Brexit - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Brexit

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Jep, vbl. see ongi junckeri jaoks parim variant asjade lahenduseks, tema plaan.
    Oli uudis, et Kanada ja Austraalia tegelased pakuvad UK-le juba valmisräägitud vabakaubanduslepingute nagu NAFTA ja TPP-ga liitumist, jube lihtne oleks kui tingimustega nõus oled ja allkirja annad siis ongi olemas. Ja EL-iga siis vist peaks vaatama mis need kostavad hard brexiti korral. Aeg-ajalt tuleb brüsselist signaale, et ikka tahetakse heas usus läbirääkida, kst. Kõik väga sogane.
    http://www.telegraph.co.uk/business/2017/04/26/australia-canada-urge-uk-join-ready-made-trade-deals-nafta/
  • opex
    Oeh, kus see põhiargument oli, sakuska. Cameron proovis järeleandmisi saada vihaste brittide nõudmisel immigr. ja Brüsseli ülimuslikkuse osas. Ei saanud. Kõik toimus üleoleva euro-irve saatel, et mida v need britid tahavad, niikuinii neil kuhugi minna pole. On küll, kui nad nii hääletavad.
    Ja mitte heas usus läbi rääkida vaid sellest mingi karistusaktsioon ja venitamine korraldada on ähvardus. Kui on selge, et rahvas korra on lahkumise hääletanud ja nüüd näib, et annavad tooridele ülekaaluka võidu parla valimistel, mida võiks lugeda teiseks poolt-tulemuseks nende poliitikale, siis mida siin jonnida, venitada ja ähvardada on? Lasteaed.
    Näis, juunis peaks tegelikud rääkimised käivituma, kui lambi nüüd-tahame-lambist-sada-milli asjast üle ei saadagi siis on hard brexit vist, sest britid ei taha, et seda summat valitsus välja käiks....


    Britid olid endale juba nii palju eriõigusi kaubelnud, et oli suhteliselt loogiline, et neid väga juurde anda ei tahetud. Täpsemini, ülejäänud 27 enam väga ei tahtnud, Brüsselil ma usun, oli üsna ükskõik. Kogu Brexiti referendum oli sellisel kujul totaalne avantüür, mida vastutustundlik riigimees läbi ei oleks lasknud - Cameron arvas, et võtab sellega lihtsad punktid, kuid asi läks käest ära.

    Aastaid kestab see protsess nagunii - on juttu olnud, et 50 000 elanikuga Gröönimaa väljaastumisläbirääkimised võtsid kolm aastat ja räägiti põhiliselt kalandusest. UK kõik eluaspektid on tihedalt EU-ga seotud, need tuleb kõik ükshaaval lahti võtta, ära kaardistada, läbi rääkida ja uuesti kokku leppida. 10 aastat on veel suht optimistlik tähtaeg, ma arvan. Kogu kaupade vaba liikumise temaatika - EU tollitariifistikus on (kümneid?) tuhandeid artikleid, mille kaubandustingimused tuleb põhimõtteliselt ükshaaval ette võtta ja läbi rääkida, kuna mõlemal poolel on iga artikli taga erinevad huvigrupid.

    Sellele viitas ka nt Economist, et arvestades väga ebavõrdseid läbirääkimispartnereid, on lõpptulemus tõenäoliselt väga sarnane tänasele (või halvem UK jaoks) ning juba praegu raputavad reaalseid läbirääkimisi ette valmistavad ametnikud mõlemal pool lauda pead ja küsivad, et milleks seda jama üldse vaja on?

    EDIT: vajaliku signaali oleks Brüsselile andnud Brexiti referendum ka siis, kui künnis oleks seatud nt 2/3 osalejate, mitte 50% peale. Puhas Cameroni praak.
  • No aga kui siiski pandi 50% ja enne Cameron proovis läbi rääkida ja siis ei antud midagi talle kuigi selge oli, et rahvas pole rahul. Poldud ju rahul nende asjadega mille osas brittidel erisusi polnud. Praak? Kui selgeks saab, et üle poole demokr. riigi rahvast pole olukorraga rahul siis on täiesti normaalne liidus mis meenutab järjest rohkem rahvaste vanglat, edasi passida ja loota, et asjad lähevad brittide soovitud suunas kuigi just on neile näidatud, et ei lähe?
    Normaalne on mitte lükata brexitit kuigi >50% rahvast seda soovis? IMO oleks see rahva tahte vastane tegevus.
  • PS. kõigi sammude juures oli tal parlam toetus, kus tollal ei olnud kaugeltki ainult toorid, mõned lk.-d siin eespool tõin miski ajarea sündmuste osas, mitu korda hääletati ja kuidas otsustati, pole mingi Cameroni ega tooride soolo, muud MP-d olid ka ammu tajunud, et rahvas pole EL-iga väga rahul.
  • 88 KOV valimised praegu UKs, kui parlam. valimised ka nii lähevad siis vist tooridel suht vabad käed, UKIP kaotas kõik ja leibor 1/3 u.


  • Sky Newsi progn parlam valimisteks kui valijad hääletaksid nagu eile 88 KOVi valimistel, mida nad vast ei tee.
    (alamkoda praegu Con 330, Lab 229, Libdem 9, Ukip 0, SNP 54, muu 26)
  • 88 KOVi, lõplik
    --------------------------
  • MIchael O'Leary There is going to be a hard Brexit & Flights could stop March 19 2019
    https://www.youtube.com/watch?v=le2gw9OoX2M
  • Brexit annab vastulöögi, May on tänaseks kogu oma valimisedu maha mänginud.
  • Brexit pole põhjuseks, selle pooldajaid on nüüd 68% YouGov
    Toorid tegid endale mingi rämeda jama pannes manifestosse sisse poliitika, et rikkad vanurid võiks kanda osa oma vanaduse kuludest, kuna neil ju on maid ja maju jne. Poliitika mis vbl kuidagi napilt oleks kaitstav loogikaga. Aga nad ei pannud seda kuhugi serva kirja vaid päris keskseks ideeks, mida kõik märkasid ja mis võimaldas teistel näpuga näidata ja karjuda "näe-näe, võtavad viimasegi raha kõikidelt vanuritelt!" Täispask, U-turn, vabandused, õigustused.
    Samas leibor kommar Corbyni eesvedamisel kuidagi on suutnud tänu tooride jalg-ämbrisse lükkele poolehoidu kasvatada, kuigi nende manifestos on kümnete miljardite rahastus-augud, isegi peale hullusid tax&borrow ideesid.
  • Brexit sai vastulöögi, May on oma enda võttest selili ja läbirääkimised ELiga lükkuvad ilmselt pikalt edasi.
  • Suurbritannia reaalpalgad praegu: -1% aastas. (inflatsioon umbes 3%, palgakasv umbes 2%)
  • Tere

    Kust saaks kõige asjalikuma online summeritutd uudistevoo Brexiti kohta
  • Täna peaks olema siis võimalik teha turgude kokkuvõtet - aasta pärast Brexitit (referendumit)

    Samas valuutas (USD) altpoolt lugedes on ETFide tootlused

    SPY - S&P500 21,82%
    EWU - MSCI UK 22,40%
    IEUR - MSCI Europe 27,04%
    EEM - MSCI Emerging Markets 28,79%
    EWG - MSCI Europe 33,27%

  • ...loodame nüüd, et novembris saab ka Krugmanile nina peale määrida tema ...markets will never recover avaldust. Mingil kummalisel moel on see vana ikka veel relevantne.
  • rrr007
    Tere
    Kust saaks kõige asjalikuma online summeritutd uudistevoo Brexiti kohta

    Ega midagi muud peale suuremate kvaliteetlehtede saitide ja vbl infoagentuuride pole.
    Praegu arutatakse kahte esimest asja vist põhiliselt: kodanike õigusi ja seda arvet mida EL tahab esitada.
    Siin summeeritud erimeelsused praegu arutatava osas, the Timesi paywalli tagant:
    -----------------------------------
    - Future family members
    The EU is demanding that its citizens living in Britain are able to marry non-EU citizens and bring those people to live with them in Britain in perpetuity and without restriction. In contrast Britain believes that they should be treated in the same way as UK citizens — who can only bring family members to the country if they have the income to support them and the person coming in successfully passes a language test.
    - Enforcement of rights
    The EU says that its citizens must be able to go to the European Court of Justice to enforce their rights under the agreement. Britain entirely rejects this, saying that UK courts are perfectly capable of enforcing their rights under the agreement. Britain says there is no instance in history of one country demanding its courts have jurisdiction over another. The government describes it as akin to “judicial imperialism”.
    - Healthcare
    The European Commission is understood to have told British officials that the UK can no longer be part of an EU-wide scheme that allows all European citizens to claim free healthcare if they need it when they fall ill while travelling or on holiday. These costs are then reimbursed by their own member states. Britain wants to remain in the scheme after Brexit, arguing that it is beneficial to all sides.
    - Financial settlement
    EU wants Britain to agree to its liabilities & financial “obligations” to the bloc post-Brexit. EU expects to see a clear British plan acknowledging this by the time of the next round of talks. The British refuse to do so as they realise that this is their greatest area of negotiating strength and do not want to concede too much too soon. In addition, Britain is determined not to publish anything that could be used as an “algorithm” to come up with a total Brexit bill. This would be very difficult to sell domestically outside a total deal on a new trade agreement with the EU.
    - Deporting criminals
    The two sides cannot agree on the circumstances under which a UK or EU citizen could be expelled from their country of residence after Brexit. The EU is demanding that the current thresholds remain in place. These have been established by the European Court of Justice and are hard to enforce in practice. The UK wants to make it easier to deport potential EU criminals under current UK immigration rules as they apply to non-EU migrants living in Britain.
    - Eligibility
    The UK maintains that all EU citizens requesting settled status in the UK have to apply through the Home Office and are subject to criminal record and eligibility tests. However, the EU negotiating team objects to this, suggesting that holding an EU nation’s passport at the point of Brexit should be sufficient and that no criminal record checks should be undertaken without reasonable suspicion.
    - Monitoring and compliance
    The EU is suggesting that the Commission is charged with monitoring the implementation of the citizens’ rights agreement and ensuring all countries abide by it. Britain objects to this and proposes an independent monitoring arrangement to ensure future UK governments abide by its terms.
    - Voting rights
    The UK is offering EU citizens their current rights: voting in UK local but not Westminster elections. The EU is not offering UK citizens in Europe the right to vote in their local elections.
    - Freedom of movement
    The EU is proposing that UK citizens living in another member state should only have residency rights in that state alone and not be able to move to live or work in another EU country. The UK says this is discriminatory as EU citizens living in Britain would have the right to work and live in all current 28 member states.
  • Mul on Bloomberg telefonis, see enam muid uudiseid ei tunnistagi kui brexit ja Trump, telefon piiksub vahetpidamata. Isegi selle kommi kirjutamise ajal tuli üks uudis sisse:)
  • David Davis talks to Andrew Marr about the current state of Brexit - 03/09/2017
    https://www.youtube.com/watch?v=HIYlv0qc9D0
  • Brexodus quickens: 122,000 EU citizens leave UK as net migration hits lowest level for three years
    http://www.telegraph.co.uk/news/2017/08/24/brexodus-quickens-migration-uk-hits-lowest-level-three-years/

    Tagasikolimine Idaeuroopasse on alanud. Oleks küll juhtunud niikuinii. Pakun, et Poolas saab olema suur majanduskasv lähiaastatel, ja suur tagasikolimine.
  • Poolas pidi 1,5m valgevenelast ja ukrainlast olema. Tagasipöördujad peavad nendega konkureerima ja need on vast vähemaga nõus kui UKst tagasi tulijad.
  • Ma olen seda janti jälginud ja noh, mõlemad pooled teevad veidraid vigu koguaeg, küll on kõnede sõnastused liiga järsud, küll esinetakse nagu kodupublikule, eile oli jälle suht mõttetu pool-katastroof Salzburgis.

    80% on kokkulepitud a 20% ongi kõige raskemad asjad, eriti P-Iiri(UK)- Iiri Vabariigi piir, mis Good Friday Agreementi põhjal (mis p-iiri mäsu lõpetas) ei tohi kunagi enam päris-päris piir olla, range kontrolli ja a la tõkkepuudega. Nüüd siis eriti UK aga ka EL proovivad kuidagi seda arvestada lahenduste otsimisel aga värk on keeruline. Viimati suvel UK PM tuli välja Chequersi plaaniga mis oleks põmst see mis maailmas levinud, et kaupu jälgitakse elektrooniliselt ja kontrollitakse mitte füüsilisel piiril vaid esimeses laos kuhu nad jõuavad, pisteliselt. EL teeb nägu et see ei tööta kuid tegelt ise ka on midagi sarnast pakkumas. Aega väga pole enam, eks jälle viimase hetkeni läheb. The Times:
    --------------------
    But importantly the [ELi Salzburgi] message was not that Chequers was not the basis of a deal - as it was later portrayed - more that it needed to be refined.
    One senior EU ambassador said that, in private, the view of many countries is that the EU will live with Mrs May’s plan for a common rule book but that it can’t be called that and Britain needs to agree to follow new EU social and environmental legislation as well.
    On customs, the EU is prepared to accept in principle that technology could allow frictionless trade across the channel while letting Britain sign its own free trade deals.
    But they want a guarantee that until they are happy with the system — which could take years to develop — the UK as a whole would remain in the custom union. This is the basis of a Chequers-style deal — but it is not Chequers as written down in black and white in the government’s white paper. Privately, sources said, once Mr Macron had come out so strongly for a warning shot to be sent across Mrs May’s bow, the meeting follow time-honoured EU tradition.

    Angela Merkel was not going risk a row over what was, after all, a piece of public positioning rather than substance. Division among the 27 is the one thing they all fear, even though such divisions are very real. The real problem, multiple sources said, was not so much that decision but the choice of words Mr Tusk used to convey the sentiment.
    They had been quickly drafted in between his meeting with Mrs May to debrief the prime minister and his own press conference. Nobody read them carefully enough. Overall his statement was tough but not enough to cause the row that ensued. It was just the 9 words that were the problem — and a huge one at that.
    The episode has left both sides shaken and blaming mutual miscalculation for the disaster rather than matters of real substance. Salzburg was supposed to set the scene to settle a final Brexit deal. Instead, British and European Union officials are licking their wounds and trying to figure out a way forwards.
  • Täna siis tähtsad hääletused UK parlamendis, tundub, et PM May saab kaotuse, saadikutele ei meeldi tema tiimi läbiräägitud diil EL-iga kus sees ka vastuoluline backstop klausel, st. et kui mingi aja jooksul (mis fikseerimata) EL, Iirimaa ja UK ei saa Iiri-saarel paiknevale Iirimaa ja UK maismaapiirile tehnol. lahendust mis väldiks päris-riigipiiri tekkimise, on kogu UK osa EList põmst edasi. Selline lahtine diil mis seob UK ELi külge (vbl pikaks) määramata ajaks ei sobi paljudele saadikutele ei kummagi suure partei Brexiteeride leerist ega ka põhja-iirimaa DUP parteist kelleta tooridel pole parlamendi alamkojas häälteenamust, isegi kui kõik nende enda saadikud poolt hääletaks, mida nad kõik ei tee. Selline on demokraatia kui parlament pole valitsuse kummipitsat....

    Mayl 4 varianti kui kaotab usub the Times, kust ka flowchartid all:
    - valitsus soovib kuulutada uued parlam.valimised, parlament võib öelda "ei" sest ei taha kommar corbynit PMks
    - valitsus soovib kuulutada välja uue referendumi, kui parlament ütleb "ei" siis May astub tagasi
    - May astub tagasi, uus PM tuleb tooridel leida, skeem all paremal
    - May läheb Brüsselisse paremat diili rääkima, täna juncker juba arvas, et võib küll rääkida, skeem all vasakul

    -------
    -------

  • Üsa tugev vastuseis, mille tõttu teeb opositsioon ettepaneku panna homseks lauale May valitsuse usaldushääletuse arutluse

    May deal loses 202-432
    Labour leader Jeremy Corbyn tables motion of no confidence in the government
    Right-wing DUP (NI) and national-conservative Conservative Party (ECR) will probably back Theresa May's government in tomorrow's no confidence vote. DUP and the Conservatives have a majority in the House of Commons
    EU President Tusk spokesman: UK must now clarify intentions.
  • Brexiti lepe on purustatud.
    Kas edasise ennustamiseks tuleks lähtuda ajaloost - Bastille ja Talvepalee vallutamiste kaasustest?
  • Minu arust oleks igati õiglane korraldada uus rahvahääletus. Nüüd on selge, mis tingimustel UK saab väljuda ja rahvas ütleb kas see on ok. Kui enne Brexit napilt võitis, siis lubati, et lahkumine on palju soodsam. Kui inimesed jäävad endiselt selle juurde , et Brexit peab tulema, siis peab parlament selle leppe vastu võtma.
  • Mingit diili, mille parlament heaks kiidaks, ei tule ka. Selline diil, mis üle poole häältest saaks, peaks olema lausa absurdselt soodne UK jaoks. Ilmselt tuleb ilma lepinguta Brexit ja siis kohe pärast seda hakatakse kiirelt eraldi üksikutes asjades diile tegema.
  • kaidoke
    Minu arust oleks igati õiglane korraldada uus rahvahääletus. Nüüd on selge, mis tingimustel UK saab väljuda ja rahvas ütleb kas see on ok. Kui enne Brexit napilt võitis, siis lubati, et lahkumine on palju soodsam. Kui inimesed jäävad endiselt selle juurde , et Brexit peab tulema, siis peab parlament selle leppe vastu võtma.


    V2ga halb idee, ei jaksaks 2ra kuulata seda nutmist, stiilis "h22letusi tehakse seni kuni Brexitit ei toimu", "rahvah22lt ei kuulata" ja "kas see ongi siis demokraatia?"
    Need kes t6simeeli usuvad, et NHS hakkab saama mingit ulmelist summat (£380m n2dalas oli vist?), on ikka v2ga palju. Isegi kui juba Labour ytles, et see oli jah "natukene" vale informatsioon. Inimestele on see kuidagi peakolusse kinni j22nud ja endiselt pasundavad sellest.
    Lisaks, usutakse, et Ida-Eurooplased (k.a mina) saadetakse koju. See aga ei toimuks ju muidugi yhepoolselt - ma tahaks n2ha kuidas Briti penskaritele Hispaanias tehakse selgeks, et nad peavad nyyd oma v2iksed mere22rsed majakesed maha myyma ja selle eest Briti ylehinnatud eluasemeturult endale uue ostma ning sooja p2ikese alt vihmasesse ja tuulissesse riiki tagasi kolima (tegelt siin on m6ni kord p2ikest ja ilusat ilma ka :)).
  • Üks võimalik vaade EL-i perspektiivist: https://www.ft.com/content/01449eba-15c0-11e9-a581-4ff78404524e
  • Pole see NHSi £350m nädalas ulmeline midagi, +3% endisega võrreldes, kirjutab Spectator. See leitakse ka mujalt kui vaja. UK netopanus ELi on u. £150m nädalas, see hakkab mingi hetk 'üle jääma'.

    Mis puudutab britte EL-is, siis brittidel on maju ka Kariibidel, USAs, Aasias jm. maailmas, mida nad ei ole pidanud maha müüma. Miks nad peaks EL-is kv maha müüma ma ei tea. Neid on nii palju ka, et seal kus neid rohkem on annavad kohalikele ka kõvasti tööd ja businest + massimüük tekitaks kv turul kriisi.


    Kuna juncker eile tegi häält, et "eks siis räägime uuesti läbi" ongi see vast järgmine variant, pannakse sellele backstopile ajaline piir ja mõlemad pooled lubavad heas usus kõik teha, et see asi õnnestuks ja läheb uuesti UK parlas hääletusele.
  • opex
    Pole see NHSi £350m nädalas ulmeline midagi, +3% endisega võrreldes


    Väide oli algusest peale, et NHSi 350 miljonit tuleb selle arvelt, mida UK seni on EL-ile saatnud. Nagu ka ise kirjutasid, siis summa on tegelikult pigem 150 miljonit. Puuduolev 200 miljonit võib ju olla 2% vms aga selle 2% oleks sama hästi võinud muude ridade arvelt juurde otsida ka ilma Brexitita (ilmselt kergemini, kuna majandusel läheks paremini).

  • Ma pole küll poliitikaekspert, aga kas me pole tänaseks mitte olukorras, kus selgelt kõige tõenäolisem stsenaarium on uus referendum, mille tulemusena kas lõpetatakse see Brexiti-nimeline hädaorg ära või siis tehakse asi "nui neljaks" hard Brexitina ära.

    Minu arusaamisel kukkus lahkumisleping hääletusel läbi, kuna polnud UK-le piisavalt hea? Mis motivatsioon on EL-il täiendavalt olulisi järelandmisi teha, et põhjust kohe uuesti läbi rääkima hakata?
  • TaivoS
    Ma pole küll poliitikaekspert, aga kas me pole tänaseks mitte olukorras, kus selgelt kõige tõenäolisem stsenaarium on uus referendum, mille tulemusena kas lõpetatakse see Brexiti-nimeline hädaorg ära või siis tehakse asi "nui neljaks" hard Brexitina ära.

    Minu arusaamisel kukkus lahkumisleping hääletusel läbi, kuna polnud UK-le piisavalt hea? Mis motivatsioon on EL-il täiendavalt olulisi järelandmisi teha, et põhjust kohe uuesti läbi rääkima hakata?


    T2na toimub May umbusaldush22letus, p2rast mida arvatavasti saab Labour oma valitsuse teha. See pigem t2hendab nii 8elda Hard Brexitit.

    UK-le piisavalt hea? Labouri arust on AINULT nende ideed UK-le piisavalt head.. asi oli pigem 2ra panemises ma usun. K6ige toredam on see, et k6ik, kes on Brexitit vedanud on j2rjest lahkunud ametist - eks nad ise ka l6puks ei uskunud Brextisse, ettek22ndeks muidugi tuuakse midagi muud.. v6ta yks ja viska teist olukord on praegu.
    Rahvale meeldib Labour, sest nad oskavad lihtrahvast h2sti k6netada, nendega suhelda. Lihtne on v6ita ju poolt h22li kui saad igast jama kokku lubada - eks p2rast Brexitit ole n2ha kas see oli hea v6i halb.

    Ausalt 8eldes ma ei suuda seda Brexitit 2ra oodata, kaks aastat on nad seda suppi keetnud ja vaikselt on terve see protsess yle vindi visanud. Tehku 2ra, siis on tehtud. P2rast saab maitsta kuidas supp v2lja tuli.. Kui persse kukub, siis on nagunii May valitsus syydi, isegi kui Labour ise Hard Brexiti teeb. Tavaline v2rk.
  • Labouriga saaks peaministriks Corbyn.

    Corbyn: I would still do business with Putin despite Skripal attack
    https://www.theguardian.com/uk-news/2018/mar/20/corbyn-i-would-still-do-business-with-putin-despite-skripal-attack

    Jeremy Corbyn refuses to endorse tougher sanctions on Russia
    https://www.telegraph.co.uk/politics/2018/08/21/jeremy-corbyn-refuses-endorse-calls-tougher-sanctions-russia/
  • Tuletan meelde, et eFP Eestis on peamiselt UK pataljon.
  • Isegi, kui Corbynil õnnestuks vähemusvalitsus kokku klopsida, siis ta Venemaa teemalised unistused jääksid unistusteks.
  • Ma arvan, et kui teatud poliitiline tahe koalitsiooni tasandil on uueks referendumiks olemas, saab sellele päris lihtsalt ettekäände leida. Ei ole keeruline põhjendada, et referendumil hääletati Brexiti poolt kujutades ette midagi säärast nagu on Šveitsi või Norra suhted EL-ga. Vaevalt valija head ettekujutust omab, milles May kokku leppis, aga praegune tee paistab valijale vist hard Brexit? Uuel referendumil pigem tahetakse selgust, kas valija on uues valguses ka Brexiti poolt. Raske näha, et ükski uus valitsusjuht May järel sooviks teemaga jätkata samast kohast, kus praegu asi pooleli jäi ilma rahvalt täiendava kinnituse saamist, et rahvale tänane kurss endiselt sobib. Kas Corbyn on tõesti hard Brexiti pooldaja? Mida siis leiboristid teisiti teha tahavad?

    PS! Corbyn on vist mingites repliikides ka omalt poolt NATO küsimärgi alla seadnud.
  • P2rast eilset h22letust on v2hemalt midagigi positiivset minu jaoks - naela kurss euro suhtes on t6usuteel :)
  • Väga raske on praeguses olukorras leida positiivset lahendust Brexiti jaoks.
    Pmst on tegu nagu lahkuminevate abikaasadega, kes kohtus vara jagavad ja üksteist sopaga loobivad, ent samas peavad öösel sama katuse all magama.
    Selge, et UK valitsus ei saa minna vastuollu referendumiga ja Brexitit ära jätta. See, et UK rahvas ütleks uuel referendumil, et -- andke andeks Brüsselihärrad, me oleme siin sellised lollid ja ei tea, mida me tahame, palun kottige meid veel pisut, siis saame paremini aru -- ei ole realistlik.
    Tõenäosus, et EU ütleks, et kallid britid, me tegelikult me olemegi selleks siin, et teie lahkumist soodustada, on 0.000. Cameron keeras ikka mõnus käru kokku.

    Ainus reaalne variant, mida ma suudan hetkel ette kujutada, on leppeta lahkumine, millele järgneb aastakümnete pikkune mõlemapoolne käteväänamine.

    Aga minu jaoks on Brexitiga kaasnev majanduslik ebakindlus ja isiklikult LSE-lt saadud (ja võimaik juurdesaadav) kahjum kaitsepoliitikaga võrreldes täiesti ebaoluline. Poliitiline olukord, kus US käitumine on ettearvamatu ja UK-l on kodus piisavalt muresid ning EU riigid ei ole just suurimad sõbrad, Eesti jaoks tunduvalt ebasoodsam, kui mõned aastad tagasi. Juttu, et Nato on ühtsem ja tugevam kui ei kunagi varem, võib kaitseminister oma vanaema kassile rääkida.
  • Inglased näitasid,et Brüssel neid ei kamanda.
    Kõrvaltvaatajale lihtsalt jääb mulje, et Theresa May oligi nagu "oma mees Havannas". Jokutamise, sogamise ja pidurdamisega selline leping pähe määrida, et Inglismaa oleks ikka nagu EU alluvuses edasi.
  • Inglased on kogu selle protsessi läbi teinud ilma läbirääkimiste strateegiata ja tegelikult ilma teadmata, mida nad isegi õieti tahavad.

    Macron: 'We've reached our limits with this deal /--/ We wont, just to solve Britain's domestic political issues, stop defending European interests'. Ma ka usun seda, arvestades, et nendel läbirääkimistel on EL näidanud ennast ootamatult ühtse ja sihikindlana. Good luck brittidele uue diili läbirääkimisel, they're gonna need it.
  • invictus
    Inglased on kogu selle protsessi läbi teinud ilma läbirääkimiste strateegiata ja tegelikult ilma teadmata, mida nad isegi õieti tahavad.

    Macron: 'We've reached our limits with this deal /--/ We wont, just to solve Britain's domestic political issues, stop defending European interests'. Ma ka usun seda, arvestades, et nendel läbirääkimistel on EL näidanud ennast ootamatult ühtse ja sihikindlana. Good luck brittidele uue diili läbirääkimisel, they're gonna need it.


    Selles suhtes, et viimased 1,5 aastat on kogu aeg mingi suur l2bir22kimine toimunud Briti parlamendis. Iga kord kui kohvikusse l2hen, siis BBC pealt tuleb parlamendi otseylekanne ja suurem osa ajast on seal Brexiti teemaline arutelu. Millest nad kogu aeg r22givad, ma ei tea, aga igatahes kindel on see, et nad yksteist ei salli. See ongi brittidele tavaline, et kedagi ei sallita, aga tavaliselt r22gitakse teistest seljataga - parlamendis 8eldakse n2kku, mis on positiivne.
    Imelikul kombel Inglased arvavad endast jube palju, aga kui vaadata n2iteks nende tootmiskvaliteeti, milline on nende 6ppev6imekus kolledzis (minu kursusest r22gin) ja kuidas nad k2ituvad sotsiaalmeedias (mis on t2nap2eval kindlasti olulisel kohal), siis mina nendest kyll just v2ga palju ei arva. R6hutan, et ON KA ERANDEID.

    Lisaks, nad sooviksid saada sarnast diili/kohtlemist, nagu EU-l on Norraga, aga siiani ma pole aru saanud mida on UK-l pakkuda..
  • Mis te nüüd paanitsete siin, see kaootiline värk on siiski parlamentaarne protsess maailme ühes vanimas parlamendis.
    May lubas kõigi parteide MPdega läbi rääkida, et mis lahendus oleks selline mis läbi läheks parlamendis, juncker juba kiirustas Brüsselisse, et 48 h jooksul Mayga läbirääkida, May selle peale, et ta enne ei lähe sinna kui ta teab mis MPsid rahuldaks, seega järgmisel nädalal, ilma selle infota oleks lollus läbi rääkida ja siis jälle hääletus kaotada.

    Asi on selles Iiri backstopis, kõik muud ülaltoodud probleemid on lahendatud, midagi hullult ei muutuks kummagi territooriumi kodanikele teisel territooriumil. EL tervisekindlustuse vastastikune kehtivus vist kaoks, kuigi ei tea miks peaks. Keegi brittide käest viisasid nõudma ei hakka. Tähele tuleb panna, et jutt on lahkumiskõnelustest, omavaheliste tulevaste kaubandussuhete asi on teine teema mis alles lõpuni rääkimata. Arvestades, et 70 milli elanikuga suht rikas UK on suht oluline saksa jt tööstusele siis küll sellest asjast ka midagi enam-vähem söödavat voolitakse. Pragmaatika lõpuks võidab.
  • Liidus olles (jah, on tegelikult siiani) olid nad võrreldes teiste liikmetega niikuinii eelisseisus, nüüd loodeti vist midagi paremat välja kaubelda ja kokkuvõttes jäävad tühjad pihud. Keegi ei võida, aga ise kaotavad kõige rohkem. Mulje on tõesti nagu teismelisest tüdrukust kes ise ka ei tea mida soovib.

    Briti iImpeeriumi viimane vaatus.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon