Tallink Grupp (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink Grupp (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • kindsigo
    Teine laine tuleb pigem ikka siis, kui ilm kisub jälle poriseks. Ja see juhtub erinevates riikides eri aegadel, põhjamaades muidugi esimesena. Võib tulla ilus september, aga oktoobris loeme tibusid.


    Mulle väga meeldib prof. Irja Lutsari väljendatud hinnag olukorrle, mis kõlas umbes nii, et see on täiesti uus viirus ja me keegi tegelikult ei tea kuidas ta edaspidi käitub. Loodetavasti hääbub nagu linnugripp ja seagripp, aga võib-olla aktiviseerub uuesti.

    Kõik isehakanud viroloogid kes arvavad teadvat kuidas külmemate ilmadega viirus käituma hakkab, kui ta üldse veel elus on siis ja millal me tibusid loeme, on naljakad ikka hiromant Pastellid küll.
  • ymeramees
    mutionu

    Ei oma Tallinki aktsiaid. Kas tuleb viiruse teine laine? Miks ta peaks tulema? Keegi ei tea. Teadlased ka ei tea
    Väita, et tulnukad külastavad sügisel maad on täpselt sama jabur kui väita, et nad mitte kunagi maad ei külasta.
    See teise laine jutt sobib väga poliitikutele. Poliitiku esmavajadus on võim. Eriolukord kus võib inimeste liikumisvabadust piirata, lennukite lendamine keelata ja laenumiljarditega möllata on ju poliitiku märg unenägu. Seega oleks ju tore veelkord seda nautida. See soov võib olla alateadlik.

    Ignorant, veeri veel


    Jõuline avaldus, mis ei vasta küsimusele, kuhu kadus eelmine SARS? Täitsa ära kadus, jälgegi pole. Karjaimmuunsus ei puutunud asjasse - viirus viskas ise vedru välja. Ei olnud teist lainet, ja see eelmine SARS on teadaolevaist lähim viirus praegusele. Mis annab väita, et nüüd on hoopis teisiti?
  • Sellele küsimusele on siin teemas ammu juba vastatud. Ei viitsi otsima hakata, mis kuupäeval täpselt. Kiirem on natuke guugeldada.

    https://theconversation.com/the-original-sars-virus-disappeared-heres-why-coronavirus-wont-do-the-same-138177

    Mutionule, kes ei tea, mida tähendab "tibusid loetakse sügisel", siis palun:.

    Tibusid loetakse sügisel (ütlus selle kohta, et tulemustest on vara rääkida, need selguvad hiljem)

    Just seda ma silmas pidasingi - teise laine tulekust on vara rääkida. Pole vaja minu enda argumendiga mulle vastu vaielda, me oleme ju tegelikult ühel nõul :)

    Enne sügist pole siin mingit teist lainet tulemas. Ja sügisel vaatame.
  • Marvin
    ymeramees
    mutionu

    Ei oma Tallinki aktsiaid. Kas tuleb viiruse teine laine? Miks ta peaks tulema? Keegi ei tea. Teadlased ka ei tea
    Väita, et tulnukad külastavad sügisel maad on täpselt sama jabur kui väita, et nad mitte kunagi maad ei külasta.
    See teise laine jutt sobib väga poliitikutele. Poliitiku esmavajadus on võim. Eriolukord kus võib inimeste liikumisvabadust piirata, lennukite lendamine keelata ja laenumiljarditega möllata on ju poliitiku märg unenägu. Seega oleks ju tore veelkord seda nautida. See soov võib olla alateadlik.

    Ignorant, veeri veel


    Jõuline avaldus, mis ei vasta küsimusele, kuhu kadus eelmine SARS? Täitsa ära kadus, jälgegi pole. Karjaimmuunsus ei puutunud asjasse - viirus viskas ise vedru välja. Ei olnud teist lainet, ja see eelmine SARS on teadaolevaist lähim viirus praegusele. Mis annab väita, et nüüd on hoopis teisiti?


    Erinevused:

    Polnud pikka peiteaega, kogu jada nakatanute osas sai algfaasis peatatud, Viirus oli agressiivne, võttis peremeesorganismis kiirelt võimust, patsient kas sai jagu või ei. Mõlemal juhul oli lahing lühike ja lahendus olemas.

    Aga see ei ole point. Tüüp tegi faa-faa toimunud piirangute osas, nimetades neid poliitikute omavoliks ja märjaks unenäoks. Vaatamata piirangutele oleme olukorras, kus me olema (globaalselt, ei taha mingit meil siin on nii ja naa ning margit lutsar ütles seda või teist).

    Ja uuringud ning arvamused, millega mina nõustun, on seisukohal, et ilma piiranguteta oleks asjad olnud kohutavalt palju hullemad. Ja neid, kes teisiti arvavad, nimetan ma vabalt ignorantideks, kõlagu see nii jõuliselt kui sulle tundub.
  • Kui odavaks läheb tallinki ja tallinna sadama aktsia kui ehitatakse tallinna ja helsinki tunnel? Ning mis aeg on see moment kui tunneli võimalikkust eitavad investorid saavad aru, et tunnel tulebki ja hakkavad nende aktsiaid müüma maha kiirelt?

    https://arileht.delfi.ee/news/uudised/soomes-algas-voitlus-selle-ule-kus-peaks-soome-eesti-tunnel-paiknema?id=90122597

  • Huvitaval kombel ei kadunud Calais-Dover ja Dunkirk-Dover praamiliiklus kuhugi kui Eurotunnel valmis.

    Praegugi sõidavad väga agarasti mitukümmend parvlaeva päevas. Paljud eelistavad poolteist kuni 2 tundi meresõitu mugavas laevas autorongile tunnelis.
  • silverismoney
    Kui odavaks läheb tallinki ja tallinna sadama aktsia kui ehitatakse tallinna ja helsinki tunnel? Ning mis aeg on see moment kui tunneli võimalikkust eitavad investorid saavad aru, et tunnel tulebki ja hakkavad nende aktsiaid müüma maha kiirelt?

    https://arileht.delfi.ee/news/uudised/soomes-algas-voitlus-selle-ule-kus-peaks-soome-eesti-tunnel-paiknema?id=90122597



    No ega sa Tallinkit 70 aasta perspektiivis ei hinda...
  • Hiinas pandi pisike turuke kinni, ei tea, kas see esimese jätk või teine?
    Kui võtta meri, siis igal lainel on hari ja põhi, aga kas antud haiguse puhul peaks 0 olema põhi, on küsitav.
  • Kas Pärnu - Helsingi või Kuressaare - Helsingi oleks täiesti välistatud? Vähemalt Kuressaares kruiisisadam peaks teoorias võimaldama.
  • Kruisisadam pole mitte Kuressaares vaid keset tühjust. Bussidega saaks vedada rahvast nagu vist oli plaanitudki kruiserite puhul. Miks mitte.
  • no seda annaks ju reklaamida kui kruiis koroonasaarele . Saaremaa kuuldavasti saavutas niisuguse kuulsuse Euroopa meedias
  • invictus
    Kas Pärnu - Helsingi või Kuressaare - Helsingi oleks täiesti välistatud? Vähemalt Kuressaares kruiisisadam peaks teoorias võimaldama.


    Tehti ära.
  • Liini nimeks võiks olla ikka Helsinki-Koroonasaari
  • DFDS ei pane Naantali - Kapellskär liinil kunagi üle ühe veokijuhi kajutisse, samas Paldiski - Kapellskär liinil on neil neli inimest kajutis pigem tavaline (sest miks peaks eesti rekkamees puhkama kui neid ei kaitse ametiühing?) Arvatavasti saab see olema edukas kaubaveoliin Tallinkile see suvi.
  • Kõigi nende argumentide tõttu, mis siin toodud, ma ei saa aru, miks osta Tallinkit, kui saab osta Tallinna sadamat? Kõik need uued liinid toovad ju ka Tallinna Sadamale sadamatasusid väikese marginaalkuluga terve laeva sildumise eest, samas kui Tallink kasvatab küll käivet ja rahavoogu, aga peab iga liini puhul lootma, et nagunii pooltühjana nõutava laeva liinile tekib piisavalt nõudlust, et väljumine oleks kasulik? Ja kuna piirid lahti kõigile, mitte ainult Tallinkile, siis TSM võidab ka konkurentide väljumiste sagenemisest?
    TAL kahjuks veel, et dividendilootus on mõneks ajaks kadunud, ja TSM kasuks saared on ka nüüd avatud ja Eesti (ja Soome ja Läti?) inimesed ilmselt liiguvad suvel saartele puhkama päris palju.

    Burgerite teemal ka. Pole ise Eestis BKs käinud ja ka välismaal harva, aga hiljuti Woltiga tellides jäid silma uute kohtade seas BKd. Aga eriti jäi silma, et keskmised hinded olid 8.6 või 8.8 ning mulle tundus, et ma polnud kunagi Woltis näinud keskmist hinnet alla 9 (kontrollisin, et isegi McDonaldsil oli 9.2 või 9.4). Ühesõnaga, võib-olla on olemas kindlad fännid, aga mul pole sellise hinnangu peale isu isegi ühe korra proovida.
  • 3. Oma aktsiate omandamise õiguse andmine
    Anda AS-ile Tallink Grupp õigus omandada AS Tallink Grupp aktsiaid alljärgnevatel tingimustel:
    1) AS-il Tallink Grupp on õigus omandada oma aktsiaid viie aasta jooksul alates käesoleva üldkoosoleku otsuse vastuvõtmisest;
    2) AS-ile Tallink Grupp kuuluvate oma aktsiate arvestuslike väärtuste summa ei või ületada 1/10 aktsiakapitalist;
    3) Ühe aktsia eest tasutav hind peab olema sama suur kui aktsia omandamise päeval Tallinna Börsil AS Tallink Grupp aktsia eest tasutud kõrgeim hind; ja
    4) Oma aktsiate eest tuleb tasuda varast, mis ületab aktsiakapitali, reservkapitali ja ülekurssi.

    Huvitav kuidas punkt 3 täitmine tagatakse? Enne sulgemist tehingut teha ei saa kuna pole teada milline tuleb päeva kõrgeim hind. Ja kui päeva sees on olnud hind kõrgem kui sulgemisel kas siis keegi väljavalitu tehakse õnnelikuks ja antakse võimalus müüa päeva parima hinnaga?
  • Tallink hakkab ostma aktsiaid börsiväliselt peale börsi sulgemist äkki?
  • Näiteks sisestad lõpuoksjonile kõrgema hinna kui oli aktsia päevasisene tipp...
    Littleman
    Tallink hakkab ostma aktsiaid börsiväliselt peale börsi sulgemist äkki?


  • Cynic
    Huvitav kuidas punkt 3 täitmine tagatakse? Enne sulgemist tehingut teha ei saa kuna pole teada milline tuleb päeva kõrgeim hind.

    Paned lõpuoksjonile ostuorderi päeva kõrgeima hinnaga,
    Kui aktsiaid saad, siis on need garanteeritult päeva kõrgeima hinnaga.
    Ups, keegi võib sind ikka "tüssata" ja odavamalt müüa.
    Aga vähemalt oled teinud kõik endast oleneva päeva kallima hinnaga ostmiseks
  • Cynic
    3. Oma aktsiate omandamise õiguse andmine
    Anda AS-ile Tallink Grupp õigus omandada AS Tallink Grupp aktsiaid alljärgnevatel tingimustel:
    1) AS-il Tallink Grupp on õigus omandada oma aktsiaid viie aasta jooksul alates käesoleva üldkoosoleku otsuse vastuvõtmisest;
    2) AS-ile Tallink Grupp kuuluvate oma aktsiate arvestuslike väärtuste summa ei või ületada 1/10 aktsiakapitalist;
    3) Ühe aktsia eest tasutav hind peab olema sama suur kui aktsia omandamise päeval Tallinna Börsil AS Tallink Grupp aktsia eest tasutud kõrgeim hind; ja
    4) Oma aktsiate eest tuleb tasuda varast, mis ületab aktsiakapitali, reservkapitali ja ülekurssi.

    Huvitav kuidas punkt 3 täitmine tagatakse? Enne sulgemist tehingut teha ei saa kuna pole teada milline tuleb päeva kõrgeim hind. Ja kui päeva sees on olnud hind kõrgem kui sulgemisel kas siis keegi väljavalitu tehakse õnnelikuks ja antakse võimalus müüa päeva parima hinnaga?


    Tallink hakkab aktsiat börsi lõpuoksjonitel üles ostma :) Mingit piirangut tagasiostetavate aktsiate maksimaalse hinna suhtes pole. Veel kindlam, kui ostetakse börsiväliselt Infortarilt näiteks +20% hinnaga.
  • kas pole hea vöimalus oma osalusest parima hinnaga väljumiseks.. ei pea börsile müügisurvet avaldama, börsi järelvalvega lööd seljataga salamahtsi käed et otsus laveerib lubatuse piiril ( hind ju on sulatösine börsitehinguhind) ja enne kui firma hapuks läheb, saavad suured sul.., ups investorid, siira naeratusega raha taskusse.. nüüd kui laenuraha ju jagub, siis... goforit..
  • Samas tundub, et värskelt saadud 100 miljoni eest saaks ka suurema tüki tagasi osta kui 10% kogupakist... Tore on vaadata kuidas suured poisid malelaual nuppe ümber tõstavad... Mängu ilu...
  • Kui järele mõelda, on see pikaajaliselt päris suure ja paindliku otsustusõiguse andmine juhtkonnale. Dividendide puhul otsustad ise, kas reinvesteerid raha aktsiasse või mitte, nüüd otsustab juhtkond sinu eest, kas millal ja mis hinnaga reinvesteerid.

    Pahatahtlikum vaatleja võib siin kahtlustada mõne aktsionäri repolaenude tingimuste sõltumist alusvara hinnast ning soovist viimast ettevõtte rahaga kontrollida.
  • aurora
    Cynic
    3. Oma aktsiate omandamise õiguse andmine
    Anda AS-ile Tallink Grupp õigus omandada AS Tallink Grupp aktsiaid alljärgnevatel tingimustel:
    1) AS-il Tallink Grupp on õigus omandada oma aktsiaid viie aasta jooksul alates käesoleva üldkoosoleku otsuse vastuvõtmisest;
    2) AS-ile Tallink Grupp kuuluvate oma aktsiate arvestuslike väärtuste summa ei või ületada 1/10 aktsiakapitalist;
    3) Ühe aktsia eest tasutav hind peab olema sama suur kui aktsia omandamise päeval Tallinna Börsil AS Tallink Grupp aktsia eest tasutud kõrgeim hind; ja
    4) Oma aktsiate eest tuleb tasuda varast, mis ületab aktsiakapitali, reservkapitali ja ülekurssi.

    Huvitav kuidas punkt 3 täitmine tagatakse? Enne sulgemist tehingut teha ei saa kuna pole teada milline tuleb päeva kõrgeim hind. Ja kui päeva sees on olnud hind kõrgem kui sulgemisel kas siis keegi väljavalitu tehakse õnnelikuks ja antakse võimalus müüa päeva parima hinnaga?


    Tallink hakkab aktsiat börsi lõpuoksjonitel üles ostma :) Mingit piirangut tagasiostetavate aktsiate maksimaalse hinna suhtes pole. Veel kindlam, kui ostetakse börsiväliselt Infortarilt näiteks +20% hinnaga.


    Ma arvan, et see viimane oleks juba liig mis liig aga noh eks repode päästmiseks ole ka varem igasugu trikke nuputatud. Ma ise arvan, et tegelased ei kavatsegi midagi teha ja seepärast väga detailidega oma pead ei vaevanud. Pigem mõeldi, et dividende ei maksa aga viskame väikeinvestoritele rahustuseks mingi häguse boonuse. Hiljem kui dividendid ükskord taastuvad ei mäleta seda börsiteadet keegi.
  • Ma pole seda teemat väga jälginud - kuidas riik üldse lubab, et riigiabi eest hakatakse aktsiaid tagasi ostma? See raha pidi ju ettevõtte pankrotist päästmiseks minema?
  • Tänane börsiteade ei ole ilus lugemine (väikeaktsionäridele).

    Olen selle tõttu oma osaluse vähendanud.

    Tõsi, börsiteade näitab ka, et ettevõttel on hakanud võrdlemisi hästi minema. Aga see siinjuures ei loe. Tallink KÄITUB niimoodi halvasti (väikeaktsionäridele).


  • m.o.t.t. Aga miks oli just nüüd vaja sellist väikeinvestoreid segadusse viivat börsiteadet üllitada kui mitu aastat midagi kavas pole?


    Miks tahab juhtkond õigust osta ettevõtte aktsiaid tagasi päeva kalleima, mitte aga nt päeva odavaima hinnaga?
  • kui juhtkond ühelt poolt kinnitab et sellist tagasiostu neil öigust ega plaani teha ei ole, ent teeb ettepaneku selline otsus teha.. no kes pakub, kas järelvalve näeb sellist käiku hinna manipulatsioonina... vöi tölgendab manipulatsiooni ikka hoopis teist moodi, nagu ta varasemates casedes jöuliselt teinud on..
  • kindsigo
    Ma pole seda teemat väga jälginud - kuidas riik üldse lubab, et riigiabi eest hakatakse aktsiaid tagasi ostma? See raha pidi ju ettevõtte pankrotist päästmiseks minema?


    Ei, see raha ei lähe aktsiate tagasiostuks, vaid vanaraua ostmiseks:

    https://www.aripaev.ee/borsiuudised/2020/06/30/tallink-ostis-uue-laeva

  • See on väga huvitav- räägi palju see sinu arvates mõttetu kolu tegelikult väärt on ja kui palju lossi tuleb sellest tehingust?
  • Stefani märkus on tähelepanu väärt.. Tallink kindlustab tagauksi, kuidas suuromanikud saaks soodsalt väljuda ja see käib selgelt väikeomanike arvelt.
  • Cynic
    See on väga huvitav- räägi palju see sinu arvates mõttetu kolu tegelikult väärt on ja kui palju lossi tuleb sellest tehingust?


    Tehingu summa oli 8.5 MEUR, mis teeb hinnaks natuke üle 1EUR kg - ehk väga lähedal laevade vanaraua hinnale. Kui palju ta tegelikult väärt, sõltub sellest mida Tallink sellega peale hakkab. Näiteks Leedol õnnestus tagatipuks oluliselt vanem ning mitmeid kordi väikesem MS Regula 4 MEURi eest TS laevadele müüa. Ka 20-aastat vana TD Passat võib Boldi või Wolti vedajale väga kasumlik olla :)

    Kuid lihtsalt meenutuseks, mida arvas Enn Pant, kui Ecerö Line sarnase lükke tegi:

    "Eckerö Line ei osta uut laeva, Eckerö Line ostab ikka väga vana käru. Ma ei tea, kas linn ja sadam lasevad sellist käru sisse, nii võiks igaüks ükskõik millega siia siseneda..."
    https://www.aripaev.ee/borsiuudised/2019/05/23/enn-pant-konkurentsi-ei-karda-eckero-ostab-ikka-vaga-vana-karu
  • vipvalve
    Stefani märkus on tähelepanu väärt.. Tallink kindlustab tagauksi, kuidas suuromanikud saaks soodsalt väljuda ja see käib selgelt väikeomanike arvelt.


    Vaevalt nad väljuvad.
    Tallink näitas kriisi põhjas kui mõjuvõimas juhtkond neil on.
    Kui neil raha vaja siis riik annab.
    Küsimus on ilmselt suuromaniku muudes ärides ja nüüd mõeldakse välja kuidas sinna raha juurde saada, et halvad ajad üle elada. Ilmselt pank nõudis midagi tagatiseks juurde ja suudeti see lahendus välja mõelda.
  • Onu Ott
    Cynic
    See on väga huvitav- räägi palju see sinu arvates mõttetu kolu tegelikult väärt on ja kui palju lossi tuleb sellest tehingust?

    Tehingu summa oli 8.5 MEUR, mis teeb hinnaks natuke üle 1EUR kg - ehk väga lähedal laevade vanaraua hinnale. [/url]

    "Väga lähedal" ehk 3-4x üle laevade vanametalli hinna tegelikult.
  • tonis, kas ülevalolev on piltmõistatus.
  • zelinski
    tonis, kas ülevalolev on piltmõistatus.


    tonis tahab öelda, et TAL1T peaks korreleeruma :)
  • pahurik
    Onu Ott
    Cynic
    See on väga huvitav- räägi palju see sinu arvates mõttetu kolu tegelikult väärt on ja kui palju lossi tuleb sellest tehingust?

    Tehingu summa oli 8.5 MEUR, mis teeb hinnaks natuke üle 1EUR kg - ehk väga lähedal laevade vanaraua hinnale. [/url]

    "Väga lähedal" ehk 3-4x üle laevade vanametalli hinna tegelikult.


    Eurot ei saa hetkel isegi alumiiniumi kilo eest...
  • Lootsin paremaid tulemusi, aga läks oluliselt kehvemini.
  • Minu arvates juuni tulemused polegi väga hullud kuna kaubavedu eelmise aastaga E-S, S-R pigem kasvanud. Ühtlasi kõige tähtsam ja suurim rahaloom E-S vedas reisijaid vaid -56% eelmise aastaga võrreldes. Tuleb arvesse võtta, et piirang reisijatele kadus 15. juuni ning konkureerivad firmad on kommenteerinud, et aktiivsus reisimises on ajas kasvanud. Kvartal ise muidugi oodatult jube. Eks juuli tulemused näitavad juba adekvaatsemalt kui niru seis on.
  • Lugupeetud:
    -Tallinna Linn
    -Tallinna Sadam
    -Tallink

    Teel Tallinki autode check in'i, ekslemine Uus Sadama tänaval (ja D-terminali juurest) jätkub, kuna pole piisavalt selge märgistus Reidi teel, ega ka siitpoolt. Tihti sõidakse maja (pildil) hoovi sisse ka, enne kui lõpuks ollakse tagasi Reidi teel.

    Ristmikul ees märgistus ka pole, kus asub autode check in.

  • Pilt täna enne Tallinki 16:30 väljumist.
  • stefan
    Lugupeetud:
    -Tallinna Linn
    -Tallinna Sadam
    -Tallink

    Teel Tallinki autode check in'i, ekslemine Uus Sadama tänaval (ja D-terminali juurest) jätkub, kuna pole piisavalt selge märgistus Reidi teel, ega ka siitpoolt. Tihti sõidakse maja (pildil) hoovi sisse ka, enne kui lõpuks ollakse tagasi Reidi teel.

    Ristmikul ees märgistus ka pole, kus asub autode check in.



    Saada see info nt tallinki ( kodulehelt leiad info ), see pole õige koht
  • Rootsi covid-olukord paraneb nüüd nii kiiresti, et pole välistatud, et rootslased pääseksid Soome ja Eestisse juba kuskil 1 augustil, ma arvan. Vaadates broneerimissüsteemi, tundub, et Tallink hakkab küll Symphony-ga sõitma Sto-Hel 16 augustil, Serendade aga kruiisib Hel-Riia kogu augusti kuu.

    Tal-Sto liinil tundub, et ollakse valmis hakkama sõitma alles 24 augustil.

    Kui poleks muu kasu, siis on Tallink vähemalt saanud suurepärase võimaluse eksperimenteerida teiste liinide potentsiaaliga sel suvel. Oskused mis võivad olla kasuks ka edaspidi.
  • Uus konkurent Rootsi-Läti liinil:

    Wagenborg expands RORO service with new line between Riga and Oxelösund
    https://www.wagenborg.com/news/wagenborg-expands-roro-service-with-new-line-between-riga-and-oxeloesund

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon