    Mõned väiksemad väljujad on oma pakkidest lahti saanud.
    FIREBIRD fondid on paar päeva hinge tõmmanud.
    Arvan, et viskab aktsiahinda veel enne tulemusi/divikateadet üles korralikult.
    Võtsin ise ka.


    Oskad sa öelda palju veel kütust alles on antud potis? Ostsin ka ennast enne tulemusi sisse.
  • Birches
    Rinja
    THE NORTHERN TRUST COMPANY/ HARDING LOEVNER FRONTIER EMERGING MARKETS PORTFOLIO
    on see konto, mis viimasel ajal LHV alt müüki surub. Jaanuaris müünud 1,3M aktsiat, nullini veel ca 250K.
    Mõned väiksemad väljujad on oma pakkidest lahti saanud.
    FIREBIRD fondid on paar päeva hinge tõmmanud.
    Arvan, et viskab aktsiahinda veel enne tulemusi/divikateadet üles korralikult.
    Võtsin ise ka.


    Oskad sa öelda palju veel kütust alles on antud potis? Ostsin ka ennast enne tulemusi sisse.

    See konto pole veebruaris müünud, aga mõned soomlaste ja rootslaste kontod on. Ilmselt kardavad viirust. NRD alt müük ka praegu ilmselt sealtpoolt.
    Võibolla müüvad tulemusteni, võibolla väsivad varem, vahet pole.Võtan ka tasapisi juurde ja olen rahulik.
  • Müümas on 7-8 "suurt", enamus koondkontod Skandinaaviast kokku 28M aktsiaga. Kuipalju keegi müüb, pole õrna aimu muidugi. Märkimisväärne on see, et ostjad suuremas osas "väikesed".
    See on see koht, kus väikeinvestorid saavad teenida selle pealt, et suured lihtsalt peavad müüma käsu korras ja tambivad üksteise võidu hinda alla.
  • Rinja
    See on see koht, kus väikeinvestorid saavad teenida selle pealt, et suured lihtsalt peavad müüma käsu korras ja tambivad üksteise võidu hinda alla.

    Ma ootan siin juba 2005. aasta lõpust saati, millal need käsu peale müüma kohustatud suured oma müügid tehtud saavad...
  • Korralik hulk ostetud täna. Ostsin ka MRK ja TVE.
  • stefan
    Korralik hulk ostetud täna. Ostsin ka MRK ja TVE.


    Tere tulemast tagasi! Ostsid ikka Tallinki ka?
  • Kui ma õigesti aru saan, siis peaks Tallinkil olema veel umbes 8 senti IPO-ajast millega oleks neil tulevikus võimalik vähendada aktsiakapitali. Siiamaani on tehtud 6 senti 2016 aastal ja 7 senti 2019 aastal, ma arvan.
  • ebony
    stefan
    Korralik hulk ostetud täna. Ostsin ka MRK ja TVE.


    Tere tulemast tagasi! Ostsid ikka Tallinki ka?

    Noh, mul juba varem oli ka, aga lisasin täna.
  • Tallinki aktsiaga hetkel kauplemine peatatud. On ilmselt olulisi uudiseid oodata.

    Suspension
    At Trading Venue XTAL
    Due to Other
    Ongoing: True
    Comments: Due to announcement of material information.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon