Järgmise põlvkonna autod - kuidas investeerida... - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Järgmise põlvkonna autod - kuidas investeerida...

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Daimler ütleb, et 2021 tootmisse tulev EQS sõidab ühe laadimisega üle 700 km ja mida sellest võrdluses Teslaga arvata.
    https://thedriven.io/2020/07/21/daimler-says-new-luxury-eqs-electric-vehicle-will-have-more-than-700km-range/
  • Deloitte UK on ennustamisega tegelenud.
    The Deloitte report said that across Europe electric cars should account for 42% of total sales by 2030 “but this doesn’t tell the whole story”. It said that sales in wealthier countries “such as the United Kingdom, Germany, France, the Netherlands” and Scandinavia were likely to grow the fastest as they “invest more in infrastructure and offer greater cash and tax incentives to accelerate initial growth”.
    Polling showed that half of UK motorists would consider EV for their next purchase as the relative price of green cars starts to drop because more are being produced. Jamie Hamilton, head of electric vehicles at Deloitte, said: “The outbreak of Covid-19 means we have likely seen petrol and diesel vehicles reach their sales peak, albeit relatively unnoticed. With total annual car sales unlikely to return to pre-pandemic levels until 2024, even if sales growth in the petrol and diesel market returns it is likely to experience a decline in market share thereafter.”
  • opex
    Deloitte UK on ennustamisega tegelenud.
    The Deloitte report said that across Europe electric cars should account for 42% of total sales by 2030 “but this doesn’t tell the whole story”. It said that sales in wealthier countries “such as the United Kingdom, Germany, France, the Netherlands” and Scandinavia were likely to grow the fastest as they “invest more in infrastructure and offer greater cash and tax incentives to accelerate initial growth”.
    Polling showed that half of UK motorists would consider EV for their next purchase as the relative price of green cars starts to drop because more are being produced. Jamie Hamilton, head of electric vehicles at Deloitte, said: “The outbreak of Covid-19 means we have likely seen petrol and diesel vehicles reach their sales peak, albeit relatively unnoticed. With total annual car sales unlikely to return to pre-pandemic levels until 2024, even if sales growth in the petrol and diesel market returns it is likely to experience a decline in market share thereafter.”


    42% kogu autopargist on elektrikad 2030. aastaks? Kas tulemas on mingid tohutud infra investeeringud või kuidas kõik need elektriautod mugavalt ja liigselt aega kulutamata laetud saavad?
  • Müügist mitte pargist. Kuni park väljavahetub läheb veel aastaid või kümneid. Ja see on ennustus, võib mööda ka olla. UK tahab 2035 ICE autode müügist loobuda, osad tahavad et oleks 2032 selleks hetkeks.
  • madis555
    42% kogu autopargist on elektrikad 2030. aastaks? Kas tulemas on mingid tohutud infra investeeringud või kuidas kõik need elektriautod mugavalt ja liigselt aega kulutamata laetud saavad?


    Norras on uute autode müügis elektrikate osakaal juba eelmisest aastast alates seal 50% ja rohkem kandis olnud. Pole nagu mingit kisa kuulda olnud sealtpoolt, et laadimise või elektrivõrguga ületamatuid probleeme oleks. Suurlinna kitsastel tänavatel, kus öösel oma autosid pargitakse, laadimispunkte muidugi ei ole. Pigem tekivad need parkimismajadesse ja ostukeskuse parklatesse. Saksamaal sundkorras ka tanklatesse, linki ei viitsi otsida. Ei tasu ära unustada, et keskmise inimese päevase läbisõidu juures on akut vaja laadida vaid ca kord nädalas. Ja kui see laadimine pooljuhuslikult satub ajale, kui inimene ostukeskuses shoppamas käib, polegi nagu keskmise inimese jaoks probleemi. Need kes keskmise alla ei mahu, sõidavad oma tossutajaga edasi.
  • Kui muidu on trend plastikult looduslikule, siis autode sisustuse suund on risti vastupidine: naturaalselt nahalt plastikule - kunstnahale, "vegan leather" nimelisele tootele. Vaadates, palju kamaraga sealiha müügil on, kusjuures seanahka ei peeta tervislikuks ning paljud seda ei söö, võiks ehk väita, et kasvõi Eestis ära visatavat seanahka on rohkem, kui seda Eestis müüdavate autode sisustusele kuluks.
  • Li Auto IPO tehti ära.

    Pole sellest ettevõttest suurt midagi kuulnud, aga tuleb vist radarile võtta.
    Xpeng Motorsi IPO teemadel ka siiski veel spekuleeritakse. Alles korjasid 500M, nüüd veel 300M juurde. Turgudel raha nii palju, otsitakse Tesla nr 2 kandidaate. Tuleb Xpeng ka radarile paigutada.


    Ja uudiseid tuleb nagu saelaudu Vändrast. Kandi hakkas USA-s oma odavaid elektriautosid müüma. Koledad nagu öö, aga odavad.
    https://www.businesswire.com/news/home/20200729005834/en/Kandi-Brings-America%E2%80%99s-Affordable-Electric-Vehicles-Market
  • madis555
    opex
    Deloitte UK on ennustamisega tegelenud.
    The Deloitte report said that across Europe electric cars should account for 42% of total sales by 2030 “but this doesn’t tell the whole story”. It said that sales in wealthier countries “such as the United Kingdom, Germany, France, the Netherlands” and Scandinavia were likely to grow the fastest as they “invest more in infrastructure and offer greater cash and tax incentives to accelerate initial growth”.
    Polling showed that half of UK motorists would consider EV for their next purchase as the relative price of green cars starts to drop because more are being produced. Jamie Hamilton, head of electric vehicles at Deloitte, said: “The outbreak of Covid-19 means we have likely seen petrol and diesel vehicles reach their sales peak, albeit relatively unnoticed. With total annual car sales unlikely to return to pre-pandemic levels until 2024, even if sales growth in the petrol and diesel market returns it is likely to experience a decline in market share thereafter.”


    42% kogu autopargist on elektrikad 2030. aastaks? Kas tulemas on mingid tohutud infra investeeringud või kuidas kõik need elektriautod mugavalt ja liigselt aega kulutamata laetud saavad?


    On tulemas...

    https://www.reuters.com/article/us-autos-electric-new-york/new-york-to-invest-750-million-to-expand-electric-vehicle-infrastructure-idUSKCN24H3DD
  • Tegelikult ka 30tuhat elektriautot Tallinnasse tähendaks uut elektrivõrku.
    Võrdluseks 100-korterilise elektripliitidega maja tipptarbimine on ca 60-80kW.
  • Ma rääkisin mõned nädalad tagasi ühe elekrivõrgundusele lähedal seisva isikuga ning küsisin otse - mis saab, kui pooled uued autod peaksid elektrilised või vähemasti laetavad olema? Kokku kukume, oli vastus.
  • Marvin
    Ma rääkisin mõned nädalad tagasi ühe elekrivõrgundusele lähedal seisva isikuga ning küsisin otse - mis saab, kui pooled uued autod peaksid elektrilised või vähemasti laetavad olema? Kokku kukume, oli vastus.


    Nõus.
    Akupõhised elektriautod ei saa kindlasti tänasele sarnanevatel tingimustel EU läbimüügis sellist taset, kui siin Deloitte vms ennustavad. See eeldaks mingit revolutsiooni akutehnoloogias, kus mahutavus on suurusjärgu võrra suurem, tehakse akusid millesti muust kui haruldastest metallidest jne.

    Kütuseelemendil põhinevad elektriautod - tõenäosus on olemas.
  • Marvin
    Ma rääkisin mõned nädalad tagasi ühe elekrivõrgundusele lähedal seisva isikuga ning küsisin otse - mis saab, kui pooled uued autod peaksid elektrilised või vähemasti laetavad olema? Kokku kukume, oli vastus.


    Kõik sõltub sellest, kui kiiresti asja arendatakse. 10-15 aastat on reaalne aeg kogu Tallinna võrgu ümberehitamiseks kõikidel tasanditel alates 110st . 5-10 aastaga saaks vist Nõmme ja Pirita eramupiirkondadega hakkama.
    Tuleb siiski arvestada, et investeeringute maht on meeletu ja oluliseks piiranguks ka kvalifitseeritud tööjõu võimekus.
  • Aku täitmine ajas võib muutuda selliseks, et sul pole vaja kodukandi võrku koormama hakata. Niikuinii ei tule siin üleöö muutuseid. Muutused algavad neist, kellel vajadused ja võimalused kokku lähevad.

    Ja ka maju, mille seinal on võimalus, kipub silma jääma aina enam ja enam.
  • Viimati kui ma arvutasin, suurendaks 100% elektriline sõiduautopark Eesti elektritarbimist 10%. Seda siis puhtalt sõitmisele kuluva elektri jagu. Laadimise ebaefektiivsus ja seisvate akude tühjenemine tuleb otsa.
  • kindsigo
    Suurlinna kitsastel tänavatel, kus öösel oma autosid pargitakse, laadimispunkte muidugi ei ole. Pigem tekivad need parkimismajadesse ja ostukeskuse parklatesse. Saksamaal sundkorras ka tanklatesse, linki ei viitsi otsida.

    Minu praeguse elukoha 300m pikkusel madalate majade tänaval on allolevale sarnaseid laadimiskohti kolm. Poole kilomeetri raadiuses üle kümne kindlasti. Väidetavalt, kui oleks nõudlust, siis poleks probleemi neid veel hulgemini lisada. Ei tea, palju seda vaba võimust veel maa all on, aga vähemalt siin tundub küsimus pigem olema elektriautode nõudluses kui elektri pakkumise võimekuses.



  • ymeramees
    Aku täitmine ajas võib muutuda selliseks, et sul pole vaja kodukandi võrku koormama hakata. Niikuinii ei tule siin üleöö muutuseid. Muutused algavad neist, kellel vajadused ja võimalused kokku lähevad.

    Ja ka maju, mille seinal on võimalus, kipub silma jääma aina enam ja enam.


    Meil ju kõik hakkab spontaanselt ja ilma planeerimiseta. Ühel päeval otsustas valitsus äkki 500 elektriautot osta, siis raudtee elektrifitseerida jne.
    hex
    Viimati kui ma arvutasin, suurendaks 100% elektriline sõiduautopark Eesti elektritarbimist 10%. Seda siis puhtalt sõitmisele kuluva elektri jagu. Laadimise ebaefektiivsus ja seisvate akude tühjenemine tuleb otsa.


    See 10% ei ole üldse kust suunast probleemi otsida.
    Teen lihtsa arvutuse. Eeldame:
    - tuleviku linnaauto on 75kWh akuga
    - majas 100 korterit, s.t 100autot
    - laadimiskiirus aeglase laadijaga 8h
    - keskmine laadimise sagedus iga 4 päeva

    Seega auto keskmine laadimise võimsus 9,4 kW. Kuna laetakse 8h, siis tõenäosusega 100% et öösel tekib hetk, kus kõik autod laetakse üheaegselt.
    Vajalik võimsus siis järgmine: 9,4*100/4=235 kW, ehk 4 kordne selle maja tippvõimsus. Võrk projekteeritakse tippvõimsuse järgi... Ehk mingi tarbimisjuhtimisega saaks üheaegsuteguri viia 0,5, kuid sellise kestuse korral, ei edasine vähendamine ei ole võimalik. Järgmine probleem, et erinevalt igasugustest olmetarbijatest mastaabi suurendamisel ei hakka erinevalt teistest koormustest see üheaegsustegur vähema nii kiiresti, seega keskpingevõrgu koormused muutuvad oluliselt.


  • hex
    Viimati kui ma arvutasin, suurendaks 100% elektriline sõiduautopark Eesti elektritarbimist 10%. Seda siis puhtalt sõitmisele kuluva elektri jagu. Laadimise ebaefektiivsus ja seisvate akude tühjenemine tuleb otsa.


    Mismoodi arvutasid?
  • Mul on mõõk, teraga 80 cm. Praegu jõuan sellega tappa tunnis u. 100 inimest. Kui teha mõõk pikemaks, saab ehk 10% rohkem tappa. Pikemat ei ole mõtet teha, käsi väsib ära. Maksimaalne, mida inimene tappa saab, on 110 inimest tunnis, sest rohkem ei vea tänapäeva mõõgad välja.

    Ei pea enda nahka selga märjaks higistama, võttes ette tänapäeva võimekuse.
    Sellesse, et asjad kiiremalt sujuks, panustatakse nii palju, et mõnel veab mingi breakthrough kasvõi kogemata välja.
  • Muidugi - tulevikus leitakse viis, kuidas elektrone ämbriga akusse kallata. Ja kõik ongi ilus :)

    See viis on tegelikult täna olemas ning selle lahenduse nimi ongi kütuseelement. Vesinik, metanool - mis iganes sinna mahutisse kallatakse, pole suures pildis oluline. Oluline on see, et elektronid lähevad paaki millegi muuna kui seda on vahetu elekter ning lähevad sinna tanklas ja lähevad sinna kiiresti.
  • dashboard.elering.ee andmetel on 2019. aastal olnud maksimum tarbimine 1541 MW/h, ehk siis võrk suudab seda kogust läbi lasta.

    Samuti Eleringi andmetel on 2020. aastal olnud öine tarbimine (ka nädalavahetusel 00:00-08:00) keskmiselt ~752 MW/h, seega peaks saama öösiti võrgust keskmiselt 789 MW/h rohkem tarbida kui praegu ilma täiendavaid investeeringuid tegemata.

    soidukite-statistika andmetel on Eestis 636438 M1 ja N1 kategooria sõiduautot (hetkel 1479 elektrisõiduautot).

    labisoit_2019.pdf andmetel on keskmine sõiduauto läbisõit Eestis ~16817 km aastas ehk ~46 km päevas.

    Eeldades, et elektrisõiduauto kulu on ~20 kWh/100 km, siis selle võrgus kasutamata oleva 789 MW ülekandevõimsuse (korda 8 tundi) abil saaks iga öö laadida ~686087 sõiduautot 9.2 kWh jagu 46 km läbisõidu jaoks, teoreetiliselt.

    Aga mõned rikkurid laevad oma elektriautosid päeval ka.

    energiatalgud.ee alusel on välisriikidest Eesti suunal ülekandevõimsusi ~2800 MW jagu, valmiv Eesti-Läti 330 kV õhuliin lisab veel 600 MW.
  • Tar
    dashboard.elering.ee andmetel on 2019. aastal olnud maksimum tarbimine 1541 MW/h, ehk siis võrk suudab seda kogust läbi lasta.

    Samuti Eleringi andmetel on 2020. aastal olnud öine tarbimine (ka nädalavahetusel 00:00-08:00) keskmiselt ~752 MW/h, seega peaks saama öösiti võrgust keskmiselt 789 MW/h rohkem tarbida kui praegu ilma täiendavaid investeeringuid tegemata.

    soidukite-statistika andmetel on Eestis 636438 M1 ja N1 kategooria sõiduautot (hetkel 1479 elektrisõiduautot).

    labisoit_2019.pdf andmetel on keskmine sõiduauto läbisõit Eestis ~16817 km aastas ehk ~46 km päevas.

    Eeldades, et elektrisõiduauto kulu on ~20 kWh/100 km, siis selle võrgus kasutamata oleva 789 MW ülekandevõimsuse (korda 8 tundi) abil saaks iga öö laadida ~686087 sõiduautot 9.2 kWh jagu 46 km läbisõidu jaoks, teoreetiliselt.

    Aga mõned rikkurid laevad oma elektriautosid päeval ka.

    energiatalgud.ee alusel on välisriikidest Eesti suunal ülekandevõimsusi ~2800 MW jagu, valmiv Eesti-Läti 330 kV õhuliin lisab veel 600 MW.


    See tarbimine ei tule absoluutselt sinna kus ta praegu on, kitsaskoht on mujal, ülejäänud sinu numbrid ona nugu haigla keskmise temperatuuri leidmine.
    Põhivõrguga esalgu probleeme ei ole., neil tõesti pole vahet, kas samast 110 alajaamast tarbib suvaline tehas päeval või elurajoon öösel. Võimsuse suurenemisel, hakkab see mõjutama ka tööstuse liitumistasusid. Juba praegu maksab tavatarbija tuulikutele ja päikeseelektri mahinaatoritele võrguarenduse hinnas peale, kuid seda varjatult.

    Mis puudutab Eleringi, siis peale Venemaa võrkudest lahutamist imeb Elering meist veel miljardi' et jõuda praegusele varustuskindluse tasemele. Selle ettevõtte juhtide taseme näide on mitte töötav avariielektrijaam,.
  • havoc
    hex
    Viimati kui ma arvutasin, suurendaks 100% elektriline sõiduautopark Eesti elektritarbimist 10%. Seda siis puhtalt sõitmisele kuluva elektri jagu. Laadimise ebaefektiivsus ja seisvate akude tühjenemine tuleb otsa.


    Mismoodi arvutasid?

    Umbes samamoodi nagu tar oma postituses. Põhiline nüanss ongi, et keskmine eraauto ei sõida suurt midagi. Selle praeguse keskmise veab 46km peale päevas ka agar vähemus nagu väikekaubikud, kelle töõ ongi sõita.
  • Väike SPAC uudis. DPHC tõi turule selle mänguasja läbi mergeri.
  • kindsigo
    Li Auto IPO tehti ära.

    Pole sellest ettevõttest suurt midagi kuulnud, aga tuleb vist radarile võtta.
    Xpeng Motorsi IPO teemadel ka siiski veel spekuleeritakse. Alles korjasid 500M, nüüd veel 300M juurde. Turgudel raha nii palju, otsitakse Tesla nr 2 kandidaate. Tuleb Xpeng ka radarile paigutada.


    Ja tulebki ära. Xpeng IPO. Kuigi Trumpi soov Hiina ettevõtted USA börsilt delistida teeb tõsiselt murelikuks. Võib muidugi spekuleerida, et huvi on seetõttu alguses madalam ja tekib häid sisenemiskohti või Trump lõpuks saab aru et see plaan on lollus või teda teist korda sügisel lihtsalt ei valita. Keerulised ajad. Aga elektriautode IPO-sid muudkui tuleb ja tuleb. Kõigist kindlasti asja ei saa, aga ei tahaks ree pealt maha jääda, kui mõnest saab samasugune edulugu nagu Tesla oli. Just aktsiahinna kasvu poolest. NIO-t oman märtsist, kaalun ka Xpengis osaluse võtmist.
  • err.ee - 2020. aasta lõpuks Eestis 500-800 MW päikesepaneele?
  • Norra uute sõiduautode juulimüügi turuosad (eelmisel aastal)

    Elektriautod: 45,1% (38,0%)
    Hübriidid: 31,6% (24,9%)
    Ainult bensiin: 10,5% (18,3%)
    Ainult diisel: 12,8% (18,8)

    (Umbes kolm neljandikku hübridautodest on laaditavad.)

    https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-juli-2020
  • Tar
    err.ee - 2020. aasta lõpuks Eestis 500-800 MW päikesepaneele?


    Mis siin imeliku, rohepesu toimib. Väike päikeseparkide toetus (kuni 50kW) jokk skeemide abil muutus 20×50kW liitumisteks, kus kinnistu tükeldatakse 20ks, tehakse 20 oü-d jne. Ministeerium selle peale kommenteeris näete kui tõhus väiketootja toetusmehhanism.
    Nüüd maksame kinii kogu 500MW kupatust, mis 6 kuud ei tooda midagi ja 4 kuud solgib turgu. Sel hetkel, kus võimsus süsteemis on ülejäägis hakkab tootma. Ja siis 10 aasta pärast imestame, et energiajulgeolek on hävitatud.
  • Pildile on trüginud hulk uusi autotootjaid Hiinast.

    Kandi Technologies Group, Inc. (KNDI) - aktsia juuli lõpust üle 100% rallinud seoses USA turule sisenemisega, Q2 finantsaruanne.

    NIO Limited (NIO) - aktsia märtsi keskpaigast rallinud >500%, Q2 finantsaruanne.

    Li Auto Inc (LI) - tegi just IPO mõned päevad tagasi.

    Xpeng Motors - kuulutas just välja IPO.

    Evergrande Health Industry Group Ltd (0708.HK) - suure rahakotiga Hiina kinnisvarafirma tütarfirma (mis on ühtlasi ka SAAB-i järglase NEVS-i ülevõtja Rootsis), kes hakkab elektriautosid tootma ja kuulutas äsja välja 6 uut mudelit, millest esimene läheb tootmisse järgmisel aastal. Aktsia on samuti rohkem kui 5-kordse tõusu läbi teinud sel suvel.

    Kindlasti kõigil ei lähe ühtemoodi hästi ja neid võib tabada sama saatus mis Faraday Future't või Lucid Motors'i, kellel mõlemal justkui oli uhke elektriauto välja töötatud, aga pikki aastaid ei suudetud leida raha, et püstitada tehas. Lucid nüüd vist lõpuks ehitab midagi ja loodab tootmist alustada, aga loodetud edulugu ja konkurenti Teslale pole saanud kummastki.

    Noja siis on meil veel Nikola Corporation (NKLA), mis on idee poolest USA firma ja loodab käivitada vesiniku- ning elektrirekkade masstootmise, aga tootmine algab vist hoopis Euroopas Iveco tehases. Aktsia rallis eile 22%, kui saadi suur prügiautode tellimus. Muidu mingit raju tõusu pole olnud, võib-olla see on alles ees.

    Huvitavad ajad. Enne oli Tesla versus vanad saurused, kes ainult naersid ja pealt vaatasid, pluss paar tühikargajat, kellel sai raha otsa. Nüüd on terve rivi põnevaid firmasid, eelkõige Hiinast. Paljudel neist juba tootmine käimas ja suured kasvuplaanid koos börsile minekuga. Saurused on ka aru saanud, et tuleb liigutama hakata ja terve rivi uusi elektriautosid on viimase aastaga turule jõudnud ja tuleb veel juurdegi. Sektor läheb korralikult õitsele.
  • Kindsigo, kas selles nimekirjas võiks olla ka Geely?
  • Jaa, absoluutselt. Geely on viimasel ajal kuidagi vähe pildil olnud, aga neil on ka tegelikult uus elektriauto välja tulnud - Geometry C. Ja muidugi on neil Volvoga kahasse ju see ettevõte nimega Polestar, mille täiselektriline mudel Polestar 2 tuli sel suvel Euroopas müügile. Esialgu on müügiarvud tagasihoidlikud, aga saab näha, kuidas Hiina auto Euroopas läbi lööb ja kuidas just rootslased selle mudeli kui kaudselt Volvo sugulase vastu võtavad.
  • Ja lisaks on veel hiinakatest BYD Company limited (BYDDF) mis on kodumaal vist üsna levinud ja mille mõned automudelid, lisaks bussidele ja tõstukitele juba varsti euroopas ringi vuravad.
  • BYD on Warren Buffetti lemmiklaps juba mitmeid aastaid olnud, aga minu jaoks kuidagi igavapoolne olnud kõik see aeg. Nüüd vaatan et tõepoolest, ka see aktsia on märtsist kahekordistunud tänaseks. Neil vist rohkem elektribusside äri olnud, ma pole väga kursis. Ega nüüd ei jõuagi kõiki neid korraga enam radaril hoida, tuleb mõned enda jaoks välja valida ja siis neid hoolikamalt jälgida.
  • Daimler sai ameerikamaal vaidlused ühelepoole; Volkswageni 25 b'ga võrreldes tublisti vähem.
    https://finance.yahoo.com/news/daimler-agrees-u-settlement-over-164736467.html
  • Veel eksootikat, TTAC: Bollinger EVs are priced and designed to give the Mercedes-Benz G-Class (and eventually Cybertruck) some company on L.A.’s Rodeo Drive. But they’ll probably be more at home among the oddly high number of off-roaders modified with ICON parts found in trendy New York neighborhoods. Still, it seems ideal for doing jobs around your country estate — which those buying a $125,000 electric pickup can easily afford.
    Nothing about Bollinger’s aerodynamics shout “put me on a highway.” Instead, they seem to be asking you to run the truck up a grassy hill, fully loaded, modest speeds. Following its hard day of work, Bollinger can then be charged overnight at home and made ready for the morning jaunt to the great breakfast spot the spouse keeps talking about.

    Nüüd: “We’re about to announce our third-party manufacturer soon, we’ll announce our battery supplier soon and things on the investment front are good. We hope to make an announcement there soon as well. Everything keeps inching forward.” - CEO Robert Bollinger. “Soon” is an extremely relative term, but Bollinger seems to be making decent progress. However, the new facility should be a reminder that nothing is assured for automotive startups — as its previous occupant happened to be a failed EV company Bordrin. TTAC
    See keskelt autot läbiv auk on suht huvitav idee, rikastele torujüridele või kardinapuu müüjatele midagi.

  • https://wccftech.com/xpeng-xpev-has-filed-to-register-170-million-class-a-common-shares-as-its-1-billion-plus-ipo-approaches/

    We are offering 85,000,000 ADSs. Each ADS represents two Class A ordinary shares, US$0.00001 par value per share. We anticipate the initial public offering price per ADS will be between US$11.00 and US$13.00.

    Järgmine nädal peaks kauplemine pihta hakkama eelduste kohaselt.
  • KNDI kukub nüüd peale seda kui bronne väga ei tulnud nende üsna hiinalikele odavatele EV mudelitele.

    K27 is a retro-themed 4-door hatch, delivers 26.8 hp and a top speed of 63 mph. Range is said to be 100 miles. Kandi offered a promotion to the first 1,000 reservation holders. “Originally priced at $19,999 MSRP, the K27 is now listed as $17,499,” the company stated. “The K23 is discounted from $29,999 MSRP to $27,499. With the $7,500 federal tax credit, this brings the prices down to just $9,999 and $19,999 respectively for eligible buyers.”
    However, when Kandi announced that the first 24h saw the company collect 436 pre-order reservations - fully refundable $100 ones, at that - the balloon burst.

    Põmst võib selle vasakpoolse kökatsiga ka kiirteele usas ronida, kus palju SUVe ja tõstetud kastikaid (aka brodozer).
  • Kas võib-olla tulevik selline, et kui lääne firmad läksid Hiina siis pandi neile partneriks kohalik puuk. Et siis kui nüüd mõni nendest Hiina firmadest peaks EU-sse suurelt tootma hakkama peab ta samamoodi VW või kellegi teise endale partneriks valima?
  • EU on nii pehmo, et siin küll keegi midagi sellist nõudma vist ei hakka. Samas, peale Kuka jms. oste on asjad tundub nii kaugel, et high-tech tootmisfirmasid neile enam keegi müüma ka ei kipu, regulaatorid panevad kah käe ette.
  • Kenkyusha
    Kas võib-olla tulevik selline, et kui lääne firmad läksid Hiina siis pandi neile partneriks kohalik puuk. Et siis kui nüüd mõni nendest Hiina firmadest peaks EU-sse suurelt tootma hakkama peab ta samamoodi VW või kellegi teise endale partneriks valima?


    Kas VW või keegi teine oleks nõus pool kinni plekkima, kui hiinlased hakkaksid EUsse autotehaseid ehitama? Pigem nihutavad eulased oma tootmist vastupidises suunas - EUst välja. Hiinlased Volvo näitel samuti.

  • kindsigo
    https://wccftech.com/xpeng-xpev-has-filed-to-register-170-million-class-a-common-shares-as-its-1-billion-plus-ipo-approaches/

    We are offering 85,000,000 ADSs. Each ADS represents two Class A ordinary shares, US$0.00001 par value per share. We anticipate the initial public offering price per ADS will be between US$11.00 and US$13.00.

    Järgmine nädal peaks kauplemine pihta hakkama eelduste kohaselt.


    Hinda tõsteti $15 peale. Suur nõudlus.

    https://finance.yahoo.com/news/xpeng-announces-pricing-initial-public-065400268.html
  • Kas läbi LHV saab ka osta kui kauplemine lõpuks algab?
  • Ma oletan et kõiki NYSE aktsiaid saab LHV-s osta. Pane order sisse.
  • Valitud väärtpaberit ei leitud kaubeldavate väärtpaberite hulgast, väärtpaberi lisamiseks võta ühendust info@lhv.ee või infotelefonil 6 800 400.


    Saan aru, et kauplemine pole ka veel alanud, võib-olla seetõttu pole võimalik orderit sisestada.
  • LHV Traderis saab juba orderi sisse panna, aga kauplemine pole veel alanud jah.
  • no kes pakub kas XPEV teeb avanemishinna pealt Tallinkit?! August oli superilus september vöib tulla jahedam ja tuulisem..

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon