Tallink Grupp (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink Grupp (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • "stefan"
    "Visahing"
    Stefani hiiglaslik mõju ärgitas kirjutama sama ajuvaba teemat, kuidas tuua Tallinki teemasse mitte midagi ütlev teema ja numbrid,

    Mõju on hiiglaslik sellepärast, et praegu selgub Iisraelis kui hästi vaktsiin toimib. Kui ta toimib seal hästi, siis ta toimib ka siin hästi. Ja siis covid-suremine varsti lõpeb, ja turism taastub.

    Ei toimi ju eriti.
    Israel maailmas eile nakatumiste koguarvult 26., uute juhtude poolest 12. Nii et rühib endiselt üles, kusjuures eile möödus koguarvult Belgiast.
  • "stefan"
    "Visahing"
    Stefani hiiglaslik mõju ärgitas kirjutama sama ajuvaba teemat, kuidas tuua Tallinki teemasse mitte midagi ütlev teema ja numbrid,

    Mõju on hiiglaslik sellepärast, et praegu selgub Iisraelis kui hästi vaktsiin toimib. Kui ta toimib seal hästi, siis ta toimib ka siin hästi. Ja siis covid-suremine varsti lõpeb, ja turism taastub.

    Stefan, millal see "varsti" on? Palun pisut täpsemaid kuupäevi!
  • Covid map live ei näita, et Iisrael üles rühiks. Tõsi, 21.veebruar on jõnksu üles teinud, aga kui vaadata viimast 30 või 60 päeva, siis eelneva päevaga võrreldes on uute nakatunute trend ikkagi alla. Kaks doosi on saanud 32% elanikkonnast, eks läheb natuke aega. Kui uued tüved, mis tekkinud ja tekkimas vaktsiinile alluvad, siis 70% jõudes on immuunsus saavutatud. Iseasi, kaua vaktsiin töötab jne.
  • See 21.02 jõnks ei ole päris vaid raporteeriti kahe päeva numbrid korraga. Iisrael liigub eelmise nädala sama päevaga võrreldes juba pikemat aega aina madalamale.
  • Ma ütlesin, et Israel rühib tabelis üles, ehk siis teiste näitajad on rohkem kukkunud.
  • Tallink rallib. Kas jõuti hotellide üüri osas maksepuhkuse kokkulepeteni või mõni muu põhjus? :D
  • Enough is enough! Brussels threatens to sue six states – Merkel set 10-day ultimatum
    https://www.express.co.uk/news/politics/1401513/EU-news-Germany-Angela-Merkel-coronavirus-travel-ban-latest-Commission-update

    Rootsi televisioonis oli täna Eesti mees kes oli tulnud Rootsi oma autoga. Tal oli juba olnud covid, ja arstitõend, aga kuna tal ei olnud negatiivset testi, pidi ta laevaga tagasi sõitma. (Vähemalt muust lahendusest reportaazis ei räägitud.)

    Sellised idiootilised, naeruväärsed reeglid tohiks kohe eemaldada.
  • Teatud poliitikud pole aru saanud, et meil on vaba liikumine EUROOPA sees, mitte teatud riikide sees. Riigipiiride või regioonide kinnipanek peaks olema vaid väga lühiajaline meede eriolukorras, mitte nagu soomlaste puhul "tavaelu". Vastasel juhul ongi vaid Euroopa Liidust lahkumine sobiv lahendus.

    Rootsi puhul olen optimist, et nad avavad päris koheselt jälle oma piirid. Isegi Rootsi sotsiaaldemokraadid mõistavad seda.

    Soome puhul tuleb ilmselt ühel päeval mingisugune bürokraatiaotsus misjärel on lihtsalt avatud, nagu kui Berlini müür kukkus.
  • "Velikij"
    Vaktsineerimine ei kuulu nende asjade hulka, mis annab õigust vabaks liikumiseks. Selle peale tahaks öelda, et kui rumalaid otsuseid saab veel teha? Kellele selline kiusu ajamine kasulik on? Kas ainult Confidole või kellelegi veel?

    Confido on siinkohal küll ainult vahendaja - tõeline rahamasin on Synlab.
  • "Marvin"
    "Velikij"
    Vaktsineerimine ei kuulu nende asjade hulka, mis annab õigust vabaks liikumiseks. Selle peale tahaks öelda, et kui rumalaid otsuseid saab veel teha? Kellele selline kiusu ajamine kasulik on? Kas ainult Confidole või kellelegi veel?

    Confido on siinkohal küll ainult vahendaja - tõeline rahamasin on Synlab.

    Vähemasti on selge, kellele see kasulik on.
  • "stefan"
    Teatud poliitikud pole aru saanud, et meil on vaba liikumine EUROOPA sees, mitte teatud riikide sees. Riigipiiride või regioonide kinnipanek peaks olema vaid väga lühiajaline meede eriolukorras, mitte nagu soomlaste puhul "tavaelu". Vastasel juhul ongi vaid Euroopa Liidust lahkumine sobiv lahendus.

    Rootsi puhul olen optimist, et nad avavad päris koheselt jälle oma piirid. Isegi Rootsi sotsiaaldemokraadid mõistavad seda.

    Soome puhul tuleb ilmselt ühel päeval mingisugune bürokraatiaotsus misjärel on lihtsalt avatud, nagu kui Berlini müür kukkus.


    Ma ei saa aru, miks seda stefani nimelist trolli ei ole oma isiklikku teemasse pagendatud? Päris.tüütu on. Alguses oli lõbus.
  • "toonik"
    Minu jaoks on arusaamatu ja hämmastav, kuidas noorte "kaotatud aega" saab pidada olulisemaks vanade inimeste kaotatud eludest. Silmad pärani ja tahtmata uskuda loen sellist argumentatsiooni.

    "toonik"
    Täpselt vastupidi. Reisipiirangud hoiavad viirust kinni. Neist on loodetud määral kasu. Ja kahju ei ole oodatust palju suurem.

    "toonik"
    Kas te olete need kevadised koroonalaevad juba unustanud? Mina ei kaaluks sellist reisi ka halvas unenäos mitte


    =>
    Sellised on sinu arvamused Tallinki teemal. Ma austan neid, aga mul on teised arvamused.
  • Stefan.. ürita samamoodi.. esita oma kolm kokkuvötvat argumenti, ja anna veidi rahu ka.. köik juba teavad su seisukohti, ainus keda Sa veel üritad veenda tundub olevat Sa ise.. vaata järgi tähendus "trollimine".. ja proovi teisi ka möista, aitäh.. vastata pole vaja
  • vipvalve
    Kui me nüüd analüüsime sind natuke, siis saame aru, et oli vaid üks põhjus miks sina nimetasid mind trolliks. Põhjus oli see, et teine kommentaator oli seda juba teinud paar postitust varem, ja sellekaudu said sa julgust.

    Sa tead, ma arvan, et ma pole siin mingi troll. Ma panustan sellesse, et foorum on täis huvitavat sisu. Mõte pole see, et kõigil on sama meelt, vaid et erinevate arvamuste kaudu, tekib igal foorumlastel oma pilt.

    Ma annan sulle siiski ka õigust selles, et ma võiksin oma kommentaaride arvu piirata, ja seda ma kavatsen teha. Samas on just praegu ülikriitiline aeg siin Tallinki-teemas missugune tulev suvi välja näeb, ja sellepärast on minu arvamusel teretulnud, kui paljud foorumlased osalevad info kogumises, ja panustavad.
  • Tallinki järgmine kommentaar on number 6666 ning äsja on hind pikalt olnud 0,666, aeg oleks teha ilmselgetest märkidest omad järeldused:)
  • Stefan, ära vääna sönu.. ma pole nimetanud Sind trolliks.. soovitasin uurida söna tähendust.. ja tähele panna millele paljud foorumlased on tähelepanu juhtinud.. varasemalt paljud jälgisid Su huvitavaid mötteid investeerimisotsuse kaalumiseks.. Tallinki foorumist on aga saanud Pandeemia2.. lihtsalt mötle selle peale, arvan et oled kaotanud jälgijaid.. ja liiga palju positsioon räägib, mis on toonud kahju eelköige Sulle endale, ei lase selgelt mötelda.. nii ma arvan.. püüa tähele panna kui möni on nöus Sulle vihjeid poetama.. rohkem ei soovi kommenteerida, proovisin vaid aidata
  • "vipvalve"
    Stefan, ära vääna sönu.. ma pole nimetanud Sind trolliks.. soovitasin uurida söna tähendust..

    Lause lõpul tuleks vähemalt meeles pidada, mida lause alguses oli kirjas.

  • "vipvalve"
    arvan et oled kaotanud jälgijaid.. ja liiga palju positsioon räägib, mis on toonud kahju eelköige Sulle endale, ei lase selgelt mötelda.. nii ma arvan.

    Keskendu sellesse, kuidas sa ise saaksid panustada foorumi sisusse! Ära ela välja oma tunded teiste foorumlaste "jälgijate" või "positsioonide" osas.

    Mina jään heameelega vait, kui ma näen, et näiteks sina otsid ja analüüsid siin Tallinki puudutavat info. Mul pole vajadust seda ise teha.

    Vaatame ja loeme siis siin mis kompetentsi sul on!
  • "vipvalve"
    Tallinki foorumist on aga saanud Pandeemia2..


    Tallinki investment case praegusel ajal ongi sisuliselt Pandeemia2..
  • "vipvalve"
    kahju sust.. püsi terve

    Sisu tahavad inimesed sinult siin foorumis, mitte veel isiklikku jama. Ürita jälle, Tallink on teemaks.
  • Tallink Grupi puhaskahjum ulatus koroonapandeemiast tugevalt mõjutatud 2020. aastal 108,3 miljoni euroni.
    Postimees kirjutab
  • Kui enamus meditsiini eksperte on veendumusel, et selline olukord võib kesta kuni 3,5 aastat. Siis pakun, et Tallink niikaua vastu ei pea isegi riigiabiga. Tuleb pöörduda aktsionäride poole raha saamiseks.
  • Q4 avaldatud täna:

    Peamine miinus: kaubavedu jälle nõrk, ja konkurents tiheneb
    Veel miinus: Üldhalduskulud päris marginaalselt langenud.
    Peamine pluss: Oli siiski positiivne EBITDA
    Veel pluss: Kõik on üks segu kus RIIGID JA PANGAD tõenäoliselt niikuinii istuvad "samas paadis"
    Uus mure: Kasvav naftahind 2021
    Ja covid-olukord on nagu on, ennustame päevast päeva.
    Võimalus: Siis kui tegevus taastub, siis usun meeletu hinnainflatsioonisse, ja vanad hiiglasuured rahavood naasevad.


    disclosure: Olen täna müünud osa oma TAL aktsiatest (kahjumiga).
  • Vaadates saadud kahjumit, olukorda reisimisega Euroopas ning Eestis, siis otsustasin ka oma positsiooni likvideerida.
    Loodame, et kunagi läheb ikka olukord paremaks.
  • Stefan kas müüsid et hiljem odavamalt juurde osta?
  • "harley"
    Kui enamus meditsiini eksperte on veendumusel, et selline olukord võib kesta kuni 3,5 aastat. Siis pakun, et Tallink niikaua vastu ei pea isegi riigiabiga. Tuleb pöörduda aktsionäride poole raha saamiseks.


    Ma olen kogu aeg seda meelt olnud, et riigiabi pole turumajanduses selles valdkonnas vaja. Kaupa saab vedada ka odavamalt. Kui aktsionärid näevad äris perspektiivi, siis emiteerigu aktsiaid juurde ja elu läheb edasi ...
  • "harley"
    Tuleb pöörduda aktsionäride poole raha saamiseks.

    Jällegi, tõenäolisem on laeva(de) müük Aasiasse, ma arvan.

    Ja laevade ehituskulud muudkui kasvavad.

  • "stefan"
    "harley"
    Tuleb pöörduda aktsionäride poole raha saamiseks.

    Jällegi, palju tõenäolisem on laeva(de) müük Aasiasse.



    Milles probleem, kui aktsionärid otsustavad, et müüvad, siis müügu
  • "rick12"
    "stefan"
    "harley"
    Tuleb pöörduda aktsionäride poole raha saamiseks.

    Jällegi, palju tõenäolisem on laeva(de) müük Aasiasse.



    Milles probleem, kui aktsionärid otsustavad, et müüvad, siis müügu

    Mis probleemist sa räägid?

    Küsimus oli eri stsenaariumide tõenäosus.
  • Kas praegu reisilaevaliiklus Rootsi suunal seisab valitsuse otsese keelu või hetketingimustel reisisoovijate vähesuse tõttu?
  • "havoc"
    Kas praegu reisilaevaliiklus Rootsi suunas seisab valitsuse otsese keelu või hetketingimustel reisisoovijate vähesuse tõttu?

    Hetkel ütleksin mõlema tõttu, kuna Rootsi juurutas oma negatiivse testi nõudmise, mis ma arvan kehtib märtsi lõpuni.

    Sügisel oli võimalik kord nädalas reisida Tallinkiga Tal->Sto ja Sto->Tal. Siiski lõpetati see tegevus liiga väikeste mahtude tõttu.

    Ehk märts on "kaotatud kuu" nii Rootsi kui ka Soome suunas reisjaliikluse osas.

    Aprillist on huvitavam.
  • "stefan"
    "harley"
    Tuleb pöörduda aktsionäride poole raha saamiseks.

    Jällegi, tõenäolisem on laeva(de) müük Aasiasse, ma arvan.

    Ja laevade ehituskulud muudkui kasvavad.



    Maailmas kus me hetkel oleme on kapitali kaasamine niivõrd lihtne ja soodne et uute laevade tellimine aasiast pole mingi probleem. Seda enam, et reisilaevade sektoris võib tulla ülepakkumine. Kõik võivad soovida müüa kel äri hästi ei lähe.
  • Tallink Grupp Webinar Presenting the Results of Q4 2020
    https://www.youtube.com/watch?v=TSjhSDOz-Hw&feature=youtu.be

    - Naftahedge hetkel pole
    - Kulubaas hetkel palju madalamal kui aasta tagasi
    - Enne mai kuu pole uut laevaliiiklust oodata
    - Sto-Riia jääb kinni kogu aasta.
    - Laevamüüke pole plaanis, ega vaja, aga kui keegi midagi pakub, siis seda vaadatakse.

    =>
    Pilt on päris selge Tallinki poolt, mis pole selge on see mis teeb 1) covid ning 2) poliitikud. Loodetavasti lõpetavad Soome poliitikud võimalikult kiiresti reisipiirangud. Kui otsitakse põhjust siis ongi nüüd ka Euroopa Liidu surve olemas.
  • Lihtne matemaatika näitab, et aktsionäride juurde pöördumiseni on ikka veel päris pikk tee minna. Circa 150m likviidsust ja umbes 30m cash burni (neg. free cash flow) kvartali kohta lockdowni tingimustes ehk siis peaks viieks kvartaliks veel jätukma ja kindlasti on viimases hädas võimalik veel rohkem kulusid koomale tõmmata.

    3.5 aastat piiranguid on utoopia. Ühiskond on erinevate vaadete kompromiss ja pakun, et noored inimesed lähevad juba see suvi massiliselt tänavatele kui keegi hakkab neile ütlema, et istuge jaanipäeval kodus ja vältige kontakte.

    Nafta hinnale tekib surve nii pea kui USA kilt ramp up periood läbi saab ja kilda breakeven keskelt läbi vist kusagil 40 dollari kandis kui õigesti mäletan.

    Positiivne one see, et võlakoormus endiselt kontrolli all ja interessi kulu ei ole kasvanud hoolimata suurenenud laenu koormusest.

    Kas keegi teab miks Viking Line on vähemalt silma järgi graafikut vaadates tunduvalt vähem 2019 aasta tasemelt kukkunud kui Tallink ?
  • Ei tea kas tasub tähelepanu pöörata, aga selline lõpp Helsingis:
    https://www.kauppalehti.fi/porssi/porssikurssit/osake/TALLINK

    Vahel selliseid anomaaliaid ongi olnud - ilma tähenduseta.
  • ...aga jah, positiivne covid-statistika Iisraelist täna õhtul. Äkki covid-lõppu on näha.

    Tee pikkus pole tõenäoliselt nii oluline aktsiale, oluline on see, et tee lõppu on näha.
  • Nõgene osales Äripäeva raadios täna. Tundub, et viimane mõte on, et enne mai keskel ei ole oodata uut laevaliiklust.

    Ühes asjas pole ma Nõgesega nõus. Tundub, et ta näeb ette tulevikku kus laevareisimine toimub tervisedokumentide põhjal. Minu arvamusel on see sama ebatõenäoline nagu see, et rongi- või bussiliiklus, või üldse inimeste normaalne liikumine ühiskonnas, hakaks toimuma tervisedokumentide alusel.

    Minu arvamusel reisimine taastub, kui poliitikud mõnel hetkel otsustavad, et nakkusolukord on selleks piisavalt hea, ja seejärel nad enam ei peata laevaliiklust.
  • Scandic Hotels aktsia:

    Viimasel aastal: -35%
    Viimasel kuul: +28%
    Viimasel nädalal: +22%
    Täna: +5%

    https://www.di.se/bors/aktier/shot-1220645/
  • Olgu lisatud, et Scandic on viimasel aastal teinud läbi aktsiaemissiooni.
  • "stefan"
    Scandic Hotels aktsia:

    Viimasel aastal: -35%
    Viimasel kuul: +28%
    Viimasel nädalal: +22%
    Täna: +5%

    https://www.di.se/bors/aktier/shot-1220645/


    Nii Melia Hotels kui Hyatt Hotels kui ka Park Hotels on kõik kõvasti tõusnud ja rohkemgi veel.
    Aga mul tekkis küsimus, et miks sa seda Tallinki foorumis kirjutama pead?
    Kas sa võrdled kuidas sinu Tallinki positsiooni otsas istumine on sulle kahju teinud?
  • harley
    Alguses said sa siin tuntuks selle eest, et rääkisid tagantjärgi oma enda kasumlikest positsioonidest. Nüüd see sulle enam ei piisa, vaid sa räägid ka teiste foorumlaste kahjumlikest positsioonidest.

    Miks sa arvad, et teised foorumlased siin niimoodi ei käitu?

    Scandic Hotels tasub vaadata kui turism-proxy, ja on võib-olla huvitav Tallinki aktsia huvilistele.
  • Kui turismisektoril üldist oma teemat pole, siis äkki võiks selle teha. Ma arvan, et enamus meist tahab jälgida kuidas maailm mingist hetkes taas avanema hakkab. Seal teemas võiks siis seda teemat arutada ja infot jagada.

    Stefan, olen ka märganud, et võtad siin teemas palju sõna ja mõnikord mõtlen, et huvitav mis filtri läbi ma neid lugeda võiksin. Kas julged paljastada, et mitu % su aktsiaportfellist Tallinkis oli/on ja kui eriti julge oled, siis võid ka paljastada umbkaudse keskmise soetushinna.

    Ise ostsin 0,93 pealt enne covidi esimesed Balti aktsiad ja müüsin 0,7 pealt maha ära.
    Algus tundus positiivne, kuna kohe peale seda kuulutati avalikult välja Linnahalli projekt, aga siis löödi kohe Covidi kirves selga.
  • "stefan"
    harley
    Alguses sa said siin tuntuks selle eest, et rääkisid tagantjärgi oma enda kasumlikest positsioonidest. Nüüd see sulle enam ei piisa, vaid sa räägid ka teiste foorumlaste kahjumlikest positsioonidest.

    Miks sa arvad, et teised foorumlased siin niimoodi ei käitu?

    Scandic Hotels tasub vaadata kui turism-proxy, ja on võib-olla huvitav Tallinki aktsia huvilistele.


    Ma olin sinu vastu viisakas ja ei teinud sind maha. Vaid küsisin, et miks on vaja Tallinki foorumis ja veel tagant järele kireda Scandiku kohta. Kireda on vaja siis kui on kiremise koht.
  • Tallink kasutab Scandicut peamise ööbimispartnerina Stockholmis Soome turu ja Helsingis Rootsi turu jaoks

    + niisama sarnase sektori sarnases regioonis indikaator olemine
  • "harley"
    Ma olin sinu vastu viisakas ja ei teinud sind maha.

    Ei, sa ei olnud viisakas.

    Sa oled siin Tallink-teemas kaua olnud, et mõnitada ja väljendada kahjurõõmu selle üle, kui Tallinkil läheb halvasti.
  • "teretore"
    Stefan, olen ka märganud, et võtad siin teemas palju sõna ja mõnikord mõtlen, et huvitav mis filtri läbi ma neid lugeda võiksin.

    Mina olen palju kirjutanud Tallinkist kuskil aastast 2003-2004, ma arvan, ehk minu mõtlemine peaks olema lihtsam jälgida kui ükski teise foorumlase oma. Olen kirjutanud ka aktsiaostudest ja müükidest, ja hiljuti kahjumlikest müükidest. Enamikel (ma arvan) neil aastatel olen ma aga lihtsalt jälginud Tallinkit kõrvaltpoolt. Tihti olen olnud kriitiline erinevate asjade suhtes, viimastel aastatel olen muutunud positiivsemaks. Minu jaoks oli oluline, kui nad hakkasid rakendama normaalset dividendipoliitikat.

    Olles reisinud väga palju Tallinkiga leian ka, et nad on kvaliteediettevõte. Nad suudavad midagi väga head oma klientidele pakkuda. Kõik on kvaliteet. Selle üle võib Eesti kui riik olla uhke. Reisimine Läänemerel oli teistmoodi 20-25 aastat tagasi.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon