Tallinn põleb - PEATAGE EDGAR! - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Tallinn põleb - PEATAGE EDGAR!

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • siim22
    ttrust ei saa vist väga aru, et kui praegused ühistranspordi kasutajad aetakse autodesse, siis muutub koheselt liiklus kordades halvemaks. Neid inimesi tagasi ühistransporti on pea võimatu saada. Iga autojuhi unistus peaks olema, et enamus sõite tehakse jalgrataste/tõukside/ühistranspordiga

    ....


    pildil olev võrdlus 177 autot vs 3 bussi ei ole pädev ... autos istuvate kodanike võimalike edasiste marsruutide valik on palju suurem kui 3 bussil ehk need 200 inimest autodes ei saaks 3 bussiga soovitud sihtkohta ...

  • Henno Viires
    siim22
    ttrust ei saa vist väga aru, et kui praegused ühistranspordi kasutajad aetakse autodesse, siis muutub koheselt liiklus kordades halvemaks. Neid inimesi tagasi ühistransporti on pea võimatu saada. Iga autojuhi unistus peaks olema, et enamus sõite tehakse jalgrataste/tõukside/ühistranspordiga
    ....

    pildil olev võrdlus 177 autot vs 3 bussi ei ole pädev ... autos istuvate kodanike võimalike edasiste marsruutide valik on palju suurem kui 3 bussil ehk need 200 inimest autodes ei saaks 3 bussiga soovitud sihtkohta ...

    Või kulub soovitud sihtkohta jõudmiseks mitu ümberistumist ja bussidega sõiduks kulub 5 korda rohkem aega....
  • ttrust
    Henno Viires
    pildil olev võrdlus 177 autot vs 3 bussi ei ole pädev ... autos istuvate kodanike võimalike edasiste marsruutide valik on palju suurem kui 3 bussil ehk need 200 inimest autodes ei saaks 3 bussiga soovitud sihtkohta ...

    Või kulub soovitud sihtkohta jõudmiseks mitu ümberistumist ja bussidega sõiduks kulub 5 korda rohkem aega....


    Jah, aga kui praegu ühes kesklinna kontoris 50 inimest käib ühistranspordiga, siis võite ette kujutada kui lõbusaks läheb olukord hommikuti parkimiskohtade otsimisega kui need 50 inimest otsustavad auto kasuks.

    Rahval raha on ja kui soodustatakse auto kasutamist, siis tulevad need autod liiklusesse ja kannatavad eelkõige praegused autokasutajad.
  • Kuid niipalju kui ma aru saan,siis selle hipster arhitektide peatänava projekti juures polnud mitte juttu sõiduautode soodustamisest, vaid vastupidi, nende kitsendamisest võrreldes praegusega . Mingit alternatiivi aga polnud ette nähtud,sest ka ühistransport oleks pudelikaelas jäänud toppama
  • [quote=ttrust] Enamus inimesi kasutavad südalinna sealt autoga läbi sõitmiseks, sest töökoht ja elamine asuvad eri linna servades.

    Omamata täpset statistikat nendiks siiski, et ühistranspordi sõidukeid läbib südalinna päris palju ja need ei ole tühjad.
  • Töötasin aastaid selle planeeritud peatänava Narva mnt osas. Ühel pool teed enamus äride eluiga kuni aasta; teisel pool, kus suvel ka välialad, ka enamus aasta-paariga vahetusid.
    Ehk siis nagu ei tunnetanud, et oleks kitsas ja et linlased ei mahu ära ja vaja oleks sõiduteest lisa võtta.
    Ja isegi kui oleks vajadus sellise peatänava jaoks, siis mõistlik oleks esmalt alternatiivseid trasse laiendada.
    Huvitav et rohelised ajavad suht ühesugust joru iga projekti juures - oleks aga rohkem ruumi jalakäijale, küll siis oleks massid liikvel. Reidi tee juures oli ka ju üheks probleemiks, et Russalka juures nii palju rahvast tahaks jalutada ja ettevõtjaid kohvikuid pidada, et kohe kuidagi see autotee ei mahuks ära. Sarnased põhjendused olid Soo tänavaga, Tehnika tänava algusega, Pärnu mnt jupiga kuni Kosmoseni jne. Pole nagu ühtegi positiivset näidet
  • Soo tänava eesmärk oli piirata Kalamaja linnaossa pääsevate autode arvu (ajaühikus), ei muud. Seetõttu ka seal 30 km/h kiirusepiirang, sest mida aeglasem on liiklus, seda väiksem on läbilaskevõime. Soo tänav on ühesuunaline üherealine tee, v.a. üks bussitasku, kus paistab, et kui buss peatub, saab autoga sellest kuidagi mööda.
    Sama põhimõte - piirata autode arvu - on ka "uuel" Gonsiori tänaval, Tehnika tänaval ning maha maetud "Tallinna Peatänaval".
    Samat põhimõtet taheti rakendada ka Reidi teel, idee läks osaliselt läbi, kuigi ristmikku laiendati. Algselt Reidi tee oli planeeritud 3 + 3 rida.
  • See on huvitav kohata Tallinna Linnaviletsuse hüüatust, et planeeritud "Peatänav" põhjustab järgmist: "K-Projekti uuring tuvastas, et lisaks sellele, et peatänav ei toeta ühistranspordi paremat toimimist, laseks tänav läbi vaid 25 protsenti tänasest liiklusest."
    No kuulge! See oligi ju planeeritud Peatänava eesmärk, et sealt ei saaks läbi autod ja sellega kaasneb ka paratamatult ühistranspordi takistus.
    https://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/linn-peatanava-parandusettepanekuid-ei-arvesta?id=86817713
  • Mina nii kriitiline ei oleks. Kesklinna läbimise alternatiiv on Narva maanteelt tulles ikkagi Liivalaia, mis viib sind Mustamäe/Õismäe/Pelgulinna suunal vähemalt sama kiiresti kui läbi Narva maantee alguse kesklinna ukerdades. Kui sadama/Kopli/Kalamaja suunalise liikluse saab rohkem suunata Ahtri tänava kaudu Viru ringist mööda, siis võiks eeldada küll, et Narva maanteel saab liiklust piirata.

    Jalakäijate ala, kohvikute ja äridega on (lisaks ilmale) see mure, et väga mürarikkas keskkonnas (tiheda liiklusega tänava ääres) need terrassid ja vaba aja veetmise kohad tööle ei hakka. Selle vastu aitab kiiruse piiramine ja raskeveokite liikluse keelamine, aga kui palju busse jääb sealt kaudu sõitma+trammid, siis väga palju vaiksemaks see tänav ei jää.
    Kohvikute ja äride teema tundub mulle selline uskumise küsimus. Nagu RB puhul ühed räägivad et kui raudtee valmis teha, siis tulevad kaubad ja teised arvavad, et kõigepealt peaks nõudlus olema ja siis tasub raudteed ehitada. Siin võiks ka arvata mõlemat pidi - kas sobiva keskkonna loomise järel tekivad ärid või peaks keskkonda arendama sinna kus ärid juba olemas?
  • Hipsterite kiun Reidi tee osas oli kah, et oi kus seal võiks olla hoopis kohvikud tänava asemel, fixiedega habemikud limpsiks lattet, silitaks Macbooki ja kuulaks täistätoveeritud gooti-lesbi lugusid loomemajanduse võludest.
    Ometigi pole kiltide viisi Pirita teest merepool aastakümneid kohvikuid olnud, mis sellega on?
    Äkki on enamust ajast tuuline, külm, rahvavaene kant? Aint 1,5 kuud aastas oleks vbl harv huviline? Käib ka teiste kohtade kohta kus turistid ei käi. Ja elu ei käi, ja ei hakkagi käima. Narva mnt näit.
  • opex
    Hipsterite kiun Reidi tee osas oli kah, et oi kus seal võiks olla hoopis kohvikud tänava asemel, fixiedega habemikud limpsiks lattet, silitaks Macbooki ja kuulaks täistätoveeritud gooti-lesbi lugusid loomemajanduse võludest.


    Natuke offtopic: sellised sõnavõtud tuletavad mulle ikka meelde klassivend Maksimi, kes kunagi põhikoolis täisoksendatud kraanikaussi kolm korda vaatamas käis ja iga kord öökides ja naerdes tagasi tuli, et rääkida, kui ebameeldiv see oli. Mis naudingut sa niisugusi pilte kokku fantaseerides saad? Milleks? Kas on vaja? Kust see sapp su sisse sai?
  • jpedro
    Mis naudingut sa niisugusi pilte kokku fantaseerides saad? Milleks? Kas on vaja?


    Ei pretendeeri teiste eest vastamisele aga selliste reaalsusest irduvate piltide kokku fantaseerimine on hetkel lihtsalt väga moekas. Näiteks nagu siin. On sellest siis midagi väga halba, kui keegi tahab moega kaasas käia?
  • Juba Taavi "ausadsilmad" Aasa ajal pandi see totakas "Peatänava"-projekt seisma.
    "Miks see projekt siis juba Aasa ajal seisma pandi? Põhjusi oli mitu, toon vaid ühe näite. Pärnu maanteel Musumäe kõrval on alla sajameetrisel lõigul kolm bussipeatust, kust väljub suunaga Vabaduse väljaku poole 34 bussiliini. Peatänava projekti autorite arvates peaksid need mahtuma ühele sõidurajale koos kahe trammiliiniga. Pole vaja olla ei arhitekt ega insener, et mõista, kui suur jama seal tipptunni ajal tekib. Kui sellest möödunud aastal räägiti, siis kostis vastuseks muuhulgas ka see, et polegi meil nii palju ühistransporti vaja, rahvas käigu jala või sõitku rattaga."

    https://arvamus.postimees.ee/6728847/uwe-gnadenteich-peatanava-projekti-pani-seisma-aas-mitte-kolvart

    Aga muidu see artikkel kiidab kõlvarti igasuguseid isiklikke aspekte.
  • Thnx, ikaldus. @pedro, sellised need renderdused kipuvad olema. See peatanava renderdus samas näib aus, aga kusagil Narva mnt.-l oleks veel nutusem, väga suur osa aastast.



    PS. Kahju, et viskas kaane pealt, pead mu ära blokkima. Poetan pisara.
  • Mulle meeldiks selline linn, kus linnasüda on autodest tühi seetõttu, et linnasüdame kõrvalt kulgevad mugavad ja takistusteta kiirteed ja kõik eelistavad mööda neid sõita, selle asemel, et igal ristmikul või "sebral" foori taga oodata.
    Reidi tee (mis on osa Põhjaväilast) peaks tegelikult olema 3+3 rida ning kahetasandiline. Ja kulgema Paldiski maanteele välja.

    Sama kehtiks ka ühistranspordi kohta - kiire ja sagedase ühistranspordiga saab lahedalt soovitud kohta kohale, et ei peaks rooli keerama. Mitte nii, et rooli keeramine keelatakse ära ja sunnitakse aeglasele ja mõttetu planeeringuga räpasele või ülekuumenenud ühistranspordile.
  • Soojendab südant, et pisaraga hoolid, tänan! Reklaampildid reklaampiltideks, pigem pidasin silmas postituse osaks olnud kirjanduslikku fantaasiakujundit "kuulaks täistätoveeritud gooti-lesbi lugusid loomemajanduse võludest".

    1) Su sõnastusest ilmneb, et need kompakselt ühte lausesse kogutud nähtused on sinu jaoks äärmiselt jälestusväärsed;
    2) Kuni hetkeni, mil lause avaldasid, polnud sellist kompotti kusagil olemas - see on sinu sünnitis;
    3) Teemaks on linnaplaneerimine

    Et milleks selline tont kokku ehitada? Ühelt poolt võiks ikaldust mõtteliselt parafraseerida ja ütelda, et "selliste reaalsusest irduvate piltide kokku fantaseerimine on hetkel lihtsalt väga moekas".
    Aga see on pseudoprobleem, too eriline ja kontekstita vaheletorge jäi lihtsalt silma.

    Teemasse: kas Stockholmi Drottninggatan pole ka talviselt aktiivse jalakäijate tänavana eeskujuks? Piltlikult üteldes üks T1 "peatänavale" tühjendada ja klaar.
  • Ma kirjeldasin kuidas unistajad tavaliselt neid tänavaid näevad renderdistel. Jalgrattaga tüübid kipuvad esindatud olema ja kohvikus istujad ja kõik on ilus ja inimesed on moekad. Ei tasu väiksest reedepärastlõunasest vinjetist proovida väljalugeda ei tea mis sümpaatiaid, antipaatiaid või vihkamist. Ja kui omad üliõhukest nahka, solvud kergelt ja ikka loed siis...grow up.
    Seal peatänava kodulehel on hulgim otsitud näiteid välismaalt, et müüa seda ideed. Probleem nendega, et linnad mis näiteks toodud omavat rohkem kui ühte-kahte südalinna läbivat laia tänavat, niiet saab mõne neist sulgeda või ööh...lämmatada ja midagi ei juhtu teeliiklusega. Tallinn on südalinnas väga kokkusurutud niigi ja pea-liiklussoone muutmine kitsaks, eriti oludes kus laiade kõnniteede nautijaid on ülivähe u. 9 kuud aastas tundub idiootsus.
  • Stockholmi Drottninggatan-i maa-pealne analoog on Tallinnas täiesti olemas - Viru tänav. See, kes arvab, et narva-pärnu mnt "Peatänav" saaks Drottninggatan-i kohapealseks analoogiks, see valetab ja suisa luiskab.
    Lisaks, Stockholmi maa-alune analoog Tallinnas puudub: Drottninggatan -i alt kulgeb läbi tunnel 2+2 rada autodele. Kus Tallinnas see koht on vanalinnas või südalinnas?
  • Täna oli ilus päikesepaisteline ilm, tegin jalutuskäigu ümber vanalinna. Kuna ise elan kesklinnas, siis näen kogu siinset toimuvat igapäevaselt. Tundub, et siin suurimate linnaplaneerijate viimane kesklinna külastus pärineb aastate 90 keskpaigast. Üldiselt, seni kuni linnapea ei esinda Tallinnat, vaid suurimat valimisringkonda Tallinna äärealadel, ei ole siin midagi enamat tahta. Bardakk kestab ja vähemalt niikaua kuni Tallinnas pole toimunud täielikku võimuvahetust.
  • siimos
    Täna oli ilus päikesepaisteline ilm, tegin jalutuskäigu ümber vanalinna. Kuna ise elan kesklinnas, siis näen kogu siinset toimuvat igapäevaselt. Tundub, et siin suurimate linnaplaneerijate viimane kesklinna külastus pärineb aastate 90 keskpaigast. Üldiselt, seni kuni linnapea ei esinda Tallinnat, vaid suurimat valimisringkonda Tallinna äärealadel, ei ole siin midagi enamat tahta. Bardakk kestab ja vähemalt niikaua kuni Tallinnas pole toimunud täielikku võimuvahetust.

    Mida täpsemalt Sa silmas pead? Ma elan samuti kesklinnas...
  • Talvine Drottinggatan jättis kustumatu mulje eelkõige 10-meetriste vahedega istuvate Balkani kerjuste tõttu. Maasistumise tegid võimalikuks spetsiaalsed soojad viltmatid. Avarat jalakäijate ala kasutas mõni aeg hiljem keegi usbeki härrasmees, et õlleveokiga inimesi alla ajada. Halensi ja H&M vahel tehtud fotodel oli näha ka neidsamu kerjuste viltmatte, mõni neist vaestest inimestest oli ilmselt rataste alla sattunud. Jalakäijate ala ei tohiks olla laiem rekka laiusest, vastasel korral muutub ipsteri unenägu terroristi unelmaks.
  • Keskerakondlasest seltsimees repinski lausa otsib võimalusi ja kohti kus saaks seadust rikkuda. Nii mitmeid aastaid juba.
    https://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/vald-kaskis-repinskil-kitsefarmi-ebaseadusliku-reklaami-maha-votta?id=86830453
  • Edgar on peatatud, selle teema võiks ära unustada juba.
  • luarvikluarvik
    Edgar on peatatud, selle teema võiks ära unustada juba.

    Käärkäsi ei ole peatatud. Käärkäe vaim elab veel aastaid Tallinnas ja Eestis. Sellest on siin juba juttu olnud.
  • ttrust
    luarvikluarvik
    Edgar on peatatud, selle teema võiks ära unustada juba.

    Käärkäsi ei ole peatatud. Käärkäe vaim elab veel aastaid Tallinnas ja Eestis. Sellest on siin juba juttu olnud.


    Ära elusta seda vaimu siis jätkuvalt.
  • luarvikluarvik

    Ära elusta seda vaimu siis jätkuvalt.

    See elustab end ise. Seekord Repinski näol. Hiljuti Tallinna liikluskorralduse eest vastutavate keskerakondlike üliülbete ametnike näol. Keskpäevatunni raadiosaatest võid kuulata.
  • Ratas, Reps, Simson ja Co on kõik Edgari kasvandikud ja pikaajalised jüngrid. Jama on rääkida mingist "uuenenud Keskerakonnast" keda vanade pattude eest ei tohi enam eriti karistada. Samad tegelased ju pikalt eesotsas. Absurdne on arvata, et nad ei teadnud, mida Savisaar teeb.
  • Tehke teemad Ratas, Reps, Simson või keskerakond. Savikas on nii vinge vend ikka, et muidu ei pääse sõnum kohale.
  • Teema mõte on "Tallinn põleb sest kesikud varastavad, toidavad omasi ja on igatepidi korrumpeerunud, soojadele kohtadele sokutatud amatöörid". Nagu näha pole selle pika lause osas eriti midagi muutunud, kuigi savikott suudeti eemale ajada lõpuks. Pole mingit mõtet seda teemat kaotada, sest seda läheb vaja nii kaua kuni linn tegeleb ühe partei propagandaga oma lehtedes ja idiootlikus tv kanalis, kuni ühistransport on nagu on, kuni võetakse vastu otsuseid tagatoas jne. Teema on vajalik ka siis kui võimule linnas saab mõni teine punt.
    Kas seda edgarit teema nimesse vaja on, on diskussiooni koht aga suurima linna teema peab olema.
  • Kas keegi on viitsinud lugeda selle lõime algust, aasta 2004? Real time machine
  • Üldiselt tundub, et pärast savipätsi lahkumist on elu Tallinnas tõesti hakanud paremuse poole liikuma. Aasa aegset linnavalitsust ei maksa alahinnata, head ja õiged asjad pandi käima just siis, Kõlvart praegu hoiab hoogu ja lõikab juba esimest profiiti.

    Aas oli see, kes kaasas linnavalitsusse rohelised. Need tegelesid siis hoolega koolitoiduga (ilma irooniata - väga vajalik asi) ning ei takistanud suurte ja linlastele oluliste projektide elluviimist.

    Savipäts vaatas linna kui rahamasinat, ei enamat. Tema ambitsioon, avalikult või varjatult, oli ülal-linnas, all-linn oli üksnes vahend. Lõputu kaklemine Reformiga lõppes ikka tema allajäämisega ning selle tüli tulemusena kaotasid kõik. Nüüd seda vastuolu enam pole ja asjad sujuvad nii üleval kui all.

    Sellest ajast pärineb ka see inimeste vastandamine: Keski valijad sõidavad bussiga, Reformi valijad autoga. Õnneks hakkab ka see aeg otsa saama ja tundub, et elu hakkab normaalsemaks muutuma.
  • See on ikka lumehelbekeste juurdekasvatamine, kui arvatakse, et koolilapsed ei või kooli, trenni või huviringi jala minna või paar peatust ühistranspordiga sõita. Uksest-ukseni teenus peab olema tagatud. Selle nimel võib kodulinna või ka kodumaa maha müüa. Aga mis siin ikka pärast kaklust rusikatega vehkida - autopedede (loodetavasti ajutine) võit.

    Kui ma ei eksi oli Ants Antson viimane tallinlasest individuaalala olümpiavõitja. Lödipükstest ei saagi midagi tulla.
  • Vanaema, mitu kilomeetrit võiks olla lapse kodust lähima bussipeatuseni? 1km, 2km, 3km? Kas buss sõidab 2 korda päevas, 3 korda päevas, 4 korda päevas, 5 korda päevas?
  • ttrust
    Vanaema, mitu kilomeetrit võiks olla lapse kodust lähima bussipeatuseni? 1km, 2km, 3km? Kas buss sõidab 2 korda päevas, 3 korda päevas, 4 korda päevas, 5 korda päevas?


    Tallinnas on see bussipeatus tõenäoliselt ikka lähemal kui 1km ja buss käib 81 korda päevas (võtsin juhuslikult sõiduplaanist mitte kõige tihedama liiklusega bussiliini).
  • Vanaema
    ttrust
    Vanaema, mitu kilomeetrit võiks olla lapse kodust lähima bussipeatuseni? 1km, 2km, 3km? Kas buss sõidab 2 korda päevas, 3 korda päevas, 4 korda päevas, 5 korda päevas?

    Tallinnas on see bussipeatus tõenäoliselt ikka lähemal kui 1km ja buss käib 81 korda päevas (võtsin juhuslikult sõiduplaanist mitte kõige tihedama liiklusega bussiliini).

    14. juuli R2 saates "Olukorrast Riigis" ütles Vootele Päi: "... Mingisugusel Telliskivi inimesel on hea öelda, et viime need autod linnast ära, käime kõik jala, sõidame kõik rattaga... Jah, kui Sa elad Soo tänaval, siis su lapsed käivad Gustav Adolfi koolis, siis see tõesti ongi mõnus... Kui kogu sinu elu on konstsentreerunud suhteliselt väiksesse piirkonda, siis on sul hea öelda et miks meil autosid nii palju on, miks te rohkem trammiga ei sõida...". Ja edasi läheb jutt just siinsel teemal.
  • Keskmine Tallinnlane siis tõesti ei tea, kuidas Tallinn "hingab"...hommikul tulevad tohutud autokolonnid mööda suuri maanteid (Pärnu, Taru, Narva, Rapla) linna ja õhtul sõidavad tagasi.
  • Tallinnas oleks asi palju kergem, kui kesklinna läbiksid mõned korralikud kiirteed, näiteks Laagna tee taolised rajatised, mitte "Järvevana tee + A.H.Tammsaare tee" -taolised rajatised koos oma üledimensioneeritud "Kaamose Aukudega".
    Millegipärast see Laagna tee on ainult nagu üks äraeksinud õnnetus - algab ei kuskilt, lõpeb eikuskil.
  • Mis see viimane versioon üldse võiks olla sellest kesklinna ümbersõidust mille osa Reidi tee on?
    Kunagi oli plaan see vist ühendada Sõle tn.-ga kuidagi aga kuidas see võiks välja näha Balti jaama juurest alates, ei teagi. Telliskivi hipsteripühakoja kõrvalt mingit laia teed vedama? Kisa taevani. Soo tn. ka üherealiseks tehtud.

    Laagna tee vähemalt mingil määral toimib idapoolt linna sisenejatele.
  • Algne plaan oli jah Põhja puiestee ja Telliskivi neljarealisteks teha. Samas tundub toimiva jalakäijasõbraliku tsooni lõhkumine, eesmärgiga seda kuhugi mujale nullist looma hakata, pehmelt öeldes natuke kilplaslik.
  • jesper
    Algne plaan oli jah Põhja puiestee ja Telliskivi neljarealisteks teha. Samas tundub toimiva jalakäijasõbraliku tsooni lõhkumine, eesmärgiga seda kuhugi mujale nullist looma hakata, pehmelt öeldes natuke kilplaslik.

    Millise tsooni? Kas just poleks parem kui autod kiirelt tsooni läbiksid, liiklus on ju võimalik mingis ulatuses maa alla suunata, et telliskivist üle saaks mugavalt.
    Tehti ju see Kalaranna tänav, paraku see ei vii kuhugi ja ristub Põhja pst. väga ebamugavalt.
  • opex
    Mis see viimane versioon üldse võiks olla sellest kesklinna ümbersõidust mille osa Reidi tee on?
    Kunagi oli plaan see vist ühendada Sõle tn.-ga kuidagi aga kuidas see võiks välja näha Balti jaama juurest alates, ei teagi. Telliskivi hipsteripühakoja kõrvalt mingit laia teed vedama? Kisa taevani. Soo tn. ka üherealiseks tehtud.
    Laagna tee vähemalt mingil määral toimib idapoolt linna sisenejatele.

    Põhjaväil, mille üks ots on nimetatud Reidi teeks, pidi kulgema Kadriorust kuni Paldiski maanteele välja, minnes osaliselt mööda seda trassi, kus on praegu suur raudtee kaubajaam ja mööda seda trassi, mida mööda kulges kunagine Stroomi randa läbiv raudtee. Ehk siis see tee kulgeks suure kaarega üle Põhja-Tallinna linnaosa.

    Sealt kus on praegu Põhja puiestee ja Balti jaam, Ristiku tänava raudtee sild, Ehte tänav, Kolde puiestee, peab lai ja suure läbilaskevõimsusega autotrass läbi minema, sest mujalt tal minna pole. Raudtee Koplis olev suur kaubajaam pidi ära kolima Muuga kanti, ammu oli sellest juttu, Balti jaam pidi kolima Ülemistele ...
  • pahurik
    Millise tsooni?

    Antud juhul mõtlesin sõnadega "Põhja puiestee ja Telliskivi tänava" Põhja puiesteed ja Telliskivi tänavat. Nende vahel tegelikult vist on ka jupp Kopli tänavat, ma peast täpselt ei mäleta, kust üks algas ja teine lõppes.

    Vt seal peaks kõik need erinevad variandid kirjas olema: https://et.wikipedia.org/wiki/P%C3%B5hjav%C3%A4il.
  • Telliskivi tänavat laiemaks ei anna eriti ehitada, kui just hooneid lammutama ei taha hakata ning erakätes olevat maad rekvireerima ei taha hakata. Samuti tuleks suurendada Paldiski maante läbilaskevõimet raudteeviadukti ja Meremeeste haigla vahelises piirkonnas.
  • No selline 15a tagasi, kui Telliskivi tänaval veel telliskivid lendasid, oleks selle koridori reserveerimine käkitegu olnud, veel varasemast ajast rääkimata. A siis oli vaja munitsipaalpolitseid arendada ja muid tähtsaid asju teha. Täna on juba hilja, sest ega seda pikemat varianti ka enam väga ära ei mahuta, igasugu loftid ja asjad pressivad igast küljest peale. Ja pikem variant oleks vähemalt 3x pikem kui Reidi tee, ehk siis selline tühine 150 milline projekt...
  • Mingeid üksikuid ridasid saaks tõesti vbl raudtee arvelt võtta ja liiklust hajutada. Kaubajaamas ka ruumi küll aga sinna pääsemine peaks toimuma läbi selle ühe rööpapaari mis on läheb Balti jaamast kaubajaama ja kus ümber on need söögi- ja joogikohad.

  • opex
    Mingeid üksikuid ridasid saaks tõesti vbl raudtee arvelt võtta ja liiklust hajutada. Kaubajaamas ka ruumi küll aga sinna pääsemine peaks toimuma läbi selle ühe rööpapaari mis on läheb Balti jaamast kaubajaama ja kus ümber on need söögi- ja joogikohad.

    Balti Jaama kandis läheb tee kas tunnelisse, mis kulgeb raudtee alt, või siis koristatakse osa raudteejaama hoonestusest, balti jaama turu hoonetest, osad raudteerööpad ära.
  • Kui siin juba selline retrolahenduste entusiasm on... mujal maailmas on läbiproovitud meetod sõidurajad majade vahele ja kohale postide otsa tõsta. Selle meetodiga võib julgelt lahendada kõik kitsaskohad linnas, kus autod ühe fooritsükliga läbi ei pääse. Kui elemendid standardiseeritud on, pole see kõik ka väga kallis.
  • See on tõesti retro, neid juba lammutatakse mujal. A kaubajaam või mõni vähem kasutatud raudteeharu või -tamm võiks tänavaks olla muudetud küll. Sellel kaardil millele ülal sodisin on selge tänav mis läheb Balti jaama ja turu vahelt Telliskivi tänavani, Reisijate tn., mida saaks laiendada kui väga-väga paksu nahaga olla kisa suhtes.
  • opex
    See on tõesti retro, neid juba lammutatakse mujal. A kaubajaam või mõni vähem kasutatud raudteeharu või -tamm võiks tänavaks olla muudetud küll. Sellel kaardil millele ülal sodisin on selge tänav mis läheb Balti jaama ja turu vahelt Telliskivi tänavani, Reisijate tn., mida saaks laiendada kui väga-väga paksu nahaga olla kisa suhtes.


    No Pasarán!

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon