TSLA - Tesla Motors - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

TSLA - Tesla Motors

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • 29.12.19 toimus lausa 2 laipadega õnnetust kus Tesla oli osaline ja juhiabi süsteeme (AutoPilot) kahtlustatakse.
    3 uut NHTSA uurimist kuu aja jooksul. ca.reuters.com/article/topNews/idCAKBN1Z7326
  • Oppenheimer tõstab TSLA PT $385 pealt lausa $612ks. Saame vist ralli jätkumist näha sinna 550 kanti...


  • Short squeeze on läbi? Lühikeste arv ei lange enam juba mõnda aega.
  • olevik
    Oppenheimer tõstab TSLA PT $385 pealt lausa $612ks. Saame vist ralli jätkumist näha sinna 550 kanti...

    ja Citi paneb Sell ning PT $222. Niiet loterii jätkub :-)

  • olevik
    Oppenheimer tõstab TSLA PT $385 pealt lausa $612ks. Saame vist ralli jätkumist näha sinna 550 kanti.
    ja Citi paneb Sell ning PT $222. Niiet loterii jätkub :-)

    vabandust, see Citi@222 tuli IB uudisvoos, aga on tegelikult vana uudis

  • Oppenh PT tõstmine väga hea...päriselt.
    Hetkel kõik by-the-book

    You can not shake the tree too hard.
    Kui siit 475 juurest oleks kohe edasi langenud, siis retailer ostja hakkab vaikselt kartma ja ehmatab ära. Pole enam kellele sisse müüa. Hetkel tundub neile et tõus on intact. Vaadatakse ju enamikel juhtudel HINNA GRAAFIKU JOONT.

    Esimese ringi suuremaid shortijaid pressitakse välja. Neljap-reede omad.

    Täna vbl ei juhtu veel midagi. Aga lähiajal oleks vaja nt gap up ja clean sell liikumist.
  • Off topic, aga siiski:

    On ikka masendav mõtiskleda selle üle kuidas USA loob ühte suurt kaubamärki teise järel, ja Euroopa ei loo mitte midagi.

    Peale Tesla tänast tõusu kuskile 520 USD/aktsia räägiti CNBCs ka Beyond Meat-ist. Ei imestaks kui USA haarab isegi selle ärivaldkonna maailmas.

    Noh, mille peale siis loota Euroopas... Äkki hoopis Eesti peale... Kusjuures, saab olema huvitav jälgida kuidas Saksamaa autotööstus saab Teslaga hakkama.
  • Kas näeb 538 ära? https://www.tradingview.com/x/GiURcEIS/

    Väga kummaline graafik, nädal, päev, 4h miskit ei karju müügi signaali
  • Oppenheimeri call liigutas TSLA-t 50p? Päris sick
  • Eilne squeeze oli päris valus ja vägivaldne. Neljap näitas stok esimest "crack", aga sellest ei tulnud follow through müüki ja Oppenh (mainimata väga tugev analüütik) aitas tõusu edasi. Sellised callid tulevad squeezi viimastes faasides, pakuks, et taustal mängitakse endale kätte võimsad optsiooni strateegiad. Otse stokki vast metsikult ei shordita, et langusest kasu saada. Suur osa turust on nüüd optsioonides. Stok ei pööra tavaliselt esimese müüjate ringi peale paraboolis kohe ümber. Esimese ringi shortijaid on vaja veel mängust välja suruda ning näidata, et tõus on intackt ja miski edasist tõusu ei kõiguta. Lisaks see shortijate seltskond peab katma > lisab kütust veel kõrgemale liikumiseks.

    Parabooli gameplan:
    Majad - PT increase, PT increase...kus nad olid 300...400 juures?!
    Stok - eilne liikumine oli kuidagi...kuidas seda hea on öelda...uimane, "kunstlik", konstantne higher high...ei mingeid pullbacke. Selline puhas ühesuunaline, turvalist tunnet loov liikumine. Oppenh ei tohiks olla selline katalüst. See on puhas late chasers ja julm squeeze. Keegi ei suutnud seda eile müüa ka. Lisaks veel päeva lõppu julm bidi kogus. Decapitation..vastupidi siis capitulation hetkele.
    Cramer - üks puzzle kild, võetakse mängu

    Board - õhku laskmise/järsu korrektsiooni eel on terve board juubeldamas/eufooriline. Eile räägiti juba 550..600..tahaks 1000..unbelievable. Tesla forever, hoian positsiooni elu lõpuni, lambo, ostsin veel juurde, 100mldr mcap, suht lähedal suurima autotootja mcapile, VW-le jne.
    Kus ma täpselt sama hoiakut olen näinud:
    NVDA...vahetult päev enne suuremat müüki. 170 juures, ajutine peatus.
    NFLX...420 juures
    AMD..32 juures, vahetult kui Lisa käis Crameril külas ja peagi tuli ER
    ROKU...170 juures

    Uuesti poole kogusega short täna eelturul 545, katan 556. Ülihea gap up liikumine, mida ootasin. Vaatame, mida turg nüüd edasi ütleb, ootan ülihead käivet kohe turu alguses ja bidisse müüki, see oleks veel enam hea märk. Täna võib olla see päev, kui tehakse megakäibega green>red liikumine. Käive on squeezi ajal järk-järgult kasvanud, mis ongi selle dünaamika osa. Mitte keegi ei tule seda siit pikaajaliseks hoidmiseks enam ostma. Traderid lisavad ka kütust, aga põhiline osa peaks tulema squeezist ja late chasers.
    Küll on ER veel aega (28-01), aga me peaks olema tipule üli-üli lähedal.
  • stefan
    Off topic, aga siiski:

    On ikka masendav mõtiskleda selle üle kuidas USA loob ühte suurt kaubamärki teise järel, ja Euroopa ei loo mitte midagi.

    Peale Tesla tänast tõusu kuskile 520 USD/aktsia räägiti CNBCs ka Beyond Meat-ist. Ei imestaks kui USA haarab isegi selle ärivaldkonna maailmas.

    Noh, mille peale siis loota Euroopas... Äkki hoopis Eesti peale... Kusjuures, saab olema huvitav jälgida kuidas Saksamaa autotööstus saab Teslaga hakkama.


    Kunagi sa rääkisid, et peaksime Islandi pangandusest eeskuju võtma ja siis asi lendas seal õhku.
  • rinx
    Eilne squeeze oli päris valus ja vägivaldne. Neljap näitas stok esimest "crack", aga sellest ei tulnud follow through müüki ja Oppenh (mainimata väga tugev analüütik) aitas tõusu edasi. Sellised callid tulevad squeezi viimastes faasides, pakuks, et taustal mängitakse endale kätte võimsad optsiooni strateegiad. Otse stokki vast /../
    Uuesti poole kogusega short täna eelturul 545, katan 556. Ülihea gap up liikumine, mida ootasin. /../

    oot, kui kõik käib by-the-book ja on so obvious, miks mitte oodata shortimisega ja teha seda pigem 555 kandist?

  • martinhold
    Kunagi sa rääkisid, et peaksime Islandi pangandusest eeskuju võtma ja siis asi lendas seal õhku.

    Mu ebaõnnestunud Islandi kommentaar kirjutasin 14 aastat tagasi. 11 aastat tagasi juba möönsin sealsamas seda ebaõnnestunud kommentaari.
    https://fp.lhv.ee/forum/invest/119248

    Aga, siin ma pigem tõden, et kõik uued tugevad kaubamärgid on tulnud USAst, mitte Euroopast. Ja siis mõtlen, kust kohast võiksid Euroopa suured tech-firmad tulla. Äkki Eestist... Ma ei soovita midagi, vaid spekuleerin.

    Tuli meelde üks ala mis võiks kujuneda erandiks USA/Euroopa võistluses, nimelt Boeing vs Airbus. Veel ei räägita reisijate reaktsioonidest, aga küsimus on kas inimesed on tulevikus nõus 737 Max-iga lendama...
  • Süvenemine tehnoloogiasse:
    Solid State Batteries: Are they the future for Tesla and the EV market? with Ravindra Kempaiah
    https://www.youtube.com/watch?v=7JqkouOyrKY

    Üks paljudest Tesla-youtuberitest kes räägib päris mõistlikult, kuigi jah, on väga/liiga bullish:
    https://www.youtube.com/watch?v=sIrPb6Qdq4A&t=51s
  • Kas 538 jääb püsima, kui mitte, järgneb aftekal ja homme müük.
  • Visahing
    Kas 538 jääb püsima, kui mitte, järgneb aftekal ja homme müük.


    Mingit vahet pole, kus ta sulgub. Kogu torn kõigub niigi, homme kukub kogu turg.
  • Tesla saab varsti odavat tööjõudu Saksamaa tehasele

    Germany’s EV shift puts 400,000 jobs at risk. More than 400,000 jobs are at risk in Germany as major automakers plan a massive transformation to focus on EVs. EVs require fewer parts, and many could be imported.
  • Kui el.autode "kapoti alla" vaadata, jääb küll mulje, et endisi sp.mootorite disainijad pole lahti lastud. Nad on ehk nii nädalasel ümberõppel käinud (kui on) ja seejärel autoelektroonikat ehitama pandud. Elektroonika on topitud sarnasesse metallivalusse, kuhu varem väntvõll ja hooratas käisid. Ei jälgegi kõige elementaarsematest asjadest, mis algajale selgeks tehakse - modulaarsus, remonditavus, hind. Ma ise olen teinud tööd vaid alltöövõtjate alltöövõtjatele, pole õnnestunud oma silmaga neid inimesi näha, kes asja lõpuks karpi panevad.
  • Täna saavad Tesla fännid NIO-t osta. "NIO willl get $1b USD funding"

    https://www.laohu8.com/m/news/1112623965?lang=zh_cn&invite=WEFNA&from=groupmessage

    Ametlik teade veel puudu.
  • Visahing
    Tesla saab varsti odavat tööjõudu Saksamaa tehasele

    Germany’s EV shift puts 400,000 jobs at risk. More than 400,000 jobs are at risk in Germany as major automakers plan a massive transformation to focus on EVs. EVs require fewer parts, and many could be imported.


    Äkki lausa sama odavalt nagu Hiina tehasesse. .
  • Selge, edaspidi kasutan " " kui asi on öeldud irooniaga.
  • juured
    Täna saavad Tesla fännid NIO-t osta. "NIO willl get $1b USD funding"

    https://www.laohu8.com/m/news/1112623965?lang=zh_cn&invite=WEFNA&from=groupmessage

    Ametlik teade veel puudu.


    Mkm, kui asi päris oleks, liiguks NIO koos akendega.
  • Seal ca 30% lühikesi kardab ja katab. Ametliku teatega läheb tõsiseks paugutamiseks.. Seni veel pole tulnud
  • Halted! $NIO Issues Press Release With Response To Market Speculations, Reports Co. Explored Financing, Strategic Opportunities With Guangzhou, No Definitive Deal Has Been Entered Between Parties.
  • Mõtlesin et müüakse sodiks aga püsib suht hästi.
  • juured
    Mõtlesin et müüakse sodiks aga püsib suht hästi.


    Väga huvitav on näha kuidas tulemustele reageerib. Õhku on kõvasti sees.
  • juured
    Täna saavad Tesla fännid NIO-t osta. "NIO willl get $1b USD funding"

    https://www.laohu8.com/m/news/1112623965?lang=zh_cn&invite=WEFNA&from=groupmessage

    Ametlik teade veel puudu.


    GAC kinnitas, et finantseeringuteema on real, aga number pole mitte $1B, vaid $150M ning seegi pole closed. $150M on selline poeraha, aga mitte ralliteemaks piisav. Arvatavasti kolksab alla $4 tagasi täna.
  • Eks ta nüüd sinna BB keskele 447,37 (päeva graafik) juurde tagasi tuleb.
  • Päris tihe ukse poole trügimine lahti läinud pre-marketis täna, üle 1M aktsia juba käivet tehtud.

    Saksamaa tehase ehituse algusega on mõningasi tagasilööke. Puukallistajad protestivad hoolimata Tesla lubadusest 3 korda rohkem puid kuhugi teise kohta asemele istutada. Lisaks selgus, et alal talvituvad haruldased nahkhiireliigid, kes ärkavad talveunest ja hakkavad paarituma alles märtsis, mil neid ei tohi segada. Seejärel algab jällegi lindude pesitsusaeg, mil puid ei tohi kohalike seaduste järgi maha võtta (erinevalt Eestist, kus munadega pesi raiutakse igal aastal ilma mingi probleemita). Kui lähinädalatel ei anta luba nahkhiired minema toimetada, tekib juba arvestatav graafikust mahajäämine ja Hiina tehase ehitamise ajaline rekord jääb kordamata. Kuidas nahkhiired metsast ära korjatakse ja kaua see aega võtab, on muidugi ka küsitav. See pole päris tagahoov paari üksiku puuga.
  • Test...
    500peal suur kogus putte mida eile julmalt kaubeldi.
    17.01 exp vbl. on miski tase mida jälgida ja hoiab.
  • ...aaaand der it is.498-500. Võimalik et mängitakse 20k putte väärtusetuks.

  • National Highway Traffic Safety Administration agreed to review a petition requesting the agency formally investigate 500,000 vehicles manufactured by Tesla Motors. The petition cites 127 consumer complaints to NHTSA involving models produced since 2012 and asks the NHTSA look into 500,000 units it believes may need to be recalled.
    Many of the complaints involve incidents of unintended acceleration when attempting to park vehicles; others cite events where a vehicle’s advanced driving systems (namely Autopilot) led to erratic behavior or crashes in traffic. On Friday, the agency said it would look into the issue.

    Osade turgude jaoks väiksem Tesla tulemas?
  • Ei ole mingit väiksemat Teslat lähiajal tulemas. Suvel tuleb Y, siis sügisel tehakse mõned Semi-d valmis. Siis on järg Roadsteri käes. Mingid jutud on jah, et Tesla loob Hiinas Arenduskeskuse, mis hakkab Aasia turu jaoks "golfikärusid" disainima. Aga keskuse loomisest prototüübi valmimiseni läheb siiski aastaid. Selge on see, et kui Tesla tahab oluliselt oma turuosa kasvatada, tuleb odavamate mudelitega turule tulla. Suurusjärk 20 000 dollarit. Väikse akuga väike auto, nagu see Mitsubishi MiEV. 2022 võib-olla prototüüp, 2023 tootmisliin. Seal on muidugi konkurents ees ootamas, teised tootjad alustavad just väiksemate mudelite elektrifitseerimisega ja liiguvad suuremate poole. Tesla tegi vastupidi. No saab näha.
  • Kogu know how varastatakse ära ja varsti vuriseb palju sarnaseid Tesla automobiile mööda suurt hiinat ringi.
  • juured
    Kogu know how varastatakse ära ja varsti vuriseb palju sarnaseid Tesla automobiile mööda suurt hiinat ringi.


    Teoreetiliselt on ka see võimalus, et mõni hiina firma ostab Teslas nii suure osaluse, et saab omad inimesed Juhatusse ja tehnoloogiat jagatakse ilma varastamiseta. Tencentil oli aasta tagasi ca 5% osalus, pole siiski kuulda olnud, et seda oleks suurendatud. Tööstusspionaaž, eriti kui tehas asub Hiina pinnal, on vast odavam. Kõik omad joped ju koos seal, ameeriklased teevad väljaõppe ära ja lähevad siis koju tagasi. Musk ei aimagi, mida ja kui palju on sealt mälupulkadega juba välja viidud. Või kui aimab, siis tal on suva. Las kopeerivad, see oligi ju ta suur eesmärk, kaotada sisepõlemismootorid. Keegi ei tee seda kiiremini kui hiinlased.
  • New Street Research analyst Pierre Ferragu anticipates the company will sell 2 million to 3 million cars per year after 2025 at industry-leading margins, justifying a market capitalization of $230 billion to $350 billion, or about $1,100 to $1,700 per share.

    Huvitav oleks arvutuskäiku näha sellise hinna taga. Fremont, Shanghai, Berlin jääb vist natuke väheks ka, pigem oleks 6-7 tehast vaja kokku. Ehk siis analüütiku arvates alustab Tesla järgmisel aastal ca 3-4 uue tehase ehitusega korraga, et jõuda need aastaks 2025 ilusti täisvõimsusel tööle. Nunuh, optimistid. Lisaks on ju ka akutehaseid vaja. Täna ilmselt külvataks Tesla laenurahadega üle muidugi, sellest jätkuks mitme tehase ehitamiseks. Iseasi kas tuleval 5 aastal aastakasumit suudetakse näidata sellise pöörase kasvu juures. Pikas perspektiivis on see 2-3 M autot aastas realistlik, aga kas aktsia peaks juba praegu tulevaste aastate valuatsiooni juurde jõudma, või on siin siiski liiga palju optimismi ja momentumit sees, eks aeg näitab. FY2019 tuleb loss ja täna pole kaugeltki veel selge, kas FY2020 tuleb kasumisse, aga fundamentaal pole TSLA puhul kunagi tähtsust omanud muidugi. Hirm ja ahnus on seda aktsiat liigutanud ja ilmselt teeb seda ka edaspidi. Praegu on ahnuse faasi tipp ja analüütik soovis seda pikendada. Miks mitte proovida, kui kaugele läheb. Tuleb vist jälle soliidse käibega päev.
  • Tesla aktsial uus hinnarekord täna, ma arvan.

    Küsimus on kas tulevikus meil on nii palju autotootjaid kui seni. Arvutitootjad või mobiiltelefonitootjad maailmas on päris vähe. Äkki on ideaalne number 4-5 kaubamärki, selleks et 1) konkureerida, aga ka 2) kasutada "economies of scale". Põhjus miks autotootjaid on olnud nii palju on muidugi riiklikud huvid oma tööstust kaitsta.

    Pakun, et tuleb päris dramaatiline aeg, kus kallimad ICE-autod saavad olema aina raskem müüa. See juhtuks kaua enne kui Tesla on jõudnud kõik oma kavandatud tehased ehitada.
  • CNBC täna:
    Former Ford CEO Mark Fields on Tesla and electric vehicle demand
    https://www.youtube.com/watch?v=0pD3RCcdQ2c
  • Õiget juttu räägib. Teslal on loodud väga tugev bränd ja inimesed ostavad Teslat brändi pärast, see stoori köidab neid. Teistel pole seda stoorit, neil polegi õieti mingit stoorit olnudki. Aga nüd, kui Tesla tahab müüa 2-3 M autot aastas, peame kohe küsima, millised mudelid nii hästi müüvad ja mis hinnaga. S+X ei kasva enam, jääb nišitooteks. 3 ja Y on rohkem selised rahvaautod, aga Y sööb 3 müügist kindlasti tüki ära ja jääb õhku küsimus, kui palju õnnestub neid kahte kokku müüa. Kas 2 M? Vastus on ilmselt ei. On vaja midagi uut ja odavamat lisaks.
  • TSLA siiski ei allu siinsete karude argumentidele ja paneb eelturul hullu, käis isegi $578+
    Loputatakse ka need viimased tipupüüdjad karud potist välja, enne ERi järgmisel nädalal.

    kindsigo


    Short squeeze on läbi? Lühikeste arv ei lange enam juba mõnda aega.


  • Ma pikas plaanis näen ennast Tesla pullina, lihtsalt viimastel nädalatel on aktsia kõvasti ülehinnatud tasemetel ülespoole spurtinud minu hinnangul. Nädal on veel oodata, siis saab näha, kas finantstulemustel on aktsiale samasugune mõju nagu analüütikute hinnasihtide tõstmisel. Tänase ralli initsiaator on siis Wedbush, eilse oma New Street Research. Turg tahab uskuda enneolematut tõusu ja see enneolematu tõus ongi ainult sel ühel põhjusel juhtunud. Karudel on muidugi eksistentsiaalsed küsimused juba kolmas kuu järjest ja isegi pean tunnistama, et see on mul suurim eksimus tipu ajastamisel ja rõõmu see just ei valmista. Arvasin et palju üle 450 ei lähe, nüüd on küsimus selles, et kas ta üldse laskubki enam sinna 450 kanti sel aastal tagasi. Ootan edasi, aga veebruaris tahaks tegelikult laskumist alla 500 juba näha küll. Võimalik, et aktsia ei tulegi enne alla kui turg ise tervikuna korrektsiooni läbi tegema ei hakka. Viimaste nädalate ostjad tegutsevad umbes alloleval pildil nähtava investeerimisskeemi alusel :)



  • olevik
    TSLA siiski ei allu siinsete karude argumentidele ja paneb eelturul hullu, käis isegi $578+
    Loputatakse ka need viimased tipupüüdjad karud potist välja, enne ERi järgmisel nädalal.

    kindsigo


    Short squeeze on läbi? Lühikeste arv ei lange enam juba mõnda aega.




    kindsigo - kust kandist sa seda graafikut saad?
  • Ma ei tea, kuskilt netiavarustest, äkki mingi Facebooki grupp vms.
  • Täna on siis Tesla aktsia maksnud üle 580 USD, Brent-nafta hind kukkunud alla 64 USD/bbl.

    Milline fantastiline tulevik meil oleks kui niimoodi jätkaks, mitte tingimatult Tesla aktsiaga, aga EV-tootjatega.
  • Järjekordne Tesla-killer [PORSCHE] saanud tagasilöögi, kes fritsude keelt oskab saab siit lugeda: 450 km asemel 323 km läbisõitu
  • rinx
    Täna võib olla see päev, kui tehakse megakäibega green>red liikumine. Käive on squeezi ajal järk-järgult kasvanud, mis ongi selle dünaamika osa. Mitte keegi ei tule seda siit pikaajaliseks hoidmiseks enam ostma. Traderid lisavad ka kütust, aga põhiline osa peaks tulema squeezist ja late chasers.
    Küll on ER veel aega (28-01), aga me peaks olema tipule üli-üli lähedal.


    rinxi nädalatagune jutt iseloomustab tänast kauplemispäeva päris hästi. Tesla ajaloo suurima käibega päev vist, 30M aktsiat kaubeldakse päeva viimastel minutitel ilmselt täis. Langus on ka, aga ei lõpeta punases. Karud said jälle ülikõvasti rappida, 600 dollari piir oli kukkumas. Homme tuleb tõenäoliselt veel kuskilt price targeti tõstmine ja tahetakse see 600 alistada enne Q4 ER. Kusjuures selle Q4 juures mind hakkas huvitama, et kui siin jutud käivad Model Y masinate kättejagamise algusest veebruari alguses, siis millisesse kvartalisse langeb tootmisliini ehitamise Capex. Kas jaguneb umbes pooleks Q4 ja Q1 vahel või pannakse suurem osa Q1 sisse. Sel juhul peaks Q1 kindlalt miinuses tulema GAAP põhiselt, see liini ehitus maksab ikka oma 500-700M taala. Hiina tehase Capex ju ka tegelikult vaja kuhugi suruda. Palju see nüüd aktsiat liigutab, see on teine teema, aga kui analüütikud nii kindlal kõneviisil kasumist räägivad, siis kohati jääb mulje, et keegi enam arvutamisega tegelda ei viitsi, õhust võetakse uus number PT jaoks ja sõidame. Ise pole muidugi ka veel 2020a arvutusi teinud, aga mulle näib, et hetkel on nii 50-50 võimalus FY2020 nulli jõuda, kõik on ikka hiina tehase müügiarvudes kinni, kuidas see marginaal sealt ikka tuleb ja palju toota suudetakse. Viimane drooni flyover tehasest näitas, et platsil vedeles ca 100 valmis autot ja 4 treilerit, mida laaditi. Kuidagi vaikne, võib-olla Hiina uusaasta tõttu. Vahepeal oli seal ca 500.

    See Porsche uudis on juba ligi kuu aega vana tegelikult, nüüd siis jõudis saksasse ka.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon