Jagamismajandus - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Jagamismajandus

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • https://baltimorefishbowl.com/stories/the-baltimore-bike-share-system-is-about-to-fail-again/
  • Ootan pikisilmi päeva mil uut teemat ei saaks enam avada ilma moderaatori kinnituseta
  • Samas miks ei võiks olla eraldi teema rattaliikluse jm kergliikluse jaoks? Kiiresti arenev ja ka majanduslikku mõõdet omav nähtus.
  • Probleemi pole, kui teema huvi ei paku, siis kaob see ekraanilt, kui pakub, siis järelikult on vajalik.

    Ei tsensuurile!

    Sõna on vaba!
  • Keegi mode võiks teema ümbernimetada, kuidagi nii, et hõlmaks mitte ainult Tartut vaid kogu maailma, erinevaid kergliiklusvahendeid ja -ideesid, ingl. k. mobility kuhu kuulub ka autojagamine lisaks dokkideta ja dokkidega velode, e- ja tavatõukekate, vedrupulkade (pogo stick) ja kst mille muu võimalikule jagamisele.
    Neid ebaõnnestumise lugusid velode osas on Hiinas, UKs, Prantsusmaal jne. piisavalt. Võiks olla eraldi teema nende projektide osas küll aga parema nimega. Näit. "Liiklusvahendite jagamine" või "mobiilsus" vmt.
  • No näiteks, tundub piisavalt avar.
  • Vaatan, et Bolti tõuksid on täitsa olemas, aku jääki näitab äpp ja puha....
  • Tõuksid on linnas liikumiseks palju paremad kui jalgrattad. Ma ei kujuta ette, et roniksin ülikonnaga elektriratta selga, aga tõuks miks mitte. Pealegi tõuksiga saab alati kõnniteel sõita.
  • Tõuksidel on väiksed rattad, kõnnitee servad nati ohtlikud kohati. Ise küll suutsin suure e-veloga välismaal käna panna kuna need räme rasked ja kõnniteele saamiseks peab suht risti lähenema muidu ei roni üles.
  • Tegin tiiru Bolti tõuksiga, väga mõnus ja lihtne. Oleks valmis veel kasutama
  • peeterv22
    Tegin tiiru Bolti tõuksiga, väga mõnus ja lihtne. Oleks valmis veel kasutama


    Poleks arvanudki, et t6uksi kasutamine v6iks yldse mingeid probleeme tekitada..?
  • ReneK.
    peeterv22
    Tegin tiiru Bolti tõuksiga, väga mõnus ja lihtne. Oleks valmis veel kasutama


    Poleks arvanudki, et t6uksi kasutamine v6iks yldse mingeid probleeme tekitada..?


    Kui äpp või tõuks ei tööta, siis vist oleks ikka probleem küll?
  • peeterv22
    ReneK.
    peeterv22
    Tegin tiiru Bolti tõuksiga, väga mõnus ja lihtne. Oleks valmis veel kasutama


    Poleks arvanudki, et t6uksi kasutamine v6iks yldse mingeid probleeme tekitada..?


    Kui äpp või tõuks ei tööta, siis vist oleks ikka probleem küll?


    See on juba teine teema, et app ei t88ta - ennem mainisid, et said hakkama t6ukeratta kasutamisega :)
  • ReneK.See on juba teine teema, et app ei t88ta - ennem mainisid, et said hakkama t6ukeratta kasutamisega :)


    Lugesin ratta juurde jalutades lühikese kasutamisõpetuse läbi ja sain hakkama jah, tänud muretsemast. :)

  • Helsinkis olen kuu aega kasutanud neid rattaid, siin tegutsevad peamiselt 2 firmat - Voi. ja Tier. Pidi veel mingi Soome firma olema, aga neid skuutreid pole kuskil näinud. Mugav on küll, hind nädalavahetuseti natuke kallim ja asukohapiirangud ka 2l firmal erinev.
  • Tsiteerides klassikuid - jalakäijad moodustavad inimkonna parima osa.

    Teisele kohale paneksin autojuhid - ikkagi suhteliselt soliidne seltskond.

    Lõppu jääksid need tüübid, kelle IQ ei võimalda mõista, et kõnniteed on kõndimiseks.

    Ärge võtke isiklikult. Ja tõukeratastega pole seni negatiivset kogemust olnud, pole selles piirkonnas viimastel päevadel jalutanud ka :)
  • Aku tühjakssaamise eest tehakse €80 trahvi. See, et Tartu rataste akut ei tohi tühjaks sõita, on ikka uskumatu feil. Olen 99% kindel, et enne avamist lubati, et elektriratta aku võib tühjaks sõita ja siis sõitu "tavarattana" jätkata. Tootja ei tulnud selle peale, et aku võib tühjaks saada kasutuse käigus ja et see hakkab suht igapäevaselt juhtuma? Tarkvaraliselt pole võimalik piirata, et mootor enam ei käivituks, kui aku on alla näiteks 10%? Sry, sellise tootja rattad võibolla ongi uskumatu pa**k ja võibolla lähevad nad katki mitte ebakultuursete tartlaste vaid kehva kvaliteedi tõttu? Baltimore artikkel näib ka sellele viitavat. Samuti on äpiprobleemid ka Baltimores samad, mitte mingist ülisuurest kasutusest tingitud.
  • Läbimõtlematuid asju on ratta juures veel. See kurikuulus korv - kui tavalisel rattal korv pöördub koos lenksuga ja selles ei saa kuidagi keegi istuda, siis Tartu rattal on korv jäigalt raami küljes ega pöördu koos lenksuga. Lisaks sellele, et see natuke segab roolimisel, see ka lausa kutsub oma tagumikku sinna korvi asetama.

    Teine asi on värvilahendus: rattad on hallmustad. Mujal maailmas on nad ikka erksat tooni, et autojuhtidele paremini silma torgata.
  • Asi hakkas kohe huvitama. Waybackmachine näitas, mida enne avamist aku tühjenemise kohta lubati. Tänaseks on tekst oluliselt muutunud.

    31.05


    Täna:
  • Selles esialgses sõnumis kus öeldi, et "pärast esimest päeva vajas 100 ratast remonti" tähendas number 100 seda, et selle sees olidki enamast lihtsalt tühjaks sõidetud akuga rattad, mis oli vaja tuua töökotta laadimisele.
    Pahatahtlikku vandalismi ja lõhkumist oli võrdlemisi vähe, pigem lihtsalt äärmiselt rumal ja ebaõnnestunud tehniline lahendus, millega ei suuda ükski tavakasutaja arvestada. Number 100 kõlas samas dramaatiliselt ja süüdistavalt, justkui Tartu oleks mingi eriline vandaalide linn.

    Selliseid ärimudeleid ennegi nähtud kus ettevõtja püüab selgitada, et kõik kasutajad on miskipärast kuidagi rumalad, et asjast õigesti aru ei saa. Kui ikka suur osa kasutajaid ei saa aru kuidas su teenus töötab või peab mingi hirmpika manuaali kaasa andma, siis probleem ei ole mitte kliendis vaid tootes/teenuses.
  • Mitmel korral juba nähtud, et milleks "oma ratta" seljas kõõluda, et keegi seda laadimise ajal ära ei võtaks, kui saab lihtsalt oma lukuga see ratas lukustada.
  • Well. Tõuksijad pole üldiselt midagi kuulnud asjast nimega "liikluseeskri". Just täna "tõuklesin" ühega... vaatas mind mokk, töllakil, tatt ripakil, uskumatu nägu peas, et kas ta tõesti peab vasakpööret sooritades otse liikuvale autole teed andma. Ta on ju tõuksiga ja üldse nii loodussõbralik ja... ja siis tuleb mingi jõhkard suure jeebiga ja ei kavatsegi pidurdada, autost välja tulla ja maani kummarada ja vabandust paluda oma ökoloogilise jalajälje eest vaid sõidab tuimalt edasi, nagu liikluseeskiri parklas liiklemist reguleerib ja eeldab teistelt ka selle järgimist. Kohutav, kas pole???
  • Off, tõuksijad pole mingi omaette liik ja nad pole kuidagi elektritõukside leiutamise tõttu rumalamaks muutunud. Needsamad liikluspuudega inimesed keerasid/astusid sulle varem ootamatult ette jalgsi, jalgrattal või teise auto roolis.

    Mul tekkis su postitust lugedes kohe deja vu selle ajastuga kui Pokemon Go mobiilidesse jõudis ja siis hakati inimeste liiklusrumaluses kohe seda mängu süüdistama.
  • Homemaker
    ..
    Teine asi on värvilahendus: rattad on hallmustad. Mujal maailmas on nad ikka erksat tooni, et autojuhtidele paremini silma torgata.

    Seoses mootorratastega on statistikat tehtud, kunagi enne seda, kui sõidutuli kohustuslikuks muutus: Kõige paremini märgatav on mootorratturi rindkeret kattev riietusese, seejärel kiiver (peakate), mootorratta enese värv alles peale neid. Jalgratta pindala on mootorratta pindalast veel palju väiksem. Õnnetuste vältimiseks peab kaherattaline just eestpoolt nähtav olema, aga raami eestvaates sisuliselt pole näha. Pigem aitab erk värv kasutada soovijatel rattaid leida.
  • Neid elektrirattaid ja tõukse tuleks laenutada vaid neile kellel juhiluba ette näidata. See tagaks parema liikluskultuuri ja selle et laenutaja jätab siis ilmselt ühe autosõidu tegemata, mitte ei kimaks niisama lõbu pärast.
  • Fake McCoy
    Neid elektrirattaid ja tõukse tuleks laenutada vaid neile kellel juhiluba ette näidata. See tagaks parema liikluskultuuri ja selle et laenutaja jätab siis ilmselt ühe autosõidu tegemata, mitte ei kimaks niisama lõbu pärast.


    Jajah. Ja kõikidel autojuhtidel peab ette olema näidata tõend, et neil on kuhugi ikka asja ka. See tagaks parema liikluskultuuri ja selle, et muidumehed jätaksid siis ilmselt ühe autosõidu tegemata. Mitte ei kimaks niisama lõbu pärast.

  • Draax
    Off, tõuksijad pole mingi omaette liik ja nad pole kuidagi elektritõukside leiutamise tõttu rumalamaks muutunud. Needsamad liikluspuudega inimesed keerasid/astusid sulle varem ootamatult ette jalgsi, jalgrattal või teise auto roolis.

    Mul tekkis su postitust lugedes kohe deja vu selle ajastuga kui Pokemon Go mobiilidesse jõudis ja siis hakati inimeste liiklusrumaluses kohe seda mängu süüdistama.


    Noh, igasugu tõuksijad ja elektrirattapeded on lihtsalt rumalad ja ignorantsed. MAMILid oma 10-20 kEUR süsinikratastega on lihtsalt ülbed. Nad teavad küll, kuidas peab, aga neil on "pohhhui" nad on ju "elu peremehed" tublit karjääri teinud v. niisama edukad keskealised ärimehed. Neil on garaažis mitu autot, mis maksavad rohkem kui sinu korter. Nende jalgratas maksab rohkem kui sinu auto. Neile mingid näkased reeglid ei kehti.
  • Fake McCoy
    Neid elektrirattaid ja tõukse tuleks laenutada vaid neile kellel juhiluba ette näidata. See tagaks parema liikluskultuuri ja selle et laenutaja jätab siis ilmselt ühe autosõidu tegemata, mitte ei kimaks niisama lõbu pärast.


    No vähemalt AM-kategooria luba võiks olla küll.
  • Offf
    Draax
    Off, tõuksijad pole mingi omaette liik ja nad pole kuidagi elektritõukside leiutamise tõttu rumalamaks muutunud. Needsamad liikluspuudega inimesed keerasid/astusid sulle varem ootamatult ette jalgsi, jalgrattal või teise auto roolis.

    Mul tekkis su postitust lugedes kohe deja vu selle ajastuga kui Pokemon Go mobiilidesse jõudis ja siis hakati inimeste liiklusrumaluses kohe seda mängu süüdistama.


    Noh, igasugu tõuksijad ja elektrirattapeded on lihtsalt rumalad ja ignorantsed. MAMILid oma 10-20 kEUR süsinikratastega on lihtsalt ülbed. Nad teavad küll, kuidas peab, aga neil on "pohhhui" nad on ju "elu peremehed" tublit karjääri teinud v. niisama edukad keskealised ärimehed. Neil on garaažis mitu autot, mis maksavad rohkem kui sinu korter. Nende jalgratas maksab rohkem kui sinu auto. Neile mingid näkased reeglid ei kehti.


    veider on see, et ise end siin foorumis suure dziibiga ülekaaluliseks spordivihkajaks tituleerivale kodanikule jäävad jalgratturid pidevalt ette ... ilmselgelt ei ole kuulda võetud minu varasemat soovitust abi saamiseks arsti poole pöörduda

    kuigi ma liigun autoga igapäevaselt mööda ratturitest (sealhulgas "süsininikratta" omanikest) kihavat marsruuti Paldiski mnt - Rannamõisa tee ja Tabasalu-Harku-Keila.Joa-Lohusalu kant, siis saan raporteerida väga vähestest intsidentidest ratturitega, millest nimetamisväärsem on muidugi Jürgen Ligi :)

    samas kandis sõidan rattaga aastas mitutuhat kilomeetrit ja pean ütlema, et ka autojuhtide suhtumine ja käitumine ratturite osas on viimase 4-5 aastaga väga heaks läinud ja intsidente tuleb ette väga harva, va. muidugi Atko bussidega ...
  • Offf
    Well. Tõuksijad pole üldiselt midagi kuulnud asjast nimega "liikluseeskri". Just täna "tõuklesin" ühega... vaatas mind mokk, töllakil, tatt ripakil, uskumatu nägu peas, et kas ta tõesti peab vasakpööret sooritades otse liikuvale autole teed andma. Ta on ju tõuksiga ja üldse nii loodussõbralik ja... ja siis tuleb mingi jõhkard suure jeebiga ja ei kavatsegi pidurdada, autost välja tulla ja maani kummarada ja vabandust paluda oma ökoloogilise jalajälje eest vaid sõidab tuimalt edasi, nagu liikluseeskiri parklas liiklemist reguleerib ja eeldab teistelt ka selle järgimist. Kohutav, kas pole???

    Kui pole märgitud teisiti, siis kehtib parklates parema käe reegel. Äkki oli tõuksijal ikkagi eesõigus?
  • Ma pakun, et 4-rattaline liikus otse, aga vastupidises suunas, mitte ei üritanud tõuklejast iga hinna eest mööda saada - sel juhul oli suurema arvu rataste omanikul eesõigus.
    Aga kuidas on lugu õuealal? Kas tõuks=jalakäija ning autojuht ei tohi ta liikumist takistada?
  • jaans
    Aga kuidas on lugu õuealal? Kas tõuks=jalakäija ning autojuht ei tohi ta liikumist takistada?

    Hea küsimus -- kas 20km/h liikuv tõuks on jalakäija või mitte? :)
  • Parema käe reegel vist ei kehti kui tõukerattur lähenes otse eest ja soovis vasakpööret teha nagu Offf kribas? Samas KUI see konkretne parkla oli vormistatud õuealana, siis vist peaks ikkagi tal laskma selle vasakpöörde ära sooritada?
    Keeruline. https://www.accelerista.com/uudis/eesti/parklas-liiklemine/
  • ziff
    jaans
    Aga kuidas on lugu õuealal? Kas tõuks=jalakäija ning autojuht ei tohi ta liikumist takistada?

    Hea küsimus -- kas 20km/h liikuv tõuks on jalakäija või mitte? :)


    Siiani on meediast l2bi k2inud, et t6ukerattur on seaduse silmis jalak2ija.
  • Seaduse silmis vist pole, aga seadusesilmad ei jälgi seadust.
  • "Elektriline tõukeratas on politsei käsitluse järgi täna jalakäija abivahend, kuid paraku liiklusseadus seda käsitlust ei toeta. Kõik sõidukid, mis liiguvad ikkagi mootori jõul, on tegelikult sõidukid, mis ei ole mitte jalakäija abivahendid, vaid neid tuleb käsitleda siis kas pisimopeedi või mopeedina," selgitas liiklusjurist Indrek Sirk.

    https://www.err.ee/967285/liikluseksperdid-on-eriarvamusel-kus-elektritoukerattaga-soita-tohib
  • Juba terve mõistus ütleb, et kui sul on vaid pehme luudest, lihastest ning ajust inimkeha ja teisel 2 tonni kaaluv metallkast,istmed, turvavööd ja õhkpadjad tema keha ümber kaitseks, siis ei maksa väga seda oma õigust taga ajama minna, isegi kui see peaks olema .

    Ma varemalt sõitsin suveti päris palju jalgrattaga ja no kordagi ei tulnud pähe sihukest mõtet, et teeks vasakpöörde ilma autodele teed andmata . Tegelt isegi parempööret tehes ja otse peateel liikudes pidi väga ettevaatlik olema,sest ega autojuhid ei taha meelsasti eesõigust omavale jalgratturile teed anda , igast õueväravast ja kõrvalteelt võis alati mõni sõiduk ootamatult teele ilmuda ...
  • Siin kõlab praegu tugev soov tõukside teema põhjalikult seadusesse kirja panna ja ära reguleerida.
    Pärast hakatakse kurtma, et meil on nii palju bürokraatiat.
    Üks vana uudis väitis, et kiireim reaalselt niitev niiduk sõidab ca 20km/h.
    Veel üks tore asi, mida võiks liiklusseaduses reguleerida ja ohtusnõudeid kehtestada.
    Kiivri kandmist vähemalt :)
  • Vanaema
    "Elektriline tõukeratas on politsei käsitluse järgi täna jalakäija abivahend, kuid paraku liiklusseadus seda käsitlust ei toeta. Kõik sõidukid, mis liiguvad ikkagi mootori jõul, on tegelikult sõidukid, mis ei ole mitte jalakäija abivahendid, vaid neid tuleb käsitleda siis kas pisimopeedi või mopeedina," selgitas liiklusjurist Indrek Sirk.

    https://www.err.ee/967285/liikluseksperdid-on-eriarvamusel-kus-elektritoukerattaga-soita-tohib


    "Jalakäija abivahend" on pigem see:
  • marker
    Siin kõlab praegu tugev soov tõukside teema põhjalikult seadusesse kirja panna ja ära reguleerida.
    Pärast hakatakse kurtma, et meil on nii palju bürokraatiat.
    Üks vana uudis väitis, et kiireim reaalselt niitev niiduk sõidab ca 20km/h.
    Veel üks tore asi, mida võiks liiklusseaduses reguleerida ja ohtusnõudeid kehtestada.
    Kiivri kandmist vähemalt :)


    Selgust on igal juhul vaja, et millised reeglid siis tõuksidele kehtivad.
  • Vanaema

    Selgust on igal juhul vaja, et millised reeglid siis tõuksidele kehtivad.


    Nagu stagna juba eelpool mainis, siis kehtib tugevama reegel.
    Kas oleks vaja politseid siia tõukside järelevalvet ka tegema?
    Igasugu elektrimootoriga "jubinate" ehitamine liigub nii ruttu eest ära.
    Teate, et tasakaaluliikuril peavad liikluseeskirjade kohaselt olema signaalkell ja spidomeeter?
    Nüüd peaks liikluspolitsei neid hiinakate omanikke püüdma ja trahvima hakkama? (seadused on täitmiseks)
  • See, et igasugused rauakolakad ronivad kõnniteele, arendavad suurt kiirust ja tugevama reegli kohaselt peavad siis jalakäijad hakkama eest ära hüppama - ei ole mitte vastuvõetav.

    Kõnniteed on eelkõige kõndimiseks, nagu nimigi ütleb. Kas, mida ja millistel tingimustel sinna veel lubada on vaja reguleerida. Helsingis saad trahvi, kui elektritõuksiga kõnniteele ronid.
  • Olin just eile Helsingis. Kõnniteed olid tõukse täis.
  • Normaalses linnas võiks olla rattateed, kuhu mahuvad rattad, tõuksid jmt. Meil värvitakse sõidutee üks äär meetri laiuselt ära ja siis julgemad võivad minna sinna testima, kas autojuhid vaatavad enne parempööret taha või mitte.
  • Marvin
    Olin just eile Helsingis. Kõnniteed olid tõukse täis.

    Poliisi antoi sakot neljälle sähköpotkulautailijalle Helsingissä – "Nuorilla miehillä kävi huono tuuri":
    https://yle.fi/uutiset/3-10901897
  • Asendustegevuseks sobib see seadusepügalate genereerimine ja filosofeerimine hästi. Peamine probleem Tallinnas on, kõnniteed on viletsas seisukorras, rattateed puuduvad, rattaparklad puuduvad, kõikjal on kõrged äärekivid või augud. Tallinna tänavad on piisav ekstreemrada, mis reguleerib ise kaherattaliste arvukust, ei saa siin rattaid või tõukse liiga palju olema.
  • siimos
    Asendustegevuseks sobib see seadusepügalate genereerimine ja filosofeerimine hästi. Peamine probleem Tallinnas on, kõnniteed on viletsas seisukorras, rattateed puuduvad, rattaparklad puuduvad, kõikjal on kõrged äärekivid või augud. Tallinna tänavad on piisav ekstreemrada, mis reguleerib ise kaherattaliste arvukust, ei saa siin rattaid või tõukse liiga palju olema.


    Just. Seal, kus on hea asfalt, pääseb jalakäijatest ilusti mööda ka tippkiirusel. Ülejäänud teed on nii auklikud või ebatasased ja kümnete ristumiskohtadega, et ise ka ei hakka seal kiirendama. See küll ei kehti renditõukside kasutajate kohta, kuna need ei hooli eriti tõukerataste edasise seisundi kohta peale seda, kui on oma sõidu lõpetanud. Liikluseeskirjade teadmised rentijatel on aga sarnased tavaliste jalakäijate omadele (enda kogemuse põhjal), need on lihtsalt kiiremad ja seetõttu veidi ohtlikumad nii teistele kergliiklejatele kui autojuhtidele.
    Ise olen ka paar nädalat oma elektritõukerattaga tööl käinud ja seni juhindunud tervest mõistusest ja jalakäijatele mõeldud liikluseeskirjadest. Seni pole ühtegi ohtlikku olukorda ette tulnud.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon