Autonumbrid, rehvid ja kuld - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Autonumbrid, rehvid ja kuld

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • antsukene
    Mis kriminaal, tõupuhas fraier on.

    fraier -- 1. stupid person ; 2. sucker, mug.
    fraier -- kadjakas, tolgus, ain.
    Ta ise tahab kriminaal olla, siis nüüd on ka kriminaalseid tegusid tehtud, seega - kriminaal. Fraier on ta pealekauba.
  • Pühapäeval mõõtis Liiklusjärelevalvekeskuse patrull Tallinn-Narva teel liikuva BMW kiiruseks 185 km/h.

    Juhi sõnul põhjustas kiiruseületamise teine juht, kes talle liiga lähedal sõitis ja seetõttu otsustas noormees tekitada suurema pikivahe. Noormehe kirjeldatud sõidukit videosalvestuselt tuvastada ei õnnestunud.
  • ttrust
    antsukene
    Mis kriminaal, tõupuhas fraier on.

    fraier -- 1. stupid person ; 2. sucker, mug.
    fraier -- kadjakas, tolgus, ain.
    Ta ise tahab kriminaal olla, siis nüüd on ka kriminaalseid tegusid tehtud, seega - kriminaal. Fraier on ta pealekauba.


    Te ei paista teadvat sõna fraier tegelikku tähendust ... tegu on ikkagi vene vargakeelest pärit väljendiga, mille tähendust ei ole mõtet ingliskeelsest tõlkest otsida ...

    Фра́ер (также фра́йер) — слово из уголовного жаргона (блатного), перешедшее в широко употребляемое, основным значением которого является человек, не имеющий отношения к блатному миру, чужой для уголовной среды.

    vt. ka Пассажир, пижон, фрейгер (фрайер)

  • Henno Viires

    Фра́ер (также фра́йер) — слово из уголовного жаргона (блатного), перешедшее в широко употребляемое, основным значением которого является человек, не имеющий отношения к блатному миру, чужой для уголовной среды.


    Just täpselt seda ma silmas pidasingi.



  • Henno Viires
    Pühapäeval mõõtis Liiklusjärelevalvekeskuse patrull Tallinn-Narva teel liikuva BMW kiiruseks 185 km/h.

    Juhi sõnul põhjustas kiiruseületamise teine juht, kes talle liiga lähedal sõitis ja seetõttu otsustas noormees tekitada suurema pikivahe. Noormehe kirjeldatud sõidukit videosalvestuselt tuvastada ei õnnestunud.

    See ei ole selline kiirus, millega uudisekünnist peaks ületama. Kui see oli laial tühjal teel laitmatu nähtavusega kõikides suundades, siis ammugi mitte. Autod on konstrueeritud palju suuremateks kiirusteks.
    Ma ei taha öelda, et sellise kiirusega madallend peaks kuidagi norm olema, aga mingit jubedat hirmutegu ma selles faktis eneses ei näe. Saatan on detailides ning neid detaile me ei tea.
    Möönan, et minu teadlikus elus on täiesti vastutustundetu kiirusega liikumist ette tulnud. Ma ei annaks enesele andeks, kui ma EI oleks minu kätte sattunud Bentley Continental GT Speedi kiiruslikke võimeid proovinud. Võimeid oli, numbrid spidomeetril olid suured. Nüüd ma tean, kuidas see on. Rohkem ei ole vaja.
    Aga pühapäeval kihutame jälle ringrajal, 4 tundi järjest. Aeglasemalt kui Bentleyga, kuid see-eest palju lõbusamalt :)
  • Marvin
    Henno Viires
    Pühapäeval mõõtis Liiklusjärelevalvekeskuse patrull Tallinn-Narva teel liikuva BMW kiiruseks 185 km/h.

    Juhi sõnul põhjustas kiiruseületamise teine juht, kes talle liiga lähedal sõitis ja seetõttu otsustas noormees tekitada suurema pikivahe. Noormehe kirjeldatud sõidukit videosalvestuselt tuvastada ei õnnestunud.

    See ei ole selline kiirus, millega uudisekünnist peaks ületama. Kui see oli laial tühjal teel laitmatu nähtavusega kõikides suundades, siis ammugi mitte.


    Vaata videot.
  • Kurika5
    Venemaa numbrimärk annab Eestis võimaluse kiiruskaamera trahvist pääseda

    Piiri peal tehakse ju kindlaks, kes mis vene numbrimärgiga autos sõidab. Auto kinnipidamisel tänaval on võimalik kindlaks teha. Sellele saadetaksegi trahv, kui trahvi ei maksa, saab ju auto konfiskeerida.
    Aasta on 2020 ja miks riik on JÄTKUVALT saamatu, eriti veel venemaaga seotud probleemides?
  • Ekspressi artikkel, paywalli taga:
    "Ekspressile siinsete aserite kogukonna taustsüsteemi avanud inimesed selgitavad, et tegemist on viimase rahvusliku maffiagrupeeringuga, kes põlvkondade kaupa hoiab elus ja pärandab edasi kurjategija ametit. Veel paarikümne aasta eest samaga silma paistnud tšetšeenid ja armeenlased on nüüdseks venelaste või eestlastega integreerunud. Aseritel koolitavad aga isad poegasid ja nõnda kerkivad esile üha uued noored mehed, kes sarnaselt möödunud nädalal Laagna teel kaks inimest tapnud Isa Khaliloviga kasvavad üles subkultuuris, kus tapmised on normaalne elu osa ning vanglasse sattumine loomulik samm karjääris."
    https://ekspress.delfi.ee/kuum/sundinud-et-jouda-vangi-meheks-kasvamine-eesti-viimases-rahvuslikus-grupeeringus?id=90285633

    Hiljutine artikkel ja vene keelne video ühest teisest aseri kurjategijate juhist:
    https://www.err.ee/1063987/insight-aserite-jougupealiku-paljastamine
  • Arrtiklist veel üks vihje -- tapja Isa Khalilovi esivanem olevat maksnud altkäemaksu prokuratuurile ja kohtule. Seega eks ta loodab sama asja praegugi teha.
  • Isa tuttavate seas aga levib kõlakas, et Khalilov-vanem olevat maksnud kohtule ja prokuratuurile ning seetõttu oligi karistus nii leebe


    Ehk siis kõvatava poisi tuttavad kõvatavad. Kui tavalise kallaletungi eest pead ikka 800 maksma pärast kohtuvõimu ja prokuratuurile raha poetamist, siis ikka maru sitalt oled poetanud.

    Pigem noor poiss elab omas gangsta maailmas ning eks jutt stiilis, et mu paps on nii kõva vend, et omab tutvusi kohtunike ja proksi seas ja nö omab neid, on selline kõva valuuta teiste endasuguste pooletoobiste seas.

    Aga vaadates tüübi trackrecordit ja keskkonda, siis ilmselt vöib öelda, et kodaniku gap year sai läbi ning viimaks läheb enda eriala kõrgkooli omandama.
  • ttrust
    Arrtiklist veel üks vihje -- tapja Isa Khalilovi esivanem olevat maksnud altkäemaksu prokuratuurile ja kohtule. Seega eks ta loodab sama asja praegugi teha.


    Jaa, pani raha sinna puukarpi, mis on seisab prokuratuuri ja kohtu ukse kõrval, eks?
  • ttrust
    Ekspressi artikkel, paywalli taga:

    Kõnekas detail:
    Kohtumenetluses asub teda aga kaitsma altkäemaksuvõtmises süüdi mõistetud endine kapo juhtivspetsialist Indrek Põder. Sama mees, kes kaitsnud ka näiteks Magerramovi jõuku kuulumises kahtlustatud Eldar Gurbanovit. Juba on teada, et kaitsja plaanib Isa vahistamise ringkonnakohtus vaidlustada.


    Siga leiab ikka pori....
  • Eestis pesitsevad aserbaidšaanlased üritavad oma väidetavale maffiagrupeeringule suunatud huvi ära pühkida:
    "Eesti Aserbaidžaani Kultuurikeskuse esimees saatis siseministrile, õiguskantslerile ja meediale pöördumise, milles palub Tallinnas Laagna teel kahe inimese surma ja mitme inimese vigasaamisega lõppenud liiklusõnnetust mitte kajastada süüdlase rahvusest lähtuvalt."
    https://www.err.ee/1108105/aserite-uhendus-palub-laagna-tee-onnetust-mitte-siduda-rahvusega
    Kuna nende arust on süüdi hoopis Volvo juht, siis on see loogiline, et aserid sellise avalduse teevad. Nad on palganud PR-nõustajad, tõenäoliselt, lisaks KAPO-minevikuga advokaadile.
    Igatahes antud 2 surmaga ja 5 haavatuga õnnetus hüüdis kaugelt oma tulekut ja on igati tervitatav et ajakirjanikud üritavad kogu seda aserite süsteemi seal avada ja liiklusavarii tegelikesse põhjustesse süüvida.

    Tegemist on siiski rangelt hierarhilise läbipõimunud kogukonnaga ja võiks esitada küsimuse, et mis tekitab neile nii luksusliku äraelamise ning kuidas muud ühiskonda vajadusel kaitsta sellise kogukonna eest.
    Nüüd on aeg aga lahku lüüa 2 teemat -- Isa Khalilovi (Halilovi) tapatöö ning võimalik narkoäri ajav maffiagrupeering.
  • antsukene
    ttrust
    Ekspressi artikkel, paywalli taga:

    Kõnekas detail:
    Kohtumenetluses asub teda aga kaitsma altkäemaksuvõtmises süüdi mõistetud endine kapo juhtivspetsialist Indrek Põder. Sama mees, kes kaitsnud ka näiteks Magerramovi jõuku kuulumises kahtlustatud Eldar Gurbanovit. Juba on teada, et kaitsja plaanib Isa vahistamise ringkonnakohtus vaidlustada.


    Siga leiab ikka pori....


    Korraks vaid ainult sain ma olla ....

    "Kaitsja" on taandatud - Prokuröri arvates peab Isa Khalilov otsima endale Indrek Põdrast parema kaitsja
  • Miks seda paremat kaitsjat vaja on, kui ollakse harjunud et rahapatakas altkäemaksuks lahendab kõik probleemid?
  • Kandidaat parima üksikkorras valmistatava ning üldkasutatava registreerimismärgi tiitlile. "The countdown".

    Väääga cool kombinatsioon autost ja registreerimismärgist. Silm puhkab. Anname rõõmuga omanikule maksimum stiilipunktid.

    Selline registreerimismärk sobib igale üle 300 kW autole. Tõeliste pertol headide jaoks on sellise märgi järelturu väärtus tõenäoliselt oluliselt kõrgem kui 470 Eurone ARKi nimiväärtus.

  • Nägin kameeleoniks (sini-lilla-rohe) kiletatud? X6-te numbriga 100PEE, tea kas kuseb sajaga.
  • No mis seal imestada. Lepingusse võib igasugust kamarajura kokku kirjutada, aga kas sel seaduse silmis ka jumet on, selgubki vaidluses, kasvõi kohtus, kui asjaosalistel huvi on. Teslarendi tingimused ongi üsna karmid ja mõistlik inimene otsustab ise, kas neelab konksu alla või mitte.
  • mercury
    No mis seal imestada. Lepingusse võib igasugust kamarajura kokku kirjutada, aga kas sel seaduse silmis ka jumet on, selgubki vaidluses, kasvõi kohtus, kui asjaosalistel huvi on. Teslarendi tingimused ongi üsna karmid ja mõistlik inimene otsustab ise, kas neelab konksu alla või mitte.


    Kiiruseületamine ei ole kohustuslik, ise tead, kui oled alla kirjutanud, siis pleki.
  • Ma sain artiklist aru, et juriidiliselt oli probleem leppetrahvi suuruses.
    Kui otsest varalist kahju ei ole tekitatud, siis lihtsalt lepingu tingimuste rikkumise eest rakendatav leppetrahv ei saa olla kordades suurem kui lepingu maksumus, mida ta praegusel juhul oli (1500 € vs. 200 €).

    See lahend ei tähenda, et rendifirma ei võiks auto kiirust jälgida (kui nii on lepingus kokku lepitud) ega kiiruse olulise ületamise eest leppetrahvi rakendada.
  • Alati võib trahvija kohtus väita, et kiiruse suure ületamisega seati ohtu nii auto kui ka teised liiklejad ja seepärast ka nii suur trahv . Muidugi, võiks arvata,et kõrgtehnoloogilisel Teslal saaks juba rendifirma kiiruse elektrooniliselt piirata Eestis lubatud tippkiirusega ja probleem oleks lahendatud . Kuid siis oleksid kliendid jälle rahulolematud, sest no kes see loll tahab sõita 110 alas 110-ga . Selline töllmokk on ju väärt, et ta põrgus põleks ja vinged kutid,kes uhavad 200-ga ajaks aga hagu alla.
  • Draax
    Ma sain artiklist aru, et juriidiliselt oli probleem leppetrahvi suuruses.
    Kui otsest varalist kahju ei ole tekitatud, siis lihtsalt lepingu tingimuste rikkumise eest rakendatav leppetrahv ei saa olla kordades suurem kui lepingu maksumus, mida ta praegusel juhul oli (1500 € vs. 200 €).

    See lahend ei tähenda, et rendifirma ei võiks auto kiirust jälgida (kui nii on lepingus kokku lepitud) ega kiiruse olulise ületamise eest leppetrahvi rakendada.


    Tegelikult peaks võrdlema leppetrahvi suurust näiteks auto kindlustusväärtuse või vähemalt omavastutuse suurusega, mitte rendihinnaga.
  • stagna
    Alati võib trahvija kohtus väita, et kiiruse suure ületamisega seati ohtu nii auto kui ka teised liiklejad ja seepärast ka nii suur trahv.


    Siin on vist see nüanss, et erafirma ei saa trahvida "teiste" ohtu seadmise eest, seda saab teha ainult riik (või riigi koostööpartner). Erafirma saab trahvida oma vara ohtu seadmise eest ja ilmselt selle üle nad nüüd hakkavadki vaidlema, usun, et asi läheb kohtusse. Teslarendil on reaalne huvi praktikas lahend välja võidelda.

  • Eks need tarbimise ja teenustega seotud lepingud on tiined igasugu leppetrahvidest ja viivistest ja alati on nad kaldu ühes suunas. Trahvimine jäägu riigile, teenustega seotud hüvitised peaks jääma ikkagi reaalsete tekitatud kahjude hüvitamiseks.
  • siimos
    Eks need tarbimise ja teenustega seotud lepingud on tiined igasugu leppetrahvidest ja viivistest ja alati on nad kaldu ühes suunas. Trahvimine jäägu riigile, teenustega seotud hüvitised peaks jääma ikkagi reaalsete tekitatud kahjude hüvitamiseks.

    Riskil on ka reaalne rahaline maksumus.
  • Tänane suurüllataja on proks, kes suutiski reaalselt vangi panna kaaspõhjustaja. Selle kollase, kes kihutas koos 999ISAga.
  • täpsustus : võttis uurimise ajaks vahi alla. Vangi pole veel kedagi pandud
  • Jah, olgem korrektsed, aga ikkagi puuris.

    Üsna ebatavaline, et sellistes hägusates asjades õnnestub ka osalust kasutada. Tõendite kogumise uus tase.
  • Liiklusjärelvalvekeskus küsis küsimuse:

    Kergelt segane joonis ja tuli päris palju erinevaid vastuseid.

    Õige vastus oli ACB.

    Minule tuli näiteks üllatusena, et A võib sealt esimena läbi lipsata.
    Oleks arvanud, et kui B juba ülekäigul teed annab ja rattur noolte järgi juba poolel teel on, siis peaks ka A teed andma.

  • Rattaga ülekäigurajal liikudes ei ole praeguse korra järgi tõesti tal jalakäijatega sama õigust. Selleks peab rattalt maha tulema ja jala tee ületama. Tõenäoliselt üks põhjustest, miks kiiremini liikuvad ratturid eelistavad sõidutee ääres liikumist kergliiklusteele (teine põhjus on, et kergliiklusteel jääb tõenäoliselt rattur süüdi, kui jalakäijaga kokku põrkab, kuna seal on kohustus liikuda jalakäija ligiduses tema kiirusega).

    B on pööret sooritav sõiduk. Ma olen aru saanud, need peavad igal juhul teed andma.

    Tallinnas on mõned lühikesed jupid, mis on märgistatud kui 100% rattatee. Kas ka siis oleks A-l eesõigus, kui ristumine oleks rattateega, ei oskagi peast öelda.
  • Ratturil oleks siis eesõigus kui oleks lisaks stopp märk. Nagu näiteks Tallinnas Tuuliku teega üks ristuv kergliiklustee märgistatud on.


  • m_k_
    Rattaga ülekäigurajal liikudes ei ole praeguse korra järgi tõesti tal jalakäijatega sama õigust. Selleks peab rattalt maha tulema ja jala tee ületama. Tõenäoliselt üks põhjustest, miks kiiremini liikuvad ratturid eelistavad sõidutee ääres liikumist kergliiklusteele (teine põhjus on, et kergliiklusteel jääb tõenäoliselt rattur süüdi, kui jalakäijaga kokku põrkab, kuna seal on kohustus liikuda jalakäija ligiduses tema kiirusega).

    B on pööret sooritav sõiduk. Ma olen aru saanud, need peavad igal juhul teed andma.

    Tallinnas on mõned lühikesed jupid, mis on märgistatud kui 100% rattatee. Kas ka siis oleks A-l eesõigus, kui ristumine oleks rattateega, ei oskagi peast öelda.


    kergliiklusteel jääb tõenäoliselt rattur süüdi, kui jalakäijaga kokku põrkab, kuna seal on kohustus liikuda jalakäija ligiduses tema kiirusega?

    see väide on ebatäpne

    kohustus liikuda jalakäija ligiduses tema kiirusega kehtib kõnniteel, jalgratta- ja jalgteel seda kohustust ei ole, lihtsalt ei tohi jalakäijat ohustada

    kergliiklustee mõistet liiklusseaduses ei olegi, see on kõnekeelne väljend jalgratta- ja jalgtee kohta ...

    § 22. ... Jalakäija ei tohi põhjendamatult takistada teist jalakäijat ega ülekäigurajal, kõnniteel või jalgratta- ja jalgteel liikuvat jalgratturit, tasakaaluliikuri juhti või robotliikurit.

    § 31. ... Jalgrattaga jalgratta- ja jalgteel sõites ei tohi ohustada jalakäijat. Ülekäigurajal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat. Käesoleva seaduse § 32 lõike 1 punktis 1 nimetatud jalgrattur ei tohi kõnniteel sõites jalakäijat ohustada ega takistada, jalakäija vahetus läheduses tohib jalgrattaga sõita jalakäija tavakiirusega.

  • siim22
    Liiklusjärelvalvekeskus küsis küsimuse:

    Õige vastus oli ACB.


    Tekib küsimus, et mis on selle jalgratast kujutava lisatahvli mõte (+ jalgratta teekatte), kui see ei kohusta teed andma. Lihtsalt infoks liiklejatele? Sisuliselt pole ju hetkel vahet, kas see tahvel on või mitte, igal juhul jalgratturil EI OLE eesõigust ja autodel kohustust teed anda ülekäigurajal. Kohustus on ainult siis, kui seal oleks anna teed või stop märk koos selle jalgratturi lisatahvilga...
    Absoluutsel igal tavalise märgistusega ülekäigurajal VÕIB juhtuda, et teed ületab ka jalgrattur, seega jääb selle lisatahvli + jalgratta teed tähistava teekatte mõte täiesti arusaamatuks... Kas keegi targem võiks seletada?

  • ⚠️ Väike meeldetuletus ka jalgratturitele: LS § 31 lg 9 - Sõiduteega lõikumise kohale mööda jalgratta- ja jalgteed lähenev jalgrattur ning mööda jalgrattateed lähenev jalgrattur peab vähendama kiirust. Jalgrattur peab sõidutee ületama jalakäija tavakiirusega.

    Pead küll jalakäija kiirusega liikuma, aga jalakäijaga samu õiguseid pole seda lõikumiskohta ületades.
    Eraldi rattateel on küll tore sõita, aga iga ristmiku juures tahaksid parem olla sõidutee servas.

    Anna teed kolmnurgad lahendaks paljud olukorrad selgemaks.

    Hollandi liikluskorralduse seletus
  • Veel huvitavaid märke:


    Lihtsalt anna teed märk enne rattateed minu arusaama järgi ei annaks ratturile eesõigust.

    Kui lisatahvel juures, siis oleks nagu õigus ratturil ainult.


    Ise lähtun loogikast, et hoian nõrgemat, aga märgipanijad sellest väga ei lähtu.
  • siim22
    ⚠️ Väike meeldetuletus ka jalgratturitele: LS § 31 lg 9 - Sõiduteega lõikumise kohale mööda jalgratta- ja jalgteed lähenev jalgrattur ning mööda jalgrattateed lähenev jalgrattur peab vähendama kiirust. Jalgrattur peab sõidutee ületama jalakäija tavakiirusega.

    Pead küll jalakäija kiirusega liikuma, aga jalakäijaga samu õiguseid pole seda lõikumiskohta ületades.
    Eraldi rattateel on küll tore sõita, aga iga ristmiku juures tahaksid parem olla sõidutee servas.



    see on veel keerulisem ... vt. liiklusseaduse punktid allpool ja näiteks sobib jalgratta- ja jalgtee ning sõidutee Muraste Konsumi juures

    see on liiklusseaduse tähenduses ülekäigukoht, kui ma jalgratturina liginen mööda jalgratta- ja jalgteed Tabasalu poolt, siis Rannamõisa-Kloogaranna teelt Muraste Konsumi poole pööravad autod peavad mulle teed andma ...
    ... aga Muraste Konsumi poolt tulevate ja Kloogaranna teele pööravate autode suhtes mul eesõigus puudub ...

    ma ise ei kipu siin oma õigust taga ajama ja võtan hoo maha ning veendun, et mulle ikka teed antakse ... 99% juhtudel parempöörde sooritajad seda ka teevad ... aga keerulisem on Kloogaranna teelt vasakpöörde tegijatega, nad pöörde sooritamiseks jälgivad vastutulevaid autosid ja üritavad läbi lipsata igal võimalusel ... üldjuhul nad siis ei suuda jalgratturiga arvestada ... eriti kui see tuleb Keila-Joa poolt ehk vasakpöörde alustamisel neile selja tagant ...

    nagu ma ütlesin, ma nõrgema liiklejana siin oma õigust taga ei aja .... aga põhimõtteliselt võiks need olukorrad olla liiklusseaduse paremini ja täpsemalt reguleeritud ...


    § 2. Mõisted

    ...

    99) ülekäigukoht on sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks jalakäijale ettenähtud, arusaadavalt rajatud ja asjakohaselt tähistatud teeosa, kus jalakäijal ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalakäija ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikurijuht ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat;
    100) ülekäigurada on jalakäijale sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks ettenähtud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgisega tähistatud sõidutee, jalgrattatee või trammitee osa, kus juht on kohustatud andma jalakäijale teed. Ülekäigurada on reguleeritav, kui liiklejate liikumise järjekorra määravad foorituled või reguleerija märguanded. Muul juhul on ülekäigurada reguleerimata. Ülekäigurajal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid sel juhul ei ole reguleerimata ülekäigurajal jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikuri juht ületab ülekäigurajal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigurajal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat;
  • Jalgratturi jaoks on probleemne just see, et kui läheb üks jalgrattatee, mis lõikab paljusid selliseid kõrvaltänavalt pealesõite, siis on iga ristmik lahendatud erinevalt. Kui oleks läbivalt eesõigus ratturil või läbivalt autojuhil, siis oleks vähegi arusaadav lahendus. See kui igal ristmikul on eesõigus eri moodi, ei tee liiklemist lihtsamaks.

    Teine probleem on see, et autojuhi jaoks on tehtud märgid nähtavaks, aga ratturi jaoks tihti ei ole. Jalgrattateel liiklejal pole ühtegi märki selle kohta, kas tal on läheneval ristmikul eesõigus või mitte. Külje pealt lähenedes peab neid anna teed märke jälgima, et kummal pool on ning kas on mingit sorti lisatahvel või ei. Mõnikord on enne ristmikke märgid, mis teatavad jalgrattatee lõppemisest (ja sellega eeldatavalt ka eesõiguse kadumisest), mõnikord pole.
  • Teine probleem on see, et hekkide vahelt välja sõites jälgivad autojuhid enamasti sõiduteed, mitte kõnni/kergliiklus/jalgrattateed, mis päris elus tähendab, et auto peatub risti üle kõnnitee, enne kui autojuht üldse midagi kusagilt nägema hakkab. Aedlinnad on selliseid pimedaid T-ristmikke täis, hekid-plangud kahel pool ja muhvigi ei näe.
    Ja auto sellises pimedas ristis kõrvaltänavalt ette sõidab, siis pohlad, kellel on eesõigus, viga saab jalgrattur.....
  • Pööret tehes peab teed andma ratturitele, aga otse sõites ei pea.

    Kas siin Pirita teel on tegu pööramisega või otse sõitmisega?


    Siin otse nool märgitud, järelikult pööret ei toimu ja saab süstida üle mitme rea ja rattur peab sellega arvestama.


    Peab vist kordamiseks uuesti autokooli minema, et kõik eriolukorrad läbi teha.
  • Täiskasvanud jalgratturina on kõige lihtsam sõita sõiduteel ja järgida kõiki Liiklusseaduses kirjeldatud reegleid. Kui aga lapsed ka kaasas, siis on kõige turvalisem sõita kõnniteel ja jälgida olukorda ja selgitada lapsele, et miks on nüüd vaja peatud ja miks on vaja vaadata vasakule või paremale või kasvõi otse ette 25 meetrit, et saada lapsele selgeks suurem pilt! Kui keegi jahub miskitest jalgrattateedest või jalgteedest, siis neid Tallinnas ei ole - on kõnniteed ja ainult 1 jalgrattatee, mis on WTC majast Ahtri tänaval kuni TOP-ini ja kõik. Punkt. Kõik muud sõidutee kõrval olevad teed on tavalised kõnniteed. Punkt.
  • Kui elu armas, siis jalgrattaga küll Tallinna sõiduteedele ei ole mõtet kippuda. Kõnniteel sõita on täiesti okei, kuna enamus ajast on need tühjad ning jalakäijate ligiduses lihtsalt tempo alla ja arvestada, et nad võivad igal hetkel suvalises suunas liikuda.
  • See oli küll ebameeldiv info, mis siit välja tuli. Ma siiani arvasin, et kui on jalgrattatee märk, siis sellel teel liikuval jalgratturil on auto ees eesõigus. Eks peab nüüd asjale teistmoodi lähenema.
    Mis pagana point sellel jalgrattatee märgil siis üldse on? Plekki on liiga palju?
  • Seda Pirita tee lõiku ma ka ise silmas pidasin, kui rattateest kirjutasin.

    Tallinnal endal on muidugi natuke loomingulisem arusaam asjadest. Juba 2018 on kokku loetud ca 280 kilomeetrit rattateid. Ma saan nii aru, et rohelise pealinna tiitlile kandideerimiseks kannatab igasugu asju paberil näidata.

    https://www.tallinn.ee/est/Jalgrattateede-rajamine-Tallinnas

    (lehel asuva lingi taga on exceli faili)

  • mx77
    Mis pagana point sellel jalgrattatee märgil siis üldse on?

    Autojuhile on see informatiivsuse mõttes hea. Teab igaksjuhuks vaadata, et mõni end pildituks vändanud MAMIL sulle küljepealt sisse ei kihuta.

  • mx77
    Mis pagana point sellel jalgrattatee märgil siis üldse on? Plekki on liiga palju?


    See märk ongi jalgratturitele ja jalakäijatele, ei pea iga liiklusmärk ainult autojuhtidele olema :)
  • m_k_

    Tallinnal endal on muidugi natuke loomingulisem arusaam asjadest. Juba 2018 on kokku loetud ca 280 kilomeetrit rattateid. Ma saan nii aru, et rohelise pealinna tiitlile kandideerimiseks kannatab igasugu asju paberil näidata.

    Seda "jalgrattateede rajamist Tallinna moodi" alustas juba Erika Salumäe. Värviti sõidutee serva jalgratturi logo ja valmis ta oligi. Hea odav ehitus: pott värvi, trafarett ja paar värvirullidega töömeest. Kilomeetreid tuli mis mühises.



  • pean tunnistama, et, olles teinud möödasõite nii isetekkelisest keskmisest reast, kui slaalomiga mõnele raketile ruumi tekitades põiganud korduvalt kõrvale teepeenral liikuvatest lapsekärudega emadest, jalgratturitest ja suvajalutajatest, olen üks neist, kellele ei ole lätis toimuv, ossipõhine ja nagu statistika näitab, ka ebaproportsionaalselt ohtlik liiklustava kunagi meeldinud.
    kuna liiklusteema on number üks, mis põhjamaa poegi alati käima tõmbab, siis ... tuld! )

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon