airBaltic börsile

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse



  • airBaltic on 1995 aastal asutatud Baltikumi suurim lennufirma (reisijate arvult). Hetkel on ettevõtte käsutuses järgmised lennukid:
    2 Boeing 757–200 aircraft
    6 Boeing 737–500 aircraft
    8 Boeing 737–300 aircraft
    8 Q-400 NextGen aircraft
    10 Fokker 50 aircraft
  • ÄP Logistikauudised: airBalticu aktsiad paisatakse börsile 2014. aastal

    Läti rahuvsliku lennufirma airBaltic aktsiad võivad tulla Riia börsile 2014. aastal ütles transpordiministeeriumi sekretär Anrijs Matiss täna intervjuus Läti raadiole.

    Kommenteerides, milline saab olema lennufirma finantsolukord peale aktsiakapitali suurendamist, ütles Matiss, et esiteks pole airBaltic endiselt tasunud oma võlgu mitmetele tarnijatele, lennujaamadele ega ka liisingufirmadele. Teiseks soovitakse hetkel tehtava investeeringuga uuendada ja moderniseerida ettevõtte lennuparki. Novembris lõpetab airBaltic teatavasti Fokkertüüpi õhusõidukite kasutamise ning liisib uued lennukid. Ainuüksi uued lennukid toovad kaasa investeeringu suurusjärgus 14 miljonit eurot (10 miljonit latti).

    Homsel omavahelisel kohtumisel tehakse tõenäoliselt lõplik otsus airBalticu aktsiakapitali suurendamise osas. Samuti tehakse muudatused ka juhatuses ning nõukogus, sest Läti valitsuse teatel on nad leidnud Bertolt Flickile asendaja.
  • Siia sobib Richard Bransoni soovitus, kuidas saada miljonäriks: "Start as a billionaire and then buy an airline".

    Lennufirmad on üldiselt alati olnud kohutav koht, kuhu raha paigutada. Lennunduses on meeletu konkurents ja olematud marginaalid; sa pead tegema tohutuid investeeringuid lennukitesse, mille tõttu su püsikulud on kõrged; lennukite ostuks võetud tihti veel palju laenu. Lisaks sõltud suuresti kütusehindadest. See ei ole hea äri investoritele.
  • Buffet pidas kõne novembris 1999, sooviga selgitada, et Tech firmad olid mullis, teda peeti selle eest muidugi vähe rumalaks, kuni see mull lõhkes. Oma kõnes toetus ta veel kahele tööstusele, mis on muutnud inimkonna ajalugu innovaatilisusega: autotööstus ja lennundus. Ta küll hiljem ostis Berkshirele Timeshare eralennukifirma NetJet, kuid oma seisukohtadest lennunduse kahjust majandusele tervikuna pole ta iial taganenud. Siin on tema sõnad:

    "Move on to failures of airlines. Here's a list of 129 airlines that in the past 20 years filed for bankruptcy. Continental was smart enough to make that list twice. As of 1992, in fact--though the picture would have improved since then--the money that had been made since the dawn of aviation by all of this country's airline companies was zero. Absolutely zero.
    Sizing all this up, I like to think that if I'd been at Kitty Hawk in 1903 when Orville Wright took off, I would have been farsighted enough, and public-spirited enough--I owed this to future capitalists--to shoot him down. I mean, Karl Marx couldn't have done as much damage to capitalists as Orville did."

    Terve kõne asub siin:
    http://http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune_archive/1999/11/22/269071/
  • Samas näiteks Baltika aktsionärid oskaksid seda ettevõtet ilmselt hinnata: miks mitte osta midagi sellist, kuhu saab harjumuspärasel kombel igal aastal vahepeal kogunenud üleliigset uut raha sisse panna.
  • http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20111097183

    Air Baltic etsii johtajaa - Taskila mukana veikkailuissa

    Yksi vahva ehdokas olisi Air Balticin entinen strategiajohtaja Tero Taskila. Taskilan kiinnostus tehtävään on kuitenkin kyseenalaista, sillä hän aloitti vasta loppukesällä Viron kansallisen lentoyhtiön Estonian Airin toimitusjohtajana.

    __________

    Tundub,et Estonian Air on pidevalt tagaplaanil.
  • Tundub,et Estonian Air on pidevalt tagaplaanil.

    ...mis tegelikult on kummaline arvestades, et EA LENDAB, erinevalt Air Balticust kus "lendab" BUSS.
  • Sakslane Martin Gauss alustab Air Balticu tegevjuhina novembri alguses. Ta on varem juhtinud Malev Hungarian Airlinesit ja Cirrus Airlinesit.
  • Eestlastele Bombardier just liialt ei meeldinud, nüüd siis lätlased testimas. Bombardier books order from Air Baltic
  • Väga üllatav valik nende poolt. Tellimuste kogusega see mudel just ei hiilga. Vaevalt nüüd AB neid Eesti kolme lennukit üldse kunagi sooviks.
  • Baltikumi-siseselt on Bombardieriga näiteks Tallinn-Vilnius liinil küll selge kvalitatiivne edasiminek toimunud (liikles EA Saab või AB Fokker, samuti jääb lennuaeg nüüd alla tunni). Kas ja mis raha selle liini pealt teenitakse, ma küll ei tea. Väga tihti ei lenda küll, aga kui lendan, on täituvus hea olnud lennukist sõltumata.
  • Tänane ERR uudis.
    Läti korruptsioonivastane büroo (KNAB) taotleb riigi peaprokuratuurilt kriminaalasja alustamist lennukompanii airBaltic endise juhi Bertolt Flicki suhtes.

    Uudisteagentuuri LETA kasutuses oleva informatsiooni kohaselt peab KNAB Flicki süüdlaseks raskete tagajärgedeni viinud ametiseisundi kuritarvitamises. AirBalticu endist juhti võib süüdimõistmisel ähvardada kuni viieaastane vangistus.

    KNAB-i pressiteate kohaselt on piisavalt tõendeid selle kohta, et valitsusele ja ametiisikutele kompanii põhikapitali muutmiseks surve avaldamise eesmärgil muutis Flick 2011. aasta 12. ja 13. septembril alusetult ära kompanii üheksa lennureisi.

    AirBaltic, mis on tunnistatud selles asjas kannatanuks, nõuab 14 500 latti (26 626 eurot) kompensatsiooni.

    2011. aasta sügisel, kui oli saanud teatavaks, et airBalticu kahjum on rekordilised 77 miljonit latti (109,5 miljonit eurot), lahkus Flick aktsionäride nõudel lennukompanii juhi kohalt.

    AirBaltic andis Flicki kohtusse, süüdistades teda teadlikus kahjurluses ja kuritarvitustes ning nõudes talt 20 miljoni lati (28,45 miljoni euro) hüvitamist. Peale selle nõuab airBaltic Flicki vastutuse kindlustanud kompaniilt 50 miljonit latti (71 miljonit eurot).
  • https://trip.ee/uudised/air-baltic-ostab-60-uut-bombardier-cs300-lennukit
    Päris jõhker kogus lennukeid. On lootus uutele otselendudele Tallinnast, Riiast rääkimata. Raske on arvata, milline lennujaam ja firma on tulevikus Baltikumis keskne.
  • Nordica võib hakata ennast vaiksel kokku pakkima.
    Kusjuures need CS 300-jad on pagana mugavad lennukid. Võrreldes A320 ja A321 tundub jalaruumi rohkem olema ja istmed on mugavamad.
    Ei saa aru miks see Nordica nende mõttetute nõeltega lendab
  • mx77 ja tegelikult paljud teisedki. ÄGE on see, et iga Eestis avaldatud lennundusuudis muutub Nordica siunamiseks. Air Balticu poolt igal juhul vägev avaldus.

    Nordica forever:)
  • mihkel, lendad põhiliselt Brüsseli vahet?
  • Millal teada saab mis tingimustel poolakad need EV riigilennukid endale said, LOTi pardaajakirja vaadates on üsna selge, et nad neid endi omaks peavad. Maksumaksja võiks teada tegelt kuidas ta rahaga toimetatakse.
  • Poolakad ei ole neid endale saanud. Täpselt samamoodi võib DHLi kliendilehte vaadates jääda mulje, et nad European Air Transpordi, ABXi jt lennukeid enda omaks peavad...
  • Noh poolakad esitlevad neid kui omasid, osa nende fliidist. Diili tingimused võiksid siiski avalikumad olla. Kui vaid teaks, et riigikapitalistid vähemalt pea tasuta või miinusega neid ära ei andnud. Nr.-id on supersalastatud, taaskord.
  • no sisuliselt on Nordica allhankefirma, kes teeb LOT ile allhanget, teiselt riigifirmalt renditud lennukitega.
  • mihkel48
    mis see Brüssel siia puutub?


    Lihtsalt mul on mulje jäänud, et see on ainuke liin millele Nordica vähegi panustab
  • Investors eyeing airBaltic for possible stock exchange listing, says airline boss Gauss
    At the moment, investment banks are making an independent assessment of the possibility of listing the Latvian national airline airBaltic's shares on the stock exchange to attract new capital, the chief executive and chairman of the airline, Martins Gauss, told LTV's Morning Panorama show December 12.

    Gauss said the airline continues to grow and this year will carry more than 4 million passengers - equivalent to more than double the population of Latvia.

    airBaltic is profitable and has "become an important airline in Europe," Gauss said, adding that "maybe we'll be quoted on the stock exchange."

    Independent investment bank representatives are currently assessing the airline, Gauss said, without naming any of them or specifying any dates. "They see us as one of the top candidates in Europe... that is the view from the outside," Gauss said.


    Sõnastus on muidugi kohutavalt segane. Nagu oleks võimalik mingigi teoreetiline variant, et saabuvad ei-tea-kust mingid investorid kes siis hakkavad täiesti niisama ettevõtet hindama.
    :D :D

    On ju selge, et IPO ettevalmistus käib. Miks selline kaartide segamine ja suitsukate?

    Wikipediast leitud majandustulemused pikema perioodi ulatuses:


    Ja natuke detailsemalt 2017. aasta koondaruandest (PDF):
    KASUMIARUANNE


    BILANSS



    Riia lennujaama veebilehel on ka koondstatistika kolme Balti riigi lennujaamade kohta:


    Ja anna.aero artiklis veel spetsiifilist regionaalset aeronautika statistikat.


    Saab näha kas investori otsingud päädivad siiski uue strateegilise investori sissetulekuga või ikkagi ettevõtte avalikuks tulekuga ja aktsiate noteerimisega börsil.
    Noteerimise korral, muide, oleks teatud sektori investoritele Baltikumis jälle üks alternatiiv nägemuse võtmiseks. Nimelt taristut oleks siin mitme eri nurga alt võimalik omada:

    Energijos Skirstymo Operatorius - ESO1L - elekter, gaas, elektritaristu
    LITGRID - LGD1L - Leedu elektri ülekandevõrgu süsteemioperaator
    Amber Grid - AMG1L - maagaasi torustik, kompressorijaam, gaasi müük
    Latvijas Gāze - GZE1R - gaasi müük ja kaubandus
    Lietuvos energijos gamyba - LNR1L - elektri- ja hüdroelektrienergia
    Kauno energija - KNR1L - elektri- ja soojusenergia tootmine

    Tallinna Vesi - TVEAT - puhta joogivee ja reovee käitlemise kommunaalettevõte
    Telia Lietuva - TEL1L - telekommunikatsioon ja IKT võrgud
    Baltic Telekom - BTE1R - holdingettevõtte mille varadeks on telekommunikatsiooniettevõtte aktsiad

    Klaipėdos nafta - KNF1L - nafta, LNG terminalid, sadamateenused
    Tallinna Sadam - TSM1T - sadamateenused, parvlaevad, kaldakaubandus
    Tallink Grupp - TAL1T - reisilaevaliiklus, kaubavedu Läänemerel
    Rīgas kuģu būvētava - RKB1R - Riia laevatehas

    AUGA group - AUG1L - mahepõllumajandus ja mahepõllumajandussadused, vili
    Linas Agro Group - LNA1L - põllumajandus ja põllumajandussadused, vili
    INVL Baltic Farmland - INL1L - põllumajandusmaa investeerimisfond
    PATA Saldus - SMA1R - metsamaa majandamine
    East West Agro - EWA1L - põllumajandus- ja metsandustehnika ning inventari müük ja hooldus

    Baltic Horizon Fund - rahavoogu tootev ärikinnisvara (kinnisvara)
    EfTEN Real Estate Fund III - EFT1T - rahavoogu tootev ärikinnisvara (kinnisvara)
    INVL Baltic Real Estate - INR1L - rahavoogu tootev ärikinnisvara (kinnisvara)
    Trigon Property Development - TPD1T - tööstus- logistikakinnisvara (wannabe) REIT
    VEF - VEF1R - elektrienergia müük ja (tööstus)kinnisvara arendus
    Arco Vara - ARC1T - kinnisvara arendus
    Pro Kapital Grupp - PKG1T - kinnisvara arendus

    Eelnev jaotus gruppideks muidugi on tinglik. Võib jälgida ametlikku klassifikatsiooni, aga saab ka vabamalt jaotada. Nt mitmeid primaartooraine ümbertöötlejaid ja/või tööstusettevõtteid lisades.
    Hiljutine Tallinna Sadama IPO Eestist ja tuleval aastal tõenäoliselt turule saabuv ENEFIT süvendavad mõlemad taristuinvestorite story´t Balti turgudel. Samuti võimalik OPERAIL-I IPO (ning ning Omniva ka) sobiks selle teema valguses kompotti.
  • ch-aviation vahendab teadet: Latvia's airBaltic hires Greenhill & Co to seek investors
    airBaltic (BT, Riga) has hired New York-based consultancy firm Greenhill & Co to seek potential investors, the Latvian Ministry of Transport told public newswire LSM.
    "The investment bank is currently presenting our potential investors with our new business plan, Destination 2025," the ministry said.
    The Latvian carrier is currently 80%-owned by the Latvian state, although CEO Martin Gauss at many occasions underlined that the government is not interfering in how the carrier is run. The remaining 20% stake is owned by Danish businessman Lars Thuesen.
    In 2016, airBaltic hired Lazard Freres to help it find new owners. While the advisors assisted in the sale of the 20% stake initially to Ralf Montag Girmes (later bought by Thuesen), they failed to facilitate a full takeover. In April 2018, the contract with the previous advisors lapsed.
    While the state is, in principle, willing to dispose of its majority stake in airBaltic, the ministry refused to produce any specific deadline for the new consultancy firm to find an investor. The carrier itself also said repetitively that finding a new owner was not urgent.


    Paar nädalat tagasi imbus välja mõte, et AirBaltic võib 30 uue Airbus lennuki tarbeks teha kusagil Euroopas uue juriidilise keha, sealjuures suurinvestorist ülejääva tüki müüa börsil maha: Latvia's airBaltic mulls European subsidiary with 30 A220s
    airBaltic (BT, Riga) is planning to establish a subsidiary in another European country and could transfer up to thirty A220-300s to the new unit, CEO Martin Gauss told Bloomberg.
    The Latvian flag carrier will most likely seek private equity funding for the new subsidiary. Details of the plan will be firmed by the end of the year, after airBaltic firms the options for thirty A220-300s tentatively announced in 2018.
    The carrier previously said that it will base at least some of its incoming A220s outside of the three Baltic states, namely Latvia, Lithuania, and Estonia, due to the saturation of the market there.
    airBaltic currently operates fourteen A220-300s and has a further thirty-six on firm order besides the thirty not yet firmed options. It expects to become an A220-only operator by 2022 after retiring its B737s and Dash 8-400s.
    Once airBaltic firms the thirty options, the deliveries of these units will be scheduled for after 2022.
    Gauss also said that the carrier itself is still evaluating its funding options. airBaltic is currently 80% owned by the Latvian state with the remaining shares owned by Danish entrepreneur Lars Thuesen. airBaltic could seek further funding from either of the shareholders but selling a stake to a private equity firm or another airline is also an option. Gauss added that eventually, after the sale of a stake to a private firm, the carrier could list the remaining shares at a stock market through an IPO.


    AirBaltic praegu:
    * Type: Scheduled Carrier
    * Base: Riga
    * Aircraft: 34
    * Destinations: 73
    * Routes: 87
    * Daily Flights: 115

    Greenhill pole just kõige suurem maja, kuigi hiljuti on teinud mitmeid olulisi tehinguid.
    Loen teelehtede pealt välja, et AB otsib strateegilist investorit ja börsile ei lähe.
  • AB müügitulu 2018 aastal 409 miljonit ja kasum 5,4 miljonit.

    airBaltic reports profit of 5.4 million in 2018
    Latvian airline airBaltic continued its growth in 2018 and achieved strong financial results. According to the financial results for 2018, for the first time in the company’s history airBaltic has achieved EUR 400 million revenue, while the net income has grown by more than 40% compared to 2017, reaching EUR 5.4 million.
    Martin Gauss, Chief Executive Officer of airBaltic: “For the sixth year in a row we are showing a strong track record on profitability. With exceeding 400 million revenue and 4 million passengers, we are ready for future growth with our state-of-the-art Airbus A220 fleet.”

    “airBaltic plays an important role in ensuring air connectivity to Latvia and the Baltics. According to a recent study by business strategy consultants Roland Berger, airBaltic contributed 2.5% to Latvia’s GDP in 2018 and supported close to 30 000 jobs. As the market leader in the Baltic region, we will continue expanding our market share by further improving connectivity between the Baltics and the rest of the world,” Martin Gauss added.

    Revenue: 2018 EUR 408.7 million vs 2017 EUR 347.7 million, +18%
    Net income: 2018 EUR 5.4 million vs 2017 EUR 3.7 million, +46%
    Passengers: 2018 4.1 million vs 2017 3.5 million, +17%
    Flights: 2018 56,261 vs 2017 50,093, +12%
    Employees (year-end): 2018 1,581 vs 2017 1,410, +12%

Teemade nimekirja