LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Riga Shipyard (RKB1R) - kas hea investeering?

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Tundub selline tume maa ja foorumist ei suutnud leida ühtegi kirjutist, seetõttu mõtlesin uurida mida asjast arvatakse?

    Aruandeid lugedes tundub, et tegemist on võrdlemisi atraktiivselt hinnastatud aktsiaga. Ettevõtte P/B on hetkel 0.18x ehk siis juba sellise kordaja peal kus investorid ootavad juba suure tõenäosusega pankroti. Samas, et tundu see selle ettevõtte puhul sugugi reaalne.
    Ettevõtte bilanss on väga huvitav.

    Turukapitalisatsioon: 5.5m€
    Koguvarad: 80m€
    Sellest raha ja deposiite 11m€

    Omakapitali on 32m€
    Kohustusi: 48m€, millest:
    ---35m€ on ostjate ettemaksed
    ---5m€ on laenud/liisingud.

    Ehk siis siit on näha, et ettevõte netovõla positsioon on tugevalt negatiivne ehk ettevõte on 6m€ netorahas. Sisuliselt saaks RKB ennast oma kontol oleva rahaga turult ise välja osta.

    Arvestades, et viimase 12 kuu käive on olnud kokku 38m€, siis sisuliselt on ettevõte ennast tööga kindlustanud sisuliselt järgmiseks 12 kuuks, isegi kui ühtegi uut lepingut sisse ei tule.

    Samas P/E suhte järgi on tegemist kalli ettevõttega. Viimase 12 kuu kasum on olnud 0.1m€, ehk P/E on umbes 55x.
    Samas EV/EBITDA on ettevõttel negatiivne. (viimase 12 kuu EBITDA oli umbes 1.2m€). Selleks, et ettevõtte EV/EBITDA tõuseks 3x’ni peaks aktsia hind tõusma praeguse 34 santiimi pealt 59 santiimini, ehk ~75%. Ka selle hinna peal kaupleks aktsia ainult 0.3x P/B.

    Ettevõtte kasumimarginaalid on hetkel võrdlemisi madalad, kuid avaldatud info põhjal tundub potentsiaali olevat kasumite kasvuks. Ettevõte on tegemas praegu koostööd Sakslastega, arendada SWATH tüüpi aluseid. Viis laeva on tellitud Läti riigi poolt piirikaitseks. Samas võib see huvi pakkuda ka teistele NATO riikidele, mistõttu võib esimese partii edukuse korral tulla teisigi tellijaid.Lisaks on ettevõte valmistamas koos teiste osapooltega Eesti riigile mitmeotstarbelist reostustõrje laeva, mille kogumaksumus on 517mEEKi (~33 m€).

    Kas on mingit veenvat põhjust, miks see aktsia peaks nii madalal kauplema? (Lisaks sellele, et small-cap ja RSE'l kaupleb)
  • Sellise ettevõtte puhul ootaks ja vaataks kas ja millal ta normaalset kasumit näitama hakkab, praegu paistab sellel poolel veel kõvasti väljakutseid olema. Riia turgu arvestades, vaevalt, et ka peale tulemuste avalikustamist ostmisega väga kiiret oleks. Teatud riske lisab küll kindlasti valdkonna projektipõhisus, vaevalt, et ka RKB-l enamvähem plaaniliste hooldusteenuste osakaal väga suur on. Madalast P/B-st pole üldiselt eriti palju kasu kui ROE on negatiivne.
  • http://www.logistikauudised.ee/default.aspx?publicationid=3650F1E0-7C65-4ABD-8731-9917651C2D56

    Bermanil läheb igatahes väiksemate laevade ehitamisega hästi.

    Taivo jutus on iva sees, et varadest pole kasu, kui need midagi ei tooda. Samas tasub arvestada, et tegemist on sisuliselt ehitusettevõttega, kus võtmesõnaks on tulude arvestamise põhimõtted. Juhul kui ettevõte käitub konservatiivselt, siis projekti teostamise faasi kvartalites raporteeritakse madalamat kasumit ning projekti lõppedes kasumlikus kasvab hüppeliselt. Neid viite SWATHi pole nad veel Läti valitsusele kätte andnud, samas oli käive 3 kvartalis hüppeliselt kasvanud (ehk see võib just sellele viidata).

    Ma mäletan, kui SAF kauples samas olukorras, kus aktsia hind oli alla netoraha aktsia kohta.
  • Esimene laev viiest on nüüd siis Läti valitsusele kätte antud:
    http://u-96.livejournal.com/2407006.html?thread=63005022
  • Selle esimese ehitasid sakslased, kas ülejäänud tehakse Riias?
  • 16.09.2010 böristeade ütleb järgnevat:

    The first patrol vessel “Skrunda” was started to built in September of 2009, in
    Germany, and it is planned to release for Latvia in April of 2011. The second
    patrol vessel “Cēsis” was started to build in Germany in the end of May 2010.
    The term of issuance is February 2012, but the patrol vessel “Viesīte”, which
    is being built in Latvia, will be done by August of 2012.
    One patrol vessel for Latvian Navy costs EUR 11 million (7,7 million LVL). The
    width of vessel will be 13 meters; the length is going to be 25 meters, draft
    of ship - 2, 7 meter, speed - 20 knots, the engine capacity - 1600 kilowatts,
    the material - aluminium.
  • ehks siis 2 laeva tehakse saksas ja kolm lätis

    In the middle of June 2010, JSC „Rīgas kuģu bīvētava” started to build the
    third of Coast guard patrol vessel for Latvian Naval Forces Flotilla -
    „Viesīte”. It is the first one out of five patrol vessel ordered by Ministry of
    Defence, and it will be entirely built in Latvia.
  • Kas see konkreetne tellimus kasvatas ka hüppeliselt Q3 käivet?

    Raha paistab tõesti ettevõttel rohkem olema kui aktsia väärt on, kuid samas on raha kogus 2010 9 kuuga üsna jõudsalt vähenenud ning arvestatavalt siiski ka pangalaenu (neto rahapositsioon siiski positiivne).

    Mõningaid ühisosasid küll SAF-iga vist leiab, kuid aktsiahinna tõusu peamine trigger on siiski kardinaalne pööre kasumlikkuses. 2010 H1 on olnud nigel. Kas 2010 Q3 korralik käive oli one hit wonder suure tellimuse läbi või sign for things to come, on ilmselt raske analüüsida. BLRT väiksemate laevade turg väidetavalt väga halb pole ning kui suudetakse BE tuuris hulpimise asemel mõistliku kasumlikkusega tegutsemiseni jõuda, võiks päris põnev investeering olla. Milline on RKB konkurentsipositsioon ja võime lisaks hooldusele ning remondile ka uusi ehituslepinguid saada, sellest küll ettekujutus sisuliselt puudub.
  • RKB-l muidu ka suht korralik dividendiajalugu, kuid makstud on nii palju kui silma hakkas alati vaid 2 santiimi aktsia kohta (ilmselt mõni aasta üldse mitte).
  • Tõsi ta on, et kasumlikus on hetkel nõrk, kuid kui lugeda management reporti, on ettevõte ka öeldnud, et möödnund periood on olnud nende jaoks raske (laevaomanikud lükkasid remondikulusid edasi, tehti vaid hädapäraseid asju). Kuna laevaremonditehaste kapatsiteet regioonis ei ole elastne, viis see hinnasurveni. Majanduse tõusutsüklis võib see tähendada märkimisväärselt suuremat order intake'i ja paremaid marginaale.

    Kui vaadata bilansi, siis 3Q megakäive sisuliselt ei muutnud ettemaksete summat (ikka püsib 35mEURi peal). Nii palju kui ma aru sain, siis 5 SWATHist 3 tehakse täielikult Lätis (esimesele kahele, kui ma ei eksi tegi RKB laevakered), mis võiks tähendada võrdlemisi kõrgema marginaaliga äri.

    Minu jaoks on Upside/Downside proportsioon hästi paigas. Kui ettevõte 4Q ei too mingit katastroofilist kahjumit (vähetõenäoline vaadates ajalugu) siis downside väga ei ole (ettevõtte Enterprise value on täna negatiivne, P/B alla 0.2), samas kui tuleb norm kasum, võib asi lennata.

    Aga eks ootame 4Q numbrid ära.

    PS. 3Q tegi ettevõte 0.4m LVL kasumit (+9,3% y-o-y).
  • Minevikuandmetes ei tasu kindlasti liiga kinni olla, kuid minu arust ei ole ettevõttel lähiminevikus veel sellist aastat olnud, kus võiks tõepoolest vähemalt "heast" kasumlikkusest rääkida, ka mitte eelmise buumi ajal. Üle 0,5 mLVL puhaskasumini ei ole aastas kunagi jõutud. Muidugi pilt muutuks oluliselt kui üks hetk otsustataks oluline osa rahavarudest välja maksta või mingeid kasumlikke operatsioone omandada ning sellega seoses ka ROE korralikult tõuseks.
  • st pigem tasuks siis rääkida EPS-ist, mitte puhaskasumist. Selle tipp paistab olema olnud 0,04 LVL tuuris.
  • ...ja kasumlikkuse all ma pean netomarginaali silmas, mitte ROE-d.
  • Blue Chip, kas oled ettevõttes kohapeal ka käinud / juhtkonnaga kohtunud?


    RKB-le kuulub ka ca pool Tosmares kugubuvetavast, mis samuti Riias börsil. Ka neil on ajalooliselt nigel kasumlikkus. TKB 9 kuu käive oli 5 miljonit latti, RKB-l 21,5 miljonit latti.

    Huvitav, kui hästi suudab RKB konkureerida näiteks sellise ettevõttega nagu BLRT?
  • Üsna tublid numbrid 4. kvartalis. Aasta 31 mLVL käibest tehti 10 mLVL Q4.

    2. poolaastaga veeti nõrga 1. poolaasta taustal lõpuks terve aasta kasumisse. H2 810 000 LVL puhaskasumit ning H2 EPS 0,07. Omakapitali aktsia kohta 2 LVL ligi. Iseenesest pole paha aktsia kohta, mis maksab 0,35 LVL.

    ... ja raha on. 0,73 LVL aktsia kohta (klientide ettemaksud samas ka suhteliselt suured)? Imelik, et viimastel aastatel pole tahetud oma tavapärast 2-santiimist dividendi maksta.

    Mingit SAF-ilikku dünaamilist kasumikasvu ei ole põhjust oodata, kuid kui suudetakse 2011 H1 näidata stabiilset ja rahuldava kasumlikkusega minekut, võiks päris huvitav kaasus olla.

    Läti meedias oli hiljuti üks ettevõtete kohta, kes 2010. aastal omale luksusauto lubasid. RKB oli samuti nende seas. Valituks osutus Range Rover, kuna klientide jaoks pidada sellise esindusauto soetamine vajalik olema. Paistab üldse popp laevapoiste auto olema, Berman sõitis millalgi samuti sellisega.
  • Huvitav see ostupoole nõrkus. Am I missing something?
  • Küsiksin pigem, kas keegi teist ostaks näiteks rahakoti 0.35 LVL eest, teades, et sealsamas rahakotis on raha 0.73 LVL
    Viimati nägin niisugust olukorda kadunud Normaga ja enne seda Merkoga tasemelt 2.30
    P.S. Võtsin ka näpuotsa täie
  • Huvitav lugu jah sellega. Kui suudetaks taolist ligi 1 miljoni latist kasumit hoida ja jagaks seda 2-santiimist dividendi edasi, võiks päris huvitav investeering olla. See dividend on küll vaid veidi üle veerandi tervest EPS-ist, seega ehk on ka tõusuruumi.

    Muidugi oht on, et 2010 H2 oligi one time hit, kus tulid head ja suured tellimused, kuid upside'i siin kindlasti on, kuna ka turg näikse selles päris kindel olema. Raha kasutamise osas on häiriv mõned aastad tagasi rahavoogude all olevad laenude andmised. Kurat teab, kuhu see läks. Tõsi, teoreetiliselt võimalik ka tütarfirma TKB1R finantseerimine. Viimane 2 aastat siiski laene antud märksa väiksemas summas. But u never know.

    Aga kokkuvõttes tundub, et leiab märksa nigelama kohta, kuhu panustada. Esialgu võiks äkki siis 6 kuu perspektiivi vaadata ning kas tuleb 2011 H1 rahuldav kasumlikkus.

  • Suhtun ettevõttesse ikkagi teatava umbusu ja reservatsioonidega. Booki päris ei usu ning kahtlane on ka tuumiku valmisolek rahakassat väikeaktsionäridega jagama (see 2-santiimine dividend on selline so-so asi).

    Aga ost siis peamiselt valuatsiooni baasilt ning panus recovery vaiksele jätkumisele. Downside võiks olla piiratud, kuigi Riia turu likviidsus ning volatiilsus võib oma rolli mängida.

    Samas on ilmselt ka kõik teised suht negatiivsed :)

    Tütarfirma Tosmare Shipyard toimetas Q4 ka väikese kasumiga, kuid ei midagi erilist.
  • Tundub, et Hansabanka on ka LHV foorumit lugema tulnud, +14% :)
  • http://uudised.err.ee/index.php?06227042
  • Dividende 2010. aasta eest ei tule.
  • Hetkel tänasega +60.00%, võiks arvata et uudis konkursi võidu kohta tulemas...

    Published: 2011-09-22
    The Board of JSC „Rīgas kuģu būvētava” confirms that company is participating in tender of purchase of floating oil platform which is organized by SJSC «Черноморнефтегаз».
    Total costs of the order are aproximately 400 mln. US dollars.

    https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=470870&messageId=574517

Teemade nimekirja