TSLA - Tesla Motors - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

TSLA - Tesla Motors

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Jõuluralli täies hoos. Võtsin lühikest juurde 340 pealt. Las käia, tulgu või $400.
  • Miks sa MA50 üle hüppel CAP-iga lühikest juurde võtad? Mina oleks veits oodanud, kas 360 ja 380 võetakse ära.
    Langus on tulemas külll., aga sinna ikka päris jupp maad.
  • MA50 on minu jaoks vähemalt Tesla puhul väheoluline. Rohkem loevad viimaste nädalate uudised, viimase kvartali tulemused ja lähituleviku ohud. Tesla investorid ei ole ratsionaalsed vaid hullumeelsed usufanaatikud. Polnud tegelikult ühtki nii head uudist et aktsia hind peaks $300 kandist 340 peale kahe päevaga hüppama. Sama hästi võib see kahe päevaga samamoodi ka alla tulla ja sellepärast tegin ma omale juba eelmise short positsiooni võtmise jaoks graafiku - võta juurde iga 5% tagant kuni $430-ni, siis võta nii nagu jaksad. Tookord muidugi nii kõrget hinda ei tulnudki ja ma ei tahaks uskuda, et see hind üldse tuleb selle kümnendi lõpus. Model 3 liini töölesaamise lootus on selle ralli tugijalg ja mingil määral võib-olla investorite arvates ka Semi tellimused, aga minu jaoks on Semi projekt selgelt kahjumlik äri sellise müügihinna juures, mille nad oma kodukale üles panid. Kuna ma aktsia tipu ajastamist ei ürita, võin endale rahumeeli jupikaupa akumuleerimist lubada. Hetkel alla 1000 taala miinuses, see mingeid unetuid öid küll ei põhjusta.

    Miks ma usun aktsia suuremat kukkumist:
    1) Nevada tehasest alles ca 40% ehitatud, eelarve juba lõhki ja raha pole
    2) Model 3 teist liini ei tellitud, sest raha pole, aga ilma teise liinita ei tule mingit 10k autot nädalas
    3) Euroopa tehase asukohta välja ei kuulutatud, sest raha ei ole selle ehitamiseks ja nüüd on juba hilja alustadagi
    4) Isegi kui nad Euroopas tehase asemel lasevad allhankijal autot toota, jääb marginaal liiga lahjaks, et see ettevõtet kasumlikuks teha aitaks
    5) Hiina mängib väga kavalat mängu ja tahab nr 1 EV tootjaks saada kogu maailmas. Nad ei lase teisi meepotile ligi, Hiina turu vajaduse rahuldab Hiina kohalik elektrikas ehk BYD ja ka muud tegelased (tervitused Warren Buffettile, kes seda juba 10 a tagasi nägi)
    6) Sakslased tulevad ja sõidavad teerulliga Teslast üle, vähemalt Euroopas. Tesla toetuse äravõtmine Saksamaal oli alandav näide, kuidas seda valitsuse tasandil tehakse (tervitused Sigmar Gabrielile, kes omal ajal Teslat ja Muski nähes vaimustusest kilkas)
    7) USA-s tulevad GM ja Waymo ja võtavad juhita taksode turu Teslal käest ära enne kui Tesla juhita takso üldse liinilt maha veerema hakkab (sorry Tesla, magasid oma võimaluse Mobileye üle parda viskamisega maha, NVidia kraami õigeks ajaks käima ei saanud ja nüüd ehitad küll uut chippi, aga sellega õigeks ajaks enam turule ei jõua, kuigi Jim Keller on osav ja teeb kindlasti lõpuks hea kiibi valmis)
    8) Raha, raha, raha. Andke raha juurde. 2017 anti raha juurde, aga on hoiatavaid märke, et see on pöördumas. Reitinguagentuuride hoiatused realiseeruvad võib-olla juba Q1 2018. Uusi aktsiaid emiteerida saab alati, aga see teeb investorid vaesemaks ja asjast jääb mõru maik suhu neile.
    9) Tesla Roof on läbikukkumine. Distributed Generation solari sektor tapetakse Trumpi administratsiooni poolt
    10) Powerpack ei suutnud turgu vallutada. Paar head projekti tõesti oli, tervitused Samsungile, kelle akuelemente selle tarbeks ostetakse. Sonnenbatterie, ABB, Siemens jt tulevad, konkurents on tihe tööstuslike akude sektoris.
    11) Musk. Musk on ohtlik, rapsib, lubab üle ja peab areenilt kaduma et firma päästa. Sellega kaob aga haip.

    Tore ja pööraselt kasumlik oli 4 aastat pikkade leeris olla ja ilus unistus oli see Muski muinasjutt. Põhimõtteliselt ta saavutab oma tahtmise - transpordirevolutsioon on algamas. Aga selle viivad lõpuni teised. Muskile võime medali kaela panna, tunnustavalt õlale patsutada ja ta raketiga Marsile saata. Las möllab ja ehitab Marsile küla. Nimeks sobiks Lollidemaa.
  • https://money.udn.com/money/story/5612/2873873

    Chrome tõlgib ära kui vaja. Model 3 juppide tarnekogused hakkasid vist kasvama. Let the bull ride begin.

  • 2) Model 3 teist liini ei tellitud, sest raha pole, aga ilma teise liinita ei tule mingit 10k autot nädalas


    Jutud olid, et vorbitakse kahel liinil, on kuskil infot palju neid liine tegelikult on?
  • Ametlikku infot ettevõtte poolt pole mina kohanud, aga liikusid mingid jutud liinide tarnija leerist, et Tesla tühistas ühe liini tellimuse viimasel hetkel ära. Minu andmetel on seega Model 3 jaoks 1 liin, Model S jaoks 1 liin ja Model X jaoks 1 liin (kus saab ka S toota vajadusel).

    S ja X liini võimekus on ca 1000 autot nädalas kumbki. Model 3 liini soovitakse 1. kvartali lõpuks käima saada 5000 autot nädalas tempoga. 10 000 autot nädalas tempo vajab lisainvesteeringuid, ehk välja on öeldud et olemasoleva(te)ga seda saavutada pole võimalik.

    Ma kipun olema skeptiline, et kas 5000 nädalas per liin on võimalik. 2000-3000 ehk tõesti. Saame märtsi lõpus teada, kuidas läks.

    Liin ise pole muidugi üks pikk jada. Näiteks värvimiskamber on neil kõikide mudelite peale ühine. Ja speci-i järgi see ei toeta 10k autot nädalas.
  • Seal tõenäoliselt polegi mitu liini planeeritud, vaid pudelikael osad on dubleeritud.
  • Ja veermikku ning akupakki pannakse üldsegi kokku hoopis Gigafactorys. Seal pidi ka pudelikael olema, robot ei suuda akupakki kokku laduda. Ju siis said roboti käima kuidagi.
  • Kuigi minu mõtted praegu miskipärast Jim Chanosega suures osas ühtivad, tuletan siiski meelde, et vanameister läks Teslas lühikeseks kuskil $200 juures, enne Solarcity ülevõttu, mis tekitas osades investorites palju muremõtteid. Panustas ilmselt täiega sellele, et ülevõtt paneb aktsia kukkuma. Miks ta oma positsiooni ei likvideerinud, kui aktsia sellepeale hoopis järsu tõusu pilvedesse tegi, ei tea. Ei tahaks ütleda, et one-trick-pony. Nüüd olen ise ka lühike, aga olukord on ikka kardinaalselt muutunud.
  • Morgan Stanley värske prognoos Model 3 tootmismahtude kohta:

    2018 1Q: 8,000 units
    2018 2Q: 24,000 units
    2018 3Q: 32,000 units
    2018 4Q: 46,000 units

    Kui kvartalis on 12 nädalat, siis 2018 4Q prognoos tähendab 3833 tk nädalas. Tesla enda prognoos on 5000 tk juba Q1 lõpuks. Päris kardinaalne erinevus. Siiski ma usun, et kui Morgan Stanley prognoos tõesti paika peab, suudab Tesla Model 3 marginaal plussi jõuda millalgi suvel. Mitte et see kompaniid kuidagi päästaks rahaprobleemidest. Uute aktsiate emiteerimine on üsna kindel, summa suurus vaid lahtine.
  • Huvitav mis infi najal pank selliseid ennustusi loobib, sellise firma kohta. Suht lambikas tundub.
  • opex
    Huvitav mis infi najal pank selliseid ennustusi loobib, sellise firma kohta. Suht lambikas tundub.


    Equity research sellisele firmale nagu Tesla põhineb kõigil ainult sellel: We believe...
    Morgan Stanley oma on aastate jooksul vähemalt kõige huvitavam lugeda olnud.
    Mitmed pangad on Tesla firma osas läinud hästi lilleliseks peale autoga sõitmist näiteks.
    Goldman läks lille vahetult enne aktsiate emiteerimist kunagi. Kõike juhtub.


  • Tesla: UPS (UPS) places reservation for 125 of Tesla’s new fully-electric Semi tractors
  • Need kes ostavad Tesla ja sõidavad rohkem kui Teslale meeldib (näit. 25000 aastas? kst) võivad nüüd Superchargerite kasutamise õigusest ilma jääda.

    "Supercharger Fair Use

    To help ensure that Superchargers are available for their intended use, we ask that you not charge your vehicle using a Supercharger if your vehicle is being used:

    as a taxi;
    for ridesourcing or ridesharing (through Uber, Lyft or similar services);
    to commercially deliver or transport goods;
    for government purposes; or
    for any other commercial venture.

    If you charge your vehicle in a manner that does not comply with this Supercharger Fair Use Policy, we may ask you to modify this behavior. We may also take additional action to protect the availability of Superchargers for their intended purpose, such as limiting or blocking your vehicle’s ability to use Supercharger stations.

    This Policy applies to all Superchargers worldwide and all Tesla vehicles purchased, either new or used, whether from Tesla or a third party, after December 15, 2017. Tesla may choose to exclude certain Supercharger stations or occasional trips from the scope of this Policy, such as to accommodate specific local circumstances."
    http://www.thetruthaboutcars.com/2017/12/no-fixed-abode-guess-wont-superchargin-pal/
  • PALO ALTO, Calif., Jan. 03, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- In Q4, Tesla delivered 29,870 vehicles, of which 15,200 were Model S, 13,120 were Model X, and 1,550 were Model 3. This was once again our all-time best quarter for combined Model S and X deliveries, representing a 27% increase over Q4 2016, and a 9% increase over Q3 2017, our previous best quarter.

    In total, we exceeded our previously announced guidance by delivering 101,312 Model S and X vehicles in 2017. This was a 33% increase over 2016.

    In addition to Q4 deliveries, about 2,520 Model S and X vehicles and 860 Model 3 vehicles were in transit to customers at the end of the quarter. These will be counted as deliveries in Q1 2018.


    In the last seven working days of the quarter, we made 793 Model 3's, and in the last few days, we hit a production rate on each of our manufacturing lines that extrapolates to over 1,000 Model 3's per week.
  • Aftermarket just väga õnnelik ei ole selle uudise peale, aktsia miinuses, kuigi ega see nüüd väga halb uudis ka polnud. Iseasi kas märtsi lõpuks suudetakse liini kiirust veel 5 korda tõsta nagu prognoositud.
  • Ahjaa, guidancet langetati, 5000 Model 3 nädalas tuleb nüüd Q1 lõpu asemel Q2 lõpus. Ka see on muidugi pelgalt prognoos mitte kindel fakt.

    ...we expect to have a slightly more gradual ramp through Q1, likely ending the quarter at a weekly rate of about 2,500 Model 3 vehicles. We intend to achieve the 5,000 per week milestone by the end of Q2.

    Julgeks juba kergemat sorti mürki võtta, et 10 000 autot nädalas taseme saavutamine lükkub samuti edasi, kuhugi järgmisse aastasse.

    Katsin aftekal väikese osa oma lühikesest positsioonist, kuid olen valmis seda kohe suurendama kui hind üle 320 tõusma peaks jälle.

    Short @ 323.
  • Tundub, et üle 200 000- 250 000 Model 3 2018 ei toodeta ja koos Model S/X peaks 2018 müük tulema 350 000 autot lähedale ja käive kahekordistuma.
  • Mina oma arvutuste kohaselt ei saa isegi 200 000 Model 3.
    Kuna S ja X kolmas vahetus liinilt ära võetakse ja alles jääb 2 vahetust, siis S+X toodang peaks FY2018 languses olema, võib-olla 70-75 000 tk. Seega S+X+3 = ca 270 000 tk.

    Põhiküsimus on selles, kui palju peab Tesla käive kasvama, et puhaskahjumi asemel omadega nulli saadakse aasta lõikes. Analüütikud on pidevalt prognoosinud, et "mõne aasta pärast" ja ka täna ennustatakse, et äkki siis lõpuks aastal 2020. Senini on käibe kasvuga kaasnenud ka puhaskahjumi kasv ehk siis asjad on ainult hullemaks läinud ja investorid ootavad, et Model 3-st saaks see päästerõngas, mis firma kasumitesse aitaks. Paraku käibekasvu 100% tõusust 2018. aastal selleks ei piisa.

    Endiselt on vaja:
    - ehitada edasi Nevada Gigafactoryt, kuigi eelarve on juba lõhki
    - lisada Model 3 teine liin, et 10 000 autot nädalas maht saavutada
    - disainida valmis "Machine that builds the machine"
    - ehitada Euroopa Gigafactory, soovitavalt eelmise punkti tulemuste disaini baasil
    - ehitada Hiina Gigafactory
    - ehitada juurde uusi superlaadijaid, lõpuks ka selliseid millega Semit laadida
    - ehitada Tesla Semi tootmisliin
    - arendada edasi Tesla Autopilotit, et isesõitvate taksode turule siseneda
    - maksta vanade laenude intresse, mis nüüdseks on kerkinud > $400M aastas, näidates rohkem kui 2-kordset kasvu aastatagusega võrreldes ja kasvades suure tõenäosusega edasi ka alanud aastal.

    Neid väljaminekuid peab katma automüügi kasum ja turult kaasatud täiendav raha. Laenamine läheb aina kallimaks Tesla jaoks ja reitinguagentuurid on nüüd pärast Model 3 tootmise prognooside allatoomist sunnitud oma reitingut langetama. Seega Teslal on hädavajalik käsi investori tasku ajada, umbes sama sügavale nagu seda 2016. aastal tehti.


    Alternatiiv oleks unustada ära EU ja CH gigatehased, toota paarkümmend Semit käsitsi ja see programm siis lõpetada ning proovida kuidagi Nevada tehas suuremaks teha, et sinna Model 3 uus liin ja hiljem ka Model Y liin mahutada. Ei mingit 'machine that builds the machine' arendust ja proovida pigem isesõitev auto tööle saada, et neid siis kuskil allhanke korras toota lasta ja Uberile maha müüa.
  • Mida muidu lubajamees-visionäär ise Model 3 kasumlikuse kohta on lubanud per tk? $100k S-i teoreetiline kasum on 20k/tk, palju $45k 3e kohta on lubatud?
  • 25% aga mitte kohe tootmise alguses vaid millalgi hiljem.

    25% $35 000-st on $8 750
    25% $50 000-st on $12 500

    Nüüd oleks vaja kristallkuuli, mis ütleks, milline saab olema ASP, kui kõik lisad muutuvad tellitavaks ja milline saab olema ASP trend 2019. aastal, kui tootmismaht võiks proovida püüda seda 500 000 tk aastas taset, mida juba selleks aastaks sooviti saavutada, aga ei saavutata. Model S + X kohta me teame, et maailmas leidub ca 100 000 klienti aastas, kes ostab keskmiselt $100 000 maksva Tesla. Kas maailmas leidub 500 000 klienti aastas, kes ostaksid $50 000 maksva Tesla? Aga $35 000 maksvaid kliente?

    Sellele oleks kergem vastata, kui ei teaks, et 2019. a ja ka edaspidi on turule tulemas palju uusi elektrilisi mudeleid samast hinnaklassist, mida kokku toodetakse samuti sadades tuhandetes, seega Tesla turuosa suurus elektrikate sektoris läheb langusesse, kuigi turg ise samal ajal kasvab dislade arvelt.

    Tesla magas oma võimaluse maha, kui konkurentidel polnud selgeid plaane massiliselt elektrikaid tootma hakata. Nüüd on need plaanid olemas ja ka esimesed pääsukesed väljas. Isegi kui leiduks 500 000 või 1M Tesla klienti aastas, kes ei taha väga teisi brände osta, surub konkurents tulevikus marginaali alla. 2018. aastal selline konkurents veel puudub, aga Tesla lihtsalt ei suuda seda miljonit täna toota, isegi kui ostjad leiduks.

    Tesla eelis pidi olema akupaki kohapeal tootmisega saavutatav madalam tootmiskulu, aga praegu käib EL-s vähemalt kolme uue akutehase ehitus, millest ükski pole Tesla oma. Ja siis tuleb solid-state aku, mis lööb kõik kaardid sassi. Me ei tea, kas Teslal valmib laboris solid-state aku, aga vedela elektrolüüdiga aku hakkab olema kallim variant. Me ei tea praegu isegi seda, kas ja kes suudab arendada solid-state aku, mis ei vaja näiteks koobaltit. Või liitiumi. Mõlema tooraine varud on Hiina kaevandajate kontrolli alla nihkumas ja nemad dikteerivad turuhinda, saades ise materjali odavalt kätte.

    Patriotismist ka - sakslased ja prantslased eelistavad selgelt kodumaiseid autosid, sellest ei saa Tesla turg. Hiina surub jõuliselt kodumaiste elektrikate tootmist, ka sellest ei saa Tesla turg, neil pole isegi raha Hiinasse oma tehase rajamiseks. Tesla turg on Norra ja USA. Ülejäänud turu vallutavad pigem Daimler ja VW. Aga kui me räägime isesõitvate taksode turust, siis ma täna ei oska pakkuda, kuidas turg jaguneb. GM ja Waymo pigem.

    Tesla haip ja valuatsioon põhineb kiirelt kasvava ettevõtte kuvandil, majandustulemused pole investori jaoks kuigi tähtsad olnud. Kahjuks kaasnes kiire kasvuga kiire kahjumite kasv ja nüüd on ettevõte jõudmas ohtlikule territooriumile, kus laenamine ja laenude teenindamine on muutunud liiga kalliks ja see on kiirele kasvule pidurit tõmbamas. Kui EU ja CH tehaste ehitust pole ikka veel isegi mitte alustatud ja samal ajal venib ka Nevada tehase ehitus (kas äkki juba neljandat aastat?) ilma et pooltki tehase algsest mahust valmis oleks saadud, siis see ei ole enam see kasvu kuvand, mille valguses pikaajaline investor sõita tahaks. Konkurents trügib uksest sisse ja kui Tesla ei suutnud ilma konkurentsita kasumisse jõuda, siis mida suudab ta konkurentsiolukorras, kus turul on kümneid erinevaid sarnase hinnaga elektriautosid ja kus ka alternatiivne kiirlaadijate võrgustik on kasvamas? Lisaks sellele väsib investor Muski lubadustest ja tärminitest, mis mitte kunagi ei realiseeru õigeks ajaks. Muski usalduskrediit on nulli vajumas. Haip kaob ja Teslast saab tavaline autofirma, kus loeb joonealune number mitte helesinine unistus maakera kliima päästmisest üha ägeneva rahapõletamise kuma saatel. Väga paljud omal ajal vähemalt minu jaoks tugevad argumendid, miks sellesse ettevõttesse investeerida, on ära kukkunud ja ma olen kergelt hämmelduses, et aktsia hind veel nii hästi vastu peab. Turu irratsionaalsus on üüratu aga mitte lõputu. Praegu vist loodetakse, et kui Model 3 tootmismaht kunagi 500k või 1M kanti jõuab, on firma päästetud ja kasumites. Jah, võib-olla ongi, aga kas see rahavoog suudaks taastada kiire kasvu ja likvideerida mahajäämuse, mille tekitab uute tehaste rajamisega venitamine ja Muski CEO kohalt vabastamisega venitamine? Kas sellises olukorras, kus ka konkurendid toodavad miljoneid elektriautosid aastas, on selline valuatsioon >$50B veel õigustatud? Võib-olla isegi on, aga see võib juhtuda alles 4-5 aasta pärast ja aktsiate arv võib selleks ajaks olla juba tänasega võrreldes kahekordistunud, seega õiglaseks aktsiahinnaks võib selleks ajaks olla pigem $150-200. Ja selline perspektiiv pakub pigem soovituse täna karude leeris püsida, eriti kui püüda uskuda, see neetud börsikrahh või vähemalt 10-15% korrektsioon lähiaastatel ikka kätte jõuab lõpuks.
  • Alex Roy artikleid hindan ma kõrgelt. Ta pole mingi tuulelipust analüütik, kes kontoritoolil istudes tuule suunda õues ära arvata püüab vaid pigem heas mõttes autopede, kes ei karda "käsi õliseks" teha. Korralik päriselu ülevaade Model 3 kohta, head ja vead välja toodud.

    http://www.thedrive.com/new-cars/17280/tesla-model-3-the-first-serious-review
  • Konkurent nimega Byton, mis loodab Tesla laadijaid kasutada ja tuleb turule 2019. Kunagi Elon lubas laadijad teistele ka kasutatavaks teha. Aga nüüd kui nende kasutamist juba isegi Tesla omanike seas piiratakse.....
    http://www.bbc.com/news/technology-42599345
  • Tasuta kasutamist piiratakse. Raha eest kasuta palju jaksad, ainult pikaks ajaks juhtme otsa parkima ei tohi jätta, teised ei saa laadima tulla.
  • kindsigo
    http://www.thedrive.com/new-cars/17280/tesla-model-3-the-first-serious-review

    Ugh, koledad disainivead.
    1. Otse juhi ees olevast ekraanist loobumine on viga. Mõõda ükskõik millise pulgaga.
    2. Kojameeste juhtimine viia sellele kõrvalasuvale puutetundlikule ekraanile?! Kes iganes selle idee peale tuli, pole eales autot vihmas/lumes/porisel teel juhtinud. Ei, automaatrežiim ei asenda mugavalt, sisuliselt pimesi juhitavat süsteemi.

    Lisaks ka mõned selgelt biased tunnused:
    1. Kütusekulu võrreldakse varem M5-ga illegaalse kiiruseületamise abil saadud kuluga. Pangu sinna kõrvale mõni Jetta TDI kulu.
    2. Küte keerati maha (selleni välja, et tuli jalgadele eraldi tekk osta), et energiat säästa. See peaks olema meie autode tulevik - auto, milles sõites pead lambanahku peale kuhjama nagu üle-eelmisel sajandil saaniga sõites?

    "Mida Tesla peab tegema" jaotusest on välja jäänud üks lihtsamaid ja odavamaid muudatusi - loogu võimalus otse juhi ette kinnitada telefon (laadimisega). Seejärel äpp, mille abil saaks telefonile kuvada olulisimat infot.
    Ja toogu tagasi nupud oluliste funktsioonide juhtimiseks. L4 saabumiseni läheb aega ja senikaua on nupud väga vajalikud.
  • Jah, vigu on palju. Sellist autot ma täna ei ostaks. Juhi ees olevast ekraanist loobuti vist seetõttu, et selle asemele pidi tulema esiklaasile projitseeritav HUD. Ilmselt selgus, et see on liiga kallis Model 3 jaoks ja keegi ei tahaks siis enam S ja X osta, sest 3 oleks liiga hea. Level 4 isejuhtimine pidi Model 3 jaoks saabuma viimases järjekorras, esimesena saavad selle S ja X. Seega Model 3 selle ja ilmselt ka järgmise aasta mudelid on suhteliselt õnnetud, millest kliendid kiirelt vabanema hakkavad, kui "õige" Model 3 kunagi tuleb. Loodetavasti nad Model Y juures sellist sigadust enam korda ei saada.

    Isesõitvaks taksoks sobiks Model 3 hästi, seal pole kellelgi vaja mingeid ekraane vahtida.
  • Tesla now confirmed that they have started production of the first two types of solar roof tiles, Textured and Smooth, at the facility during the fourth quarter 2017.

    Panasonicu IP on cellides kasutusel, Panasonic toodab endises SolarCity Buffalo tehases , Tesla ostab nende käest need cellid ära ja pistab need katusekivide sisse ja ehitab neist kliendile katuse. Märkimisväärset käivet sealt sel aastal oodata ei ole, suurusjärk < $10M ehk. Näis kas seda solar roof teemat veel üritatakse haipida suve poole.
  • Elon Musk on twitteris suhteliselt vaikseks jäänud.
    Vaikus enne rahatöstmist?
    Madal profiil peale segadust viimase SpaceX lennuga?
    Musk ka juba isiklikult liini ääres?
    Some sort of rehab?
    Asjad on Model 3-ga väga kehvad?
    Asjad on Model 3-ga väga hästi?

    Vaikust enne tulemusi ta pole eriti varasemalt pidanud, seega tavapärane see olukord pole :)
  • Ma olen aru saanud, et raha ei tõsteta mõned nädalad enne kvartaliaruannet. Ikka suhteliselt vahetult _pärast_ aruannet. Pole viimasel ajal kõlakaid eriti kuulanud, usun et see Model 3 liin ikka midagi toota suudab, aga ettevõtte finantsseis kisub järjest kehvemaks ja seda paraku twitteri piuksud mitte kuidagi ei paranda. Isiklikult on mul hea meel näha aktsiat tõusmas ilma igasugu heade uudisteta, kasvatan oma lühikest positsiooni vastavalt varem seatud plaani järgi, aga endiselt ei usu, et me $400 taset lähiajal näeme. Pigem näeme $300 tasemest läbivajumist, kui rahamured jaeinvestori radarile jõudma hakkavad. Praegu veel ei hakka, aga usun et peale Morgan Stanley ka teised suuremad institutsioonilised investorid on oma pakki vaikselt vähendamas. Q4 andmed peaks veebruari alguses hakkama tulema, eks saame näha.

    Short@$336.
  • Mida rohkem suudetakse Model 3 toota, seda parem finantsseis. Model 3 müügiga pööratakse ka Nevada Gigatehase toodang rahaks. Samas käivad jutud, et plaanitakse uuesti müüki tuua Model S odavamad versioonid, seega Model 3 ja Model S kallima klassi hinnadiferentseerimine pole enam niivõrd oluline. Üritataks müüa niipalju kui võimalik.
  • Jah. Mida rohkem sa soovid toota, seda rohkem pead ka investeerima tootmisliinidesse, laovarude hoidmisse, logistikasse, hoolduspunktidesse jne. Teoorias peaks tootmismahtude kasvuga kasvama ka ettevõtte puhaskasum. Numbrid seda Tesla puhul veel ei näita. Investoreid siiani need numbrid pole häirinud samas :)
  • Kui kogutoodang läheb müügiks (mitte valmistoodangu laoseisu suurendamiseks), siis pole muutuvkulud probleemiks. Paberil kasumist tähtsam on cash flow müügist mils suurendab likviidseid varasid, katab püsikulud ja võimaldab investeerida.
  • Lugesin kuskilt, et liitiumi hinnasõda on lahti. Hinnad pekstakse seal alla, mis on vesi Teslale.
    2 senti kindsigole. Jäta see TSLA kauplemine rahule ja leia endale uus "Tesla", millesse investeerida. Pole vaja kauplemisega teenitud raha kaotada.
    Puhtalt minu arvamus, kuid lõplik otsus jäägu ikkagi sinule.
  • Jälle loed kuskilt ja poleerid ekstrat.



    SQM-i suurenenud outputi uudis, mis mis liitiumit ja liitiumi stocke alla lõi sel nädalal, on hetkel veel emotsionaalset laadi. Suurenev output tuleb turule alles aastate pärast. Aastate pärast on aga nõudlus kordades kasvanud. Pealegi, kui siin nüüd liitiumi hind alla tuleks, oleks see vaid positiivne kogu EV teemale. Nokk ja saba.
    Liitium alla, akude hinnad alla, suurenev konkurents Teslale, kuna osa autofirmasid lülitavad end tõsisemalt EV teemasse alles siis, kui see end ära tasub.


  • Tänan soovituse eest, aga olen 2017. a sügisest peale ainult rahas või lühike. Ootan selle korrektsiooni ära ja soovitavalt ka pikema languse. Küll siis teen uued panused ka. Praegu on väga raske seda "uut Teslat" leida, päris palju uusi tuuli on puhumas paari aasta pärast ja sealt võitjat noppida ei oska veel. Tesla käekäiguga olen enda arvates piisavalt hästi kursis, et rahulikult magada saaks oma lühikese positsiooniga. Tesla karud on kahtlemata üüratuid summasid pidanud börsile jätma kõik need aastad, ma õnneks olin sel ajal pullide leeris.
  • Erko Rebane
    Tesla Announces New Long-Term Performance Award for Elon Musk


    In order to fully vest, Tesla’s market cap would have to grow to $650 billion

    Maailma suurima autotootja Toyota market cap on hetkel $226+ B, teisel kohal oleval Daimleril $80+ B. Selleks, et konkurentidest mitmekordselt üle olla, peaks kasuminumbrid samuti üle olema. Selle saavutamiseks on Teslal vaja ehitada oma kümmekond uut tehast, et sarnaseid käibeid saavutada. Täna pole Teslal raha mitte ühegi uue tehase ehituseks ja pool Gigafactoryt on samuti alles ehitamata. Management on Muskile ette pannud Mission Impossible sihtmärgi. Kas selleks, et temast vabaneda? Usun ikka veel, et Musk on firmast lahkumas selle aasta sees, et saada lisaraha SpaceX jaoks ja vältida SpaceX IPO-t.


  • Selle pildi järgi on P/E väärtuseks arvestatud midagi suurusjärgus 50. Minumeelest selline number on õigustatud ikkagi ainult sel juhul, kui on loota olulist käibe- ja kasumikasvu. Kas 10 a pärast $650B market cap juures on seda tõesti veel oodata? Ainult juhul, kui teised suured tootjad kaotavad olulisel määral turuosa Teslale ja küsimus ei puuduta selleks ajaks enam ainult tootmismahte vaid isesõitvate taksode turuosa. Tesla Fleet peab olema teistest niivõrd palju parem, et kliendid tahaksid ainult Teslasse istuda.

    NB! Nende 10 tehasega, mida eelmises postituses mainitud sai, peaks varsti juba alustama, eks ehitus võtab ju ka aega ja liinide käimasaamine samuti. Kui täna alustada esimesega, peaks igal aastal alustama vähemalt 1-2 tehase ehitust, et viimased valmis jõuaks tähtajaks. Ja sellise investeeringute mahu juures tuleks samal ajal saavutada ka kasumlikkus :)

    Sellist tempot saaks endale lubada Daimler, VW, Toyota, BYD, Geely. Ja kui mõni neist lubabki, saab hoopis temast see $650B market capiga kompanii. Musk ei teeni järgmise 10 aasta jooksul Teslas mitte midagi.
  • Apple ühel asutajal oli miskit südamel:

    https://www.marketwatch.com/story/steve-wozniak-says-he-doesnt-trust-elon-musk-or-tesla-anymore-2018-01-29

    Tesla’s self-driving technology has been particularly disappointing, he said, noting that Musk predicted a Tesla would drive itself cross-country for the first time by 2017...then early 2018...or perhaps later.
  • Elon on nüüd leegiheitja- & nokamütsiärimeheks hakanud väidab väljamaa meedia. Nagu 1. aprill oleks.
  • Ei oska kohe nagu midagi arvata aga ju siis keegi arvas, et see on hea turundus nii raketi, kui autotööstusele. Musk saadab oma isikliku Tesla rodasteri Marsi orbiidile.
  • HOT TIP: a supplier source tells me Tesla is sending out drawings and specs to solicit quotes for the Model Y crossover. Start of production targeted for March 1, 2020.

    Allikas: E.W. Niedermeyer

    Aktsia läks selle peale tõusu tegema. Mitte et see allikas väga usaldusväärne oleks, selle ajakirjaniku reputatsiooni pole Tesla silmis midagi väärt. Aga huvitav spekulatsioon ikkagi, et rohkem kui 2 aastat seda autot liinilt tulema ei hakka ja ega õigupoolest Fremontis selleks ruumi polegi. Nevada akutehas on neil ainuke alternatiiv, kus seda toota, aga enne peavad nad selle tehase täies suuruses valmis ehitama. Capital raise ettekäändeks sobiks hästi, Tesla Semi liini ju samuti vaja, nõks varem isegi.

    Q4 aruanne tuleb 7. veebruaril, "juhuslikult" päev pärast SpaceX uue raketi starti. Pakuks, et tuleb verelaskmine, võtsin täna lühikest positsiooni juurde. Loodetavasti ei hakka analüütikud Q&A sessiooni ajal _jälle_ spekuleerima teemal SpaceX ja Tesla ühinemine, vaid keskenduvad nagu päriselt olulistele küsimustele.

    Short@339
  • kindsigo
    HOT TIP: a supplier source tells me Tesla is sending out drawings and specs to solicit quotes for the Model Y crossover. Start of production targeted for March 1, 2020.

    Allikas: E.W. Niedermeyer

    Aktsia läks selle peale tõusu tegema. Mitte et see allikas väga usaldusväärne oleks, selle ajakirjaniku reputatsiooni pole Tesla silmis midagi väärt. Aga huvitav spekulatsioon ikkagi, et rohkem kui 2 aastat seda autot liinilt tulema ei hakka ja ega õigupoolest Fremontis selleks ruumi polegi. Nevada akutehas on neil ainuke alternatiiv, kus seda toota, aga enne peavad nad selle tehase täies suuruses valmis ehitama. Capital raise ettekäändeks sobiks hästi, Tesla Semi liini ju samuti vaja, nõks varem isegi.

    Q4 aruanne tuleb 7. veebruaril, "juhuslikult" päev pärast SpaceX uue raketi starti. Pakuks, et tuleb verelaskmine, võtsin täna lühikest positsiooni juurde. Loodetavasti ei hakka analüütikud Q&A sessiooni ajal _jälle_ spekuleerima teemal SpaceX ja Tesla ühinemine, vaid keskenduvad nagu päriselt olulistele küsimustele.

    Short@339


    Ehk hoopis selle peale?

    Või selle?
  • Tesla has been marketing $546 million of bonds backed by leases of its Model X and Model S vehicles. It’s the company’s inaugural auto ABS deal after charming buyers in the equity, convertible bond and junk-debt markets. Tesla dangled juicy yields -- as high as 2.9 percent over benchmarks on lower-rated portions of the debt -- to lure investors.

    Ma nende bond marketite osas eriti pädev ei ole, aga analüütikud on öelnud, et kui Tesla järgmisel korral laenu võtma tuleb, peavad reitinguagentuurid uue ülevaate tegema ettevõtte kohta. See lõpeks reitingu langetamisega niigi kehvalt tasemelt rämpstasemele. Buumi tipus pole muidugi puudust riskialtis rahast ja Tesla saaks taaskord korraliku koguse laenu võtta, aga lugupeetavamad investeerimisfirmad peaksid reitingu langemise peale hakkama vaikselt otsi kokku tõmbama mitte uut raha välja käima. Samas, endiselt on puudu mitme uue tehase ehitamiseks vajaminev kapital ja Model 3 müügist saadav kasum seda ei kata. Ja aeg on otsakorral, konkurendid tulevad, neil on tehased ammu olemas.

    Ma ei ennusta Tesla pankrotti, küll aga pikaajalist rahapuuduses vaevlemist ja kasvutempo pidurdumist. 1 M autot aastas taset ei tule paraku neil selle kümnendi sees, kuigi lubati 500 000 autot juba selleks aastaks.
  • Seda 35k mudel 3-e ei tule niipea sest see oleks loss-leader, arvutas miski hindadega kursis olija. Asjad siiski midagi maksavad.
  • opex
    Seda 35k mudel 3-e ei tule niipea sest see oleks loss-leader, arvutas miski hindadega kursis olija. Asjad siiski midagi maksavad.


    Kst, foorumites liiguvad samas ka mingid jutud, et Model 3 endale bukkinutest vaid 25% annab reaalselt tellimuse sisse, teised passivad järjekorras vabatahtlikult edasi. Kas selleks, et oodata ära 4-veoline mudel või hoopis väiksema akuga mudel või lihtsalt polegi raha üle 35k välja käia, ei teagi. Kui suur see nõudlus siis tegelikult on ja kui paljud tegelikult tahaksid Model 3 asemel Model Y osta, on keeruline prognoosida. SUV on popp USA-s ja sedaanide müüginumbrid kuivavad seal kokku.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon