Estonian Air

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=88338
    Joakim ja LHV töötaja Erki Kert ütlevad ka sõna sekka.
    Mis Teie asjast arvate?
  • Kas keegi on mõne uue (NextGen) Bombardier CRJ-900-ga lennanud? Peaks olema vägagi ökonoomsed lennukid ja suutma enamusi liine teenindada (v.a. võib-olla Barcelona, Rooma ja Dublin? Eks see ainuke 737 jääb siis nende ja tšarterite jaoks), aga mind huvitab just reisija seisukohalt. 2x2 kõlab küll mugavamalt, aga kuna EA tellis 90-kohalistena, siis ilmselt jalaruumi ei hakka seal olema.
    Kusjuures mulle kui reisijale EA praegu meeldib, teenindus ja lennukid on head ning piloodid osavad, piletihind ka ei ehmata. Kahju ainult, et SAS koti pähe tõmbab :-)
  • EA probleem paistab olevat asjaolu et ta on SAS-i tütar; õnnetuseks on SAS-il ka AirBaltic ning viimasesse on rohkem ressursse pandud. Olen viimase dekaadi jooksul kõvasti lennanud ning pilt mis veel seitse aastat tagasi valitses Tallinna Lennujaamas oli mäekõrguselt üle Riia lennujaama seisukorrast (suur sile plats ning sellele püstitatud kaarhall reisijate teenindamiseks). EA-l oli sigahea pardateenindus, tasemel söögid-joogid ning kellajaliselt täpne lendamine. Mingist hetkest alates hakkas vanker allamäge veerema ning tagantjärele on isegi keeruline öelda kas põhjuseks oli EA oma lollus või välised tegurid.
  • Delfi pealkiri:

    "Eesti õhuga saab suvel tihedamalt Moskvasse "
  • toimetaja vene rahvusest sugemetega vast
  • Mida tähendab Estonian Airi lendudel OV?
  • lennufirmadel on rah.vah. lühendid mida jagab IATA?
  • Estonia says to open talks with SAS on Estonian Air, could buy majority stake in Estonian Air from SAS
  • * ESTONIAN AIR ORDERS THREE BOMBARDIER CRJ900 NEXTGEN AIRLINERS
    * BOMBARDIER AEROSPACE - THE CONTRACT IS VALUED AT APPROXIMATELY $123 MILLION
    * BOMBARDIER AEROSPACE SAYS FIRM ORDER REPLACES ORDER FOR THREE CRJ900 NEXTGEN AIRCRAFT THAT WAS ANNOUNCED ON MARCH 10, 2008
    * BOMBARDIER AEROSPACE SAYS CONTRACT VALUE COULD INCREASE TO $211 MILLION SHOULD BOTH OPTIONS BE CONVERTED TO FIRM ORDERS
  • Osteti siis EA riigirahade eest tagasi. Kohe oligi üleval oht, et äkki riik oma lollusest hakkab ütlema, kuhu lendama tuleb hakata. Pandi Joakim Helenius nõukogu esimehe kohale. Tulemus?
    Estonian Airi nõukogu, mille eesotsas istub investeerimispankur Joakim Helenius, tegi Estonian Airi meeskonnale ülesandeks analüüsida kopteriliini tasuvust Tallinna ja Helsingi vahel. Kopterliiniga oleks Helsingis elaval ärimehel meiega lennata Tallinna kesklinna ja siit edasi Moskvasse või Peterburgi, sõnas Estonian Airi juhatuse esimees Andrus Aljas.


    Helenius sai oma isikliku lennukompanii? Helsinki ja Peterburi vahel on oluliselt parem lennuliini ühendus kui Tallinna ja Peterburi vahel. Ainus tõeliselt usaldusväärne ühenduslüli Tallinna ja Peterburi vahel on buss. 300 km idas olevasse 5 mln elanikuga linna saab liinil Tallinn-Peterbur-Tallinn läbitud mitte vähem kui 43h. Lihtsalt sa pead passima kui bussi kui tahad 1,5 päevaks minna.
  • Võib täitsa nii olla.

    2005 aastal pärast õnnetust. Helsingi kopteriliinil võivad lennud lõppeda
    Tallinna ja Helsingi vahel tihedalt liikuvate ettevõtjate hinnangul oleks kopteriliini kadumine suur kaotus, sest kiirlaevad ega lennukid suuda nii kiiret ühendust tagada. Trigon Capitali nõukogu esimehe Joakim Heleniuse sõnul oleks lendude lõpetamine isiklikult talle väga suur pettumus.

    «Kui seni planeerisin kohtumisi kopterilendude järgi, siis nüüd tuleb kõike hoopis teistmoodi teha – pealegi on laev ja lennuk oluliselt aeglasemad,» lausus Helenius. Siiski tõdes mees, et mõistab liini sulgemise põhjendusi. Samuti teab ta paljusid soomlasi, kes loobusid pärast õnnetust kopterilennust.

    2008 aastal liini taaskäivitamise esimesel lennul. Copterline alustas taas lendudega
    "Mina hoian sellega väga palju aega kokku, sest ma lendan edasi-tagasi väga tihti, kaks või kolm korda nädalas," rääkis ärimees Joakim Helenius.
  • Kui EA ei tee seda lennufarssi nagu Tallinn-Kuressaare liiniga, siis mingu ja tehku ära. Joakimil raha palju. Kopteriliini klient ongi inimene, kellel on võimalust seda teenust kasutada ja ta hindab oma aega. Aeg ei ole raha! kaotatud raha saab tagasi teha, aega mitte. Jah, ma tean ka vähemalt ühte inimest kes lendas iga päev Tallinn-Stockholm vahet ning ta planeeris oma tagasilendu läbi Stockholm-Tallinn või Stockholm-Helsinki-Heliport-Tallinn vastavalt lennuki reaalsele saabumisele ehk palju ta hilines. Ta rääkis mulle, kui peeneks teaduseks ta oli selle asja ajanud ning otsus, kas läheb ühte liini pidi või teist sõltus ikka sellest, mis parajasti saadaval oli. Kui kõik oli soodne, lennati tagasi ümberistumisteta.

    EA Tallinn-Kuressaare farss - ma olin enne EA tulekut tihe, teatud perioodis, seda liini varem teenindanud kompanii kasutaja. Hind oli soodne ja see ajavõit oli kolosaalne. Tallinnast Kuressaarde oli 25 min puhastlendu ja tagasi oli 35 või 40 min - teine lennukoridor. Asi töötas kui kellavärk. Sellist asja, et lendu ei toimu, ei arvestanud keegi piltetite ostjatest.
  • EA-le on Tallinn-Kuressaare lendu vaja ainult riigitotatsiooni suurendamiseks ja saamiseks. Miski muu teda ei huvita. EA ajal olen seda liini 1x kasutanud.
  • Estonian Air tegi lepingu Soome start-up firmaga Cabforce. Cabforce osutab takso, limusiini või minibussi broneerimisteenuseid kaheksas Estonian Airi sihtpunktis. -Kauppalehti
  • Estonian Air hub-and-spoke tegevus on nüüd siis alanud, mis ongi näha Tallinna kohal. Lendude ja reiside arv kuskil kaks korda varasemast suurem.

    Tundub, et EA on hakkanud regulaarselt iga kuu teavitama reisijate arvu, lendude arvu ja täituvust:

    Mais lendas Estonian Airiga Tallinnast algavatel regulaarlendudel 98 439 reisijat, mida on 91,1% rohkem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Estonian Airi lendude täituvus oli mais 73,8%, mis on 11,4 protsendipunkti võrra kõrgem kui eelmise aasta samal perioodil.
    Käesoleva aasta esimesel viiel kuul reisis Estonian Airiga ühtekokku 323 240 reisijat, sh regulaarlendudel 322 590. Reisijate arv regulaarlendudel suurenes 46%.

    Esimesel viiel kuul toimus 7433 lendu, mida on 65,4% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Mais toimus 2192 lendu, mida on eelmise aastaga võrreldes 98,9% rohkem.


    e24.ee on antud info uudiseformaadis avaldanud, ja artikli all kommentaarruumis on kujunenud haleluja-koor, näiteks:
    Soomlane saab küll kõrget palka, aga vähemalt teeb ta ka head tööd firmaga.
    http://www.e24.ee/864876/com/estonian-air-kasvatas-reisijate-arvu-91-protsenti/

    Sellepärast on nüüd oluline, et maksumaksja teab mis infot ta ei saa, ehk käive, mis on seotud EA-le laekuva piletihituluga, kulude kasv, ja siis muidugi majandustulemus.

    Äärmiselt lihtne oleks muidugi teavitada maksumaksjaid sellest, aga nüüd jääb see ilmselt väike gruppi infoks kuni järgmise aastaaruande ilmutamiseni.
  • Möönan, et info jagamine on olnud parem kui ootasin oma eelmises kommentaaris kolm nädalat tagasi. Numbreid siiski kahjuks pole, (käibe ja tulemuste kohta).

    Tõenäoliselt hakkavad uudised ilmuma samm-sammult. Täna võib vaid spekuleerida mis ettevõttes toimub. Nõukogu esimees sai välja vahetatud, aga omanik ei kommenteerinud. Kommenteeris hoopis nõukogu esimees ise.
  • Toetan IRLi nii kaua, kui seda juhivad Mart Laar ja Juhan Parts, sõnas ettevõtja ja parempoolsete parteide toetaja Joakim Helenius.
    http://www.ap3.ee/?PublicationId=4b7fa6d0-a091-4bd9-b9b1-4af085f2eac8&ref=rss

    =>
    Huvitav dünaamika riigi ja erasektori vahel Eestis.
  • stefan
    Toetan IRLi nii kaua, kui seda juhivad Mart Laar ja Juhan Parts, sõnas ettevõtja ja parempoolsete parteide toetaja Joakim Helenius.
    http://www.ap3.ee/?PublicationId=4b7fa6d0-a091-4bd9-b9b1-4af085f2eac8&ref=rss

    =>
    Huvitav dünaamika riigi ja erasektori vahel Eestis.

    Huvitav tõesti, aga sul jäi peamine detail kahe silma vahele. Ma kuuleks hea meelega Heleniuselt kommentaari, kes siis Reinsalu on?
  • Noh, mis meie rahvuslikust lennufirmast siis saab? 9 kuu tulemuste põhjal võiks eeldada, et müügitulu tuleb ca. 100 miljonit eurot (kuigi aasta viimasel kuul vist juba suleti liine - väga täpselt ei jälginud) ning kahjum ca. 25 miljonit. Eelmise aasta reisijate arv oli vist nõksa üle 600,000-i, kui eeldada, et see arv väga ei muutu, siis keskmine müüdud pilet maksaks 160€ ja iga müüdud pileti kohta tuleks ümarguselt 40 euri kahjumit (arvutused üsna ligikaudsed).

    Miks ma seda kõike kirjutan on see, et "Tasuta ühistransport" teemat lugedes tuli mõte - Ansip võiks Savisaarest "eeskuju võtta" ja ka väikese eksperimendi korraldada - Eesti kodanikele (Eestis sissekirjutust omavad) lendamine tasuta! Võibolla isegi kõigile - tooks ehk rohkem välismaalasi siia raha kulutama ja välisriikides töötavaid eestlasi tihedamalt kodu käima. Sest kuigi välismaal töötades aga Eestis sissekirjutust omades peaks maksutulusid siin deklareerima maksukohustust siiski Eestis ei ole.
  • Maailma turvalisimad lennufirmad:
    1. Finnair
    2. Air New Zealand
    3. Cathay Pacific
    4. Emirates
    5. Etihad
    6. EVA Air
    7. TAP Portugal
    8. Hainan Airlines
    9. Virgin Australia
    10. British Airways
    -FOXNews
    Lisainfo: JACDEC.com (Väga kole sait minu meelest.)

    FLY Finnair! Better safe than sorry!
  • Eile siis AK teadis rääkida, et Euroopa Mis Iganes otsustas, et lugu paha selle riigipoolse toetusega. Lubatud olla vaid kord 10 aasta jooksul.
  • Põhimõtteliselt peab tõestama, et kapitali sissemaksed olid mitte abi, vaid kaalutletud ja mõistlik investeering, mida iga ratsionaalne omanik oleks antud olukorras teinud. Ettevõtetesse, isegi mitte kahjumis olevasse, investeerida pole keelatud ja seda ei loeta abiks. Aga ilmselt peab selgitama, milliseid reaalseid võimalusi nähti investeeringu säilimiseks ja kasvuks. Ma arvan, et see pole võimatu, sest äriplaanid olid ju olemas, suurte ekspertide poolt tehtud ja valitsuses heaks kiidetud.
  • 2012 aasta müügitulu 91.5M €, EBITDA -35.8M € ja kogu kahjum 49.2M €.
    http://estonian-air.com/et/ettevottest/uudised/pressiteated/
    Päris koledad numbrid. Isegi kui rahavood äritegevusest positiivseks saadakse, on ikka päris long way to go, enne kui sellest saab funktsioneeriv ettevõte. Siia saab veel sisse summida kõvasti.
  • Estonian Airi uus president ja juhatuse esimees on Tero Taskila

    01.06.2011
    Estonian Airi nõukogu nimetas alates 1. juunist 2011 presidendi ja juhatuse esimehe ametisse Tero Taskila.

    “Me otsisime juhti, kelle rahvusvaheline kogemus oleks ühendatud tugeva ärilise ja strateegilise tunnetusega ning kes suudab juhtida ettevõtet keerulises konkurentsikeskkonnas,” teatas Joakim Helenius, Estonian Airi nõukogu esimees.
    “Estonian Air on uue ajastu lävel, kus firma juhatuse esimehe positsioonile asub isik, kellel on nii laiaulatuslik rahvusvaheline kogemus. Sellepärast on mul hea meel täna tutvustada Tero Taskilat,” jätkas Helenius.
    ...
    Tero Taskila toob endaga kaasa ligi 14aastase muljetavaldava ja kasuliku kogemuse lennunduse võtmevaldkondades, nagu kommerts- ja strateegiline juhtimine, samuti head käitusalased teadmised.
    Taskila on üks juhtivatest lennundusekspertidest maailmas strateegia küsimustes ning nõutud kõneleja konverentsidel, seminaridel ja ülikoolides strateegia ning kommertsteemadel. Ta on Põhjamaades meediaväljaannete ning investorite poolt tunnustatud analüütik ja nõunik lennundusega seotud teemadel. Tero Taskila annab regulaarselt loenguid juhtimise ja strateegia arendamise vallas Saksamaa, Suurbritannia ja Lähis-Ida ülikoolides.


    http://estonian-air.com/et/ettevottest/uudised/pressiteated/estonian-airi-uus-president-ja-juhatuse-esimees-on-tero-taskila/
  • 30.03.2012 18:51
    "Kui nõukogu kaalus uut juhti, siis, ma tean, nad analüüsisid väga põhjalikult, mis on selline mõistlik tööturu hind lennuettevõtete tippjuhtidel. Ma usun, et see vastab umbes sellele tasemele, et ta tõenäoliselt meid ärritab, aga see on täna tööturu hind sellistel meestel," rääkis Parts.
    http://uudised.err.ee/index.php?06249490
  • Kui Taskila nüüd on ainus, kes selle käru kokku keeras ja küsis liiga palju, siis mida tegu nõukogu? Või nõukogu on selline tore kord kvartalis toimuv härrasmeeste kokkusaamise klubi?
  • winger
    Õige, uus strateegia esitati juba pool aastat enne Taskila tulekut, ja Taskila palga eest vastutas muidugi nõukogu.
  • Suurim erinevus eelmise- ja praeguse nõukogu vahel on see, kui suurt miinust on nad harjunud nägema või kust alates enesealahoid läheb tösse. Heleniusega eesotsas selgus, et see on sügavam kui EVs kombeks. Raasukesega selgus, et meile on oma tugev kontroll ja selge arusaam sündmuste arengutest. Kas siin võib teha mingeid järelmeid kuidas mõnede mehed ka äri ajavad, ei oska öelda. Lausa loodan, et mitte. Aga igal juhul on asi selles, et nõukogu enne Raasukest viis olukorra sinnamaani, mil asi läks enamaks kui lihtsalt hapu.

    Väga raske on päästa raskesti päästetavat. Aga hoian pöialt. Rahast on kahju.
  • Eestis oli 2012 aastal 619'300 palgalist. Siis 6,6 € läks igal palgapäeval keskmisel töötajal maksudena EA strateegiasse.
  • Hetkel muretsen selle üle kuidas Parts LNG-terminali "strateegiaga" hakkama saaks. Tragöödia oleks kui maksumaksja maksab, keegi teine kontrollib ja saab kasu.
  • Seltsimehed poliitikud muudkui toimetavad ja kipuvad ennast riigiettevõtete eesotsas nimetama ettevõtjateks, mis kõlab üsna irooniliselt.
    EA on eriti hea näide selliste "suur ettevõtjate" toimetamisest konkurentsile avatud turul.
  • See palgateema on nii kuumaks köetud, et võrdluseks Finnair. Kui Finnairi senine juht läks tõstetehnikat tootvat Cargoteci juhtima, siis täna on üllatuslikult Finnairi juhiks valitud senine Cargoteci töötaja Pekka Vauramo.

    Kuupalgaks (eeldatavasti brutos) on 51 500 EUR, millele lisanduvad kuni 30% jagu boonuseid. Eelmise juhi palk oli 2011. aastal boonustega keskmiselt ca 65 000 EUR kuus.

    Pigem on need numbrid, millega Taskila palka vastavat konteksti arvesse võttes võrdlema peaks, mitte mingi Eesti keskmine või strippar Marco esinemistasu. Siinkohal ei hakka ühtegi numbrit õigustama, kuid kindlasti on neid summasid väga lihtne valedel alustel kritiseerida.
  • Finnairi ja Estoniani vahe on ikkagi massive. Reisijaid 8m vs. 0,8m. lennukipark 45 vs. 10(varsti ilmselt 5-6).
    Loomulikult ei tee seda keegi 5K€ eest, kuid isegi konteksti arvestades oli see elukunstnik räigelt ülemakstud.
  • Sellest ei tule midagi välja. Finnairi juhi palk on liiga kõrge. Ansipile selline asi ei meeldiks.
  • TaivoS
    Fish
    http://www.ap3.ee/article/2013/4/1/finnair-ja-estonian-air-voivad-uhineda
    Minu arvates väga hea mõte!


    Kellele ja milleks see (äriliselt) hea on?


    Pane oma mõte tööle! Eesti rahvale! Et ei tuleks uus juht, kes tahab tellida ma ei tea mitu lennukit ja vallutada maailma... Eesti nii väiksele rahvale on see liiga kallis lõbu doteerida neid eksperimente ja üldse oma lennufirmat...
    Palju on räägitud sellest, kuidas Eesti valitsemine toimub nagu miljardäride klubi.
  • Kui EA võib teha otsuseid, mis on Eesti rahva huvides, siis miks peaks Finnair tegema otsuseid, mis ei ole nende aktsionäride huvides? Seega millise mõttetöö järel tekib Finnairi aktsionäril huvi EA omandada? Kontsern omandab ainulaadse teadmistepagasi Tallinn-Kuressaare liinil lendude korraldamisest?

    Oli aeg, kus EA-d kontrollis SAS. Kuhu asi lõpuks välja jõudis?
  • Kas tänasest on me väike rahvas ametlikult äriks nimetatud?
  • 04.04.2013 15:13
    Estonian Air müüs oma peahoone lennujaamale
    ...
    Müügitehingu maksumus oli 7,5 miljonit eurot, teatas ettevõte.

    http://uudised.err.ee/?06276283

    =>
    Tegelikult "financial engineering" arvestades Euroopa Liidu riigiabi reegleid, ma pakun.
  • Kui mina oleks Eesti tsaar, siis ma määraks 25+5* kogu sellele kuritegelike idiootide kambale, kellel on vähimgi seos nende Pommiaugu nimeliste lendavate kilukarpide ostmisega.

    Ma saan aru, et ma oma 193cm pikkuse ja 110 kilose kaaluga olen pisut ülemõõduline. Aga kui see tähendab, et püsti seista üritades pean ma pead rohkem painutama kui Juhan Parts oma halvematel päevadel ja enda eduka WC -sse pressimise eest kuuleks kiidusõnu ka Houdinilt, siis on midagi ikka väga viltu.

    Kogu üldsuse ja ajakirjanduse rõhk läks selle Soome pärdiku isiku lahkamisele, aga tema oli lihtsalt tegelane, kes executes etteantud plaani. Tõelised kriminaalid on need, kes kogu selle pasarahe tekitanud ideedega välja tulid. Kas neist on keegi mingisugustki vastutust kandnud? Kogu see kamp "kasulikke idioote", kes mitte millegi tegemise eest ilma vastutust kandmata nõukogudes istub ja boonust sisse cashib..

    * Kuna ma olen tsiviliseeritud monarh, siis 25+5 tähendab 25 tundi turvavööga kinnitatuna Pommiaugus istumist ja 5 tundi WC -s üksikvangistust. Selle aja jooksul peavad subjektid kirjutama essee, milles on vähemalt 3 kogemustel põhinevat ideed ja vähemalt üks originaalne idee. Ebaõnnestumise korral on karistusmäär 25+5 sellessamas mõttes nagu seda enamjaolt tuntakse.
  • jim, sina oled suur. Mina olen pisike. Aga ma jäin oma seljakotiga ikkagi salongi jõudmisele eelnevalt kinni :-D
  • ...uksest sisenesin. Seejärel naeratasin kenale stjuardessile, keerasin end paremale, astusin kolm sammu ja kinni ma olingi :-D
  • Parem lennata Bombardieriga kui üldse mitte millegagi. Parem lennata Bombardieriga kui Fokkeriga. Eks ta selline klaas pool täis-pool tühi dilemma on :)

    Ise pole õnneks kunagi lennukisse kinni jäänud (ka Fokkerisse ega Saabi mitte), küll on aga jäänud viimasel ajal kõrvu veidralt tugev turbo-propi laadne lärm. Suuremat midagi nende lennukite vastu pole, aga eks ma olen enesepiitsutaja ka.
  • Lihtsalt huvist küsin, et kas Delta, Skywest, Air Canada, Lufthansa jne "kuritegelik idiootide kamp" tuleks samuti 25+5 istuma panna? Nende maailma suurimate CRJ-operaatorite lennukites jääd sa samamoodi pead ja p'rsetpidi kinni.

    ... kui järgi mõelda siis tegelt isegi ei tunne huvi.

Teemade nimekirja