LHV viipemaksekaardid (NFC)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Sai parajalt eelmine LHV kaart läbi ja uueks kaardiks saadeti tehnoloogiliselt vägevaim NFC kaart. Muidu justkui eelmine kaart, aga NFC funktsionaalsuse eest võetakse nüüd ka 1 eur kuus hooldustastu. Asusin siis uurima, et mida selle 1 euro eest ka saab.

    * Test 1 - Ülemiste keskuses LHV automaadist raha võtmine
    Jaurasin mitu minutit, võtsin isegi kaardi rahakotist välja, et ei tekiks konflikti Savisaare kaardiga. Nui neljaks ei toimi, proovisin viibutada, peale asetada, ühte, teist ja kolmandat. Hakkasin juba alla andma selle kaardi vibutamisega kuni tekkis ekraanile info, et saan sisestada summa mida soovin kätte saada. Sisestasin summa ja küsis automaat PIN koodi, panin koodi, automaat küsib, et kaardiga uuesti viipaks. Proovisin järgmised minutid seda sama mida enne, küll viibata, küll asetada. Ei toimi. Kuna raha oli vaja võtsin traditsioonilisel meetodil välja - toimis.

    * Test 2 - Ülemiste keskuse Rimi
    Rimi ise on võtnud kasutusele NFC kliendikaardid ja täitsa toimiv lahendus. Rahakott makseterminali peale korraks ja on registreeritud. Testi aluseks võtsin, et proovin ilma kliendikaardita otse makse teha. Läksin päris inimesega kassasse ja teavitasin, et proovin uue kaardiga maksta. Terminal tegi korra sinise tulukesega signaali ja kõik. Kassiir teatas, et tema ei tea, et sedasi oleks võimalik maksta - ainult kliendikaart toimib. Maksin eelnevalt välja võetud sularahaga.

    * Test 3.1 - Mustika keskuse Prisma
    Automaatkassa, ei mitte midagi, proovisin viibata, asetada, nii ja naa. Kaart rahakotist väljas, et ei oleks teist kaarti lähedal. Ei õnnestunud. Maksmiseks pidi kasutama traditsioonilist meetodi.

    * Test 3.2 - Rocca al Mare Prisma
    Automaatkassa. Vaata test 3.1.

    Tekib küsimus ka see asi nagu reaalselt kuskil toimib kah või pole ma piisavalt artisaan-butiikide klient, et seda 1 euro kuus makstavat teenust reaalselt kasutada?
  • Prisma kauplusteketi turundusdirektor Silver Säga ütles, et uue võimaluse ettevalmistamisega seotud tegevused käivad täie hooga. «Loodame ettevalmistustega valmis olla järgmise aasta esimeses kvartalis, et saaksime võimaldada klientidel ka kontaktivabasid maksekaarte kasutada,» lausus ta.

    https://m.postimees.ee/section/2421/3795097
  • Tänu tagasiside eest, hannula!
    Tõepoolest kehtestasime augusti lõpus uutele pangakaartidele kuutasu ning samas tõime turule ka viipemaksekaardid. Need sammud olid küll ühel ajal, kuid need ei ole omavahel otseselt seotud. Kuutasu kehtib uutele kaartidele seetõttu, et kaartide välja andmine on viimase aasta jooksul oluliselt kulukamaks muutunud. Kuutasu katab osa lisandunud kuludest. Soovime pakkuda jätkuvalt kvaliteetset kaarditeenust ja ka makselahendusi edasi arendada. Selge pangakaardi kuutasu aitab seda teha.
    Mis puudutab meie sularahaautomaatide viipekaardi võimalust, siis julgustaksin kindlasti uuesti proovima. Tõime sellise lahenduse klientidele esimesena maailmas. Sularahaautomaadi tarkvara on alles timmimisel ja eeldab hetkel tavapärasest rahulikumat toimetamist. Tähtis on asetada kaart rahulikult mõneks hetkeks kiibilugejale ja ootada kuni automaat annab märguande edasi toimetamiseks. Aasta lõpuks on oodata täiendust, mis tagab viipekaardi kiirema lugemise.
    LHV klientidest kaupmeeste NFC makseterminalid on viipekaardiomanikule vaadatavad meie mobiiliäpis. Kahjuks ei ole tänaseks veel suuremad jaekaubandusketid viipemaksevõimalust oma teenusepakkujaga koostöös klientidele avanud. Kuid nagu eelpool viidatud, siis töö selle nimel käib. Ilmselt paranevad võimalused viipemakseks juba lähikuudel. Selver ja Kaubamaja on juba katsetamas: http://geenius.ee/uudis/viipemaksed-suures-poes-maksime-nfc-ga-edukalt-selveris.
    Usume, et kui suured jaeketid viipemaksevõimaluse avavad, muutub väikeste ostude eest maksmine Eestis päris põhjalikult.
  • Suhtlesin ka mine LHV-ga peale nende uute kaartide kasutuselevõttu ja siis küll väideti, et mitte ei kehtestata taas kord uut tasu, vaid kõik olevat kliendi hüvanguks ja et viibelda automaadi ees ning poes on pop ja noortepärane.

    Mina isiklikult ei ole huvitatud sellest, et minu pangakaardil oleks üldse selline funktsioon, sest minu meelest ei tee see elu kuidagi lihtsamaks ning ei ole ka piisavalt turvaline. Näiteks pole ma huvitatud sellest, et ükskõik kes võiks minu kaardiga poodides viibelda ilma vajaduseta end kuidagi identifitseerida.

    Iseenesest on see 1 euro ju pisike raha, aga asi on pigem põhimõttes. Tasuta pangakaart oli mõnes mõttes minu jaoks LHV lubadus ja eristas teda teistest pankadest. Positiivses mõttes.

    Nüüd aga tuleb välja, et see oli kõige tavalisem turundustrikk.
  • Priit Rum
    Tähtis on asetada kaart rahulikult mõneks hetkeks kiibilugejale ja ootada kuni automaat annab märguande edasi toimetamiseks. .

    Sama hästi võib selle kaardi ju automaati pista.
  • adalbert
    Suhtlesin ka mine LHV-ga peale nende uute kaartide kasutuselevõttu ja siis küll väideti, et mitte ei kehtestata taas kord uut tasu, vaid kõik olevat kliendi hüvanguks ja et viibelda automaadi ees ning poes on pop ja noortepärane.

    Mina isiklikult ei ole huvitatud sellest, et minu pangakaardil oleks üldse selline funktsioon, sest minu meelest ei tee see elu kuidagi lihtsamaks ning ei ole ka piisavalt turvaline. Näiteks pole ma huvitatud sellest, et ükskõik kes võiks minu kaardiga poodides viibelda ilma vajaduseta end kuidagi identifitseerida.

    Iseenesest on see 1 euro ju pisike raha, aga asi on pigem põhimõttes. Tasuta pangakaart oli mõnes mõttes minu jaoks LHV lubadus ja eristas teda teistest pankadest. Positiivses mõttes.

    Nüüd aga tuleb välja, et see oli kõige tavalisem turundustrikk.

    See võtab enam-vähem ka minu seisukoha kokku. Ei vaja tegelikult ka mingit täiendavat funktsionaalsust, LHV kaart on senimaani veatult toiminud ning hea meelega jätkaks tulevikus täpselt sama lahendusega. Kombineeritud deebet-krediitkaartide loobumisest võib veel aru saada, kui nende kasutamisel on esinenud probleeme. Endal niikuinii puudub vajadus sellise kombineeritud kaardi järele.
    Aga jah, see kuutasu kehtestamine natuke hapu maigu jätab. Tundub, et lihtsalt leiti koht, kus väikeste summadega (1 euro 1 erakliendi kohta 1 kuus) võib summaarselt aasta kokkuvõttes teenida märkimisväärset tulu. Ometi veel mõned aastad tagasi räägiti, kuidas pangakaartidele hooldustasu kehtestamine on ebaõige, kuna kaartide haldamine ja väljastamine on pankadele marginaalne kulu. Kuna nüüd on üks tuluallikas (kaardimaksed) ära kukkunud, siis otsustati see nähtavasti kaardiomanikelt lihtsalt sisse kasseerida, kuigi see pole tegelikult üks ühele samastatav kaardide väljastamisega seotud kuludega.
  • Palun parandage pealkiri ära: "LHV viipemaksekaardid (NFC)"
  • Kui need sünnitusvalud kõrvale jätta, siis ma olen tuleviku osas eelkõnelejatest natuke optimistlikum.
    Mina olen suhteliselt sularahavaba inimene ja maksan kaardiga igal pool. Senised kogemused erinevate kaartidega näitavad, et igapäevasel korduval kasutamisel ei ole ühegi kaardi lubatud eluiga 3 aastani jõudnud.
    Pooleteiseaastase kasutamise järel on praegune Swedi deebetkaardi pealmine kiht juba nurkadest narmendav, magnetriba on täiesti kulunud ja kaardi tagumise külje allkirjariba alt on paljastunud ähvardav kiri "VOID".
    Võib-olla kaart, mida ei pea kasutamiseks rahakotist välja võtma, peaks füüsiliselt kauem vastu?
  • "Sularahaautomaatide viipekaardi võimalus esimesena maailmas" Tasuks igaks juhuks üle kontrollida kas Hiinas see juba olemas pole. Seal on need süsteemid "Union Pay" juba väga ammu kasutuses ja Eesti tiiger tundub täiesti surnud selle kõrval. Telefoniga maksmisest ei ole siin mõtet vist veel rääkida.
  • Korea ATM peaks see olema.

    Apple pay BOC automaatides.


  • Deebet-krediitkaartidest loobumine ning uutele kaartidele üleminekut võib sõnastada järgnevalt: "Teeme teenuse kehvemaks, kuid võtame selle eest rohkem raha!"
    Osaniku ja võlausaldajana on mul kahtlemata hea meel näha, et LHV oskab klientidelt raha küsida, kuid antud juhul võidakse pill lõhki puhuda ning konkurentidele alla jääda. Vaatame silmaringi huvides, mida praegusest kaardist loobuma sunnitud klient siis maksab ning mida ta selle eest saab. Ühe kaardi asemel tuleb tal hankida kaks: see teeb juba 2€ igas kuus. Selle raha eest saab ta tasuta ülekandeid teha Euroopa piires ja LHV panga automaadist tasuta raha võtta. Deebetkaardiga võõrastest ATM-idest Euroopa piires võttes kulub ühe korra kohta 1€.
    Konkurent Krediidipank pakub 2€ eest kuus Arveldaja paketti, kus hinna sees on kuutasuta deebetkaart; tasuta ülekanded Euroopa piires; tasuta pangasisesed ülekanded välisvaluutas; tasuta raha võtmine suvalisest ATM-ist tervel planeedil (kui eelneval kuul on kaardiga tehtud vähemalt 100€ eest tehinguid).
    Võiks muidugi ironiseerida, et mis siin kopikaid lõhestada, euro-paar pole mingi raha. Aga matemaatiliselt võttes on üks nullist lõpmatu kordi suurem. Seega kuutasuta kaartidest loobudes tõstab LHV teenustasu lõpmatu korda. ;-)
  • Mulle tundub, et LHV püüab oma mainekujunduselt olla pop ja noortepärane, samas aga LHV kliendid on pigem konservatiivsemad kodanikud ja eeldavad pangalt stabiilsust ning ei ole uuendustest mitte alati sugugi vaimustuses. Võite mind pidada lihtsalt üheks tagurlaseks ja tehnikapõlguriks, aga mind rahuldab täiesti see kui saan poes oma kaardiga vanamoodsalt pin-koodi sisestades maksta ja võtta sama moodi automaadist sularaha. Mingit makseterminalide ees viiplemist ma ei igatse, ammugi ei vaimusta mind võimalus selle eest rohkem maksta.

    Üldse pahandab mind kliendina see kui ettevõte püüab vägisi minu elu "mugavamaks" teha. Tavaliselt tähendab uus "mugavus" lihtsalt seda, et mina pean igakuiselt rohkem maksma.

    Viimane näide oli Elisa, mis vahetab välja oma sim-kaardid. Ei noh, tore on, minu poolest vahetagu. Ainus viga on selles, et taas kord tuleb mul hakata maksma selle uue sim-kaardi eest 1 euro kuus rohkem. Väidetavalt saan ma kasutada nüüd odavamalt mobilli-ID-d uue kaardiga. Ainus häda on selles, et ma ei kasuta mobiili ID-d ega tunne ka mingit vajadust seda kasutada. Seega minu jaoks on tegemist lihtsalt taaskordse hinnatõusuga. Ettevõtja muidugi näeb asju teisest vaatevinklist ja tema reklaamikampaaniat uskudes minu kulud suisa vähenevad.

    Küllap on konservatiivse ellusuhtumisega kliente peale minu veelgi. LHV võiks näiteks järgmisel korral veidi uurida, kas kliendid üldse on uuendustest huvitatud. Iseäranis veel siis kui see toob kaasa neile täiendavaid kulusid.

  • Üks tüüpiline näide, kuidas soovitakse niigi head toodet "paremaks ja kaasaegsemaks" teha on kuulus Toblerone shokolaad. Nimelt tehti ümber tahvlite kuju ja vähenes nende kaal. Firma esindaja põhjendus on erakordselt jabur: kulude kokkuhoid. Tegelikkuses on tegemist aga kõige tavalisema hinnatõusuga, sest sama raha eest saab nüüd lihtsalt vähem toodet.

    Siin teemas oleks huvitav kuulata ka viiplemiskaartide fännide seisukohti - kas 1 eurot kuus juurde maksta tasub ära ja kui suur on ajaline kokkuhoid võrreldes tavalise pangakaardiga.

    Toblerone shokolaadi "paremaks" tegemise näide on aga siin:

    "Toblerone'i tahvlite kuulsad kolmnurgad kaugenesid teineteisest - sellega saavutati šokolaadi väiksem kaal ja välditi hinnatõusu.

    Toblerone'i fännid on kolmnurgakujulise šokolaadi muutumises pettunud - tootjafirma pikendas tahvlis paiknevate šokolaadi kolmnurkade vahet, millega väheneb seni 170- ja 400-grammiste šokolaadide kaal, vahendab BBC.

    Paljud tarbijad on oma pettumust väljendanud ja öelnud, et see on ebavajalik ja täiesti vale otsus ning et suuremad vahed kolmnurkade vahel näeb välja rumal.

    Toblerone'i esindaja sõnul oli muutus aga vajalik selleks, et vähendada šokolaadi kaalu ja hoida sellega kulusid kokku. Ametlikus teates selgitas ettevõte, et valida oli kahe vahel - kas tõsta šokolaadide hinda või muuta nende kaalu."
  • Klge vabandust, aga arvestades seda igakülgset põristamist Eesti kui tehnoloogiliselt arenenud riigi kohta oli õige aeg viipekaartide evitamiseks mingi ma ei tea, 5 aastat tagasi. Hetkel on kiipkaardiga "tagurlikus euroopas" umbes nii et bensukast kohvi ostes oleks nagu tsekiraamatu välja võtnud.

    Muidugi tegelt võiks selle kaardivärgi üldse vahele jätta ja kohe telefoni peale minna.
  • jesper
    ....

    Muidugi tegelt võiks selle kaardivärgi üldse vahele jätta ja kohe telefoni peale minna.


    Ei taha telefonile panna. Kohe mitte üldse ei taha mingisugust maksmist telefoniga siduda. Viimane äge näide oma tutvusringkonnast - tuttav saatis tuntud brändi telefoni mandariinimaale garantiisse. Mandariinimaal tehti telefon korda ning boonuseks saatsid töömehed telefonis salvestunud kasutajaandmetega tuttava isikliku mailiaadressi pealt rõõmuga spämmi laiali. Õnneks piirduti vaid Facebooki ja Google kontodega. Annaks jumal, et kasutaja samasid paroole läbivalt üle kontode ei kasuta.
    Antud juhul oli ka teenusepakkuja nõutu näoga ning veeretas süü enda pealt - eiei, meie koostööpartnerid nii ei tee ja *insert ümmargune pläma miks ikkagi ei*.

    Tagantjärgitarkus - factory reset torule enne kuskile saatmist(aga kui telo pilti ette ei võta - juhe järgi ja vägistada ikkagi reset - aga kui toru brick, siis kanets ja looda parimat)
  • Nojah, eks on ka inimesi kes põhimõtteliselt kasutavad ainult sularaha ja kasvõi needsamad tsekiraamatud olid vanema generatsiooni seas veel paar aastat tagasi täitsa teema. Ma ei mõista, miks mina peaks selle pärast kannatama. Võib ju teha eraldi mingi eakatepanga kus pole üldse kaarte vaid on ainult hoiuraamatud jne, aga väga ei usu et sellisele nõudlust on, pigem läheb nagu paljude teiste tehniliste uuendustega - algul on kiun taevani aga lõpuks ostavad kõik suured vastalised endale salaja öövarjus ekraaniga telefoni ja teevad facebooki konto :)

    Ma igaks juhuks mainin ära, et jutt ei käi telefoniga endale salongist auto ostmisest vms, loomulikult, vaid vohvitass, veinipudel, nätsupakk, lõunasöök tüüpi ostudest.
  • Igasuguste mandariini tegelaste vastu on ju leiutatud ammu kaheastmelised tuvastused ja neljast nubrist koosnev PIN kood. Google ja FB on küll sellised asjad mis võiks olla keelatud kasutada kui kahte astet peal pole.
  • Ei tea millal või kus euroopas sa Jesper käisid aga tavaline kiipkaart on igal pool kasutusel ja viipekaart oli ka paljudes kohtades enne Eestit.
    Aga see limiit on Eesti kaartidel 10 euri? Kas tõesti keegi käib suures poes nagu Prisma, Rimi, Selver jmt. ja ostab <10 euri eest tavaliselt? Tundub suht mõttetu neid poode siunata kui ostjad nkn ei saa tihti viipega maksta summa tõttu.
  • juured
    "Sularahaautomaatide viipekaardi võimalus esimesena maailmas" Tasuks igaks juhuks üle kontrollida kas Hiinas see juba olemas pole. Seal on need süsteemid "Union Pay" juba väga ammu kasutuses ja Eesti tiiger tundub täiesti surnud selle kõrval. Telefoniga maksmisest ei ole siin mõtet vist veel rääkida.


    Esimesena Maailmas, jälle need imelised faktid! Commonwealth bank Austraalias kasutab viipekaartide lahendust üle 2 aasta juba :).
    Viipekaartide häda on selles, et kui kaart kaduma läheb, siis on lihtne sellega väikseid makseid sooritada. Commwealth Austraalias küll tagastab raha sellistes olukordades aga lõppkokkuvõttes, tehakse seda aktsionäride rahakotist.
    Turvalisus on üleüldine probleem tänapäeva ühiskonnas, tagatubades müüakse lahkelt inimeste krediitkaartide numbreid ja muud sellega seonduvat infot - ei tasu igale poole oma infot sissetrükkida.
  • opex
    Ei tea millal või kus euroopas sa Jesper käisid aga tavaline kiipkaart on igal pool kasutusel ja viipekaart oli ka paljudes kohtades enne Eestit

    No ma olen korduvalt tala saanud, et alla mingi limiidi sobib kas viipekaart või sull, ilmselt mingi teenustasu teema. Viimati eelmine nädal Hispaanias. Ja isegi kui piiri pole siis lükatakse viipeterminal vaikimisi ettepoole ja kui lolli näoga hakkan auku otsima siis tuleb arusaamine et ahah, inimene on maalt ja hobusega, talle on seda teist vaja :)
  • LHV võiks enne uute vidinate rakendamist olemas olevad kaardid tööle saada väljaspool Eestit.
    Nimelt viimase aasta jooksul on olnud 3 eri LHV kaardiga probleeme nii Põhja-Ameerikas, Euroopas kui ka Aasias.. Iga kord oleme maksmisel tõrke tegemisel proovinud läbi kõik LHV kaardid (2xdeebetkaart + 1xkrediitkaart), ja lõpuks võtnud taskust Swedi krediitkaardi, millega aastate jooksul pole kuskil probleeme esinenud.

    Isiklikult oman LHV kaarti kahel põhjusel: 1. kuna see ei maksa midagi; 2. kuna võimaldab toetada Eesti jalgpalli. Hetkel olemasolev kehtib õnneks veel mingi poolteist aastat.. Kui selleks ajaks pole asi paranenud ning kuutasu kadunud, ei ole mingit motivatsiooni edasi omada või kasutada.

    Ja see viipemakse teema on tõesti üks jama.. Tehke parem mobiilirakendusse see kaardi variant ning jätke plastik vaid hädajuhtudeks.. Ning PIN ongi välja mõeldud selleks, et sellega autentida ;)

Teemade nimekirja