Nobe Cars (SeaNest OÜ) börsile
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Selle tema esimesest postitusest:
If we do reach the maximum level of investments we would be ready for a large-scale production in 2020.
Large-scale productionit kaua kahjumitega püsti hoida on Tesla näitel tõesti võimalik, aga ma oletan, et neil on siiski olnud plaan kasumisse tulla. Ainult et minu hinnangul oleks see 2-rattaliste tootmisega realistlik, 3-rattalistega utoopia. -
Vabandust, ei jõua seda kogu värki siin läbi lugeda, aga viimastes uudistes stiilis "ei saa raha kokku, imelik värk" tuleb tahtmine ikkagi natuke jalg maha panna ja ära markeerida seisukoht, et...
Kes peaks tahtma osta omale 30 000 euro eest SELLIST asja? Tore, et tehakse ja leiutatakse (iga asi ei peagi kommertsvõtmes elujõuline olema). Aga tõesti, misasja? Mõni totra hinnalipikuga toode on ka pildilt lihtsalt nii ihaldusväärne, et kui oled juba krüptomiljonär ja raha on ainult number, siis tõesti, aga... pole ju NIIVÄGA ihaldusväärne ka?
No kole ei ole (võiks lapsega kusagil suvila juures ringi ukerdada ja nalja teha) ja kordan veel - tore, et proovitakse, aga...?? Teinekord jäänud veidi selline mulje, et tootele omistatakse mingeid mütoloogilisi lisaväärtuseid peamiselt seetõttu, et seda teeb startup ja mitte Huawei
Toode ise muidu meenutab veidi elektrimootoriga stiliseeritud kolmerattalist Trabanti. Kas taotluslikult või mitte, ei tea. -
Seda toodet ette turundades on väga-väga palju rõhutatud sõnu eestimaine, kodumaine, meie oma jne. Need käivad ühest esinemisest teise. Juba see iseenesest võiks olla ohumärk, kui auto suurim väärtus on tema kodumaine päritolu (kui tegu pole just USA või Hiinaga). Ning ka viimased ostavad brändi, nagu Tesla teemas just jutuks oli.
Iseenesest on tegu muidugi absurdse kampaaniaga algusest peale, kui tuleb anda raha selle eest, et su nimi võib-olla tuleb kunagi asjale, mis võib-olla tuleb, aga võib-olla ei tule ka. Seda imelikum on Muljari soov väikseid summasid nuiata, kui ajalugu näitab, et Kredexist sai palju rohkem ja palju paremini. Aga eks Kredex ole oma vigadest õppinud ka - nüüd siis tulebki paarikümne euro kaupa annetusi manguda.
https://ekspress.delfi.ee/kuum/miljoni-euro-musteerium-kuhu-kadus-54-elektriauto-ostuks-antud-riigitoetus?id=74547897 -
davinci
Kui imet ei juhtu, NOBE Indiegogos raha kokku ei saa. Mis on plaan B?
Tundub et ime on saabunud - nüüd on kampaania lõpuni jäänud 15 päeva, ehk edasi on lükatud lõppu. -
Scam exit?
-
noblesse
Scam exit?
Oli endal ka esimene mõte.
Või kui oligi lihtsalt õnnetus tõesti, siis mõistlik verstapost eniveis kus ehk tuuleveskitega võitlemine lõpetada? -
Nobe näitas, kuidas keskmisest startupist exit käib.
Meetod võibolla natuke ekstreemsem, aga tulemus sama - (raha) põleb ära.
Musk ilmselt ärkab täna hommikul suure kergendusega. Peamine konkurent läinud. -
Akud läksid keema?
-
On nähtud tugevama konstruktsiooniga lapsevankreid.
-
Eestis on toimunud märgatav areng tsiviliseeritud ühiskonna suunas. Kui vanasti, nõukaaja lõpus ja Eesti Vabariigi alguses, läksid põlema edukad ettevõtted (kes ei tahtnud katust maksta) siis nüüd lähevad (kindlustusseltside rõõmuks) põlema raskustes ettevõtted.
-
noblesse
VÄLK
PAUK! -
Kõik pidavat siiski hästi olema kuna tulle jäänud arvuti kõvakettalt olla saadud aparaadi joonised kätte. Et siis ei mingit Drive/Dropbox/misiganes back-upi, lihtsalt ühe arvuti kettal kogu tavaar...
-
mike
Kõik pidavat siiski hästi olema kuna tulle jäänud arvuti kõvakettalt olla saadud aparaadi joonised kätte. Et siis ei mingit Drive/Dropbox/misiganes back-upi, lihtsalt ühe arvuti kettal kogu tavaar...
Mitte-IT-spetsialistidest vanainimesed ju. Kust nemad üldse teavad sellist asja nagu andmete varundamine ja turvaline hoidmine? Nad ei oska sellist asja üldse küsida ja antud valdkonnas võimalikke ohte näha. -
Väikeaktsionär/konstruktor Merilo on küll IT-maailmas toimetamise eest palka saanud, kui mu mälu mind alt ei vea.
-
Marvin
Väikeaktsionär/konstruktor Merilo on küll IT-maailmas toimetamise eest palka saanud, kui mu mälu mind alt ei vea.
Siis peaks ta käest küsima, et mismoodi see võimalik oli, et andmetest polnudki koopiaid majast väljas või tulekindlas kapis... Täiesti võimalik et ta polnud sellel teemal muude Nobeda kontstruktoritega üldse rääkinud. -
Nobe kutsub kontsertile:
-
Nobe on väga respektaabel tehnika spetsialisti ette viidud. Ma arvasin, et projekt on lõppenud aga Nobe elab siiski.
https://www.youtube.com/watch?v=x4OjSJrgn4A -
Väga ladus inglise keel, video ise ka täitsa tipptopp. Tahaks muidugi rohkem tausta teada, et kust see finants järsku välja võeti, millega Munro garaaži uks avanes. Need vennad ei ole kaugeltki mitte odavad ja auto arenduses teevad nad lähiaastatel kindlasti ära väga suure töö, millest eest nad peaks pigem priske osaluse saama Nobe-s mitte sulli, mida Nobel ei ole. Või tekkis kuskilt raha?
-
Või Mati Otsmaal on ladus inglise keel. No see tuleb küll üllatusena.
Seal läks vanainimesel mingi lapsepõlve film jooksma autot nähes.
Muide, kui Munro ülejäänud ülevaated masinate osas ka nii pealiskaudsed on, siis on see haip tema ümber arusaamatu. -
Ei teadnud et tegu väliseestlasega. Munro oskab ka rohkem detailidesse minna, aga Nobe puhul on ju tegemist peamiselt kestaga. Ridade vahelt võis lugeda, et veermiku, mootorite ja aku osas seisab ees suur arendustöö ja ringi tehakse ka kere tagaosa. Prototüübi võid ju kokku laduda poes saadaolevatest juppidest, aga auto ettevalmistamine masstootmiseks on omaette suur töö, kus palju võib muutuda.
Nišitooteks ta siiski jääb. -
"rizzo"
Nobe on väga respektaabel tehnika spetsialisti ette viidud. Ma arvasin, et projekt on lõppenud aga Nobe elab siiski.
https://www.youtube.com/watch?v=x4OjSJrgn4A
Väga hea video tõesti. Mati Otsmaast oli kunagi väga hea lugu Ekspressis: https://ekspress.delfi.ee/kuum/eesti-mees-lukkas-kaima-steve-jobsi-superarvuti-muugi?id=64857666 -
Kui coupe nägi habras välja siis see näeb välja veel õrnem. Kolme rattaga sõiduk läheb kuhugi pool-tsiklite alla vist ja pääseb kogu ohutusvarustusest mida autodelt nõutakse. Sellega minna usas kuhugi maanteele bro-truckide või muidu tava-autode (mis tänapäeval CUV ja SUV) vahele mille roolis huulivärviv/lobisev/sööv/lapsikantseldav keskmine ameeriklane? Külmavärin.
-
Jah, sümmeetrilise rataste asetusega kolmerattalist sõidukit loetakse küll "tsikliks", aga juhtimiseks piisab B-kategooriast ja miinimumvanuseks on 21a. Tegelikult on EL-is ka põhimõte, et neljarattalised väikeseeria sõidukid (sõiduauto puhul kuni 75tk aastas) ei pea heakskiidu saamiseks täismahus nõuetele vastama - peast küll ei oska hetkel ette laulda, mis seal kehtima jäi, aga noh pakuks, et tuled-viled-saastenormid.
-
Roman Muljar lubas täna, et Nobe lähebki börsile.
We live in exciting times. By the way. Nobe will go public(IPO ) this year.
Roman Muljar / CEO -
"Velikij"
We live in exciting times. By the way. Nobe will go public(IPO ) this year.
Tsitaat pärit ettevõtte infokirjast. Ja lõpus veel oluline teadaanne, et võimalikud huvilised annaks endast märku andrus@mynobe.com emailile: -
Pealtnägija tänasest loost ei saa kahepidist arvamust jääda. Ainult hull paneks oma raha sinna.
-
Ma esimest korda esimesest autost pilti nägin, sain juba aru, et hull peaks olema, et sinna investeerida.
-
Pealtnägija järelvaatamine, kohe esimene lugu on Nobedast: https://etv.err.ee/1608326609/pealtnagija
-
Kogu seda teemat oleks paras hoopis elukunstnike sektoris lahata.
-
Marti837, tänud pealtnägijale viitamast, väga "hariv" oli.
-
ja see vend lihtsalt irvitab kaamerasse ja laiutab käsi?
-
Appi... tüüp on ilmselgelt vaimuhaige. Süüdimatu irve näol, ühtegi sisulist selgitust pole.
Muidugi jahmatav, et keegi sellisele tüübile on nõus sentigi raha loovutama. Mille baasilt? Lubadused lähevad suuremaks ja värvikamaks. Peaks olema ilmselge ohumärk ju - kui räägid kellegiga mingist plaanist, ta ei saa sellega hakkama. Küsid, et "mis värk on" ja vastuseks tuleb ilma sisulise selgituseta, et "Oh jah, no praegu ei tulnud, aga vaata tegelikult kohe teen 10x ägedama asja".
See muidugi ka hea nali, et keegi nimetas teda Eesti Elon Muskiks. Et noh, tahaks näha, kui paljud oleksid olnud nõus Teslasse investeerima kui Muski varasem ettevõte PayPal oleks tähendanud seda, et oma tehtud appi abil kandis investorite raha oma kontole ja lasi ettevõtte pankrrotti... -
"rainis007"
Lubadused lähevad suuremaks ja värvikamaks."rainis007"
Elon Muskiks
Ei tea, minuarust nagu kõik klapib :) -
"jesper"
"rainis007"
Lubadused lähevad suuremaks ja värvikamaks."rainis007"
Elon Muskiks
Ei tea, minuarust nagu kõik klapib :)
Selle erisusega, et ühel on näidata ette multi-billion-dollar-exit maailma muutnud firmast.
Teisest on jäänud rida pankrotis ja kustutatud ettevõtteid, edulugusid nende vahel 0 :) -
NOBE saab olema kuulsam brand kui MINI. Ambitsiooni ja visiooni on rohkesti.
Idee realiseerimise tõenäosus läheneb kahetsusväärselt siiski nullile. -
Huvitav palju autosi nad teinud on? Või ongi 1 prototüüp millega aastaid promovideosi teevad:)
-
Üks akudeta on veel ameerikas ja pealtnägijas paistis veel mingi pickupi mockup olema, kus mehed lastis istusid. Tegemist on stuudioga, mis on disaininud paar koledat autot ja paar prototüüpi. Mingit masstoodet sealt ei tule.
-
Päris müügikõlblikke autosi vist pole ühtegi tehtud. See mis maha põles, tundus olevat selline bodykiti eksponaat, mille kõrval libedat juttu ajada. Põlenud piltidelt vaatas vastu mingi veetorudest ja vinkel ning karprauast küsitava keevituskvaliteediga moodustis, mis oleks pidanud teoorias auto raam olema. Praktikas oli see käkerdis tõsiseltvõetavast insenertehnilisest tööst ikkagi väga-väga kaugel.
-
"privador"
Huvitav palju autosi nad teinud on? Või ongi 1 prototüüp millega aastaid promovideosi teevad:)
See üks põles maha, pidid uue tegema.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/tallinnas-poles-maha-nobe-elektriauto-tootmishoone/ -
Vähemalt kolis USA-sse oma asjaga, mõnele jääb ehk selle arvelt veidi sambaraha alles.
-
Kokku on nad teinud vist 4 autot + üks "kastikas". Koos põlenud autodega. Kastikas on see, mida siin mainiti, kus ainult kasti välisest disainist sai aimu.
-
Tegemist on siiski autolaadse tootega. Näib, et ettevõttel puudub arusaamine autotööstuse nõuetest ja standarditest. Ma ei hakka isegi spekuleerima teemadel, kas ettevõte omab kompetentsi kvaliteedi- ja tarneahela juhtimises, tootmise planeerimises jne. See kõik nõuab eriteadmisi ja võimekat meeskonda. Lisaks tekib põhjendatud küsimus, kuidas seda kõike kasumlikult teostada.
-
Kui Genfi autonäitusel Nobe stendis Muljariga rääkisin, siis tüüp väitis, et ütles hiljuti ühele Araabia naftašeigile 50 (või 60? 70? täpselt ei mäleta) auto tootmisest ära. Mitte, et nad ei suudaks, vaid ikka asja eksklusiivsuse säilitamise pärast. Selline maht viitaks justkui konveier-tootmisele, aga Nobe olla ikka nagu käsitöö või nii. See jutt pluss tüübi üldine olek jätsid mulje, et see asi küll lendu ei lähe...
-
Vaadanud ära Pealtnägija video, leidis kinnitust minu kunagine teooria.
Üha enam inimesi teenivad raha nii, et sellest ei jää midagi maha. Oled sa siis finantsjuht hulgikaubandusettevõttes või börsikaupleja - või kasvõi kosmeetikatoodete müügiesindaja, koristaja või juuksur, raamatu- või kohvikupidaja. Sa teed oma tööd terve elu nii, et sellest ei jää mitte mingit jälge. Ma ei tea saates esinenud väliseestlastest investorite tausta, aga see võib olla üks argument, mis neid pardale kutsus- teha midagi, millest jääb jälg ning seda turundati neile vägevalt. Ja turundus on väga võimas tööriist.