Kia Motors - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Kia Motors

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Kia Motorsil polegi veel seni oma foorumiteemat. Teeme siis. Aktsia ise kaupleb Lõuna-Korea börsil - Bloombergi sümbol 000270 KS ja yahoo.finance'ist leiab hinnainfot 000270.KS nime alt.

    Ma pakun välja, et tegu on autotööstuse ühe uue tõusva tähega. Uued mudelid, millega praegu välja tullakse, on väga kiiresti populaarsust võitnud. Põhjuseks väga hea hinna-kvaliteedi suhe, 7-aastane garantii ja kõrgele tasemele jõudnud autode sisustus/varustus/välisdisain. Maailmas on ettevõttel autoturul veel väga marginaalne turuosa, mida saaks jätkuvalt õnnestunud mudelite turuletoomisega kasvatada mitmekordseks.

    Geograafiliselt tuli 2010. aasta lõpu seisuga ettevõtte müügituludest 30.6% Lõuna-Koreast, 29.8% Põhja-Ameerikast, 13.2% Lähis-Idast/Aafrikast, 12.3% Euroopast, 5.9% Kesk-/Lõuna-Ameerikast, 1.0% Hiinast, 2.7% mujalt Aasiast ja 4.4% mujalt maailmast.

    Kia mudelite näoilme viimaste aastate muutumise taga on suuresti nende uus peainseneri Peter Schreier (link), kes liitus nende meeskonnaga 2006. aastal. Schreier töötas aastatel 1980-1993 Audi autodega ning pärast seda Volkswageni kogu üksuse autodega. Schreier on saanud suure tunnustuse osaliseks näiteks Audi TT välisdisaini kujundamisel. Oma pika kogemuste pagasiga ja Audis tehtud heade töödega oodati talt Kiasse üle minnes suuri tegusid. Ja mees on tegelikult juba ennast tõestanud - 2010. aastal jõudsid Kia poolt turule esimesed mudelid, mis olid Peteri poolt algusest lõpuni disainitud ja need on väga hästi ka müügiks läinud.

    Kia Motorsi aktsia on hoolimata selle aasta väga nigelast börsiliikumisest tõusnud +30%. 2010. aastal tõusid aktsiad enam kui kaks korda. Kia aktsiad kauplevad täna 8.1x 2011. aasta ja 7.2x 2012. aasta oodatavat kasumit. Ettevõte teenib 2011. ja 2012. aastal 25%-30% ROEd, 2012. aasta oodatav P/B kordaja on 1.65x. Selle valuatsiooni pealt ruumi edasiseks tõusuks tundub küll olevat. Kui aktsia kaupleb täna 66 500 Woni peal, siis analüüsimajade keskmine hinnasiht jääb pisut 100 000 Woni alla. Näiteks Deutsche Bank on omalt poolt hinnasihiks välja käinud 105 000 Woni. Ettevõtet katab praegu kokku 45 analüüsimaja, neist 41 on väljas ostusoovitusega ja 4 hoia-soovitusega.

    Kia puhul on plussiks see, et kuna uued mudelid on osutunud menukaks, siis paljude mudelite tehastevarud on väga väikesed või olematud. See tähendab, et isegi kui 2012. aastal peaks maailma majandus oluliselt jahenema ja nõudlus kiiresti ära kukkuma, saaks mingi aja ka lattu toota ja laovarusid tekitada, ilma et peaks tootmist vähendama. Näiteks Euroopast ootab ettevõte 2012. aastal vähemalt tulude 15%list kasvu. Kasvu näeme ka USAs, kus Kia näitas detsmbri alguse seisuga eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 35% võrra suuremat müüki - selle kasvunumbriga jäädi alla vaid Mitsubishile. Kuna Kia on 2012. aastaks plaaninud ka mitmete uute mudelite turuletoomist, siis läbimüügi kasvatamine peaks kiiresti jätkuma ka 2012. aastal.

    Aktsia viimase 5 aasta graafik:

  • u. 50% KIAst kuulub Hyundaile (Hyundai Motor Group), sheerivad juppe ja teevad põmst samu autosid aga erinevate keredega. Emafirmal (005380:Korea SE) on veid kehvemini läinud kui Kial.
  • Positiivne on ka see, et Kia ei soovi tulevikust ilma jääda ehk ettevõte on vaikselt alustanud ka oma elektriautoprogrammi :)

  • Selle aasta vaieldamatult parim müügivideo on Frankfurti autoshow'l Volkswagen AG CEO ja meeskonna närviline tutvumine Hyundai i30 mudeliga ning milliste detailideni autotootjad oma tehnoloogilisi eeliseid hindavad.

    VW AG CEO Winterkorn sättides Hyundai i30 roolisammast, ei kuulnud sellel lukustamisel klõksu. Selle peale kutsuti disaini eest vastutav. Selgub, et BMW ei ole saanud hakkama, nemad ei ole saanud hakkama ja korealased tegid ära. WV-l on lahendus, mis on kallis. Meeleolu on videos pinev ja paljud üritavad oma karjääri päästa. Täpsem sündmuste kirjeldus on siin.

    Winterkorn and The Hyundai i30 -- video.
  • Arrowitz - omaduste poolest on nende esimene elektriauto Kia Ray ju tegelikult väga tubli - võimeline läbima kuni 139 km ühe laadimisega ja arendama tippkiirust 130 km/h. Aku laeb täis 6 tunniga vs nüüd Eestis kurseerivate Mitsubishide 8 tunnine laadimisaeg. Selle konkreetse auto disain pole päris minu maitse, aga võib-olla tingitud ka sellest, et neid ehitatakse ainult 2500 tükki ja müüakse ainult Lõuna-Korea ametkondadele. Mujale maailma mindaks vast mõne teise disainiga pärast seda, kui reaalselt ringi vuravate masinatega on vajalik info täiustuste tegemiseks ära kogutud. Aga eks need elektriautod on nende poolt massidesse minemas alles mitme-mitme aasta pärast. Enne seda on väga korralik bensiini/diisli uute mudelite rivi tulemas.

    winger - üks viimase aja parimaid/leidklikemaid dokumentaalvideosid, mida näinud olen
  • Kia on üks väheseid autobrände, mis näiteks Google'i otsingumootoris on otsingute arvu kasvatanud ja ja see näitab, et Kia populaarsus on maailmas pikaajaliselt kasvamas. Tõsi, automarkide puhul otsitakse enamasti ikka konkreetset automudelit, aga eks ka brändi kui terviku otsimise kasv on selgelt halbade uudiste (nt Toyota automudelite tagasikutsumised Toyota puhul) puudumise kontekstis julgustav märk.



    Link Google Trends lehele on siin.
  • Kia teenis viimases kvartalis 790 mld woni kasumit (konsensus ootas triljonit). Sellel aastal prognoosib Kia 9,5% yoy automüügi kasvu. Kuigi Euroopa autoturg peaks sellel aastal langema, siis Kia on väga optimistlik, oodates 2012a Euroopas 23% yoy automüügi kasvu.

    Despite the lower sales forecast, Kia has set bold targets for its key U.S. and European markets, where Kia has increased its market share in recent years. Kia is aiming for 10% growth in sales to 534,000 units in the U.S. and a 23% increase to 356,000 units in European markets. (pikemalt saab lugeda siit)
  • Kui heita pilk laiemalt autoturule, siis prognoosib MS sellel aastal kasvu:
    a) USAs, kus autotööstus on tegemas strukturaalset muutust;
    b) Jaapanis, kus probleemid pakkumise poole peal on möödas;
    c) Hiinas, kus inflatsioon aeglustub (see seos jääb arusaamatuks)



  • 2korda2
    790 miljonit vs triljon?


    Ikka miljardit :)
  • Miks blondiinid ei osta KIA-t?

    Sest moblale on kirjutatud NOKIA.
  • MSM
    Miks blondiinid ei osta KIA-t?

    Sest moblale on kirjutatud NOKIA.


    ?!
  • meelisq, saad aru? Nali on niisugune. Blondiininali.
  • Tänaseks on USA autopargi keskmine vanus tõusnud rekordilise 10.8 aasta peale ning keskmine läbisõit on juba 190 000 kuni 220 000 km. USAs on väga paljud inimesed oma auto asendamist juba mitme aasta võrra edasi lükanud, kuid sel aastal peaksime nägema olukorda, kus üha enam tuleb turule niinimetatud sundoste. USA selle aasta automüügi kasvuks oodatakse 6%. Link artiklile.

    Pent-up demand for new cars and trucks, combined with declining unemployment, rising consumer confidence and available credit may drive up full-year sales more than 6 percent to 13.6 million, the average of 12 analysts’ estimates. About 8 million vehicle purchases were deferred from 2008 to 2010, said Lacey Plache, chief economist for Edmunds.com, the Santa Monica, California-based auto-market researcher.

    Lisaks USA kohalikele automarkidele usutakse, et Hyundai ja Kia näitavad USAs väga häid müüginumbreid.

    Auto-sales growth in January may be led by Chrysler Group LLC and Korea-based affiliates Hyundai Motor Co. (005380) and Kia Motors Corp. (000270), and be supported by improvement from Japanese automakers who are adding to inventories after rebounding to full production. Seoul-based Hyundai and Kia may combine to sell 18 percent more vehicles than a year earlier, the average of four estimates. That would be the duo’s 17th straight monthly sales increase on a year-to-year basis.

    Aastasel baasil on USA automüük jõudnud nüüd viimase ca 40 aasta keskmisele tasemele ehk 13.5 mln autot aastas. 1998-2007. aasta keskmine tase oli ca 16-18 miljonit ja sellest ollakse ca 15%-25% madalamal. Morgan Stanley prognoosib, et 2012. aasta keskmine automüük saab USAs olema ca 14 miljonit autot aastas ning et sellega kasvab USA autoturg aastaga 9%.

  • Bloombergis oli pühapäeval väga huvitav lugu Kiast ja Hyundaist. Põhimõtteliselt räägitakse sellest, et nende kahe omavahel seotud ettevõtte sihtrühmad on väga sarnased ning konkureeritakse samade klientide pärast, mis võib kokkuvõttes mõlema ettevõtte tulemustes pikas perspektiivis kätte maksta. Mina vaidleks muidugi siinkohal pisut vastu, et tegelikult maailma mastaabis on mõlemal ettevõttel kasvuruumi veel küll, ilma et üksteise tulemustele negatiivselt mõjuma hakata. Tuleb lihtsalt teistelt konkurentidelt kliente üle lüüa. Tõsi, ametlikes tekstides ja ütlustes hinnatakse ühtteist igaljuhul tugevateks konkurentideks.

    Pikemaajaliselt on aga Hyundai ja Kia üritamas ka üksteisest pisut erineda. Hyundai eesmärgiks on meeldida massidele, Kia eesmärgiks on saada enda mudelitele pisut nooruslikum ja sportlikum kuvand.

    Link artiklile on siin.
  • Panen siia paar asja, mis on Kia teemal silma jäänud.

    Näitkes Credit Suisse ütleb täna, et nende hinnangul on Kia Motors üks odavamaid tsüklilisi aktsiaid, mida Korea turult täna osta saab. P/B suhtarvu ja omakapitali tootlikkust arvesse võttes leitakse, et Korea ühed alahinnatumad aktsiad on Kia, OCI, Hyundai Heavy, Hyundai Mobis ja Hyundai Motor.



    22. märtsil andis J.P. Morgan pärast Kial külas käimist välja kommentaari. Kinnitasid seal oma 83 000 WONilist hinnasihti (tänasest 74 000 WONisest turuhinnast 12% kõrgemal) ja overweight soovitust.

    JPMi analüütikud ootavad, et ettevõtte kasumlikkus Hiinas peaks 2012. aastal kasvama. Loodetakse nii läbimüügi mahu kasvu (+6%) kui hinnakasvu. Uued mudelid K2, K5 ja Sportage peaksid kolme peale kokku moodustama 55% Kia Hiina automüügist.
    Ka Euroopas tulevad turule see aasta uued mudelid (näiteks uus Kia Cee’d 2012. aasta aprillis/mais), mis peaks aitama neil see aasta müüki hästi kasvatada. Kui Euroopa turgudele (EU+EFTA) tervikuna prognoositakse see aasta 4%list autode müügi langust, siis Kiale prognoositakse 21%list autode arvu müügikasvu. Konkurentidest üritatakse oma toodangut pakkuda 7%-10% odavamate hindadega „Kia had weak 1H11 sales due to model aging on A/B/C segments. In Europe, A/B/C segments are 50% of market demand. 2012 will be different from K2 launch in 4Q11 and C’eed from April 2012. Kia will keep price differential with VW at 10-15% and 7% with PSA/RNO/FIAT.“
    USAst loodab Kia see aasta 10%list mahu kasvu näha.

    JPM: „Other than in Korea, KIA has manufacturing facilities in China and Slovakia and plans to build a new plant in Georgia, the US. We believe KIA has entered the stage of operational turnaround, aided by a strong new model cycle and operating leverage.“

    JPM: „Key downside risks to our earnings and price target include (1) lower than expected K9 sales; (2) rising brand marketing costs in developed markets (as KIA has a relatively weaker brand image vs. HMC); and (3) short-term rise in incentives in US market.“

    23. märtsil kinnitas Citigroup Kia Motorsi aktsiale antavat ostusoovitust ja tõstis hinnasihi 97 000 Woni pealt 100 000 Woni peale. Citigroup räägib, et aasta algusest on võrreldes aktsiaturgudega Korea autotootjad tõusnud vähem (põhjuseks kartused 2012. aasta kasumiootuste realiseerumise osas) ning Citi analüütikud soovitavad seda hoopis sisenemiseks ära kasutada. Usuvad, et Kia läbimüük kasvab see aasta 12% ja EPS 25%.

    Citi: „Meanwhile, it seems the market remains skeptical about 2012E earnings visibility following the 4Q miss. Still, we see current sentiment on Korean automakers passing through maximum skepticism, with concerns largely priced into year-to-date underperformance. While valuation at the low end of its trading range supports downside, we foresee multiple expansiondriven price performance in 2012E as Korean automakers should continue to show resilience in a much tougher environment. We prefer OEMs to suppliers. Greater-thanexpected YTD performance in key markets such as the US and EU indicates upside risk to Hyundai/Kia’s volume and M/S, further supported by a series of new model launches; we forecast Hyundai/Kia delivers solid +7%/+12% global volume this year, translating into handsome +16%/+25% EPS coupled with EBIT margin expansion via platform-sharing and a pricing-point upgrades. Proving their resilience under tougher external factors will continue to drive multiple re-rating for KR automakers.“
  • Kia läbimüügiedu on uute mudelite toel kiiresti tõusmas ning märtsis müüdi USAs 57 505 Kia autot, mis on aastataguse märtsiga võrreldes 30.2% rohkem. See on ka Kia USA suurim ühekuine läbimüük ja tähistas 19. järjestikust kuud, mil selline rekord tehakse. 2012. aasta esimese kolme kuuga on USAs aastataguse I kvartaliga võrreldes müüdud 31.8% enam autosid. 68% Ameerikas märtsis müüdud autodest olid Kia Optima, Kia Sorento ja Kia Soul. Kanadas kasvas läbimüük selle aasta I kvartalis 22.2% ning kuust kuusse on autode läbimüük kasvanud seal juba 39 kuud järjest.

    Globaalselt müüs Kia märtsis 245 238 sõidukit, mis oli aastataguse märtsiga võrreldes +13.4%. Põhja-Ameerikas kasvas Kiade autode müük +29.4% yoy, Euroopas +19.3%, Hiinas +19.1%. Koreas langes müük -8.8% yoy.
  • Venemaa autoturgu vaadates on jaanuar 2012-märts 2012 suurimat yoy läbimüüki näidanud Hyundai Solaris (+166%) ja Kia Rio (+102%). Absoluutmüügi edetabelis paiknevad nad vastavalt kolmandal ja viiendal kohal.
  • Morgan Stanley on täna liigutanud Kia oma taktikaliste ideede hulka ning leiab, et aktsia võiks järgmise 45 päeva jooksul saada tuge uue K9 mudeli lansseeringust Koreas. Tegemist on kõige luksuslikuma sedaaniga, mida Kia on kunagi üldse turule toonud ning aitab tõsta nii brändi tuntust kui ettevõtte finantse. Väljaspoole Koread peaks mudel jõudma 2013.a

    We believe Kia Motors has clear momentum with its K9 luxury sedan. Scheduled for launch on May 2 in Korea, this will be the highest-end sedan Kia has ever launched and we think it is likely to have positive implications both for earnings and for brand awareness. We estimate that K9 is likely to contribute over 2% of revenue for 2012-13 and 6-7% of operating profit. In our view, K9 will also contribute to general awareness of the Kia brand, just as Genesis and Equus did for Hyundai Motor, especially when the vehicle is launched outside Korea from 2013.


  • Sattusin ühe päris toreda video peale, mis tutvustab 2006. aasta detsembris avatud Kia Slovakkia tehast, kus pannakse kokku ca 300 000 autot aastas. Päris korralik high-tech ja robotiseeritud tehas. Selle aasta alguses sai valmis ka tehases toodetud ühe miljondas auto.

    Link videole siin.
  • Hyundai teatas täna tulemused ning Hyundai aktsia on selle peale ca +4%. Ettevõtte 3. kvartali kasum kasvas aastataguse kvartaliga võrreldes 13% 2.17 triljoni Wonini (ca $2 miljardit). Analüütikute ootus oli ca 2.05 triljonit Woni. Müügitulu kasvas 3.6% ning see vastas ootustele.

    Kia tulemused peaksid tulema homme, kuid juba Hyundai numbrite peale on vahepeal maikuu tipust 27%lise korrektsiooni läbi teinud aktsia täna +5.8%. Kia aktsia maksab täna ca 66 000 Woni ehk on sisuliselt sama taseme peal, kus ta oli 2011. aasta lõpus, kui siia esimese foorumi postituse tegime.

    Kuigi autotööstusettevõtete kasumid on väga tsüklilised ja neid on raske prognoosida, tooks siiski välja, et Kia aktsia kaupleb täna ca 6.2x 2012. aasta oodatavat kasumit ja 5.7x 2013. aasta oodatavat kasumit. Dividendimäär on ca 1.0%.
  • Kia Motors tuli täna tulemustega ning kogu eile tehtud 5%-6%line tõus anti tänaste numbrite peale ära. Kvartaliga teenis Kia kasumit 829.5 miljardit Woni ($756 mln), mis on aastataguse kvartaliga küll +28% suurem, kuid jäi alla analüütikute oodatud 974.6 miljardi Wonisele ootusele.

    Siin on aga oluline eristada põhjust, miks ootustele alla jäädi. Nimelt tegu ei ole nõudlusprobleemiga ehk asi ei ole selles, et autosid ei ostetaks. Vaid asi on pakkumisprobleemis. Alates juuli keskpaigast kuni 14. septembrini toimus Kia Lõuna-Korea tehaste töötajate ametiühingu 9-nädala pikkune streik, mis päädis kokkuleppega, kus tõsteti oluliselt töötajate palku, parandati töötingimusi ning muuhulgas kaotati ära öine vahetus. Stregi tulemusel jäi valmistamata 63 000 autot.

    Kia 3. kvartali automüük aastataguse kvartaliga võrreldes oli USAs +20%, Euroopas +12%, Hiinas +8% ja Lõuna-Koreas streigi tõttu -7%. Kuna Korea müük moodustab ca 2/3 ettevõtte kogumüügist, siis kõikide regioonide peale kokku tuli Korea streigi tõttu siis kasvuks eelmise aasta sama kvartaliga võrreldes +0.3%.

    Aktsia viimase 3 aasta graafik:



    Aktsia kaupleb täna ca 5.9x 2012. aasta oodatavat ja 5.4x 2013. aasta oodatavat kasumit. Dividendimäär ca 1.1%.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon