LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Luksuskaupade ettevõtted

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Väikene ülevaade alates 2009. aastast kiire kasvu teinud luksuskaupade sektori kahest esindajast- turuliider LVMH ning suuruselt teine Richemont. Erinevalt kiirmoeettevõtetest on luksuskaupade tootjate plussiks tugevad kaubamärgid, mis toetavad ettevõtete püsimajäämist keerulisematel ja vähemkeerulisematel aegadel.

    Prantsusmaa luksuskaupade ettevõte LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton (MC:FP), millele kuuluvad sellised kaubamärgid nagu Moët et Chandon, Louis Vuitton, Hennessy, Zenith, TAG Heuer, Bulgari, Donna Karan, Givenchy jt. Lisaks omatakse osalust Prantsusmaa luksuskaupade tootjas Hermes International.

    Kõige suurema osa LVMH käibest ehk 36% annab rõivaste ja nahktoodete müük (üksuse kasvu veab Louis Vuitton), sellele järgneb 28%-ga selektiivne jaemüük (lennujaamapoed ja Sephora kosmeetikakett), 13.5% veinide ja alkoholitoodete müük, 13% parfüümide ja kosmeetika müük ning kõige väiksema osa annab 10%-ga kellade ja ehete müük. Viimati mainitud üksuse käive hakkas märkimisväärselt kasvama pärast Itaalia käekella tootja Bulgari ostmist 2011. aastal. Samamoodi moodustavad riided ja nahktooted suurima osa äritegevuse kasumist (57%).


    Allikas: ettevõtte finantsaruanded

    Kõige kõrgema ärikasumi marginaaliga üksus on riiete ja nahktoodete üksus (33%), järgneb veinide ja alkohoolsete jookide üksus (28%), käekellade ja ehete üksus (12%), parfüümid ja kosmeetikatooted (11%), selektiivne jaemüük (10%).

    Regioonide lõikes tuleb 29% ettevõtte käibest Aasiast (v.a Jaapan) (aasta tagasi 28%), 23% USAst (aasta tagasi 22%), 19% Euroopast (v.a Prantsusmaa) (aasta tagasi sama palju), 11% Prantsusmaalt (aasta tagasi 13%), 8% Jaapanist (aasta tagasi samuti 8%) ning 10% ülejäänud turud (nagu ka aasta varem).

    LVMH jaepoodide arv ulatub üle 3 000 ning see kasvab nii omandatud ettevõtete (Bulgari ja Ile de Beaute) kui ka geograafilise laienemise arvelt.

    Ettevõtte eesmärgiks on oma liiderpositsiooni kasvatamine globaalsel luksuskaupade turul.

    LVMH plussid ja miinused:

    Plussid: maailma suurim luksuskaupade ettevõte; tugev põhikaubamärk Louis Vuitton, mis on võrreldes konkurentidega vähem tsüklilisem (turuliider nahktoodete turul, suur arenevate turgude osakaal ning omab 100%-list kontrolli jaotusvõrgustiku üle (tugev hinnakujunduspoliitika)); unikaalselt hajutatud tooteportfell (lisaks rõivastele kuuluvad tooteportfelli ka alkohoolsed joogid); konkurentidest kõrgemad marginaalid Louis Vuittonil ja Moet Hennessy’l.

    Miinused: 50% grupi ärikasumist moodustava Louis Vuitton kaubamärgi võimalik populaarsuse kaotus uuematele ja kiiresti kasvatavatele kaubamärkidele (Prada); kõige populaarseima luksuskaubamärgi tiitli kaotamine Hiina turul; kõige väiksem Aasia osakaal käibest (29%) (Aasia veab luksuskaupade tootjate kasvu); jaemüügi osakaal kõige väiksem müügikanalite (jae-, hulgi-, litsentsimüük) lõikes (jaemüük on otseselt kontrollitav ning võimaldab paremat hinnapoliitikat); ca 40% käibest andva riiete ja nahktoodete üksuse müügi kasv aeglustub.


    Šveitsi luksuskaupade ettevõte Compagnie Financière Richemont (CFR:VX), mille alla kuuluvad sellised kaubamärgid nagu Cartier, Van Cleef & Arpels, Montblanc, Piaget, Vacheron Constantin, A. Lange & Söhne, Alfred Dunhill, Chloé, Lancel jt.

    Üksuse lõikes annab suurima osa ehk 52% Richemonti käibest ehete müük, sellele järgneb 26%ga käekellade, 8%ga kirjutamisvahendite ning 14%ga muude üksuste müük. Kokkuvõttes tuleb 77% ettevõtte käibest käekellade ning ehete müügist. Lisaks näitab ehete müük suurimat kasvutempot erinevate äriüksuste lõikes. Ärikasumist moodustab käekellade ja ehete müük 97%.


    Allikas: ettevõtte finantsaruanded

    Kõige suurema ärikasumi marginaaliga on ehete üksus 36,7%, sellele järgneb käekellade üksus 32,2%, kirjutamisvahendite üksus 14,5% ning ülejäänud ärid -2,2%.

    Regioonide lõikes tuleb kõige suurem osa Richemonti käibest ehk 42% Aasiast, järgneb Euroopa 35%-ga (Euroopa alla kuulub ka Lähis-Ida), Ameerika 14%ga ning Jaapan 9%ga.

    Jaevõrgus on Richemontil peaaegu 1000 poodi ning poodide arvu kasvatatakse kiiresti kasvavate turgude arvelt.

    Richemonti plussid ja miinused:

    Plussid: maailmas suuruselt teine luksuskaupade ettevõte LVMH järel; tugev bilanss (netoraha bilansis €3 mld); marginaalid paranevad (1H 2013 saavutati kõigi aegade parim poolaasta ärikasumimarginaal (27%); erinevalt teistest luksuskaupade tootjatest ei sõltu Richemont nii palju luksuskaupade turu aeglustumisest, kuna ettevõtte tooted kuuluvad väga kallisse hinnaklassi; suur Aasia osakaal (42% käibest); kahekohalistes protsentides oodatav puhaskasumi kasv (2013-25%, 2014 ja 2015- 11%).

    Miinused: Šveitsi frangi tugevnemine; müügi kasvu aeglustumine Aasias; lisaks sellele, et jaemüügi osakaal (51%) on madal võrreldes teisega, on selle osakaal hakanud viimasel ajal vähenema.

    Valuatsioonid:


    EPS CAGR:
    Morgan Stanley hinnangud luksuskaupade tootjate aktsiapõhise kasumi keskmisele aastasele kasvumäärale perioodil 2011-2014:



    LVMH aktsia viimase kahe aasta graafik:

    Allikas: BigCharts

    Richemonti aktsia viimase kahe aasta graafik:

    Allikas: BigCharts
  • Kas PPR mitte pole nr. 2 LVMH järel? Revenue vähemalt küll vist suurem kui Richemontil.
  • Turuväärtuse järgi on LVMH järel suuruselt teine luksuskaupade ettevõte Richemont. Käibe järgi ületab PPR-i käive tõepoolest Richemonti käivet.

Teemade nimekirja