TSLA - Tesla Motors - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

TSLA - Tesla Motors

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Kusjuures kõige huvitavam on see, et alumiste karude kapituleerumise järel on ülalt uusi karusid ennast lühikeseks müünud sisuliselt samas koguses. Kuidas selle juures aktsia üldse nii palju tõusta on saanud, jääb minule arusaamatuks. Millele uued karud loodavad, jääb samuti arusaamatuks. Shanghai tehase startimise ajal ja Model Y tootmise eel lühikeseks minna, peab ikka korralikult jäärapäine olema või on mul midagi väga olulist kahe silma vahele jäänud.
  • Massid on inertsed. Pullid vaidlesid turuga esimesel poolaastal aset leidnud languse käigus.
    Nüüd vaidlevad karud turuga. Kuigi ilmselgelt on turu suhtumine praegu teine - klaas pigem pooltäis kui pooltühi.
    Paistab, et juunis toimunud nihet turu psühholoogias enamik karuseid turuosalisi väga tähele ei pandud. Oleks kasuks tulnud.
    Tesla aktsia on oma ajaloos maksnud ka 20 aastakäivet. Me võime vabalt selles suunas liikuma hakata. Kuid ettevõttena on Tesla nüüd palju küpsem ja ei usu, et nii kõrgeid P/S numbreid enam kunagi näeme. Aga 5-10x P/S, miks mitte.


  • Ajal mil TSLA 20 aastakäivet maksis, oli ta käive sedavõrd väike, et selle 20x suurendamine mõne aasta jooksul ei paistnud võimatuna. Praegu käivet 5x..10x suurendada enam nii lihtsana ei tundu.
    Möödunud aastal oli TSLA peale plussis Q3 samal tasemel ning peale Q1 miinust tuli pikk langus. Ehk loodetakse ajaloo kordumisele?
    Või siis vaadatakse veel pikemalt ette: Praegu on Tesla unikaalne, kahe aasta pärast on ta tõenäoliselt 1 mitmest ja tema hindamine teistest autotootjatest kõrgemalt võib tunduda ebaloogilisena.
    Või siis loodetakse üleilmsele majanduskriisile?
  • Reede kohta ka päris hästi hoiab hinda, lisan veel aktsiat juurde portfelli.
    $350 kandist hakkaks müügiga jälle tegelema. $370-375 jõuludeks on vist liiga optimistlik unistus, aga ootame-vaatame, palju karudel närv vastu peab. Einhorn vist läheb muidugi lõpuni välja, see on tal juba mingi isiklik auvahekord Muskiga.
  • Einhorni väga viisakas vastus Elonile

  • Mis elektriveokate tootjale GM oma ruumid müüb?
  • Lordstown Motors mille põhikomponent on Workhorse bränd, mis EV-kastikaid, pick-up truck, toota plaanib seal. Ammu juba oli see lüke plaanis, said lõpuks raha taha projektile.
    Nüüd ka Lucid Motors alustas tehase ehitust Casa Grandes, Arizonas, see pigem praeguste kallimate Teslade konkurent vist. Neile viskasid saudid jardi. Automudel neil Air, 1000 hj.
  • Kodulehel enam W-15 kastikast juttu polegi, aint see kullerite kaubik (+lennumasinad): workhorse.com/NGEN.html
  • kindsigo
    ... Millele uued karud loodavad, jääb samuti arusaamatuks...

    Võib olla, et nõrgana tunduvale fundamentaalile, millest hoolimata paber suuri ajutisi hüppeid sooritab ebareaalsena tunduvatesse kõrgustesse.

  • Keegi ülimalt jutukas Hiina ajakirjanik sai Shanghai tehases toodetud Model 3-ga testsõitu teha ja väidab, et Hiina versioon on parem kui USA oma, mis tal kodus on. Tihendid, mürasummutus, värvi paksus ja muud nipet-näpet. Kusjuures kerepaneelide joondamine pidavat isegi kombes olema (Fremonti tehases oli sellega alguses mitu kuud korralik jama, vahed liiga suured või liiga kitsad). Soovitab USA Long Range mudelit pigem mitte tellida.

    https://insideevs.com/news/381527/chinese-tesla-model-3-better-than-american/

    Aktsia võib juba täna $350-st läbi murda, aga ma pole kindel, kas peaks nii ruttu otsast müüma hakkama jälle. Ootaks Pick-up Truck unveili eventi õhtuni äkki, las karud praevad veel omas mahlas.
  • K ma mingi päev kriipsutasin, level peaks 349 olema.
  • Kas vastupanu levelid töötavad, kui karudele on tuli alla tehtud? Me oleme pigem teise järjestikuse short squeeze faasis ja ma näen mingit udust võimalust 370+ taset näha järgmisel nädalal.
  • kindsigo
    Kas vastupanu levelid töötavad, kui karudele on tuli alla tehtud? Me oleme pigem teise järjestikuse short squeeze faasis ja ma näen mingit udust võimalust 370+ taset näha järgmisel nädalal.


    Sa ikka kõige ehedam näide, kuidas ei tohi aktsiasse ära armuda :)
  • No ma ikka annan endale selgelt aru, et aktsia on liikumas oma ajalooliste tippude suunas ja peaks mingi väga selge täiendav draiver olema, mis seda sinna ajab, vastasel juhul tullakse varem või hiljem alla tagasi. Praegu on selleks karude vee all positsioonid ja hirmud, et Q4 tuleb samuti kasumisse. Olen otsustanud enamuse osalusest likvideerida selle aasta lõpus, küsimus on ainult ajastuses, et kas see juhtub järgmisel nädalal Pick-up truck eventi ajal või on siit veel mingit tõusu tulemas ka detsembriks. Jaanuaris-veebruaris on Battery&Drivetrain üritus, aga ma ei usu et see väga palju aktsiat lühiajaliselt mõjutaks. Pigem aktsia jaanuaris-veebruaris rahuneb, sest ajalooliselt on Q1 Teslal nõrk ja küllap läheb turul kasumivõtuks. Ei välista isegi väikse lühikese positsiooni võtmist, kui just akutootmise rindel mingit väga raju uudist ei tule.

    Need trendi ja vastupanu jooned on ju toredad asjad küll, aga kas need ennustasid kellelegi aktsia liikumist üle $300 taseme? Pigem tuli see kõigile tehnilistele kauplejatele üllatusena. Ei maksa armuda ka nendesse joontesse ;)

    Btw, MA50 murdis eelmisel nädalal tagasi läbi MA200-st. See peaks pullituru märk olema aktsiale, mida TSLA-ga pole ammu juhtunud. Paanikaks pole vast pullidel veel põhjust ju? Pigem karudel.
  • 3 min enne turu lõppu siis uudis, et giga tehas Berliini kanti.

    Ei oma .
  • Turupäeva päris viimastel sekunditel käis hetkeks üle 350 ära isegi. Saab siis näha, kas homme see tase peab või hakatakse juba 360 taga ajama.

    Edit: see Berliini uudis on muidugi huvitav. Ajakirjanikel jälle ainest Tesla teemadel kirjutamiseks. Karude argument on muidugi, et Teslal pole selle jaoks raha ja ehitus võtab aega. Ja eks neil ole selles osas õigus tõesti. Hiina tehase stsenaarium Saksamaal ei kordu, seal võtab kõik 3x kauem aega.

    Oman, all in hetkel. Ärge järgi tehke :)
  • See ajastus oli muidugi perfektne, Elon on ise just Berliinis mingit Golden Wheel auhinda vastu võtmas ja just siis lajatab kohalikele pommuudisega. Elegantne. Sakslased on väga margitruud ja nende südameid on raske võita mingi ameerika autoga. Aga kui neid nende enda pealinnas toodetakse, siis see on ju peaaegu nagu saksa auto ja acceptance peaks olema enamvähem muretu. Sealt hakkab siis millalgi eurooplaste jaoks odavamaid autosid tulema, praegu on Model 3-le 10% tollimaks selga lajatatud.
  • Väike ports @355 realiseeritud, järgmised orderid on sees 360 ja 365 pealt. Tipu ajastamist üritama ei hakka, 370-375 vahemikus väljuks täielikult, iseasi kas nii palju üldse tuleb. Eks see aktsia juba praegu korralikult üleostetud taseme peal laveerib, langus peab mingil hetkel tulema, aga 300-st läbivajumist selle aastanumbri sees ei usu hetkeseisuga.
  • Oot aga Visahing, level pidi ju 349 peal olema ja kindsigo TSLAsse armunud? :)
  • invictus
    Oot aga Visahing, level pidi ju 349 peal olema ja kindsigo TSLAsse armunud? :)


    Numbrid läksid sassi, ei vaadanud ja panin mälu pealt, aga ega keegi siin foorumi jutu pealt oma käike tee, nagu nii rohkem ajaviide..
  • TSLA Fibonacci tasemed.
    Võib-olla jõutakse käimasoleva hoogsa ralli käigus eelmiste oluliste tippude ehk 390-400 dollari kanti.
    Esimene katse 390-400 tasemest läbi murda ei pruugi veel õnnestuda. Seejärel võib-olla satutakse 300 juurde - mis on korduvalt olnud oluliseks võitlustandriks ja otsitakse sellest baaslaagrist mõnda aega tuge, et minna sealt juba uusi tippe vallutama.
    Mingi hetk järgmise kahe aasta jooksul võib Tesla muutuda parketikõlbulikuks ja ei saa välistada ka S&P500 koosseisu lisamist.
    Kuna elektriautode turuosa uute autode müügist on alles kahe protsenti ringis, siis magusam osa kasvust seisab veel ees.

  • Shanghai tehas olla lõpuks saanud loa masstootmise alustamiseks. Musk küll ise sellest veel säutsu välja lasknud pole, aga mingid hieroglüüfidega paberid on justkui olemas.
  • Ford esitles Mustang Mack-E-d, CUEV mis nii hinnalt kui suuruselt ja omadustelt 1:1 Tesla Mod Y konkurent.
    Tarned u. aasta pärast, juba saab bronnida $500 deposiidiga. Verge
  • kindsigo
    Väike ports @355 realiseeritud, järgmised orderid on sees 360 ja 365 pealt. Tipu ajastamist üritama ei hakka, 370-375 vahemikus väljuks täielikult...


    Einoh, 1 sent jäi täna puudu järgmise orderi täitumisest. Kisub pingeliseks. Üks hea klaaskuul kuluks nüüd ära, mis ennustaks, kus TSLA selle nädala lagi on. Ei tahaks järgmisse nädalasse midagi jätta parema meelega. Loogika ütleb et reedese kauplemispäeva alguses on tipp kohe ära ja siis pullid võtavad preemiad välja, aga kst.
  • Tesla suurematest institutsioonilistest investoritest on valdav enamus aktsiat III kvartalis veidike juurde ostnud, küll aga torkas silma, et oluliselt on positsiooni vähendanud Citadel Advisors LLC, Morgan Stanley ja Price T Rowe, kes likvideerisid vastavalt 71%, 47% ja 34% oma TSLA positsioonist. Suurim võitja oli Sumitomo Mitsui Trust Holdings, kes julges oma positsiooni lausa kahekordistada. Summa summarum märkimisväärset muutust ei olnud institutsiooniliste osas, 54% aktsiatest oli kvartalilõpu seisuga nende käes NASDAQ andmetel, aga selline mitmete investorite positsiooni suur muutus on kerge üllatus siiski. Investeerimisteesis minu hinnangul suuri muutusi pole toimunud aasta teises pooles, aga ju neil olid omad põhjused või sisemised reeglid.

    Homme varahommikul eesti aja järgi on Tesla Pickup Truck esitlus. Üritus toimub nii sees kui väljas. Väljas ilmselt hakatakse midagi suurt tõmbama ja õnnelikumad saavad ehk ka proovisõitu teha.

    Kuidas aktsia täna käitub, jube raske midagi ennustada. Eile oli langus koos turuga ja päeva lõpus taastumiseks jõudu ei olnudki. Sain oma $360 peale pandud orderi päeva alguses küll ära realiseeritud, aga hetkel ei ole väga usku, et täna 365 pealt järgmine order täitmisele läheks. Vaikselt ikka loodan, et homsel pre-marketil või kauplemispäeva alguses näeb 370-375 taseme kasvõi korrakski ära. Ordereid pole veel sisse andnud, eks õhtul vaatab õunte pealt, kuhu need sättida.
  • New Consumer Reports’s closely watched reliability survey, which ranks 30 brands sold in the U.S. market, is based on data collected from its members’ experiences with more than 400,000 vehicles. Organization is restoring its recommended rating to two models: the Model 3 and Model S.
    While Tesla still ranks in the bottom third of all major car makers, reliability has improved, particularly on the Model 3, as the company has increased production and ironed out earlier manufacturing issues, said Jake Fisher, Consumer Reports director of auto testing. Tesla moved up four slots in this year’s rankings to no. 23 out of 30 brands.
    Model X continued to struggle, ranking among the least reliable models in the annual survey released Thursday.
  • Esimene mulje oli WTF???
    Nagu päriselt. Mitte keegi ei osta seda. Võib-olla US Army oleks ainus klient, sõjas pole vaja et auto oleks ilus, seal on vaja lihtsalt ellu jääda. Igal pool mujal on välimus tähtis. Ma ei tea mida see Musk jälle suitsetanud on, aga nüüd pole muud kui katsuda kiirelt aktsiast väljuda enne kui see 325 kanti tagasi vajub. 300-st läbivajumist lähinädalatel ma ei usu, aga ma ei taha seda ka ootama jääda. Ilmselt premarketis lasen kõik aktsiad müüki ära, näis mis see hind teeb.

    No üks asi on muidugi üsna ilmne - seda hulktahukat on ilmselt väga lihtne toota ja üsna odavalt sealjuures. Aga vahet pole, keegi ei hakka seda ostma, seega veel mõttetum auto käibe ja kasumit poolest kui Tesla Semi. See auto müüb võib-olla isegi veel vähem kui Roadster, sisuliselt võib öelda, et Tesla jättis Pickup Truck sektorisse sisenemise ära. Ma ei tea miks Musk oma fännidele sellise halva üllatuse tegi.

  • Mis asi see veel on? Esmaspäeval Muskile meenus, et lubas mingit asja, pani mehed tööle ja kvaliteet on näha: tagumise ukse joon isegi ei klapi ülejäänud kerega.
  • Selliseid asju võib juhtuda ainult tipus, õhk hõre ja aju ei saa hapnikku.
  • Seda autot ei esitletud ilmselgelt selleks, et seda tootma hakata. Ei ole võimalik, et see näiteks jalakäijaga kokkupõrke testi edukalt läbiks.
  • Kindsigo, kas sa siis börsihai aegu endale niisama 6 nädalat tasuta lehelugemist ei teinudki? Hiljem sai 3 kuuks pikendada ca 10euri kuu (see oleks ka mõistlik hind ülde sellele tellimusele) + anti ka aegunud raamat, siiski huvitav lugemine, "Üks samm Wall Sreet-ist ees" or smth.

    2021 tootmisse 40K hind.

    Veok sõidab 500 miili, veoka hind 50-70K.

    Samas esines veoki esitlusel ka tagasilöök – uue veoki aknad purunesid testi käigus, mille eesmärk oli tõendada nende vastupidavust. „See on arengukoht,“ sõnas Musk selle peale.
  • Visahing, ma ei osale Börsihail juba aastaid, tasuta lehelugemist tegin küll varem, aga ma saan nüüd töö juures tasuta paberlehte lugeda.

    Näpp on päästikul, mõtlen kas võtta siit lausa lühike positsioon. Mitte et ma mingi oraakel oleksin, aga 370 taset ju niikuinii ei tule enam, prooviks siis äkki vastassuunas sõita?
  • Tehtud. Kõik aktsiad müüdud $349 pealt ja hetkel lühike positsioon lahti. Hea kui saab siit veel mõne % langust kätte.
  • Auto on kole?
    Ma ei tea, Bloomberg TV-s üks tüüp ütles, et cool.
    Samas oli tal roheline lips ning seegi viltu ees.
  • Juba saab bronnida, $100. Tootmine......2022, best case sc?
    KUI musk a) ei trollinud ja b) see kirst concept-> tootmine teekonnal sootuks teiseks ei muutu, siis päris suur panus, et kastikaostjate seas on piisavalt edevaid (uuele avatud ökoinimesi), kes Statement Trucki ostavad. Natuke nagu Hummer H1, millega ponnistajad enda puudusi kompenseerisid, selle 21. saj. asendaja. Samas suuruselt kukub see klots praeguste PU-de keskele, lihtsalt välimus on ulme. DeLorean 2.0. E-ATV ka tulekul?

  • mulle tundub, et kui see esialgne hämmeldus hajub, siis lööb klaariks, et just teistest eristudes ongi võimalik PU sektoris midagi korraldada ja turuosa tekitada. Traditsioonilist kundet ei huvita absull, et PU truckil võiks või peaks olema elektrimootor. Seega miks peaks siis Tesla PU truck välja nägema YABPUT (Yet Another Boring Pick-up Truck)?
  • Ma jäin hoopis seda ATV-d vaatama ...
  • Väga ilus truck on, ei oodanud nii lahedat.
  • ozbot
    mulle tundub, et kui see esialgne hämmeldus hajub, siis lööb klaariks, et just teistest eristudes ongi võimalik PU sektoris midagi korraldada ja turuosa tekitada. Traditsioonilist kundet ei huvita absull, et PU truckil võiks või peaks olema elektrimootor. Seega miks peaks siis Tesla PU truck välja nägema YABPUT (Yet Another Boring Pick-up Truck)?


    Pick-upi traditsiooniline kunde on firma, mis sellistega oma töömesilased laia ilma ennast esindama saadab, kas kitsaskohti lappima või muudmoodi tuld kustutama. Seda imagot on natuke raske välja vedada.
  • Pool lühikest läks kasumiga kinni, teine pool on veel ootel.
  • Ja läks teine pool ka nüüd kinni ära, närvi ei ole täna rohkemaks ja pealegi teenisid lühikesed positsioonid ilusti tagasi eilse portfelli tipuseisu, niiet midagi nuriseda vähemalt minul küll ei ole. Loodetud $370 tase jäi tulemata, kõrgeim müügiorder minul läks müüki 360 pealt, mis pole ka paha. Suve lõpus, kui all-in läksin, lootsin aastavahetuseks $300 taseme saavutamist. Reaalsus oli see, et tuli kaks korda suurem tõus. Ma ei teagi, keda nüüd tänada, Tesla karusid võib-olla, kes aitasid paanikanuppu vajutada peale Q3 majandustulemuste selgumist. Minu jaoks üliedukas aasta aktsiaturgudel, S&P500 õnnestus lüüa lausa kahekordselt. Selle aasta viimastel nädalatel plaanin võtta väga rahulikult ja tehinguid rohkem mitte tehagi. Vahelduseks on hea seda asja kõrvalt vaadata, ilma positsiooni omamata.

    Edu päevakauplejatele, kes siit nüüd saaki püüdma lähevad. See volatiilsus võib lähipäevil päris raju olla, julgemad võivad teenida mõlemas suunas. Ise pakuks pigem langust 325 poole järgmisel nädalal, aga pead ei anna ja lasen olukorral lihtsalt settida.
  • Appiiii kui kole !!!! Mis tähtsust sellel on kui kiiresti ta nullist sajani läheb või mitu tonni ta veab. See on lihtsalt nii kole. Mingit erilist müügihitti on küll liiast sellest oodata.
  • Uuenduslik disain tundub alguses tihti kole (Eiffeli torn, iOS7 jne), lõpuks harjub ära ja hakkab meeldima. Kindlasti on ka vastupidiseid näiteid, aga ma arvan et selle truckiga pole mööda pandud.
  • Enne eilset avalikustamist renderdas keegi oma nägemuse võimalikust disainist :)

  • Kiilukujulised autod tegi Bertone juba seitsme- ja kaheksakümnendatel ära. Siin ei ole ei uudsust ega kvaliteeti. Küll aga ronis pähe mõte, et ehk otsitaksegi selle aparaadiga hoopis ligipääsu militaarrahale, mida teadupärast on palju :)

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon