Nobe Cars (SeaNest OÜ) börsile

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • FundedByMe keskkonnas on ühisrahastus kaasamas Nobe Cars (SeaNest OÜ), CEO Roman Muljar




















    Allikas: NOBE
    +
    YouTube video 1
    YouTube video 2

    Investor proposal

    The minimum investment is SEK 1,229 (≈EUR 122) and the maximum investment is SEK 9,216,000 (≈EUR 911,555).
    The share price is SEK 1,228.80 (≈EUR 122).
    For a minimum amount of SEK 600,883 (≈EUR 59,433) we are offering 0.97% of our company and for a maximum amount of SEK 9,216,000 (≈EUR 911,555) we are offering 13.04% of our company.

    Execution
    Previous milestones/traction
    - August 2017: Design finalized
    - September 2017: Jason Torchinski praised Nobe on the home page of well known automotive site www.jalopnik.com
    - January 2018: Life size model completed
    - Two people have made a €10 000 pre order payment each
    Next key objectives
    With the power of the crowd we will have the first Nobe produced in October 2018 and we will manage to kick-start our running production and sales of Nobe in 19 months from June 2018. We will participate in the Paris Car Show in October 2018 with our first ever produced Nobe.
    Nobe is company taking both an environmental responsibility as well as a social one, we are fully committed to never changing that. We want to make sure Nobe is being produced locally in cities to offer both jobs and minimize the transportation of cars to the end users.

    Previous Financing
    We have not until now brought in any external capital in to the business. Everything we´ve created so far is funded by the owners. Now, when we are about to “press play”, we want the power of the crowd!
    Partnerships
    - Peter Vesterbacka – previous AngryBirds Brand Manager. Advisor Marketing & Sales.
    - Tallinn Technology University – partner
    - Jim Stokes Classics restoration workshops
    - Manifest Group – Marketing and PR globally

    Use of funds
    If we reach the minimum goal amount it will result in a drivable frame ready by October 2018.

    If we reach the maximal goal amount we will, in addition to the drivable frame mentioned above, invest the funds in further development, production and promotion of the car and brand to be ready to have the first 2-3 cars ready by October 2019. If we do reach the maximum level of investments we would be ready for a large-scale production in 2020.
    Industry Certifications/Awards
    We have received positive feedback from the automobile journalist Jason Torchinsky on his site Article here: https://jalopnik.com/this-planned-electric-three-wheeler-looks-fantastic-and-1818561069
    The previous Brand Manager at Rovio (Angry Birds) had recognized Nobe as a brand with huge global potential.


    Teemat kajastavas ÄP artiklis mainib Muljar, et Nobe kaasab ka tulevikus raha ja ei ole välistatud tulevikus börsile minek:
    ÄP: Eesti oma elektriauto sünni taga otsige naist
    ÄP: Eestis käivitub kolmerattalise elektriauto tootmine
    PM: Eesti elektriautode tootja müüs esimesed sõidukid
  • 35 000€ ehk sisuliselt unistuseline Tesla Model 3 hind. Olgu öeldud, et see ongi suunatud premium klassi ostjale.
  • Endale jäi hiljuti silma selline elektriauto, mille hind 9.9k $ ehk 4x soodsam (eeldusel, et 35k € hind pädeb, mis Tauri välja tõi). Välimus mõnevõrra erinev (modernne vs klassikalik), läbitav maa aku pealt 40 km vs 150 miili Amperi kasuks. Autovõhikuna ei näe ma, mis õigustaks Nobe hinda.
  • Monte
    Endale jäi hiljuti silma...
    Vaatasin ka, ilusam teine kui nobe, kui koduka esilehelt leidsin sellise lause "Test drive event starting around spring 2018!...", mõtlen et kas saan valesti aru aga hetkel on nagu juba suur suvi 2018 käes. Äkki mu inglise keel halb.

  • Täpsustan hinda.
    1) Nobe hind Ameerikas peaks olema ca 34 000 dollarit.
    2) 35 000 eurost hinda mäletasin meediast, et esimesed, s.h. Vesterbacka, said nimetatud hinnaga. Tõenäoliselt peaks jääma siiski 30 000 euro ringi.
  • Muljari track record unelmate jahi ehituses ei ole ülemäära hea. Enese raha sinna alla ei paneks, aga lootma muidugi peab.
  • Parem tehtagu normaalne pereauto, kuhu ka kolm väikelast koos turvakola ja pagasiga ära mahuks. Lisaks järelkäru võimalus.
  • Fundedbyme lehelt:
    Roman Muljar:
    Nobe 100 base price will be 29 000€. We are currently preselling first 100 cars.This will be limited,numbered run,featuring,among other, integrated coffee machine. Price 35 000€.Car nr 14 available now .
    Wed 27 Jun 2018, 06:14 CEST
  • 10 päeva aega. Hetkel seis selline:

    SEK 1,567,949 (≈EUR 155,086) funded of min. goal SEK 600,883 (≈EUR 59,433).
    Max. funding goal SEK 9,216,000 (≈EUR 911,555).
    194 investors.
  • Renderdused on väga ilusad, aga see pill, mis seal näitusel on, ei vasta küll ootustele imo. Suvaline plekkvelg alla pandud ja ühel pildil vaatasin, et uksevahe ikka väga paigast. Ei jäta head muljet ka H7 pirnid tuledes - võiks olla ikka mingi tänapäevasem LED lahendus, mis oleks silmale ilus. Ehk aja jooksul tehakse paremaks.
  • Nobe sooviks kaasata 9 000 000 EUR, et ehitada Tallinna lähedale väike tehas ja toota kuni 2000 autot aastas.

    Nobe plaanib autotehast Tallinna külje alla
    Äripäeva raadio hommikuprogrammis nimetas Genfi autonäitusel oma kolmerattalist elektriautot tutvustanud Muljar kavandatavat autovabrikut nanovabrikuks, kus ei valmiks aastas üle paari tuhande auto.

    Kuhu täpsemalt see tehas siis Eestis võiks tulla või tuleb?
    Ma arvan, et meie esimene autovabrik tuleb kusagile Tallinna külje alla. Plaanis on teha selline nanovabrik, mis toodab 1000 kuni 2000 autot aastas. Ja kui maailm tahab rohkem meie autosid, siis järgmise nanovabriku teeme kusagile mujale. Vesterbacka (praegu eelkõige tunneliprojektiga kuulsust kogunud soomlane Peter Vesterbacka – toim) arvas, et äkki teeme Detroiti, aitame Ameerikal jälle suureks saada.

    Aga kui suure investeeringu siia tehasesse teete ja kust see raha tuleb?
    Praegu me otsime 9 miljonit eurot, oleme selleks nõus osa Nobest ära müüma.

    Kas investorid on silmapiiril, kes nad võiksid olla?
    Jah, on inimesi käinud ja uurinud ja küsinud, aga eks nad tahavad näha rohkemat müüki ja seda, et meie esimesed autod tänavatel ringi liiguks.

    On nad Eestist või väljastpoolt?
    Nii Eestist kui ka väljastpoolt on olnud.

  • ÄRILEHT: Eesti kolmerattalise elektriauto väljatöötaja on jännis arve tasumisega
    „Ettevõte osales läinud aastal välismessil ja on jätnud alla 10 000 eurose võla maksmata,“ kommenteeriti Julius Inkassost, kelle menetleda läinud aastal tekkinud võlg on. „Praegu ei paista küll mingeid märke, et ambitsioonikate plaanidega seotud ettevõttel kusagilt raha tekiks, kuigi nad otsivad investoreid.“

    Roman Muljar, Eesti oma Elon Musk, pani õlad kokku rikaste soomlaste ja andekate Tallinna tehnikaülikooli tööstusdisaineritega, kirjutas mullu Ärileht. Esimese retrovälimusega Nobe 100 on eelmüügis ostnud Tallinn-Helsingi tunneliprojekti eestvedaja Peter Vesterbacka. Teise auto ostis mängudemaailma guru David Helgason, kolmanda 35 000 euro eest Soome tehnorikkur Juha Hulkko, ja neljanda Luksemburgis tegutseva investeerimisfondi IT-juht Jan Nielsen.



    Seni 4 autot müüdud (?!?)
  • momentum
    ÄRILEHT: [url=https://arileht.delfi.ee/news/uudised/eesti-kolmerattalise-elektriauto-valjatootaja-on-jannis-arve-tasumisega?id=86785327]Roman Muljar, Eesti oma Elon Musk, pani õlad kokku rikaste soomlaste ja andekate Tallinna tehnikaülikooli tööstusdisaineritega, kirjutas mullu Ärileht.
    [/quote]

    Ahah, hea et veel oma Henry Ford ei ole.
    Muidu ei tea, kas Ärilehel silmaringi on, aga Muskil on ikka juba "purki" saadud suuri edulugusi ka taustal. Ootaks siis avamist, mitme miljardi eest meie kaasmaalasest tegelasel exiteid on seni :)
  • P.S samas ärilehe artiklis kirjutatakse, et "Stockholmis asuva ühistrahastusplatvormi FundedBy Me kaudu kogus Nobe läinud aastal augusti lõpuks ligi 158 000 eurot. Selle vastu said 172 investorit kokku 2,65 protsendise osaluse Eesti autotootjas."

    Ehk siis selle pealt oleks ettevõtte valuatsioon ca 6,2 mln. Nagu ma aru saan siis müüdud on 4 ja valmis tehtud 1 auto?
    Ja inimesed väidavad, et Tesla on ülehinnatud :D
  • Täna on veel meediakajastust tulnud

    Tuleb siis välja, et klientidele on seni toimetatud 0 autot. Valmis on ehitatud 2.
    100 th EUR maksvaks atesteerimisprotsessiks enam raha ei ole - tehakse Indiegogo ring selleks tarbeks.

    Ja tehase 9 mln tõstmiseks räägitakse ka lisanduvast rahakaasamisest... tekkib natukene nagu küsimus, et kui seal esimeses ringis oli valuatsiooniks ca 6,2 mln ja seni pole isegi käibe tekitamisele (rääkimata kasumist!) sugugi kaugemale jõutud, siis mis helesinises maailmas oleks keegi nõus sellesse sisse panema 9 mln EUR veel (isegi 100% paki eest, mida visionäär ju kindlasti ära anda ei tahaks?) .

    Muigama ajab ka see tsitaat - "Rotermanni kvartalis pargitud kahe sõiduki ümbruses tiirutavate masinast vaimustunud inimeste hulka nähes võib arvata, et turgu nobedale autole nagu oleks ja ideest võib asja saada küll."
    Et siis vaatan ja teen pilti = olen võimeline ja valmis maksma 30 th selle auto eest? Tundub pädev järeldus :)
  • Need 6,2 mln eurot on virtuaalne valuatsioon, mitte aga päris raha hulk, mis on seoses Nobe Carsiga kusagil arvel hunnikuna ennast leidnud. See number - 6,2 mln - on saadud puhtalt arvutusmeetodeid kasutades.
  • See retrodisain läheb aastatega ainult kallimaks:)
  • Eile vaatasin samuti sama artiklit ja uurisin pilte. Tundus huvitav vidin.

    +Huvitav disain, esiots on äge retrokas. Tagaots ok, kui oleks 4 ratast.
    -Kolmetattaline, 110km/h sõita küll sellisega ei julgeks. Võibolla linnas põristamiseks.
    -Oleks neljarattaline, siis oleks asjalik.

    Piltide peal on esimesed prototüübid, et need polegi väga ilusad ja veel leiab probleeme. Mõtlesin, et prototüübi alguse vead, et kindlasti neid parandatakse. Seejärel piltide põhjal pakkusin endamisi, et 8k-10k eest võiks mõelda võibolla sellisele sõidukile. Siis aga leidsin, et hind on 30k. :O Minu arvates sellist hind pole see aparaat väärt.

    Mu arvates võiks teha mingi praktilisema väikse linnaliikuri. Rollerautost veidi suurema elektrika vms.
  • Näeb välja nagu põnev kontseptauto, mitte päriselt kasumlikult toodetav seeriaauto. Paras näitustel käia või sellistes kohtades nagu Rotermanni kvartal, seda demoda.
    Kolmele rattale lisaks puudub 30k maksval autol turvapadi, aastal 2019. Mnjah. Selliste retroautode sõidumugavus ei ole juba iseenesest selline mis tekitaks soovi näiteks Tallinn-Tartu ots roolis olla.

    Nii saimegi esimestelt disainifirmadelt hulga kavandeid, mis jäid väljanägemiselt kuhugi konna ja tulnuka vahele.


    Mu meelest see praegugi näidatav variant jääb välimuselt kuhugi konna, tulnuka, Trabanti ja Reliant Robini vahele.

    Kui eesmärk on püüda maksejõulist klienti, kellel oleks uue auto uue hobi-linnaauto ostmiseks piisavalt vaba raha + hoiukoht (talvel vist sellega väga ei sõida), siis 30k hinnaklassis tundub mulle päris palju paremaid alternatiive.
  • Draax
    Selliste retroautode sõidumugavus ei ole juba iseenesest selline mis tekitaks soovi näiteks Tallinn-Tartu ots roolis olla.

    Mitte, et ma selle auto osas su jutuga ei nõustuks aga proovimata(?) väita midagi sõidumugavuse osas tundub küll natuke lahmimisena. Tsiklitega käiakse matkamas, võiks arvata, et sellisele väikeautole saab ka õnnestunud juhitavuse, vedrustuse, mürasummutuse jne teha.
  • opex
    Draax
    Selliste retroautode sõidumugavus ei ole juba iseenesest selline mis tekitaks soovi näiteks Tallinn-Tartu ots roolis olla.

    Mitte, et ma selle auto osas su jutuga ei nõustuks aga proovimata(?) väita midagi sõidumugavuse osas tundub küll natuke lahmimisena. Tsiklitega käiakse matkamas, võiks arvata, et sellisele väikeautole saab ka õnnestunud juhitavuse, vedrustuse, mürasummutuse jne teha.


    Hindasin tõesti pildi järgi, aga näiteks rool tundub juba võrreldes tänapäeva autodega üsna ebamugav.
  • Isegi uus mopeedauto maksab 10-15k, selles suhtes hind midagi müstilist pole, käsitöö ja eksklusiivsus ja värk.
  • jesper
    Isegi uus mopeedauto maksab 10-15k, selles suhtes hind midagi müstilist pole, käsitöö ja eksklusiivsus ja värk.


    Käsitöö väärtus autotööstuses on levinud müüt ja sellest on veebis päris hulgaliselt materjali.
    Väiksemad autotootjad rõhutavad väikeste partiide eksklusiivsust ja käsitöö suurt osa tootmises eraldi hinnaargumendina (peabki palju maksma, sest käsitöö ja parem kvaliteet).
    Tegelikult on autotööstus tänapäeval nii suures osas robotiseeritud ja automaatsed koosteliinid nii arenenud tehnoloogiaga, et käsitöö ei tähenda paremat kvaliteeti, vaid vastupidi - robot eksib palju vähem kui inimene ning tõenäosus saada mingi defektiga valmistoodang on käsitöö puhul palju suurem.

    Käsitööna tehakse autosid/partiisid, mille maht on nii väike, et neid ei tasu robotliinil toota (liini ümberseadistamise kulud oleksid selle partii juures liiga suured). See ongi põhjus. Ja kuna tehakse käsitsi ja väikeseid partiisid, siis ühikuhind on kallim kui robotliini puhul.
    See, et turundusosakond proovib seda käsitööd hiljem pakendada kui parema kvaliteedi tunnust, on lihtsalt hästi kultiveeritud ja kaua elus püsinud müüt.
  • Kui ma saaks ühe rutsi iga korra eest, kui keegi räägib kuidas TEGELIKULT on tema masstoodetud pasakarva skooda traktor maailma kõige parem auto, siis ma võiks ilmselt kohe Koenigseggi kõne ära teha ja möödaminnes veel paar Nobet ka korvi visata. A vot kuna kahjuks ei saa, siis las ta olla.

    Ma ikkagi jään seisukohale, et sellise tootmismahu ja -meetodi puhul on see hind rohkem paratamatus kui ahnus. Nõudlus on iseasi.
  • Hind võibki olla paratamatus, mitte ahnus. Lihtsalt sel juhul kui kõrge hind tuleneb tootmismeetodist ja -sisenditest ning ei loo tulemuse kvaliteedi osas kliendile mingit lisandväärtust, jääb väheks neid argumente mis sunniks klienti selles hinnaklassis just seda toodet eelistama.
  • Sa muidugi jälle tead kvaliteedist rääkida piltide põhjal. On olemas käsitöösõidukeid küll millel ostjaid jagub: Morgan, BAC, Zenos, Cobra replicad, Ariel, Factory Five, Lotus 7 aretised nagu Caterham, Westfield jne.
    Kõik igasuguste "meeste mänguasjade" firmad...
    Saab teha ja müüa küll kui disain meeldiv ja kvaliteet OK. Ülipraktilise inimesena sa vist pole sihtgrupp ka.
  • Panda
    Eile vaatasin samuti sama artiklit ja uurisin pilte. Tundus huvitav vidin.
    +Huvitav disain, esiots on äge retrokas. Tagaots ok, kui oleks 4 ratast.
    -Kolmetattaline, 110km/h sõita küll sellisega ei julgeks. Võibolla linnas põristamiseks.
    -Oleks neljarattaline, siis oleks asjalik.

    Kui oleks neljarattaline ja sõidaks 110 km/h, siis oleks auto. Praegu on tegu nimelt kolmerattalise sõidukiga, mis võimaldab seda registreerida traiki vms pigem mootorrattalaadse asjandusena (me ei tea veel, kuidas homologiseerimine lõpeb), kindlasti aga mitte M1 kategooria sõiduautona. Ainuüksi turvasüsteemide väljatöötamine sõiduautole maksab rohkem, kui Muljar raha tõstmisest unistada suudab.
    opex
    Sa muidugi jälle tead kvaliteedist rääkida piltide põhjal. On olemas käsitöösõidukeid küll millel ostjaid jagub: Morgan, BAC, Zenos, Cobra replicad, Ariel, Factory Five, Lotus 7 aretised nagu Caterham, Westfield jne.
    Kõik igasuguste "meeste mänguasjade" firmad...
    Saab teha ja müüa küll kui disain meeldiv ja kvaliteet OK. Ülipraktilise inimesena sa vist pole sihtgrupp ka.

    Käisin koha peal, kuulasin Muljarit (ning mis olulisem - rääkisin ka inseneridega), istusin sees ja katsusin käega väljast. See, mida neljapäeval näidati, on ikka väga-väga prototüüp täiesti olematu koostekvaliteediga. Me keegi ei tea, missugune see kvaliteet hakkab olema, sest ei ole isegi seda teada, mis materjalist tulevad kerepaneelid pluss lugematu hulk lahendamata tehnilisi üksikasju.
  • Draax
    Näeb välja nagu põnev kontseptauto, mitte päriselt kasumlikult toodetav seeriaauto. Paras näitustel käia või sellistes kohtades nagu Rotermanni kvartal, seda demoda.
    Kolmele rattale lisaks puudub 30k maksval autol turvapadi, aastal 2019. Mnjah. Selliste retroautode sõidumugavus ei ole juba iseenesest selline mis tekitaks soovi näiteks Tallinn-Tartu ots roolis olla.

    See sõiduk ei olegi mõeldud Tallinnast Tartu jõudmiseks, sest akud on koha peal kokku pandud ning kiirlaadimise võimalus (ükspuha mis standardiga) sel putukal üldse puudub.
  • Mina olen keskealine keskklassi mees ja tahan keskealiste meeste mänguasjadega mängida. See on täiesti normaalne soov ning selles puudub igasugune ratsionaalseus. Sestap ongi kohatu mänguasju ratsionaaselt hinnata.
    Minu mäletamist mööda ei ole Roman Muljari track record asjade valmissaamisel senini suurem asi olnud, ent ometi võib ju uskuda, et sedapuhku on kõik hoopis-hoopis teisiti.
  • Ja INDIEGOGO kampaania on nüüd LIVE: Cool retro-styled three-wheeled electric car Nobe

    Soovivad kaasata €88 661 EUR

    Peamiselt saab soodustust voucheri ostmisega:
    Nobe purchase voucher
    €612 EUR €887 (31% off)
    You can use these discount vouchers to buy your own Nobe 100 in the future. Vouchers are valid till 31.12.2024 You can use as many vouchers you like to buy your Nobe 100.
    Included Items
    Nobe purchase voucher


    Samuti saab osta terve auto:
    Nobe 100 Electric 3 Wheeler
    Nobe 100 Indiegogo Special Edition with built-in Espresso machine and Nobe umbrella. Only 10 special cars! All 10 Indiegogo cars are numbered.
    Your Options
    Nobe 100


    Mingit aktsiaosalust seekord ei jaotata.
  • Suurmeeste kõnesid tuleb alati kuulata tähelepanelikult. Väga tähelepanelikult.
    Kui meie oma kohalik Elon Musk rääkis esimest korda Indiegogo platvormil raha kaasamisest, siis ta kasutas paar üksikut korda sõna "investorid", kuid enamikul juhtudel "toetamine" ja "meie toetajad". VC või ingel, ükspuha missugune, investeerib, mitte ei toeta. Toetab riik (turutõrget ja neid, kes ise hakkama ei saa) ning filantroobid.
  • momentum

    Samuti saab osta terve auto:

    Nobe 100 Indiegogo Special Edition with built-in Espresso machine and Nobe umbrella. Only 10 special cars! All 10 Indiegogo cars are numbered.
    .

    Autosse sisseehitatud espressomasin on tõesti selline vidin, millest hommikuti puudust tunnen. :-D
    Suht jama ju selle täitmise ja puhastamisega või mitte?

  • See espressomasin töötab mitte kohvipuru ega ubade, vaid tablettidega. Täitmine ja puhastamine on sellevõrra lihtsam.
  • momentum
    Mingit aktsiaosalust seekord ei jaotata.


    Indiegogo ja ka Kickstarteri keskkondades ei jagatagi osalust.
  • Velikij
    See espressomasin töötab mitte kohvipuru ega ubade, vaid tablettidega. Täitmine ja puhastamine on sellevõrra lihtsam.

    Auto teeb mõne hüppe või paneb üle katuse ning on kogu armatuurlaua tagune ala kohvipuru ja -plöga täis.
  • Kui nad reklaamiks seda üldse kallima otsa espressomasinana, mil lisavidinaks mobiilsus, oleks asjal ehk isegi jumet.
  • Rinja
    Kui nad reklaamiks seda üldse kallima otsa espressomasinana, mil lisavidinaks mobiilsus, oleks asjal ehk isegi jumet.


    Just. Ostsid Klickist 39.99 pakkumises olnud kohvipadja loputusveemasina (ma ei suuda öelda sellise asja kohta espressomasin) ja siis ehitasid muu asja selle ümber. Need haagistes ja jalgratastel olevad liikuvad kohvibaarid on kordades asjalikumat kvaliteeti pakkuvad kui selline wannabe showoff tulevikuauto.
  • Selle kohvimasin-auto eelis on see, et Sa saad juua kohvi mugavas uudses autokeskkonnas, mitte järelkäru-müügiputka keskkonnas.
    Nobe Carsi võiks veel jäätisemasina ka installeerida ning siis oleks sellel Caril lastega perede seas suurem minek.
  • ttrust
    Auto teeb mõne hüppe või paneb üle katuse ning on kogu armatuurlaua tagune ala kohvipuru ja -plöga täis.


    Kui auto paneb üle katuse, on kohvipuru või -plöga vist kõige väiksem probleem.

    Sellest hoolimata pole ma küll kunagi igatsenud autosse kohvimasinat.

  • MLindepuu
    ttrust
    Auto teeb mõne hüppe või paneb üle katuse ning on kogu armatuurlaua tagune ala kohvipuru ja -plöga täis.


    Kui auto paneb üle katuse, on kohvipuru või -plöga vist kõige väiksem probleem.

    Sellest hoolimata pole ma küll kunagi igatsenud autosse kohvimasinat.



    Eriti arvestades, et sellel autol pole turvapatju...
  • Äripäev kirjutas ka Nobe seisust - nimelt on ühisrahastusest papi kaasamisega kehvasti.

    Parim tsitaat -
    Muljar toob põhjuseks, et äkki lihtsalt eeldatakse, et neil läheb juba hästi. "Arvatakse, et nagunii kõik toetavad, rikkad soomlased aitavad ja mis kõik veel. Aga me ei oleks ju Indiegogos, kui meil reaalselt raha vaja ei oleks," rääkis Muljar. Küsitud 100 000 dollari (ligi 90 000 eurot) eest loodavad nad saada auto arendatud sellesse faasi, et see üle anda ühele Belgia inseneriettevõttele testimiseks ja sertifitseerimiseks.
  • " "Arvasime, et Eesti inimesed tahavad oma nime sinna auto peale, mis jääb Nobe autovabrikus sümboolsele kohale, aga ei taha vist ikka," "
    Nad võiksid välja pakkuda, et need nimed kõik graveeritakse igale toodetud autole peale. :-)
  • Pangu autole neljas ratas alla, siis räägime. Iga loll saab tänavapilti vaadates aru, et kolmerattalisi autosid ei tehta. Lihtsalt ei tehta. Ja ei hakka tegema ka Nobe, sest keegi ei anna selle lolluse jaoks raha. Selleks pole vaja tellida mingeid uuringuid, et aru saada, miks mootorrattal on 2 ratast ja autol on 4. Mingid 3-rattalised trike-d on jah tõesti leiutatud, aga see on nii pisike nišš, sisuliselt pole olemas.
  • Kui nad neljanda ratta alla panevad, siis -- nende endi arust -- kuidas nad suudaks massist eristuda?
  • Kui oleks 4 ratast, siis oleks auto ja autole tüübikinnitust saada on ikka väga kulukas. Ma soovitaks 5 ratast.
  • Fake McCoy
    Kui oleks 4 ratast, siis oleks auto ja autole tüübikinnitust saada on ikka väga kulukas. Ma soovitaks 5 ratast.

  • Kui raha vähe, oleks võinud alustada 2-rattaliste liikuritega. Elektrilised rollerid ja mootorrattad on praegu kuum teema ja Eestis võiks vabalt olla selline tehas. Ampler on alumise otsa juba lahti teinud.
  • kindsigo
    Pangu autole neljas ratas alla, siis räägime. Iga loll saab tänavapilti vaadates aru, et kolmerattalisi autosid ei tehta. Lihtsalt ei tehta. Ja ei hakka tegema ka Nobe, sest keegi ei anna selle lolluse jaoks raha. Selleks pole vaja tellida mingeid uuringuid, et aru saada, miks mootorrattal on 2 ratast ja autol on 4. Mingid 3-rattalised trike-d on jah tõesti leiutatud, aga see on nii pisike nišš, sisuliselt pole olemas.

    Ma kirjutasin pisut eespool - kui on neli ratast, siis on auto ja see maksab nii palju, et sellest äri tegemisest pole mõtet unistadagi - vähemasti mitte selliste meetoditega.
    kindsigo
    Kui raha vähe, oleks võinud alustada 2-rattaliste liikuritega. Elektrilised rollerid ja mootorrattad on praegu kuum teema ja Eestis võiks vabalt olla selline tehas. Ampler on alumise otsa juba lahti teinud.

    Eesmärk ei ole olnud teha lihtsalt äri ja toota midagi, mis pikapeale (võib-olla) kasumit hakkab tootma. Mis siis, et meie oma ja kohalikule aga ikkagi Elonile ei sobi nii konservatiivselt ja väikselt mõelda.

Teemade nimekirja