Ampler Bikes elektrijalgrattad - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Ampler Bikes elektrijalgrattad

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Ok, võtan AGO X kohta sõnad tagasi. Ei pannud kaalu tähele.
  • "2korda2"
    AGO X Full weight: 29kg
    CGO 600: 16kg
    CGO 600 Pro: 18kg
    Neist kolmest viimane tundub mõistlikuim. Boonusena eemaldatav aku (saad aku tuppa laadima tuua).
    10° tõusust hullemaid on meie maal ikka suhteliselt vähe ja needki lühikesed. Kui satudki sellisesse kohta, eks siis pressid jalaga juurde.


    Kas keegi ka teab, et kas/kuidas see aku eemaldamine ka turvatud on? Et poodide, kontorite ümber ju ikka leidub neid vabatahtlikke abilisi, kes akut eemaldada tahaksid...
  • Vahepeal oligi neid abilisi, kes Bolti tõukse akudest vabastada aitasid, aga neil läks vist tuhin üle, kui selgus, et ega nendele akudele turgu tegelikult väga pole. Ja ise nad nendest midagi mõistlikku ehitada ka ei oska.
  • "PeaLiK"
    "ymeramees"
    Kuidas sellega saaks võistelda?

    Eks ikka tõusust üles sõites saaks sellega võistelda:
    Drivetrain: Single-speed Drivetrain
    Climbing Ability: Up to 10°


    Sama tootja AGO X mudel näeb veidi perspektiivsem välja, aga sellelgi on oma hädad (hiina odavmootor ja pointless vedrukahvel).


    Võistlusmoment on täiesti olemas :
    https://amplerbikes.com/et-EE/elektrirattad/axel
    Ampler pakub samaväärset lahendust üle 2x suurema hinnaga.
  • "kristian"
    "2korda2"
    AGO X Full weight: 29kg
    CGO 600: 16kg
    CGO 600 Pro: 18kg
    Neist kolmest viimane tundub mõistlikuim. Boonusena eemaldatav aku (saad aku tuppa laadima tuua).
    10° tõusust hullemaid on meie maal ikka suhteliselt vähe ja needki lühikesed. Kui satudki sellisesse kohta, eks siis pressid jalaga juurde.


    Kas keegi ka teab, et kas/kuidas see aku eemaldamine ka turvatud on? Et poodide, kontorite ümber ju ikka leidub neid vabatahtlikke abilisi, kes akut eemaldada tahaksid...


    Minu Cubel käib aku võtmega kinni.
  • CGO 800-l käib aku kinni-lahti võtmega. Tallinnas Nõmme mäe tõusust üles sõitmisel ka higistama ei hakka.
  • Elektriratta tôeline lôbu on maastikul sôita. Tenways-i valikus on Ago X ainus mis vôimaldab maastikul sôita - taga on käiguvahetus.
  • Kergete elektrijalgrataste tootja Ampler Bikes OÜ esitas Harju maakohtule saneerimisavalduse. Ampler Bikes jätkab tegevust, et täita kõik senised ja tulevased tellimused, teatas ettevõte.

    „Viimased aastad on olnud Ampler Bikesi jaoks keerulised ning elektrijalgrataste turu olukord halvenes eriti 2023. aasta alguses. Seetõttu jäid rattad lattu seisma ning tekkisid probleemid rahavoogudega. Meil on tugev usk Amplerisse, maailmatasemel toodetesse ning hoiame ettevõtte saneerimise ajal töös,“ ütles Ampler Bikes OÜ juhatuse liige Kristjan Maruste.

    Ampler Bikes OÜ osakutega kauplemine taasavatakse Funderbeami platvormil 24. mail kell 10.00 Eesti aja järgi.

    https://arileht.delfi.ee/artikkel/120191846/ampler-bikes-koondab-ning-laheb-saneerimisele
  • PR: Ampler Bikes OÜ update
    Dear shareholders of Ampler,

    We would like to share with you the following notice that will be distributed to the press too.

    Ampler Bikes OÜ files reorganization petition, continues operations

    The management of Ampler Bikes OÜ, manufacturer of light e-bikes, submitted a reorganization petition to the Harju County Court, Estonia. The company continues operations, to fulfill all submitted and future orders.

    “Recent years have been challenging for Ampler Bikes and especially in the beginning of 2023, the market of e-bikes has deteriorated. It has resulted in higher product stock and subsequent cash flow challenges. We strongly believe in Ampler, in the world class products and we will keep up the operations during the reorganization”, said Kristjan Maruste, Member of the Management Board of Ampler Bikes OÜ.

    Despite of a challenging market situation, Ampler Bikes generated revenues of about €1.5m in March and €0.7m in April, and because of the start of high season the outlook has improved. “The ultimate goal is to turn around the company while being transparent about our situation and in front of our customers, suppliers and other partners.”

    “Reorganization enables to disperse the liabilities over a longer period of time, which helps Ampler Bikes to continue operations. Manufacturing, sales and service will continue on all existing markets and with the support of reorganization we will develop the company’s operations, to create prerequisites for increasing the production efficiency and expanding sales volumes,” said Maruste.

    To optimize company’s operations, Ampler Bikes has filed an application to the Estonian Unemployment Insurance Fund, to reduce the staff by 13 employees. “It was an extremely difficult decision, as we highly value the team’s efforts. However, the current market situation requires cost adjustments, without affecting operations and sales of e-bikes. I would like to thank all people for their contribution when working at the company”, said Maruste. Staff changes do not affect the company’s production and sales capacities and customer service.

    The principal owner of Ampler Bikes is Kõu Mobility Group with a holding of 51%. Founders and employees of Ampler Bikes, as well as early-stage investors in the company, have a holding of 49%.

    Trading in share units of Ampler Bikes OÜ at Funderbeam will be reopened on 24 May at 9 AM CET.



    Ohjah, ega sellest teatest ju sisuliselt midagi ei selgugi.

    Ameerika stiilis tuleks öelda, et käivitati Chapter 11 pankrotikaitse protsess, et võlausaldajate initsiatiiv tühistada ja anda otsustusvabadus tagasi ettevõttele. Kui ettevõte hakkab liikuma pankroti suunas, siis saavad võlausaldajad igal suvalisel hetkel ettevõttele turja karata ja esitada pankrotiavalduse, seega ettevõttel pole enam üldse võimalust äri päästa või muid otsuseid vastu võtta ja kogu initsiatiiv on liikunud võlausaldajatele. Aga kui alustada saneerimismenetlust, siis on ettevõttel rohkem võimalusi oma tingimusi võlgade täitmise aja ja mahu kohta esitada ja võlausaldajatel pole enam võimalik igal hetkel ettevõtte tegevust peatada. Seega saab ettevõte initsiatiivi rohkem tagasi endale haarata. Mis muidugi ei tähenda veel, et ettevõte on päästetud, sest võlad tuleb ikkagi tagasi maksta ja turg pole ikkagi paranenud ja müük tuleb ikkagi üles saada jne jne jne.

    Teates siiski ääretult pinnapealselt olukorda kirjeldatud. Ainuke faktiline info on see, et koondatakse 13 inimest. No 13 inimese koondamine küll ettevõtet ära päästa ei aita.
  • Kuskil siin keegi kirjeldas üpris täpselt ja samas värvikalt "saneerimismenetlust Eesti moodi". Ülearu positiivselt ma olukorda ei hindaks.
  • Kusjuures, Ampleri saneerimine võib isegi olla üks nendest 0,03% saneerimismenetlustest, mis on mõeldud reaalselt ettevõtte minevaks mureks taastamisele ja mitte lihtsalt võlausaldajatele koti pähe tõmbamiseks, nagu ülejäänud 99,97% Eesti saneerimismenetlustest.
  • "Heki Fond"
    Kusjuures, Ampleri saneerimine võib isegi olla üks nendest 0,03% saneerimismenetlustest, mis on mõeldud reaalselt ettevõtte minevaks mureks taastamisele ja mitte lihtsalt võlausaldajatele koti pähe tõmbamiseks, nagu ülejäänud 99,97% Eesti saneerimismenetlustest.


    Eks lootus sureb viimasena. Lootus on aga investori nõrgapoolne liitlane.
  • "Heki Fond"
    Kusjuures, Ampleri saneerimine võib isegi olla üks nendest 0,03% saneerimismenetlustest, mis on mõeldud reaalselt ettevõtte minevaks mureks taastamisele ja mitte lihtsalt võlausaldajatele koti pähe tõmbamiseks, nagu ülejäänud 99,97% Eesti saneerimismenetlustest.


    Millel see arvamus põhineb?
  • 51% omanik andis ka laenu. Ega siin ei arvata, et 49% saab tasuta sõidu helgesse tulevikku ja 51% omanik kannab laenu maha ning on valmis uut raha pannes seda jagama?
  • "iffkillla"
    Millel see arvamus põhineb?


    1) Kõu investeeris Amplerisse suht hiljuti
    2) pealiskaudse vaatluse põhjal tundus nende siht asi päriselt tööle saada
    3) Startupinduses on oleks keeruline jätkata, kui outright Eesti klassikaga tegelema hakkad.

    Btw, see ei tähenda, et ma arvan, et equity ellu jääb. Vbla jääb, vbla mitte, puudub veendumus või isegi põhjendatud arvamus. Aga ma arvan, et see saneerimine ise ei ole Eesti klassika, vaid nö päris. Pauk luuavarrest, pime kana, sinine kuu, vaenlase laip jões jne jne.
  • Ehk selle Kõu laenu tingimused mängitakse nüüd ümber, sest saneeerimine ja konverditakse osaluseks? Seda siis olukorras, mille nimi on saneerimine. Järelejäänud väikeaktsionärid on nüüd veel väiksemad ja kui hästi läheb, ehk millalgi tehakse neile mingi pakkumine, sest see oleks viisakas?

    Lihtsalt kui Amplerit pandi juhtima raamatupidaja, siis tundus see kuidagi kummaline. Nüüd enam mitte.
  • EI tundu küll, et Kõu oleks tahtnud midagi muuta ampleris. Konkurendid tulevad peale üha uute mudelite ja odavamate hindadega, Ampleri ei tee isegi mingit 100 eurost allahindlust, suurematest rääkimata, ikka tuimalt sama hind, mis vanasti.
  • Väikeaktsionärid ei saa siit küll midagi. Equity loputatakse välja ning omaniku laen konverditakse (osalt) tõenäoliselt uueks omakapitaliks. Mis kohustusi nad ajatada tahavad, on selgusetu. Sotsiaalmaksu ja võlgu teatud tarnijatele - juhul kui viimaseid saab uute vastu vahetada? Midagi ehk saab edasi lükata, aga asja pikemaajaliseks püsimiseks on eelkõige vaja jooksvad tulud-kulud rahavooliselt lähes nulli saada ainult varude realiseerimisest ei piisa.

    Mul puudub teadmine, miks 2023.a. algus neil uppi lendas, seega las targemad prognoosivad, kas antud käibe juures on break-even reaalne. Ja kui pole, siis kuidas kulude kokkuhoiu juures käibe kasvatamine neil võiks välja näha.

  • Alles 18 kuud tagasi kaasasid mehed 7,4 miljonit eurot. Ma küsiks - what the f'ck??? Vähemalt saavad ülikoolid siit hea case study - What not to do
  • Kui lähed poodi saneerimisel piimatootja piima ostma, siis raha makstes saad vähemalt piimapaki kohe kätte. Mul on kodus 1 Ampler ja olen rahul. Ilus, sõidab kah. Ei kujuta küll ette, et keegi ostja julgeks neile raha kanda, teades, et 50/50 on kohe pankrott.
    Kui saneerimine tehti väikeaktsionäride väljatõstmiseks, siis OK. Tõstetakse väikeaktsionärid välja, pannakse uus raha sisse ja elatakse edasi. Ühel hetkel taastub ka usaldus ja keegi hakkab toodet jälle ostma (ei kujuta ette küll millal, võibolla aasta pärast). Või kui ettemaksust loobutakse ja ratta kohe kätte saad.
    Tõenäolisem on, et natuke aega proovitakse ja nähes, et tellijaid ei ole ja keegi raha juurde tõsta kah ei taha, siis maetakse firma maha.
  • Mul on tunne, et siin käib mingisugune näitemäng, ei imestaks, kui lähiaastatel tuuakse uus ratas turule teise keha alt.
  • "octopus"
    Alles 18 kuud tagasi kaasasid mehed 7,4 miljonit eurot. Ma küsiks - what the f'ck??? Vähemalt saavad ülikoolid siit hea case study - What not to do


    Uus ja uhke tootmishoone oli üle varju hüppamine, you know mida öeldakse nende ehitamise kohta raamatutes ja kui müük langes, toota polnud vaja tuleviku exceli põhjal, aga kohustus jäi, siis pole imestada.
  • "Visahing"
    "octopus"
    Alles 18 kuud tagasi kaasasid mehed 7,4 miljonit eurot. Ma küsiks - what the f'ck??? Vähemalt saavad ülikoolid siit hea case study - What not to do


    Uus ja uhke tootmishoone oli üle varju hüppamine, you know mida öeldakse nende ehitamise kohta raamatutes ja kui müük langes, toota polnud vaja tuleviku exceli põhjal, aga kohustus jäi, siis pole imestada.


    Mäletan, et punaste lippude kontekstis räägitakse raamatutes peakontorite ehitamisest, aga et ka tootmishoonete ehitamine on punane lipp, seda kuulen küll esimest korda.

  • „Midagi seesugust võis oodata. Just seetõttu, et raha oli otsas ja tootmine pandi vahepeal kinni,“ tõdes Ampler Bikesi varasem juhtinvestor Madis Müür.

    Müüri portfellist moodustas rattatootja parimal ajal veidi üle 60% ja oli väärt ligi kaks miljonit eurot. Kolmapäeva õhtuse seisuga oli osaluse väärtus tipptulemusest ligi kümme korda väiksem, kuid sellegipoolest on tegu tema jaoks endiselt kasumis positsiooniga.



    60% portfellist? hea riskide hajutamine.... optimismi enam finantsvabaduse postitustest palju alles pole....
  • Hetkel hindab turg ettevõtte väärtuseks 5,8milj EUR ja mingis mahus ostjad olemas.


  • Ampleri mull suht sama jalga käinud kui Baltika mull aastatel 2005-2009.
  • Mida ChatGPT asjast arvab.

    Ebaõnnestunud iduettevõte, mis rahastamise lõppemise tõttu pankrotti läks, võib määratleda kui ettevõtet, mis ei suutnud oma tegevust jätkata finantsressursside puudumise tõttu. Kui iduettevõte ammendas oma kättesaadavad vahendid ega suutnud saada täiendavat kapitali, et jätkata tegevust, viib see sageli ettevõtte sulgemise või likvideerimiseni. See olukord tekib tavaliselt siis, kui iduettevõte ei suuda genereerida piisavalt tulu, seisab silmitsi ootamatute kuludega, puutub kokku tugeva konkurentsiga või võitleb investorite ligimeelitamise või muude rahastamisviiside leidmisega. Finantsressursside puudumine muutub suureks takistuseks iduettevõtte võimele täita kohustusi, maksta töötajatele, katta kulusid ja lõpuks jätkata tegevust, mis viib selle ebaõnnestumiseni.
  • Ampleri 2021 aruannet lugedes hakkab silma, et:
    - Materjalikulu 70% käibest.
    - Tööjõukulu 32% käibest.
    - Turundus 22% käibest.
    - Logistika 4% käibest.

    Lisaks igasuguseid muid asju, mis jättis kasumireale -50% käibest. Ehk selgelt on kulubaas liiga kõrge, et kasumlikult toimetada. Seda saneerimine ei muuda.

    Peamine küsimus peaks investoril olema, et kelle nõudeid soovitakse ajatada. Tarnijate võlad olid minimaalsed (ilmselt Aasiast ei saa kriipsu peale tellida palju). Omanike raha on kuni viimase otsani läinud sisse omakapitalina. Kõige suurema tõenäosusega on probleem €3m arvelduskrediidi limiidis, millest 2021 lõpus oli kasutusel €1.9m ja ilmselt tänaseks see kõik kasutuses. Kui pank hakkas resoluutselt käsi väänama, siis nende vastu saab saneerimismenetlusest veidi kaitset küll. Aga kulubaasi see alla ei too ja kui ettevõte põletas viimase paari aasta jooksul ca. €500k/kuus, siis vanade võlgade ajatamine üksi ei aita. Eriti kui edaspidi peab kõikide asjade eest 100% ette maksma. Laovaru realiseerimisest saab mingi aja positiivset rahavoogu, aga siis peab tootmise seisma panema, enamiku inimestest koondama ja see pole jätkusuutlik tegevus.

    Kõige positiivsem stsenaarium investori jaoks võiks olla suuremate aktsionäride taktikaline käik, et pangaga kokkuleppele saada (võla ajatamine ja/või haircut), peale mida pannakse uut raha sisse. Ilmselgelt pole täna kellelgi huvi kapitaliseerida Amplerit €3m-ga, et see kohe panka edasi purjetaks. Aga kui kapitali juurde ei panda, siis tundub jätkusuutlik tegutsemine ebareaalsena.
  • Tartu "Kõik endast olenev" ei olnud kahjuks piisav...

    Rattaringlus on katkenud

    7. juunil lubatakse taasavamist

    Tulevikku vaadates võiks öelda, et avaliku sektori jaoks on täielik hullumeelsus osta ühest tarnijast sõltuv juhtimistarkvara ja spetsiifilisi varuosi nõudev hardware.

    Ampleri teemaga seostades - miks osta väiketootja ratas ja riskida oma probleemidega üksijäämisega, kui aastakümneid turul olnud suurte teenindusvõrgustikega firmad pakuvad sarnaseid lahendusi? Ainult eristumiseks?


    "PRiiT"
    Tundub, et ka sektori teistel raske.

    "☝🏼❗️Koostöös Tartu Linnatranspordiga rattaringluse teenust pakkuv Kanada ettevõte Bewegen Technologies Inc. on majandusraskustes ja soovib linnaga 2024. aasta juunini kehtivast lepingust taganeda. Bewegen on tarninud Tartule rattaringluse rattad ja laadimisdokid ning pakub ka rattaringluse infosüsteemi hooldus- ja arendusteenust, ilma milleta rattaringlus igapäevaselt toimida ei saa.

    Linn on pidanud Bewegeniga läbirääkimisi koostöö jätkamiseks, ent täna pole teada, kas Bewegen plaanib õigusvastaselt ja ühepoolselt lepingust loobuda või mitte. Samuti pole välistatud võimalus, et ettevõtte saneerimismenetlusest saab pankrotimenetlus, mille käigus lõpetatakse Tartuga sõlmitud lepingud.

    Mõlemal juhul on võimalik ka Tartu rattaringluse teenuse lühiajaline katkemine. Kindel on see, et linn jätkab rattaringluse pakkumist ka siis, kui Bewegen pole enam koostööpartner. 🚲 Seniks teeb Tartu kõik endast oleneva, et vältida teenuse katkemist või tagada selle võimalikult kiire taastumine. 🙏🏼"


  • Ampleri elu teeb saneerimise korral ilmselt raskemaks seegi, et 70-80% müüki tuleb Saksamaalt ja kui edasimüüjad hakkavad kartma garantii ja varuosade saadavuse pärast, siis võib sortimendi vahetamine olla nende poolt kiire tulema. Ma pole muidugi kursis, palju Ampler oma poodides vs edasimüüjate kaudu müüb. Aga kogu saneerimisprotsess on üks pidev vastutuult laskmine, kus esimese suure probleemi saab edasi lükata, aga kari väiksemaid tuleb kohe asemele.
  • Internet of things ja brickimine on suht läbi kirjutatud asi. Bewegeniga teistel ka jama:
    But earlier this year, the company notified the cities and towns it was initiating bankruptcy proceedings to dissolve its bike share contracts around the world.

    Carolyn Misch, the sustainability director for Northampton, has been leading negotiations with the company.

    "They've asked to create a contract in which the cities pay for the operational costs and up to this point, the cities have not had to pay anything for the operation of bike share," she said.
  • Päris tõsine meeleheide ja hirm...ma hakkan nüüd ostma :)
  • Kuivõrd meil ühtegi eraldi elektriratta teemat pole, vabandan Ampleri ees kohe ette, et nende teemat ekspluateerin.

    Lätlased on lasknud fantaasial möllata ja aretavad elektriratas-amfiib-haagissuvilat nimega BeTRITON. Eeltellimusi paistab juba olevat tulnud ka meie mättalt ja täitma peaks hakatama neid juba käesoleva aastanumbri sees.





    Ei ole aimugi, millised selle vesivelo sõiduomadused võivad olla ja kas ärimudel kandma hakkab, aga näib, et kokku on kombineeritud hulk nutikat insenertehnikat, funktsionaalseid võimalusi ja mõnus kiiksuga joke lillepotipostamendi näol. Igastahes tekkis tahtmine Lätisse proovima sõita. :)
  • Ärge küsige nii keerulisi küsimusi. :)
    Mõned asjad mina mina näen:
    1) Traditsioonilise pampudega ülekoormatud matkaratta ja õhtuse/hommikuse telkide, madratsite, varustuse lahti/kinni pakkimise asemel astud džentelmenina sadulast maha ja heidad pehmele asemele magama.
    2) Vihma kätte jäädes pole vaja puu all kükitades vihma möödumist oodata ja läbiligunenud varustuse kallal ohkida.
    3) Ööbid ära ka linnalisemas keskkonnas, kuhu sa telki naljalt üles lüüa ei saaks.
    4) Veetakistus on sinu jaoks shortcut.
    5) Lastele ilmselt sitaks meeldiks sellisega campida ja vee peal kruisida.

    Eks siin vist "fun" ongi võtmesõnaks ....gadget inimeste jaoks who can afford it.
  • Ma ei tea, ma natuke kahtlen ikkagi Robuse osas praegu, see BeTrinitron tundub isegi parem asi kuhu investida algusfaasis. Lendaks peale ja siis oleks varajane investor, hiljem riisuks koore.
  • Ja nüüd kujutage ette kui harrastuskalurid sellisest uhkest pillist kuulevad. Soomes, tuhande järve maal, näeks ka päris head potentsiaali.
  • Hmh... 3.95m x 1.45m x 1.75m ja 250 kg tühimass. Vaadates aparaadi mõõtmeid ja kaalu... sinna looduskaunisse kohta kalastama jõudmine saab olema ikka omaette seiklus. Vajab sisuliselt autoteed. Veidigi pehmemal pinnasel vajub peenike ratas sisse. Magamiseks üheinimesevoodi laius - family adventure koosseisus max 1 täiskasvanu lapsega. Või noh, hädapärast noored võivad ka romantiliselt kasutada. Hind alates 20K+km... Väga julge gadget, raudmunadega investorid peavad olema, arvaks.

  • "PeaLiK"
    Kuivõrd meil ühtegi eraldi elektriratta teemat pole, vabandan Ampleri ees kohe ette, et nende teemat ekspluateerin.

    Lätlased on lasknud fantaasial möllata ja aretavad elektriratas-amfiib-haagissuvilat nimega BeTRITON. Eeltellimusi paistab juba olevat tulnud ka meie mättalt ja täitma peaks hakatama neid juba käesoleva aastanumbri sees.





    Ei ole aimugi, millised selle vesivelo sõiduomadused võivad olla ja kas ärimudel kandma hakkab, aga näib, et kokku on kombineeritud hulk nutikat insenertehnikat, funktsionaalseid võimalusi ja mõnus kiiksuga joke lillepotipostamendi näol. Igastahes tekkis tahtmine Lätisse proovima sõita. :)


    Selline asi on ammu olemas juba vene ajast.
    Nimeks oli äkki skif2. Vaja ainult ratas ette monteerida ja tuld :)
    No ja kui vette minek on siis tuleks mõned peno tükid alla panna :)

  • "PeaLiK"
    "opex"
    Oot mis selle rummumootori hädad on, et just keskmootor oluline?

    Põhiline häda ongi see, et käiguvahetust pole vahel ja see on (eriti tõusudest ülesminekul) ebaefektiivne. Raiskab asjatult akut (range sama aku mahtuvuse juures 15+% väiksem) ja ei suuda hoida jõutegurit. Sõitmine on ebaloomulik ja jääb tunne, nagu ratas kohati nügiks tagant või tiriks tagasi. Rattur ise ei saa hoida sõitmisel optimaalset väntamisrütmi. Lisaks on ratta kaalujaotus ja raskuskese viletsam. Kui keskmootoriga ratas käitub nagu "pärisratas", siis tagajooksuga ratas on rohkem nagu invaliididele mõeldud elektrimopeed.

    "PeaLiK"
    Rihmülekanne eeldab rummusisest käiguvahetit ja kogu ülekandesüsteemi efektiivsus on 5-10% madalam. (Põhiliselt rummusisese vaheti hammasrataste hõõrdumise tõttu.) Aga hoolduse ja käitusvälba koha pealt on rihmal kõva eelis tõesti.

    "Kurika5"
    Kui tahta (rummumootoriga) e-rattal rihmülekannet ja käiguvahetust, siis on lisaks rummusisele käiguvahetusele veel Pinion-i käigukastiga rattad. Hinna poolest on need küll märkimisväärselt kallimad.

    Pinion on keskmootori ja käigukasti kokku pannud ning nüüd on ka keskmootori puhul võimalik saada e-rattal rihmülekanne + käiguvahetust kombot.
  • The ON.E means an ebike that “knows when to shift, shifts precisely, reliably, instantaneously and – depending on the setting – can even shift for you“.

    Automaatkäigukastiga elektriratas. Päris põnev. :)
  • "PeaLiK"
    The ON.E means an ebike that “knows when to shift, shifts precisely, reliably, instantaneously and – depending on the setting – can even shift for you“.

    Automaatkäigukastiga elektriratas. Päris põnev. :)

    Selles videos täpsemalt seda automaatkäiguvahetust kirjeldatud.
  • Kogu see tehniline jutt investeerimisteemas on mõttetu.
    Ainuke mis peaks kedagi huvitama on saneerimise läbi viimine. Kuidas ja kes.
    Kui ettevõte on saneerimisel, siis minu arust on täitsa kama kaks kas nende ratastel on käigud või mitte. Ainuke mis rolli mängib on see, kas ja kuidas saneerimine läbi viiakse. Ehk , kas endistele osanikele midagi sümboolselt jäetakse või ei. Tavaliselt on see mingi 2 % . Suurosanikud kontrollivad nii kui nii kogu protsessi läbi nõuete ja võlgade.
  • Jalgratta leiutamine on juba iseenesest hea idee.
  • "TNT"
    Ehk , kas endistele osanikele midagi sümboolselt jäetakse või ei. Tavaliselt on see mingi 2 % . Suurosanikud kontrollivad nii kui nii kogu protsessi läbi nõuete ja võlgade.


    Natuke arusaamatu midaa annab juurde osanike osaluse ära võtmine? Ja kas on üldse võimalik "valida" millistelt osanikelt kui palju ära võtta? Kas saneerimise eesmärk ei peaks olema makseraskuste likvideerimine(tähtaegade pikendamine, uued maksegraafikud jne.)?
  • Kas Ampler on kasumis? Mulle on vilksamisi meelde jäänud , et 2021 oli kahjum 4,7, omakapital oli positiivne . Mis toimub aastaaruandega 2022? Kas omakapital läheb negatiivseks?
    Hetkel on algatatud saneerimine.
    Muud ei tea.
    Kuidas kaetakse kahjumit raamatupidamises? Omakapitali arvelt. Ja tähendab see osakapitali kustutamist. Vanad osad kustutatakse, uued tehakse uue osakapitali sisse maksmisel.
    Uueks osakapitaliks kõlbavad nii laenud kui nõuded.
  • "TNT"
    Kas Ampler on kasumis? Mulle on vilksamisi meelde jäänud , et 2021 oli kahjum 4,7, omakapital oli positiivne . Mis toimub aastaaruandega 2022? Kas omakapital läheb negatiivseks?
    Hetkel on algatatud saneerimine.
    Muud ei tea.
    Kuidas kaetakse kahjumit raamatupidamises? Omakapitali arvelt. Ja tähendab see osakapitali kustutamist. Vanad osad kustutatakse, uued tehakse uue osakapitali sisse maksmisel.
    Uueks osakapitaliks kõlbavad nii laenud kui nõuded.

    Miks vana osakapitali kustutamine kahjumi katmiseks vajalik on? Pigem ikka nii, et uus raha katab olemasoleva kahjumi. Lihtsalt olemasolevate osanike supp lahjeneb.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon