Uus hinnareaalsus - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Uus hinnareaalsus

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • "trumm"
    Aitan siin sõpra kes haltuura korras teeb lihtsaid puidust aiamajasid. Kuna materjali kulub iga kuudi jaoks sama palju, siis vaatasin viimaste tellimuste hindu meie puidu tarnijalt.


    Kas "lihtsa puidust aiamaja" linki ka on? EI, mul ei ole LPMi vaja ja kui aus olla, oleks piinlik LPM ka tellida, kui endal käed küljes, aga tahaks ajaviiteks mingit orientiiri, et kui palju selline lihtne puutöö siis ka massetab.
  • "madis555"
    "invictus"
    Paljudel tegijatel on tavahinnad ja siis on "mine ära" hinnad perioodiks, kui tegelikult on töömaht välja müüdud aga ropu raha eest viitsib meister ületunde teha. Selle pinnalt ei maksa turuhindade muutust nüüd küll tuletada.


    No tundub nii, et ongi tegemist sellise olukorraga. Sai hinnapakkumisi võetud ka mitmelt teiselt eritellimusmööbli tegijalt ja saadud pakkumiste järgi tundub, et tegijatel ongi käed tööd täis, sest hinnad kipuvad kõik sinna kanti olema, mis antud pakkujal.


    Mul on oma väike eritellimus mööblitootmine, sisendid on pooleteise aastaga kasvanud veidi üle 2X, hindu tõstnud oleme alla selle, hinnapakkumistega mütsiga pole lööma läinud, et loodame, et ei võta aga kui võtab, oleme kulla sees. 12a jooksul on meil tekinud püsiklientuur ja nende hoidmine on prioriteet, uusi ka ei tule, kui esimese hinnapakkumisega nad minema ajada.
  • "12a jooksul on meil tekinud püsiklientuur ja nende hoidmine on prioriteet"
    Kas mööbel pole mitte kestvuskaup mille ostad korra elus ära ja rohkem selle peale mõtlema ei pea?
  • "Offf"
    "12a jooksul on meil tekinud püsiklientuur ja nende hoidmine on prioriteet"
    Kas mööbel pole mitte kestvuskaup mille ostad korra elus ära ja rohkem selle peale mõtlema ei pea?


    Edasimüüja pole klient?

  • Inimesed kolivad, vahest ikka. Uude kohta jälle mööblit vaja ju. Või siis arendajad kes midagi sisseehitavad.
  • Tõmbasin veidi inflatsiooni maha.

    Küsisin kirjaliku pakkumise auto hooldusele, sest telefonis öeldi eeldatav hind, mis tundus jaburalt kõrge. Saadeti siis pakkumine.

    Märkasin pakkumises salongifilter 55 eur + paigaldamine. Hakkas huvitav.

    Võtsin salongifiltri välja. Oli sisse pandud 5 eurone eelmisel korral. Panin ise uue 8 eurose (kõige kallim, mis turul saada). Kulus viis minutit.

    Helistasin ja palusin koristada pakkumisest 55 eurone varguskatse. Võeti maha see pakkumisest.

    Eriti hale ja arglik hinnastamise strateegia. Löövad 5 eurosele varuosale otsa 50 eurot, sest ei julge seda teenusele ausalt lisada. Miks?

    Ülejäänud varuosade hind oli enam-vähem mõistuse piires üles puhutud. Nende pealt las saavad oma kasumikese. Kuigi madal strateegia on ka see. Löögu teenusele ausalt otsa 50% ja olgu läbipaistvad ning julged, kui tahavad raha. Hetkel jäi mulje, et valelikud könnid töötavad seal. Enam ei usalda.

    Esinduse nime ka tahate? - Kui veelkord mind närvi ajavad, siis kindlasti panen nime.
  • Võiks ju tegelikult selle nime kohe panna või kardad, et järgmine kord sokutavad mäda heeringa istme alla?

    eestlaste viga ongi see, et makstakse absurseid hindasid võib-olla omaette virisedes, aga siiski makstakse, selle asemel, et jalgadega hääletada.
    Sai Otepääl puhatud paar nädalat ning üks õhtu mõtlesime välja sööma minna. Kui tavalise pubisöögi eest küsitakse pealinna Michelini poolt äramärkimise saanud restorani hinda (joogi hindadest ma ei räägigi), siis meist nad sinna oma suht tühja söögikohta külastajaid ootama jäidki
  • "troim"
    Tõmbasin veidi inflatsiooni maha.

    Küsisin kirjaliku pakkumise auto hooldusele, sest telefonis öeldi eeldatav hind, mis tundus jaburalt kõrge. Saadeti siis pakkumine.

    Märkasin pakkumises salongifilter 55 eur + paigaldamine. Hakkas huvitav.

    Võtsin salongifiltri välja. Oli sisse pandud 5 eurone eelmisel korral. Panin ise uue 8 eurose (kõige kallim, mis turul saada). Kulus viis minutit.

    Helistasin ja palusin koristada pakkumisest 55 eurone varguskatse. Võeti maha see pakkumisest.

    Eriti hale ja arglik hinnastamise strateegia. Löövad 5 eurosele varuosale otsa 50 eurot, sest ei julge seda teenusele ausalt lisada. Miks?

    Ülejäänud varuosade hind oli enam-vähem mõistuse piires üles puhutud. Nende pealt las saavad oma kasumikese. Kuigi madal strateegia on ka see. Löögu teenusele ausalt otsa 50% ja olgu läbipaistvad ning julged, kui tahavad raha. Hetkel jäi mulje, et valelikud könnid töötavad seal. Enam ei usalda.

    Esinduse nime ka tahate? - Kui veelkord mind närvi ajavad, siis kindlasti panen nime.

    Teen oma pakkumise: Möllerauto Ülemiste.

    Väljavõte viimasest hooldusarvest:
    Salongifilter 43,22+km
    Salongifiltri eemaldus/paigaldus 5,86+km
    Kokku 49,08+km=58,90
  • Njaa. Tundub, et salongifiltri trikk ongi laiemalt kasutusel haledate könnide poolt kasumi teenimisel. On ikka päkapikud.
  • Saan aru, et siin oli tegu tavalise autoga, aga näitels elektriautol õlisid, mida perioodiliselt vahetada, ei ole. Seega on see salongifilter enamvähem ainuke asi mida hoolduses vahetada saab. Selline asjaolu mõjutab tõenäoliselt üldist hinnakujundust ka.
  • "post975"
    Saan aru, et siin oli tegu tavalise autoga, aga näitels elektriautol õlisid, mida perioodiliselt vahetada, ei ole. Seega on see salongifilter enamvähem ainuke asi mida hoolduses vahetada saab. Selline asjaolu mõjutab tõenäoliselt üldist hinnakujundust ka.


    Ole mureta, küll sinna midagi külge projekteeritakse, mida alatihti remontima-hooldama peab. .... üksvahe olid näiteks osad saksa autod sellised, et esisilla detailid ei pidanud ühte õlivahetustki vastu.
  • "Offf"
    "12a jooksul on meil tekinud püsiklientuur ja nende hoidmine on prioriteet"
    Kas mööbel pole mitte kestvuskaup mille ostad korra elus ära ja rohkem selle peale mõtlema ei pea?


    On kestvuskaup, kõik meie köögid on seniajani oma kohtade peal, teame seda, kuna hooldame ja täiendame neid aga jah, inimesed kolivad ja lahutavad ja arendavad ja ostavad kortereid ja väärindavad neid edasimüügiks või üürimiseks, tehakse uusi kauplusi ja kontoreid jne. Siiski eluaegne üks köök ei pruugi olla, trendid muutuvad ja inimesed tahavad asju värskendada aga enda mööblit meil veel välja lammutada pole õnnestunud peale kolivate kaupluste.

    Rööveliku hooldusearve suudan kaa pakkuda, salongifiltri ja tosoolivahetus 200€+ (soov oli teha hooldusgraafikus ette nähtud 90tkm täishooldus, kus oli palju asju ja eelarve ca 500€ aga see jäeti tegemata, kuna tehas olevat välpa pikendanud)

  • Olles hästi kursis varuosade turul toimuvaga, siis võin kinnitida, et esindus ostab selle filtri wayyy odavamalt kui 15 eurot.
  • Nagu ma ei teaks palju asjad maksavad... samale autole klaasipesupump pakuti esinduses hinnaks 131.77€, (289200004R) tegelikult on suvaline pesukoti, sidruni logoga junn, vabamüügis saadaval 10€ eest. Vahetasin kaa ise, missiis et seda tuleb teha rattakoopa seest logari tagant aga see vist jutt firmad-kleptomaanid teemasse rohkem.
  • Siin oli kunagi keegi priitp, kes sellesarnaste nähtuste puhul meie kohalike kontorite Euroopa ülemustele teada andis, mis ta sihukestest sovettidest arvab. Olla vist kohati ka aidanud.

    Järjest enam tekib tunne, nagu oleks nõukogude aeg tagasi. Tootmist planeeritakse vastavalt ideoloogilistele suunistele, ajalehed täis poliitkorrektset pläma, personaliosakonnas istuks nagu politruk - kui kõigele siiruviirulistele loosungitele, mis ette kirjutatakse, hosianna ei laula, siis pühi palgatõusust suu puhtaks. Nüüd hakka veel autoteeninduse tööd kahh ise tegema. Eelmine kord, kui seda prooviti, ei kukkunud just hästi välja - huvitav, miks seekord arvatakse, et teisiti läheb?
  • "Lenzer"
    On kestvuskaup, kõik meie köögid on seniajani oma kohtade peal, teame seda, kuna hooldame ja täiendame neid aga jah, inimesed kolivad ja lahutavad ja arendavad ja ostavad kortereid ja väärindavad neid edasimüügiks või üürimiseks, tehakse uusi kauplusi ja kontoreid jne. Siiski eluaegne üks köök ei pruugi olla, trendid muutuvad ja inimesed tahavad asju värskendada aga enda mööblit meil veel välja lammutada pole õnnestunud peale kolivate kaupluste.

    Ma saan aru, et Sa toimetad köökidega?
    Meil on plaan enda oma ümber korraldada, kuskohast ma Sinu kontori kontakti saaksin, et pakkumist küsida?
  • Ziff, Info[at]mooblitehas.ee, lõunaeesti firma aga teeme üle vabariigi.
  • Mulle pakkus auto margiesindus hoolduse raames ülisoodsaid kojamehi. Nõustusin, sest hind oli tõesti soodne (miski 26 euri kolm kojameest). Hiljem kui kirjaliku pakkumise sain, oli kojameeste vahetuse hinnaks märgitud 30 Eurikut ja töö teostamiseks kuluv aeg 30 minutit. Helistasin neile tagasi palusin soodushinnaga kojamehed pakkumisest eemaldada.
  • Lenzer - ah KÖÖGImööbel. See on iiiise aaaasi. Ma arvasin mööbelmööblit silmas pidamas. See selgitab. Aitäh.
  • Nujah. Eks ta sedasi ole, et nt. "lauaarvuti" tööd peab "peitma" "jupihinna sisse" niivõrd kuivõrd. Kui arvutikastile on juba "server" vms. uhkemat peale kirjutatud, siis võib küsida 60E+km ++ tunnist ja keegi väga ei nuvise.
    See "töötunni "äramatmine" on kombeks ka näiteks ehituspakkumiste juures ja ilmselt kusagil mujal veel.
    On ka päris OK. autokontoreid, kes ausalt ütlevad, et "too näha, vaatame palju sinna "mehhaanikut" kulub ja ütleme numbri.
  • Ja kogu selline keberniit on ausalt öeldes viinud mind nii kaugele, et kibestumine on vist kõige õigem sõna selle kirjeldamiseks. Vähe sellest, et sulle kirves selga lüüakse, paljud sellised tööd kus on nõutav momentvõtme kasutus tehakse ilma ja ja kui pärast asi lahti jookseb, siis laiutatakse käsi, tehakse korda ja esitatakse UUS ARVE! Tuttaval just kuu aega tagasi sõit läbi Poola katkes selliselt, et karteril õlivahetuskorgi vahelt jooksis õli välja. See saab juhtuda ainult a) ei pandud uut seibi b) keerati tunde järgi kinni. Poolakad olid öelnud, et see hooldus on küll kusagil nurga taga tehtud, aga tegelikult margiesinduses Eestis.

    Endal juhtus kunagi sarnane asi silla diferentsiaaliga. Käisin hoolduses, vahetati õli ja pärast peale 5000km vaatan,et krt differ "märg". Eelista eestimaist! - Mõhk & Tölpa AS

  • Hmmm. Mu viimane hooldus oli 124€, kojameeste vahetus (kojamehed + vahetus siis). Kas sain tünga siis…?
  • "siretsch"
    Hmmm. Mu viimane hooldus oli 124€, kojameeste vahetus (kojamehed + vahetus siis). Kas sain tünga siis…?


    Kojamehed on ca. 25EUR, ülejäänud on selge jootraha. Mehed vähemasti alasti tantsisid Sulle?
  • "sr71"
    "siretsch"
    Hmmm. Mu viimane hooldus oli 124€, kojameeste vahetus (kojamehed + vahetus siis). Kas sain tünga siis…?

    Kojamehed on ca. 25EUR, ülejäänud on selge jootraha. Mehed vähemasti alasti tantsisid Sulle?

    Kui jootraha mõõdukalt jätta, siis esimeste kojameeste paar on 30€ (Carglass) ja tagumine 9€ (Autoekspert). Vahetus on tasuta (st võid ise vahetada või paluda vahetada, summa sellest ei muutu ja olulist vahet ka pole).

  • "siretsch"
    Hmmm. Mu viimane hooldus oli 124€, kojameeste vahetus (kojamehed + vahetus siis). Kas sain tünga siis…?

    Ei saanud. Õppetunni.
  • Jajah... Carglass on see vahva firma mille vastu olen võidelnud kõigest jõust ja see on õnnestunud. Nimelt olen kahel korral võimelnud hullul moel, et need mu esiklaasi ei vahetaks. Kindlustus on lõpuks nõusse jäänud ja olen orig. tehases tehtud klaasi ette saanud.

    Esiklaasi vahetus on selline asi, et tihti ei saa sellega esinduski täpselt hakkama kui mees pole sama mudelit piisavalt palju teinud. Rääkimata carglassi hiina-klaasidest ja meestest kes teevad päevast päeva erinevaid mudeleid ja ega täpselt mäletagi millal jälle seda mudelit sai tehtud.

    Hiljem on naginad või korrosiooni tekkimine imelikesse kohtadeses, mis selgub järgmise klaasi vahetusega või on värvikahjustus - korrosioon on seest jõudnud välja.
  • Enamus esindusi ei tee enam keretöid ega klaasivahetusi vaid viivad endale sobivasse töökotta.
  • "Offf"
    Lenzer - ah KÖÖGImööbel. See on iiiise aaaasi. Ma arvasin mööbelmööblit silmas pidamas. See selgitab. Aitäh.


    Mitte ainult köögimööbel vaid kõik tahke mööbel, ka kontorid (talnas nt topledshop), ilusalongid (talnas nt royal grace), meditsiiniasutused (talnas nt haavakliinik), poed (talnas nt ülemiste photopoint) me teeme kõike mööblit, mis pole pehme mööbel.
  • "Lenzer"
    Enamus esindusi ei tee enam keretöid ega klaasivahetusi vaid viivad endale sobivasse töökotta.


    Enamus esindusi on ehitanud sobivamatesse kohtadesse kesklinnast kaugemal spetsiaalsed keretöökojad.
  • "troim"
    Njaa. Tundub, et salongifiltri trikk ongi laiemalt kasutusel haledate könnide poolt kasumi teenimisel. On ikka päkapikud.

    Sinu hingele palsamiks üks lugu: tuttav käis esinduses korralises hoolduses. Arvel vaatas vastu artikkel - "varuratta rehvirõhu kontroll". Tüüp teadis väga täpselt, et varuratas on tal tegelikult garaažis. Käis korra auto juures ära ja läks siis leti juurde tagasi, et "oi oops - varuratta rõhu kontrolli eest olete raha küll võtnud, aga ratta vist olete unustanud tagasi panna". Letiteenindaja läks remonditöökotta asja selgitama ja mõne aja pärast tuli sealt ilgelt hapu näoga meister ja pani autosse uue varuratta.
  • "sr71"
    Jajah... Carglass on see vahva firma mille vastu olen võidelnud kõigest jõust ja see on õnnestunud. Nimelt olen kahel korral võimelnud hullul moel, et need mu esiklaasi ei vahetaks. Kindlustus on lõpuks nõusse jäänud ja olen orig. tehases tehtud klaasi ette saanud.

    Esiklaasi vahetus on selline asi, et tihti ei saa sellega esinduski täpselt hakkama kui mees pole sama mudelit piisavalt palju teinud. Rääkimata carglassi hiina-klaasidest ja meestest kes teevad päevast päeva erinevaid mudeleid ja ega täpselt mäletagi millal jälle seda mudelit sai tehtud.

    Hiljem on naginad või korrosiooni tekkimine imelikesse kohtadeses, mis selgub järgmise klaasi vahetusega või on värvikahjustus - korrosioon on seest jõudnud välja.

    "sr71"
    Ja kogu selline keberniit on ausalt öeldes viinud mind nii kaugele, et kibestumine on vist kõige õigem sõna selle kirjeldamiseks. Vähe sellest, et sulle kirves selga lüüakse, paljud sellised tööd kus on nõutav momentvõtme kasutus tehakse ilma ja ja kui pärast asi lahti jookseb, siis laiutatakse käsi, tehakse korda ja esitatakse UUS ARVE! Tuttaval just kuu aega tagasi sõit läbi Poola katkes selliselt, et karteril õlivahetuskorgi vahelt jooksis õli välja. See saab juhtuda ainult a) ei pandud uut seibi b) keerati tunde järgi kinni. Poolakad olid öelnud, et see hooldus on küll kusagil nurga taga tehtud, aga tegelikult margiesinduses Eestis.

    Endal juhtus kunagi sarnane asi silla diferentsiaaliga. Käisin hoolduses, vahetati õli ja pärast peale 5000km vaatan,et krt differ "märg". Eelista eestimaist! - Mõhk & Tölpa AS

    Kas see on nüüd see koht, kus meenutada, kui hea on autot omada, sest siis sa pole ori, vaid õnnelik, sõltumatu ja vaba hing?
    "sr71"
    "Offf"
    Nagu kunagi Osmani Impeeriumi hiilgeaegadel olid kõik "riigiametnikud" Porta (sultani) orjad. Kui nad kulutasid, siis "omavahel" -- raha tõsteti ühest sultani taskust teise. Ja kui ori suri, siis läks varandus sultanile tagasi. Paralleelid on ilmsed :)


    Austatud foorumlane Offf, ole Sa tänatud!

    See on ma ütleks hea allegooria sellest, et väga paljud tänastest noortest ongi oma rendimudeliga lihtlabased orjad. Seni pole head näidet olnud, aga see on nagu rusikas silmaauku.


  • "jpedro"

    Kas see on nüüd see koht, kus meenutada, kui hea on autot omada, sest siis sa pole ori, vaid õnnelik, sõltumatu ja vaba hing?


    Jah kui Sa oled laenatava objekti osas esimene klient, siis probleemi ilmselt ei olegi. Kui aga juba mitmes, siis võib selguda, et ratas on tasakaaalust väljas või sillas on mingi nagin jne. jne. Või on ketad hoopis kõverad ja pidurdamisel vibrab/vibab.

    Aga keskmine inimene (lähme siis täpsemaks, IQ ca 100) ei saagi nendest asjadest aru ja sõidab endal kriips kõrvuni peas ja ise ei saa arugi, et klotse varsti enam ei ole ja taustaks jube krigin. Autorendi teema sai nagu läbi lahatud, ei?

  • Ohhoo, küll saab siit alles üha uusi teadmisi ammutada. Tuleb välja, et IQ mõõtmiseks pole enam teste vaja, selle jaoks tuleb inimene vaid autoremonditöökotta saata ja vaadata, et mitu kriginat ta ära tunneb.
  • Offf, linki anda ei ole kuna otseselt internetis neid ei müü. Aga vaata mõnda kuuriga prügimaja ja saad pildi ette. Töö hind on samas suurusjärgus materjalide hinnaga, lisaks puidule tuleb seal muud veel veidi juurde.
    Kui käed on otsas, siis pole selliste tegemine mingi raketiteadus. Paljudel pole lihtsalt pealehakkamist, tööriistu või aega.
  • Antud IQ tsitaat oli öeldud seepärast, et võib-olla keegi küsib mis see "keskmine inimene" veel on.

    https://www.healthline.com/health/average-iq

    Soovitan nii mõnelgi selle testi teha ja võtab ehk kuraasi vähemaks ning tekkitab endale küsimuse, et kui palju ta keerulisematest asjadest siin ilmas üldse aru saab.

  • "sr71"
    "jpedro"

    Kas see on nüüd see koht, kus meenutada, kui hea on autot omada, sest siis sa pole ori, vaid õnnelik, sõltumatu ja vaba hing?


    Jah kui Sa oled laenatava objekti osas esimene klient, siis probleemi ilmselt ei olegi. Kui aga juba mitmes, siis võib selguda, et ratas on tasakaaalust väljas või sillas on mingi nagin jne. jne. Või on ketad hoopis kõverad ja pidurdamisel vibrab/vibab.

    Aga keskmine inimene (lähme siis täpsemaks, IQ ca 100) ei saagi nendest asjadest aru ja sõidab endal kriips kõrvuni peas ja ise ei saa arugi, et klotse varsti enam ei ole ja taustaks jube krigin. Autorendi teema sai nagu läbi lahatud, ei?



    Hm, nii et sa hakkasid siis vabatahtlikult orjaks, et sellistest muredest rääkida oskad. Njah, igalühel oma huvid
  • "sr71"
    Antud IQ tsitaat oli öeldud seepärast, et võib-olla keegi küsib mis see "keskmine inimene" veel on.
    https://www.healthline.com/health/average-iq
    Soovitan nii mõnelgi selle testi teha ja võtab ehk kuraasi vähemaks ning tekkitab endale küsimuse, et kui palju ta keerulisematest asjadest siin ilmas üldse aru saab.


    Ma olen IQ testi teinud kunagi. Väidetavalt seda õiget - keskkooli õpetaja tegi psühholoogias magistrikraadi ja uuris õpilaste vaimset võimekust vms. sellepärast oli huvi ja meetodid. Kui ma juttu õigesti mäletan siis testi kasutamine uuringuteks oli litsentseeritud, ehk päris niisama seda ise teha ei saanudki. Kuna me olime suhteliselt hea kooli eliitklass, siis keskmine tulemus oli kusagil 120 kandis ja kõrgemad tipud 140 ümber. Alla 100 ma ei mäleta, et keegi oleks saanud.
    Miks ma sellest räägin - mõned asjad mis IQ-testiga seoses sellest kogemusest on meelde jäänud ja millele tähelepanu pöörata.

    1) IQ testid on vaimse võimekuse mõõtmiseks päris pikalt kasutusel ja juba alguses kalibreeriti skoorid umbes nii, et skoor 100 oleks "keskmine inimene". Aastakümnetega on hea haridus muutunud kättesaadavamaks ja inimeste teadmised paranenud niivõrd, et vähemalt teatud testi osades mõjutab see skoore oluliselt. See tähendab, et Eesti haridussüsteemi taset arvestades ma usun, et Eestis ei ole aastal 2022 keskmine 100, vaid pisut kõrgem (105-110). Iseasi muidugi kui hindamisskaalasid nende aastakümnetega kuidagi ei ole kohendatud nii et keskmine ikkagi 100 juures oleks. Kõiki neid väiteid, et "keskmise inimese IQ on 100" ma hindaks väga skeptiliselt ja tahaks nendele referentsi näha, sest vastus ilmselt sõltub suuresti riigist, aastast, uuritavate vanusest (põlvkonnast) ja võimalik, et ka muudest teguritest (sotsiaalne taust).
    2) me tegime neid teste 12. klassis enne gümnaasiumi lõpetamist. Kõrged tulemused olid ootuspärased, sest nagu meile selgitati siis abiturient oma silmaringi ja teadmiste ulatuse mõttes on see hetk kus keskmine inimene on IQ testi mõttes "oma võimete tipul" - teadmised kõige laiemad, matemaatiline mõtlemine kõige tugevam jne. 40-aastased saavad tõenäoliselt kehvema tulemuse kui abituriendid.
    3) IQ-test on ajaline test - vastused tuleb anda piiratud aja jooksul. Selle tulemuslikkust mõjutab muuhulgas ka oskus testi teha. Näiteks kulutada aega efektiivselt, mitte jääda kinni küsimustesse, mille vastust ei tea. Seetõttu on IQ-testi tulemust võimalik parandada vastava koolitusega - tehaksegi testide tegemise koolitusi, mis inimesi aitavad (USA-s näiteks ka hirmus oluline nende SAT-testide puhul, kus oskus testi täita annab eelise). Väidetavalt on testi tegemise koolitusega võimalik IQ-testi tulemusi parandada isegi 10-15 punkti võrra, ilma et teadmised oleksid kuidagi paremad või inimene ise intelligentsem. See on päris suur vahe (100 vs. 115 punkti). Testi tegemise oskus annab samuti eelise kooliõpilastele, kellel on pidev testide ja kontrolltööde tegemise kogemus (veel üks argument, miks keskkooliõpilaste tulemused võiksid olla kõrgemad kui nt. vanematel inimestel).

    Last, but not least - IQ test raamistab inimese teadmised kindlat tüüpi formaatide järgi nagu matemaatiline võimekus, ruumiline mõtlemine, motoorika jne. IQ test ei ütle mitte midagi selle kohta mida inimene teab või peaks teadma auto piduriklotsidest :)
  • Mingi seaduspärasus on ka minu tähelepanekute järgi siin olemas. Vaimselt võimekamad haaravad kasvõi kõrvalt vaadates teadmisi asjade kohta mida nad tihti kasutavad. Olgu selleks siis kasvõi suutlikkus aru saada, et auto piduriklotsid on kulunud, või oskus iseseisvalt errorisse läinud pelletipõleti peale paarileheküljelise manuaali läbilugemist uuesti tööle panna.

    Rumalamad jäävadki teiste kallal plärtsuma, et mis see minu asi on. Mina rendin-maksan ja ei tahagi (tegelikult ei suuda) millegist midagi teada.
  • Rumalamad jäävadki teiste kallal plärtsuma, et mis see hobusekasvatamine minu asi on. Mina rendin-maksan endale auto ning ei tahagi (tegelikult ei suuda) millestki midagi teada
  • Ei tea ühtegi IQ testi, milles mõõdetaks teadmisi - ikka ainult mustrite ning järgnevuste ära tundmist ja järeldusvõimet.
  • Pole ainult töökojad, kes "kiirelt rikkaks" tahaks, autol oli vaja uut karteripõhja, kohalikud weebipoed küsisid 450€+ selle eest, tellisin Soomest 22€ jah 20 kordset hinda tahtsid.
  • "iffkillla"
    Mingi seaduspärasus on ka minu tähelepanekute järgi siin olemas. Vaimselt võimekamad haaravad kasvõi kõrvalt vaadates teadmisi asjade kohta mida nad tihti kasutavad. Olgu selleks siis kasvõi suutlikkus aru saada, et auto piduriklotsid on kulunud.


    Vaimselt võimekas inimene saab aru et piduriklotse suudab kontrollida mõni teine vähem või rohkem võimekas tegelane, ning ta ei hakka oma võimekust millegi nii tühisega kurnama, vaid viib auto spetsialisti juurde ja tegeleb oma asjadega edasi.
    Milleks ma peaksin kunagi ise piduriklotse kontrollima, auto käib niikuinii iga aasta hoolduses ja ka mingi aja tagant ülevaatusel. Kui tekib kahtlus hooldaja suhtes, tuleb leida teine töökoda keda saad usaldada ja ongi kõik. Sama on rehvidega, mul on rehvivahetusega kokkulepe et nemad ütlevad mulle millal on aeg uued rehvid panna, ei ole viitsinud ise kunagi rehve vahtida kuna see ei arenda minu võimekust kuidagi edasi ja ei paku mulle huvi.
  • Ei vaidle vastu. Loomulikult peab olema tüüpe, kellele kalanäoga 50 euroseid salongifiltreid ja olematuid tagavararehve täis pumbata saab. Maksavad ja on õnnelikud.

    Ei, ma ei hoolda-remondi oma autosi ise, aga paraku elu on näidanud, et tuimalt usaldada ka kedagi ei saa. Tõmmatakse nahk üle kõrvade.
  • Võimekusega on selline huvitav lugu, et see on treenitav. Kui pusida nt. differentsiaalvõrrandeid lahendada, siis varsti võid seda lihtsalt lõbu pärast teha.
    Arvuti "kõhus" kõige madalamal tasemel toimuv on paljudele ka "müstika" kuigi tegelikult käib kogu tants ja trall kõigest kahe numbri ja 3 tehte ümber, mis on korraga nii aritmeetika- kui loogikatehted.
    Asja ideele pihta saanuna võid juba lihsalt ajaviiteks, huvi pärast mõne lihtsama ASICu tarindada ja saad huviga jälgida seda seriaali, kus üks vend ehitab arvutit ... esimese põlvkonna komponentide (raadiolampide) baasil.
    Inimesed võivad asju teha just-for-fun. Ka mootorsõiduki kallal võib nokitseda just-for-fun, võib ise aianurka kuuri kokku klopsida just-for-fun ja võib DOOMi portida "unintended" riistvarale ... just. for. fun.
  • "tomv07"
    "iffkillla"
    Mingi seaduspärasus on ka minu tähelepanekute järgi siin olemas. Vaimselt võimekamad haaravad kasvõi kõrvalt vaadates teadmisi asjade kohta mida nad tihti kasutavad. Olgu selleks siis kasvõi suutlikkus aru saada, et auto piduriklotsid on kulunud.


    Vaimselt võimekas inimene saab aru et piduriklotse suudab kontrollida mõni teine vähem või rohkem võimekas tegelane, ning ta ei hakka oma võimekust millegi nii tühisega kurnama, vaid viib auto spetsialisti juurde ja tegeleb oma asjadega edasi.
    Milleks ma peaksin kunagi ise piduriklotse kontrollima, auto käib niikuinii iga aasta hoolduses ja ka mingi aja tagant ülevaatusel. Kui tekib kahtlus hooldaja suhtes, tuleb leida teine töökoda keda saad usaldada ja ongi kõik. Sama on rehvidega, mul on rehvivahetusega kokkulepe et nemad ütlevad mulle millal on aeg uued rehvid panna, ei ole viitsinud ise kunagi rehve vahtida kuna see ei arenda minu võimekust kuidagi edasi ja ei paku mulle huvi.


    Just-just, ise ikka ennast pesed või teed seda alles siis kui teised teevad? Või lased koguni teistel pesta?
    Nii sellised põlvkonnad üles kasvataksegi kellele saad alati müüa ka uue ringi rehve, isegi kui "vanad" on kulunud vaid millimeetri jagu. Aga, et oma rumalust pole enam häbi ka eksponeerida, vat see on küll üks uus nähtus ja omane vaid meie ajastule.
  • Kõigi nende võimekustega on ka selline huvitav lugu, et tänapäeva maailm on niivõrd spetsiifiline, et piisavat võimekust igas küsimuses sa nagunii ei oma. See tähendab, et enamus inimestel on oma spetsiifilised teadmistekogumid, milles nad saavad hästi hakkama, mingid kogumid, mida nad teavad enam-vähem ja siis terve posu asju mida nad lihtsalt ei tea. Käia seejuures mööda maailma ringi väitmas, et minu spetsiifiline teadmisekogum on niivõrd eriline, et kes seda ei tunne on madala IQ-ga, on pehmelt öeldes kummaline.
  • Mida rohkem tead, seda vähem tead; mida vähem tead, seda rohkem saad ringi tuututada, et kes "kõike" ei tea, on lollid
  • "sr71"
    "tomv07"
    "iffkillla"
    Mingi seaduspärasus on ka minu tähelepanekute järgi siin olemas. Vaimselt võimekamad haaravad kasvõi kõrvalt vaadates teadmisi asjade kohta mida nad tihti kasutavad. Olgu selleks siis kasvõi suutlikkus aru saada, et auto piduriklotsid on kulunud.


    Vaimselt võimekas inimene saab aru et piduriklotse suudab kontrollida mõni teine vähem või rohkem võimekas tegelane, ning ta ei hakka oma võimekust millegi nii tühisega kurnama, vaid viib auto spetsialisti juurde ja tegeleb oma asjadega edasi.
    Milleks ma peaksin kunagi ise piduriklotse kontrollima, auto käib niikuinii iga aasta hoolduses ja ka mingi aja tagant ülevaatusel. Kui tekib kahtlus hooldaja suhtes, tuleb leida teine töökoda keda saad usaldada ja ongi kõik. Sama on rehvidega, mul on rehvivahetusega kokkulepe et nemad ütlevad mulle millal on aeg uued rehvid panna, ei ole viitsinud ise kunagi rehve vahtida kuna see ei arenda minu võimekust kuidagi edasi ja ei paku mulle huvi.


    Just-just, ise ikka ennast pesed või teed seda alles siis kui teised teevad? Või lased koguni teistel pesta?
    Nii sellised põlvkonnad üles kasvataksegi kellele saad alati müüa ka uue ringi rehve, isegi kui "vanad" on kulunud vaid millimeetri jagu. Aga, et oma rumalust pole enam häbi ka eksponeerida, vat see on küll üks uus nähtus ja omane vaid meie ajastule.


    Sinu eeldus on "Kõik valetavad ja varastavad", mul on kahju kui sa elad ainult sellise suhtumisega maailmasse, päris elus see ikka nii ei ole.
    Sama rehviposti klient olen olnud üle 20 aasta. Pigem on nendega vastupidi olukordi olnud - kui mulle tundub et võiks rehvid ära vahetada, ütlevad nemad et lase veel üks aasta rahulikult edasi. Uute rehvide ostmise puhul olen vahetevahel ikka kontrolliks teisi hinnapakkumisi ka võtnud, kuna probleeme pole nende pakutud hindadega olnud, ei tee ma seda igakord.
    Autohooldusega on nii, et garantii ajal peab niikuinii esinduses käima. See kas arve on 50 eur-i suurem või väiksem ei vääri minuarust erilist vaidlemist (üldiselt on hoolduse hinnad juba auto ostu ajal ju välja toodud ja need on nad ka enamvähem olnud). Kui mul on olnud raha uue auto ostuks siis jaksan selle vahe ära maksta ja hoian pigem positiivset meelt ja tegelen vaidlemise asemel mingi muu asjaga mis mulle meeldib või teen sama (vaidlemisele kuluva) aja tööd ja teenin raha tagasi. Aga nii kui garantii läbi, käin sellises töökojas keda saan usaldada.

    Kas ma nüüd olen sellepärast rumal?


Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon