TSLA - Tesla Motors - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

TSLA - Tesla Motors

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • jaans
    Common share müügist laekus 650M USD ja juurde tuli 2,72M aktsiat. Kas sellest võiks järeldada, et aktsiad müüdi hinnaga 239USD?


    TechCrunch: The notes are due in 2024 and, already, Tesla founder and CEO Elon Musk is committed to buying $10 million in the offering, that’s 41,896 shares.

    Annab ka tulemiks $239 aga nii aktsiate arv kui tehingu hind võib huvi kasvamise või kahanemisega muutuda veel vist.
  • Ega infot just ülemäära palju pole, aga korraldajate poolt 239-ga garanteerimine on igal juhul positiivne ja vähemalt lühemas plaanis peaks aktsia hinnale "põhja" tegema. Esialgu filing siiski "intend" tasemel, palju tühje lünki ehk pm võib veel muutuseid toimuda...
  • See põhi betoonist just pole - eile kukkus aktsia paar korda sealt läbi. Ehk siiski püsib, aga kui vastsed aktsionärid on kinsigo koolkonna fännid ("capital raise" peale tõusmine on loodusseadus) ja omandasid aktsiaid kiire rikastumise tagamõttega, siis nad löövad müüma minnes põhja alt ära.

    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-europe-registration-stats.61651/
    Teslavaimustust jätkus EUs vaid märtsiks. Aprilli müük tagasi veebruari tasemel ning kui mai müük saab olema jaanuari tasemel.. PuPu on liiga karmilt öeldud, "tunneli lõpust ei paista valgust" võiks sobida.
    Tesla peaks midagi uut, suurt ja seksikat eesmärgiks võtma, kusjuures autopiloot pole parim tee. Kui autode seeriatootmiseks on vaja miljardeid, siis autopiloot on SW. Et midagi paremat luua, võib piisata ühest mõttehiiglasest + mõnest kogenud koodikirjanikust. Ei pea isegi nullist looma, avatud lähtekoodist ( http://twittertechnews.com/software-reviews/the-5-most-used-open-source-software-to-develop-self-driving-platforms-for-adas-autoware-apollo-eb-robinos-eb-robinos-predictor-nvidia-driveworks-and-openpilot/) saab võtta andurite-täiturite liidesed ning pühenduda "ajule".
    Ajaloost analoogiaid otsides: MS kulutas rohkelt pappi oma messengeri arendamisele ja haipimisele, aga mingid tüübid tegid Skype.. enamus vist teab, kuidas see lugu edasi arenes ja mis sellest praeguseks saanud on - pole mõtet siia kirja panna.
  • jaans

    Teslavaimustust jätkus EUs vaid märtsiks. Aprilli müük tagasi veebruari tasemel ning kui mai müük saab olema jaanuari tasemel...


    Export turgude Tesla müük sõltub laevade saabumisest, suured kõikumised on normaalsed.

    Aga ilmselt ei mäleta esmaspäeval enam keegi, et nad suutsid raha kaasata ja fookus on taas nõudlusel.
  • jaans
    See põhi betoonist just pole - eile kukkus aktsia paar korda sealt läbi. Ehk siiski püsib, aga kui vastsed aktsionärid on kinsigo koolkonna fännid ("capital raise" peale tõusmine on loodusseadus) ja omandasid aktsiaid kiire rikastumise tagamõttega, siis nad löövad müüma minnes põhja alt ära.


    Oot, mis koolkonnast sa nüüd räägid. Luba ma selgitan oma mõtteid capital raise-järgsel ajastul.

    Eelmisel reedel kirjutasin, et ei hakka veel oma Price Targetit $220-230 muutma, aga pigem usun aktsiahinna liikumist 250-260 kanti hiljemalt jaanipäevaks.
    See pole mingi rikastumine vaid pigem ikka ühekohaline protsent muutust. Täna, peale capital raise on turg tõesti uues olukorras ja analüüsimajad ilmselt lasevad nüüd oma uued PT-d välja. Capital raise võttis praegu maha jutud lähenevast maksejõuetusest ja pankrotist, aga loomulikult ei mõjuta rahatõstmine ei nõudlust ega toodangumahtu. Nõudlus on probleem ja jääb probleemiks. Kui Hiina tehases mingi tootmine käivitub, tekib seesama küsimus - kas see toodang ostetakse ikka ära. Nüüd vähemalt on Teslal raha Model Y liini käivitamiseks Nevada Gigafactorys ja kuigi Model Y sööb oluliselt Model 3 nõudlust ära, võib siiski suht safe beti teha, et Model Y müüb veidi paremini kui Model 3. Rõhutan - veidi paremini. Tegemist on endiselt tarbija jaoks liialt kalli masinaga, et sellega massidesse jõuda. Ja konkurents kasvab jätkuvalt ka 2020. a. Seega ka peale capital raise, mis sisuliselt välistab nüüd Eloni margin calli saabumise ja faktiliselt pani eile aktsia tõusma ning tõenäoliselt paneb ka täna kergelt tõusma, on Tesla jätkuvalt olukorras, kus puudub see Tesla "Nokia". Jutud uuest isejuhtimise kompuutrist on ju toredad, aga seda juttu oleme varem kuulda saanud ja tulemust pole ikka. Tesla robotaxi on unistus, aga see on juba mitmeid aastaid vana unistus ja unistused teadupärast ettevõtteid kasumisse ei too.

    Kui kedagi kotib, siis minu uus PT on $260-270, aga ma ei pea seda aktsia õiglaseks väärtuseks ja Tesla pulli minust Muski juhtimise jätkudes ei saa. Lühikest positsiooni loomulikult samuti lähiajal võtta pole plaanis. Kui peaks ime juhtuma ja hind üle 300 viskab, siis võib-olla. Kuigi selleks peaks mingi eriliselt hea uudis välja tulema, mis aktsiahinna nii üles ajab, aga ma ei näe seda kuskilt tulemas täna.

    Päevakauplemiseks on TSLA ideaalne ja seda ma teen ohtralt. Eilsel volatiilsel päeval tuli lausa 11 tehingut õhtuks.

  • JP76

    ..
    Export turgude Tesla müük sõltub laevade saabumisest, suured kõikumised on normaalsed.
    ..

    Möödunud kvartali väikest müüki põhjendati sellega, et paljud autod on teel sihtkohta. Nad on siis kogu aprillikuu Atlandil soodsaid tuuli oodanud või Germania põlismetsade ja soode vahele eksinud.

    Model Y: Enne esitlust, seni kuni ta juttude tasemel oli, mõtlesin isegi, et võiks osta..
    Kunagi, kui meile Venemaalt auto paakides kütust toodi, lasti paagid suruõhuga kummi, et rohkem sisse mahuks. Model Y on Model 3-st justkui sama tehnoloogiat kasutades tehtud. Ta isegi ei näe maasturi moodi välja. Mõned kuud peale hoogsat algust võiks Model 3 ja Model Y müüginumbrite suhe umbes selliseks kujuneda nagu Model S ja Model X müügi suhe on.
  • Tesla hakkab kasutama oma kiipe, mis on senistest Nvidia Xavier GPUdest 7x kiiremad.
    Paradoksaalselt (või huumorimeelest lähtuvalt) pani Nvidia oma uute GPUde seeriale (10x Xavier GPUdest kiiremad) nimeks Tesla.
    https://www.nvidia.com/en-us/data-center/tesla-v100/
  • See on ka tänase ralli mootoriks. Ilusti kappab üles, pullid on sõiduvees.
  • jaans
    Tesla hakkab kasutama oma kiipe, mis on senistest Nvidia Xavier GPUdest 7x kiiremad.
    Paradoksaalselt (või huumorimeelest lähtuvalt) pani Nvidia oma uute GPUde seeriale (10x Xavier GPUdest kiiremad) nimeks Tesla.
    https://www.nvidia.com/en-us/data-center/tesla-v100/


    Nvidia protsessorid on energiaröövlid, andmekeskustes kasutamiseks, max energiatarve 300 W, lisaks on vaja eralduvast soojusest laht saada. Tesla kiibid on disainitud masstootmises autodele ja energiatarve 75 W, arenduses oli seatud FSD arvuti eesmärgiks 100 W max. Siin nn "turuliidritel" on pool autot FSD arvutit täis, lisaks 20K+$ lidarid, radarid ja andurid, energiatarbest pole siin üldse mõtet rääkida, teine maailm.
  • Vermont utility to use Tesla batteries. Vermont utility Green Mountain Power aims to use 100 percent renewable energy by 2030, and will use home batteries from Tesla (NASDAQ: TSLA) to achieve that goal.
  • jaans
    Tesla hakkab kasutama oma kiipe, mis on senistest Nvidia Xavier GPUdest 7x kiiremad.
    Paradoksaalselt (või huumorimeelest lähtuvalt) pani Nvidia oma uute GPUde seeriale (10x Xavier GPUdest kiiremad) nimeks Tesla.
    https://www.nvidia.com/en-us/data-center/tesla-v100/

    Üldiselt on heaks kombeks rääkida sellest, millest midagi teatakse. Sorry, siit edasi algab Tesla kui ettevõtte seisukohalt offtopic :)
    Nvidia Tesla ei ole mingi uus seeria, ja Tesla ei ole ka GPU graafikakiibi tähenduses. Äärmisel juhul on see enam kui tosina aasta vanune GPUde mikroarhitektuur, aga enamasti tähistatakse tänapäeval selle nimega Nvidia massiivseks paralleeltöötluseks mõeldud (küll graafikakiipide tehnoloogiat kasutavat) arvutuskiipide (GPGPU) seeriat.
    Tesla kui GPU mikroarhitektuuri järel on tulnud hulk järgmisi füüsikuid - Fermi, Kepler, Pascal, Maxwell ja Volta/Turing. Teslat kui GPGPU tooteseeria nime aga kasutatakse aastast 2006.

    Mõnes asjas võib siiski Tesla ja Nvidia kui ettevõtte vahele paralleele tõmmata - mõlemad kasutavad palju elektrit ja mõlemad teevad vormilt vägevaid, aga sisult õõnsaid pressiteateid.


  • Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab

    (E-Musk)
  • Visahing
    102,880 shares @ $243.00 Musk ostis


    Eelmise paki ostis 335USD eest. Muidu on Musk kõva mees, aga eduka investorina ta viimasel ajal silma pole paistnud. Näis, kuidas tal edaspidi veab..
  • "$2.2 billion in cash and $3.2 billion in accounts payable at the end of the last quarter. New $2.7 billion won’t go nearly as far as in the past. For starters, Tesla spent a net $300 million to hedge its dilution risk from convertibles it just issued. Repaying debts will eat up another large chunk of the fresh cash. A $180 million term loan comes due at the end of June, while about $566 million in convertible bonds mature in November.
    Suppliers, too, will take their cut. Tesla could spend the entire remainder of the offering on paying down its bills and still owe vendors about $1.5 billion. Meanwhile, the auto maker says it will devote $2 billion to $2.5 billion this year to capital spending following a meager $280 million in Q1. Tesla can certainly make that cash last longer by generating positive cash flow from its operations. Free cash flow in the final six months of 2018 was nearly $1.5 billion. A repeat is unlikely, though. Tesla benefited from years of pent-up demand for the Model 3 in those quarters. Now it faces a shrunken retail presence, reduced U.S. tax incentives and wave of competitors, legacy auto makers able to absorb poor or no profits to meet environmental goals." - WSJ usub, et veel uut raha vaja, võiks tõsta kuni sentiment hea.
  • ABL-i covenantid ei lase rohkem võlga tõsta. Equityt keegi ilmselt ei taha. Peale Q2-Q3 on nende 12m trailing EBITDA nagunii umbes pool vaja minevast ja ABL defaultis. Selle aja peale peaks ka selge olema, et 2019 guidance on algusest peale fraud olnud. Juba selle capital raise juures nad teadsid, et 90-100k autot Q2 pole realistlik, aga eks selle pärast muretseb hiljem.

    Minu bet on, et kui nad 2019 guidance alla toovad, siis tuleb sellega koos ka suur write-off. Eelmisel aastal tekkis nimelt bilanssi $1b nõue, mida pole selgitatud. Tõenäoliselt tarnijate ostubonused, millest Q3 2018 juttu oli. Nende earn-out on omakorda seotud 2019 tellimuste mahuga. Kui lati alt lähevad, siis tuleb see nõue maha kirjutada.

    Kuivõrd vahepeal saadi uut raha peale, siis ilmselt elavad mõne kvartali veel üle ilma Ch11 filinguta. 2019 kahjumiks pakun $3-4b. Ettevõtte enda guidance on, et Q3-Q4 on jälle kasumis.
  • Mõnusam on kindlasti odavalt peale laenata, need tingimused on läbiräägitavad. Kui ei laena, siis miks ei peaks saama equityt müüa? Elon võib ükshaaval kõik suure raha omanikud läbi käia ja paari B kaupa juurde nuruda aegade lõpuni. Siin sõltub ilmselt vaade sellest, et kas nende tech on lähedalt veenev või mitte. Minu meelest on. Mõne meelest pole, aga noh, neilt siis ei saa raha.
  • TSLA on premarketis 220 kandis juba. Elon Muski margin call peaks olema väga ligidal, samal ajal Juhatus ei luba üle 25% aktsiatest tagatiseks panna.
  • Tekib vägisi selline tunne, et margin call ja Muski aktsiate müük just aktiveerus :)
  • Keegi ei tea, kus need margin callid on. Üks pakub, et $100-$210, teine analüüs, et $136. Ei suuda seda tavalisest shortide FUD-vahust eristada. Nagu see Chapter 11 kahe kvartali pärast, mis on repeati peal aastast 2015.
  • Kimbali margin call peaks lähemal olema, tal on 100% panditud. Eloni osas mingit asjalikku infot ei ole jah. Ja Ch 11 on koguaeg uksele koputamas. Seda on Musk ka paar korda varem tunnistanud (“In Q3 18 we were a single number of weeks from dying”). Aga kuni poolearulised usuvad ja raha peale annavad, saab edasi lükata. Tänaseks peaks siiski selge olema, et suurema käibega kaasneb vaid suurem kahjum ja mingit ‘ramp-up’ efekti selles butiigis ei ole ega tule. Alates Q3 19 on kõik y-o-y numbrid languses, kahjumid üle pea kasvanud ja ilmselt ka autopilot osades riikides keelatud. Siis tuleb Elonil jälle mõni uus spin peale keerata. Kui turg usub, siis saab edasi tiksuda.
  • Visahing
    Kui pole aimu, kuhu kukub, tasub vaadata graafikut. Hetkel aeti hind keskmise tugevusega toele, aga reaalsem ikka 207. Tasuks vaadata, et paanika volume ära kaoks ja asi settiks. 25% shorte annab võimaluse kiireks ralliks.
    tegemist kuuka graafikuga


    Kaua veel enne 207?
  • Tänane sell-off ei olnud shortide poolt korraldatud. Volume tuli peale reedel kell 21.30. Kui ligi 10m aktsiat (avg daily vol) lasti läbi, siis ntx IB-s ‘shares available to short’ ei vähenenud. Ehk mingi pika positsiooni sundlikvideerimise moodi paistab. Mu pakkumine oleks Kimbal. Kui nv-l uudiseid ei tule, siis E võiks mingit reboundi oodata. OTM optsioonid täna 30-40% üleval, panin suure osa kinni. Uuel nädalal loodaks madalama implied volatility pealt tagasi osta. Halvad uudised ja uus guidance peaks end oodata laskma veel, seega mingi rebound oleks loogiline.
  • Kui veits ülespoole põrkab, see pole probla. Seda juhtub, et tuleb rahast-ei-jätku teade - realiseeri ise või realiseerime meie. Panen tiba oma lühikesest positsioonist kinni, kui uuest langeb ostan tagasi. Kaotan väheke tehingutasude ja diskreetsuse tõttu (murdosade kaupa aktsiaid osta/müüa ei saa ning ka ühekaupa kuluks tehingutasudele liiga palju), ei muud.
    Jama on, kui üle 10% päevas langeks ja lühikese positsiooni suurendamine lukku läheks. Olen alates möödunud aasta detsembri lõpust (346USD pealt) lühike olnud. Teoreetiliselt, kui maksimaalse püsiva võimendusega tegutseda ning vastavalt TSLA langusele ja seetõttu tekkivale vabale rahale stabiilselt juurde osta, võiks kasu lihtsustatult lähenedes 173USD peal olla 300%, 86USD peal 1500% ja 43USD peal 6300%. Reaalelus jääb see tehingutasude tõttu väiksemaks, kuid, kuna päevasiseselt (eelturg k.a.) võib võimendus suurem olla, võib kasumi % lihtsustatud lähenemisest ka suuremaks kujuneda. Ise alustasin liiga ettevaatlikult, alul ilma võimenduseta ning olen aeg-ajalt proovinud turgu lüüa, kuid enamasti on turg seepeale löönud mind, seega ei paista kuskilt,et võiksin 173USD peal 300% kasumis olla.
  • Siit teemast pole läbi käinud, aga Musk kuulutas Teslas välja "hard-core" kärped

    Musk pidavat isegi olema koormatud ja ei oska delegeerida oma töid, kuid nüüd hakkab mikromanageerima terve Tesla finantspoolt.. Ei tundu kuidagi realistlik ega mõistlik..
    Tesla's newly minted CFO, Zach Kirkhorn, will personally oversee and sign every page of outgoing payments, while Musk himself will put eyes and pen on every 10th page. The goal is to trim the fat from everything, including parts costs, building rent and employee salaries.
  • Eelturu põhjal tundub, et näeb täna alla 200 hinna ära. Huvitav, et ei üritata ühtegi positiivset uudist genereerida. Võiks ju mõnda värskemat Roadsteri piltigi näidata. Ahjaa, communications chief lasti eelmisel nädalal valla.

    Põrge saab muidugi terav olema, aga millal...Hetkel igal juhul pilt süsimust.
  • Shortisin ka eelturult uuesti portu täis. Kui 200-st läbi vajub, siis ei pruugi niipea pidama saada.

    Ja Q2 kogumüügi prognoosi pean korrigeerima ülespoole. Aprillis tundus 45-50k, nüüd pigem 58-62k. See võib veel mingil määral tõusta kui väga agressiivselt hindu alandavad. Aga Q2 net loss peaks suurem olema kui Q1, sõltumata autode müüginumbrist.
  • Kaks aastat tagasi sai soetatud alustuseks väike positsioon 340 dollari juurest FOMO põhjustel.
    Paar viimast aastat käte peal seisnud ja oodanud selgelt defineeritavat põhja. Seni ei ole sentiment piisavalt hulluks keeranud, et julgeks investeerimisotsuse päästikule vajutada.
    Kahtlustan, et paanikamüük viib meid vahemikku 160-200 dollarit ning sinna vahemikku olen ostuorderid ootama pannud.

    Klaas pooltäis argumendid:
    - minu arust on täna Tesla oluliselt väiksema riskiga investeering kui IPO ajal või ükskõik millisel muul ajal pärast IPO-t.

    - seitse aastat on räägitud Tesla model S/X/3 killeritest. Ei ole üheski mudelist kuulnud, mis ostjatel sellist vau-effekti tekitaks kui Tesla elektriautod. Tesla killer kvalifitseerub Tesla killeriks ainult siis, kui see mudel on igas elemendis parem. Sellise eesmärgi seadis Elon Musk kõikidele oma autodele - see peab olema parim.

    - Tesla on tehnoloogiliselt teistest ees ja see positsioon on tugevam kui kunagi varem. Kõik teised jätsid võimaluse elektriauto alase know-how tekitamiseks kasutamata. Sorry, aga see know-how ei teki üleöö. Kui nad alles nüüd ärkavad, siis tõenäoliselt jäävadki sabas sörkima. Praeguseks on peavoolu jaoks maailma parimate inseneride värbamine väga keeruliseks muutunud, sest Mercedes, BMW, GM, Toyota jms. ei ole enam need kohad kus sa kõige teravamate pliiatsitega koos töötada saad ja kus autotööstuse tuleviku luuakse.

    - Teslal on X-faktor. Miks lugematu arvu EV ettevõtete hulgast on just nemad läbi löönud?

    - autööstuse guru Sandy Munro (Autoline intervjuud 1, 2 ,3):
    a) Tesla tooted on revolutsioonilised, teiste tooted on pigem evolutsioonilist laadi.
    b) Tesla poolt välja mõeldud kaval lahendus HVAC seadme puhul - selline asi ei oleks Munro hinnangul ühegi suure autotootja puhul võimalik - sest osakondade vahelised barjäärid välistavad nii heale insenertehnilisele tasemele viiva koostöö.
    c) Tesla lahenduste puhul on näha, et inseneridele on antud vabad käed uute lahenduste välja mõtlemiseks. Keegi ei sunni korduvkasutama olemaolevaid juppe/lahendusi - näiteks summutit - mida ladudes jagub ja mille jaoks on sisse töötatud tarneahelad.
    d) Suured autotootjad jätavad väga palju raha lauale tellides suure osa auto juppidest kolmandatelt osapooltelt. Need kolmandad osapooled on innovatsiooni osas tuimad.
    Kolmandate osapooltega muudatusettepanekute põrgatamine on üks aeglane protsess.
    Teslal on tänu vertikaalselt integreeritud ärimudelile eelis.
    e) "Nobody can balance batteries that close". Sõiduulatus ja aku eluiga!
    f) Tesla elektroonika. "...like a symphony of engineering".

    - hea auto ja halva auto vahe on tarkvaras - see on tulevikus nii.

    - ma arvan, et Teslas tegeletakse peamiselt selle küsimusega kus asub homne kasum.

    - kui räägitakse palju Enronist, siis Enronit kahtlustama ei pea.

    - Hiina on esialgu väga tugev liitlane ja igati huvitatud Tesla edust. Nad teevad kõik selleks, et tehase kiiresti autosid tootma hakkaks. Hiina strateegiline huvi on valitseda EV maailma ja parim viis seda teha on jälgida ala pioneeri nende oma pinnal tegutsemas.
    Hiinlased on täna maailmameistrid EV-de tootmises, kui vajaka jääb kõrgtehnoloogilisest oskusteabest.
    Nad saavad aru, et isejuhtivad autod tulevad ja mitte kunagi ei tohi juhtuda seda, et USA käes on nupp, millest neid autosid sisse või välja lülitatakse.
    Seega, ka selles osas loodetakse Teslalt teadmisi ammutada. Teadus-tehnilise luure abil.
    Hiinlased kavatsevad autoamaailmas kanda kinnitada sama mudeli abil, mida kasutas Huawei mobiiliturul - tootes odavamalt kui keegi teine, kuid samas parima hinna-kvaliteedi suhtega.

    - vaatame korraks selle sama teema kuue aasta taguseid postitusi. Positiivsed ennustusid osutusid pigem tõeks, LHV skeptikud eksisid ja kui nad seda haipi 2013. aasta kevadel veel ka lühikeseks müüsid, siis jäid ka särgist ilma. LHV skeptikutel oli õigus selles, et see aktsia on halb investeering - pärast 2013. aastat on tootlus kohutav. Kuid nüüd $200 alt on aktsias kordades vähem õhku ja valuatsioon tundub nii vihaselt kasvava ettevõtte kohta aktraktiivne.

    - vaata kuidas tahad, kuid 21. sajandil on ettevõte kõrge vanus probleem. Need, mis tehnoloogia kiirele arengule vastu ei pea on pigem eakad ettevõtted.

    - Tesla bränd ja intellektuaalne omand on juba nii suureks paisunud, et raha tõstmisega probleeme ei teki. Elon Musk-il ja Tesla brändil on liiga palju ideoloogilisi pooldajaid ja rahakaid sõpru. Masside tarkus aitab selle firmal lõpuks väga suureks saada.

    - Tesla hinna-müügikäibe suhtarv IPO ajal oli 5,25, vahepeal oli see isegi nii kõrge kui 21, kuid täna on see 1,59 ($203.00) - madalam kui kunagi varem.
    Võrdluseks, suurima turuväärtusega autotootja Toyota suhtarv on 0,61. Porsche suhtarv 0,84.
    Toyota käibe kasvumäär ca 2,5%, Porschel 10%, Teslal 60%.



    - Võitjad tulevad Räniorust. Juba viimased 50 aastat!

    Klaas pooltühi argumendid:
    - Teslade kere disain on kohutav. Kerepaneelide vahed liiga suured ja liiga suurte kõikumistega.
    Küsimus: Kumb juhtub varem? Kas Tesla õpib kere valmistamise selgeks või Mercedes/BMW/GM lasevad välja maja sees välja mõeldud kiibistiku, mis teeb silmad ette NVIDIA toodetele?
    - Ma kahtlustan, et aktsiaturud on juba rohkem kui aasta "rounding top" faasis. Turu tervise näitajad lähevad järjest hullemaks. Me oleme kõvasti kukkunud ja kõvasti rallinud, kuid nende aktsiate osakaal, mis rallidest osa võtavad näitab langemise tendentsi.
    Nii laiapõhjaline NYSE indeks, kui Euroopa turud, kui arenevad turud (EEM), ei ole suutnud saavutada 2018. aasta tippude taset. Maailma aktsiaturgude keskmine MSCI World Index näeb halb välja.
    Kahtlus on, et varsti oleme taas S&P500-ga 2300 punkti taseme ligidal. Sellepärast, et aastatel 2016-2018 tegid kõik indeksid väga võimsa ralli ja nüüd järgmised paar aastat võib see tootlusele halvasti mõjuda. Oleme ausad, USA turul on palju optimistlikult hinnastatud ettevõtteid.
    Kui SPY pihta saab ja peaks minema uuesti detsembri põhjasid testima (EEM on sinna juba ligidale jõudnud), siis tõenäoliselt saab survet ka Tesla aktsia ja tekivad hirmud globaalse majanduskasvu ja automüügi osas.
    Elektriautode turg on sedavõrd varajases faasis, et tõenäoliselt EV turg langusesse ei lähe, kuid võib siiski aasta või paar kasvada väiksema tempoga.
    Teisest küljest võib Hiina ja Euroopa Liidu suunalt tulla veelgi tugevamaid signaale, et fossiilkütuseid põletavaid masinaid teedel ja linnades näha ei taheta ja see võib isegi globaalse majanduse/automüügi languse ajal EV turule kütust juurde anda.
  • USAt vaevab oranž ikaldus. Siseturu autode müük on olnud aastaid lame ja esimene kvartal ka korraliku miinusega. Oranž valitsus ei soosi valdkondi, kus on hetkel suurim globaalne konkurents ja innovatsioon. Kohalikud tootjad Tesla, Ford, GM kärbivad kulusid suurtes mahtudes. EVde müük USAs näitab ilma Teslata miinust, ainult Model 3 hoiab müüki üleval, GM ja Tesla maksusoodustused on kärbitud, samas Aasia ja EU tootjad saavad toetust täismahus. Tax credit eelnõusid on algatatud igasuguseid, jätkata, lõpetada või muuta, aga need kuskile ei jõua. Kogu tariifisõda külvab segadust ja vähendab USA tootjate niigi viletsat konkurentsivõimet. Ainuke võimalus on USA niigi kallist tootmist koomale tõmmata ja avada tootmisüksused turgudel, kuhu üritatakse müüa. Teslal toob Hiina tehas mingil määral leevendust, aga Model S ja X tariifisõja tagajärgedest ei pääse. Tesla küll elab selle ikalduse üle, aga suurenev ebakindlus suuri müüginumbreid ja kasvu ei soosi.
  • martk
    - Teslade kere disain on kohutav. Kerepaneelide vahed liiga suured ja liiga suurte kõikumistega.
    Küsimus: Kumb juhtub varem? Kas Tesla õpib kere valmistamise selgeks või Mercedes/BMW/GM lasevad välja maja sees välja mõeldud kiibistiku, mis teeb silmad ette NVIDIA toodetele?

    Lihtsalt üks detail - Daimler juba kasutab oma automudelites NVIDIA-ga välja töötatud infolustisüsteeme. Pusisid koos umbes kolm aastat enne kui tootmisküpseks said. Alustas uuest A-klassist, eeldatavasti laiendatakse kogu mudelivalikule. Kes on sees istunud, see teab, millest jutt. Ja see on koostöö algus, mitte lõpp.
    Kaks küsimust teema arenduseks.
    Miks peaks maja sees välja mõtlema kiibistikku, kui NVIDIA-l tuleb see paremini välja ja viimane ei ole Muski omandis?
    Miks peaks alahindama lojaalsust brändile, kui see suudab toota enam-vähem samaväärseid tooteid? Eriti kui on tegu maailma suurimate tootjatega nagu VAG või Renault-Nissan-Mitsubishi?

  • martk

    - seitse aastat on räägitud Tesla model S/X/3 killeritest. Ei ole üheski mudelist kuulnud, mis ostjatel sellist vau-effekti tekitaks kui Tesla elektriautod. Tesla killer kvalifitseerub Tesla killeriks ainult siis, kui see mudel on igas elemendis parem. Sellise eesmärgi seadis Elon Musk kõikidele oma autodele - see peab olema parim.
    .


    Pakun, et juba sellel aastal kukuvad X ja S müügid pea olematuks. Porche, Audi, MB võtavad sellest suure tükki endale. Seda on juba näha SX müüginumbritest ja ka konkurentide bronnidest.

    Paljusid inimesi tegelikult ei huvita Tesla innovaatiline "ägedus", nad tahavad, et asjad lihtsalt toimiks. Ja kui juhtub miskit, siis tehakse kiiresti korda, mitte nagu Teslaga, kus ootad kuid varuosasid.

    Umbes nagu Android on selgelt parema spekiga kui Iphone, aga ometi ostavad inimesed kallimat toodet, mis lihtsalt töötab ja millega nad on harjunud.

    Kui varem muutusid Tesla omanikud ise müügimeesteks, siis hetkel on see seis muutumas, kus kasutajad hakkavad tundma järelteenuse puudumist. Mida rohkem müüvad, seda suuremaks läheb rahulolematute klientide arv.







  • Tesla äss MS Adam Jonas langetab natuke oma Bear case sihti.. 97.- pealt 10.- peale.




    P.S LHV võiks ikka pikemaks lasta postituse muutmist, endal pärast piinlik lugeda, mis ja kuidas kiiruga kirja sai.
  • ironman
    Kiidetakse mersut, ja et Teslal on nüüd probleem: Mercedes EQC 2020 review


    74000 eest mingi maxxxed out Model S'i ei saa juba?
  • EQC algab £66k, Model S algab £68,9k, Model X £84,8k
  • Tesla kodulehel $86k (~67k naela, 77k euri) 'Performance' (555 km raadius, 3 sekki sajani vs Mersu 400 ja 5,1) Model S. Tõenäoliselt niisama PayPal'is klõpsamisest ei piisa ja tulevad igast tollid ja saatmised, ARK jms pask juurde, aga sama kehtib tõenäoliselt konkurentide kohta? Mõistlikud inimesed nkn ei vaata kumbagi, aga entusiast võib ikkagi Teslalt täna 50%+ rohkem autot oodata sama raha eest?
  • Seal videos tüüp ütles UK hinna naelades (66k), et oleks õunad-õunad võrdlus vaatasin Tesla lehelt nende autode hinnad naelades, UKs. Kui sa suvaliselt üle riigipiiride hüppad oma hindadega siis on õunad vs. apelsinid.
  • Isegi loo pealkiri ütleb, et pole mõtet võrrelda õunu ja apelsine. Tegu on konkurendiga Model X-le, mitte Model S-le. Üks on maastur, teine on sedaan ja nende ostjaskonda ei saa segamini ajada.
    Võrdleme ikka võrreldavaid asju!
  • Velikij
    Isegi loo pealkiri ütleb, et pole mõtet võrrelda õunu ja apelsine. Tegu on konkurendiga Model X-le, mitte Model S-le. Üks on maastur, teine on sedaan ja nende ostjaskonda ei saa segamini ajada.
    Võrdleme ikka võrreldavaid asju!


    https://www.autoblog.com/2019/02/20/2021-mercedes-benz-eqc-first-ride-review/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAALZskybEb2GCkUT-eF24RCmOqcH-AgrSPWmdk0HaeuiOV9flHcszCC3z5WNLJqIrDfesWnrP_joZjGmrwYXXBTxFwOjJwRpq3WSCoaMqoMsOndyMu_5tPbaKYZ2DHgxN4oZUbrMbGTYvdxiv2gpuBy0bF8qBUiXMOFHecJDMymUP

    "Mercedes-Benz specifically says it's no SUV, and its car-like ground clearance of just over 5 inches would certainly confirm that (to keep weight and cost under control, the air suspension available on various Mercedes SUV models won't be available)."

    Hinnad eurodes Saksamaal:
    EQC 71000
    Model S 78000
  • Tunnistan, et võib-olla on SUV ostjad tõesti täiesti erinev segment.

    Siiski mulle tundub - ja ma ei oma $TSLA't ega fänna Muski - et mõne tonni eest rohkem saab sitaks rohkem (tõestatud) raadiust, ilusama auto, suurema auto. Ja kui veel I-PACE ja e-tron ka kampa võtta, on EQC suht mõttetu entry. Kui ma ka tahaks nii palju raha auto eest välja käia, siis ma kindlasti ei ostaks seda.
  • Aga ei saa ju. Sa ei saa võrrelda USA Tesla hindasid Euroopa EQC hinnaga. EQC hind UK-s 66 tuhat, Tesla Model S hind 69 tuhat kuni 94 tuhat. Saksamaal 71 tuhat vs 78 tuhat kuni 106 tuhat.

    Seejuures ega testsõitudeks ei anta kellelegi kätte baasmudelit. EQC baasmudel UK-s 62 tuhat vs siis Tesla Model S baasmudeli 69 tuhat.

    PS! Palju huvitavam entry tundub isegi see: https://ev-database.org/car/1147/Mercedes-EQA
  • Mercedes EQC, Jaguar I-Pace ja Audi e-Tron on küll väljast hästi viimistletud autod, aga elektro-tehnilise poole pealt on sirge seljaga lati alt läbi joostud. Kui võtta näiteks teiste EVdega võrreldes efektiivsus. Selles tabelis ei ole veel EPA Model X ja Mercedes EQC numbreid, aga uus 2019 Model X on vaatamata suurtele mõõtmetele ja kaalule Saksa kolmikust oluliselt efektiivsem (ka vanem 2018 mudel oli oluliselt parema efektiivsusega) ja Mercedes EQC on oma näitajatega seal kuskil Audi ja Jaguari vahel.



    Sisuliselt kasutajad küll ostavad palju kallist akumahtu, aga saavad palju kaalu ja vähe sõiduulatust. Millest sellised viletsad näitajad tulevad. Ainuüksi suured mõõtmed ja kaal nii suurt efektiivsuse kadu ei seleta, siin on ikkagi vilets jõuelektroonika ja mootorite disain.

    Tesla Model 3 on hetkel kõige efektiivsem suure sõiduulatusega EV turul ja see efektiivsus tuleb autosisese laadija, inverteri ja mootorite disainist. Model 3 mootor on siis väga hea efektiivsusega Internal Permanent Magnet Switched Reluctance Motor (IPM-SRM).

    Model 3 võttis esimesena seeriatootmises autodel kasutusele mootori vaheldis ränikarbiid MOSFET jõutransistorid (SiC MOSFET), neid on siis 24 moodulit ja igas moodulis 2 SiC MOSFET transistorit. Need transistorid ja moodulid on toodetud ST Microelectronics-i Catania tehases Itaalias ja need on jõupooljuhtide viimane sõna. SiC transistorite eelis on väiksemad juhtivuse ja lülituste kaod, parem jääksoojuse haldus, suurem erivõimsus ehk lõppkokkuvõttes väiksemad mõõtmed ja parem efektiivsus. Hiljuti disainiti sammuti SiC transistoritele ümber Modes S ja X jõuelektroonika ja nagu Model 3 saavad IPM-SRM mootorid, uued ülekanded, laagrid, õlitus, sealt tuli ka Model S efektiivsuse kasv, Model X EPA numbreid veel ei ole, aga efektiivsus paraneb tõenäoliselt samas suurusjärgus.

    Model S esimese põlvkonna vanakooli IGBT-transistoritel põhinev inverter:


    Tesla Model 3 inverter ja SiC MOSFET transistori moodulid 24tk:


    Mercedes EQC, Jaguar I-Pace ja Audi e-Tron on siin tõenäoliselt põlvkonna või kaks maas, selest ka need masendavad efektiivsusnäitajad, aga eks need 70+K€ masinad on sellised väikse läbimüügiga poolprototüübid ja vast on järgmise põlvkonna autodel on elektroonika ja mootorid paremini disainitud.
  • Kõik need 4 autot annavad sulle u 400 km range, palju neid nohikuid on kes auto valivad mingi tehnilise lahenduse pärast kui kõrval on teine auto mis maksab sama palju a on tehtud sajandi vanuse tootja poolt millel on esindused igalpool, kus ei pea varuosa ootama ja algne koostekvaliteet on parem ning viimistlusmaterjalide valik on laiem ning kvaliteetsem.

    Sedaan vs SUV diskussioon. USAs kehtib "CUV/SUV/pickup on uus sedaan" ja järjest rohkem ka mujal maailmas, MB nimetab EQC-d crossoveriks ja need teised peale S-i on ka CUVid, kõrgesse keresse paigutatud sõiduauto-grade tech. Tarbija nõuab seda kõrget keret. SUViks/maasturiks nimetada kõlbava EV-ga tulevad vbl. Workhorse ja Rivian.
    Ses mõttes võib võrrelda EQCd ka Mod.S-iga sest ostjad vast võrdlevad kuna hind sama umbes.
  • Tesla suurim eelis on, need autod on tervikuna tehniliselt hästi disainitud, suur sõiduulatus, efektiivsus, kiirlaadimine (mis ka reaalkasutuses töötab), sõiduomadused, võimsus, võrgu-uuendused, isejuhtiv tarkvara, akude eluiga jne. Moodel 3 on hetkel üldise paketina, mis sa oma eurode eest saad, kõige atraktiivsem EV. Miinusena on tänased hooldusprobleemid, aga see ka vast tulevikus paraneb. Model S ja X Model 3 tõttu ilmselt kannatab ja Model Y tulles veelgi rohkem, aga samas jõuelektroonika ja mootorite uuendus on on seisu paremaks teinud ja kui saaks veel kaua oodatud akude uuenduskuuri ja Model 3 võrreldava või parema kiirlaadimise, siis oleks seis parem.

    Ma ei ole nõus, kui reklaamitakse 400 km sõiduulatust ja sa seda reaalses elus ei saa, ei ole tarbija jaoks probleem (nende SUV kolmiku puhul ei tule reaalkasutuses 400 km mingi valemiga kokku). Või kui saabud -10 kraadiga kiirlaadija juurde ja akude madala temperatuuri tõttu saad ainult aeglase laadimise ning 2-3 tundi ooteaega. Et EVd oleks masskasutuses kasutatavad, peavad nad tervikuna pakkuma seda, mida lubatakse. Vähemalt elementaarasjades nagu sõiduulatus ja laadimine, ning see, et sa ei pea oma elu auto kapriiside tõttu ümber kujundama.

    Kui vaadata müüdavaid mudeleid, siis valik oleks justkui suur, aga kui võtta "must have" parameetrid ja omadused, siis jääb valik väikseks. Kui auto valida iluvõte disaini alusel, siis tõenäoliselt ei ole vahet, aga samas saad kasutuse käigus mitmes aspektis pettuda. EVd on selles mõttes sisepõlemismootoriga autoga võrreldes erinevad, loevad kasutuse käigus erinevad aspektid.
  • opex
    Kõik need 4 autot annavad sulle u 400 km range, palju neid nohikuid on kes auto valivad mingi tehnilise lahenduse pärast kui kõrval on teine auto mis maksab sama palju a on tehtud sajandi vanuse tootja poolt millel on esindused igalpool, kus ei pea varuosa ootama ja algne koostekvaliteet on parem ning viimistlusmaterjalide valik on laiem ning kvaliteetsem.

    EQC Chief Engineer Kelz about range, Quote: " around 270 km in winter and 360km in summer". Isegi tuttuue 360 km-ga Tartusse ja tagasi ei saa.
    Tesla puhul on tänaseks usaldus, et range kukub paar protsenti aastas, uustulnukate puhul ei tea veel keegi.
  • Kas 70k+ maksva kliendi jaoks on oluline võimalikud lisakildid või see, et tootjafirma järgmisel aastal ka olemas oleks?
    Või see, et ta saaks tellida palju rohkemate valikute kaudu talle rohkem meeldiva kombo? kst. Ise küll selle firma autot ei ostaks praegu, firma vaagub hinge.
  • Huvitav, kas nüüd need institutsioonilised investorid, kes uksest välja tormamisega hiljaks jäid, saaksid nõuda erakorralist aktsionäride üldkoosolekut, et kõrvaldada ettevõtte tegevjuht, kelle tegevus on aktsia tugevasse langustrendi viinud ja ettevõtte pankroti kursile. Musk premium on aktsiahinnast lahkunud ja Muski lahkumine enam uut müügilainet kaasa ei tooks. Pigem oleks tõus loogilisem, kui uus juht tuleks koos restruktureerimise plaaniga. Kas $200 tasemel võiks tekkida ka potentsiaalseid kosilasi, kes suurosalusest ja Juhatuse kohast oleks huvitatud, see on puhas spekulatsioon. Aga Apple ja VW, miks mitte ka saudid, hiinlastest rääkimata, aga nemad võivad keelu peale saada strateegiliste USA ettevõtete omandamisele. Müüjaks peaks muidugi Musk ise olema, ükski kosilastest teda tegevjuhiks kindlasti ei soovi, suurinvestoriks ka mitte.

    Ma miskipärast ei usu, et me siin veel ka 150 taset näha saame. Minu jaoks on küsimus pigem selles, kas Musk lahkub ise või sunnitakse lahkuma. Seda et ta jääb, selle ma tahaks pigem välistada. Kui Muski lahkumine tooks kaasa suurinvestori(d), kes saaks veel firmat päästa, tehakse see pigem ära $200 kandis kuiet lastakse firma põhja ja siis võetakse kosilased vastu.
  • See tundubki olevat Tesla fännide teema, et nad ei saa aru, kuidas 98% autoostjatest ei huvita inverterid, või see, kui palju ma ikka kw/h eest sõita saan.

    btw.
    Täna käib hull sahmimine ja promomine 100% usaldusvääretest allikatest, mis väidavad, et 2013 pakkus AAPL 240.- Tesla eest. (ega see allikas ometi E pole?)
    https://www.cnbc.com/2019/05/21/apple-bid-to-buy-tesla-in-2013-for-240-a-share-analyst-says.html

  • Siimos ei ürita siin sulle autot müüa, vaid selgeks teha, et Teslal on 5+-aastane tehnoloogiline edumaa, mis muuhulgas tähendab, et Teslad sõidavad kaugemale, kiiremini, mahutavad rohkem ja neid on odavam toota. Audil-mersul on muidugi omad eelised, eks pikapeale näeb.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon