Tallink Grupp (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink Grupp (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • palun lõpetage see maailmavaateline vaidlus teemal vabadused versus piirangud. nagu ma eelpool üritasin selgitada. maailmavaade on USKUMUS kuidas maailm (kellegi arvates) peaks toimima. uskumustes ei tehta kompromisse vaid nende üle sõditakse ja lausa tapetakse teineteist üle kogu maakera. niisamuti ka siin foorumis selles küsimuses konsensust EI SAA TULLA, see on mission impossible. ja kui tulemust pole oodata, siis pole mõtet edasi jahuda. maailmavaatelisi vaidlusi võtke kui isiklikku meelelahutust. tehke uus teema - liberaalne maailmavaade versus konservatiivne ja kolige sinna.

    PS! lisaks koroonale saate ka seal veel ka arutada teisi samalaadseid kuumasid teemasid: kas abordid lubada või keelustada. kas samasooliste abielu lubada või keelustada. kas võõrtööjõudu lubada või keelustada. kas surmanuhtlus lubada või keelustada. jne, jne, jne ...
  • Hea, et Eestlased massiliselt Soome ei reisi hetkel: Suomessa on tiistaina tullut tietoon 287 uutta koronavirustartuntaa
  • Ise sooviks lähiajal näha ajakirjanduses rubriiki: eilsed nakatumised, kus toodaks välja numbriliselt: covid19, hiv, tripper, süüfilis, läkaköha jne. Muidugi ideaalses maailmas võiks kogu see info olla Personaalne ning võiks ka pereliikmed ära mainida nii igaksjuhuks, mine tea .....
  • Ja et Ragnar Kond loeks Aktuaalses Kaameras samad andmed Läti kohta ka ette igal õhtul.
  • Rootsi suusakeskused talveks "peaaegu täis broneeritud". Ennustatakse "rekordtalve":
    https://omni.se/nastan-fullbokat-i-fjallen-forutspar-rekordvinter/a/JJoqeX

    =>
    Ükski välismaalane ei pea broneerides üritama ennustada mitu covid-haiget iga 100 000 inimese kohta on ta riigis olnud nädalatel enne Rootsi reisimist.

    Rootsi turism elab.
  • Olgu siinjuures lisatud, et Rooti Ralli toimub 11-14 veebruaril, ja on natuke põhjapoole kolinud, et "kindlustada" lumeteid.
    https://rallysweden.com/tavlingen/
  • "stefan"
    Rootsi suusakeskused talveks "peaaegu täis broneeritud". Ennustatakse "rekordtalve":
    https://omni.se/nastan-fullbokat-i-fjallen-forutspar-rekordvinter/a/JJoqeX

    =>
    Ükski välismaalane ei pea broneerides üritama ennustada mitu covid-haiget iga 100 000 inimese kohta on ta riigis olnud nädalatel enne Rootsi reisimist.

    Rootsi turism elab.


    Palju neist välismaalasi on?
  • "mx77"
    "stefan"
    Rootsi suusakeskused talveks "peaaegu täis broneeritud". Ennustatakse "rekordtalve":
    https://omni.se/nastan-fullbokat-i-fjallen-forutspar-rekordvinter/a/JJoqeX

    =>
    Ükski välismaalane ei pea broneerides üritama ennustada mitu covid-haiget iga 100 000 inimese kohta on ta riigis olnud nädalatel enne Rootsi reisimist.

    Rootsi turism elab.


    Palju neist välismaalasi on?

    Välismaalt sisse tulnud suusatajate (allamäge) osakaal:
    Austrias: 66%
    Norras, Sveitsis: 46-47%
    Soomes: 17%
    Rootsis: 15%
    https://www.skistar.com/sv/corporate/om-skistar/var-bransch/

    Hiljuti valmis Sälen(Rootsi)-Trysil(Norra) uus lennujaam:
    https://scandinavianmountains.se/
  • "stefan"
    "mx77"
    "stefan"
    Rootsi suusakeskused talveks "peaaegu täis broneeritud". Ennustatakse "rekordtalve":
    https://omni.se/nastan-fullbokat-i-fjallen-forutspar-rekordvinter/a/JJoqeX

    =>
    Ükski välismaalane ei pea broneerides üritama ennustada mitu covid-haiget iga 100 000 inimese kohta on ta riigis olnud nädalatel enne Rootsi reisimist.

    Rootsi turism elab.


    Palju neist välismaalasi on?

    Välismaalt sisse tulnud suusatajate (allamäge) osakaal:
    Austrias: 66%
    Norras, Sveitsis: 46-47%
    Soomes: 17%
    Rootsis: 15%
    https://www.skistar.com/sv/corporate/om-skistar/var-bransch/

    Hiljuti valmis Sälen(Rootsi)-Trysil(Norra) uus lennujaam:
    https://scandinavianmountains.se/


    Ma küsisin, kui palju neist tulevaks talveks Rootsi suusakeskustesse broneerinutest on välismaalased. Sa postitad mingeid 2018 aasta andmeid.
  • "mx77"
    "stefan"
    "mx77"
    "stefan"
    Rootsi suusakeskused talveks "peaaegu täis broneeritud". Ennustatakse "rekordtalve":
    https://omni.se/nastan-fullbokat-i-fjallen-forutspar-rekordvinter/a/JJoqeX

    =>
    Ükski välismaalane ei pea broneerides üritama ennustada mitu covid-haiget iga 100 000 inimese kohta on ta riigis olnud nädalatel enne Rootsi reisimist.

    Rootsi turism elab.


    Palju neist välismaalasi on?

    Välismaalt sisse tulnud suusatajate (allamäge) osakaal:
    Austrias: 66%
    Norras, Sveitsis: 46-47%
    Soomes: 17%
    Rootsis: 15%
    https://www.skistar.com/sv/corporate/om-skistar/var-bransch/

    Hiljuti valmis Sälen(Rootsi)-Trysil(Norra) uus lennujaam:
    https://scandinavianmountains.se/


    Ma küsisin, kui palju neist tulevaks talveks Rootsi suusakeskustesse broneerinutest on välismaalased. Sa postitad mingeid 2018 aasta andmeid.

    Ma pole kahjuks järgmise hooaja statistikat näinud. Äkki saame teada pärast hooaega.
  • "stefan"

    "stefan"

    Rootsi turism elab.


    Ma küsisin, kui palju neist tulevaks talveks Rootsi suusakeskustesse broneerinutest on välismaalased. Sa postitad mingeid 2018 aasta andmeid.

    Ma pole kahjuks järgmise hooaja statistikat näinud. Äkki saame teada pärast hooaega.[/quote]

    Millest sa siis tegid järelduse, et Rootsi turism elab? Eeldusel, et sa ikka mõtlesid välisturismi nagu su muude postituste baasil võiks eeldada.
  • Sälen ja Trysil on mõlemad väga toredad kohad, sobivad hästi ka lastege peredele. Omal ajal sai seal palju käidud ja siis oli enamus ikka kohalik rahvas, Trysilis norrakad, Sälenis rootslased. Sama pilet kehtib kusjuures mõlemas keskuses, need on suht lähestikku, aga kas sel hooajal niimoodi üle piiri lastakse ilma karantiinita, kahtlane. Usun kindlasti, et täituvusega probleemi ei teki ja nende jaoks pole vahet, kas oma või võõras, raha tuleb ikka sisse.

    Eilses Ringvaates räägiti, et Eesti ja Põhjamaad loodavad detsembris vaktsineerimisega pihta hakata. Suusahooaeg algab seal ca kuu aja pärast tavaliselt. Tallinki laevaga Stockholmi ja sealt oma autoga edasi Sälenisse, täiesti talutav vahemaa lastele, julgen soovitada.
  • "mx77"
    Millest sa siis tegid järelduse, et Rootsi turism elab? Eeldusel, et sa ikka mõtlesid välisturismi nagu su muude postituste baasil võiks eeldada.

    Järeldus, et Rootsi turism elab tuli mu lingist, et on "peaaegu täis broneeritud".
  • "kindsigo"
    Usun kindlasti, et täituvusega probleemi ei teki ja nende jaoks pole vahet, kas oma või võõras, raha tuleb ikka sisse.

    Samas, miks Euroopa sees üldse rääkida "võõrastest". Vaba liikumine ongi kokku lepitud, nii nagu Euroopa Liidu eelarve, ja palju muud. (Ma sind ei kritiseeri, aga) ma arvan, et selliseid sõnu kasutatakse eelkõige 50+ inimesi, mitte alla 30-aastased.
  • Õige märkus, see sõnakasutus polnud minu poolt korrektne. Mõte oli et kohalikud vs mittekohalikud.
  • "stefan"
    "mx77"
    Millest sa siis tegid järelduse, et Rootsi turism elab? Eeldusel, et sa ikka mõtlesid välisturismi nagu su muude postituste baasil võiks eeldada.

    Järeldus, et Rootsi turism elab tuli mu lingist, et on "peaaegu täis broneeritud".


    Pigem võib arvata, et broneerijateks on rootslased, kes ei saa mujale minna kui et välismaalased, kes valivad Rootsi kindluse tõttu, et Rootsi piir on lahti. Igasuguste lendude toimumine ja karantiinitingimused naasmisel on kahjuks ebakindel ning tn see pärsib eelkõige piiriülest bronnimist.

    Aga jah, siseturim elab ja tn on ka Eestis nt Võrumaal talvel head turistisaaki oodata.
  • "kindsigo"
    Sälen ja Trysil on mõlemad väga toredad kohad, sobivad hästi ka lastege peredele. Omal ajal sai seal palju käidud ja siis oli enamus ikka kohalik rahvas, Trysilis norrakad, Sälenis rootslased. Sama pilet kehtib kusjuures mõlemas keskuses, need on suht lähestikku, aga kas sel hooajal niimoodi üle piiri lastakse ilma karantiinita, kahtlane. Usun kindlasti, et täituvusega probleemi ei teki ja nende jaoks pole vahet, kas oma või võõras, raha tuleb ikka sisse.

    Eilses Ringvaates räägiti, et Eesti ja Põhjamaad loodavad detsembris vaktsineerimisega pihta hakata. Suusahooaeg algab seal ca kuu aja pärast tavaliselt. Tallinki laevaga Stockholmi ja sealt oma autoga edasi Sälenisse, täiesti talutav vahemaa lastele, julgen soovitada.


    Samas ei saa neid kuidagi võrrelda korraliku Alpi kuurordiga. Need kes päris mägedes käinud Kuutsemäele enam ei soovi. Lastega on muidugi teine asi.
  • "kindsigo"
    Eilses Ringvaates räägiti, et Eesti ja Põhjamaad loodavad detsembris vaktsineerimisega pihta hakata.

    Valgustati ka, et kust see vaktsiin peaks juba mõne nädalaga tulema?

  • Vaktsineerimine ei lahenda kaua veel covid-probleemi.
    1) Venemaa juba algas vaktsineerimisega mõned nädalad tagasi. Tulemusi pole veel näha üldstatistikas.
    2) Hiiglaslik hulk inimesi tegeleb testimisega. Varsti vaja veel hiiglaslik hulk inimesi kes tegeleb vaktsineerimisega.
    3) Vaktsiinni tõhusus ebakindel.
    4) Paljud ennast ei vaktsineeri, ja enamikes riikides "sundvaktsineerimist" ei tule kõne alla.

    =>
    Elamine KOOS corona-viirusega on võtmelauseks praegu, ja näiteks reisipoliitika peab olema jätkusuutlik.

    Reisimine Tallinn-Helsingi peaks olema sama lihtne kui Tallinn-Tartu. Kõik muu pole minu arvamusel jätkusuutlik.

    ---
    "Ratas märkis, et senised sulgemised on olnud lokaalsed ja suurematest piirangutest on suudetud hoiduda. Et nii jääks, peab igaüks reeglitest kinni pidama.
    "Kui me reeglitest kinni peame, siis me näeme, et me saame toimida koos viirusega. Meie eesmärk on näidata, et me saame elada koos viirusega."

    https://www.err.ee/1144093/ratas-ei-poolda-uuesti-piirangute-kehtestamist
  • Eesti nakkusnumber on viimastel päevadel hakanud taas langema, ja on nüüdseks alla 40. Tundub, et kui nii jätkub, siis soomlased pääsevad varsti (Soome enda) karantiininõudest Eestisse reisides. Hetkel nad tohivad vaid Jaapani, Austraaliasse vms karatiinivabalt reisida.
  • Venemaal vaktsineeriti (eelmise nädala lõpu seisuga), 6000 inimest, õigem öelda et niipalju sai katsetuste kolmandas staadiumis kahte injektsiooni, teoreetiliselt immuunsus peab tekkima 14-28 päeva pärast pärast teist injektsiooni.
    Uusi juhtumeid seal ca 10-15 tuhat päevas...
  • Keegi kirjutas Rootsi foorumis:

    "Miks ei kirjutata igapäevaselt gripisurmade arvust?"
  • "stefan"
    Keegi kirjutas Rootsi foorumis:

    "Miks ei kirjutata igapäevaselt gripisurmade arvust?"


    Eesti puhul on asi lihthe

    https://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/grippi-sel-sugisel-eestist-veel-leitud-pole?id=91373581
  • "yanek"
    "stefan"
    Keegi kirjutas Rootsi foorumis:

    "Miks ei kirjutata igapäevaselt gripisurmade arvust?"


    Eesti puhul on asi lihthe

    https://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/grippi-sel-sugisel-eestist-veel-leitud-pole?id=91373581


    Kui mitu korda sind grippi kahtlustusega sellisele analüüsile saadetud, mis viiruse tüübi määrab?
  • "stefan"
    Keegi kirjutas Rootsi foorumis:

    "Miks ei kirjutata igapäevaselt gripisurmade arvust?"


    Stefan, sa sobiksid Trumpi nõunikuks.
  • Natukene teemaväline jutt aga Lindaliini pankrotti läinud emaettevõtte TS Investor OÜ varade oksjoni kaudu võib veel värvikama Saurix Petroleum AS osanikuks saada vaid kopikate eest Aktsiaid on olemas vaid 200tk seega 2500€ eest on võimalik saada endale 10% sellest firmast, mis mõnede arvates kuulub läbi paljude varifirmade veel huvitamale seltskonnale kui teada on.
  • Rootslased süüdi, räägitakse,et nüüd on mõistus pähe tulnud.
    "Läänemere laevafirmade äri on saanud märtsis maailma tabanud koroonapandeemia mõjul tugeva löögi, kuna see on seadnud väga tugevad piirangud reisimisele. Suure löögi on Läänemere laevaliiklusele andnud ka Rootsi valitsuse mõnevõrra teistsugune lähenemine kriisi ohjamisele. Kuna Rootsis jäid ka suvel nakatumise numbrid võrdlemisi kõrgeks, ei olnud rootslastel võimalik siis ei Soome ega Eestisse reisida."
    vt all ärileht.
  • Nõrk Q3-raport Vikingilt eile, aga selles ka reisijate turuosa kaotus Tallinkile/Eckeröle, tundub.
    https://www.vikingline.com/globalassets/documents/market_specific/corporate/investors/financial-reports/pressmeddelande-201021-verksamhetsoversikt.pdf

    Viking Line, reisijate arv kokku Q3 (9kuu number miinus 6kuu number)
    2019: 2 125 205
    2020: 643 696
    =>
    -70%

    Tallinki reisijate arv kokku Q3:
    2019: 2 974 790
    2020: 1 314 301
    =>
    -56%

    =>
    Ainult "kokku-numbrid" siis, ehk erinevate liinide puhul, erinev areng. Äkki Tallink ka vähendas reiside arvu vähem kui Viking. Soome lahel oligi väga palju Tallinki väljumisi suvel.
  • Soome plaanib käivitada paindlikuma piiriületuse
    https://www.postimees.ee/7092280/soome-plaanib-kaivitada-paindlikuma-piiriuletuse

    Eks elamine "koos viirusega" realiseerub samm-sammult.

    Rootsi täna otsustas lubada avalike üritusi 300 istuva osalejaga (varem 50).

    Samal ajal üle 1 800 uut nakatunut täna Rootsis (c19.se)
  • "stefan"
    Soome plaanib käivitada paindlikuma piiriületuse
    https://www.postimees.ee/7092280/soome-plaanib-kaivitada-paindlikuma-piiriuletuse

    Eks elamine "koos viirusega" realiseerub samm-sammult.

    Rootsi täna otsustas lubada avalike üritusi 300 istuva osalejaga (varem 50).

    Samal ajal üle 1 800 uut nakatunut täna Rootsis (c19.se)

    oot, Rootsi pidi ju eesrindlik olema ja piirangutevaba? Meil on sellised üritused siiani lubatud olnud.
  • Naismootorrattur ja suur youtuber Itchy Boots naudib fantastilist turismipäeva Põhjarootsis:
    https://www.youtube.com/watch?v=pfQWcp9u5L8

    Järgneval päeval on tal kavas sõita läbi Soome ja edasi Baltimaadele. Soome piirivalvur aga pöörab ta tagasi (No, not coming into Finland":
    https://www.youtube.com/watch?v=Ue2aBA3cRMk

    Ta sõidab sadu kilomeetreid tagasi, ja saab fantastilise puhkuse jätku Põhjanorras:
    https://www.youtube.com/watch?v=9t0QIh-8MF8
  • "stefan"
    Naismootorrattur ja suur youtuber Itchy Boots naudib fantastilist turismipäeva Põhjarootsis:
    https://www.youtube.com/watch?v=pfQWcp9u5L8

    Järgneval päeval on tal kavas sõita läbi Soome ja edasi Baltimaadele. Soome piirivalvur aga pöörab ta tagasi (No, not coming into Finland":
    https://www.youtube.com/watch?v=Ue2aBA3cRMk

    Ta sõidab sadu kilomeetreid tagasi, ja saab fantastilise puhkuse jätku Põhjanorras:
    https://www.youtube.com/watch?v=9t0QIh-8MF8


    Tallink???
  • Üks klient ju vähem, nüüd on teada, kuhu kadus :)
  • Mida väiksemaks jääb S positsioon, selle võrra ka vähem hüsteeriat postitustes.
  • "stefan"
    Rootsi suusakeskused talveks "peaaegu täis broneeritud". Ennustatakse "rekordtalve":
    https://omni.se/nastan-fullbokat-i-fjallen-forutspar-rekordvinter/a/JJoqeX

    Võib tekkida huvitav konkurents Hollandi, Inglismaa, Taani jne suusatajate pärast.

    1) Rootsi pakkumine: Olete teretulnud ilma testita. Tingimused ei muutu.
    2) Soome pakkumine: Olete teretulnud juhul kui olete ennast enne reisi negatiivselt testinud*
    "Lapin matkailuyrittäjät kaipaavat hallitukselta pikaisesti selkeitä linjauksia matkailun helpottamisesta – Lintilä: Toinen testi voisi olla pikatesti"
    * https://yle.fi/uutiset/3-11600156

    =>
    Kas nüüd siis suusataja eelistab Rootsit, kus on hetkel kõrgem nakkusmäär, aga kuhu ta kindlasti jõuab puhkuseks, või kas ta eelistab Soomet, kus on hetkel madalam nakkusmäär, aga kus tekib tal "testirisk", ja kus tingimused on mitu korda muutunud.

    Ma pakun, et et eelistab Rootsit.

  • Aga mida tal Soomes pabistada on? Kui on haige, siis jääb tal mõlemas kohas mõnu ära, ühes kohas saab lihtsalt varem teada, et on haige. Aga ma võin eksida, kui alati positiivse testi tulemuse korral haigeks ei jäägi.
  • "MSM"
    Aga mida tal Soomes pabistada on? Kui on haige, siis jääb tal mõlemas kohas mõnu ära, ühes kohas saab lihtsalt varem teada, et on haige. Aga ma võin eksida, kui alati positiivse testi tulemuse korral haigeks ei jäägi.

    Tõsi, kui testimine võib toimuda "oma riigis", enne reisi, siis on olukord teistsugune, kui siis, kui testimine toimub saabudes.

    Omaette küsimus on testide usaldusväärsus, mis on ilmselt äärmiselt raske tavainimesele hinnata. Ehk siis "risk".

    Samas, Rootsis tellivad inimesed endale koju testid, ja testivad ennast ise. On selgunud, et vahel valesti. Ehk kas selline test on parem, kui inimese enda tervisehinnang...
  • Mõlemal juhul saabuvad nad sihtriiki lennukiga. Tallink vist ühtki lennuliini veel avanud pole, seega pigem Pandeemia teemasse sobiks see postitus.

    Tallinki kaudu käivad mõlemas sihtriigis Eesti ja Läti suusaturistid. Rootsi sihtriigina sobiks Tallinkile isegi paremini, sest seal peab kajuti võtma ja kauem laevas viibima.
  • "kindsigo"
    Mõlemal juhul saabuvad nad sihtriiki lennukiga. Tallink vist ühtki lennuliini veel avanud pole, seega pigem Pandeemia teemasse sobiks see postitus.

    Tallinki puhul on praegu väga oluline kuidas Soome valitsus mõtleb, sellest huvi sealse poliitika vastu.

    Eesti puhul olemegi peaaegu seal kus Soome turistid on varsti Eestisse teretulnud, aga nad ei pääse Soome tagasi ilma karantiinita. Tänasest pääsevad Norra turistid taas Eestisse.
    https://vm.ee/et/uudised/uuendatud-teave-riikide-ja-liikumispiirangute-kohta-eestisse-saabujatele-23-oktoobri-seisuga

    Tallinki puhul olgu jälle öeldud, et on kiiduväärne kuidas nad on suutnud "eristada" Soome ja Rootsi turistid teineteiselt, pakkudes mõlemale kruiise.
  • Äkki on huvitav natuke võrrelda mai ja septembri kuu numbreid arvestades kõiki piiranguid mis on olnud, eriti mai esimesel poolel (kui Soome oli väga kinni).

    Eesti-Soome

    Reisijate arv
    mai: 63 tuhat
    sep:166 tuhat

    Kaubaveoühikuid:
    mai: 20 tuhat
    sep: 23 tuhat

    Sõiduautod:
    mai: 22 tuhat
    sep: 52 tuhat

    Soome-Rootsi

    Reisijate arv
    mai: 8 tuhat
    sep: 62 tuhat

    Kaubaveoühikuid:
    mai: 6 tuhat
    sep: 6 tuhat

    Sõiduautod:
    mai: 2 tuhat
    sep: 8 tuhat

    =>
    Imponeeriv, et Tallink suutis teenida positiivset rahavoogu äritegevusest Q2.

    Aina rohkem tundub, et selle aasta peamine mure on nafta-hedgid. Spekuleeriksin, et nende kaudu on kaotatud 10-20 MEUR võõreldes sellega, kui hedgi poleks olnud.
  • "stefan"
    Äkki on huvitav natuke võrrelda mai ja septembri kuu numbreid arvestades kõiki piiranguid mis on olnud, eriti mai esimesel poolel (kui Soome oli väga kinni).

    Eesti-Soome

    Reisijate arv
    mai: 63 tuhat
    sep:166 tuhat

    Kaubaveoühikuid:
    mai: 20 tuhat
    sep: 23 tuhat

    Sõiduautod:
    mai: 22 tuhat
    sep: 52 tuhat

    Soome-Rootsi

    Reisijate arv
    mai: 8 tuhat
    sep: 62 tuhat

    Kaubaveoühikuid:
    mai: 6 tuhat
    sep: 6 tuhat

    Sõiduautod:
    mai: 2 tuhat
    sep: 8 tuhat

    =>
    Imponeeriv, et Tallink suutis teenida positiivset rahavoogu äritegevusest Q2.

    Aina rohkem tundub, et selle aasta peamine mure on nafta-hedgid. Spekuleeriksin, et nende kaudu on kaotatud 10-20 MEUR võõreldes sellega, kui hedgi poleks olnud.


    Mõttetu jaurata selle hedgi teemal - ilmselgelt oli vaja ja on vaja ka tulevikus riske maandada. Ega seal selgeltnägijad ei tööta.
  • Viking Line aktsia hind:
    2019-10-28: 18,3
    2020-10-29: 15,9 (-13%)

    Tallinki aktsia hind:
    2019-10-28: 0,94
    2020-10-29: 0,61 (-35%)

    =>
    Tallinki naftahedgid ja hotelliüürid on miinuseks, aga põhimõtteliselt ongi Tallink olnud märgatavalt paremini juhitud kriisi ajal.

    Bilansimured peaksid olema suht sarnased.

    Omakapital/aktsia, rahavood jne - Tallinki numbrid atraktiivsemad, minu arvamusel.
  • "stefan"
    Viking Line aktsia hind:
    2019-10-28: 18,3
    2020-10-29: 15,9 (-13%)

    Tallinki aktsia hind:
    2019-10-28: 0,94
    2020-10-29: 0,61 (-35%)

    =>
    Tallinki naftahedgid ja hotelliüürid on miinuseks, aga põhimõtteliselt ongi Tallink olnud märgatavalt paremini juhitud kriisi ajal.

    Bilansimured peaksid olema suht sarnased.

    Omakapital/aktsia, rahavood jne - Tallinki numbrid atraktiivsemad, minu arvamusel.


    Muud raske soovitada - kasuta võimalust ja osta juurde
  • Täitsa võhiklik küsimus: Kas need naftahedged on mingi koguse peale või mingiks ajaperioodiks?
  • Kogused on tn fikseeritud, aga see on suures pildis üks väike detail. Ja suur pilt on ikka üsna kole. Ma ausalt öeldes ei saa aru, mille najal Tallinki aktsiahind seisab. Kas oodatakse Vikingi pankrotti? Aga no ega Baltika aktsia fenomen jääb samamoodi mõistatuseks.

    Stefan, Tallink on tõesti suurem ettevõte kui Viking, aga ib debt/ assets on ca 40% Vikingi 30% vastu. Kõrgem leverage tõstab omanike riske. Operating income on väga nõrk või negatiivne, nii et laenude ülerullimine ja committed investeeringute tegemine või lepingute katkestamine saab olema peamine väljakutse.

    Tallink on tänaseks kaotanud ca 100m EUR ning kaotab see ja järgmine aasta kokku veel 2x niipalju. See tuleb omanike arvelt ehk unustage dividendid. Pluss longterm outlook 2022 ja edasi on minu arvates ka nõrgem kui seni võis eeldada.

    Pole tõenäoline et firma pankrotti läheks aga nagu Vikingi raportis kirjas oli - asset sale või aktsiaemissiooni ei saa küll välistada.
  • Norra riiklik naftafond ka müümas, kevadest saati -1,8M aktsiat, alles veel 2M.
    Nende üle 1,5 miljoniga plussis olnud TAL positsioon on nüüd vee all veerand miljoniga.
  • "aurora"
    Kogused on tn fikseeritud, aga see on suures pildis üks väike detail. Ja suur pilt on ikka üsna kole. Ma ausalt öeldes ei saa aru, mille najal Tallinki aktsiahind seisab. Kas oodatakse Vikingi pankrotti? Aga no ega Baltika aktsia fenomen jääb samamoodi mõistatuseks.

    Stefan, Tallink on tõesti suurem ettevõte kui Viking, aga ib debt/ assets on ca 40% Vikingi 30% vastu. Kõrgem leverage tõstab omanike riske. Operating income on väga nõrk või negatiivne, nii et laenude ülerullimine ja committed investeeringute tegemine või lepingute katkestamine saab olema peamine väljakutse.

    Tallink on tänaseks kaotanud ca 100m EUR ning kaotab see ja järgmine aasta kokku veel 2x niipalju. See tuleb omanike arvelt ehk unustage dividendid. Pluss longterm outlook 2022 ja edasi on minu arvates ka nõrgem kui seni võis eeldada.

    Pole tõenäoline et firma pankrotti läheks aga nagu Vikingi raportis kirjas oli - asset sale või aktsiaemissiooni ei saa küll välistada.

    Aitäh sisuka postituse eest! Neid on kahjuks siin vähe.

    Aga keegi ei muretse praegu sellest, milline on Tallinki omakapital või kahjum, rääkimata dividendist. Kõik mis loeb on rahavood. Ehk küsimus on, kuivõrd nad Tallinki peakontoris suudavad praegu kontrollida "raha sisse" ja "raha välja". Mina arvan, et nad siiski suudavad päris hästi, ärrituvad on aga need naftakogused mis nad on ilmselt pidanud kõrge hinnaga tänavu ostma. Küll suudeti vist natuke tarnijatega kokku leppida, nii nagu hotelliomanikega, aga ikka ilmselt probleemiks.

    Aga juba järgmisel nädalal Q3, siis saame parema pildi olukorrast.
  • "Not many people know about this" (nagu Trump räägib), aga Tallink pakub praegu kruiise, KRUIISE, nii soomlastele kui ka rootslastele. Olgu nad teineteisest eraldatud.

    Kruiise siis artistidega, ja Rootsi kodulehelt näen isegi, et müüakse klientidele võimalust lisamaksu eest pääseda parimate kohtade juurde.
    https://www.tallinksilja.se/galaxy-seated

    Muidugi on kõik ikkagi äärmiselt piiratud, ja muidugi pole mingi suur kasumiäri, aga ikkagi imponeeriv seda tööd mis tehakse antud olukorras.
  • eks neil tuleb oma ostetud nafta kudagiviisi ju ära kasutada..

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon