Tallinna Kaubamaja (TKM1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallinna Kaubamaja (TKM1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • _l_
    Kas tänane hinna liikumine näitab et näeme ilusa dividendi?


    Et mingi siseinfo liigub?
  • Kokkuvõte kommentaaridest üleval:

    3 aprill 2019
    ebony
    Need ING vennad pole veel lõpetanud! Huvitav, kas teevad peale divisid Merkot. Praegu alles veidi alla 1,9 miljoni aktsia.


    3 aprill 2019
    nier
    ING on alates 2018 aasta märts-aprillist kuni siiani miljon aktsiat turule müünud. Kuskil 1.8 miljoni kanti on veel.


    3 aprill 2019
    Rinja
    KJK Sicaf-SIF on 2018 märtsist tänaseni oma ING LUXEMBOURG S.A. AIF ACCOUNT kontol olnud 3M aktsiapakist müünud 927K, jääk 1,9M miinus viimaste päevade müük.
    Paistab, et läheb veel aega, enne kui "jäämägi" lõpuni sulab.


    8 mai 2019
    gertra
    Ise küsin, ise vastan: aktsiaraamat näitab, et ING Luxembourg omab 1 798 300 aktsiat, ehk vähenemine kuuga ca 100k. Suuruselt teine aktsionär. OÜ NG Investeeringud ehk 67% omanik võiks need ära osta...Oleks turul lõbusam.


    4 veebruar 2020

    stefan
    Nägin päev pärast ma ise kirjutasin, et olin ostnud, et kellelgi oli huvi visata turule tuhandeid aktsiaid müügiks. Ja nagu oligi arvata, vana suurmüüja oli turul, ja nüüd neil pole enam 1,048 miljonit, vaid "ainult" 1,043 miljonit aktsiat aktsionäride nimekirja järgi.


    11 veebruar 2020
    gertra
    Hurraa: ING Luxembourg kontol aktsiad vähem kui miljon! - 991 tuhat! 10. juunil 2019 oli 1 756 000


    =>
    Praegu on alles 912 tuhat kui aktsiaraamatut vaadata (ehk siis pärast reedest kauplemist)

    =>
    Mugav oleks kui TKM oma kvartaliaruannetes oleksid avaldanud omanike top10.
  • Ühesõnaga nad on suurusjärgus 150 tuhat müünud paari nädala jooksul mis on märgatavalt kiirem müük kui varem. Aga, nagu öeldud, mullu tuli dividenditeade 25 veebruaril, ehk hetkel on ilmselt huvi aktsia vastu päris suur.
  • MLindepuu
    _l_
    Kas tänane hinna liikumine näitab et näeme ilusa dividendi?


    Et mingi siseinfo liigub?


    Tundub küll. Võin eksida.
  • Ei ole vaja kaugelt õigeid vastuseid otsida.

    https://majandus24.postimees.ee/4489247/kaks-aastat-hiljem-lidli-efekt-on-joudnud-leetu
  • Ingmar.k
    Ei ole vaja kaugelt õigeid vastuseid otsida.

    https://majandus24.postimees.ee/4489247/kaks-aastat-hiljem-lidli-efekt-on-joudnud-leetu


    Aga siiski võiks,lihtsad vastused ei pruugi alati õiged olla.
    Maxima Leedu üksuse kasum 2018 aastal kasvas 5,9%, kasum 11,4%.

  • ymeramees
    Ingmar.k
    Ei ole vaja kaugelt õigeid vastuseid otsida.

    https://majandus24.postimees.ee/4489247/kaks-aastat-hiljem-lidli-efekt-on-joudnud-leetu


    Aga siiski võiks,lihtsad vastused ei pruugi alati õiged olla.
    Maxima Leedu üksuse kasum 2018 aastal kasvas 5,9%, kasum 11,4%.



    Eks siin võib musta valgeks proovida rääkida, aga Lidli tulek kindlasti on ole mitte kuidagi kasulik Kaubamajale!
    Küsimus on vaid selles, kui suure turuosa nad ära võtavad?
  • Jäägem faktide juurde. Sinu artiklis oli, et Maxima Leedu 2018 kasumid kukkusid 2018 aastal, kuid ned ei teinud seda mitte, pigem kasvasid.

    Ülejäänud soga on sul suhteliselt meelevaldne, ma ple midagi sellist väitnud.
  • Lidl kindlasti mõjutab turgu, ja eriti Maxima turupositsiooni kui odavkett. Rootsis/Soomes tundub, et vanad tuttavad ICA (Rimi) / COOP / Axfood Rootsis, Kesko/S-Ryhmä Soomes on vaid edasi kasvanud Lidli kohaloleku ajal. Aga jah, marginaalisurve suureneb. Pakun, et Lidl on väga harva "kodupood" rootslasele/soomlasele aga teatud toodete pood. Eks nad suudavad odavalt kokku osta erinevaid kuivaid tooteid Saksamaal (küpsiseid, sokolaadi, riisi, jms). Kunagi olen vist isegi ostnud püksid Lidlist.
  • ymeramees
    Jäägem faktide juurde. Sinu artiklis oli, et Maxima Leedu 2018 kasumid kukkusid 2018 aastal, kuid ned ei teinud seda mitte, pigem kasvasid.

    Ülejäänud soga on sul suhteliselt meelevaldne, ma ple midagi sellist väitnud.


    artiklis kirjutatakse ju 2017 kasumitest
  • yanek
    ymeramees
    Jäägem faktide juurde. Sinu artiklis oli, et Maxima Leedu 2018 kasumid kukkusid 2018 aastal, kuid ned ei teinud seda mitte, pigem kasvasid.

    Ülejäänud soga on sul suhteliselt meelevaldne, ma ple midagi sellist väitnud.


    artiklis kirjutatakse ju 2017 kasumitest


    Vaat see on good point :)
    Sorry, alles ärkasin. Läheb vaatab, mis 2016 vs 2017 tegi, kuid vist ei ole mõtet. Maxima kasum kasvas, aga Lidl ei ole Leedu turult lahkunud ju. Nii et isegi see pädeb.
  • ymeramees
    yanek
    ymeramees
    Jäägem faktide juurde. Sinu artiklis oli, et Maxima Leedu 2018 kasumid kukkusid 2018 aastal, kuid ned ei teinud seda mitte, pigem kasvasid.

    Ülejäänud soga on sul suhteliselt meelevaldne, ma ple midagi sellist väitnud.


    artiklis kirjutatakse ju 2017 kasumitest


    Vaat see on good point :)
    Sorry, alles ärkasin. Läheb vaatab, mis 2016 vs 2017 tegi, kuid vist ei ole mõtet. Maxima kasum kasvas, aga Lidl ei ole Leedu turult lahkunud ju. Nii et isegi see pädeb.


    artiklis on see ka kirjas :) kasum kukkus 20%
  • Lisaks hinnale on suurim mõjutaja asukoht. Selver on pika puuga kõige kallim toidupood Eestis, aga kui ta on mugavalt kodu lähedal ja Lidl ennast asukoha poolest paremini ei säti, siis vast suurt kukkumist ei tule. Inimene on mugav loom.
  • yanek
    ymeramees
    Eee, Maxima ise väidab ka 2017 kohta midagi muud


    see on grupp


    Ma tean, et grupp, aga üksuste kaupa on nende lehel see 2017 väga vähe väljakaevatav. Eesti lehti omade järeldustega ei aktsepteeriks.
  • Madis89
    Lisaks hinnale on suurim mõjutaja asukoht. Selver on pika puuga kõige kallim toidupood Eestis, aga kui ta on mugavalt kodu lähedal ja Lidl ennast asukoha poolest paremini ei säti, siis vast suurt kukkumist ei tule. Inimene on mugav loom.


    Ma pole küll nende asukohtadega kuigi palju kursis, aga nt Tähesajus ehitab Lidl ennast küll kohe Selveri vastu.
  • ymeramees
    yanek
    ymeramees
    Eee, Maxima ise väidab ka 2017 kohta midagi muud


    see on grupp


    Ma tean, et grupp, aga üksuste kaupa on nende lehel see 2017 väga vähe väljakaevatav. Eesti lehti omade järeldustega ei aktsepteeriks.


    Eestlane mingil juhul oma eksimust ei tunnista:)
  • Mitte ainult asukoht, vaid ka kõige mugavam ostukogemus -poes parem kaupade paigutus, suuremad vahed, kriitikute arvamusest hoolimata mugavam iseteenindus.
  • Ingmar.k
    ymeramees
    yanek
    ymeramees
    Eee, Maxima ise väidab ka 2017 kohta midagi muud


    see on grupp


    Ma tean, et grupp, aga üksuste kaupa on nende lehel see 2017 väga vähe väljakaevatav. Eesti lehti omade järeldustega ei aktsepteeriks.


    Eestlane mingil juhul oma eksimust ei tunnista:)


    Tunnistasin, et ajasin aastad segi. Samas Maxima 2017 aastaraportist: konsolideeritud 2017 kasum kasvas versus 2018, ka 2018 kasvas versus 2017, seal olid juba riigiti ka kasumid välja toodud. Seega peale Lidli tulekut on elu Maxima jaoks business as usual. Ja see on fakt. Seega isegi kui 2017 oli Leedu Maxima jaoks kasum kehvem (mida ma ei suutnud leida), siis see oli ühekordne, tingitud mingisugusest muust põhjusest kui Lidl. Kas tähelepanu laienemisele muudes riikides vms, dk.
  • Ingmar.k
    ymeramees
    yanek
    ymeramees
    Eee, Maxima ise väidab ka 2017 kohta midagi muud


    see on grupp


    Ma tean, et grupp, aga üksuste kaupa on nende lehel see 2017 väga vähe väljakaevatav. Eesti lehti omade järeldustega ei aktsepteeriks.


    Eestlane mingil juhul oma eksimust ei tunnista:)


    2018 aruande järgi on see 2017.a Leedu jaemüügi kasum õige, mis uudises
  • Leedu Maxima ilma ühekordsete kuludeta:

    2015: 72M
    2016: 67,9M
    2017: 74,6M
    2018: 83,1M

    Need on nüüd arvud Maxima majandusaasta aruannetest. Ja nüüd ma küll rohkem ei viitsi.

    Pikas pespektiivis loeb see lause: Competition in the markets where we operate will continue to increase, but we see good assumptions for sustainable development - the macroeconomic environment should remain stable, while household consumption continues growing.
  • Töötades antud valdkonnas, siis niipalju võib öelda, et Selverit pole teiste kettide hinnasõda kunagi kottinud.
    Üldiselt ollakse tavahindades pika puuga kallim kett, kes driverina kasutab kampaaniate ajal sügavaid allahindlusprotsente ning rõhub eestimaisusele ja konkurentidest kvaliteetsemale sortimendile - tänaseni on see toiminud.
    Lisaks ollakse e-kaubanduse segmendis täna teistest pika puuga ees ja see on üks järjekordne konkurentsieelis, mille najal saavad nad veel aastaid liugu lasta.

    Lidli tootevalik on umbes 90-95% ulatuses Private label, mis Eesti inimestes pole kunagi suurt erutust tekitanud, käivad sahinad, et PL hangetelt on leedu staffi toel väga palju võitjaid sealsetest ettevõtetest, kelle tooteid meie inimeste maitsemeeli ei vaimusta (näiteks Maxima on tänaseks sellest aru saanud).

    Seega prognoosin, et Selver saab ketina Lidli tulekul kõige vähem pihta. Olenevalt Lidli asukohtadest saab pihta Maxima, ilmselt ka Rimi ja Coop. Olen isegi seda meelt, et väiksemad nagu OG Elektra (Grossi), RR Lektus (meie toidukaubad) ja ABC Supermarkets (Comarket) toimivad praeguse majanduskliima jätkudes sarnaselt edasi ning neid Lidli tulek ei mõjuta, kui just ABC-le keegi rahapakiga vastu pead ei viruta (selle kohta on varasemalt samuti sahinaid olnud). Gross ei müü enda ketti nagunii ning LL Lektuse poed on enamasti väiksemates kohtades, kuhu suured nagunii pigem ei vaata.
  • Lidl kusagilt veel on lahkunud peale Norra? Seal oligi 1 tahk rahva kohalike toodete eelistamine.
    achievaint.com/study-failure-case-lidl/ Soomes 15 aastaga võitnud 10% turuosa, Iirimaal 20 a ja 11%.
  • Arenguid vaadates - praegu kasvab väga kiirelt e-kaubanduse osa (e-Selver, eCoop, Barbora). Puhtalt mugavusteenus neile, kes ostavad väga suure ostukorvi. Kas Lidl selles sektoris kavatseb konkureerida?

    Kui plaan on ainult kaupluste avamisega tulla, siis pigem peaks muretsema Maxima/Coop. Vähem Rimi ja Selver.
  • Lidl.de-s näib, et tarnivad koju kaupu kuni kontori- ja köögimööblini ning suurte kodumasinateni, toidukaupa mitte.
  • Draax
    Arenguid vaadates - praegu kasvab väga kiirelt e-kaubanduse osa (e-Selver, eCoop, Barbora). Puhtalt mugavusteenus neile, kes ostavad väga suure ostukorvi. Kas Lidl selles sektoris kavatseb konkureerida?

    Kui plaan on ainult kaupluste avamisega tulla, siis pigem peaks muretsema Maxima/Coop. Vähem Rimi ja Selver.


    Miks tavakaupluste avamise puhul peaks muretsema ainult Maxima/Coop ja mitte Rimi? Rimil ju täna e-pood puudub (Barbora on Maxima e-pood). Naised saunas sahistavad, et mõni sihitav tulevane asukoht on üsna Rimi läheduses pluss nemad on ka siinse turu parimad PL müüjad.

    Lidl ilmselt esialgu enne tarneahelate töölesaamist e-poega turgu vallutama ei tule, täna eeldaks see kohalikku keskladu, mida neil kuuldavasti esialgu rajada pole plaanis.

    Selveri
  • Jimmy Butler
    Töötades antud valdkonnas, siis niipalju võib öelda, et Selverit pole teiste kettide hinnasõda kunagi kottinud.
    Üldiselt ollakse tavahindades pika puuga kallim kett, kes driverina kasutab kampaaniate ajal sügavaid allahindlusprotsente ning rõhub eestimaisusele ja konkurentidest kvaliteetsemale sortimendile - tänaseni on see toiminud.


    Kui Sa Selveriga kuidagi seotud oled, siis soovita neile, et mõni tavakassa võiks ikka töötada. Vägisi sunnitakse iseteeninduskassadesse. Ma oskan seda kasutada küll, aga sageli ei viitsi. Ja kui ükski kassa jätkuvalt ei tööta (nt Sõle tänaval selles vanemas/suuremas Selveris õhtul kl 21.00) siis kaalun poe vahetust.

    Hind pole alati kõige tähtsam, aga mingi teenuste tase võiks ikka säilida.
  • Tösi, ka mina eelistan seetõttu Konsumit, et kassa järjekorrad lühemad. Aga kõigile tuttavatele soovitan ikka Selverit.
  • Õnneks kolin varsti ära ja ei pea enam Selveris käima. Käisin Kolde Selveris vist laupäeval - ei viitsi kasutada seda idiootset pulti, liigun kassa poole, töötas ainult infokassa, järjekord meeletu. Lähen ikka kassasse ja nagu ikka kui kiire mingi n..ss. Võtan puldi, lähen iseteenindusse-ostukontroll, töötajaid pole, ootan kedagi ei tule, no kosmos, liigun järjekorda tagasi, mis oli veel poole pikemaks läinud. Solk
  • Minumeelest on iseteeninduskassa väga mugav variant. Isiklikult ma valin poode just selle järgi. Seleveri iseteenindus minuarust kõige mugavam. Väga suur aja kokkuhoid. Super, et ei pea kaupu tõstma mitu korda, korvi, korvist välja, siis kotti. Ei mäleta millal viimati ostukontrollis käisin. Tuligi šokolaadi isu peale:)
  • Läksin poodi. Kuidagi ei tahtnud minna, kuna kiire oli ja üldse. Poes valisin kiire ja aeglase variandi vahel selle aeglasema, sest kiire variant on idiootne. Noh, aeglane variant oli hirmus aeglane, otsustasin ümber kiirema variandi kasuks. Sellega läks nii, et tuli jälle oodata. Ja kirikus on sama lugu. Alati saan peksa.
    Õnneks kolin varsti ära.
  • ymeramees
    Läksin poodi. Kuidagi ei tahtnud minna, kuna kiire oli ja üldse. Poes valisin kiire ja aeglase variandi vahel selle aeglasema, sest kiire variant on idiootne. Noh, aeglane variant oli hirmus aeglane, otsustasin ümber kiirema variandi kasuks. Sellega läks nii, et tuli jälle oodata. Ja kirikus on sama lugu. Alati saan peksa.
    Õnneks kolin varsti ära.


    Mida sa määgid seal, olen mitu korda sinna idiootsesse ostukontrolli sattunud ja alati on mingi n..s
  • rick12

    Mida sa määgid seal, olen mitu korda sinna idiootsesse ostukontrolli sattunud ja alati on mingi n..s


    Ma olen ikka väga palju sinna sattunud. N...i pole, piiksutavad 4 toodet, annavad šokolaadi ja kogu lugu...
  • MannyEric
    rick12

    Mida sa määgid seal, olen mitu korda sinna idiootsesse ostukontrolli sattunud ja alati on mingi n..s


    Ma olen ikka väga palju sinna sattunud. N...i pole, piiksutavad 4 toodet, annavad šokolaadi ja kogu lugu...


    Katsu aru saada, kui inimesi pole tööl, siis istud seal ostukontrollis määramata aja
  • Ma mäletan veel, kui nuppudega telefonid tulid, olid inimesed pahased, et raske on neid numbreid tabada. Kettaga oli ikka asi konkreetne, niikaua kui eelmine kõrises oli aega järgmist numbrit mõelda.
    Aga teemasse tagasi - ostukontrollid muutuvad haruharvaks, kui pulti iga päev kasutad.
    Coop'ki sai Selveri puldisüsteemi geniaalsusest aru ja tegi põhimõtteliselt sama, liites juurde krediidivõimaluse.
    Aga "tava"poodides ma ei käigi enam.
  • Ma lisaks juurde veel ühe aspekti, miks mulle selveris käia meeldib. Puldiga on väga lihtne reaalset "hinnakontrolli" teha, piiksutad aga läbi ja näed valgustatud displei pealt reaalset hinda, vahest erineb hind hinnasildil ja kassas, aga seda juhtub harva. Kuna poes lugemisprillidega ei käi ja nina vastu silti küürutada ei taha, siis on miniatuurse hinnasildi korral samuti LIHTSAM puldi displeilt hinda vaadata.
    Nimetame selle "vanainimese efektiks" :D Nali naljaks, aga tänu nutitelefonidele ja nina arvutis passimisele on meil tulevikus neid kaugnägelikke "vanainimesi" järjest rohkem.
  • Rahul Selveriga, pidev külastaja ja kahe aasta jooksul on toimunud üks ostukontroll. No see sokolaad on küll nii imepisikeseks kuivanud, aga saan hästi aru, et kontroll peab olema. Lisaks on pisitasa poodides neil ilmunud elektroonilised hinnasildid. Ühesõnaga areneb.....
  • Mõned on jah saamatud uuendustega kaasa minema. Virisevad.
    Kui käia pidevalt ühes ja samas poes, siis ju harjub osavaks. Raskemaks läheb siis kui käia erinevate kettide poodides - erinevad maksesüsteemid, kas kaaluda enne või kassa kaalub, jne. Ka soovitud kaupa on raske üles leida.
  • rick12
    MannyEric
    rick12

    Mida sa määgid seal, olen mitu korda sinna idiootsesse ostukontrolli sattunud ja alati on mingi n..s


    Ma olen ikka väga palju sinna sattunud. N...i pole, piiksutavad 4 toodet, annavad šokolaadi ja kogu lugu...


    Katsu aru saada, kui inimesi pole tööl, siis istud seal ostukontrollis määramata aja


    Kui inimesi pole tööl, istud ka tavakassas määramatu aja ju :D
  • Kuulge mis te mõnitate inimest, ma oleks ka päris pahane, kui tuleks ostukontrolli aga ostukontrolörist ei kippu ega kõppu. Kui Selver ehitab sellise süsteemi, siis tagagu, et keegi seda ostukontrolli ka läbi viib.
  • Lihtsalt nalajas, et seda Selverile ette heidetakse.
    Selveri ja Coopi lahendused igati toredad, vbla Selveri ainus miinus vs Coop ongi see, et pole puldivaba iseteenindust.

    Samas Maximas ja Rimis olen nn puldivabas iseteeninduses muude jamade tõttu samuti teenindajat oodanud, ei ole teised ketid selles vallas kuidagi erinevad, teenindussektori tööjõukriisi all ägavad kõik.
  • Kõige parem on Sikupilli, seal kõige rohkem kassasid alles, me teeme suure ostmise kord nädalas perega, kõik viskavad asju kärusesse (lapsed 4,5 ja ka 2,5) seega oleks võimatu kontrollida, et sinna vahele miskit niisama ära ei eksiks. Pult on ok lahendus, aga Sikupilli iseteenindust ei kasuta, see kaup ei mahuks kõik korraga sinna kaalule. Nii 50 euri ulatuses ostes võib ka ise seda teenindaja tööd teha ka puldiga piiksutada.
  • Visahing
    Kõige parem on Sikupilli, seal kõige rohkem kassasid alles, me teeme suure ostmise kord nädalas perega, kõik viskavad asju kärusesse (lapsed 4,5 ja ka 2,5) seega oleks võimatu kontrollida, et sinna vahele miskit niisama ära ei eksiks. Pult on ok lahendus, aga Sikupilli iseteenindust ei kasuta, see kaup ei mahuks kõik korraga sinna kaalule. Nii 50 euri ulatuses ostes võib ka ise seda teenindaja tööd teha ka puldiga piiksutada.


    Tegemist vist ei ole Selveriga? Selveris pole kaalu.
  • 1 lause 4 sõna ja jutt oli Prismast, mis asub Sikupillis.
  • täna õhtupoole on vist see hetk, mil saame teada dividendi ja asjatundjad ei pea enam asendusjuttu ajama ?
  • ING Luxembourg on langenud TKM suuruselt kolmandaks aktsionäriks. Jääk: 873 440.

Teemade nimekirja