TSLA - Tesla Motors - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

TSLA - Tesla Motors

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Model 3 akupaki omahind võib olla seal 120$ kWh, see teeb 50 kWh versiooni akude hinnaks 6000$ ja 75 kWh- 9000$. Akude ugrade 75 kWh mudelile maksab 9000$, Model 3 ilma akudeta kesta hind vastavalt 29000$ ja 35000$. Väga väheusutav, et 29000$ ei suudeta ilma akudeta tühja kesta kasumiga müüa. Kogu see mudel oli disainitud kokkuhoidu silmas pidades ja minimalistlikult. Palju oleneb ka sellest, kui kiiresti suudetakse liinid täisvõimsusel tööle saada, sellest oleneb, kui palju tootmise üldkulusid müüdud auto kohta jaguneb.
  • Natuke kontramaterjali TSLA pullidele suurtelt autoosade tootjatelt. Ehk siis räägivad need tüübid, kes toodavad "kõik" jupid "kõikidele" autodele. Tellimused vs haip kontrast on suur.

    Aga natuke kontra-kontra-haipi ka - ma näiteks ei arva, et TSLA kui ettevõte saaks pankrotti minna. EV $70B on loomulikult retarded, aga EV $10B-$30B võib ta pikas perspektiivis maksta küll (PPS $0-$120). Võlg jääb igal juhul ellu, kuna brändi goodwill on lihtsalt liiga suur, et asi saaks päris ära surra. Ainus viis, kuidas TSLA kui ettevõte saaks hävida, on siis, kui EM konverentskõnedes ja pressiteadetes valetamisele lisaks ka 10-K ja 10-Q'des valetama hakkaks. Ma ei usu, et tal oleks väga vajadust.
  • Isegi autojupimeeste karune jutt räägib 3M pure-EV liikurist aastas 2023. Sinna mahub kogu Tesla 500k lahedalt ära.
  • hex
    Isegi autojupimeeste karune jutt räägib 3M pure-EV liikurist aastas 2023. Sinna mahub kogu Tesla 500k lahedalt ära.


    Nõus. Samas, kui tänane turu konsensus ootaks, et TSLA toodab 2023 500k, siis oleks PPS sub $100.
    500K x 70K(avg price) = $35B sales. Autotööstus kaupleb umbes 0,46 x sales, sh USA omad <0,3. Kui TSLA'le veel 50% premiumi peale visata, sest ta on autode iPhone, on equity umbes $25B ehk PPS $150. Ja selleni jõudmiseks on vaja tõenäoliselt umbes $10-$20B capexit, mida kõike ei ole võimalik kokku laenata ega jooksvalt teenida, ehk tuleb diluutida.

    Täna on hinda sisse keedetud ikka hoopis teisest suurusjärgust numbrid, TSLA ise räägib juba 2019 ca 600 000 auto kasumlikult (GM 25%'st peaks kindlasti ka puhaskasumi välja imema, teised autotootjad teenivad 10-15% GM juures 5% net) tootmisest (M3 10K/week run rate + 100K S/X vähemalt(implied, kasvuaktsia ikkagi ju)). Kasumlikult on see kindlasti välistatud ja tõenäoliselt isegi kahjumlikult seda mahtu täis ei tehta. TSLA kasvutempo juba aeglustub. Aga story on hüperkasv.
  • zerohedge‏ @zerohedge 2h2 hours ago
    More
    There it is: LAUNCH: TESLA $1.8B 8NC3 AT PAR TO YIELD 5.25%, UP FROM $1.5B

    idiots scramble to give musk even more cash for zero covenants


    Kui aktsia on kõigi aegade tippude juures, siis on kindlasti targem 5,25% laen kui uusi aktsiaid printida :)
  • 2017Q2, mil aktsia tegi pöörast tõusu, on huvitaval kombel mitmed suured investorid müügipoolel olnud, samal ajal kui väiksemad ja jaeinvestorid olid ostupoolel.



    Üks näide siin: http://www.marketwatch.com/story/no-1-mutual-fund-which-made-a-killing-off-amazon-and-tesla-is-now-focused-on-these-stocks-2017-06-19

  • Charley Grant @CGrantWSJ
    $TSLA 2017 EPS estimate history (non-Gaap)
  • Seltsimehed, no mida siis see peaks tähendama?
    http://www.aripaev.ee/borsiuudised/2017/08/18/elektriauto-on-suur.keskkonnasaastaja
  • Ammu läbi nämmutatud teema siin foorumis. Pump-to-wheels vs well-to-wheels vaidlused ja erinevate elektritootmise allikate osakaalud ja viimase aja trendid. Eriti kui just neid trende vaadata, kus kivisöest saab ajalugu ja maagaas tuleb jõuliselt peale lisaks alternatiivenergia allikatele, tundub see Morgan Stanley jutt eriti jabur.

    Aga vihjeks sulle: MS müüs Q2 60% oma TSLA aktsiatest ja selle uudise valguses ma usun et müüs äsja ka selle ülejäänud paki maha :)
  • taksojuht
    Seltsimehed, no mida siis see peaks tähendama?
    http://www.aripaev.ee/borsiuudised/2017/08/18/elektriauto-on-suur.keskkonnasaastaja


    Artiklit lugemata võib aimata, et kui Eestis oma elektriautot laed, siis põlevkivist toodetud elekter on suht saastav, soojusenergia elektriks konverteerimisel läheb 50% energiast kaduma, mööda liine 10-20 % ja akudesse laadimisel samuti vist ca 10%, ehk su Tesla sõidab põlevkivi pealt 20% efektiivsusega.
    Numbrid võivad veidi mööda ollla kuid üldpilt jääb samaks. Kui mäletan õigesti, siis elektriautoga Eestis sõitmisel paisatakse iga km kohta ~300 g CO2-e.

    Õnneks üritatakse Hiiumaa ja Saaremaa rannikutele suuremaid tuuleparke püsti panna ning kodutootmine on samuti järjest populaarsem, ehk selles vallas võib olla tegu mööduva nähtusega.
    Keskkonnale mõeldes ootaksin 3-4 aastat elektriauto soetamisega, kuigi majanduslikult oleks ilmselt tasuv küll.
  • Keskkonnale mõeldes peaksid sa kohe oma elektripaketi ringi tegema rohelise energia peale:

    http://www.imatraelekter.ee/pakett/roheline-valik/

    http://220energia.ee/taastuvenergia-paritolusertifikaat/

    See Hiiumaa ranniku gigaprojekt müüb 100% oma toodangust välismaale, vähemalt nii nad ise väidavad.
  • Mis mõtet on elektripaketti sinna- või tänna teha, kui see on teada, et see aeg, kui "roheline elekter" ülekandevõrku siseneb, kütavad põlevkivikatlad Narva jõge?
    Kas keegi on teinud uurimust, et palju on reaalselt põlevkivi ka kokku hoitud seoses "rohelise elektriga"?
  • Põlevkivielektrit oleks kõvasti kokku hoitud, kui oleks lastud odaval Skandiaavia hüdro- ja tuumaelektril EE põlevkivielekter välja süüa turult. Selle olukorra vältimiseks alandas riik kaevetasusid tagasiulatuvalt ja muutis sellega meie saastava elektri uuesti konkurentsijõuliseks. Sisuliselt võeti riigi rahakotist raha, et saaks saastamist jätkata. Elektriautod on Eestis sellise poliitika tulemusena tõesti suht kasutud, mitte midagi meil enne rohelisemaks ei lähe, kui Valitsus seda ei soovi. Enefiti näitel on siiski näha, et püütakse ka muul moel raha teha kui kivi ahju ajamisega. Aga üldiselt oleme koos Poolaga EL-i häbiplekk veel kaua.
  • Eesti eksportis käesoleva aasta esimese kuue kuuga üle 1,6 teravatt-tunni elektrit Lätti ja Soome. Selline kogus on 20% Eesti riigi aastasest elektri kogutarbimisest.


    Maksumaksja raha eest doteerime müüki Lätti ja Soome, saaste ja keskkonnakahju Eestisse, kõlab nagu hea diil ja kokkuhoidlik majandamine.
  • siimos
    Eesti eksportis käesoleva aasta esimese kuue kuuga üle 1,6 teravatt-tunni elektrit Lätti ja Soome. Selline kogus on 20% Eesti riigi aastasest elektri kogutarbimisest.


    Maksumaksja raha eest doteerime müüki Lätti ja Soome, saaste ja keskkonnakahju Eestisse, kõlab nagu hea diil ja kokkuhoidlik majandamine.

    on sul numbreid ka tuua selle doteerimise kohta?
  • EE teemasse rohkem. Kas keegi teab on EE jaamadele heitgaaside pesuseadmed pannud või mitte? Töötavad?
  • Kahjuks tasuline ja mul puudub hetkel võimalus seda lugeda.

    http://www.aripaev.ee/investor-toomas/2017/08/21/investor-toomas-mis-on-tesla-aktsia-tegelik-hind

    Ehkki USA elektriautode tootja aktsia kaupleb 340 dollari lähistel, ei maksaks mina selle eest praegu rohkem kui 200 dollarit.

    Alustuseks olgu öeldud, et minusugused näpuga aruannetes järge ajavad investorid saavad Tesla või Amazoni taolistele superaktsiatele haruharva õigel ajal jaole. Et saamata on jäänud tuhandeid protsente tulu, võib kriitika kõlada kibestumisena.


    Minu mäletamist mööda 2016. novembriks oli Sul Tesla kohta juba paar artiklit kirjutatud ja just sel ajal tegin mina viimase TSLA ostu $190 pealt. Oleksid jaole saanud küll, aga ma muidugi mõistan neid, kes fundamentaali vaadates pilgu sellelt aktsialt kohe ära pöörasid.

    Short@363.
  • äp Tom on Ecxelis in netis käinud, ei taha osta kuigi on natuke fän: "New Yorgi Ülikooli finantsprofessor ja investeeringute väärtuse hindamise guru Aswath Damodaran, uudisteportaalis ValueWalk avaldatud põhjalikus analüüsis leiab ta, et parimal juhul on Tesla aktsia praegu väärt 192 dollarit. Eelduseks on võetud, et ettevõtte müük 9kordistub järgmise 10 aasta jooksul. Samuti on eelduseks võetud paranenud marginaalid."
  • Küsimus on, kui palju autosid suudab Tesla toota Fremont tehases. Parimatel päevadel 2006 tootis Toyota seal 430000 autot. Hetkel on käsil tehase laiendamine, ruutmeetrid peaks projektide ja taotletud lubade järgi kasvama 2x, S/X mootori ja veermiku komponentide tootmine viiakse Gigafactorisse, et Model 3 ja Y tootmisele ruumi teha. Ruutmeetrite järgi max 1 milj. autot saavad seal toota? Praktikas tõenäoliselt vähem, nii või teisiti tuleb päevakorda uute tehaste rajamine, küsimus on, kust selleks kapital võetakse. Majasiseselt arendatav isesõitvate tarkvara on tugev boonus, aga see on ka pigem hetkel veel küsimärk, kuidas konkurentidega võrreldes tööle hakkab. Praeguste tehaste baasil võibolla õigustab tänast hinda, kasvuks on vaja palju rohkem tehaseid ja tootmist.
  • Hyundai ja VW suurimad tehased on 10x suuremad kui Tesla Fremont tehas ja 5x suuremad kui kavandatav Gigafacrory.
    http://www.visualcapitalist.com/worlds-largest-factories/
  • siimos
    Hyundai ja VW suurimad tehased on 10x suuremad kui Tesla Fremont tehas ja 5x suuremad kui kavandatav Gigafacrory.
    http://www.visualcapitalist.com/worlds-largest-factories/


    Ma olen kindel, et Model Y ja Tesla Semi ei hakata kunagi Fremonti tehases tootma. Üks asi on tehase pindala, aga hoopis suurem probleem on valmis autode ladustamine. Kui Model 3 liine käis paigaldamas eraldi spetsialistide tiim ja neil oli keskmiselt 500 autot, mis sinna maja ette parkima tulid, siis oli suur pahandus, sest oma töötajatele ei jätkunud enam parklakohti. Juba ainuüksi Model 3 ramp-up tekitab parkimiseprobleemi, sest kusagil tuleb ju valmis autosid hoida. Võib-olla nad mõtlevad välja mingi logistilise ime, kuidas mitmekümned rekkad korraga sõidavad ette ja robot tõstab kiires tempos autosid peale. 5000 autot nädalas tootmisvõimsus on 714 autot iga jumala päev. Rekka peale mahub vist 6 autot? Ja nad tahavad ju jõuda ka 10 000 autoni nädalas.

    Ma usun et Model 3 ja Semi tootmine algab Gigafactorys Nevadas, sest uute tehaste ehitamiseks neil raha (ja AEGA!) ei ole. Võimalik, et Euroopas kingitakse neile mõni suur vana tehas või ehitab mõni riik selle neile odavalt. Semi ei pea tingimata valmistama USA-s, aga Model Y kindlasti peaks, sest ameeriklastele meeldivad suuremad autod.

    Teslat võib päästa mõni suur strateegiline investor suure rahakotiga, kes vastutasuks saab osaluse Teslas. Minu nägemuse järgi annab Musk oma osaluse kellelegi ära lähema 1-2 aasta jooksul ja pühendub täielikult SpaceX juhtimisele ning võib-olla pühapäeviti käib maa all tunnelit kaevamas. Kes see rikas kosilane on? Apple või hiinlased. Mida aktsia selle peale teeb? Pole õrna aimugi, aga küllap turg harjub ära et ekstsentriline veidrik lahkub areenilt ja Teslast saab "päriselt" firma, millesse investeerimisele võiks mõelda. Täna võib ju selle ettevõtte riskide loetelusse kindla käega kirjutada tema enda CEO kui riskielemendi. Infarkt, uus armuke, süvenev depressioon, enesetapumõtted. Jne.
  • Keegi soomlasest taksojuht on oma Tesla Model S-st tänaseks välja pigistanud 400 000 km läbisõitu.

    http://www.hs.fi/autot/art-2000005338572.html?ref=rss

    Auton akun toimintamatka on Nyyssösen mukaan laskenut 400 kilometristä noin 370:een.

    See on siis 7,5% aku mahtuvuse langust. Kuna tüüp elab Vantaas, millest lähimad kiirlaadijad on vähemalt 100km kaugusel, siis tõenäoliselt kiirlaadijat on see auto vähe maitsta saanud.
  • kindsigo

    5000 autot nädalas tootmisvõimsus on 714 autot iga jumala päev. Rekka peale mahub vist 6 autot? Ja nad tahavad ju jõuda ka 10 000 autoni nädalas.

    Milles küss? Need autod sõidavad ise sinna, kuhu tarvis - kasvõi omanikule uksetaha...
    Kui teede läbilaskevõime takistuseks jääb, siis kaevatakse tehasest otse metroo logistikakeskustesse.
  • Level 5 autonoomia + selle legaliseerimine + automaatlaadimine kiirlaadijates on puudu, et seda teha saaks. 2018. neid teemasid ära ei adresseerita veel, pigem on see 2020+ teema. Muskil muidu jah oli selline logistiline plaan kunagi küll, et auto viib ennast ise kliendile ära, vähemalt USA mandri piires.

  • Auto ei pea ennast kliendile ära viima. Sel hetkel, kui täielik AV võimekus tekib polegi mõtet kliendi juurde sõita.
    Auto hakkab tehase väravast väljudes otsekohe Uber-i, Google või Tesla enda autopargi jaoks tööle.
  • ÄP kirjutab: "Saksa autogigant BMW teatas täna, et tahab aastaks 2020 jõuda tootmistegevuses nii kaugele, et saaks elektriautosid hakata masstootma, vahendab CNBC.
    Aastaks 2025 on BMW eesmärgiks seadnud pakkuda autosõpradele 12 erinevat elektriautomudelit.

    BMW müüs eelmisel aastal 2,34 miljonit autot. Kuna traditsioonilise sisepõlemismootoriga autod on olnud juba üsna pikalt löögi all, on autotootjad võtnud pea üksmeelselt kindla suuna elektriautode suunas.

    BMW juht Harald Krueger märkis Münchenis toimunud pressikohtumisel, et aastaks 2025 pakub autotootja 12 elektrimootoriga autot, sealjuures suudab ühe laadimisega neljarattaline sõita kuni 700 kilomeetrit.

    Neile, kes BMW elektriautode vastu huvi tunnevad, ütles Krueger, et ka Rolls Royce’i ning BMW M mudelid saavad elektrilise versiooni.
    "

    Ja siin pikem jutt englishis: http://www.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-bmw-jaguar-ev-20170907-story.html

    "BMW joins Volvo, Mercedes-Benz, Volkswagen, Ford and other carmakers that have announced big plans to sell a wide variety of electric and hybrid cars over the next several years.

    Jaguar Land Rover, also on Thursday, said its entire fleet of new vehicles will be electric or hybrid-electric starting in 2020."

  • US National Transportation Safety Board (NTSB) has found that Tesla's Autopilot system was partly to blame for a fatal accident in which a Model S collided with a lorry. Federal investigators say Tesla "lacked understanding" of the semi-autonomous Autopilot's limitations. It said the collision should never have happened. BBC
  • TSLA aktsia kõige aegade hinnarekord löödi üle täna. Näis kas pullidel on siis seekord jõudu $400 piir lõpuks alistada, kui Semi Truck esitlemise üritus teadmata asjaoludel oktoobri lõppu edasi lükati. Elektriliste raskemasinate sektoris konkurents kindlasti ei puudu, seega Tesla siinkohal esmatulija tiitlit ei saa ja peab kohe algusest peale rivaalidega rinda pistma. Mitte et Tesla sõiduautode sektoris esimene tulija oleks olnud, aga ilusate ja kiirete elektriautode kategoorias ehk küll.

    https://www.forbes.com/sites/joannmuller/2017/08/29/take-that-tesla-diesel-engine-giant-cummins-unveils-heavy-duty-truck-powered-by-electricity/

    Short@$367
  • Ma arvan, et see Tesla Semi on üsnagi nišši teema. Pikemas perspektiivis on olulisem, kui palju suudetakse sõiduautosid toota/müüa ja isesõitvate tarkvara. EVde tootmises on Teslal paar kolm aastat edumaad, 2020+ on juba konkurents tihedam ja pika sõiduulatusega EV pole enam peamine argument. Küll võib olla argument Autopilot tarkvara.
  • A kui see semi tuleb vahetatavate akudega? Ja marsruudil, kus vahetusjaamad olemas on, tuleb kilogrammi vedamine odavam kui diisliga?
  • Morgan Stanley autosektori analüütik Adam Jonas:
    electrek.co/2017/09/06/tesla-semi-all-electric-truck-biggest-catalys/

    “We believe TSLA’s reveal of its autonomous, electric Class 8 semi-truck this month could be the biggest catalyst in Trucking in decades and potentially set off separation between the technology leaders and the laggards among carriers, shippers, truck OEMs and suppliers.”

    When will the truck go on sale? (we think 2020)
    How much will it cost? (we think $100k if separately leasing batteries)
    What can it do? (we think it could be an all-purpose Class 8 semi-truck rather than a limited application vehicle)
    How cost effective will it be? (we estimate an autonomous-electric truck can be up to 70% cheaper to operate than a regular truck).


    Piinlik on see, et outsider-ilt tulevad järjekordselt tehnoloogilised edusammud. Või noh, tegelikult on see alati niimoodi olnud - ülimuslik toode tuleb uutelt tegijatelt.
    Vanad tegijad mõtlevad, kuidas saaks tehnoloogiat parendada 10 protsendi võrra.
    Tesla sees mõeldakse teises suurusjärgus - kuidas parendada tehnoloogiat 10x.
    Ma usun, et Tesla Semi on revolutsiooniline - vastasel juhul polegi mõtet tootega turule tulla.
    Kogu transpordisektor ootab, et saaks kirvega kulude kallale minna.
    Tesla Semi sisaldab kindlasti ka kolonnis sõitmise võimet (truck platooning).
  • "to operate" ja kogukulu on kaks eri asja.

    Kui tavatarbija ostab Tesla paljuski emotsiooni pealt, siis tõehetk saabub Tesla Truckiga - truckerid oskavad arvutada ja neile loeb ainult kuluefektiivsus.
  • Tõsi on see, et nii EU-s kui USA-s on suur puudus rekkajuhtidest ja see ajab palgad üles. Isesõitev rekka võimaldab loomulikult opereerimiskulusid kokku hoida. Pole vaja 8-tunnist tööpäeva limiiti, pausi on vaja vaid diisli tankimisel või aku laadimisel/vahetamisel.

    Kõigest hoolimata ma arvan et Level 5 isesõitmine legaliseeritakse enne sõiduautonduses ja alles seejärel suurtes masinates.

    Lõpetuseks tahaks meenutada ühte aastatagust lugu, kui "isesõitev" rekka viis tehasest laadungi õlut sihtkohta.

    https://www.wired.com/2016/10/ubers-self-driving-truck-makes-first-delivery-50000-beers/

  • kindsigo, kui suur puudus neist rekkajuhtidest ikka EL-is on?
    Kui ringi liikuda, siis suurem osa rekkasid kannavad poola või rumeenia numbreid ja ma usun, et neis riikides seda rahvast ikka jagub.
  • Mercedes investeerib $1 miljardi, et alustada akude ja elektriautode tootmist olemasolevas tehases Alabama osariigis.
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-09-21/mercedes-plots-tesla-attack-with-1-billion-u-s-electric-push
    Daimler AG plans to spend $1 billion to start production of Mercedes-Benz electric vehicles at its Alabama factory, setting the world’s largest luxury-car maker up to battle with battery-car specialist Tesla Inc. on its home turf.

    The German automaker will build its fifth battery plant globally and create more than 600 jobs in the region, the company said Thursday in a statement. The Alabama factory will assemble electric sport utility vehicles, taking on Tesla’s Model X and making Stuttgart-based Daimler the first European company to assemble plug-in autos in the U.S.

    While the investment could ease tensions over President Donald Trump’s claims that too many German cars were being sold to Americans, the real target is certainly the intensifying rivalry with Tesla. The Palo Alto, California-based carmaker’s flagship Model S sedan outsold the Mercedes S-Class and BMW 7-Series last year in the U.S., putting pressure on the brands to defend their image as automotive innovators.

  • TSLA aktsia ehmatas vist selle uudise peale ära, -4,20%. Ma juba lootsin $400 näha saada, aga tutkit. Oleks tahtnud veel veidi shortida, aga ootame siis oktoobri lõppu kui Semi haip loodetavasti hinna uuesti üles kruvib. Terve septembri tõus on haihtunud.
  • Rootsisse ehitatakse Euroopa suurim akutehas. Valmib aastaks 2020 ja initial tootmine algab juba 2019. Praeguseks on tehase asukoha kandidaatideks järgi jäänud kaks valikut: Skellefteå või Västerås.

    Ei, see pole Tesla uus Gigafactory.
    Northvolt on endiste Tesla töötajate firma. Jälle üks näide, kuidas Tesla oma edu maha mängib. Mitu riiki võistlevad juba üle aasta, et tehase asukoht endale saada, aga mida ei ole, on otsus. Ja loomulikult ka finants, et see neetud tehas käima ajada.

    http://northvolt.com/news#/news/abb-and-northvolt-partner-for-europes-largest-battery-factory-262939

    Oleks muidugi päris kurioosne, kui Vaasa saaks endale Tesla tehase. Siis oleks mõlemal pool lahte tooraine ja kvalifitseeritud tööjõu peale konkureeriv tehas. Ainult et Tesla peab nüüd ise tagant tulija rolli täitma.
  • Liiguvad mingid kuulujutud, et Model 3 autos ei tööta Bluetooth, USB ega FM raadio.
    Samuti liiguvad mingid jutud, et Tesla on multimeediaprotsessorit välja vahetamas või juba vahetanud, Nvidia Tegra asemel Inteli vastu. Ametlikult ükski osapool mitte midagi kinnitanud ei ole, aga tundub, et midagi sarnast on toimumas, kui aasta tagasi ootamatult Mobileye isejuhtimise tehnoloogia autost välja visati ja asemele Nvidia pandi.

    Kas Tesla ja Nvidia suhted on hapuks läinud? Mis saab isejuhtimise tehnoloogiast, kas Tesla liigub hoopis Inteli peale üle? Meeldetuletuseks, et Intel ostis kevadel Mobileye ära.

    Nvidia arendab ise samuti isesõitvaid autosid ja on natuke nagu konkurent Teslale. Intel oma autot ei arenda, aga plaanib selles sektoris oma tehnoloogia välja arendada ja seda autotootjatele müüa.

    https://blogs.nvidia.com/blog/2017/09/25/jingchi-nvidia-gpu-ventures/
  • NVDA EI ARENDA ISE ISESÕITVAID AUTOSID. NVDA investeeris startuppi.
  • No selles mõttes jah, neil puudub ametlikult masstootmise plaan ja selle BB8 nad panid tõenäoliselt kokku poes vabalt saadaolevatest juppidest. Aga seda logo rooli peal ma küll ei tunne. Kelle oma see on? Kas sisu meenutab Audit? Ma pole kunagi ühtki Audit omanud.

    https://arstechnica.com/cars/2017/01/nvidia-audi-bb8-self-driving-car/

  • Aa ok, siis lihtsalt võtsid valmis auto ja panid oma kola sinna külge.
  • Kui näiteks pakuks Lincolni, mis?

    NVDA ei tee autot. Nende pooleks jääb tarkvara. Tarkvaraga tehakse autotootjatega koostööd. Nagu teeb seda ka Intel. Ei ole ju keeruline.

    Edit: vahi veel videosid, Marvin juba tundis selle tundmatu logo ära.
  • Ma pealkirjast kaugemale pole jõudnud aga Belarus? Local? Automakers? Be like Tesla?

    Suurim revolutsioon vene autotööstuses oli sissepritse 90-ndate lõpus, mis pärines Opelilt ja nüüd tahavad olla nagu Tesla, ok.
  • Põgusalt kuulates sain aru nii, et tahavad kaasata Hiina kapitali ja räägiti midagi tuumajaamadest.
  • kindsigo
    Liiguvad mingid kuulujutud, et Model 3 autos ei tööta Bluetooth, USB ega FM raadio.
    Samuti liiguvad mingid jutud, et Tesla on multimeediaprotsessorit välja vahetamas või juba vahetanud, Nvidia Tegra asemel Inteli vastu.


    Ja ongi Intel multimeediaprotsessoriks saanud.

    https://electrek.co/2017/09/28/tesla-model-3-new-dual-computing-platform-autopilot-media/

    Nädala lõpus või järgmise nädala alguses avaldab Tesla oma lõppeva kvartali tootmis- ja müügiarvud. Karta on et Model 3 tootmisnumbrid jäävad väga tugevalt plaanitule alla ja ühes sellega saab veega alla lastud ka FY2017 plaan.

    Musk suvel: "Production grows exponentially, so Aug should be 100 cars and Sept above 1500...Looks like we can reach 20,000 Model 3 cars per month in Dec"

    Raske öelda, kuivõrd pullid neid numbreid uskusid kui aktsia hinnatippe tegi ja kuivõrd nüüd see pettumus hinda allapoole surub. $300-st läbivajumine pole võimatu.



Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon