ESTONIANAIR börsile? - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

ESTONIANAIR börsile?

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Selline nali : http://www.e24.ee/?id=201951

    Kaalugem alternatiive SAS probleemide lahendamiseks meie "riikliku" lennukompaniiga: estonian air'i müük Börsil, müük riigile, müük kolmandale lennufirmale( Airbaltic?), pankrot ( sel juhul peaks olema SAS suuremas jamas
  • "Läbirääkimistega loodab minister Parts poolteise kuuga tulemuseni jõuda, sest venitada polevat mõtet. Kui riik peab oma osalust suurendama ja sellega on seotud rahaeraldused, peab otsuse kinnitama riigikogu."

    Kui nii võtta, siis läheb ikka väga kiireks ja selles valguses peaks mingi mõte nagu olemas olema juba. Nullist alustades nii kiiresti vaevalt et mõne suurinvestori leiaks ja arvan et riigil pole mõtekas firmat pikemas perspektiivis enda käes hoida. Börsile? Miks mitte, kuid kahtlen et see teoks saab.
  • Riigil on tarvis strateegilist investorit, mistõttu börsile minek pole lahendus.
  • Üksi EA hakkama ei saa (ainult riigi juhtimisel). Sellisest seisust nagu ta täna on aitaks välja SASi asendamine mõne teise lennukompaniiga (ehk siis müük kolmandale lennufirmale).
  • medal, seega Sinu arvates pole võimalik börsilt raha juurde saada?
  • Küsimus pole rahas, vaid kes raha taga on. Nagu juke01 mainis, peaks ostja olema mingi lennukompanii, et siit ka edaspidi lende toimuks.
  • kus suitsu... http://www.ap3.ee/article/2011/1/14/tallinna-bors-ootab-kosilasi seal kosilasi

    mida toob 2011? Tsitaat: Vaadates Eestis tegutsevad küllaltki börsiküpseid ettevõtteid, siis esmapilgul tundub, et paari aastaga võiks kahekordistada Tallinna börsil noteeritud ettevõtete arvu. Siin vaid mõned reaalsemad kandidaadid – BLRT, Eesti Energia, Silmet, Webmedia, Eesti Loto, Eesti Post, RMK, Estonian Air, Tallinna Sadam.
  • No kui konkreetselt Estonian Airist rääkida, siis ma ei näe siin eriti perspektiivi. Või siis on ta kusagil kaugel.

    Einoh, miks mitte, lisanduvad firmad börsile on kindlasti hea, kuid (viitsimata majandusaruandeid vaadata) on peale uute lennukite liisingusse võtmist ettevõte ilmselt jälle suure võlakoorma all. Tallinki puhul vähe vingumist on, et võlga palju?

    Lisaks on Tallinkil kindlasti lihtsam head ärikasumit näidata kui Estonian Airil. Tallinkil pole ka EasyJette ning Ryanaire konkureerimas, mis hoiavad EA kasumimarginaale kindlasti üsna kenasti kontrolli all. IMO hea kui suudavad vaikselt väikese stabiilse kasumiga ning madala marginaaliga toimetada, Eesti national airline'i nime lennundusmaailma raamatutes hoida ja that's about it.

    Analoogne imenikerdis on Eesti Loto, kuigi OK, seal võib isegi solid dividendiaktsia välja joonistada. RMK osas ei oska üldse midagi arvata.
  • Airi möödunud aasta kahjumiks oli plaanitud 3 miljonit euri aga tuli 6.5. Jan ise arvas, et kahjum oli jah natukene suurem kui plaanitud, aga muidu pole tulemustel viga.
  • Lätlastel on Air Baltic, meil tuleb Baltika Air!
  • ERR kirjutab: Riik viib lennundusettevõtted uue emafirma alla
    Riik plaanib viia Nordica, Regional Jeti ja Transpordi Varahalduse ühe lennunduskontserni alla. Majandusminister Taavi Aasa sõnul võimaldaks praegu Nordica tütarfirmana tegutseva Regional Jeti emafirma katuse alt välja viimine ettevõttel äri laiendada ja on eeldus selle tulevaseks erastamiseks.

    Valitsuse nägemus on tuua ühe katusorganisatsiooni alla Nordic Aviation Group, Transpordi Varahaldus ja Regional Jet, muutes ettevõtted üksteisest äritegevuselt sõltumatuks.

    "Meil on kolm tugevat lennundusettevõtet, kelle kasvuks on mõistlik vabastada Regional Jet Nordica tütarfirma staatusest. See tagab kahe võrdsel tasemel tegutseva ettevõtte olemasolu, mis võimaldab üksteisest sõltumatult osalda allhangetel ja kasvatada lennundusäri. See loob tulevikus ka eelduse ettevõtete erastamiseks," ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

    "Nordica, tema tütarettevõtja ning TVH iseseisvate majandusüksustena juhtimine on osutunud edukaks, ent kontsernis on dubleerimisi, mille saame ära kaotada ning tekitada suuremat kasuefekti," lisas Aas.
  • Tundub, et keegi on aru saanud, et riigikapitalistide unelmad oma edukast lennufirmast, või mitmest, väga ei lenda.
    https://ari.geenius.ee/rubriik/uudis/nordica-kuulsusetu-lopp-eesti-riigi-lennufirma-muuakse-maha/
  • "opex"
    Tundub, et keegi on aru saanud, et riigikapitalistide unelmad oma edukast lennufirmast, või mitmest, väga ei lenda.
    https://ari.geenius.ee/rubriik/uudis/nordica-kuulsusetu-lopp-eesti-riigi-lennufirma-muuakse-maha/

    Kes seda osta peaks tahtma?
  • Ei tea. Mõni elukunstnik äkki. Ega seda börsil ka tark raha ei ostaks.
  • Keda see Nordica segab? Võiks enam-vähem normaalse olukorra taastumise ära oodata. Raha juurde ei küsita. Eks lätlased rõõmustavad. Kanged "alternatiivsete lahenduste" kasutajad muidugi millegi eest ei vastuta ja pole vast enam võimulgi, kui neid tuleks otsima hakata.

    Nojah, ajalooliselt oli suur viga Taskila palkamine, edasine on suhteliselt hale lugu. Karumõmmi parafraseerides - palgati Taskila ja keegi ei vastuta.
  • Kümnete millide loopimisvajadus segab ja 3 firmat midagi tegemas arusaamatult dubleerituna, sellest saab äkki lahti, kui tõesti süst. selgineb. Pole olnud selgust, mis täpsemalt toimub, kes jälle ekspartnerile palju kompi maksab ja palju veel riik peab panustama rahalõkkesse. Tundunud pigem ühe kamba sala-ringmänguna, eri brändide all. Mõtetu.
    Lennunduses head slotid väärtuslikud, neid vist pole sel pundil, eks trall käib edasi, ostjate järtsu vast nkn pole.
  • Küünik minus ütleb, et selle firmade tükkideks lõhkumise taga oli soov näidata võimalikele rahaküsijatele, et Nordica on hoopis teine ettevõte kui Estonian Air oli ning et sellelt uuelt ettevõttelt ei maksa võlgasid taga küsima tulla.
  • Ajatelg on selge, peale vigaselt vormistatud liigse riigiabi maksmist oli vaja EA kotti lasta, taheti teha u. GM-i kus uue keha alt trall jätkuks. Peaaegu õnnestuski, samas EA töötajad vaigistati rahaga alles aastad hiljem. Aga see uus keha pole juba aastaid oma nime all muud teinud kui lennukeid väljarentinud, juba ajast enne pandeemiat. Lisaks on tütar (Reg jet/Xfly, kap. 2,7keur:), mis on suuremaks kui ema kasvanud eraldi komplekti juhtkonnaga. Ja siis on veel asjade omamise firma. Vbl midagi veel. Palju sebijaid palgal lihtsa allhanke tegemiseks. Riik plekkis. Ei taha enam, loodan.
  • "opex"
    Lisaks on tütar (Reg jet/Xfly, kap. 2,7keur:), mis on suuremaks kui ema kasvanud eraldi komplekti juhtkonnaga. Ja siis on veel asjade omamise firma. Vbl midagi veel. Palju sebijaid palgal lihtsa allhanke tegemiseks. Riik plekkis. Ei taha enam, loodan.

    Küll kõikide asjade pekkikeeramise spets Ahti Kuningas leiab mõne uue viisi avalikku raha lõkkes põletada.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon