Linnaametnikud ja reaalsus

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • 02.11.2009 käisin Tallinna Transpordiametis ja see, mis seal toimus, hämmastas mind sedavõrd, et panen kogu loo siia kirja. Äkki on ka teistel mõni samalaadne lugu rääkida.
    31.10.2009 parkisin oma autot Sakala tänaval (mis on ühesuunaline tänav) kodumaja ees, nii nagu olen seda teinud juba kaks aastat- 2 rattaga kõnniteel, nii et jalakäijatel oleks üle 1,5 meetri ruumi ja et ka suured prügiautod teselt poolt läbi mahuks. Nii on sellel tänaval pargitud kogu aeg ja teevad seda kõik sellel tänaval parkivad autod. Seni ei ole mitte keegi selle eest ka trahvi saanud. Ütleme siis nii, et inimeste harjumuslik käitumine on olnud selline ja selle harjumuse allikaks on terve mõistus, et keegi kedagi ei segaks.
    31.10.2009 leidsin oma kojamehe vahelt trahvikviitungi 300 krooni ja trahvi nimi hoiatustrahv. Ahjaa, olgu veel lisatud, et parkimise eest on mul tasutud 600 krooni, mis lubab mul kesklinna elanikuna oma kodumaja ees aasta jooksul parkida. Nii et parkimise kui sellise eest oli tasutud.
    Vaatasin seda trahvikviitungit ja tõesti ei saanud aru, mis on valesti? Lugesin liiklusseadust ja siis hakkas koitma. Seal on kirjas, et kõnniteele võib parkida osaliselt või täielikult, kui on väljas vastav märk. Sakala tänaval sellist märki ei ole ja selles mõttes rikkusin seadust. Olen seda rikkunud järelikult 2 aastat järjest koos kõikide teiste samal tänaval elavate ja parkivate inimestega.
    Helistasin Tallinna Transpordiametisse, et siiski selgitust küsida, et miks siis just nüüd ja miks see siis varem välja pole tulnud? Samuti palusin nõu, et mida siis teha? Kui pargin tervenisti sõiduteele ja seal auto kedagagi segama hakkab, äkki viiakse jälle ära? Harjutänav 13 asuv ametnik oli küllaltki mõistev, muutis 300 kroonise trahvi suuliseks hoiatuseks, kurtis natukene kui raske töö tal on ja ütles, et mingu ma ja tehku ettepanek vastava märgi väljapanemiseks Sakala tänavale. Probleemseid kohti pidavat olema palju ja nad kõike ei jõua. Ettepanekuid sai teha Vabaduse plats 10 Transpordiameti teises majas. Kuna kell oli 17:40 ja nad kella kuueni töötasid, siis mõtlesin, et lähen siis ja küsin neilt nende arvamust kah. Ja siis läks tants lahti. :)
    Sisenesin kodanik Vello Lõugase kabinetti ja see, mis edasi toimus, on midagi sellist, mille toimumist ma ei oleks mitte kuidagi osanud ette näha.
    Olukorra kirjeldus: kell oli 17:40, 20 minutit oli tööpäeva lõpuni linnaametnikul aega. Kodanik Lõugas istus oma laua taga, luges lehte ja esimesest hetkest oli aru saada, et ma teda segan. Kodanik Lõugase kabinetis tervitas mind spetsiifiline lõhn, mis tekib siis, kui inimene oma isikliku hügieeni eest ei hoolitse nii, nagu on meie kultuuriruumis üldiselt kombeks, juuksed sorakil ja rasvased, riietus kõike muud kui ametlik. Istusime laua taha ja kirjeldasin talle asjaolusid, õigemini püüdsin seda teha, sest aega selleks anti mulle umbes 15 sekundit. Kuna tajusin, et see on täiesti mõtetu üritus, tõusin ja vabandasin, et segasin tema lehe lugemist. Kus siis läks tants lahti. Esitagu mina oma dokumendid. Ma ütelsin, et ei esita ma talle midagi, sest puudub tal igasugune õigus minu käest mingeid dokumente nõuda. Vana pistis karjuma, et miks ma teda solvan öeldes talle sina, et teda ikka igaüks ei sinata ja tema sellist solvangut ei talu. Seisis uksepeale ette, ütles, et kutsub mulle politsei ja mind viiakse raudus minema. Ma seisin nagu tola, ei osanud aad ega oood öelda, sest ma ei olnud mitte kuidagi valmis sellise labiilse närvisüsteemiga idioodi reageeringuks. Samas tekkis väike hasart, et vaatame, mis siis edasi saab? Kodanik Lõugas nimetas veel mitmeid nimesi, keda palus sekretäril kohale kutsuda ja ühe hetkega oli seal uksepeal mul ees seismas 6 inimest. Lubati veel mingid "poisid" välja kutsuda. Äkki siis rohelised mehikesed mupost või krst. Lõugas siis ühele paksemale, et näita talle oma töötõendit ja küsi temalt dokumente. Näitaski, oli mingi transpordiameti töötõend. Ma siis ajan ikka oma, et mitte kellelgi neist ei ole õigust kontrollida minu dokumente ja veel vähem on neil õigust mind selles ruumis kinni pidada. Samas tajusin, et asi kisub ikka päris palaganiks, kui kutsuvadki politsei, siis olen ma outnumbered ja nad võivad seal väita mida iganes, et olin agressiivne või ähvardasin või jummal teab mis paska veel. Ühesõnaga olukord kiskus täiesti absurdseks. Siis tariti kohale jurist, kes selgitas, et majasisene kord on, et tuleb oma külaskäik registreerida valvelauas I korrusel. Seal seda keegi muidugi ei teinud. Esitasin korduvalt küsimuse, et kas ma nüüd tohiksin siiski lahkkuda, sest situatsioon muutus juba alandavaks, vähemalt minu jaoks. Vastuseks tuli, et kuskile ma ei lähe, enne kui mu isik on tuvastatud ja minu trahv veelkord läbi vaadatud. Selle peale ma ei suutnud enam viisakaks jääda ja ütlesin omalt poolt, et ma kutsun ise politsei, sest need inimesed on kõiki oma ametipositsioone ületanud 1000 kordselt. Lõugas lõugas ikka edasi, et nad ise peaaegu nagu politseinikud ja võivad teha mis tahavad. Ma olin ausalt täiesti sõnatu. Teatsin siis neile, et ma rohkem ei ütle ega tee midagi ja hakkasin helistama oma advokaadile, et selgust saada, millised on minu õigused, kas nendel ontilikel härradel on õigsu mind sellisel viisil kontrollida ja minu tahte vastaselt mind selles ruumis kinni pidada. Selle peale nad veidi taltusid ja hakkasid laiali valguma ning jurist kah väitis, et keegi ei pea mind kinni ja ma võin lahkuda. Seda võimalust ma ka kiiesti kasutasin, enne kui kellelgi veel ära pöörab.
    Loo moraal:
    Trahvi võid saada igast asendist.
    Linnaametisse mingeid ettepanekuid tegema minna soovitaks tervemõistusega tavakodanikul vältida.
    Osadel ametnikel on mingi jumala seisuse tunne ja nad ei anna endale üldse aru, mida nad teevad, kes nad on või kus nad on.
    Vot selline täiesti uskumatu kogemus.
  • Noh, olen ka ise härra Lõugase kohta üht-teist põnevat kuulnud. Täpsemalt kommenteerida siinkohal ei soovi.

    kst :-)
  • Oh, ajakirjanikele tuleb vist siit natuke leiba :)
  • pp1,
    hea et selle loo kirja panid...loo moraaliks tahaks soovida siiski seda, et terve mõistusega inimesed just rohkem linnaametit külastaks ja hoiaks seda seltskonda vähegi adekvaatsena..
  • http://www.epl.ee/artikkel/481659
    See sama mees võtab sõna?
  • 2009a, ülikõva, kas kuskile kaevata ei anna või on need seal nagu riik riigis?
  • Lõugas ja Songisepp. Need kaks on ainsad inimesed tervel maakeral, kes KUNAGI ei eksi. Kas te olete neid meedias näinud, ilma et nad ei süüdistaks KÕIGES linnarahvast. Inimesed on lollid, laisad ja saamatud by default. Vello ja Mati aga on eksimatud. Nende liikluskorraldus on lähedal täiuslikkusele.
    Ma ei mõista, kuidas sellised kutid oma kohtadel püsivad. Erasektoris ei jõua sellised ninatargad ja eneseõigustajad kuigi kaugele. Neil justkui puudub see osa ajust, mis vastutab küsimuse eest: Aga äkki ma eksin?
  • Mida sa siin kaebad? Kui seda asja eskaleerida, siis juhtub see, et see lugu hakkab väga kiiresti oma elu elama. Kogu see aru kaotanud kamp seal hakkab väitma kui ühest suust, et ma käitusin agressiivselt, ähvardasin, neamad hakkasid kartma oma elu pärast, sest ametnikele on kallale tungitud ka varem jne jne. Lõpeks see kaebamine sellega, et ma peaksin ise hakkama hoopis tõestama, et ma ei ole kaamel. Las ta pigem jääb selliseks nagu ma eelpool kirjeldasin ja pigem kogu asja võtta groteskse huumorina ning kogu lugu sümbolistliku novelli pähe siia kõigile lugeda jätta.
  • Kui telefon polnud diktofonirežiimis, pole midagi teha. Eks järgmised nüüd teavad. Aga egas nimitet 2 ainukesed fossiilid linnaviletsuses pole, kes umbes sedamoodi mõtlevad.
  • Niikaua kuni oma ametikohtadel istuvad edasi sellised nimed nagu Lõugas, Songisepp ja Valdmann ma mingisse liikluskorralduse ning tänavate seisukorra ja hoolduse V-kujulisse taastumisse ei usu.
  • wellcome to the club
    Proovige arvata, mis hakkab juhtuma kui te sealt majast ka midagi tahaksite? Nuu nagu midagi planeerida või ehitada. Eriti pekkis on kui sa juhuslikult omad Tallinna linnas midagi suuremat kui korter. Näiteks krunt.
  • Delfis on selle rehvilõhkumisartikli juures veel parem Lõugase tsitaat, mis mingil põhjusel EPL-st välja jäänud on:

    "Äärekivist liiga suure hooga üle sõitmisel tekkinud kahju võib transpordijuhi sõnul hinnata sohvri „koolirahaks": „Need inimesed ei sobi autojuhiks, kes lasevad end kõrvalasjadest häirida ega täida kehtestatud korda. Kui nad ei tule autoga toime, tuleb minna tagasi autokooli."

    Aga mingi ametnikueetika peaks ju ometi eksisteerima? Mingi inimliku suhtumise printsiip võiks siiski kuskil kirjas olla?
  • See on EPL artiklis ka olemas. "Omal käel serva kõpitseda ei tohi" punktide all
  • Krt, just sellest ma ennist kirjutasingi :)
    See vana lihtsalt on ILMEKSIMATU. Ta ei pane neverever mööda!
  • Nojah, kui sa selle neetud prussi panemisega just otse vahele ei jää, siis ei saa keegi kurat tõestada, et just SINA selle sinna panid.
  • Linnaametnike hulgas on sellist tugevalt kopitama läinud mentaliteeti päris palju ja mitte ainult Tallinnas, kuuldavasti ka mujal. Millegipärast just transpordiametid paistavad silma sellega, et nende kaadris mingit õhuvahetust ei toimu, juba aastakümneid samad "spetsialistid" sama "kvaliteediga" tööd tegemas.

    Sellest avalikult rääkida on väga keeruline, sest nendel positsioonidel inimesed saavad sinu isiklikku elu päris palju mõjutada ise millegagi riskimata.
  • Kusjuures alles praegu hakkan tajuma, et äkki oli nii valulise reaktsiooni põhjuseks just see, et tuleb mingi mees ja teeb ettepaneku nende perfektselt rajatud kuningriiki muutma hakata. On ikka ülbus.
    Täna oleks kuldne aeg teha nii nagu Veskimägi kunagi ütles. Kõikide ametnikega töölepingud lõpetada ja konkursi korras kogu kaader uuesti komplekteerida. Ma kujutan ette, et enamus selliseid Lõugase tüüpi vanasid saaksid endale rohelise vesti selga ja päeval tasuta trammiga sõita.
  • nil- mis positsioon see transpordiametnikel nüüd ikka on? Tühised piletikontrolörid ja trahviväljakirjutajad, kes omal ajal vast ihkasid politseinikeks saada aga ei läbinud kehalisi või vaimseid katseid. Soov aga jäi, et peaks ikka olema mingi ametitõend, mille väljavõtmisel tavainimesed püksi laseksid. Väikesed mõtetud inimesed, mõnes mõttes on mul neist lausa kahju. Jube ikka, kui sa pead oma eksistentsi õigustamiseks suust ila välja ajama, sa ei tunnista endale ühtegi tehtud viga ja sa oled jõudnu staadiumini, kus enam ei suuda adekvaadselt väljastpoolt tulevad infot omandada või lihtsalt inimlikul tasemel suhelda. Tegemist on tõsiste isiksuse häiretega kui inimene paneb võrdusmärgi transpordiameti töötõendi ja KAPO politseinike ametitõendi vahele.
    See Lõugas tundus olevat sedasorti mees, et see teeb igal õhtul oma naisele kah trahvi, kui auto ei ole õigesti pargitud kodus maja ees.
  • Mis sinna parata kui kõik elanikud ei ole ühtviisi tublid ja võimekad. Riik peab ju nõks rumalamate inimeste eest ka hoolitsema ja vaatama, et neil nahk seljas värske püsiks. Erasektorit vägisi rumalaid inimesi tööle võtma ei saa sundida ja siis polegi muud kui teha suur hulk omavalitsusi ja muid toredaid asutusi kuhu tegelased vaikselt ametisse panna.
  • puhkjapojad1, transpordiametnikel on üsnagi mõjuv positsioon, kui järele mõtlema hakata. trahvide väljakirjutamine on selles nimekirjas tühine asi. Sellega tegeleb tavaliselt mupo... kummaline, et sind transpordiametisse üldse kutsuti, aga see selleks.

    Tavainimene võib-olla ei taju seda nii, aga kes üldse kunagi on üritanud Tallinnas midagi korraldada, see teab, et varem või hiljem tuleb transpordiametisse minna.
    Tahad mingit liiklusskeemi kooskõlastada: transpordiamet; tahad oma tänava ääres asuva maja fassaadi värvida või tee ääres puid kärpida - jälle transpordiamet. Ma ei hakka rääkimagi detailplaneeringutest või kinnisvaraarendustest. Eks need, kes sellega tegelenud on, teavad.

    Nii palju kui ma Lõugasega kokku puutunud olen, on ta okei mees. Samas, võib-olla ma olen sattunud tema jutule nö. õigel päeval. Olen kuulnud ka teistsuguseid stoorisid - kuidas ühel päeval antud suuline nõusolek muutub järgmisel päeval kategooriliselt "ei"-ks. Lihtsa liiklusskeemi kooskõlastamiseks nõutakse arendajalt pea terve tänava ümberehitamist jne.

    Üldine positsioon on muidugi selline, et kui kooskõlastamiseks esitataval liiklusskeemil on mingi väike puudus, siis saadetakse kodanik lihtsalt tagasi ja kästakse järgmisel vastuvõtuajal (mis on neil mugavalt ainult 2x nädalas) korrektse skeemiga tagasi tulla, selmet juba valmis skeemile lihtsalt üks liiklusmärgi number + allkiri peale kirjutada, et asi õigeks muuta.
    Kokkuvõtlikult on Tallinna Transpordiamet kodanikuvaenuliku bürokraatliku masinavärgi ehe näide.
  • Mu sõbrannal on umbes samalaadne saaga läbitud Kultuuriväärtusteametis.. hoidku jumal selle eest, et teil ei oleks muinsuskaitse all olevat maja Tallinnas...
  • Kes küll oleks see, kes ütlesk välja ja teeks seda nii, et see ka mõjuks, et see kuningas on ikka väga alasti?
    Mingid hullunud väheharitud funktsionärid suure egoga, mis ei baseeru mitte isiksuse omadustel vaid mingitel välistel tunnustel, mida siis omistatakse endale, jooksevad lihtsalt amokki, tülitavad inimesi kodudes kell 10 õhtul, sõna otseses mõttes tarvitavad vägivalda täiesti tavalise kodaniku kallal jne. Et mis asi see siis nüüd nagu on? Kas see nii ongi mõeldud või?
    Mis kõige hullem, sa ei saa nendega väidelda, argumenteerida, sest sa pead laskuma nende lolluse tasemele, et suhelda ja seal nad löövad sind oma kogemusega.
  • see mis muinsuskaitses toimub on täiesti omaette ooper. Paraku näib, et selle ameti puhul on ainus mõistlik ning kaine otsus neist teerulliga üle sõita. s.t maja lihtsalt ilma ehitusloata maha lammutada.
  • Ainult eriti julged ja tugeva närvikavaga mehed käivad taolistes asutustes füüsiliselt kohal ilma ihukaitsjata.

    Soovitan kirjalikku pöördumist. ID-kaardiga allkirjastamist. Kui trukitakse, siis soovitan haldusmeneltuse seadustikus sätestatud õiguste nõudmist kohtu kaudu (ei ole üldse keeruline ega ka kirves mitte).
  • Igasugu ametnikega suhtlemine eeldab head diplomaatiat ning aastatega kogunevat kogemust. Kui need kaks eeldust on täidetud, siis saab paljud probleemid valutumalt lahendada.
    Lõugasega olen ise ka kohtunud mitmeid kordi. Ega ta kerge mees pole.
    Kultuuriväärtusteametiga on samas keerulisem. Seal on suur seltskond inimesi, kes ei suuda hinnata raha väärtust. Nende põhimõtted võivad iseenesest ju õiged olla, kuid kes selle kõik kinni maksab? Õnneks on seadused Eesti Vabariigis siiski õiglased, ainult aega võib palju kuluda. Raha ka siis loomulikult.
  • Parkimisest üks huvitav lugu. Hiljuti sain parkimistrahvi, kuigi omast arust olin kõik teinud nii nagu vaja. Lähemal uurimisel siis selgus, et SMS mallides oli minu vana auto number. Kõik oleks nagu selge, kuid auto vahetasin aasta ja 3 kuud tagasi ja selle aja jooksul olen keskmiselt korra nädalas ikka tundide kaupa korraga vana- ja kesklinnas parkinud. Ja iga kord on teele läinud SMS vana auto numbriga. Täiesti uskumatu, aga tõsi: üle 60 parkimiskorra ilma kontrollimiseta.
  • Selline üle laua, tatti näkku pritsiv suhtumine ebahügieenilise "lõugaja" poolt, nagu puhkjapojad oma esimese postituses detailselt kirjeldas, tasuks tõsimeelselt suure kella külge panekut. Näit. Autoleht. vms.

    Omas kabinetis on niisugused kõik kõvad tegelased, mida kirjeldab ilmekalt juba niisugune lause: "Lõugas lõugas ikka edasi, et nad ise peaaegu nagu politseinikud ja võivad teha mis tahavad."
    Tänava peal muutub niisuguste jupijumalate ego kükitava mannatera suuruseks, kui nad võrdväärse vastasega silmitsi seisavad. Siis ei aita neid ei ussi- ega püssirohi, rääkimata mingitest jooksupoistest, keda kamandatakse.
  • Aga vaadakem seda asja laiemalt. Iga ametkond on justkui riik riigis. Kodanikel kõigil on nendelt midagi tarvis, neil ei ole kelleltki midagi vaja. Sinna kaob ka aastate jooksul oskus esiteks kuulata ja teiseks inimlikul tasandil lihtsalt suhelda. Kui just otse papi võtmisega videolindile ei jäädvustata, ega siis ikka sealt kohalt sind ka minema ei lööda. Selline eluaegne amet. See nimetatud isikliku hügieeniga pisut kimpus olev ametnik mõtleb- mina=tallinna liiklus. Liiguvad nagu mina ütlen. Minu jaoks suht koht non-väärtus aga kui sa oled polütehnikumi 82 aastal lõpetanud teemal autoteed, siis võib ka see konkreetse isiku jaoks väärtus olla. Võibki olla, et inimene jagab autoteedest rohkem kui keskmine kodanik, aga kas see on nüüd piisavaks põhjuseks ennast kohe nii hästi tunda? Seda enam, et on ilmselge, et mitmelt poolt mujalt jääb ikka kuhjaga vajaka.
    Filosofeerisin eile ka oma advokaadiga, et mis oleks sellises olukorras võinud teha? Ta esimene arvamus oli, et tegin õigesti mitte lugu edasi eskaleerides, aga kui ei oleks risti ette löönud, siis oleks pidanud ise politsei kutsuma ja fikseerima fakti, et mind tõepoolest selles ruumis kinni peeti. Ega ka sellest lõpptulemusena midagi erilist välja kasvanud poleks, lihtsalt groteskset huumorit oleks veits rohkem saanud.
    Kui oleks võimalik kogu sellesse ametkondlikusse süsteemi kuidagi sisse zuumida, siis see, mis välja tuleks, paneks arvatavasti ikka kenakesti kukalt sügama.
  • Uskumatu aga kus on kaine mõistus MUPO-s ?! Pidin täna hommikul pool tundi raiskama oma väärtuslikku aega, kuna mu ID pilet hakkas kehtima 1 minut hiljem, kui nemad ühistransporti sisenesid (nad sisenesid kohe peale minu peatust?!). Pluss lisaks ütlesid, et pean minema nende auväärsesse ametisse kohapeale, kui tahan vastulauset kirjutada (id-piletid toimivad aga tundub et digiallkirja nemad ei aktsepteeri!?)... Ütlesin et minu aeg maksab rohkem kui see mõttetu trahv, kuid asi on põhimõttes. Grrr
  • Ma kujutan ette, kuidas puhk vajus kabinetti sisse ja seletas, et värviliste joonekeste tänavale maalijad ei jaga liiklusest tegelikult mitte midagi ... :))
  • Sellised linnaametnikud on kahjuks KARM REAALSUS. Pea KAPOmees hakkab munpoli arendama, niiet olge valmis. Sittadel aegadel tulevadki igatmasti hullud võimule ja rahavs nõuab karmi kätt jne.
    Munpol võiks mingi oma noorteorganisatsiooni asutada. Siis oleks ikka täismäng.
  • ma eriti ei imestaks. Tallinna televisioon ju tuleb. Laseaias lapsed närivad saepuru aga telkust tuleb isakese kõne.
    Ja jälle tuleb mul tunne, et aeg on emigreeruda...
  • tr.. Venetsueelas oli mingi kaks -kolm kanalit, kust pidevalt mingid mundris mehed midagi kõnelesid. NN sotsiaalseid töökohti oli seal nii, et lase olla. Benajaamas tankis su autot 6 inimest+ koer. Igal nukal oli sotsiaalne turvamees (munpolnik). No minu meelest oli seal kolmandik inimestest mundris.
    Vahe on vist ainult, et Venetsueelas on nafta, Tallinnas aga pole siiani naftat leitud.
  • nordstream teeb äkki väikse jõnksu linna suunas (salaprotokollid ütlevad :D)
  • Annelix, kas sa tead äkki midagi, mida meie ei tea ?
  • Hujoo-majoo.
    Ma arvasin, et tegin nalja aga KAPOmees hakkabki MUNPOLI arendama!!!!!! WTF???????
  • ei saa aru, kuidas tänapäeval sellised inimesed endiselt pukis on. Kas tõesti ei ole midagi millega neid sealt ära kangutada? Tööjõu puudust nagu ei ole.

    Lõugakse käitumist iseloomustavad sõnad: ülbus, matslus, lollus ja üleolevus.
  • Puhkjapojad1,
    sooviksin täpsustada sinuga transpordiametis toimunut. Kas tohib kasutada sinu sissekannet foorumis? Mis sai trahvist/suulisest hoiatusest? On kavas pöörduda muudatusettepanekutega linna poole?
    Kas sa saaksid võtta ühendust telefonil 680 4637.
  • Hea etna!

    Pigem ei soovi ma seda lugu eskaleerida ja las see sissekanne jääb samuti siia kus ta on ilma laiemalt kajastust leidmata. Miks nii? Sellepärast , et ajakirjanduses hakkab see asi ise oma elu elama ja lõpeb kogu lugu sellega, et ma pean ise hakkama tõestama, et ma ei ole kaamel. See läheb kätte palaganiks ja ma ei soovi sellisel kujul selle keskmes olla.
    Arvestades nende konkreetsete inmeste pisikesi egosid, võib arvata, et nad ei löö mitte millegi ees risti ette. Olen enam kui veendunud, et sealt tuleb tagasi jumal teab mida. Nad võivad väita näiteks, et olin vulgaarne, sõimasin, olin agressiivne ja mine tea, mis neil veel pähe võib tulla. Loomulikult oleks see sulaselge vale, aga kuda ma seda tõestan, kuna viibisin ruumis üksi kuue inimese vastu.
    Trahv muudeti suuliseks hoiatuseks esimese ametniku juures, kellega kohtusin. Tema mu saatiski ettepanekut tegema Lõugase juurde, kes siis selle peale, et ma teda sinatasin, kaotas kontakti reaalsusega.
  • Istusime laua taha ja kirjeldasin talle asjaolusid, õigemini püüdsin seda teha, sest aega selleks anti mulle umbes 15 sekundit. Kuna tajusin, et see on täiesti mõtetu üritus, tõusin ja vabandasin, et segasin tema lehe lugemist.

    Kas ma olen ainus, kellele tundub, et situatsiooni mõistmise võti peitub just kuskil nende 15 sekundi jooksul toimunus; et üht-teist olulist võib situatsiooni kirjeldajal olla ununenud mainimata (loomulikult kogemata ;) ning situatsiooni vastaspoole kirjeldus toimunu kohta võiks siinkohal mõnevõrra erinevat vaatenurka pakkuda? Mul on tõesti kaunikesti raske uskuda, et mõni ametnik, olgu ta kuitahes hull, lihtsalt heast peast endale turvamehed appi kutsuks, kui kodanik liikluskorralduse muutmise ettepanekuga tema jutule tuleb.
  • etna!
    Just kodanik Pealiku viimase kommentaari laadset situatsiooni peangi ma põhjuseks, miks see võiks pigem jääda teemaks, mida hea sõpradega kalal arutada ja saab ehk ka suutäie naerda.
    Kui eeldus on vale, ei saa ka järeldus õige olla, aga selliseid Pealike on paraku palju ja ei ole mul mingit soovi nende kõikidega väidelda.
    PeaLik- loomulikult on sul õigus arvata mida iganes sa soovid, kes sind selles keelata saab.
  • Ametnikega on igast lugusid :) praegu pigem arvan, et ametnikul käis "klõps" selle peale, et puhk asutas ennast minema ja ametnikul tekkis mingi kahtlus puhki motiivide osas :)) - käis luurel või nii.
    teine variant, ametniku härra oli "vahele" jäänud lehe lugemiselt - mis iseenesest pole paha aga kui inimene ikka vastuvõtule tuleb siis vähegi viisakas isik paneb ajalehe käest ja uurib põhjust, miks teda külastatakse.
  • Zuumin korra toimunud kohtumisele veelkord sisse.
    Küsisin sekretärilt härra Lõugast, sekretär näitas tema kabineti uksele. Sisenesin, tutvustasin ennast ja ütlesin, et siia soovitas tulla tema kolleeg kõrvaltmajast. (Siis see ametnik, kes mu muret inimlikust seisukohast mõistis ja rahalise trahviotsuse tühistas). Mineku põhjuseks oli vastavalt esimeselt ametnikult saadud juhis, et kui tahan teha ettepanekut märgi lisamiseks tänavale, siis Lõugas is the man. Istusime laua taha, mina ühel pool ja Lõugas teisel pool ja seletasin, et näe selline ja selline lugu. Ilma üldse mu sõnumit mütsialt läbi laskmata tuli kiire vastus, et seadused on täitmiseks ja mingeid muutusi pole vaja. Sellepeale tõusin, vastasin, et vabandan, et segasin su lehelugemist ja oligi kõik. Loomulikult on selles lauses paras annus sappi, irooniat, ebaviisakust või mida iganes, aga järgnenud reaktsioon oli way out of proportion. Nii lihtne see oligi.
    Teietamist väärivad väärikad inimesed ja see tuleb kuidagi iseenesest lähtudes tunnetusest. Mõnele inimesele on kohe piinlik "sina" öelda. Samas on minu jaosk ühiskonna poolne vägistamine kui ma peaksin teietama inimest ainuüksi sellepärast, et ta miski ametnikumiiiiiiis. Pole kombeks müts näpus koogutada igal pool. Kõigepealt pesku ennast puhtaks, kammigu juuksed, riietugu nagu ametnikule kohane ja siis vaatame edasi, kas ka inimene ise selline, et peaksin teda teietama. Mida arvata inimesest, kes sunnib ennast teietama või muidu solvub? Ikka täiesti haige värk kui nüüd nii mõelda.
  • Võib ju olla, et ametnik Lõugas ja teise maja ametnik on omavahel....raginas.
    Ja Puhk jäi kahe tule vahele.
  • koto, kusjuures juba sai selle üle nalja tehtud, et kindlasti see, kes mu sinna saatis, teadis mis järgnema hakkab ja koguneti kolleegidega vabaduse platsile huumorit jälgima :)))))
  • puhk, nüüd tekib küsimus, et mis on teema point? transpordiametit mitte külastada, kui on vajadus? või külastada koos advokaadiga?
  • Mina tegin kaks järeldust:
    1) võimalusel suhelda antud ametkonnaga ainult rangelt haldusmenetluse raamides ja tähitud/digiallkirjastatud kirjavahetuse abil
    2) kui tuleb suhelda otse, siis tuleb esimese asjana peale ruumi sisenemist asetada demonstratiivselt lauale töötav diktofon.

    Mitte et see asjaajamist eriti lihtsamaks teeks (selleks on kinkekaardid ja muusikariistade ostutoetused), aga vähemalt ei pea show-le poole pealt pidurit tõmbama ja proovima oma juttu kotti tagasi toppida.

Teemade nimekirja